skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
12:31:53
13.06.2018
13.06.2018
minno
-> Antony: Ono ak to nejazdí v zime a za dažďa len minimálne, podľa mňa to ani netreba nejako často mazať. Aspoň ja sa tým riadim, lebo sa mi s tým nechce babrať Pri skladaní som to silno naolejoval a nazdar. A zatiaľ sa to netvári, že by to protestovalo :)
10:53:59
13.06.2018
13.06.2018
Eidy
-> Borderer: Máš za spodním SB svisláku tu silnou podložku?
-> Antony: Používám něco jinýho, jen si nepamatuju co :) Prostě jsem našel na netu něco na kloubový ložiska a čepy a to tam občas (1 za 3 roky) nacpu.
-> Antony: Používám něco jinýho, jen si nepamatuju co :) Prostě jsem našel na netu něco na kloubový ložiska a čepy a to tam občas (1 za 3 roky) nacpu.
10:26:06
13.06.2018
13.06.2018
Antony - zrušená registrace
Čím mažete svisláky? Myslím, že A00 už je překonaná. Auto jen na hraní, v zimě nejezdí. Díky
06:24:03
13.06.2018
13.06.2018
MISCHO
-> Borderer: ja som mal podobny problem a mal som povolene skrutky co drzia na zadnej naprave brzdovy stit. Stale som to hladal v predu
00:54:04
13.06.2018
13.06.2018
Borderer
Dobří lidé, co může od přední nápravy praštit - ozve se rána, když prudce šlápnu na brzdu? Typicky nouzové brždění, pokud brzdím "normálně, neudělá to nic.
Proběhlo (bez změny):
GO brzd, měl sem rozebraný náboje i brzdiče.
Výměna spodních ramen
Výměna kuláků i spojovačky
výměna uložení stabilizátoru
Na STK na nic nepřišli (ani na válcích, ani na těch hybnejch deskách) a byl sem pochválen za dobrej stav. Už se to ozývá přes dva roky a postupně měním komponenty nápravy, ale letos to vypadá, že konečně pojedeme Škodovkou dovolenou a rád bych to měl v cajku (nebo aspoň věděl, co to je).
Proběhlo (bez změny):
GO brzd, měl sem rozebraný náboje i brzdiče.
Výměna spodních ramen
Výměna kuláků i spojovačky
výměna uložení stabilizátoru
Na STK na nic nepřišli (ani na válcích, ani na těch hybnejch deskách) a byl sem pochválen za dobrej stav. Už se to ozývá přes dva roky a postupně měním komponenty nápravy, ale letos to vypadá, že konečně pojedeme Škodovkou dovolenou a rád bych to měl v cajku (nebo aspoň věděl, co to je).
08:14:54
17.05.2018
17.05.2018
minno
-> skodaman: Radšej nech je to voľnejšie, než by sa to malo zasekávať. Zvykne to robiť potom pekný bordel za jazdy.
00:21:55
17.05.2018
17.05.2018
skodaman
-> Eidy: Tohle jde právě hodně na fest. Ale děkuju
00:13:26
17.05.2018
17.05.2018
Eidy
-> skodaman: Nasucho to půjde ztuha. Ale ne zase moc. To je těžký takhle popsat. Spíš volněji. Jezdím už roky poloosy s vůlí a pořád dobrý.
23:59:46
16.05.2018
16.05.2018
skodaman
-> Eidy: No, právě moc ne :) Ok to zkusím. A ty kuličky mají tedy být napevno ?
23:57:09
16.05.2018
16.05.2018
Eidy
-> skodaman: Jak jako nešlo s tím hnout? I když jsi bral za hřídel? To je špatně. Asi bych zvolil přeleštění všech ploch brusnou vatou (scotch brite), namazání a složení.
23:25:00
16.05.2018
16.05.2018
skodaman
Zdravim. Vratil jsem se po 3 letech k Rapidovi a chtelnic bych se zeptat. Ma tady v té kleci kulicka chodit volne nebo má byt na fest. Je to novy kloub ale hůře skladovany a neslo s nim hnout. Na některých částech je povrchovka ale nic vážného. Předpokládám ze by tobyla vadit nemuselo. Diky
09:21:59
12.03.2018
12.03.2018
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj: sice si ho.no pamatuju, ale na tohle jsem si vzpoměl
09:17:02
12.03.2018
12.03.2018
Eidy
-> Bukaj: Paráda, díky.
