skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
problem? kulicka z loziska v prevodovce
-> Syny: perlet? kdyz to proskrabnes az na bilej zaklad nedejboze na plnic? to nezamaznes ani nahodou
-> Tuner#2: Omg, ja se z tebe jednou zblaznim. Ja te pisu, ze celo co sem tam dal novy sem neposkrabal a to je fakt. To, ze kdyz sem tam jedno stary rval na hulvata a poprvy, tak se poskrabalo klidne priznavam.
-> Majkl: staci mit trochu toho laku nekde v nakej tube a zamaznes to tak, ze nikdo nic nepozna...
-> Majkl: staci mit trochu toho laku nekde v nakej tube a zamaznes to tak, ze nikdo nic nepozna...
-> Tuner#2: Vim, že nakonec sem se na to vysral a ten jeden plech sem ohnul dovnitř a nepřekážel 

-> Labros: My s tím nezačali, já bych jí vyndaval spodem jako to dělá TUNER v garáži na špalkách.

-> Syny: Už začínáš připouštět i možnost poškrábání Ještě před chvílí jsi tvrdil něco jiného
jinak jako Majkl.


Takže výměna převodovky se nám smrskla na nejkrizovější část - demontáž a montáž zadního čela na leštěnkách 

-> David29: Přesně jak píše Labros u Rapiďáckýho čela je to ještě bych řekl obtížnější nic nepoškrábat.
-> Syny: "nebo jen minimalne"
az budes mit novej celolak za nekolik desitek tisic, tak se asi s takovymto tvrzenim nesmiris, ze by sis celo poskrabal minimalne
jakykoliv poskrabani je v takovym pripade nepripustny 




-> David29: Pokaždý na to musím přijít znova, ale pamatuju si že ho natáčím ve dvou osách - kolem svislý osy i kolem vodorovný (jakoby procházející spzkou) a strkám ho takhle natočený z poloviny dovnitř, a pak s ním nějak kouzlím a snažím se ho přemluvit a nakonec tam je, při troše štěstí odřený jen tam, kde už bylo. 

-> David29: na sedanu i kupe je to to sami... Strcis jednu stranu cela nalezato do prostoru motoru, natocis ho a strcis tam i ten druhej konec. Pak ho opatrne zacnse naklapet do horizontalni polohy aby te sedlo na srouby dole a nahore je to nejkrizovejsi, tam se casto odre jak pisou kluci, ale kdyz se snazis, tak ho neodres nebo jen minimalne...
-> petr s: čáry máry fuk?
-> Majkl: To sem myslim takhle zkoušel a srala se tam příčka motoru myslim.. no uvidim.. až to budu mít příště dole, zkusim to jak to řiká -> petr s

-> Majkl: To sem myslim takhle zkoušel a srala se tam příčka motoru myslim.. no uvidim.. až to budu mít příště dole, zkusim to jak to řiká -> petr s

-> David29: blbe, musis krizem, nejdriv jednu stranu smerek do podbehu > cely strcis jakoby do motorovyho prostoru a dostanes tam i druhou stranu a pak to priplacnes na ty blatniky dozadu..
-> David29: Na to jsou kouzelnické triky
-> Majkl, Tuner#2,vhml: Se přidám, když tu probíráte sundavání čel.. nevim jak to má sedan, ale na Garďáckym čele jsou na bocích dva vysunutý plechy...
Jak to tam nasadit, aniž bych to moc vorval? To čelo je s těma pelchama širší než zadek auta...
Jak to tam nasadit, aniž bych to moc vorval? To čelo je s těma pelchama širší než zadek auta...
-> Tuner#2 02.07.08 13:37:21: Foreza to nebude.
I kdyby se nekde odrelo, tak maximalne nahore u sroubu. A tam to neni problem zamaznout tmelem na vyplneni spar nebo takovim tim "tupkovadlem" kde mas stejnej odstin barvy. Jednalo by se stejne o miniaturni skrabanec kterej by nebyl vubec videt po zamaznuti...
I kdyby se nekde odrelo, tak maximalne nahore u sroubu. A tam to neni problem zamaznout tmelem na vyplneni spar nebo takovim tim "tupkovadlem" kde mas stejnej odstin barvy. Jednalo by se stejne o miniaturni skrabanec kterej by nebyl vubec videt po zamaznuti...
-> Syny: Bylo ve foréze? Jo tak to jsem ho taky neodřel, ale když bude v plniči a laku, tak ho zaručeně odřeš.
-> Majkl: ja daval na auto novy celo a nikde sem ho neodrel - zajimavy co... Asi je nekde chyba :)
-> vhml: jenze prave ono to vytuknuti a dalsi manipulace v jednom cloveku i vedvou vetsinou vede ve 100procentech k oderce na laku.. jak pise T#2
-> vhml: Tak u vašeho auta asi fakt není co odřít, ale na leštěnce, kde máš kvalitní lak to je hodně velký problém.

