skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Videa na youtube
prohledat
5633 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 28.03.2009 do 10.05.2025, založil/a Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> Jozka 27.06.24 14:25:28: I ŠJS si nechává dělat dost věcí v zahraničí. Bývalý kolega mi říkal, že byli třeba v Itálii, kde pro ně dělali/dělají v gigantické obrobky, které v našem nejbližším okolí nikdo neumí.
-> Syny: Asi tak.... Ono to ide ruka v ruke. Ľudstvo volá po zmene, ale sám od seba nikto nezačne

Ne že by to nesouviselo, ale o tomhle se zatím vůbec nikdo nebavil.
Já nevím co se tady furt řeší :) Však to vůbec není o tom, že tady něco neumíme udělat, ale o tom, že udělat to tady je dražší než to nechat udělat např. v Číně apod. Dřív se sem dováželo leda prd, tak se to vyrábělo tady, ale dneska to tak holt není. Však se stačí podívat, kolik lidí si kdějakou blbost radši objedná na Aliexpressu než aby to koupilo tady a to je jen špička ledovce...
To vidím i u nás v práci. Nechat vyrobit formu v ČR je klidně o třetinu dražší než jí nechat vyrobit v Číně a zaplatit dopravu (a že ta doprava neni levná).
Kšeft to je tedy zdánlivě dobrej, to jaký to má (a ještě bude mít) důsledky asi tuší každej...
To vidím i u nás v práci. Nechat vyrobit formu v ČR je klidně o třetinu dražší než jí nechat vyrobit v Číně a zaplatit dopravu (a že ta doprava neni levná).
Kšeft to je tedy zdánlivě dobrej, to jaký to má (a ještě bude mít) důsledky asi tuší každej...
-> vhml: Nejsem si jistej, jestli je to stejný - spíš ne. Do příchodu Westinghouse se Temelín stavěl se dvěma GD (stavba + technologie), přehršlí převážně českejch subdodavatelů (slovenskýho si nevybavuju, ale možná by se našel) a GSS dozorem - kterejch bylo jak do mariáše.
Z dodavatelů, co ještě existujou, se v tomhle pohybovalo oboru ještě nedávno tak ZVVZ Milevsko nebo I+C Energo zašmelený.. třeba pochybuju, že by dnešní inkarnace Vodních Staveb dokázala to, co ta tehdejší..
Ostatní firmy (krom ještě nedávno ruskýho ŠJS) jsou buď mimo, nebo už neexistujou. Sice asi za Hutní montáže Ostrava nebo Modřanskou potrubní by třeba i někdo zaskočil.. ale třeba na hasící systémy (Karosa) mě nikdo nanapadá.. obnova je jistě možná, ale ta vstupní investice, než se může jakákoliv firma do jadernýho byznusu vůbec zapojit, je obrovská.
Z dodavatelů, co ještě existujou, se v tomhle pohybovalo oboru ještě nedávno tak ZVVZ Milevsko nebo I+C Energo zašmelený.. třeba pochybuju, že by dnešní inkarnace Vodních Staveb dokázala to, co ta tehdejší..
Ostatní firmy (krom ještě nedávno ruskýho ŠJS) jsou buď mimo, nebo už neexistujou. Sice asi za Hutní montáže Ostrava nebo Modřanskou potrubní by třeba i někdo zaskočil.. ale třeba na hasící systémy (Karosa) mě nikdo nanapadá.. obnova je jistě možná, ale ta vstupní investice, než se může jakákoliv firma do jadernýho byznusu vůbec zapojit, je obrovská.
-> vhml: copak my budem neco delat? Spis budem prosit korejce abychom na stavbě mohli vozit aspoň hlínu a míchat beton..
skoda transpotration je česká firma?koukni na strukturu. asi jako koncern a škodovka.
skoda transpotration je česká firma?koukni na strukturu. asi jako koncern a škodovka.
-> Bery 27.06.24 11:02:20: co konkrétně jsme uměli postavit na jaderce jinýho než teď? Škoda JS jede furt a dodává do celýho světa ( pokud se v posledních letech něco nezměnilo )
A jsou to české firmy, které jste jmenovali?
Jinak chápu Jiřího postoj k úpadku. farmacie, zemědělství, těžký průmysl... i jaderku jsme zvládli postavit, dnes ani ho...
stačí zastavit pár lodí...a je po prdeli prázdno...
Jinak chápu Jiřího postoj k úpadku. farmacie, zemědělství, těžký průmysl... i jaderku jsme zvládli postavit, dnes ani ho...
stačí zastavit pár lodí...a je po prdeli prázdno...
-> Bukaj: Jenže bohužel takhle je to nastavený - síla těch ekonomickej gigantů je taková, že těm malejm štikám zpravidla nechávaj paběrkovat jen v dírách na trhu - dokud je neodkoupí, když začnou bejt zajímací.
Třeba smutnejch příkladů v historii, kdy touhle vahou protlačily technicky zcestný řešení, je nepočítaně.

