skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
snížení předku..
14:52:45
05.11.2011
05.11.2011
ŠKODA 120 GLS
-> TT_daniel: ty si taky řezal každou pružinu z jedné strany o 1,25 ? já to právě nechtěl řezat z obou stran, říkal jsem si, že tou původní stranou to půjde na rameno a seřízlou stranou do nápravnice. Kurva tak já nevím nevím jestli jsem udělal dobře nebo ne ???
14:41:38
05.11.2011
05.11.2011
TT_daniel
-> ŠKODA 120 GLS: ja mam tiez 1,25 z jednej strany a je to uuuplne optimum a som spokojny...
14:39:09
05.11.2011
05.11.2011
stepan
-> ŠKODA 120 GLS: Ne, že jí máš seříznout z obou stran každou (zvrchu i zespoda).
14:30:29
05.11.2011
05.11.2011
ŠKODA 120 GLS
-> vhml: -> vhml: nerozumím, jak z jedné strany??? to bych měl jako jednu pružinu seříznout víc a druhou míň, to je přece blbost - nebo když říkáte snížil jsem pružiny o 1,5 závitu tak myslíte obě přitom jednu o 0,75 ? já seřízl každou o 1,25 - jak pravou tak levou
14:18:58
05.11.2011
05.11.2011
vhml
-> ŠKODA 120 GLS: pokud z jedne strany tak ano. Zpravidla se to reze max. o 0,75 z kazde strany
14:10:35
05.11.2011
05.11.2011
ŠKODA 120 GLS
tak jsem řezal na GLSu přední sériové pružiny o 1,25 závitu, a Vrba mi to hned zkritizoval, že jsem to uřezal moc, tak nevím ???
14:49:24
24.10.2011
24.10.2011
Martin/125/
-> Luky.: samozřejmě že se špiní...a trpí...ale nikdy by v něm nemohly bejt tak velký špony a kusy aby ucpaly kanalky v tlumiči...
13:44:44
24.10.2011
24.10.2011
minno
-> Luky.: no predsa preto, aby bolo čo dávať ako pritvrďovadlo do tuning tlmičov.
13:32:10
24.10.2011
24.10.2011
Luky
-> Martin/125/: no pokud tedy dle tvého názoru olej v motoru netrpí a nešpiní se, proč se tedy musí měnit?
13:30:01
24.10.2011
24.10.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
Bordel tam zákonite musí byť,ak začnú piesty behať na sucho,ked je hladina pod minimom
13:23:50
24.10.2011
24.10.2011
minno
Martin/125/ 24.10.11 13:06:45 napsal:
→ Luky.: jak muze byt ve vyjetym oleji spáleniny a
bordel(přece kvuli tomu má motor olejový filtr ne?tak toto hovorí za všetko, nič viac k tomu netreba dodať, každý si spraví názor sám
→ Luky.: jak muze byt ve vyjetym oleji spáleniny a
bordel(přece kvuli tomu má motor olejový filtr ne?tak toto hovorí za všetko, nič viac k tomu netreba dodať, každý si spraví názor sám
13:21:39
24.10.2011
24.10.2011
MOLSO
-> Martin/125/ 24.10.11 13:06:45: *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3*
13:09:32
24.10.2011
24.10.2011
vhml
-> Martin/125/ 24.10.11 13:06:45: teď si to zabil :-D
13:06:45
24.10.2011
24.10.2011
Martin/125/
-> Luky.: jak muze byt ve vyjetym oleji spáleniny a bordel(přece kvuli tomu má motor olejový filtr ne?
13:05:48
24.10.2011
24.10.2011
Martin/125/
-> stepan: tak to nevim no...tak mě nevytekli ani po 20 000km...
13:04:36
24.10.2011
24.10.2011
Luky
S vyjetým motorovým olejem to možná fungovalo proto, že ty spáleniny a veškerý bordel v tom oleji ucpaly všechny kanálky a dírečky v tlumičích, ne?
(placebo efekt?)
(placebo efekt?)
13:03:33
24.10.2011
24.10.2011
vhml
-> Martin/125/: neodejde to kilometrama, ale zátěží. Olej zpeni pri vyssim namahani, pri ostrejsim nasazeni atd
13:02:17
24.10.2011
24.10.2011
stepan
-> Martin/125/: Já teda měl ve všech tlumičích převodovej olej, jízdní vlastnosti fajn, ale po 250km byli 3 tlumiče vyteklý, takže životnost nic extra teda z vlastní zkušenosti.
