skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> Jozka: ted nevim ktery ten dil "ucko"mas na mysli.
-> ulicek: přijde mi jako přední nebo zadní chrom na blatník lada 2103-6
-> ulicek 14.01.18 08:54:19: To nízký nerezový (případně chromovaný) účko by mohla být příchytka plastový lišty předního čela na MB model 69 - pokud má z druhý strany nabodovanej váleček se závitem tuším M4 (nebo M5?).
-> Enggik: dekuji za upresneni, jeste pockam zda-li nekdo nepozna zbytek.
-> Enggik: To je ovšem zajímavá formulace,aneb jak z bídy ještě něco vytřískat :-) Kor v 83´,tam už podle mě koukali před nástupem eMka rychle dojet všechny zbytky.
-> Pavel P..: Já taky ne, a nevěřím že by se ještě nějaká dožila dnešních dnů 
Ale že byly od pamětníků co na nich přímo jezdili potvrzeno mám.

Ale že byly od pamětníků co na nich přímo jezdili potvrzeno mám.
-> ondie: Píše se mimořádná
Takže těžko říct, zda jako příplatková (že jsi si mohl říct že je chceš), a nebo je náhodně dali ve fabrice na auto, a když na tebe náhodou zrovna tenhle kus vyšel, tak jsi si za ty nárazníky ještě připlatil
Takže prostě se mohli objevit i na jiném typu než SP/GL. Ale je pravda, že v provozu jsem takovejch aut moc neviděl.


Takže prostě se mohli objevit i na jiném typu než SP/GL. Ale je pravda, že v provozu jsem takovejch aut moc neviděl.
-> Enggik: ještě jsem 105SP užovku v reálu neviděl... jen ve Světě motorů 82.
-> ulicek: Ty dvě ,,Véčka" jsou k hrdlu nádrže u MBčka, a těch 6 plastů napravo, na 100kovou palubku.
-> Enggik: OK
první část sdělení bych vzal v potaz,protože těm užitkovejm moc nehovim
(dává to logiku,u SP se jede na poměr cena/výkon - na chrom neni čas)
Druhý půlce už moc nerozumim,mimořádná výbava k čemu,ve který zemi ,nebo jak ?
..kovová černota byla vždycky tam,kde se šetřilo chromem..
Když estétové v dealerství pochopili,že chrom je pohrobek 70´s,hned vymejšleli plastový superestelle a prepreg alternativy.
Až eMko jim tohle nadobro vyřešilo. A tehdy dostal Richard Grants skvělý nápad jak rozšířit své portfolio!


Druhý půlce už moc nerozumim,mimořádná výbava k čemu,ve který zemi ,nebo jak ?

..kovová černota byla vždycky tam,kde se šetřilo chromem..

Když estétové v dealerství pochopili,že chrom je pohrobek 70´s,hned vymejšleli plastový superestelle a prepreg alternativy.
Až eMko jim tohle nadobro vyřešilo. A tehdy dostal Richard Grants skvělý nápad jak rozšířit své portfolio!
-> Pavel P..: A SP
-> ondie: Viz. odpověď Pavlovi
Jinak i tyhle černý od modelu 83" figurovali jako mimořádná výbava i k ostatním verzím.

