
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> Jozka: když se krámy zbavovali celých ramen za cenu čepu... :-D
-> Tomaso435: Prima.. moc jsem to neprohlížel, ale tuším, že jsem zahlídl nějaký imbusový hlavy. Akorát dumám, proč je kdysi kdosi měnil komplet.. že by kvůli času ?
jinak převodovka favorit.. tam kde je číslo a určuje se dle něho stálý převod, je vyražený číslo a za ním N. D. ... je to převodovka složená z náhradních dílů pozdějí doby nebo jak to mám chápat?
-> Jozka: tohle je ze starýho typu. silent bez zalitýho kovu. čepy se odvrtaj nejty a nebo odšroubujou šrouby pokud už to bylo měněno..
-> Tomaso435: Díky - tak to si bude muset někdo identifikovat. Předpokládám, že čepy a pryže se daj vyměnit ?
-> isti: Nejvíc by pomohlo, kdyby "dyzajnéři" nebyly trubky a nanas*ali USB porty natěsno vedle sebe..
443.621-215.001 je užovka od 10/79, 000 je pro předchozí výrobu a kila/erka asi od roku 73 (nebo 75 ?). A 222 tedy nevím..
-> isti: Nejvíc by pomohlo, kdyby "dyzajnéři" nebyly trubky a nanas*ali USB porty natěsno vedle sebe..
443.621-215.001 je užovka od 10/79, 000 je pro předchozí výrobu a kila/erka asi od roku 73 (nebo 75 ?). A 222 tedy nevím..
-> Jozka: Keby som povedal že ja som to hladal ale nenašiel pomohlo by?

-> Jozka: neni. Je rozdil jen v silentu st typ n typ
-> isti: Všeci sú lenivý..
Je v ramenech nějakej rozdíl mezi formanem a favoritem ?

Je v ramenech nějakej rozdíl mezi formanem a favoritem ?
Možno sa to už sto krát riešilo ale ja som lenivý to hladať.Jedná sa o predné tlmiče PAL,mám dva páry s rôzným označením.
26x110 443 621 222 000
26x110 443 621 215 001
000 je na užovku a 001 na M-ko?Zadné mám zase s koncovým číslom 002
26x110 443 621 222 000
26x110 443 621 215 001
000 je na užovku a 001 na M-ko?Zadné mám zase s koncovým číslom 002
-> isti 17.07.18 20:35:06: Mal si mu povedať, že bude určite pasovať

-> StepaNoFUN: Ďakujem za info.Dnes mi volal chlapík či mu to bude pasovať na rapida.Asi nie je v obraze

-> Nwkt: Jak říkám- už si kulový fakt pamatuju... :-/
-> StepaNoFUN: Je tam tapec
-> Nwkt: Není tam plech?
Rapid nemá žádný totiž 

-> isti: Podle mě má Rapid jiný... Ale už si kulový pamatuju... :-/
Ludia,spodný kryt B-stlpika je rovnaký v sedane a v rapide či rapid má iné?
-> Bukaj 22.06.18 09:20:07: Nahmatal jsem tyček zatím 8 kousků, všechny mají jednotnou celkovou délku 214 mm.
-> Pavel P..: Tak google neklamal,ale ja som mu neveril
-> Jozka: Tento má 65mm hrubé telo ale pre mňa sú všetky rozdelovače malé s malým víčkom
-> 11mAjA11: Môžeš to kúpiť,je to nové

-> Jozka: Tento má 65mm hrubé telo ale pre mňa sú všetky rozdelovače malé s malým víčkom

-> 11mAjA11: Môžeš to kúpiť,je to nové

-> isti: přesně Ti řeknu že na můj 

-> isti 12.07.18 21:45:56: Děláte v tom bordel, hoši - do letoška byl tohle léta letoucí VELKEJ rozdělovač a MALEJ byl (průměr těla tuším 53 mm) původní embéčkovej !



-> isti: 105 užofka
Vyserte sa na to,ale to by ste mohli vedieť že na ktorý automobil je malý rozdelovač s označením 443 213 204 480
-> MONTY110 11.07.18 21:22:39: V dobách zadomotorů bylo jednotné barevné označení motorových dílů (hlavy, karburátory, klikovky, vačkové hřídele):
žlutá: 1000 MBG/X (později 120 L)
černá: 100/105
modrá: 110 L
bílá: 110 R (později 136)
zelená: 120 LS
hnědá: 130
...u vačkových hřídelí začal být bordel až od Favorita a Feldy, kde bylo značení vícebarevné a to už netuším...
...a výše popsané neznamená, že všechny díly byly z výroby barevně značené...
žlutá: 1000 MBG/X (později 120 L)
černá: 100/105
modrá: 110 L
bílá: 110 R (později 136)
zelená: 120 LS
hnědá: 130
...u vačkových hřídelí začal být bordel až od Favorita a Feldy, kde bylo značení vícebarevné a to už netuším...
...a výše popsané neznamená, že všechny díly byly z výroby barevně značené...

