skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
12:01:23
12.08.2018
12.08.2018
isti
Koleso štvrtého stupňa,lavo hore by mal byť starý typ,vedla nový typ,ale kam patrý spodný?(má o trošku väčší priemer ale najviac sa podobá týmto kolečkám)
11:56:36
12.08.2018
12.08.2018
isti
Cez týždeň som hrabal v dieloch do prevodovky a zbadal zopár nepochopitelných rozdielov
Stromček 4q prevodovky,na konci jednej je závit(spodné na fotke,skoro to nie je vidno) a na druhej nie ,ostatné parametre sú rovnaké.Čo to má byť a vlastne ktorý je do 120-ky?
Stromček 4q prevodovky,na konci jednej je závit(spodné na fotke,skoro to nie je vidno) a na druhej nie ,ostatné parametre sú rovnaké.Čo to má byť a vlastne ktorý je do 120-ky?
22:24:03
10.08.2018
10.08.2018
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Chyba... Literatura s dokumentací je součástí každý knihovny... ;-)
19:13:42
10.08.2018
10.08.2018
Tomaso435
-> Chali: nemám knížky :-D
20:08:49
09.08.2018
09.08.2018
Chali
-> Tomaso435: Andrt strana 28,každá převodovka má značenej rok a měsíc výroby.
14:36:18
09.08.2018
09.08.2018
Tomaso435
-> Tomaso435 08.08.18 19:50:48: a ještě komínek rozdělovače 047115261A a 441,0,1132-130,6
06:26:42
09.08.2018
09.08.2018
Tomaso435
-> Chali: fakt? Na jiný převodovce to nemam :-D a kde je nějakej seznam roku a mesicu? :-D
00:00:22
09.08.2018
09.08.2018
Jozka
-> Tomaso435: Pravda, byly takový časy..
22:50:20
08.08.2018
08.08.2018
Chali
-> Tomaso435 08.08.18 19:50:48: To N. D. je rok a měsíc výroby
22:45:59
08.08.2018
08.08.2018
isti
21:53:57
08.08.2018
08.08.2018
Tomaso435
-> Jozka: když se krámy zbavovali celých ramen za cenu čepu... :-D
21:47:54
08.08.2018
08.08.2018
Jozka
-> Tomaso435: Prima.. moc jsem to neprohlížel, ale tuším, že jsem zahlídl nějaký imbusový hlavy. Akorát dumám, proč je kdysi kdosi měnil komplet.. že by kvůli času ?
19:50:48
08.08.2018
08.08.2018
Tomaso435
jinak převodovka favorit.. tam kde je číslo a určuje se dle něho stálý převod, je vyražený číslo a za ním N. D. ... je to převodovka složená z náhradních dílů pozdějí doby nebo jak to mám chápat?
19:48:45
08.08.2018
08.08.2018
Tomaso435
-> Jozka: tohle je ze starýho typu. silent bez zalitýho kovu. čepy se odvrtaj nejty a nebo odšroubujou šrouby pokud už to bylo měněno..
12:48:05
08.08.2018
08.08.2018
Jozka
-> Tomaso435: Díky - tak to si bude muset někdo identifikovat. Předpokládám, že čepy a pryže se daj vyměnit ?
-> isti: Nejvíc by pomohlo, kdyby "dyzajnéři" nebyly trubky a nanas*ali USB porty natěsno vedle sebe..
443.621-215.001 je užovka od 10/79, 000 je pro předchozí výrobu a kila/erka asi od roku 73 (nebo 75 ?). A 222 tedy nevím..
-> isti: Nejvíc by pomohlo, kdyby "dyzajnéři" nebyly trubky a nanas*ali USB porty natěsno vedle sebe..
443.621-215.001 je užovka od 10/79, 000 je pro předchozí výrobu a kila/erka asi od roku 73 (nebo 75 ?). A 222 tedy nevím..
11:05:44
08.08.2018
08.08.2018
isti
-> Jozka: Keby som povedal že ja som to hladal ale nenašiel pomohlo by?
10:58:56
08.08.2018
08.08.2018
Tomaso435
-> Jozka: neni. Je rozdil jen v silentu st typ n typ
10:31:11
08.08.2018
08.08.2018
Jozka
-> isti: Všeci sú lenivý..
Je v ramenech nějakej rozdíl mezi formanem a favoritem ?
