skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Posúdenie stavu stáleho prevodu
Na jezdeni delsich tras jedine 3.9 :)
-> Bukaj 16.02.24 10:22:09: Aj mňa 3,9 sprvu uchvátil (ešte s motorom 120) a nad 80 kmh po rovinke a na diaľničné tempo to bolo super, pochvaľoval som si aj dynamiku v kopcoch so slabším motorom, kedy sa dalo chodiť do stúpania napríklad ešte na trojke peknou rýchlosťou s nie až tak moc vytočeným motorom. Ale nebavilo ma už pri malom stúpaní a rýchlosti okolo 80 km/h podraďovať do 4, lebo na 5 to boli moc nízke otáčky.
No keďže to bola len "dočasná prevodovka", po prestavbe novej kyvkovej 4,22 (aj s novým SP) na vlečkový diferák som bol "nútený" dať tam nazad tento kratší prevod a som spokojný. Na jazdu po okreskách je to lepšie. Nevýhoda len tie rýchlosti nad 100.
Ale ono je to vždy o kompromise, ideály neexistujú.
No keďže to bola len "dočasná prevodovka", po prestavbe novej kyvkovej 4,22 (aj s novým SP) na vlečkový diferák som bol "nútený" dať tam nazad tento kratší prevod a som spokojný. Na jazdu po okreskách je to lepšie. Nevýhoda len tie rýchlosti nad 100.
Ale ono je to vždy o kompromise, ideály neexistujú.
Když jsem se poprvé svezl ve 130 s 3,9, tak už jsem o jiný SP nestál a sháněl jsem vždy 3,9 převodovky... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml 16.02.24 07:47:21: Taky pamatuju.Dával jsem 4,22 a 3,9 jsem dal Vrbovi zadarmo,každý chtěl ten 4,22.
Kde jsou ty doby kdy jsem z 3,9 5Q vyřezával dlouhej převod do stovkovýho 4 kvaltu, protože ten dlouhej stálák byl jinak k hovnu a každej sháněl jenom 4,22 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
příští týden tam jedu, mohu zjistit aktuální info.
ale to rozpětí 1-2000 eur bude Real.
ale to rozpětí 1-2000 eur bude Real.
-> Eidy: To by dávalo smysl prodat ten origo a koupit si "lepší" k tomu motoru co mám nachystaný. Co se týká převodovky více-méně mám všechno posháněné nové, ale možná by stálo za úvahu to zkusit poskládat jinak... Díky za info.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Já to nekupoval, takže si moc nepamatuju. Nějakých 25000, myslím. Ale ty byly rozebraný dřív, než je vyrobil. Jestli bude dělat další sadu, to se ho musíš zeptat.
-> Eidy: Na kolik to vyjde taková zábava? Převodovku chci skládat někdy +- za dva roky. K motoru už mám všechno a převodovka bude pak to další.
-> Eidy: Ok
-> MVM 15.02.24 18:02:49: Kalmar loni vyrobil sadu SP na sériová kolečka. Tvarově stejný, ale z lepšího materiálu.
Páči sa mi, ako sa diskusia vyvinula. Človek sa dozvedel oveľa viac, ako pôvodne očakával. ![158](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
-> Bery 15.02.24 16:06:50: Ještě by bylo dobrý napsat, že je zásadní rozdíl mezi Kalmar pro Dog Ring převodovku a hřídelí sériovou.
Pakliže teda nevyrábí zesilenou seriovou.. Ovšem tam by nebylo co klonovat..
Ale takový hry s klonováním už ani nechci zažít..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pakliže teda nevyrábí zesilenou seriovou.. Ovšem tam by nebylo co klonovat..
Ale takový hry s klonováním už ani nechci zažít..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
kalmar dělá zesílený SP i 3,9 Jindra Kalousek to klonuje do seriovych převodovek, za slušný prachy cca 1000 - 2000 eur máte celkem nezničitelný převod. i když zničit se dá vše.
