skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
00:53:57
13.07.2018
13.07.2018
Jozka
-> isti 12.07.18 21:45:56: Děláte v tom bordel, hoši - do letoška byl tohle léta letoucí VELKEJ rozdělovač a MALEJ byl (průměr těla tuším 53 mm) původní embéčkovej !
21:57:17
12.07.2018
12.07.2018
Pavel P..
-> isti: 105 užofka
21:45:56
12.07.2018
12.07.2018
isti
Vyserte sa na to,ale to by ste mohli vedieť že na ktorý automobil je malý rozdelovač s označením 443 213 204 480
16:52:08
12.07.2018
12.07.2018
Bukaj
-> MONTY110 11.07.18 21:22:39: V dobách zadomotorů bylo jednotné barevné označení motorových dílů (hlavy, karburátory, klikovky, vačkové hřídele):
žlutá: 1000 MBG/X (později 120 L)
černá: 100/105
modrá: 110 L
bílá: 110 R (později 136)
zelená: 120 LS
hnědá: 130
...u vačkových hřídelí začal být bordel až od Favorita a Feldy, kde bylo značení vícebarevné a to už netuším...
...a výše popsané neznamená, že všechny díly byly z výroby barevně značené...
žlutá: 1000 MBG/X (později 120 L)
černá: 100/105
modrá: 110 L
bílá: 110 R (později 136)
zelená: 120 LS
hnědá: 130
...u vačkových hřídelí začal být bordel až od Favorita a Feldy, kde bylo značení vícebarevné a to už netuším...
...a výše popsané neznamená, že všechny díly byly z výroby barevně značené...
21:35:30
11.07.2018
11.07.2018
isti
-> isti 11.07.18 18:35:22: Rozumitelnejšie to neviem napísať ,potreboval by som vedieť dlžku origo gumi čo je u prahovýh lišt u rapida.
21:22:39
11.07.2018
11.07.2018
MONTY110
-> Bukaj: nie bohužiaľ číslo na tubuse už nieje čitateľné a keď som pozeral rôzne diskusie na virte tak v jednej píšu že modra značka je 110R v druhej že zelená značka je 110R tak som nevedel či je to zhodné s farebným označením na hlavách valcov alebo nie
18:35:22
11.07.2018
11.07.2018
isti
Určite máte viacerý rapida ešte s originál tesneniami okolo dverý u ktorých sú u prahových lišt ešte origo mäkké tesnenia.Potreboval by som vedieť dlžku tej gumi.
10:53:32
11.07.2018
11.07.2018
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Na tubus bych se moc nespoléhal, typicky takhle lidi prodávájí "eRkovou vačku", protože na krabici je eRkové číslo - ovšem do té krabice pochopitelně někdo schoval původní vačku potom, co tu eRkovou šoupnul do motoru
08:15:12
11.07.2018
11.07.2018
Bukaj
-> MONTY110: Na papírovém tubusu už není čitelné číslo?
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
Jinak modrou barvou byly značeny motorové díly na škodu 110L...
20:35:20
06.07.2018
06.07.2018
MONTY110
zdarec vedel by niekto do akého typu 5 kanálu to patrí prípadne cenu má modrý pruh je nová
20:59:44
26.06.2018
26.06.2018
isti
-> Jarda/felda 06.06.18 17:33:33: Je to presne naopak
09:20:07
22.06.2018
22.06.2018
Bukaj
-> Jozka: Nemusíš nikoho "zkoušet", stačí, když změříš nějakou tyčku ze svých zásob (60. - 70. léta)
08:19:58
20.06.2018
20.06.2018
Jozka
-> Bukaj: Tak to bude nejspíš modernější záležitost mimo moje obzory (do katalogů jsem ani nekoukal, ale pravdu máš, nemusely to jako mnohé jiné zachytit).. Z 80. toho moc mít nebudu, ale mohl bych zkusit kámoše..
00:47:10
20.06.2018
20.06.2018
Bukaj
-> Jozka: No, v katalozích je vše pod jedním číslem, ale známe ty náhrady, že ano...
Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...
Já poprvé narazil na rozdílnou délku tyček někdy kolem roku 2000, kdy jsem u naší 120l při štelování ventilových vůlí zjistil pár křivých tyček (ani ne ohnuté, ale došišata zajeté kulové plochy spodku tyček - při otáčení tyčkou kolem osy se měnila ventilová vůle) a ze zásob z rozebraných motorů jsem vybral pár rovných tyček na výměnu a byly kratší, nebo delší (o nějakých 5 mm) - šlo to dohnat červíkem, ale byl už dost v krajní mezi svého rozsahu.