-> Majkl 02.07.08 12:47:23: Přesně tak, souhlas. Já už čelo venku měl asi 2x a pokaždé se někde na hrance odloupne lak a už ho mám místama zaštětečkovaný. Bez odření ho tam nedáš na 100% za tím si stojím.
-> Majkl: proč bys orvával čelo??? Akorát ho vyťukneš dozadu a zkušeným trojhmatem ho stočíš v motorovém prostoru a vyndáš bez toho aby ses čehokoliv dotkl...
-> Syny: já mám rekord na vyndání motoru 26 minut :-) To bylo v dobách kdy jsme měli nově tu naší fabii a spotřeba byla cca. 1 převodovka měsíčně. A vyndání převodovky je další poklidná půlhodinka, pokud teda mám vlečku a nemusím to vyndavat i s nápravou...
-> Syny: celo neorves? no je videt ze jsi to nikdy nedelal na cele a kastli s uplne novym lakem, na kterym ti hooodne zalezelo, to by sis uz rozmyslel vyndavat celo..
-> Tuner#2: tak lektriku vypojis za 3 minuty. Voda myslim, ze taky neni problem. A celo neorves pokud si sikovnej... 

-> petr s 02.07.08 12:25:27: To byl samo JOKE, ale proti většině má už taky slušný náskok.

-> Nwkt: Radsi vsechno odpojim a budu na to mit kralovskej pristup, nez to rvat ven spodem, bejt odrenej, namackanej pod autem a nasranej, ze to de na hovno...
-> Syny: Orvat čelo, blatníky, vypojit elektriku, vypustit vodu, hmm samé výhody. 

-> Syny: Za hodinu je venku ale na zvedáku ne se válet pod autem
-> Syny: Všechno odpojovat a tak? Radši vyndat spodem
-> Tuner#2: Tak ja bych stene nevyndaval prevodovku bez vyndavani motoru. Dle me je pohodlnejsi vyndat motor a pak spajsku...
-> Tuner#2: Tuner má ještě co dohánět pokud nezačíná 4 stovku
-> Syny: Když měním převodovku stylem, vyndáš a dáš jinou kterou máš připravenou po repasi a takhle děláš ten koleběh pořád, tak u kyvky ty vůle vymezit musíš a to že jsi tam kameny dal naporvé, to neznamená, že tomu tak bude pokaždé. Myslím, že nejlépe to vystihnul pert s příspěvkem hned pod Tebou a myslím si, že ten vyměnil převodovek víc než půlka virtu (když nepočítám TUNERa :-)
-> Tuner#2 02.07.08 10:37:18: A to bych se hadal
Kameny sem mel na jednej strane v prevodovce na 1. pokus a na druhej strane na 3.
A vymezeni vule si asi nemyslel vazne, pac ta vule se vymezi jednou a pak muzes prevodovku vyndavat treba 100x a ty podlozky tam davas furt stejny - respektive treba novy, ale stejny tloustky 



-> Matthes z TechWebu: Raději 3 vlečkové převodovky než jednu kyvku
-> Tuner#2 02.07.08 10:37:18: Ajaj, to az Syny uvidi 

-> Tuner#2: Už to chápu, zpětně to nebylo úplně srozumitelný. Tak tamty spoje na příčce bych taky nerad povoloval 

-> Syny 02.07.08 00:46:31: Odpojím nebo vycvaknu poloosy a převodovka je venku, zatímco Ty se budeš půl dne srát s kamenama a vymezením vůle, tak my už dávno jezdíme.



