skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozborka vlecka
-> Jarda: tiež som si všimol že som mal iba na jednej strane úplne vymlátené ozubenie na náboji a na druhej strane mi išlo ťažko stiahnuť, takže je možné že bude niektorá hriadeľ krivá, len už si nepamätám ktorá strana to bola...
-> djmaso:
972-794390 SROUB M14x1.5x90, CSN 021201.55
972-794375 SROUB M14x1.5x75, CSN 021201.55
972-794390 SROUB M14x1.5x90, CSN 021201.55
972-794375 SROUB M14x1.5x75, CSN 021201.55
čaute pls nemůžu najít katalog dílů ,
(kyvka)
potrebuju označení toho šroubu (m14)
co drží kyvné rameno s pomocným
tuším že to bylo neco jako m14x25
délka neco kolem 70
závytová plocha 30
????????????????????????? ?????????????????????????? ??
máte někdo presné rozmery ??
předem díkys
(kyvka)
potrebuju označení toho šroubu (m14)
co drží kyvné rameno s pomocným
tuším že to bylo neco jako m14x25
délka neco kolem 70
závytová plocha 30
????????????????????????? ?????????????????????????? ??
máte někdo presné rozmery ??
předem díkys
-> Jarda: brzdy trochu kopú, to je pravda. Aj tak som sa chystal odniesť bubny a kotúče sústružníkovi aby to skontroloval (kotúče nové, bubny pred dvoma rokmi sústružené a odvtedy len ležali na polici). A keď nebude v tom problém, tak možno tá hriadeľ.
-> Eidy: predtým ako som mal spravenú geometriu mi to robilo tak isto ako teraz po geometrii.
Ložiská ma napadli preto, lebo to je jediné čo som na zadnej náprave nemenil. Celá náprava bola vo veľmi dobrom stave, preto som ich nemenil. Dnes kebyže to robím odznova, určite ich vymením, keďže sada ložísk stojí iba asi 35 eur. Ale ako som už písal, v bývalej škodovke som s tou nápravou najazdil asi 3 000 km a nič také mi to nerobilo. Asi jej uškodilo že tri roky nejazdila...
Skúsim ešte poloosi rozobrať či sa tripoid nerozpadol prehadzovaním poloosi v garáži a keď nie, vymením tie ložiská.....
Ložiská ma napadli preto, lebo to je jediné čo som na zadnej náprave nemenil. Celá náprava bola vo veľmi dobrom stave, preto som ich nemenil. Dnes kebyže to robím odznova, určite ich vymením, keďže sada ložísk stojí iba asi 35 eur. Ale ako som už písal, v bývalej škodovke som s tou nápravou najazdil asi 3 000 km a nič také mi to nerobilo. Asi jej uškodilo že tri roky nejazdila...
Skúsim ešte poloosi rozobrať či sa tripoid nerozpadol prehadzovaním poloosi v garáži a keď nie, vymením tie ložiská.....
-> 4dams: Napadá mě taky jenom hřídel. Ale jestli to na zvednutém autě nic nedělá, tak fakt nevím. Ještě tak mimo, co geometrie? Ale to už střílím od boku.
-> 4dams: krive hridele sikmych ramen, taky mi trochu vrti zadek... vyklopne lozisko umozni pokriveni, kdyz to nekde dostane poradnou slupku
a to lozisko to pak take dokaze vyrovnat, takze to funguje... nekopou ti trosicku brzdy?
proto jsem zalozil toto: skoda-virt.cz/cz/.../1519 72-rovnani-hrideli ale valecky pry budou hucet :/ je fakt, ze konstrukce te napravy je na huceni hoodne nachylna, takova naprava favo/felda, tam to huceni neslysis, dokud se ti lozisko nevysype
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
proto jsem zalozil toto: skoda-virt.cz/cz/.../1519 72-rovnani-hrideli ale valecky pry budou hucet :/ je fakt, ze konstrukce te napravy je na huceni hoodne nachylna, takova naprava favo/felda, tam to huceni neslysis, dokud se ti lozisko nevysype
nikoho nič nenapadá? ložiská nemôžu také niečo robiť?
-> minno: zabudol som napísať, že to robí v zábere, na neutrál a aj s vypnutým motorom.