A teď řeším totéž na motoru 130 LPG, kde mám tvrzená sedla C vahadla a ventily z Favorita a ty potvory ventily jsou zjevně delší, než původní 130, (případně je to způsobené jiným poměrem stran vahadel) ale přesně k nim délkou pasují ty kratší tyčky - jenže jich mám jen sedm - osmou jsem měl dlouhou a teď jsem ji vyhazoval ohnutou - zjevně si to s tím motorem nerozumí - prvděpodobně se ve vyšších otáčkách opíralo vahadlo přímo o okraj důlku (pánvičky) vahadla...
10:49:31
19.06.2018
19.06.2018
Jozka
-> Bukaj: Se v těch motorech už nějak nevrtám.. ale tyčky jsem vždycky dřív v případě potřeby mezi 988 motory MB a kil přehazoval a na jinou délku nenarazil.. Na rozvodech se u nich snad moc neměnilo, krom zkraje výroby (1966?) průměr pro řetězový kolo a "časování" vačky, což moc nesouvisí.
Ale můžu se podívat do temných koutů..
Ale můžu se podívat do temných koutů..
08:13:29
19.06.2018
19.06.2018
isti
-> Bukaj: Aj ja to mám na aute hore nohami
Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky? Tak musia byť omnoho plitšie zdvihátká,čo tak použiť tyčky s zdvihátkami z iného motora.Alebo originalita nepustí?
Že by na niektorom ročníku boli až tak krátké tyčky? Tak musia byť omnoho plitšie zdvihátká,čo tak použiť tyčky s zdvihátkami z iného motora.Alebo originalita nepustí?
07:39:12
19.06.2018
19.06.2018
Bukaj
-> Bukaj 17.06.18 00:48:22: Ještě se vracím k mému dotazu - ty výrazně kratší tyčky (o cca 2 cm) jsou z Fábie, ale mne zajímají spíš ty o 5 mm kratší tyčky - z jakého motoru mám shánět? Ve kterém roce přišla změna délky? Potřebuju do jednoho motoru ty kratší a doma mám jen 7 ks (respektive osmou jsem vyhodil - byla ohnutá)...
Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?
Tuším, že ty kratší mám z naší užovky 1978 - MB, kila budou mít stejné?
07:32:28
19.06.2018
19.06.2018
Bukaj
-> isti 18.06.18 07:55:10: DOBMAR je polský výrobce - vyráběl jen starší variantu sklíček. Kvalita zpracování OK (jen tedy má otočené nápisy na sklíčku, takže dost často je vídám namontované odtokovým otvorem nahoru)
Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré
Jediné, co se jim dá vytknout, je oproti originálu příliš křehký plast (při dotahování šroubků často praskne) a hlavně barevná (ne)stálost - na slunku šisují. Ale ne tak, jako originály, že by matněly a "zakalily se", ale z plastu vymizí oranžový pigment, takže v horních osluněných partiích jsou za nějaký čas čiré
07:55:10
18.06.2018
18.06.2018
isti
-> Bukaj: Ale dlho to tak nerobili,na novodobých už to nie je.A DOBMAR je tiež čína?
22:39:15
17.06.2018
17.06.2018
Bukaj
-> isti: Prostě to okopčili - made in CS není (už pár desetiletí) ochranná známka
14:30:18
17.06.2018
17.06.2018
isti
-> Bukaj 17.06.18 11:40:59: Fakt,ale ako že je na telese made in CS Ja už budem všetko tri krát prezerať pred kúpou
12:07:21
17.06.2018
17.06.2018
suri
ja som mal kedysi v práci ešte originálky škoda v krabičkách čo mali OE číslo a boli PAL a žlto čierne káble , niekedy z 95 roku
11:57:16
17.06.2018
17.06.2018
Bukaj
-> Tuner#2: Originál boční blikače byly vždy s průchodkou a kabely černý/žlutý, případně novější bílý/žlutý a šroubky měly širší hlavičku...
