-> Bukaj 23.12.20 12:09:58: Ale taky to na to bylo uzpůsobené. Velký volant a bylo to zpřevodované tak, aby to šlo utáhnout.
Posledně jsem zajížděl na zdviž s nefunkčním servem s novým Superbem a měl jsem co dělat. To nejde urvat ten volant.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> Bukaj 23.12.20 11:27:49: když se ti elektomotorek zadře, tak zatočíš stejně jak s tou tvou 130
Navíc ve velkých rychlostech ten posilovač vlastně ani neposiluje, není to třeba. A hydraulické servo je přežitek nejen v malých autech a už asi tak 10-15 let
Virt zase nepřekvapil![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vono taky u auta s posilovacem neni dobry tlacit ten volant furt na doraz... Napriklad, kdyz clovek couva nebo se otaci na plnej rejd, ale to malo kdo vi. Zbytecne se namaha remen, cerpadlo nebo alternator atd., protoze ten posilovac se furt snazi pomahat.
-> Tomaso435 23.12.20 12:02:13: Poté, co vylezu z vraku v pangejtu v zatáčce už asi nic odpojovat nebudu...
-> Milan 136 23.12.20 12:04:55:
Ale coby ne, když i náklaďáky dřív neměly posilovač a šlo to...
Pravda, že Felda mne dost štvala tím, jak se na stojícím voze těžko točilo volantem. Za jízdy to bylo jako u škodovky s hřebenem, ale "nastojato" to byl jak šnek se zarezlými svisláky![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 23.12.20 12:04:55:
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Pravda, že Felda mne dost štvala tím, jak se na stojícím voze těžko točilo volantem. Za jízdy to bylo jako u škodovky s hřebenem, ale "nastojato" to byl jak šnek se zarezlými svisláky
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Tomaso435 23.12.20 12:02:13: To určitě v klidu utočíš...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 23.12.20 11:27:49: tak ho odpojíš a budeš jezdit bez něj ala felicia :-D
-> Tom Troll: Jakože při natočení volantu ti pomůže elektromotorek točit hřídelí? Zajímavé. jen bych nechtěl, aby se ten motorek zadřel![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Servořízení s hydraulickym čerpadlem je u "malejch" aut je od devadesátejch let už poměrně přežitá technologie, teď bejvaj převážně elektrický, dost aut má třeba jenom motor na volantovce nad hřebenem a řízení samotný je nezměněný. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: Aha, myslel jsem, že servo je vždy poháněno přes řemen od motoru...
...furt se něco učím![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
...furt se něco učím
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj 23.12.20 10:27:25: Elektrické servočerpadlo. Hřeben tam samozřejmě je.
-> Nwkt 23.12.20 00:40:43: Jakého řízení? Když se řekne "řízení", představím si "hřeben" nebo "šnek", ale tam není nic na elektriku, ne?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Nwkt 23.12.20 00:40:43: A na ABS uklepe![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nebo stačí připojit obráceně booster. To pak ukápnou i ty 180A![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nebo stačí připojit obráceně booster. To pak ukápnou i ty 180A
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Tak u řízení na Fabii to shoří jak papír ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Minott: -> ZdrubT: Aha, díky
Já se v těch moderních vozech moc nešťourám a tyhle temelínový pojistky se asi nikdy neodpálí - leda by bylo auto v plamenech a kabely ke startéru spečený s kostrou, ne?
A na dodávkách (Jumper, Ducato) byly v této amperáži takové zvětšeniny klasických nožovek v plastovém barevně značeném pouzdře...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Já se v těch moderních vozech moc nešťourám a tyhle temelínový pojistky se asi nikdy neodpálí - leda by bylo auto v plamenech a kabely ke startéru spečený s kostrou, ne?
A na dodávkách (Jumper, Ducato) byly v této amperáži takové zvětšeniny klasických nožovek v plastovém barevně značeném pouzdře...
-> Bukaj 20.12.20 13:18:09: Autobusy a náklaďáky je maj taky.
-> Bukaj 20.12.20 14:49:52: "nove",, Fabia1,Octavia1,Golf4,Alh
ambra,atd.
-> Minott 20.12.20 13:26:13: Jako moderní auta nebo nějaké veterány?
-> ZdrubT 20.12.20 13:54:52: A myslíš, že Rko to mělo z měkčeného plastu a ne z gumy? To se mi na tom nezdá...
Na Pragosu to mají gumové: pragos.cz/veterani/clanek ?id=1039&am...
Na Pragosu to mají gumové: pragos.cz/veterani/clanek ?id=1039&am...
-> Eidy: Ne, venkovní.
-> ZdrubT 20.12.20 13:54:52: Ty vnitřní, že jo? Taky si myslím. I délkou by to odpovídalo.
-> Bukaj 19.12.20 12:07:48: Dle mého to je na dveře u eRko k oknu. Mam zájem.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Bukaj 20.12.20 13:18:09: min.vw,skoda atd,poistky pri baterke,,![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takovéto pojistky - nějaký náklaďák?