12:57:49
24.10.2011
24.10.2011
Martin/125/
Petrson 20.10.11 15:01:45 napsal:
→ Martin/125/ 19.10.11 18:41:37: a
to jsi slyšel kde? vlastní zkušenost.
→ Martin/125/ 19.10.11 18:41:37: a
to jsi slyšel kde? vlastní zkušenost.
12:54:32
24.10.2011
24.10.2011
Martin/125/
-> minno: nepíšu bludy…mám to odskoušený…měl v zadních tlumicich motorový olej(a jeste k tomui vyjetý)jízdní vlastnosti se zlepšily,doopravdy to bylo znát…no a že by to mělo omezenou životnost? Nevim…ale 20 000km mě vydržely a vydržely by určitě dál…a nijak nevytekly…zajímalo by mě jestli si to na autě někdy měl...když si tak moc chytrý :-)
19:27:03
22.10.2011
22.10.2011
tunerlada
-> Čokin: zadek mám nové kyvkové pružiny,tlumiče též nové ale druhoška takže nic moc,do předu mám teď obědnané T2ky a tlumiče ze žigula,asi to bude chtít nějaké tlumiče lepší na zadek časem ale popravdě auto není to pravý ořechový,učil jsem se na něm a tak nějak spíš čekám zda příští rok budu mít slíbené jiné (neprozdarím :P ) do tohohle se mi už nechce tolik investovat.Sám si v Jedovnicích přece koukal a není to žádná hitparáda :)
11:47:32
21.10.2011
21.10.2011
minno
-> Martin/125/: no ty si teda iný týpek. Vieš, motorový olej sa volá preto motorový, lebo patrí do motora. A možno sa budeš čudovať, ale existuje aj tlmičový olej. Tlmičový preto, lebo patrí do tlmiča. Motorový olej v tlmiči pení. A keď olej pení, asi nemôže v tlmiči plniť dobre svoju funkciu. Možno tak pár kilometrov a potom vyhadzov. Možno sú tie tlmiče s motorovým olejom tvrdé, ale určite nefungujú ako by mali, ak áno tak s veľmi krátkou životnosťou, tak sem neprezentuj bludy....
10:56:04
21.10.2011
21.10.2011
Martin/125/
-> U-Geen: já mám odskoušeno a funguje parádně...-> vhml: nevim proč by to měla bejt ptákovina...
22:31:44
20.10.2011
20.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 20.10.11 19:07:12: Ty jsi schopen rozeznat 8kg na pružině? Zkoušel jsi oboje pružiny na stejném autě?
Pokud je odpověď 2x NE tak nechápu jak tohle můžeš napsat? Okruhové pružiny to rozhodně nejsou, na okruhu bych potřeboval min. 2x a možná i 3x tolik asi tak něco jako má Eidy... A rozdíl 72 vs. 80kg tvrdím, že na svém autě nepoznáš...
Pokud je odpověď 2x NE tak nechápu jak tohle můžeš napsat? Okruhové pružiny to rozhodně nejsou, na okruhu bych potřeboval min. 2x a možná i 3x tolik asi tak něco jako má Eidy... A rozdíl 72 vs. 80kg tvrdím, že na svém autě nepoznáš...
19:07:12
20.10.2011
20.10.2011
Čokin
-> tunerlada: Pokud chceš pořádný a funkční podvozek volil bych asi pružiny Speedpro v kombinaci s kvalitními tlumiči nejlepe GAZ.
Honzovi pružiny jsou dobré, ale bohužel už je to opravdu na pěkný asfalt respektive okruhy / vrchy. Pokud chceš jezdit české silnice II. a III. třídy šel bych do měkčích pružin a kvalitních tlumiču nejlepe progresivní s nastavitelnou tuhostí a to jsou bud GAZ nebo Spax (spaxy mě provedením moc nepřesvědčili a někteří tvrdí, že tečou) GAZy jsou už jiná třída ale vyplatí se.
Na zadek doporučuji kyvkové pružiny, které jsou ideální.
Sice tě takovýto podvozek příjde do 15 tis. ale bude funkční a něco už vydrží.
Honzovi pružiny jsou dobré, ale bohužel už je to opravdu na pěkný asfalt respektive okruhy / vrchy. Pokud chceš jezdit české silnice II. a III. třídy šel bych do měkčích pružin a kvalitních tlumiču nejlepe progresivní s nastavitelnou tuhostí a to jsou bud GAZ nebo Spax (spaxy mě provedením moc nepřesvědčili a někteří tvrdí, že tečou) GAZy jsou už jiná třída ale vyplatí se.