-> isti 11.07.18 18:35:22: Rozumitelnejšie to neviem napísať
,potreboval by som vedieť dlžku origo gumi čo je u prahovýh lišt u rapida.

-> Bukaj: nie bohužiaľ číslo na tubuse už nieje čitateľné a keď som pozeral rôzne diskusie na virte tak v jednej píšu že modra značka je 110R v druhej že zelená značka je 110R tak som nevedel či je to zhodné s farebným označením na hlavách valcov alebo nie
Určite máte viacerý rapida ešte s originál tesneniami okolo dverý u ktorých sú u prahových lišt ešte origo mäkké tesnenia.Potreboval by som vedieť dlžku tej gumi.
-> Bukaj: Na tubus bych se moc nespoléhal, typicky takhle lidi prodávájí "eRkovou vačku", protože na krabici je eRkové číslo - ovšem do té krabice pochopitelně někdo schoval původní vačku potom, co tu eRkovou šoupnul do motoru 

-> MONTY110: Na papírovém tubusu už není čitelné číslo?
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
zdarec vedel by niekto do akého typu 5 kanálu to patrí prípadne cenu má modrý pruh je nová
-> Jarda/felda 06.06.18 17:33:33: Je to presne naopak

-> Jozka: Nemusíš nikoho "zkoušet", stačí, když změříš nějakou tyčku ze svých zásob (60. - 70. léta) 

-> Bukaj: Tak to bude nejspíš modernější záležitost mimo moje obzory (do katalogů jsem ani nekoukal, ale pravdu máš, nemusely to jako mnohé jiné zachytit).. Z 80. toho moc mít nebudu, ale mohl bych zkusit kámoše..
-> Jozka: No, v katalozích je vše pod jedním číslem, ale známe ty náhrady, že ano...
Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...

Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...
-> Bukaj: Se v těch motorech už nějak nevrtám.. ale tyčky jsem vždycky dřív v případě potřeby mezi 988 motory MB a kil přehazoval a na jinou délku nenarazil.. Na rozvodech se u nich snad moc neměnilo, krom zkraje výroby (1966?) průměr pro řetězový kolo a "časování" vačky, což moc nesouvisí.
Ale můžu se podívat do temných koutů..
Ale můžu se podívat do temných koutů..

-> Bukaj: Aj ja to mám na aute hore nohami
Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky?
Tak musia byť omnoho plitšie zdvihátká,čo tak použiť tyčky s zdvihátkami z iného motora.Alebo originalita nepustí?

Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky?

-> Bukaj 17.06.18 00:48:22: Ještě se vracím k mému dotazu - ty výrazně kratší tyčky (o cca 2 cm) jsou z Fábie, ale mne zajímají spíš ty o 5 mm kratší tyčky - z jakého motoru mám shánět? Ve kterém roce přišla změna délky? Potřebuju do jednoho motoru ty kratší a doma mám jen 7 ks (respektive osmou jsem vyhodil - byla ohnutá)...
Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?

Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?
-> isti 18.06.18 07:55:10: DOBMAR je polský výrobce - vyráběl jen starší variantu sklíček. Kvalita zpracování OK (jen tedy má otočené nápisy na sklíčku, takže dost často je vídám namontované odtokovým otvorem nahoru)
Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré

Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré

-> Bukaj: Ale dlho to tak nerobili,na novodobých už to nie je.A DOBMAR je tiež čína?
-> isti: Prostě to okopčili - made in CS není (už pár desetiletí) ochranná známka 

-> Bukaj 17.06.18 11:40:59: Fakt,ale ako že je na telese made in CS
Ja už budem všetko tri krát prezerať pred kúpou


ja som mal kedysi v práci ešte originálky škoda v krabičkách čo mali OE číslo a boli PAL a žlto čierne káble , niekedy z 95 roku
-> Tuner#2: Originál boční blikače byly vždy s průchodkou a kabely černý/žlutý, případně novější bílý/žlutý a šroubky měly širší hlavičku...
Pokud jsi za ty blinkry nedal víc, jak 200, tak to ty rozvody kompenzují

Pokud jsi za ty blinkry nedal víc, jak 200, tak to ty rozvody kompenzují

-> Bukaj 17.06.18 11:40:59: No fakt že jo, tak to jsem se včera pěkně napálil, ale snad to ty origo rozvody za 300 vykompenzujou 

-> vhml 17.06.18 01:06:05: Díky, snad to bude ono. Ale tipoval bych něco staršího, vzhledem k tomu, s jakými díly se mi to dostalo do baráku...

-> isti 17.06.18 11:19:08: Horní je starší - od 84 až po 92, spodní je na nové Fávo (v kombinaci s gumovým těsněním s přesahem přes sklíčko namísto pěnovky)

-> isti 17.06.18 11:13:30: Tohle je čínská kopie - když pozorně prozkoumáš logo, zjistíš, že to není PAL, ale PRL 

-> Tuner#2: Že by im došli káble a priechodky?Ešte ma napadlo či to nie je na favorita,nevieš či u favo je na káblikoch priechodka?