Třeba smutnejch příkladů v historii, kdy touhle vahou protlačily technicky zcestný řešení, je nepočítaně.
-> Jozka: To ano, ale to nemění nic na tom, co jsem psal o efektivitě - v korporátu bych fakt nevydržel dělat ani týden...

-> Bukaj 26.06.24 01:03:44: Ve světy jely a jedou giganty násobně větší, než byly ty někdejší Made In Czecho-Slovakia n.p., s.p. a k.p..
Soubor příčin (neplést se Souborem opatření) tý proměny (nebo úpadku, jak je to též vnímáno) je košatě různorodej, má i vnější vlivy - ale shrnout se dá do všeobjímajícího "zas*anej bolševik"..

Soubor příčin (neplést se Souborem opatření) tý proměny (nebo úpadku, jak je to též vnímáno) je košatě různorodej, má i vnější vlivy - ale shrnout se dá do všeobjímajícího "zas*anej bolševik"..
-> ajok 27.06.24 00:31:51: To ještě existuje? To asi nebude z tohoto tisíciletí, nebo? 

-> palinator 25.06.24 10:51:59: jo, takhle jsme koupili lednicku romo fulnek, a musim rict, ze to je fakt smejd, sice dala zaruku (dokonce prodlouzenou) 4 roky, ale vsechno mozne uz je popraskane (a i jsem uz par veci lepil), kdyz oteviram dvirka a lezi tam pes, tak mam strach, aby hio nezabila nejaka lahev, kompressor piska od zacatku, to jedine jsem jim daval vedet, ze hluk neodpovida, tak k reklamaci chteli protokol o mereni akreditovane laboratore a ono po zapocteni nejistoty mereni by se stejne jednoznacne nedalo rict, ze ten hluk je opravdu vyssi
, tak jsem se na to vykaslal, jo zkusil jsem si to zmerit :). Jak netesni guma, tak stale zamrza mrazak, pritelkyne nadava, ze ji vyhodime, ze v takovem rambalu se neda spat... a nebyla levnejsi, nez zahranicni konkurence, predtim jsme meli beko a o dost lepsi byla, ali jsme ji pryc jen kvuli velikosti.

-> Jirik_Tuňák1983 25.06.24 00:01:58: 18:10-18:40 cca - odlitek bloku škodováckého motoru
-> Jirik_Tuňák1983 25.06.24 20:24:53: Protože ve světě volného trhu najednou nebyly konkurenceschopné nebo jejich produkty najednou nikdo nechtěl, protože byla k mání lepší a někdy i levnější alternativa...?
Čím větší subjekt (platí obecně - nejen o firmách), tím menší efektivita...

