skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozborka vlecka
nam v skole vraveli ze sa davalo vrecko s pieskom na priecku...ale nikdy to nedopovedal lebo ho dakto prerusil taranim, sak naco by dakto pocuval o 20 rocnych autach...
-> Gryzly: on ten vetrak zas tak tazky nie je, aj s vetrakom sa motor ma tendenciu obulit na pravu stranu ... aj ked iste bola vaha rozlozena trosicku inak
Ked som videl prvy krat startovat motor na vlecke (v rapide) tak to bol pre mna vcelku sok, akym stylom sa so seriovymi silentami hybe ...
Ked som videl prvy krat startovat motor na vlecke (v rapide) tak to bol pre mna vcelku sok, akym stylom sa so seriovymi silentami hybe ...
-> Discovera: a tam jsme právě mířil. Ze by to mohlo pomoct. Taky jsem slyšel o tříkilovým závaží na levej držák motoru. Prej to taky odstraní vibrace a hluk, základní filozofie tohoto je v tom, že původně ten motor v 1000MB tam měl těžký větrák který to vyvažoval.
-> Gryzly: Za sebe můžu potvrdit jen to, že plná zavařená těžší
příčka motoru mi proměnilo auto k nepoznání....od 2500 až do nějakých 4000 ot. nic nevybruje (nevybrovalo...teď autí nejezdí je na bočku z nožkama nahoře
). Je dobré to vyzkoušet co auto to originál...mě to ovšem pomohlo a ty dvě kila navíc obětuji....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Gryzly: nie, priečka je pôvodná, kyvková uzavretá z roku 88.
Ale budem meniť silentblok prevodovky, z tvrdého speedpro na sériu, malo by sa to tým vyriešiť. Ináč to auto na voľnobehu za státia vibruje len niekedy, niekedy vôbec a inokedy strašne.
Ale budem meniť silentblok prevodovky, z tvrdého speedpro na sériu, malo by sa to tým vyriešiť. Ináč to auto na voľnobehu za státia vibruje len niekedy, niekedy vôbec a inokedy strašne.
-> minno: ještě k těm vibracím. Měnil jsi i příčku motoru?
-> Tuner#2: asi tak....zbytočne špekulovať a vymýšľať už vymyslené a odskúšané a preverené. LA výstuhy ako na šikmé tak na pozdĺžne ramená, na spoj ramien lino a nie je čo riešiť. Spravil som to tak aj ja a som spokojný. Kolesa stoja krásne rovno a viem, že mi to tak vydrží, pretože tam už nie je žiadna slabina, ktorá by sa deformovala a rozčapovala kolesá.
-> suri 14.06.11 19:29:50: To není ono v té dikuzi jsem dával fotky těch výztuh, ale nemůžu to najít.
Nicméně opět a znova musím vyvrátit to co tvrdí Jakub M. a to, že U profil je lék na Áčka což rozhodně není a viděl jsem nemalý počet aut s touhle výztuhou a přesto to Áčka mělo jak prase... To Učko se prostě zavře a než tam dávat traverzu co to vydrží je rozumnější navařit L/A výztuhu, která to lépe roznese.
Nicméně opět a znova musím vyvrátit to co tvrdí Jakub M. a to, že U profil je lék na Áčka což rozhodně není a viděl jsem nemalý počet aut s touhle výztuhou a přesto to Áčka mělo jak prase... To Učko se prostě zavře a než tam dávat traverzu co to vydrží je rozumnější navařit L/A výztuhu, která to lépe roznese.
ok díky.. takže do každýho kloubu jeden pytlíček.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P..: Ja ji tam mam. Dal sem dva pytliky na jednu poloosu. Teda 80 a 100g.
