-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.07.17 16:34:48: To možno je, ale nie do sériového auta na cestovanie s mäkko uloženým agregátom-> MVM 10.07.17 19:10:19: Asi tak.
-> J3STER 10.07.17 17:20:05: Tak to si mal v rukách asi auto s nejakým divným tiahlom s kosťou :) A keď je kosť nová, tak aj dráhy sú krátke.
Inak vy si asi všetci pletiete nepresnosť radenia s dlhými dráhami páky. Nepresnosť radenia je podľa mňa, keď treba kvalty hľadať a občas sa podarí zaradiť inú rýchlosť, ako človek chce.... To môže byť spôsobené napríklad prasknutou pružinou na konzole radenia, prípadne konzola a radiaci mechanizmus sú rozbité. Vtedy je radenie nepresné.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
táhlo řazení - výměna gum v kleci.
Ono je taky důležitý jak je tvrdý uložení celýho agregátu. Čím víc je motor s převodovkou natvrdo/pevně uložen v karoserii a nemůže se nikam víc či míň hýbat - tím pevnější může být táhlo řazení.
-> J3STER: To bude škoda práce, když tam zůstane klec. Buď vše natvrdo nebo série.
-> minno: Táhlo s kostí má velké vůle, a řazení je tak velmi nepřesné. Minulý rok jsem na své stotřicítce, která má táhlo s klecí, vyměnil gumy a ejhle asi jsem ty plíšky přihnul více než asi byly, protože je teď řazení velmi přesné až se divím.
-> Tuner#2: Jinak mám v plánu vyrobit táhlo s jedním kloubem z řízení, a místo druhého kloubu chci zkusit klec aby tam byla aspoň nějaká guma. Snad ten kočkopes bude sloužit dobře.
-> Tuner#2: Jinak mám v plánu vyrobit táhlo s jedním kloubem z řízení, a místo druhého kloubu chci zkusit klec aby tam byla aspoň nějaká guma. Snad ten kočkopes bude sloužit dobře.

-> minno 10.07.17 15:24:29: Neni, nejlepsi je kloub z rizeni 

-> J3STER: Pohofest skončil a aj tak nikto nič 
Inak nie je lepšie vymeniť za kosť?

Inak nie je lepšie vymeniť za kosť?
Tak mě napadá že všichni jsou už v Mexiku....... eee na Pohoňfestu. Tak asi budu muset posečkat. 

Když je ta polská na nic vyrábím si novou rozebiratelnou.
Může mi prosím někdo změřit vnitřní rozměry A a B originální klece? Můžete změřit i vnitřní rozměr na výšku. Dále mně zajímá jak patří guma do klece. Jestli poloha 1 , nebo poloha 2.
-> J3STER: tohle je nějaká náhrada... vím proč jí nevěřit...
Kdysi jsem klec zevnitř "vyložil" plechem 1,5mm, obrousil ty nejměkčí hrany gum aby tam šly na fest, klec znovu zalisoval a lisovaný ohyby zabodoval. Řazení se značně zpřesnilo a i v závodním nasazení to drželo.
-> J3STER: já tu klec krapet zmáčknul abych vůli eliminoval
-> m8rinek: Myslíš že Polská klec má sílu stěny 1,4mm? O něco níže se píše že Polská má sílu plechu 1mm.

-> J3STER: guma se roztáhne při nasazení na táhlo. Ale tuhle polskou klec zahoď, jenom provozem se roztrhá...
Ahoj, mm takový dotaz. Má být ta guma v kleci a těsno, nebo je přípustná malá vůle? Klec co jsem koupil je vevnitř cca o 3 milimetry širší i delší než je samotná guma.
-> Zdenek136: Súhlasím s Minnom,vlastne niekedy tá výmena O krúžku pomôže ale vo väčšine prípadov nie.Ja som už raz dával dole to veko na aute a tiekli mi pri tom nervy.
-> minno: Díky Minno, takže až někdy budu vyndavat převodovku, tak předělat nějak na gufero asi :/
-> Zdenek136: Dá sa to, musíš ale zhodiť celé to veko. Zbytočne veľa práce a výsledok diskutabilný. Ono to totiž tadiaľ bude chcať aj keď bude O-krúžok nový. Možno menej ako teraz, ale bude.
Budu měnit gumky v kleci a mám manžetu u převodovky plnou oleje a ten mi nabobtnává ty gumy. Dá se těsnící kroužek vyměnit bez shození převodovky? Díky.
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../2302-krouzek- tesnici-16x12--csn-029280. 2
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../2302-krouzek- tesnici-16x12--csn-029280. 2
-> Evž@: V probroušení problém není - dokonce některé klece měly vybrání pro tyč už z výroby. Jen jsem konstatoval, že je tam špatně i něco jiného, než jen táhlo, no...