Predtým som to mal chvíľu túto nápravu na starej škodovke a nič také mi to nerobilo. Tvrdý silenblok mám iba na prevodovke
Predtým som to mal chvíľu túto nápravu na starej škodovke a nič také mi to nerobilo. Tvrdý silenblok mám iba na prevodovke
-> 4dams: a nerobí to len motor? Čiže v tej rýchlosti sa na klasických mäkkých silentblokoch trasie a s ním celé auto? Mne to tak trošku občas robí pri cca 70 kmh na štvorke. Keď som dal tvrdý silentblok na motor tak to nerobilo, ale zas to bolo hlučnejšie.
Viete mi prosím Vás niekto poradiť v čom môže byt problém?... v rýchlosti okolo 60km/h a okolo 80km/h mi trasie zadná náprava akoby som mal na pneumatike bublinu, krivý disk alebo povolené koleso, ale v tom problém nieje, pretože mi to robí aj na iných pneumatikách a diskoch pri rýchlosti nad 100km/h to prestane... Ak dám širšie pneumatiky robí to pri 70km/h alebo pri 90km/h. Ak sme v aute traja alebo štyria je to menej cítiť, ale keď idem sám, pripadá mi akoby mi každú chvíľu malo odletieť povolené koleso. Dával som náboj a bubon do sústruhu a sú v poriadku, tiež na zdvihnutom aute s rozbehnutými kolesami som si tiež nič nevšimol že by hádzalo. Už ma nič iné nenapadá
Chlapci!
A vazelina VALVOLINE Multi Purpose Grease NLGI - 2 bude dobra na loziska do vlecky? Pripadne - mozem ju pouzit aj na loziska do prednych nabojov? Dikes!![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.08.11 21:57:29: Ty vole
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Xhanz: Vem klacek a zapři si ho o zadní část hřídele a o převodovku. Místo poloosy
A nema nekdo prosim zkusenost s nasazovanim naboje, když mám nápravu na autě? Mám strach, ze jak to tam budu klepat, ze mi ta hridel vyleze zadem....diky za rady
-> Xhanz: áno skríži sa to ale dá sa s tým popasovať no už sa to potom spája ťahšie.
hm toz jsem to posral asi
a ze zkušenosti - když odpojím podélny a šikmý rameno s tím, že je nechám na autě zpříčí se to nějak, že už tam nenacpu šrouby do toho, nebo nemáte někdo zkušenost prosím?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
a ze zkušenosti - když odpojím podélny a šikmý rameno s tím, že je nechám na autě zpříčí se to nějak, že už tam nenacpu šrouby do toho, nebo nemáte někdo zkušenost prosím?
-> Xhanz 21.08.11 21:50:04: tak si tú kocku do ramena mal pribrúsiť, aby tam šla ľahšie. Tak som to spravil aj ja.
-> Xhanz: Jak kdy no. Kdyz bylo u kamose potreba kolo posunout dozadu, tak sem vzal kyvkovou poloosu, vrazil ji do LA vyztuhy podelnyho ramene a zaprel sem to o gumu (kamenna OR34). Zapreli sme se o to max silou a ani hovno. Tak sme vzali lano, uvazali ho k ty zapreny poloose a na druhym konci sme zaprahli transita. Jemne jsem si hral se spojkou a pomalu pocukaval... Ani se to nehlo
Tak sem zabral trochu vic, az se skodovka tak o metr posunula a uz byla geometrie OK ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zdravím chlapy. Další z řady mých dotazů, ale už se to chýlí ke konci
U dělání geometrie na zadní nápravé má jít s šikmým ramenem posouvat jak moc jednoduše? Ta hliníková kostka mi do ramene šla totiž docela z tuha a nedjde mi s tím teď hejbat.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
U dělání geometrie na zadní nápravé má jít s šikmým ramenem posouvat jak moc jednoduše? Ta hliníková kostka mi do ramene šla totiž docela z tuha a nedjde mi s tím teď hejbat.
-> Xhanz: Jestli u toho vnitřního unašeče drhnul jen ten plech kterej to kryje, tak to jev pohodě.
A pokud ti to nejde nasunou, tak unašeč dej mamince do trouby na 200°C a pak rukavicema a kleštěma nasadit na hřídel, kterou bybylo dobré zmrazit, pokud ještě nemáš rameno v autě.
A pokud ti to nejde nasunou, tak unašeč dej mamince do trouby na 200°C a pak rukavicema a kleštěma nasadit na hřídel, kterou bybylo dobré zmrazit, pokud ještě nemáš rameno v autě.