-> Jirik_Tuňák1983 25.06.24 20:24:53: Protože ve světě volného trhu najednou nebyly konkurenceschopné nebo jejich produkty najednou nikdo nechtěl, protože byla k mání lepší a někdy i levnější alternativa...?
Čím větší subjekt (platí obecně - nejen o firmách), tím menší efektivita...
-> Jumbo 25.06.24 14:13:31: Ale proč už nejedou ty giganty, které přežily desetiletí, ale novověk už ne?
-> Jirik_Tuňák1983: On se ten trh docela změnil a hlavně už to není o tom, že by tyhle firmy někdo tak protěžoval v médiích, jako tomu bylo za minulého režimu. Obří firmy už nejsou, ale je daleko víc "menších" firem, které jedou dál, mají vlastní výrobu a exportují ve velkém minimálně do Evropy.
Jako obchodník s němčinou jsem v pár z nich dělal, takže vím, například firma LIKOV, 150 zaměstnanců, vlastní výroba profilů z granulátu, obrat myslím 1,2 mld. Kč. Teď pracuju v menší firmě na výrobu plechových výrobků, špičkové technologie a vozí se do půlky Evropy.
Takhle z hlavy mě napadá třeba Spider, co dělá sekačky v ČR, nebo gigant Vertex, který má 3 ze 4 pecí na skelné vlákno v celé Evropě a dělá perlinku. A to je jenom špička ledovce...
Jako obchodník s němčinou jsem v pár z nich dělal, takže vím, například firma LIKOV, 150 zaměstnanců, vlastní výroba profilů z granulátu, obrat myslím 1,2 mld. Kč. Teď pracuju v menší firmě na výrobu plechových výrobků, špičkové technologie a vozí se do půlky Evropy.
Takhle z hlavy mě napadá třeba Spider, co dělá sekačky v ČR, nebo gigant Vertex, který má 3 ze 4 pecí na skelné vlákno v celé Evropě a dělá perlinku. A to je jenom špička ledovce...
-> palinator 25.06.24 12:41:38: Vyjmenoval jsi zrovna společnosti, které fungují. Škodovku MB jsi jako příklad dával nemusel, to sem celkem nezapadá.
-> Jirik_Tuňák1983:
Záleží jak velký je to "v podstatě".
Neznám tehdejší strukturu k.p. Škoda Plzeň, ale minimálně Transportation a Electric z ní zbylo a myslim, že je vcelku úspěšná v segmentu, na který se nakonec zaměřila. Dokonce i ty trhy má tak nějak pořád stejné
, většinou tuzemsko nebo vyváží do zemí bývalého východního bloku. Na západ něco málo taky.
Škoda Auto - o tom se snad nedá říct, že by to byla jen montovna ne? Spousta lidí je v ní nebo obecně v automotive, kde dělají vývoj komponent.
Tesla - spousta jejich pohrobků je aktivní, některý i celkem slušně - třeba dnes propírané ON Semiconductor.
Tatra - v lepší kondici nebyla od revoluce a dokonce asi vyrábí i mnohem konkurenceschopnější auta, než tenkrát (protože DAF)
Ono je sice hezký vyzdvihovat, že se tenkrát vyrábělo všechno a že bylo hodně vynálezů a patentů. Ale ty šly za pár málo podnikama, který fungovaly celkem obstojně. Ono totiž druhym dechem se muselo dodat, že na spoustu výroby kdyby se vysrali 20 let před revolucí, tak by udělali jedině dobře.
Záleží jak velký je to "v podstatě".
Neznám tehdejší strukturu k.p. Škoda Plzeň, ale minimálně Transportation a Electric z ní zbylo a myslim, že je vcelku úspěšná v segmentu, na který se nakonec zaměřila. Dokonce i ty trhy má tak nějak pořád stejné

Škoda Auto - o tom se snad nedá říct, že by to byla jen montovna ne? Spousta lidí je v ní nebo obecně v automotive, kde dělají vývoj komponent.
Tesla - spousta jejich pohrobků je aktivní, některý i celkem slušně - třeba dnes propírané ON Semiconductor.
Tatra - v lepší kondici nebyla od revoluce a dokonce asi vyrábí i mnohem konkurenceschopnější auta, než tenkrát (protože DAF)
Ono je sice hezký vyzdvihovat, že se tenkrát vyrábělo všechno a že bylo hodně vynálezů a patentů. Ale ty šly za pár málo podnikama, který fungovaly celkem obstojně. Ono totiž druhym dechem se muselo dodat, že na spoustu výroby kdyby se vysrali 20 let před revolucí, tak by udělali jedině dobře.
-> Dušan: -> palinator: Spíše mi sere, jak se propadl český průmysl. V podstatě žádný z podniků, který dříve vyvážel do celého světa a nesl hodně průkopnických řešení a patentů už v podstatě neexistuje. Když už člověk nemohl být hrdý na nic jiného, tak aspoň na tohle. Buď se to zrušilo pod tíhou levnější konkurence úplně, rozpadlo se to na malé firmy, které hospodaří v pár halách (např. plzeňská Škodovka), popř. se to překlopilo v montovnu dílů vyrobených v Číně či Indii. 

