-> Vojťas: Origo 3 - 4 výměny vydrží v poho, ale nesmíš při demontáži ty packy úplně narovnávat, jen tak na 45° a k vysouvání plíšků rozevřít celou klec.. jde to docela dobře.
-> m8rinek: Na origo někdy byly posléze svary kouťáky taky zvenku?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
táhlo řazení - výměna gum v kleci.
-> Vojťas: řešil jsem to tak na závodech a pásky se svlíkly... 742 tam má opravdu zkurvenej přístup zlatý er.
-> m8rinek: to je mozne, ze to vic ohybu nevydrzi :/ tak dik za radu, aspon to nemusim zkouset, ale ty pasky by mohly byt prozatimni reseni, at uz silny plastovy, nebo utahovaci spony, ale to spis ty spony.
-> Vojťas: Asi bych použil jinou kostku, při dalším pohybu packa upadne... (zkoušel jsem starší kostku použít...)
-> m8rinek: Jeste me ted napadlo jestli sem ty packy neohejbal ke stredu, ven by to mozna bylo lepsi. Musim se zacit shanet no, abych to na jaro mel.
-> TTomas: já chtěl taky, ale nesehnal jsem... jsem rád za tohle ;).
-> m8rinek: Ja ji kupoval na aukru snad za 250/300 a je to original.
-> Vojťas: Asi jde o to, že ta kostka byla rozdělávaná a packy povolily.... BTW. u nás maj za 300Kč klec asi ne uplně původní výrobu, ale nějakou starší kvalitní (silný plech, pořádný svar).
-> m8rinek: no řekl bych ještě původní, měnil jsem ty gumy v tom, všechno to srovnal a složil a po nějaký době to rozdělalo, každopádně bych to ještě mohl stáhnout páskama, jenže tam je tak debilní přístup...
polotovar myslíš vyřezanej plech? to je dobrý že máš takový možnosti
polotovar myslíš vyřezanej plech? to je dobrý že máš takový možnosti
-> Vojťas: Pokud je to polská měká srágora tak tu vyměň ať se Ti nezkroutí a neroztrhne :/. Jinak tu mam nějakej polotovar, kdyby jsi si ji chtěl dodělat...
-> afro100: zajimavy napad :) ale to si nejdriv sezenu do zasoby :D
-> Vojťas: To nebude původní kostka?
-> Vojťas: pribodovat
-> m8rinek: pekny, me se to furt rozvira a uz nevim co s tim :/
-> afro100: netušim :D Dal jsem novej a šel od toho, ale byla to síla :))
-> m8rinek: tyjo ten prehnity kohut je daco ... som sa este nestretol ...
-> Jozka: -> myschaak AZNP K.Hora: zas tak dobrý to není, tady jsou o chlup lepší fotky skoda110r.eu/?page=praxe.
.. . Nicméně prozatím další výroba padá, objevil jsem pár kousků původních...
-> m8rinek: paráda)
-> m8rinek: šikovnej..
Otestoval jsem mou klec táhla řazení, naohýbána bez přípravků ve svěráku, kdyby někdo měl zájem tak můžu udělat další kousky již na ohýbačce. Síla polské 1mm. Moje 1,5mm jako origo.
-> Jozka: právě... s těma tvrdejma gumama bys to tam musel ladit do přesný polohy.... ale je to krása jak teď jde zpátečka vždy krásně hladce zařadit a řadička si drží polohu do který jí dáš...