Stav hrušky a kola lze +- prověřit dirou pod valeckem spojky. Dobrá je k tomu buď nějaká minilampicka na čtení, nebo žárovka na drate.
-> fobust: Jako já tu sice 2 starší převodovky s 3.9 mám, ale fakt nemám čas a popravdě ani chuť to rozhodit aby se dalo vůbec podívat v jakém stavu to je. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 14.02.24 20:59:03:
Je, ale jedine s celým autom Š130L, ktoré sa mi nechce rozoberať, nemám na to ani čas, ani nervy ani priestory. Auto má motor Favo 135, prekvapivo pekne ide, najmä keď ho vytočím do otáčok (na voľnobehu trochu blbo "páli" - nutné skontrolovať zapaľovanie). Sedačky "kockované" čierne (vyšišatené do fialova), predné pekné, zadné opierky majú od slnka vyžraté malé diery, možno by šlo opraviť. Ročník 1985, zadná náprava do A. Použiteľná plecharina: dvere, kapoty a čelá. Podbehy hnilé, podlaha hnilá, do prahov som nerýpal. Pekná palubovka, nezasiahnutá tuningom. Kupovať celé auto iba pre prevodovku sa mi zdá trošku extrémne. Predávajúci moc dobre vie, prečo sa toho chce zbaviť iba ako celku, vrátane papierov.
Je, ale jedine s celým autom Š130L, ktoré sa mi nechce rozoberať, nemám na to ani čas, ani nervy ani priestory. Auto má motor Favo 135, prekvapivo pekne ide, najmä keď ho vytočím do otáčok (na voľnobehu trochu blbo "páli" - nutné skontrolovať zapaľovanie). Sedačky "kockované" čierne (vyšišatené do fialova), predné pekné, zadné opierky majú od slnka vyžraté malé diery, možno by šlo opraviť. Ročník 1985, zadná náprava do A. Použiteľná plecharina: dvere, kapoty a čelá. Podbehy hnilé, podlaha hnilá, do prahov som nerýpal. Pekná palubovka, nezasiahnutá tuningom. Kupovať celé auto iba pre prevodovku sa mi zdá trošku extrémne. Predávajúci moc dobre vie, prečo sa toho chce zbaviť iba ako celku, vrátane papierov.
-> fobust: Hele asi mám pochopení pro tvé zoufalství, ale neprodám. Není nikde žádná převodovka, co by stála za rozloupnutí? Nenajdeš někde u vás slušný kus?
Tak u mě spárování sedí. Akorát na talíři to je hůře čitelné. Ale je. Za ty roky už jsem zapoměl, že to tam je.
btw. Jake jsou prakticke zkusenosti s temi soukolimi 4.22 popr. 4.5 co treba nabizi Sixta? A jsou k tomu treba serizovaci udaje, nebo se pocita, ze se to nastavi na barvu?
-> Bukaj 13.02.24 22:44:16: No jo, ale ono se to deje i na hnany hrideli - a tam je to chyceny axialne jen za to dvojdilny kuzelikovy lozisko (PLC 65-4), takze s deformaci obalu se muze treba menit poloha cele hridele, ale na stazeni samostane hridele a uvolneni matice by to nemelo mit vliv.
-> fobust: Ano. Pokud ten výkres někdo má, tak jskou to lide/firmy jako KALMAR motorsport, Sixta a pod. A proto se potom takovy (nově vyrobený v kusové serii) pohybuje klidně kolem 1000,-Eur Ovšem nevim jestli vubec někdo vyrábí "dlouhou 3,9"
A pekný použitý nikto neponúka?
Má niekto výkres originálneho stáleho prevodu 3,9? Pôvodný výkres zo Škody.
Má niekto výkres originálneho stáleho prevodu 3,9? Pôvodný výkres zo Škody.
-> fobust: Blbě se hledá pěkný jetý použitelný stálý převod. I ten je drahý pokud je v pořádku. Mít požadavek na nové soukolí je bohužel v dnešní době skoro šílenost.