-> Nwkt: lepidlem na zavity? Velky to neni. Mam spis strach at mi to casem nemlati,kdyz pridam plyn,nebo budu brzdit
-> Xhanz: Já bych jí zalepil pokud to neni moc velký
Chlapy prosim prosim nedelejte mrtvy brouky a poradte. Prvni hridel jsem si dojebal (mela vule ze strany naboje ) sehnal jsem jinou hridel,ale ta ma zas vuli ze strany unasece. Hadam je to asi velkej problem co? A vyresit jinak,nez dalsi hrideli to nejde co? Ach jo jsem uz z toho zoufalej
Zadny rady panove? ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Tak chlapy další dva poznatky, spíš otázky:
Zaprvé:
Jedno rameno šlo docela i v pohodě složit. Až na to, že po dotažení mi vnitřní unašeč drhnul o rameno. klepl jsem do hřídele a jede to v pohodě. To je v pořádku???
a zadruhé:
u druhýho ramene mi zaboha nešel narazit náboj. Snažil jsem se tak usilovně až jsem si vyjebal ložiska.... Takže otázka : šlo by to čistě teoreticky, kdybych to nahřál autogenem ten náboj? A pokud jo není nějakej dobrák v okolí Brna?
Zaprvé:
Jedno rameno šlo docela i v pohodě složit. Až na to, že po dotažení mi vnitřní unašeč drhnul o rameno. klepl jsem do hřídele a jede to v pohodě. To je v pořádku???
a zadruhé:
u druhýho ramene mi zaboha nešel narazit náboj. Snažil jsem se tak usilovně až jsem si vyjebal ložiska.... Takže otázka : šlo by to čistě teoreticky, kdybych to nahřál autogenem ten náboj? A pokud jo není nějakej dobrák v okolí Brna?
-> Xhanz: najlepšie je doťahovať to momenťákom, no. Ak nemáš tak si radšej od niekoho požičaj ako by si to mal doťahovať len tak od oka. Vnútornú maticu unášača poloosy môžeš dotiahnúť ešte pred namontovaním nápravy do auta, stačí to tam z tej vnútornej strany zložiť tak ako to má byť, čiže nasunieš tam nakoniec ten unášač, rukou zakrútiš maticu, na ten unášač si potom nakrútiš 2 tie imbus šróby tuším M8x20 ktorých tam ide 6 a upevňuje sa nimi poloosa. Medzi tie dva šróby si založíš nejakú tyčku a zašprajcuješ si to tým, aby sa ti to nepretáčalo, a maticu dotiahneš a zaklepneš. Maticu vonkajšieho unášača-náboja doťahuješ až úplne nakoniec keď je náprava v aute a poskladaná, lebo na zemi by si si to nemal kde tak dobre chytiť. Vnútorná matica sa doťahuje tuším na 100Nm a vonkajšia na 300 Nm. Ja mám momenťák len do 200, tak som to dotiahol do 200 + ešte asi štvrť otáčky kľúča. Matice je dobré pre istotu aj zalepiť lepidlom na závity.
Takže další ujasňovací dotaz:
Při dotahování náboje a unašeče, když nemám momenťák, tak je to moc problém? A popřípadě jak to utahovat. Ptostě tam vše nastrkat do ramene a utáhnout to ty matky jakoby proti sobě? Nebo poradíte prosím jak na to?
Při dotahování náboje a unašeče, když nemám momenťák, tak je to moc problém? A popřípadě jak to utahovat. Ptostě tam vše nastrkat do ramene a utáhnout to ty matky jakoby proti sobě? Nebo poradíte prosím jak na to?
-> Xhanz 27.06.11 12:25:00: Naopak je to starší a horší provedení, snáž se to oběhá...
-> Xhanz: nie sú lepšie, len praktickejšie. Klzné ložizká na prstence tripodu sa dávali len na staršie modely, neskoršie až dodnes (favo, felda atď.) sa používajú ložiská s tými "tyčinkami".
A ještě čistě ze zvědavosti - na vnitřních poloosách mám kluzný ložiska - proč jsou lepší, než ty s těma tyčinkama?
-> minno: jop to je přesně ono. Diky
-> Xhanz: je to v blbej kategórii:
skoda-virt.cz/cz/.../1537 -rozborka-sborka-homokinet ickych-kloubu-na-poloose
skoda-virt.cz/cz/.../1537 -rozborka-sborka-homokinet ickych-kloubu-na-poloose
tož to vylití barvou šlo parádně. Ještě vršek, a můžu sklýádat. Ještě ale jedna věc - kdysi jsem tady našel čánek o rozborce kloubů. A už to tady minimalně půl hodiny hledám a nemůžu to najít. poradíte prosím někdo?