-> Bukaj: v ose nejspíš není to máš pravdu.Ale od té doby co sem dal pětikvalt tak byla převodovka tak nějak níž.Dřelo táhlo o spodek průchodky.Silentbloky v pohodě a gumky v kleci už byly měněny.Teď mám kulisu podloženou asi o 2 cm.Jinak nevidím problém v tom probroušení.
-> Evž@:
Ale to jsi odstranil důsledek, nikoli příčinu...
...kdyř drnčí plíšek o táhlo, tak jsou buď vymačkané gumky v kleci, nebo unavené silentboky převodovky/motoru - prostě táhlo není v ose s převodovkou.
Případně kombinace obojího...
Ale to jsi odstranil důsledek, nikoli příčinu...
...kdyř drnčí plíšek o táhlo, tak jsou buď vymačkané gumky v kleci, nebo unavené silentboky převodovky/motoru - prostě táhlo není v ose s převodovkou.
Případně kombinace obojího...
Tak evidentně klepal horní plíšek o táhlo protože šlo vidět otlačení plíšku.Trošku sem to probrousil a měl by být klid snad.
Takže řešením by bylo jezdit ve dvou, že by táhlo trvale držel spolujezdec..
Ale abych jen nežertoval - fakt je to rachot, že jsem kdysi nelenil a u 110LS táhlo za konzolou podvázal a pomohlo to hodně.

Ale abych jen nežertoval - fakt je to rachot, že jsem kdysi nelenil a u 110LS táhlo za konzolou podvázal a pomohlo to hodně.
-> Evž@: Já vim že se ti do toho nechce, ale je dost pravdepodobny ze to bude v tom no.
-> Vojťas: já ho taky za jízdy držel právě :D..a ticho po pěšině..tak předpokládám že to bude podobný problém.Jenom si tak matně pamatuju že sem už ty gumy v kleci měnil tak před 5ti lety a jeden ten plíšek sem musel přibodovat protože se ulomily ty packy..tak uvidime
-> Evž@: jojo presne tak, pomohlo drzet tahlo prizvednute :D opravdu bych tomu neveril ale byl to hroznej ramus jak by cinkani zeleza
-> Vojťas: a ty zvuky se ti nesly po táhlu do kabiny?
-> Vojťas: Hmm, že bych taky vlezl pod auto? Mě to dělá největší bordel na trojku, což by s tím asi bylo konzistentní (kostka není "roztažená")...
-> Evž@: jj ten plisek, kdyz je to volne fakt to dela bordel jako krava, neveril bych tomu kdyby se mi to nedelo :D a drnci to o klec
-> Vojťas: takže ten plíšek ti klepal o tyč?nebo o klec
-> Bukaj: mám ježka v kleci a průchodka tam je tam původní užovková...ale už je vytahaná ta díra....konzolu mam podloženou asi o 25 mm pač mi táhlo dřelo spodkem o průchodku od te doby co tam přišel 5tikvalt.Ted po výměně za jiný pětikvalt a motor to začlo drnčet
-> Evž@: zde skoda-virt.cz/cz/.../9229
8-tahlo-razeni-vymena-gum-
v-kleci?gotopost=3... plisky 25 na te kleci
-> Evž@: A nemáš tam namíchané díly z obou typů? Tedy myslím tím, jestli náhodou nemáš objímku v průchodu tunelem z novějšího provedení a k tomu starší provedení táhla s klecí? - to by se vibrace snadno šířily do konzole...
-> Bukaj: Měnil sem už 3 konzoly.Ta pětikvaltová byla největší peklo.Ted je tam 4q která je naprosto v pořádku jako ty předchozí.Zkrátka táhlo vibruje a přenáší slušné vibrace do konzole která drnčí(asi od kloubového uložení řadící tyče).Dle mě je problém někde vzádu.
-> Evž@: Jestli drnčí od kulisy, tak tam jsou nejčastěji rozsypaná plastová pouzdra...
...a pokud nedojde ke včasné výměně, tak tyč vybrousí oko v konzoli a celý odlitek je na vyhození (nebo vyvložkování, jestli se to někomu vyplatí).
...a pokud nedojde ke včasné výměně, tak tyč vybrousí oko v konzoli a celý odlitek je na vyhození (nebo vyvložkování, jestli se to někomu vyplatí).
-> Vojťas: můžu se zeptat jaký plíšek jsi měl volný?...mě řinčí fest něco jakoby v kulise...a za jízdy když chytnu táhlo tak celkem vibruje solidně.Musím mít ruku na šajtr páce jinak se v tom chvilemi nedá jet.
-> Vojťas: takže jsi to po.ral hned na začátku
hlavně že je to cajk a jseš ready na 6-7.9 