Oko na šroub M6, hodnoty od 30 do 150 A, výrobce Tesla
Oko na šroub M6, hodnoty od 30 do 150 A, výrobce Tesla
-> Bukaj: Zaujímavé info.
-> isti: Těsnění kufru pasuje na sedan - ten má hranu odtokového žlábku pod sklem rovnou. Ale coupé ji má zahnutou (stejně, jako je zahnutá hrana odtokového žlábku na bocích), právě kvůli tomuto těsnicímu profilu...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Nevedel som,a ani to tam nepasuje?(myslím tesnenie kufra)
-> isti: Těsnění kufru tam nepatří, má tam být gumový profil - viz foto ten vpravo. Ten, na který se ptám (na foto vlevo), je podobný, ale není to on. Navíc není z gumy, ale měkčeného plastu...
-> peter13789 19.12.20 05:01:48: To právě není. to je jiný profil...
-> peter13789: OK
-> Bukaj: tak ako pise Peter . Malo by to byt tesnenie na rapid
-> isti: tesnenie kufra tam 100% nepatri ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> peter13789: Si si tým istý?Nepatrí tam tesnenie kufra?
-> Bukaj: To je na rapida pod zadnu kapotu, na hranu zliabku pod oknom
-> Pavel P..: presne takovy :-)
Přivezl jsem bednu různých těsnicích profilů na škodovky a mezi nimi jsem našel 2 ks "gumy" (on je to tedy měkčený plast - stejný materiál, jako těsnění trojúhelníkového skla ve sloupku).
Profil viz foto, délka je 110 cm. Pozná někdo ten profil?
Profil viz foto, délka je 110 cm. Pozná někdo ten profil?
-> Bukaj: jj byl to jedne kus ta barva tam dost míchaně přecházela z červenýho so oranžový .. bud cosi z noční směny nebo nevím ..
Nějak mi to furt vrtá hlavou a dobobá literatura píše:
"U původních typů je v horní části světlo směrové, v dolní části brzdové a uprostřed koncové. Tato střední část krytu je zároveň vytvořena i jako odrazová plocha. Celý kryt je z plastické hmoty červené barvy.
U nových typů nemají svítilny stření část a koncové světlo je sloučeno se směrovým světlem, které je v dolní části svítilny a má s nim i společnou žárovku. Sklo pro brzdové světlo je oranžové, pro koncové a směrové světlo červené."
Hádám že tam asi trochu úřadoval tiskařský šotek, ale teď jestli je to myšleno jako octávia = nový typ a nebo poslední spartaky nebo jako náhradní díl?
Je to z kihy:
Osobní automobily Škoda
Z. Mauermann
vydání z roku 1964
"U původních typů je v horní části světlo směrové, v dolní části brzdové a uprostřed koncové. Tato střední část krytu je zároveň vytvořena i jako odrazová plocha. Celý kryt je z plastické hmoty červené barvy.
U nových typů nemají svítilny stření část a koncové světlo je sloučeno se směrovým světlem, které je v dolní části svítilny a má s nim i společnou žárovku. Sklo pro brzdové světlo je oranžové, pro koncové a směrové světlo červené."
Hádám že tam asi trochu úřadoval tiskařský šotek, ale teď jestli je to myšleno jako octávia = nový typ a nebo poslední spartaky nebo jako náhradní díl?
Je to z kihy:
Osobní automobily Škoda
Z. Mauermann
vydání z roku 1964
-> Bukaj 17.12.20 10:04:59: Takhle z rána mi to moc nemyslelo, máš pravdu.
-> Tomaso435: A byly to škodovácký světla? Nebylo to něco zahraničního? Spartaky (440-450) to měly z jednoho kusu plastu, tedy ani nemohly být dvoubarevné. Leda, že by vršek byl nadměrně šislý![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy: já je taky viděl jen jednou, ale právě mě to zaujalo
-> Tomaso435: Takový neznám.
-> Eidy: celočervený s odrazkou uprostřed jen vršek byl oranžový
-> Tomaso435: Nevím, jaký světlo myslíš.
-> Bukaj: 445 byla pouze 440 se silnějším motorem a to jak značení napovída a pět koní. Octavie přichází v lednu 59.
-> Eidy: a ty které zminuješ s odražkou uprotřed, jen s oranžovým vrškem mělo co ? nevíš ?
-> Bukaj 17.12.20 10:04:59: máš pravdu. Spartak resp. Škoda 440 měl celočervený s odrazkou uprostřed. Viz. -> Luky 17.12.20 10:36:24:
-> Skili: Spartak má uprostřed kulatou odrazku
-> Skili: Jenže Spartak tato světla nikdy neměl, ne? Spartak měl celočervené kryty a až když se ze "spartaka" (440) stala Octavia (445), dostal tento vůz faceliftová světla. Nebo se pletu a 445 byl stále "Spartak" a název "Octavia" přišel až v šedesátých letech?
-> ZdrubT: Bukaj zapoměl na Spartaka, ten byl asi hlavní zdroj těhle světel.