Na zadek doporučuji kyvkové pružiny, které jsou ideální.
Sice tě takovýto podvozek příjde do 15 tis. ale bude funkční a něco už vydrží.
16:21:16
20.10.2011
20.10.2011
vhml
-> Martin/125/: neraď ptákoviny...
16:17:05
20.10.2011
20.10.2011
Maťulo
minno 05.10.11 20:26:34 napsal: → tunerlada: sériové pružiny eMka sú 284 mm, prípadne 306 či 304 mm u niektorých rapidov. 304mm som mal aj ja dlzku mojich seriovych prednych pruzin...
16:02:19
20.10.2011
20.10.2011
VeTeV
-> U-Geen: zkousšel si fritovací? já nalil do 350 do předních převodovkovej a na poli to bylo znát nicméně, touto cestou už bych se nevydal - přeci jen tlumičovej je lepší
15:57:36
20.10.2011
20.10.2011
U-Geen
-> Martin/125/: motorovej olej zrovna moc nefunguje... aspon co mam odzkouseno :)
15:02:30
20.10.2011
20.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petrson 20.10.11 15:01:45: Já už se tomu ani nedivím...
15:01:45
20.10.2011
20.10.2011
Petrson
-> Martin/125/ 19.10.11 18:41:37: a to jsi slyšel kde?
18:41:37
19.10.2011
19.10.2011
Martin/125/
Tampajs 13.07.08 13:11:24 napsal:
Já mám taky seřezáno.. Kdž je to udělaný pěkně neberu to jako
prasárnu prasárna je bez záěrnýho závitu.. Ale zase naopak bych řekl že
to nejni nejvhodnější řešení.. Já bych šel do neseriovejch pružin se
sníženejma seriovejma to strašně skáče skáče ne kvuli pružinám ale kvuli tlumičům...chce to pritvrdit i tlumiče....(např.do nich nalít motorový olej)
Já mám taky seřezáno.. Kdž je to udělaný pěkně neberu to jako
prasárnu prasárna je bez záěrnýho závitu.. Ale zase naopak bych řekl že
to nejni nejvhodnější řešení.. Já bych šel do neseriovejch pružin se
sníženejma seriovejma to strašně skáče skáče ne kvuli pružinám ale kvuli tlumičům...chce to pritvrdit i tlumiče....(např.do nich nalít motorový olej)
16:05:32
07.10.2011
07.10.2011
ZdrubT
-> tunerlada: Dík. Taky jsem si jedny obědnal.
08:09:46
06.10.2011
06.10.2011
tunerlada
-> minno: ajo vidiš teď si vzpomínám že tu 84 sem už někde na konci čet
20:26:34
05.10.2011
05.10.2011
minno
-> tunerlada: sériové pružiny eMka sú 284 mm, prípadne 306 či 304 mm u niektorých rapidov.
20:00:56
05.10.2011
05.10.2011
tunerlada
-> harvyBB: nic ? :D mino má myslím na 260 žigul tlumiče a není náhodou 260 seriová delka pružiny ?
19:58:01
05.10.2011
05.10.2011
harvyBB
mozem sa opytat co sa stane ked dam na 260mm struny klasicke tlmice skodovacke?
15:03:21
05.10.2011
05.10.2011
tunerlada
-> Pavel P..: takže sem klidnější :) už aby byli doma...
14:15:06
05.10.2011
05.10.2011
Pavel P..
-> tunerlada: černý i šedivý
14:08:07
05.10.2011
05.10.2011
tunerlada
tady mám odkaz kdyby někdo chtěl ještě..teda snad sou to origo ( nebo origo byli jen s šedou pístnící ? )
auto.bazos.cz/inzerat/... /Predni-tlumice-Lada-Vaz-Z iguli.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /Predni-tlumice-Lada-Vaz-Z iguli.php
10:53:21
05.10.2011
05.10.2011
minno
-> Pavel P..: dá sa aj tak no.
10:33:03
05.10.2011
05.10.2011
Pavel P..