-> fobust 13.02.24 19:49:44: jsem sice blázen,ale pořád to mám v hlavě srovnaný...nemá cenu zkoušet ani dvojnásobek ;-)
-> COL: Těch míst, kde může vzniknout na hnacím hřídeli axiální vůle (a tím, že je hřídel na kuželíkových ložiskách, tak částečně i radiální) je několik - jednak samotné uložení ložisek v odlitku skříně (opěrný kroužek ložiska u mrkve a též mezikus pětistupňové převodovky bývá též občas vymačkaný od ložiska), ale hlavní příčinou bych tipoval těsnění mezi blokem převodovky a mezikusem, respektive měkkost mezikusu, který přitlačuje ložisko. Nejednou se mi stalo, že jsem pečlivě měřil a podložkami vymezil vůli hnacího hřídele nasucho a po složení a přitmelení mezikusu a namazání třecích ploch a několika otočeních soukolí byla zase vůle nadměrná, takže znovu a lépe...
A též už nepoužívám papírová těsnění, ale mezikus i víko lepím na tmel, stejně, jako půlky převodovky k sobě...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A též už nepoužívám papírová těsnění, ale mezikus i víko lepím na tmel, stejně, jako půlky převodovky k sobě...
-> Bukaj: To povolovani matic je mor, v podstate vsude, co jsem rozebiral, bylo povoleno. Matice zajistena zaklepnutim, ale jinak v ramci zklepnuti zcela volna... Co se tam deformuje? A ty upadle hlavy na sroubech, co drzi na talirove kolo taky nejsou zadna vzacnost - nikdy jsem to nevidel strizene, vzdy uletela jen hlava, takze to pri zaberu to asi nejak dost pracuje a nejslabsi msito bude prechod tela sroubu do hlavy.
Jakou to má dneska vůbec cenu?Jak 4Q tak 5Q?...ať vím,jak moc jsem bohatý na věcech,které v Kauflandu nevyměním ani za jeden rohlík :-D
-> Bukaj: Ok![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Možná si jen nerozumíme - píši o matici na hnacím hřídeli, nikoli na hnaném. A psal jsem o hlučnosti stálého převodu, nikoli o vlivu na opotřebení.
Povolená matice hnaného hřídele samozřejmě vliv na vůli (a tedy i hlučnost) soukolí stálého převodu má - dost zásadní![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Povolená matice hnaného hřídele samozřejmě vliv na vůli (a tedy i hlučnost) soukolí stálého převodu má - dost zásadní
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 12.02.24 23:17:15: Jakkoliv s Tvými názory souhlasim. Větu, že povolená matice pastorku nemá vliv na stálý převod nemůžu akceptovat!
Definování(přesné pozice) pastorku vůči talířovému kolu je zásadní a společně se zubovou vůli určuje polohu záběrového pole.To je skutečnost na kterou neexistuje odpověď začínající slovem ale.
Definování(přesné pozice) pastorku vůči talířovému kolu je zásadní a společně se zubovou vůli určuje polohu záběrového pole.To je skutečnost na kterou neexistuje odpověď začínající slovem ale.
To je stejně síla kam se to dostalo. Si pamatuju někde na Břevnově byl krám na š120 a š1203 měli nový 3.9 5q ve výprodeji za 12t, garde 4q za 4000 protože 4q nikdo normální nechtěl. Jsme si tenkrát klepali na čelo kdo by za převodovku dal pomalu dvojnásobek ceny rapida. A dneska se tady samotný stálý převody vyvažují zlatem.
-> fobust 12.02.24 23:12:33: Kdybych měl nový stálý převod na 3,9 5Q, tak bych ho nevyměnil ani za 10 nových poloos
Poloosu můžeš opravit, repasovat, to u stálého převodu nehrozí![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Poloosu můžeš opravit, repasovat, to u stálého převodu nehrozí
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> minno 12.02.24 22:42:00: Z asi osmi pětikvaltů, které jsem rozebral (a posléze i složil), byly jen dva, které neměly povolenou matici na hnacím hřídeli - a oba byly 4,22 (jeden byl ze 125 - kyvka, druhý z GLi - vlečka). Všechny ostatní (5x 3,9 a 1x 4,22) měly tuto matici více či méně uvolněnou.