-> Pavel P..: snad 80 vnejsi 90 vnitrni ale dal sem tam normalne cely ty 100g baleni a nic se nestalo
otázka ohledně vlečkových poloos... kolik se dává vazelíny do jednoho kloubu?
je tahle vhodná? autodilykrc.cz/eshop/.../ tuk-kloubu-poloos:18741d42 201d5a44
je tahle vhodná? autodilykrc.cz/eshop/.../ tuk-kloubu-poloos:18741d42 201d5a44
-> Jakub M.: tak riesenie som uz mal pripravene , len ma zaujimalo kde je pravda :)
-> MiroJ:
je to možné, nicméně je nutný podotknout, že různých modifikací bylo hodně. Ta o které mluvím se dá poznat tak, že ta dodatečná výztuha profilu "U" má výšku strany směrem k ramenu 50mm, zbylou vůli vyplňovaly v ramenu ony přidané navařené plechy. Nicméně u tebe to z fotky vypadá na přímo vložený "U" profil do ramene. Pak bude problém v rozměrech ramen nové/staré a řešení bych viděl buď v jiném profilu, nebo jak tu někteří uvádějí v navaření výztuhy. Mým řešením by pak bylo navaření dalšího plechu do prostoru, kde vzniká vůle, neboť L/A výztuhu považuji sice za účinnou, leč pro běžnou jízdu zbytečnou.
je to možné, nicméně je nutný podotknout, že různých modifikací bylo hodně. Ta o které mluvím se dá poznat tak, že ta dodatečná výztuha profilu "U" má výšku strany směrem k ramenu 50mm, zbylou vůli vyplňovaly v ramenu ony přidané navařené plechy. Nicméně u tebe to z fotky vypadá na přímo vložený "U" profil do ramene. Pak bude problém v rozměrech ramen nové/staré a řešení bych viděl buď v jiném profilu, nebo jak tu někteří uvádějí v navaření výztuhy. Mým řešením by pak bylo navaření dalšího plechu do prostoru, kde vzniká vůle, neboť L/A výztuhu považuji sice za účinnou, leč pro běžnou jízdu zbytečnou.
-> Jakub M.: takze to vsetko zhrdzavene a rozdrolene medzi vystuhou a ramenom bolo zelezo teda kedysi akoze zosilnenie plechu povodneho ramena ?
-> suri: vdaka :)
-> MiroJ:
tahle výztuha je celkem účinná, dost podobná, ne li ta samá se dávala poslední rok/dva? na všechny auta s "úhlovkou" a světe div se, žádné z nich, pokud vím, netrpí tipickými neduhy (jedno takové vlastním, druhé stojí u kamaráda v garáži apod.). Problém proč tobě nepasují tkví v tom, že v oné zmiňované době byla tato podélná ramena určená pro vlečnou nápravu vyztužována již rok méně účinnou úpravou a to navařením dalšího výztužného plechu do místa styku s úhlovým, a to zevnitř profilu, kam se ty snažíš vložit zobrazovanou výztuhu a divíš se její vůli.
tahle výztuha je celkem účinná, dost podobná, ne li ta samá se dávala poslední rok/dva? na všechny auta s "úhlovkou" a světe div se, žádné z nich, pokud vím, netrpí tipickými neduhy (jedno takové vlastním, druhé stojí u kamaráda v garáži apod.). Problém proč tobě nepasují tkví v tom, že v oné zmiňované době byla tato podélná ramena určená pro vlečnou nápravu vyztužována již rok méně účinnou úpravou a to navařením dalšího výztužného plechu do místa styku s úhlovým, a to zevnitř profilu, kam se ty snažíš vložit zobrazovanou výztuhu a divíš se její vůli.
-> MiroJ: druhovýrobní rameno je vyšší.
Takový výztuze bych fandil jen kdyby byla obráceně, stěnou ven aby byl uzavřen profil
Takový výztuze bych fandil jen kdyby byla obráceně, stěnou ven aby byl uzavřen profil
-> MiroJ: Navař tam normální výztuhy, tomuhle moc nevěřím. To že je to volný bude druhovýrobním ramenem.
Edit: Nebo také deformací původního.