-> minno: pokud má možnost tak může převrtat ty trubičky v uložení na 12mm a držáky nemusí upravovat
10:09:30
05.10.2011
05.10.2011
minno
-> tunerlada: super. Môžeš sa pripraviť na potrebnú úpravu držiakov:
skoda-virt.cz/cz/.../9722 5-tlumce-ze-zigula
skoda-virt.cz/cz/.../9722 5-tlumce-ze-zigula
10:01:09
05.10.2011
05.10.2011
tunerlada
tak včera jsem našel origo palácký VAZ tlumiče ze starých zásob tak sem si hned pár objednal
11:50:54
04.10.2011
04.10.2011
Luky
-> tunerlada: žigula. Vydrží jako seriové tlumiče. Kdežto přitvrzené klidně po pár tisíc km vytečou
11:47:39
04.10.2011
04.10.2011
minno
-> tunerlada: tlmiče zo žiguľa sú okrem iných výhod (väčšia tvrdosť a silnejšia piestnica) celkovo kratšie, takže ku kratším pružinám sú vhodnejšie ako pritvrdené série. Navyše tiež si ich môžeš nechať pritvrdiť (ak zoženieš rozoberateľné PAL). K žigul tlmičom ale potrebuješ upraviť spodné držiaky na menší priemer dier pre šrób, ktorý upevňuje tlmič do držiaka.
Neviem aké tlmiče máš teraz, ale ak nejaké blato, tak so žigul tlmičmi to bude určite omnoho lepšie. Mám ich aj ja a auto drží krásne stopu aj vo vyššej rýchlosti.
Neviem aké tlmiče máš teraz, ale ak nejaké blato, tak so žigul tlmičmi to bude určite omnoho lepšie. Mám ich aj ja a auto drží krásne stopu aj vo vyššej rýchlosti.
11:22:37
04.10.2011
04.10.2011
tunerlada
ještě taková ot, dejme tomu že pro zatím bych tam nechal ty řízlé pružiny a dokoupil jiné tlumiče a upravit dorazy a spodní rameno (teoreticky by se to mělo zlepšit ne ? ) teď to hlavní: je lepší sehnat tlumiče z žigula nebo nechat přitvrdit origo pal rozebíratelné ?
Na gaz momentálně nejsou peníze (resp. jsou ale zatím je nechci kupovat ) ,
Zlepšila by se tím stabilita vozu ve vyžších rychlostech ? tlumiče ty co jsem teď vyjmenoval + řízlé pružiny + 20 mm stabilizátor ?
Na gaz momentálně nejsou peníze (resp. jsou ale zatím je nechci kupovat ) ,
Zlepšila by se tím stabilita vozu ve vyžších rychlostech ? tlumiče ty co jsem teď vyjmenoval + řízlé pružiny + 20 mm stabilizátor ?
15:10:39
03.10.2011
03.10.2011
Martin/125/
zajímavý že já sem to tak měl přez 2 roky a najezdil jsem tak kolem 30 000...a nic mě neprasklo...MOLSO 09.07.08 18:01:38 napsal:
→ Martin/125/: no tak som tu dačo našiel … nie
všetky urezania pružín sú správne
RimeStar* 02.07.08 14:46:25 napsal: Síce už pol roka tu
visí táto diskuze ale predsa sa aj ja podelím s mojou úpravou.. Mal som
rapidku a zrezal som predné pružiny o 2,5 závitu (masaker).
Najprv som ich sice zrezal len o 1,5 závitu ale zdalo sa mi to málo tak som
este jeden šmykol.. Po týždni som si vsimol ze to klesá stále viac až som
zistil že sa mi podarilo zlomiť nápravnicu. Teda mne vyhovuje tych
1,5 zavitu – ono to časom sadne – a skratit dorazy.
www.skoda110r.cz/article. php?id=19
→ Martin/125/: no tak som tu dačo našiel … nie
všetky urezania pružín sú správne
RimeStar* 02.07.08 14:46:25 napsal: Síce už pol roka tu
visí táto diskuze ale predsa sa aj ja podelím s mojou úpravou.. Mal som
rapidku a zrezal som predné pružiny o 2,5 závitu (masaker).
Najprv som ich sice zrezal len o 1,5 závitu ale zdalo sa mi to málo tak som
este jeden šmykol.. Po týždni som si vsimol ze to klesá stále viac až som
zistil že sa mi podarilo zlomiť nápravnicu. Teda mne vyhovuje tych
1,5 zavitu – ono to časom sadne – a skratit dorazy.
www.skoda110r.cz/article. php?id=19
15:03:52
03.10.2011
03.10.2011
milhaus
MATESS: tvrdost nevím a ani ji znát nepotřebuju .Mě stačí že je to jak kameň oproti sérii...a ještě když jsem k tomu pořídil racingové Hpčka,tak si to nemůžu vynachválit
22:04:49
02.10.2011
02.10.2011
tunerlada
tak přez zimu to bych taky jedny vzal,páč to auto nehorázně plave když se jede rychlejc takže ppřední pružiny a komplet tlumiče musím někde splašit pomalinku..