Je v ramenech nějakej rozdíl mezi formanem a favoritem ?
22:20:35
06.08.2018
06.08.2018
isti
Možno sa to už sto krát riešilo ale ja som lenivý to hladať.Jedná sa o predné tlmiče PAL,mám dva páry s rôzným označením.
26x110 443 621 222 000
26x110 443 621 215 001
000 je na užovku a 001 na M-ko?Zadné mám zase s koncovým číslom 002
26x110 443 621 222 000
26x110 443 621 215 001
000 je na užovku a 001 na M-ko?Zadné mám zase s koncovým číslom 002
13:53:31
18.07.2018
18.07.2018
minno
-> isti 17.07.18 20:35:06: Mal si mu povedať, že bude určite pasovať
20:35:06
17.07.2018
17.07.2018
isti
-> StepaNoFUN: Ďakujem za info.Dnes mi volal chlapík či mu to bude pasovať na rapida.Asi nie je v obraze
20:18:21
17.07.2018
17.07.2018
StepaNoFUN
-> Nwkt: Jak říkám- už si kulový fakt pamatuju... :-/
20:10:10
17.07.2018
17.07.2018
Nwkt
-> StepaNoFUN: Je tam tapec
20:06:28
17.07.2018
17.07.2018
StepaNoFUN
-> Nwkt: Není tam plech?
20:03:37
17.07.2018
17.07.2018
Nwkt
Rapid nemá žádný totiž
18:11:45
17.07.2018
17.07.2018
StepaNoFUN
-> isti: Podle mě má Rapid jiný... Ale už si kulový pamatuju... :-/
17:56:37
17.07.2018
17.07.2018
isti
Ludia,spodný kryt B-stlpika je rovnaký v sedane a v rapide či rapid má iné?
21:55:07
14.07.2018
14.07.2018
Jozka
-> Bukaj 22.06.18 09:20:07: Nahmatal jsem tyček zatím 8 kousků, všechny mají jednotnou celkovou délku 214 mm.
17:33:40
13.07.2018
13.07.2018
isti
-> Pavel P..: Tak google neklamal,ale ja som mu neveril
-> Jozka: Tento má 65mm hrubé telo ale pre mňa sú všetky rozdelovače malé s malým víčkom
-> 11mAjA11: Môžeš to kúpiť,je to nové
-> Jozka: Tento má 65mm hrubé telo ale pre mňa sú všetky rozdelovače malé s malým víčkom
-> 11mAjA11: Môžeš to kúpiť,je to nové
09:04:00
13.07.2018
13.07.2018
11mAjA11
-> isti: přesně Ti řeknu že na můj
00:53:57
13.07.2018
13.07.2018
Jozka
-> isti 12.07.18 21:45:56: Děláte v tom bordel, hoši - do letoška byl tohle léta letoucí VELKEJ rozdělovač a MALEJ byl (průměr těla tuším 53 mm) původní embéčkovej !
21:57:17
12.07.2018
12.07.2018
Pavel P..
-> isti: 105 užofka
21:45:56
12.07.2018
12.07.2018
isti
Vyserte sa na to,ale to by ste mohli vedieť že na ktorý automobil je malý rozdelovač s označením 443 213 204 480
16:52:08
12.07.2018
12.07.2018
Bukaj
-> MONTY110 11.07.18 21:22:39: V dobách zadomotorů bylo jednotné barevné označení motorových dílů (hlavy, karburátory, klikovky, vačkové hřídele):
žlutá: 1000 MBG/X (později 120 L)
černá: 100/105
modrá: 110 L
bílá: 110 R (později 136)
zelená: 120 LS
hnědá: 130
...u vačkových hřídelí začal být bordel až od Favorita a Feldy, kde bylo značení vícebarevné a to už netuším...
...a výše popsané neznamená, že všechny díly byly z výroby barevně značené...
žlutá: 1000 MBG/X (později 120 L)
černá: 100/105
modrá: 110 L
bílá: 110 R (později 136)
zelená: 120 LS
hnědá: 130
...u vačkových hřídelí začal být bordel až od Favorita a Feldy, kde bylo značení vícebarevné a to už netuším...
...a výše popsané neznamená, že všechny díly byly z výroby barevně značené...