Ale tato vůle nemá vliv na hlučnost stálého převodu, ale nejvíce má vliv na hlučnost soukolí pětky, které je nejblíže tomu kuželíkovému ložisku a nejvíce se v záběru "kříží".
Zato příšernými zvuky se tato vůle projevuje při prohřáté převodovce u stojícího vozu na neutrál - to jsou zvuky, jako kdyby se ta hnací křídel chtěla podívat ven. Kvůli tomuhle jsem měnil převodovku u svého prvního vozu před první cestou do Skandinávie - nebudilo to ve mně důvěru, i když převodovka jinak fungovala hezky. A i u těch dalších převodovek po dotažení nebyly problémy.
jediné, kde jsem měl problém s hlučností, bylo někdy po výměně opotřebených kol hnaného hřídele za nové - někdy si kola prostě nesedla se zajetými koly hnacího hřídele. Takže u jedné převodovky (té, co se jí rozpadl diferák) mi hučela dvojka (měnil jsem kola 1 a 2 - na jedničku ticho - ta si sedla, ale dvojka ne), u jedné převodovky pak byla zpočátku hlučnější pětka, ale postupně se zaběhla.
Stálý převod mi trochu hučel jen jednou, když jsem narychlo večer a v noci skládal převodovku za tu rozsypanou - původní plán byl jen očistit, přetěsnit a zkontrolovat převodovku, kterou jsem koupil jako náhradu, ale v průběhu očisty jsem zjistil prasklé oko na uchycení k motoru a jak jsem byl unavenej, tak jsem si pak při skládání vůbec neuvědomil, že jsem sáhl po náhradním obalu a jen jsem ji poskládal s původními vymezovacími podložkami stálého převodu a ložisek diferáku. Tedy, uvědomil jsem si to, až druhý den, když převodovka s motorem byly v autě...
Takže jsem si pak za půl roku dal repete![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale tato vůle nemá vliv na hlučnost stálého převodu, ale nejvíce má vliv na hlučnost soukolí pětky, které je nejblíže tomu kuželíkovému ložisku a nejvíce se v záběru "kříží".
Zato příšernými zvuky se tato vůle projevuje při prohřáté převodovce u stojícího vozu na neutrál - to jsou zvuky, jako kdyby se ta hnací křídel chtěla podívat ven. Kvůli tomuhle jsem měnil převodovku u svého prvního vozu před první cestou do Skandinávie - nebudilo to ve mně důvěru, i když převodovka jinak fungovala hezky. A i u těch dalších převodovek po dotažení nebyly problémy.
jediné, kde jsem měl problém s hlučností, bylo někdy po výměně opotřebených kol hnaného hřídele za nové - někdy si kola prostě nesedla se zajetými koly hnacího hřídele. Takže u jedné převodovky (té, co se jí rozpadl diferák) mi hučela dvojka (měnil jsem kola 1 a 2 - na jedničku ticho - ta si sedla, ale dvojka ne), u jedné převodovky pak byla zpočátku hlučnější pětka, ale postupně se zaběhla.
Stálý převod mi trochu hučel jen jednou, když jsem narychlo večer a v noci skládal převodovku za tu rozsypanou - původní plán byl jen očistit, přetěsnit a zkontrolovat převodovku, kterou jsem koupil jako náhradu, ale v průběhu očisty jsem zjistil prasklé oko na uchycení k motoru a jak jsem byl unavenej, tak jsem si pak při skládání vůbec neuvědomil, že jsem sáhl po náhradním obalu a jen jsem ji poskládal s původními vymezovacími podložkami stálého převodu a ložisek diferáku. Tedy, uvědomil jsem si to, až druhý den, když převodovka s motorem byly v autě...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže jsem si pak za půl roku dal repete
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:52:08:
Jáj ták. OK, keď ti trochu schladne hlava, tak usúdiš, že vymeniť nový stály prevod 3,9 za nové polosi sa oplatí.![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
Jáj ták. OK, keď ti trochu schladne hlava, tak usúdiš, že vymeniť nový stály prevod 3,9 za nové polosi sa oplatí.