-> ondie: Viz. odpověď Pavlovi


-> Tom Troll: V CS prostě jen a pouze 105GL,v exportu už to tak jednoznačné není,ale víceméně taky u chudších výbav 105ky..
..černej kovovej nárazník nebylo nic,za co by se připlácelo.
A prepreg na sedanu v GB neexistuje,tam byly nárazníky bud kovový (černá,chrom),anebo ty Superestellový.
..černej kovovej nárazník nebylo nic,za co by se připlácelo.
A prepreg na sedanu v GB neexistuje,tam byly nárazníky bud kovový (černá,chrom),anebo ty Superestellový.
-> Bukaj: ano, je to origo takže užovka
-> Dušan 13.01.18 12:26:51: Jestli je to nové v původním laku, tak ano - v černém matném se dělaly jen na užovky ;-)
-> Pavel P..: Jak to s nima bylo ohledně distribuce? Podle katalogů to v británii měli mezitypky co neměli rovnou prepreg všechny od 105S, a jinak to na 105GL / 120GLS mohlo bejt 81 - 83 všude jako příplatek? Na prospektech se objevujou s i bez.
-> bouchy: tohle je prostě užovka.. černý byli jen a pouze na 105GL.
-> Dušan: Vzdálenost díry od středu/kraje? Info: skoda-virt.cz/cz/.../1519
79-rozdil-crhom-narazniku-
110-a-120
-> ulicek: sovětskej rozdělovač je na Moskviče a ten červenej na rumunský ARO.... ceny v řádech stokorun.
-> ondie: Ajo, sorry. A asi taky větší otvor pro karbec.
-> bouchy: Ten mívá zvrchu znatelný zploštění..
-> Jozka: -> Bukaj: Díky..
-> Jozka: -> Bukaj: Díky..

Potrebuji identifikovat tyto rozdelovace a popripadne ocenit, dekuji
-> Bukaj: Pravdu máš, porovnal jsem teď s fotkama mé sbírky filtrboxů a přestože pod úhlem, tak je patrný, že zadní noha není zdaleka cca v půlce vzdálenosti mezi prolisy jako u "krátkejch" - čili 110L.
-> ondie 12.01.18 04:40:45: Hele, pokud fotky neklamou, tak bych řekl, že je to na dlouhej filtr - tedy škoda 110 

-> ondie 12.01.18 04:41:22: Délku nožky pro držák na hlavě motoru si úplně netroufám posoudit, zkusím odpoledne dle fotek, ale zdá se, že i ta odpovídá kilu. To číslo je zajímavý..
-> ondie: Něco na GLi/RiC?
..zploštění nevidno
-> Bukaj 11.01.18 17:42:30: S tou nožičkou pochybuju, že by si dělali hlavu (si vyměň i držák na hlavě, soudruhu !) - ale to zploštění, to už za úvahu stojí.. I když on se ten filtrbox vleze i ten kulatej.
Úžasný, jak jsi našel tu starou diskusi..
Úžasný, jak jsi našel tu starou diskusi..

...v rozloženém stavu:
Ta černá věc je z plastu.
Ta černá věc je z plastu.
Také mám cosi na identifikaci...
...podle značení na hlavě šroubu je to ruské (sovětské)?
...podle značení na hlavě šroubu je to ruské (sovětské)?
-> ondie: Jo, trosky měly taky BSko, ale ten filrtrbox je takovej vyšší - kulatej i zespoda, kde se nasazuje na karbec...
-> Bukaj: Sem úplně mimo,u trosek je reálnej jednokomorák ?
-> ondie: Domnívám se, že BS filtrbox jako ND pro MB nebude uni s kilem - je tam celkem dost rozdílů, které překonat by byl větší či menší problém - trubička odsávání je to nejmenší, pak je tam jiná délka nožičky a hlavně pro většinu MBček (vyjma prvních sérií) zploštění v horní části kvůli vzpěře kapoty.
...aby ten novej modrej nebyl nakonec troskovej
...aby ten novej modrej nebyl nakonec troskovej

-> ondie: V TP má 28. únor 1977, čili cca půlrok po náběhu výroby.
Můžem zkusit, ale ND byly mnohdy po náběhu medernizací mnohdy univerzální..
Můžem zkusit, ale ND byly mnohdy po náběhu medernizací mnohdy univerzální..