-> Labros 02.07.08 10:22:03: Přečti si to pořádně, poloosy si už odpojil Majkl, Ty jsme neřešili, ale já jsem psal, že stačí popustit příčku níž, že nejde vyndat z auta a Petr s napsal, že jde, když se odpojí šikmá ramena z příčky, ale tam je přístup na dvě věci a zbytečně povolovat spoj, který drží a je odzkoušený je nepraktické, když stačí příčku popustit níž a převodovku vyndat.
-> Syny: Naopak, na vlečce je výměna převodovky mnohem jednodušší než na kyvce. Buď se může převodovka popustit a vycvaknout poloosy, nebo jak říká petr s se poloosy nechají v převodovce a odpojí se od ramen.
Tuner#2 01.07.08 16:43:40 napsal: -> petr s: Jasně, ale je to zbytečné, neb se pak můžou povolovat (MATTESS měl na jednom rameni úplně vytočenou matku) a je tam přístup opravdu na ho*no.
nechápu.. petr s přece doporučoval odpojit poloosy od ramen, tzn. od unašečů na hřídelích, tzn. povolit 6 imbusů.. Proč by se pak měla povolovat matka? S tou se vůbec nemusí manipulovat, navíc má zásek.
nechápu.. petr s přece doporučoval odpojit poloosy od ramen, tzn. od unašečů na hřídelích, tzn. povolit 6 imbusů.. Proč by se pak měla povolovat matka? S tou se vůbec nemusí manipulovat, navíc má zásek.
-> Syny: to asi ne, ale tomu cloveku jsem dost veril, delal mi jiny veci a nikdy nebyl problem :(
-> Tuner#2 01.07.08 16:15:10: to sou ty vlecky
-> Majkl: A myslis, ze ten kdo skladal prevodovku te rekne: "Jo Majkle, rozsypalo se mi to, ja to tam presto vrazil a tebe zkasnul"


-> Majkl: A myslis, ze ten kdo skladal prevodovku te rekne: "Jo Majkle, rozsypalo se mi to, ja to tam presto vrazil a tebe zkasnul"

-> Matthes z TechWebu:
doufej a modli se...
kdyžtak to rovnou celý zahodíš no 
doufej a modli se...


-> Jakub M.: Ajaj, sem to delal baj voko
Ale zas na ty petce ... proste nastavit na stred no
Kdyz sem to zkousel nic nepadalo :)


-> Majkl:
aktuální diagnóza. : máš špatně složenou převodovku = špatně nastavená vidlička 5. stupně, jen tam může dojít k tomu, že ti vypadne kulička
a následovat budou všechny vnitřosti synchronu. tzn - nechat znova složit, nebo si to nejlépe udělat sám, protže je to nic moc složitýho... jde jen o dodržení správných vůlí a vzdáleností, které jsou ostatně v montážní příručce, takže není o čem diskutovat
.
aktuální diagnóza. : máš špatně složenou převodovku = špatně nastavená vidlička 5. stupně, jen tam může dojít k tomu, že ti vypadne kulička


-> petr s: Jasně, ale je to zbytečné, neb se pak můžou povolovat (MATTESS měl na jednom rameni úplně vytočenou matku) a je tam přístup opravdu na ho*no.
Tuner#2 01.07.08 16:16:01 napsal:
-> Majkl: Nebo zajeď k TUNERovi, ten už to má v ruce, převodovky mění rychleji než na Monte Carlu

-> Majkl: Nebo zajeď k TUNERovi, ten už to má v ruce, převodovky mění rychleji než na Monte Carlu


-> Tuner#2: nojo na ramena jsem zapomnel :) tak jak rika petr s tak by sly odpojit, ale tam je zase pristup jak k penezum..
-> Tuner#2: Odpojí ramena na příčce a celou ji vydělá
-> Majkl: Nebo zajeď k TUNERovi, ten už to má v ruce, převodovky mění rychleji než na Monte Carlu 