-> Pavel P..: Já mezitím vymyslel jinou, ale vlastně možná dost podobnou - kvedlačkou vyvineš tah nebo tlak přibližného směru a díky měkkým gumám si mechanismus už potom nějak najde cestu, jak správě zapadnout do příslušného místa..
-> Jozka: no já to myslel hlavně na mezičlánek mezi kormidlem a sicnou, když třeba nejde zařadit rychlost a násilný rvaní rychlosti když nejde zařadit třeba jednička nebo zpátečka, tak když jsou gumy měkký tak se rozmáčknou a tolik se nekroutí a nenamáhá táhlo a ta klec.... asi se od toho upustilo a udělali se ty tvarovaný měkký který se při větší síle víc rozjedou do stran tý klece než ty tvrdý a plný ... je to ale jen moje teorie takže to neber nijak vážně.
-> Pavel P..: Že by měly obě být stejný, to je mimo pochybnost.. Ale jinak mi trochu selhává technická přestavivost.. Účel toho vynálezu je krom omezení přenosu vibrací asi hlavně eliminace skotačení agregátu na silentblocích, tedy různý úhlový i jiný posuvy oproti kastli - ale možná to má i jiný půvaby.. mám pocit, že by se nesourodost gumek nějak projevit měla, ale jak přesně..?
-> Jozka: tu gumu radši tvrdší aby se neroztrhala... právě mě to taky zaujalo že jeden je tvrdší a jinak tvarově provedenej, ale jestli se pak nekroutila ta klec nebo se nelámalo táhlo v tom spojední když ta guma byla tvrdá a nepružilo to.
-> Pavel P..: Takže na spoj spíš tvrdou gumu.. tak já jí tam šoupnu taky, našel jsem odstřižek vhodné tloušťky, co se tváří skoro jak nějakej polyetylén.. Ta samojistící matka je asi lepší, ty dvě nízký možná byly jen do kila a dost blbě se s nima v tom tunelu manipuluje.
Silentbloky do kostky jsem taky viděl i tvrdší, než se prodávají dneska, ale připisoval jsem to stáří, že by byly tvarově odlišný, to jsem přehlídnul.
Silentbloky do kostky jsem taky viděl i tvrdší, než se prodávají dneska, ale připisoval jsem to stáří, že by byly tvarově odlišný, to jsem přehlídnul.
-> Jozka: děkuji... jestli myslíš ten spoj táhlo×řadička tak jsem si uříznul plátek gumy ze starýho zadního dorazu poloosy, udělal z něj obdelníček a smontoval, matku tam přechozí majitel dal takovou jako je na výfuk ta nařízlá asi aby se to nepovolilo, tak jsem jí tam nechal. jinak gumy v kleci jsou takový měkký oproti jedný tvrdší co jsem našel doma která nemá ty dva výřezy po stranách.... ta je možná ještě z litra nebo z čeho.
-> Pavel P..: Blahopřeju k úspěchu - jakou jsi pod ty M8 matky nízké dával tu gumku? Já váhám mezi tvrdou - tedy tvrdší, než se třeba vyřízne z duše od kombajnu- a měkkou, téměř tzv. mechovkou...
Jo, nabop/btnání bude od ropných produktů..
Jo, nabop/btnání bude od ropných produktů..
takhle dopadla zavařená klec...svině jedna, na fotce je vidět že gumy jsou každá jinak velká. a zbytek manžetky...