Edit: Nebo také deformací původního.
takto mi to pride ze sa to mina ucelu
Kedysi davno sa tu na fore riesili vystuhy pozdlznych ramien a rozpravalo sa aj o fabrickom type vystuh , bolo tu aj foto . Zial teraz som tie vlakna nenasiel a je tu toho tolko ze sa asi radsej znovu spytam , mozno niekto vie ktore vlakno to je .
K problemu , mam pravdepodobne povodne fabricke vystuhy , zo starych pozdlznch sme ich museli pacit aby sa dostali von . Po repase a vlozeni do novych pozdlznych ramien je tam velka medzera medzi stenami . Spetne som to odskusal vlozit do starych ramien ale zrazu je aj tam vola , asi po odstraneni bordelu z vystuh . A tak sa pytam , stretol sa stymto typom uz niekto ? Alebo sa vklada medzi steny vystuhy a ramena tiez nejeka guma ?
K problemu , mam pravdepodobne povodne fabricke vystuhy , zo starych pozdlznch sme ich museli pacit aby sa dostali von . Po repase a vlozeni do novych pozdlznych ramien je tam velka medzera medzi stenami . Spetne som to odskusal vlozit do starych ramien ale zrazu je aj tam vola , asi po odstraneni bordelu z vystuh . A tak sa pytam , stretol sa stymto typom uz niekto ? Alebo sa vklada medzi steny vystuhy a ramena tiez nejeka guma ?
Já dal pod převodovku silent z karosy (ten je relativně tvrdý), na levou stranu motoru měkký feldí a na pravou tvrdý feldí a žůžo labůžo....a šaltra drží a nevybruje a nevyskakují kvalty a to mám ještě tyč řazení s kloubem s řízení dva na sobě...a nevyměnil bych to už za nic...pro mě konec experimentů ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Xhanz:
bez ohľadu na to aký druh pozinku sa bude robiť (galvanický, žiarový), daj každopádne najprv robiť pozink a až potom to pod výstuhami vylej nejakou základovkou (napr. formex). Ja osobne by som sa ale na pozink vykašlal a dal kvalitné farby - vylial výstuhy, epoxidový základ a na to dvojzložkový polyuretán.
bez ohľadu na to aký druh pozinku sa bude robiť (galvanický, žiarový), daj každopádne najprv robiť pozink a až potom to pod výstuhami vylej nejakou základovkou (napr. formex). Ja osobne by som sa ale na pozink vykašlal a dal kvalitné farby - vylial výstuhy, epoxidový základ a na to dvojzložkový polyuretán.
když budu dávat pozink, mám to pod výztuhama ramen stříkat základovkou? co myslíte? Nebo se mám na pozink vybodnout?
-> Bc. Shatter: to uz bude 130LR zvuk v kabíne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: je to pravdepodobné.. tak mne sa poštastilo kúpiť nejaké takéto somarinky od jedného člena..ale vyskúšaj tvrdé aj na motor, čo to spraví
-> Bc. Shatter: z toho vyplýva, že moja kombinácia tvrdý silentblok prevodovky vs. mäkké silenty motora nie je dobrá voľba :( Akurát škoda, že sériový silent prevodovky nikde nekúpim.
-> minno: ja mám silenty origo ale ešte totál origo čo oco nasyslil kdesi, teraz už sú 2 roky na aute, na prevodovke je pôvodný silent vymačkaný fest a keď sa motor zohreje tak nič netrasie a to mám aj vyťahanú reťaz
-> minno: aj mne sa trase cely zadok ale iba na volnobehu... ale do kabiny sa to vobec nijako neprenasa a ani mi nic nedrnci... len ked stojim za autom a pozeram na zadok tak vidim jak sa trase... hold Czechoslovakia muscle car... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: Nový. Kupoval jsem normální měkký Rubena. Ale taky tam byl sériovej silent na převodovce. Takže zkus dát na motor ty tvrdý a uvidíš.
-> Nwkt: a silenty si tam mal aké? to podľa vzhľadu asi aj tak nepoznáš.