-> Jirik_Tuňák1983:
Upřímně, sám mám trochu podezření, že některý český věci kupuju jen proto, že jsou český a nemám k tomu racionální důvod.
Navíc i to český už dle zlých jazyků není tak kvalitní, jak bývalo, takže se mnohdy platí česká tradiční cena za úplně obyčejnou čínskou nebo o něco lepší čínskou kvalitu...
Upřímně, sám mám trochu podezření, že některý český věci kupuju jen proto, že jsou český a nemám k tomu racionální důvod.
Navíc i to český už dle zlých jazyků není tak kvalitní, jak bývalo, takže se mnohdy platí česká tradiční cena za úplně obyčejnou čínskou nebo o něco lepší čínskou kvalitu...
-> Jirik_Tuňák1983: kupujeme to proto, že se nám to nevyplatí vyrábět. Ne že to neumíme. Náklady na výrobu jsou vůči východní konkurenci nesmysl. Ve chvíli kdy se to vyplatí vyrábět lokálně, vzejde firma, která se toho chytí. To je trh.
Popravdě jakou plastovou mísu by sis koupil ? Za 50,- z Číny, nebo tu stejnou za 200,- od nás ?
Třeba Polsko je stále levnější na práci i když v řádu % a pořád je lepší mít výrobu a servis řady věcí tam.
Je potřeba se na to podívat reálně. Názor minulé doby respektuju, ale komplexně. Jednostranný pohled pouze zobrazuje preferenci určitých politických stran.
Spousta lidí byla možná štastná, ale je potřeba říci, že spousta taky ne.
Popravdě jakou plastovou mísu by sis koupil ? Za 50,- z Číny, nebo tu stejnou za 200,- od nás ?
Třeba Polsko je stále levnější na práci i když v řádu % a pořád je lepší mít výrobu a servis řady věcí tam.
Je potřeba se na to podívat reálně. Názor minulé doby respektuju, ale komplexně. Jednostranný pohled pouze zobrazuje preferenci určitých politických stran.
Spousta lidí byla možná štastná, ale je potřeba říci, že spousta taky ne.
-> Dušan 25.06.24 09:27:35: A v čem je dnešní NAŠE výroba silná a minimálně stejného rozsahu a objemu jako za komárů? Pokud tam tedy nepočítáš i montování věcí dohromady.
A plky o zvedni se a zajisti výrobu...., to je tak do nějakého týdeníku, ne?
Rozepsal jsi tady jakýs příspěvek, ale asi jsi z toho videa úplně nepochytal, že jsme v 60. a 70. letech uměli vyrobit něco, co si teď kupujeme od zahraničních výrobců, popř. jako zboží pochybného původu. Na to jediné jsem poukázal. Před kolika lety jsme představili na veletrzích něco, co zažilo boom
v devadesátých letech. Jinak díky za osvětu.
A plky o zvedni se a zajisti výrobu...., to je tak do nějakého týdeníku, ne?

Rozepsal jsi tady jakýs příspěvek, ale asi jsi z toho videa úplně nepochytal, že jsme v 60. a 70. letech uměli vyrobit něco, co si teď kupujeme od zahraničních výrobců, popř. jako zboží pochybného původu. Na to jediné jsem poukázal. Před kolika lety jsme představili na veletrzích něco, co zažilo boom
v devadesátých letech. Jinak díky za osvětu.
-> Jirik_Tuňák1983: mě by zajímalo co tím uměli vlastně myslíš. Připadá ti aktuální výroba slabá ? Všichni se odkazujou na historii, ale to je čas, který minul a už není takže pokud chceš, aby to bylo minimálně tak jak ve filmu, zvedni se, zajisti výrobu a hlavně poptávku za tvoji cenu, která musí pokrýt náklady. Následně zjistíš, že to není o uměli. Lidi umí, ale trh to zabije. Pak už si musíš rozmyslet zda chceš psát demokraticky libovolný příspěvky po internetu a nebo bys preferoval jako řada lidí socialismus kde by trh fungoval spíše řízeně a tys byl součástí nesmět se vyslovit.
-> Eidy 10.06.24 21:21:23: Ta vypadá docela sympaticky..
-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.06.24 19:59:19: nee, opak - lokomotiva tezka a todle je lehke
:)

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Oni postavili víc "nesmyslů". Máš zřejmě na mysli lokomotivu M62.
www.autorevue.cz/galerie- rusove-umeji-nahnat-strach -staci-videt-tato-terenni- vozidla
www.autorevue.cz/galerie- rusove-umeji-nahnat-strach -staci-videt-tato-terenni- vozidla
-> Jirik_Tuňák1983: Ted mi to prave nejde najit, jinak bych dal obrazek :-(
-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.06.24 19:59:19: Odkaz bys měl? To by kamaráda sestry mého známého zajímalo. 