právě jsem se vrátil z hraduu.... totiž z chaty
operace proběhla úspěšně, jen mi nasralo že ta původní klec na autě byla zbodovaný takže jsme jí musel rozlámat abych jí dostal ven, pak mě zarazila jedna věc a to je že ty gumky byly každá jinak velká, jestli byla jedna nabobtnalá od oleje to netušim.. každopádně vakl žádnej neni, ty konce plíšků jsou vyhnutý proto aby bylo tělo šroubků natěsno s tim plechem... dotáhnul jsem to na krev a dal kontramatku takže by to mělo fungovat, a další co jsem zjistil byla chybějící gumová podložky ve spoji táhla s kulisou a tam to cinkalo jak se táhlo posunulo... a původní byla roztrhlá v tunelu, dal jsem novou, všechno dotáhnul a teď nic nedrnčí, řazení je přesnější a řadička si pěkně drží svojí polohu.....

operace proběhla úspěšně, jen mi nasralo že ta původní klec na autě byla zbodovaný takže jsme jí musel rozlámat abych jí dostal ven, pak mě zarazila jedna věc a to je že ty gumky byly každá jinak velká, jestli byla jedna nabobtnalá od oleje to netušim.. každopádně vakl žádnej neni, ty konce plíšků jsou vyhnutý proto aby bylo tělo šroubků natěsno s tim plechem... dotáhnul jsem to na krev a dal kontramatku takže by to mělo fungovat, a další co jsem zjistil byla chybějící gumová podložky ve spoji táhla s kulisou a tam to cinkalo jak se táhlo posunulo... a původní byla roztrhlá v tunelu, dal jsem novou, všechno dotáhnul a teď nic nedrnčí, řazení je přesnější a řadička si pěkně drží svojí polohu.....
-> Pavel P..: Tak variantu se šroubkama jsem ještě neviděl, zrovna tak mě udivujou ti řízlý protiplíšky. Člověk se pořád učí.. ale moc se mi to nelíbí, připadá mi, že si tam nežádoucí vakl naordinuješ hned při prvotní montáži. Osobně bych zkusil ty packy předohnout lehce mimo auto, tak aby uzavírací plechy šly nasadit -klec je pružná- a po kompletaci ohyb pod autem dorazit. Ale chtělo by to napřed zkusit, jestli se k tomu nějakýma siko kleštěma apod. dostaneš. Na autě jsem to měnil jen jednou a už dávno, sice se zdařilo, ale to ohýbání není nic moc, tuším jsem tam musel propašovat ještě francouzák na boční stažení, protože packy kladly větší odpor, než klec samotná..
-> Pavel P..: Tak maticky zalep lepidlem na srouby 

ta klec se šroubkama je asi taky nová jen trochu okyslá, tak jí tam asi dám, ale bojim se aby se ty šroubky časem nepovolovali ikdyž tam bude kontramatka... hlavně to pujde snadno namontovat na autě...
-> Jozka: já dám klec novou takže tuhle klidně rozlámu, teď jsme doma našel jednu kde packy nejsou zahnutý ale je tam šroubek skrz...
-> Pavel P..: Výměna gumek pomůže proti drnčení docela výrazně, taky se zpřesní řazení. Ale na autě to jde docela blbě, přece jen je to 1.5mm plech, ty pacičky. Ono se to totiž nejsnáž odehybá nějakým malým sekáčem - a pod autem to není jak přidržet proti rázu. Jo - nesnaž se ty pacičky úplně narovnat. Jednak to není třeba, plech se vydloubne i při úhlech kolem 70°, druhak by mohly prasknout.
-> Matthes z TechWebu (serem na modrou krev): asi to neměl vymačkaný a za jízdy tam nerval jedničku jako tenhle dědek...

-> Pavel P..: Deda to tak mel na 120 a nedrncelo 

takže radši dát klec novou... no naštěstí jí mám i gumky.... to drnčení je hrůza je to jak starej budík když zvoní.. :o)
-> Pavel P..: :jde to i na autě,šroubovák,sikovky a odehneš to,pravda většinou už to nevrátíš zpátky ,proto je líp dát tu novou klec.....drnčení by to mělo eliminovat dost.
-> David.: to táhlo s klecí s delší tyčkou je tam od výroby podle toho jak bylo rezatý.... to s kratší tyčkou je origo
-> Pavel P..: a není to jinak dlouhý kvůli tomu že dnes už to enní originál ale druhovýroba?protože když se podíváš do katalogu tak je jen jedno číslo.Výměnou gum se to zmírní ale neodstraní,proto se začlo dělat od 8/86 to táhlo s dvojitým kloubem
-> Matthes z TechWebu (serem na modrou krev): no to je rada nad zlato
nacpu tam tebe Maňas a budeš mi táhlo držet aby nedrnčelo


-> Pavel P..: To radsi nacpi nejaky hadr do tunelu a mas po drnceni 

jo a myslíte že výměnou těch gum a klece se odstraní drnčení táhla v určitých otáčkách?
co mě právě nejvíc děsí je, jak rozdělat ty pacičky co držej ty plechy... na autě to nepujde moc dobře.