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
-> Bukaj:
nečetl jsem celé téma.
Nemůžu kvůli horečce spát tak jen tak koukám co kde...
No autorizáky byly zajímavý a pak samozřejmě i garáže v okolí firem kde se něco vyrábělo. Proč se asi nejvíce originálních světel a krytů objevuje na Sev. Moravě.
Protože to tady v Rychvaldě u Karviné vyráběli v Autopalu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 12.02.24 22:42:00:
S lankami som sa už hral, tie vedia generovať pazvuky, ale stály prevod svojou hlučnosťou atakuje dokonca aj generátory vytia, ktoré boli sériovo zabudované do legendárnych náprav RÁBA 018, resp. RÁBA 118.
S lankami som sa už hral, tie vedia generovať pazvuky, ale stály prevod svojou hlučnosťou atakuje dokonca aj generátory vytia, ktoré boli sériovo zabudované do legendárnych náprav RÁBA 018, resp. RÁBA 118.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:25:39: jo, tady to MVM psal:-> MVM 12.02.24 18:25:10:
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:26:56: Jo, také jsem ještě pár drobků sem tam v autorizáku ulovil. Ale jak přišlo ve Škodovce to rozhodnutí, že každého půlroku se bude vyrábět "nový model", tak většina autorizáků z prostorových důvodů tyhle starý ležáky vyházela, aby mohli naskladnit díly na nové modely...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:26:56: Jo, také jsem ještě pár drobků sem tam v autorizáku ulovil. Ale jak přišlo ve Škodovce to rozhodnutí, že každého půlroku se bude vyrábět "nový model", tak většina autorizáků z prostorových důvodů tyhle starý ležáky vyházela, aby mohli naskladnit díly na nové modely...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj 12.02.24 22:40:51:
Prevodovku mi skladal jeden pán v Púchove, ja si to netrúfam. On sa robením prevodoviek živí, má vybavenú dielňu vrátane skúšobnej stolice, kde sme prevodovku na sucho skúšali. Povedal že ten stály prevod by sa mal vymeniť, ale že on taký nemá, ani zohnať nevie. Vôle vymedzil najlepšie ako sa dalo, ložiská sa menili (pred výmenou ložisiek som to zavíjanie nepočul, lebo chrastila celá prevodovka). Radenie je ľahké a presné (v rámci možnosti gumených "kociek" v tiahle prevodovky).
Prevodovku mi skladal jeden pán v Púchove, ja si to netrúfam. On sa robením prevodoviek živí, má vybavenú dielňu vrátane skúšobnej stolice, kde sme prevodovku na sucho skúšali. Povedal že ten stály prevod by sa mal vymeniť, ale že on taký nemá, ani zohnať nevie. Vôle vymedzil najlepšie ako sa dalo, ložiská sa menili (pred výmenou ložisiek som to zavíjanie nepočul, lebo chrastila celá prevodovka). Radenie je ľahké a presné (v rámci možnosti gumených "kociek" v tiahle prevodovky).
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:22:23: Áno, párové číslo na tanieri je ako na mojej fotke a na hriadeli je toto číslo na čelnej strane ako je ozubenie.
-> Bukaj 12.02.24 22:23:20: To o tom hluku som mal presne namysli aj ja.
Inak potvrdzujem, že na prevodovke s povolenými maticami hriadelí sa SP stane neopraviteľne hlučným. Mal som to tak na svojom prvom 5q.
-> fobust: Stav silentbloku prevodovky na Š130 môže mať negatívny vplyv na hlučnosť od prevodov len v prípade, ak by sa prevodovka opierala niekde kov o kov. Inak nie. A ako písal Bukaj, hluk výrazne ovplyvňuje tvrdosť gumy toho silentbloku, tvrdý "tuningový" nenormálne prenáša zvuk prevodov do karosérie. Do sériovky preto jedine sériový silent.