-> Pavel P.. 10.06.24 19:03:38: No to je ale kokotina
Asi jak rusaci, kdyz postavili zeleznicni lokomotivu na gumovy kola 


-> růža 11.03.24 01:34:15: Video je super. Mne tam chýba ale zmienka o tom, že 742.136/Favo motor už má plávajúce piestne čapy, čo výrazne zvyšuje "životnosť".
-> Bukaj 12.03.24 23:54:57:
Tak je to svým způsobem pravda. Kdyby jste byl jeden botanik a druhý antropolog, tak by to úplně smysl nedávalo
-> Bukaj 12.03.24 23:58:31: Heh, to si vystihl naprosto přesně. Vždy jsem na něm obdivoval jeho snahu, všemu porozumět. Akorát poslední dobou hodně pozitivně sklouzává k elektromobilitě a jelikož jsem v tomhle předpojatý člověk, tak mě to kazí názor na něj.



-> Bukaj 12.03.24 23:58:31: Heh, to si vystihl naprosto přesně. Vždy jsem na něm obdivoval jeho snahu, všemu porozumět. Akorát poslední dobou hodně pozitivně sklouzává k elektromobilitě a jelikož jsem v tomhle předpojatý člověk, tak mě to kazí názor na něj.
-> růža 12.03.24 23:48:08: Jinak myslím, že pan Vaculík je odborník na svém místě. Možná není odborníkem na detaily techniky všech vozidel, o kterých vypráví ve videích, ale je odborník právě na to, že to umí podat široké veřejnosti. Takovej českej Clarkson 

-> růža: To víš, cesty karburátorů jsou nevyzpytatelné 

-> Bukaj 11.03.24 23:46:04: Byly tady názory (už nevím od koho a stejně bych to nenapsal), že Vaculík není žádnej odborník.
A názor na Autostyl Trutnov tady jednou taky neproběhl uplně v pořádku (pravda, už je to pár let dozad), tenkrát jsem chtěl taktéž prodiskutovat rubriku bazar v SM, kde se vyjadřoval právě Dan a přišla sprška nesouhlasu s obsahem.
Ale jsem velice mile překvapenej, že se s p. Říhou znáte. Tohle bych vůbec nečekal.
A názor na Autostyl Trutnov tady jednou taky neproběhl uplně v pořádku (pravda, už je to pár let dozad), tenkrát jsem chtěl taktéž prodiskutovat rubriku bazar v SM, kde se vyjadřoval právě Dan a přišla sprška nesouhlasu s obsahem.
Ale jsem velice mile překvapenej, že se s p. Říhou znáte. Tohle bych vůbec nečekal.
-> Bukaj 12.03.24 08:08:58: aha, já to tak nepřivítal a video ještě neviděl, ale jak COL psal o sedle na nádobce, tak jsem myslel něco jiného...
njn T9ka... neprocital :)
ale jinak super video i jsem se par veci dozvedel, ale ja kdyz vzdy dam na 742.136 hlavu z 50kW mpi feldy, tak bezolovo u puvodni hlavy nemusim resit, ale je to hezke takto vse vedet, to ja takovej orginalista nikdy nebudu :)
njn T9ka... neprocital :)
ale jinak super video i jsem se par veci dozvedel, ale ja kdyz vzdy dam na 742.136 hlavu z 50kW mpi feldy, tak bezolovo u puvodni hlavy nemusim resit, ale je to hezke takto vse vedet, to ja takovej orginalista nikdy nebudu :)
-> Bukaj 12.03.24 08:09:57: Čiže je to vidno ale nie je to vidno

-> Bukaj: To som si celý čas vravel, že či fakt ide skladať motor s takými vypadanými vložkami
Takže vďaka, odľahlo mi :D



...a z něhož není ve víčku téměř nic vidět - mimo čelní plochy jeho talířku:
-> ajok: Ne, bavíme se o podtlakovém ventilu, který je ve víčku uvnitř misky, zajišťující pryžové těsnění:
-> COL 11.03.24 02:15:20: podtlakovej? Není to spíš přetlakovéj a ano je to klasika jako třeba u lady, spletli si to s favo/feldou, kde není vidět :)