-> minno: Nijak extra se neklepal
ako je to s tými silentblokmi motora z výroby? Katalóg uvádza rovnaký typ na 105-120 ako aj na 130-136, až u 130-136 od roku 1988 je uvedený iný typ.
Motor na voľnobehu u vlečky sa všetkým tak silno klepe? Až zuby ide vydrgotať ako v tom sedím. Či to len ja mám niekde chybu? Niekedy sa stane, že to netrasie, neviem prečo a čím to je.
Ináč za jazdy to chvenie už takmer necítiť, len občas trochu. Celkovo je to dobré, len ten voľnobeh.
Motor na voľnobehu u vlečky sa všetkým tak silno klepe? Až zuby ide vydrgotať ako v tom sedím. Či to len ja mám niekde chybu? Niekedy sa stane, že to netrasie, neviem prečo a čím to je.
Ináč za jazdy to chvenie už takmer necítiť, len občas trochu. Celkovo je to dobré, len ten voľnobeh.
-> minno: na pérovky kašlať dávať ploché a trošku lepidla , nezaistí pérovka nič a už vôbec nie tá z 4hr prierezom , ale ono aj tie ploché sú o hovne , ťahal som zvody 25nm a podložka pokrivaná , origo tam boli také hrubé tvrdé a držali
No o tých rozčapených pérovkách mi niečo hovorte. Včera som dokončoval podvozok (a aj úspešne dokončil). Konečne za bieleho dňa som si pod to ľahol s autom na nájazdoch a pozerám rozčapená pérovka pod jednym šróbom na spoji ramien, druhá pod šróbom priečky prevodovky. A ja že prečo sa mi včera ten jeden šrób spoja ramien tak čudne doťahoval. Do 90Nm to šlo v pohode a potom z 90 na 100Nm sa to akokeby uvoľnilo. A to tá rozčapená pérovka. Vymenil som ju za novú a dotiahol opatrne aby orech z goly pri doťahovaní prekrýval aj pérovku a už OK.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mne milion krát a vždy pri doťahovaní na moment nie na fest takže si myslím svoje
-> suri: No taky se mi dvakrat stalo, ze jsem sroub utahl a podlozka se rozzvejkla
Ale jinak s nima nemam problem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ono pri kvalite dnešných akýchkoľvek podložiek to nie je jednoduchá voľba , pérovku by som nedával
spartra 10.06.11 21:25:36 napsal:
→ minno: nechybí ti ženská
třeba se třeseš
ty
pocit vrušení z jazdy
že už ti předčasně nevyteče
olej přes gufero
![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
→ minno: nechybí ti ženská
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
ty
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
olej přes gufero
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vic sily nez nejaka podlozka ti vyvodi predpeti sroubu
Vim ze mate pravdu, ale me se to nelibi. Kazdy sroubovy spoj by mel byt zajisten. At je to prehybaci podlozka, perova podlozka, vejirova podlozka, lepidlo na zavity, zaklepavaci matice... Mam tam perovky a nepovoluje se to. Jo na zacatku se to povolilo, ale to byla moje debilita, ze jsem to utahoval 10cm dlouhym imbusem.
-> minno 11.06.11 09:34:23: Může být. Podložky nedávat, pak se to rádo povoluje, dotáhnout na fest a tvrdo (nastavit si imbus trubkou) a je klid.
-> suri: tak som sa sekol :D dík
-> minno: na šteftoch kolies 10x1???
M12x1,5
M12x1,5
-> darklord: ja som M8x18 imbusy zohnal, resp. nepamätám si, že by som kúpil iné ako sú písané v katalógu.
Aký závit je na šteftoch kolies? Tuším M10x1?
Aký závit je na šteftoch kolies? Tuším M10x1?
-> minno: naozaj nepatria. Ale kedze sa nedaju zohnat original imbusy M8x18, tak pod M8x20 tie podlozky davam aby sroby nedreli na druhej strane.