Inak nepríjemnú zvukovú kulisu v určitom jazdnom režime dokážu robiť aj lanká ručnej brzdy dotýkajúce sa prevodovky. Ak to vydáva divný zvuk, chce to s nimi pokývať a uložiť ich správne.
-> Bukaj 12.02.24 22:23:20: To o tom hluku som mal presne namysli aj ja.
Inak potvrdzujem, že na prevodovke s povolenými maticami hriadelí sa SP stane neopraviteľne hlučným. Mal som to tak na svojom prvom 5q.
-> fobust: Stav silentbloku prevodovky na Š130 môže mať negatívny vplyv na hlučnosť od prevodov len v prípade, ak by sa prevodovka opierala niekde kov o kov. Inak nie. A ako písal Bukaj, hluk výrazne ovplyvňuje tvrdosť gumy toho silentbloku, tvrdý "tuningový" nenormálne prenáša zvuk prevodov do karosérie. Do sériovky preto jedine sériový silent.
Inak nepríjemnú zvukovú kulisu v určitom jazdnom režime dokážu robiť aj lanká ručnej brzdy dotýkajúce sa prevodovky. Ak to vydáva divný zvuk, chce to s nimi pokývať a uložiť ich správne.
-> fobust 12.02.24 22:25:10: Pokud se nemýlím, tak dle toho popisu je buď blbě nastavená vůle stálého převodu nebo je "proměnlivá" (nedotažená matice?). Když jsi měnil ložiska, kontroloval jsi pak vůli soukolí SP?
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:
Ja tiež nechcem púšťať nové polosi do sveta, ale mám dva zásadné dôvody:
1. Polosi na aute sú v dobrom stave.
2. Stály prevod v prevodovke je katastrofálny.
Samozrejmosťou je možnosť si uvedené polosi pred výmenou detailne obhliadnuť.
Ja tiež nechcem púšťať nové polosi do sveta, ale mám dva zásadné dôvody:
1. Polosi na aute sú v dobrom stave.
2. Stály prevod v prevodovke je katastrofálny.
Samozrejmosťou je možnosť si uvedené polosi pred výmenou detailne obhliadnuť.
-> fobust: Origo poloosy naštěstí vím, kde leží, jen se mi zdálo dávat za ně 5000,- CZK za kus moc, ale po tom co se teď protáhly Aukrem v sadě za 20 docela zvažuju, že bch je vzal.
A prodávat aktuálně nemám potřebu. Ostatně mám skoro všechno nové na poskládání nové převodovky celé, takže se mi to nechce trhat od sebe.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:
Áno, pred pätnástimi rokmi sa dalo ešte nájsť kdečo. Ja to potrebujem teraz. Nepredáš? Prípadne vymením za fungl nové origo suché polosi, uloženky. TOP stav.![158](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
Áno, pred pätnástimi rokmi sa dalo ešte nájsť kdečo. Ja to potrebujem teraz. Nepredáš? Prípadne vymením za fungl nové origo suché polosi, uloženky. TOP stav.
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
-> Bukaj: O tom nepochybuju, myslel jsem to tak, že ty hrušky byly oddělené od těch prstenců a prostě naházené a muselo by se to prostě roztřídit. A jelikož to byly 4Q, tak mě to nechalo naprosto chladným. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:14:09: Každé soukolí má vyjiskřené číslo - je nepravděpodobné, že by z jedné "várky", naházené "v bedně" (jak jsi psal), bylo více soukolí se stejným číslem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> fobust: Píšu to tam
- autorizovaný servis - což už asi dnes moc reálné nebude - ještě před 10-15 lety existovaly staré servisy co fungovaly ještě v ČSSR a tam se dalo najít ve skladech v prachu zajímavých věcí...
- autorizovaný servis - což už asi dnes moc reálné nebude - ještě před 10-15 lety existovaly staré servisy co fungovaly ještě v ČSSR a tam se dalo najít ve skladech v prachu zajímavých věcí...