Dneska zlateho bludistaka vyhrava Bukaj, opradu to byl ten zajistovaci plech, horni byl volny a ja si toho predtim nevsiml. Docela me to sere, takova kravina a kolik to nadela randalu...
-> Bukaj: jednotlivy plisky jsem stahl do krize el. stahovacima paskama, tak ze klec ted drzi docela festovne, ale co je mozny ze se tahlo opira o vrch te gumy v tunelu, je mozny ze prevodovka ted neni tak nizko jako se starejma silentblokama v pricce. Jeste s tim najedu na rampu a zkouknu znova klec. Je to docela neprijemny :/
U ježka v kleci nejčastěji drnčí právě ta klec - buď jsou vymačkané gumy v ní a drnčí táhlo o klec, nebo spíš drnčí zajišťovací plechy o klec. Zkus je pořádně zaklepnout (nejlépe s táhlem mimo vůz, na autě je to pakárna), možná bude potřeba klec už vyměnit...
-> Vojťas: tak potom se ti změnila poloha převodovky a dotýká se to někde na konci tunelu. .
-> Antony: ne pane javto mam ala 21
-> Vojťas: ty tam nemáš díl č42 a 43 půlený plastový pouzdro?
-> Antony: no ja tam nic takovyho nenAm, to je jen na tu kost.
-> Vojťas: Jesi ti to nedrnčí o to gumokovový čůro co je přišroubený na kastli a prochází tim táhlo a hadice vody. Já mám místo kostky kloub řízení a musel sem kus toho čůra vystřihat a zahodit jinak by to klepalo jak běsný.
-> Vojťas: nevím jak to má užovka, ale jakpak je na tom to plastový futro vzadu v tunelu? Pokud to vydává kovový zvuk (drnčení) tak je tam něco špatně s pouzdrem 

-> Jozka: mam, zkousel sem i ruzne utahovat, vyndat podlozku pod matkou kteta tam puvodne nebyla, a nic. Takovy divny kovovy drnceni, zaroven jsem teda menil gumy ulozeni prevodovky, zkusim nechat jen dva tvrdy silenty na motoru.
-> Vojťas: Nějaký divný - zeptám se blbě: Máš mezi tyčkou, co civí z konzoly a táhlem ten gumovej kvádřík ?
Tak zase resim klec, respektive drnceni tahla k prevodovce. Z dostupnejch dilu jsem poskladal kulisu razeni, klec jsem trosku porovnal, ale prijde mi jak by byla trosku nakrivo, tzn spojnice gum ne kolmo k zemi ale mirne pod motor, mohlo by se tim prenaset vibrace od motoru? zkousel jsem ladit s polohou kulisy ale tim jsem nic neziskal, maximalne tak horsi razeni.
Drnci to fakt hrozne, pouze kdyz prizvednu tahlo dirou v tunelu pro seriziovani rucni brzdy, tak je to ok, ale tohle reseni je takovy nanicovaty.
A nevite jestli kulicka na konci radici tycky ma byt bez vule v tom ulozeni v kulise? jestli to neni tim, i kdyz jsem vybral tu s nejvetsim prumerem, novou jsem paradoxne shledal jako mensi, tak se to v tom lehce muze hybat, ale to je zas mozna dobre, ze mi nedrnci i radicka
Drnci to fakt hrozne, pouze kdyz prizvednu tahlo dirou v tunelu pro seriziovani rucni brzdy, tak je to ok, ale tohle reseni je takovy nanicovaty.
A nevite jestli kulicka na konci radici tycky ma byt bez vule v tom ulozeni v kulise? jestli to neni tim, i kdyz jsem vybral tu s nejvetsim prumerem, novou jsem paradoxne shledal jako mensi, tak se to v tom lehce muze hybat, ale to je zas mozna dobre, ze mi nedrnci i radicka