21:35:30
11.07.2018
11.07.2018
isti
-> isti 11.07.18 18:35:22: Rozumitelnejšie to neviem napísať ,potreboval by som vedieť dlžku origo gumi čo je u prahovýh lišt u rapida.
21:22:39
11.07.2018
11.07.2018
MONTY110
-> Bukaj: nie bohužiaľ číslo na tubuse už nieje čitateľné a keď som pozeral rôzne diskusie na virte tak v jednej píšu že modra značka je 110R v druhej že zelená značka je 110R tak som nevedel či je to zhodné s farebným označením na hlavách valcov alebo nie
18:35:22
11.07.2018
11.07.2018
isti
Určite máte viacerý rapida ešte s originál tesneniami okolo dverý u ktorých sú u prahových lišt ešte origo mäkké tesnenia.Potreboval by som vedieť dlžku tej gumi.
10:53:32
11.07.2018
11.07.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Na tubus bych se moc nespoléhal, typicky takhle lidi prodávájí "eRkovou vačku", protože na krabici je eRkové číslo - ovšem do té krabice pochopitelně někdo schoval původní vačku potom, co tu eRkovou šoupnul do motoru
08:15:12
11.07.2018
11.07.2018
Bukaj
-> MONTY110: Na papírovém tubusu už není čitelné číslo?
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
20:35:20
06.07.2018
06.07.2018
MONTY110
zdarec vedel by niekto do akého typu 5 kanálu to patrí prípadne cenu má modrý pruh je nová
20:59:44
26.06.2018
26.06.2018
isti
-> Jarda/felda 06.06.18 17:33:33: Je to presne naopak
09:20:07
22.06.2018
22.06.2018
Bukaj
-> Jozka: Nemusíš nikoho "zkoušet", stačí, když změříš nějakou tyčku ze svých zásob (60. - 70. léta)
08:19:58
20.06.2018
20.06.2018
Jozka
-> Bukaj: Tak to bude nejspíš modernější záležitost mimo moje obzory (do katalogů jsem ani nekoukal, ale pravdu máš, nemusely to jako mnohé jiné zachytit).. Z 80. toho moc mít nebudu, ale mohl bych zkusit kámoše..
00:47:10
20.06.2018
20.06.2018
Bukaj
-> Jozka: No, v katalozích je vše pod jedním číslem, ale známe ty náhrady, že ano...
Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...
Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...
10:49:31
19.06.2018
19.06.2018
Jozka
-> Bukaj: Se v těch motorech už nějak nevrtám.. ale tyčky jsem vždycky dřív v případě potřeby mezi 988 motory MB a kil přehazoval a na jinou délku nenarazil.. Na rozvodech se u nich snad moc neměnilo, krom zkraje výroby (1966?) průměr pro řetězový kolo a "časování" vačky, což moc nesouvisí.
Ale můžu se podívat do temných koutů..
Ale můžu se podívat do temných koutů..
08:13:29
19.06.2018
19.06.2018
isti
-> Bukaj: Aj ja to mám na aute hore nohami
Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky? Tak musia byť omnoho plitšie zdvihátká,čo tak použiť tyčky s zdvihátkami z iného motora.Alebo originalita nepustí?
Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky? Tak musia byť omnoho plitšie zdvihátká,čo tak použiť tyčky s zdvihátkami z iného motora.Alebo originalita nepustí?
07:39:12
19.06.2018
19.06.2018
Bukaj
-> Bukaj 17.06.18 00:48:22: Ještě se vracím k mému dotazu - ty výrazně kratší tyčky (o cca 2 cm) jsou z Fábie, ale mne zajímají spíš ty o 5 mm kratší tyčky - z jakého motoru mám shánět? Ve kterém roce přišla změna délky? Potřebuju do jednoho motoru ty kratší a doma mám jen 7 ks (respektive osmou jsem vyhodil - byla ohnutá)...
Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?
Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?
07:32:28
19.06.2018
19.06.2018
Bukaj
-> isti 18.06.18 07:55:10: DOBMAR je polský výrobce - vyráběl jen starší variantu sklíček. Kvalita zpracování OK (jen tedy má otočené nápisy na sklíčku, takže dost často je vídám namontované odtokovým otvorem nahoru)
Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré
Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré
07:55:10
18.06.2018
18.06.2018
isti
-> Bukaj: Ale dlho to tak nerobili,na novodobých už to nie je.A DOBMAR je tiež čína?