Pokud jsi za ty blinkry nedal víc, jak 200, tak to ty rozvody kompenzují
Pokud jsi za ty blinkry nedal víc, jak 200, tak to ty rozvody kompenzují
11:49:22
17.06.2018
17.06.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 17.06.18 11:40:59: No fakt že jo, tak to jsem se včera pěkně napálil, ale snad to ty origo rozvody za 300 vykompenzujou
11:44:59
17.06.2018
17.06.2018
Bukaj
-> vhml 17.06.18 01:06:05: Díky, snad to bude ono. Ale tipoval bych něco staršího, vzhledem k tomu, s jakými díly se mi to dostalo do baráku...
11:42:26
17.06.2018
17.06.2018
Bukaj
-> isti 17.06.18 11:19:08: Horní je starší - od 84 až po 92, spodní je na nové Fávo (v kombinaci s gumovým těsněním s přesahem přes sklíčko namísto pěnovky)
11:40:59
17.06.2018
17.06.2018
Bukaj
-> isti 17.06.18 11:13:30: Tohle je čínská kopie - když pozorně prozkoumáš logo, zjistíš, že to není PAL, ale PRL
11:32:41
17.06.2018
17.06.2018
isti
-> Tuner#2: Že by im došli káble a priechodky?Ešte ma napadlo či to nie je na favorita,nevieš či u favo je na káblikoch priechodka?
11:25:51
17.06.2018
17.06.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> isti 17.06.18 11:21:09: No je tam PAL tak asi kterého
11:21:09
17.06.2018
17.06.2018
isti
-> Tuner#2: Posledná výroba ktorého výrobcu?
11:19:08
17.06.2018
17.06.2018
isti
Ani to som netušil že boli dva typy Pal krytu,ktorý je novšie a staršie prevedenie?
11:16:56
17.06.2018
17.06.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> isti 17.06.18 11:13:30: Ano, zrovna teď jsem je koupil na Běšinech. Byla to poslední výroba.
11:13:30
17.06.2018
17.06.2018
isti
Stretli ste sa už s origoneorigo smerovkami?Kryty sú PAL,na telesách je nápis made in CS ale káble a skrutky sú ako na číne.
11:06:49
17.06.2018
17.06.2018
isti
Otázka na hladačov pokladu v mototechnách,predávalo sa niekedy tento diel samostatne?Je vidno že sú vyrezané z bočnice ale obe majú cenovku 490sk.
01:06:05
17.06.2018
17.06.2018
vhml
Krátké tyčky ma Fabie kvuli hydrostelum.
00:48:22
17.06.2018
17.06.2018
Bukaj
Které motory měly o cca 5 mm kratší tyčky zdvihátek ventilů? Ty starší (1000MB-kilo-užovka)?
A ještě jeden dotaz - mám tu sadu tyček, které jsou výrazně kratší, než zadomotorové, jinak vypadají stejně (předpokládám stejný výrobce) - ty jsou pro Oct/1203 apod?
A ještě jeden dotaz - mám tu sadu tyček, které jsou výrazně kratší, než zadomotorové, jinak vypadají stejně (předpokládám stejný výrobce) - ty jsou pro Oct/1203 apod?
07:52:21
13.06.2018
13.06.2018
Kocvin
-> StepaNoFUN: Tušil jsem, dík.. :)
20:50:08
12.06.2018
12.06.2018
StepaNoFUN
-> Kocvin: Klasická malá zástrčka na 12V... ;-)
17:26:34
12.06.2018
12.06.2018
Kocvin
Chlapi co je tohle za konektor ? Originál do zásuvky pod palubkou u 742 ? Nebo nějaká anténa ?
22:17:50
11.06.2018
11.06.2018
Jarda/felda
-> Tomaso435 11.06.18 19:35:22: felda nemá šroubovanou přírubu
21:37:44
11.06.2018
11.06.2018
Plisek
Děkuji moc za určení
19:51:08
11.06.2018
11.06.2018
Chali
-> Tomaso435: Tohle je na Favorita.akorát tam ta páčka chybí
19:35:22
11.06.2018
11.06.2018
Tomaso435
-> Kocvin: to asi fávo nebude. tam by byla páka z kohoutu. tohle bude bud felda benzín která kohouta nemá, nebo snad i nějakej traktor
19:31:26
11.06.2018
11.06.2018
Kocvin
-> Plisek 11.06.18 18:01:31: Horní jsou originály na 105-130, spodní pak druhoška na tyto vozy.
-> Plisek 11.06.18 18:02:18: Favorit.
-> Plisek 11.06.18 18:02:18: Favorit.