-> Jozka: A to je nějakej hodně ranej rok ta tvá ouža ?
Já ten svůj filtrbox zkusím zítra nafotit,ty mi určitě povíš co to je,zda MB nebo kilčo - pokud je v tom rozdíl.
Tematicky to tu bude dobře,identifikovat to potřebuju.
Já ten svůj filtrbox zkusím zítra nafotit,ty mi určitě povíš co to je,zda MB nebo kilčo - pokud je v tom rozdíl.
Tematicky to tu bude dobře,identifikovat to potřebuju.
-> ondie: Takže BS-kovej artefakt..
Já jak byl zvyklej na MB a kila, tak mě to kladívko dlouho ani divný nepřišlo.. Ty auto vč. mýho jsem viděl za pár let jen tři a kdyby nebylo origo odbočky na vyhřívání v tom kladívkovým banju, klidně bych věřil, že se jedna bedna s kvasinskou adresou zatoulala do Boleslavi a tak jí tam prostě posléze spotřebovali.
Chce to nějakýho užovkovýho výzkumníka..

Já jak byl zvyklej na MB a kila, tak mě to kladívko dlouho ani divný nepřišlo.. Ty auto vč. mýho jsem viděl za pár let jen tři a kdyby nebylo origo odbočky na vyhřívání v tom kladívkovým banju, klidně bych věřil, že se jedna bedna s kvasinskou adresou zatoulala do Boleslavi a tak jí tam prostě posléze spotřebovali.

Chce to nějakýho užovkovýho výzkumníka..
-> Jozka: Já asi úžovku v kladívku právě nikdy neviděl. Ale podle tebou uvedenýho přechodu to možný je.
A jo,ten můj 1komorovej modrej box je fungltangl.. (už ale nepoznám,jestli je to MB,nebo kilíčko-pokud je rozdíl)
Sice novota,ale moc nevim co s tim,mě se to nehodí a kloudnej peníz z toho asi taky nebude,neb originalista bude žádat kladívko,a při přelakování ta vůně novoty přijde vniveč.
A jo,ten můj 1komorovej modrej box je fungltangl.. (už ale nepoznám,jestli je to MB,nebo kilíčko-pokud je rozdíl)
Sice novota,ale moc nevim co s tim,mě se to nehodí a kloudnej peníz z toho asi taky nebude,neb originalista bude žádat kladívko,a při přelakování ta vůně novoty přijde vniveč.
Tak jsem prolítl registr 110R a dle něj se zdá, že přechod z kladívkový na modrou proběhl až někdy na přelomu let 1977 / 1978, resp. koncem roku 1977.
-> ondie: Nemám to úplně probádáný, kdy se přešlo na modrou, ale zdědili jsme užovku se zeleným kladívkovým filtrboxem, nahoře s prohlubní a otvorem pro šroub a asi jen jinou zadní "nohou" na vyšší víko.. A že strýko jako první majitel byl zručnej zubař, ovšem nulovej kutil, soudím na origo. Ta přední noha je tedy ovařená, ale jak jsem pak koukal na srazech, viděl jsem ještě i pár dalších takových.
Erka s konce výroby měly prakticky stejnej filtrbox, akorát u nich jsem měl štěstí zase jen na modrý kousky (např. známého 110R/1980 bylo asi první auto, který jsem viděl v modré).
MB Modrej na BS už jsem viděl taky (ale jen v inzerci jako novej) a taky jsem se tomu divil - ale dospěl jsem taky k závěru, že pokud se jako ND dělaly dost dlouho (resp. 10 let po ukončení výroby dle tehdejších pravidel = 1979), tak je i na nich ta modrá logicky možná.
Erka s konce výroby měly prakticky stejnej filtrbox, akorát u nich jsem měl štěstí zase jen na modrý kousky (např. známého 110R/1980 bylo asi první auto, který jsem viděl v modré).
MB Modrej na BS už jsem viděl taky (ale jen v inzerci jako novej) a taky jsem se tomu divil - ale dospěl jsem taky k závěru, že pokud se jako ND dělaly dost dlouho (resp. 10 let po ukončení výroby dle tehdejších pravidel = 1979), tak je i na nich ta modrá logicky možná.