-> Xhanz 22.06.11 21:59:27: Určitě natřít viz. můj článek: skoda-virt.cz/cz/.../6948
-jak-na-acka-na-zadni-vlec
ne-uhlove-naprave
Nic se nespálí, max. 1 - 1,5cm od svaru. Samozřejmostí je to prolít rezistinem pak.
Nic se nespálí, max. 1 - 1,5cm od svaru. Samozřejmostí je to prolít rezistinem pak.
-> Xhanz 22.06.11 17:38:57: ja som to spravil tak, že som uzavrel všetky otvory výstuhy ramena izolepou, do menšej nádobky som si nariedil farbu tak, aby bola dosť redšia a lepšie sa rozlievala a potom som tie vnútra tou farbou vylial. Je to piplačka, ale výsledok je viac než dobrý. Farba pekne pozatekala aj pomedzi zvary
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Vrchná farba taktiež vyliata, ale na fotke to dobre nevidno:
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Takto mám istotu, že je to riadne celé vo farbe. Striekať to len prípravkom na dutiny sa mi moc nepáčilo, pretože toto nie je taká klasická uzavrená dutina.
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Vrchná farba taktiež vyliata, ale na fotke to dobre nevidno:
minno120.rajce.idnes.cz/2 011.02_-_2011.06_-_renovac ia_a_zastavba_vlecenej_zad nej_napravy
Takto mám istotu, že je to riadne celé vo farbe. Striekať to len prípravkom na dutiny sa mi moc nepáčilo, pretože toto nie je taká klasická uzavrená dutina.
-> Xhanz: já výztuhu a ramena měl v základovce pak se to navařilo tak jsme to ještě jednou vzal primerem a pak dvě vrstvy syntetiky a snažil jsme se to natřím kam se dalo.. zbytek vyleju voskem a rezistinem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
j to jo, ale spali se jen okraje. ty stredy zustanou. bych hadal. No musim to zitra nejak doklohnit. Ale podle toho jak to vypada mam chut to znova opiskovat....
-> Xhanz: pred varenim je to zbytecny, protoze se to spali
-> Pavel P..: j bral jsem to zárožákem, kde to šlo, jenže to teď mám celý potečený a odporný. ještě mě napadlo zalepit to, ,aby z toho vznikl uzavrenej prostor, zalejt to barvou a prosterchat. pak vylejt ven a bude to. Postup treba 2x opakovat
a lakovali jste je už před navařením?
a lakovali jste je už před navařením?
-> Xhanz: natři kam se dostaneš a zbytek vylej tlumexem nebo voskem.
-> Xhanz: stetec zarozak a potom cely vystrikat z vnitrni strany projistotu rezistinem nebo necim takovym
Chci se zeptat jak jste lakovali podélný ramena. Mám na nich výstuhy, jenže to je ten problém. nemůžu to nikdy nalakovat celý, takže mi to brzo shnije počítám. ideální by bylo lakování máčením, ale to sem v okolí Brna nikde nenašel. Nebo jak jste na to šli vy?
-> Shader: chybí ti venkovní unašeč a matka a tu hřídel máš moc krátkou. ;-)
-> minno: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader: a možno že jednoduchšie by bolo pozrieť sa do katalógu:
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../57-zadni-polo napravy-a-hlavy-kol
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../57-zadni-polo napravy-a-hlavy-kol
-> škodec: Nj vlastně, dík pane
.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader: medzi unašač a malé ložisko ti chýba tiež gufero (vačšie)
Zdarec hoši
Chystám se na skládáni šikmých ramen a chci se ujistit zda si to dobře pamatuji. Udělal jsem menší nákres, je to ok? Nebo mi tam něco chybí někde? Dík.
Chystám se na skládáni šikmých ramen a chci se ujistit zda si to dobře pamatuji. Udělal jsem menší nákres, je to ok? Nebo mi tam něco chybí někde? Dík.
-> Gryzly: Mám právě tu příčku s tím pískem a zavařenými kraji. Ve spojení s feldími silenty motoru (na levo měkký a na pravo tvrdý) pod špajskou karosa tu tolikrát probíraná a škodovku jak jí každý zná to dostalo o minimálně tři úrovně výš. Téměř žádné rezonance....neuvěřitelné ticho uvnitř auta. S příčkou co tam byla origo tedy dutá s ocelovým prutem zavařeným uprostřed jak to mají 120ky to byla prostě pořád škodovka....
Nic mě tak nepřekvapilo, jako tahle obyčejná záměna příček...Ty dvě kila navíc mi za to stála
Nic mě tak nepřekvapilo, jako tahle obyčejná záměna příček...Ty dvě kila navíc mi za to stála