09:06:41
12.03.2018
12.03.2018
Bukaj
-> Eidy: Jo, promiň, když jsem si to přečetl znovu, tak to vidím
A ano, novější ložisko (PLC 64-4-2) lze použít na kilí těhlici místo PLC 64-4-1 (30206 A), rozdíl je jen v rádiu (nebo rádiusu? ) vnitřního kroužku kvůli zesílené těhlici u 742
A ano, novější ložisko (PLC 64-4-2) lze použít na kilí těhlici místo PLC 64-4-1 (30206 A), rozdíl je jen v rádiu (nebo rádiusu? ) vnitřního kroužku kvůli zesílené těhlici u 742
08:47:24
12.03.2018
12.03.2018
Eidy
-> Bukaj: Asi ses ukliknul. Já náboje neřešil. Ale ty bys nám mohl potvrdit, že novější vnitřní ložisko pasuje bez problému na starší těhlici.
08:35:16
12.03.2018
12.03.2018
Bukaj
-> Eidy 11.03.18 13:05:11: Rozdíl nábojů kol souvisel se zavedením hřebenového řízení - pro citlivější hřebenové řízení bylo zavedeno středění disku středicím nákružkem na náboji (do té doby byl disk středěn maticemi kola). Tomu odpovídají i nové disky kol s přesným středovým otvorem (disky lze od staršího provedení na pohled rozlišit prolisy v místech spoje ráfku a středu disku).
Takže nový typ nábojů a disků se objevil někdy v roce 82 - to se tuším začaly vyrábět první vozy s hřebenem (Garde, export)...
Jinak typ ložiska (jak zde již bylo psáno, stovka má ložisko jiné) nesouvisí s nábojem, neboť vnější rozměr obou typů ložisek je stejný, tedy i náboj bez středicího nákružku je shodný pro kila i užovky (a stejně tak lze na kilo použít náboj s nákružkem)
Takže nový typ nábojů a disků se objevil někdy v roce 82 - to se tuším začaly vyrábět první vozy s hřebenem (Garde, export)...
Jinak typ ložiska (jak zde již bylo psáno, stovka má ložisko jiné) nesouvisí s nábojem, neboť vnější rozměr obou typů ložisek je stejný, tedy i náboj bez středicího nákružku je shodný pro kila i užovky (a stejně tak lze na kilo použít náboj s nákružkem)
19:29:37
11.03.2018
11.03.2018
Eidy
-> Shader: Vnitřní jsem bral u Lišky. Asi 240Kč za kus. Vnější odjinud cca 200Kč.
19:00:08
11.03.2018
11.03.2018
Shader
-> Eidy: Dík... máš trošku zmapované ceny? Našel jsem různé ceny. Přes týden chci zajet do zdejší prodejny (Wafarex) s ložisky a podobnými věcmi a uvidím co a za jakou cenu mi nabídnou.
14:39:49
11.03.2018
11.03.2018
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: jestli to byl už od užovky nevím. A teoreticky by se to mělo lišit jen tím ložiskem. Jj, pamatuju si to, když se to tady řešilo.
14:27:53
11.03.2018
11.03.2018
Eidy
-> Shader: Beru jen ZKL nebo ZVL. Zbytek je buď levná čína a polsko a SKF apod. mi přijdou zbytečný. Dobře namazat, seřídit vůli (to je základ úspěchu) a zpravidla to přežije auto.
14:02:39
11.03.2018
11.03.2018
Shader
Ještě bych se zeptal, jakou značku ložisek pro přední náboj preferujete? Respektive čemu se raději vyhnout?
13:05:11
11.03.2018
11.03.2018
Eidy
-> Antony: Ten rozdíl na těhlici byl až od eMka? Dle zdejšího katalogu už od užovky. Nicméně předpokládám, že novější ložisko na starou těhlici lze dát. Neopak nikoliv. Kdysi se to tu řešilo.
12:51:34
11.03.2018
11.03.2018
Tomaso435
-> darklord 11.03.18 12:37:08: ani utahovákem ? jeden tu má 130ku na zimu a sehnal zimáky z ouži.. má je tam, a jezdí :D
12:38:29
11.03.2018
11.03.2018
MOLSO
-> darklord: dáš, ale potom sa mu nechce ísť dole
12:37:08
11.03.2018
11.03.2018
darklord
-> isti: uzovkovy disk nedas na Mkovy naboj
12:35:30
11.03.2018
11.03.2018
isti
-> Antony: Tak neviem prečo mám v hlave zafixované že buď nevôjde M-kový disk na užovkový náboj alebo opačne.
12:32:01
11.03.2018
11.03.2018
Shader
-> Antony: -> Tuner#2: Díky. Šlo o to, že jsem měl pořád pocit, že jsem je kdysi vymontoval ze š100.
12:18:51
11.03.2018
11.03.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
12:15:18
11.03.2018
11.03.2018
Antony - zrušená registrace
-> Shader: joo
12:03:47
11.03.2018
11.03.2018
Shader
-> Antony: Super, díky. Takže bych měl mít náboje "M" (přikládám foto).
11:32:18
11.03.2018
11.03.2018
Antony - zrušená registrace
-> isti: 100 a užovky neměly středící kroužek, eMko má, 85mm.
Pak myslím jiny vnitřní ložisko, jelikož byl rozdil v radiusu těhlic. EMko mělo větší radius na těhlici.
Pak myslím jiny vnitřní ložisko, jelikož byl rozdil v radiusu těhlic. EMko mělo větší radius na těhlici.
11:05:18
11.03.2018
11.03.2018
Shader
-> Tuner#2: Dík-> isti: Aha, díky. Budeš vědět jaký průměr středícího kroužku je u M-náboje?
11:02:10
11.03.2018
11.03.2018
isti
-> Shader: Stovka/užovka má strediací krúžok večší a napasuje na to M-kový disk.
10:58:28
11.03.2018
11.03.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 11.03.18 10:57:11: Stredici kroužek jinak myslím žádný.
10:57:11
11.03.2018
11.03.2018
Shader
Zdarec. Je nějaký rozdíl mezi nábojema přední nápravy š100 a š105/120/130? Případně jaký? Dík.
11:31:55
07.03.2018
07.03.2018
berni
tak hotovo! jeden silentblok šel ve svěráku, ten druhý jen z části, dotlačit šel až na lisu...ale povedlo se...ty podložky u kozlíku a nabídka změření na Mkové nápravě, proč ne, za každé info jsem rád...ale ono to bude nejspíš jak píšeš, co kus to originál...taky mám na autě origo nápravu se kterou se nikdá určitě nehýbalo, tak se podívám, ale tam to může být zase úplně jinak...budu holt laborovat
22:57:09
06.03.2018
06.03.2018
ozzman1000
-> berni:
mám jednu nápravu vybratú z Mka s ktorou sa tutovo nehlo od nova...tam ti môžem pozrieť ako sú tie podložky. Ale obávam sa už spomínaného... že to bude ako u všetkého - čo auto to originál a iné nastavenie
mám jednu nápravu vybratú z Mka s ktorou sa tutovo nehlo od nova...tam ti môžem pozrieť ako sú tie podložky. Ale obávam sa už spomínaného... že to bude ako u všetkého - čo auto to originál a iné nastavenie
22:45:33
06.03.2018
06.03.2018
isti
-> berni 06.03.18 20:26:22: Silentblok dať do mrazáku na noc,hlavicu zvisláku zohriať a malo by to tam spadnúť samo. Nie že by som to tak robil ja,ja som rozmlátil dve silentbloky a potom to celé zahodil doprdele
20:41:48
06.03.2018
06.03.2018
Eidy
-> berni: Aha. Ty máš litra nebo stovku. Tam je ve spodní hlavici železo.
Jinak ten SB tam musíš mít fest, jinak ti při brzdění vyjede ze svisláku.
Jinak ten SB tam musíš mít fest, jinak ti při brzdění vyjede ze svisláku.
20:26:22
06.03.2018
06.03.2018
berni
-> Eidy: necham si poradit a zkusim jeste tedy jednou sverak ci zajdu na lis...pravdou je, ze jsem to uz velkym Jorkem ktery pouzivam k lisovani lozisek zkousel a neslo to, resp bralo to podle me moc velkou šponku...merenim bajvoko desetina dve....a jinak, co myslis tim stejnym SB na spodni hlavici? na dolnim ulozeni svislaku jsou jen kluzna futra a v tom excentr, ne?
17:14:11
06.03.2018
06.03.2018
Eidy
-> berni: Stejný SB je i ve spodní hlavici. Nic nestáčej, nech to nalisovat. Jde to i v dobrým svěráku.
16:04:31
06.03.2018
06.03.2018
minno
-> berni: Štandardný postup je nalisovanie za studena. Tzn. ak nemáš lis, daj to niekom, kto má, alebo s tým zájdi niekam do autoservisu, tam lisy majú. To, čo som písal ja, že to tam vhuplo samo, resp. za jazdy sa mi to pri prvej jazde vysunulo, to bolo asi len zlým stretom noriem, nestáva sa to bežne.
15:28:03
06.03.2018
06.03.2018
berni
myslím silentblok pro uchycení svisláku v horním ramenu...no zdá se mi to dost na fest, o tom že by tam mohl jít jen tak za studena nelze ani chvíli uvažovat ...takže zkusit nahřát, vsunout a rychle chladit aby nezařvala ta guma? Případně mohu zkusit stočit trochu na obvodu, ale stočit to na jedno upnutí když je to celé gumové a chce to jen desetinku :c(
14:16:56
06.03.2018
06.03.2018
minno
-> berni: a dokonca tam niekedy vletí aj sám bez lisovania :)
13:45:13
06.03.2018
06.03.2018
Eidy
-> berni: Myslíš silentblok? Ten lze lisovat i za studena.
13:32:42
06.03.2018
06.03.2018
berni
díky, prošel jsem daný odkaz a je mi to jasné, tedy teoreticky :c), navíc jak čtu, s úhlem se každý pere po svém (pro běžné ježdění se pokusím držet předepsaných hodnot). Ještě otázka na zalisování pružného pouzdra do hlavice svisláku...at nevymýšlím vymyšlené a nesnažím se překonat fyziku... je nutné lisovat za tepla, tj. jde to pouze pokud se nahřeje hlavice?
18:14:06
04.03.2018
04.03.2018
Eidy
-> berni: Nápravu slož, hoď ji na ponk a srovnej vodováhou. Pak si vyrob olovnici (nemusí být tak složitá jako u mě) a změříš odklon na náboji. Dle délky provázku si přes funkci sin/cos uděláš snadno stupnici. A nebo pokud máš digitální vodováhu, tak máš vyhráno.
skoda-virt.cz/cz/.../1312 44-zavodni-geometrie?gotop ost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../1312 44-zavodni-geometrie?gotop ost=3...
17:39:25
04.03.2018
04.03.2018
Jozka
-> havlik: U škodovky je možný všechno.. Na jednom kuse z kila pamatuju taky mám dojem, že skoro tak (6+5 mm?) - ale už po kutilovi, embéčkový klidně i nic a na mý užovce tedy nechci kecat, ale jestli jsou tam, tak 1 mm.
-> berni: vpředu i vzadu stejně. A taky mám rozhozenou nápravu z roku 2006 a netuším, co tam bylo.
-> berni: vpředu i vzadu stejně. A taky mám rozhozenou nápravu z roku 2006 a netuším, co tam bylo.
17:14:47
04.03.2018
04.03.2018
berni
diky, nasel jsem jiz prislusnou stat v Batovi...problem je, ze jsem rozdelal napravu pred deseti roky a ted jsem se ji rozhodl dodelat a uz vim houby, kde a kolik bylo...mam celkem sest kousku 3 mm a ctyri 1 mm (myslim ze vse z jedne napravy)...takze nezbude, nez vymyslet nahradu uhlomeru....a praxe byla takova ze se umistil jiny rozmer vpravo a vlevo ci vpredu a vzadu?
15:12:08
04.03.2018
04.03.2018
isti
-> havlik: S takým som ešte nestretol,vždy je na jednej strane 3mm a na druhej 2mm(2x 1mm)