Posúdenie stavu stáleho prevodu

prohledat
131 příspěvků (zobrazeno 101 až 131) od 11.02.2024 do 27.02.2024, založil/a fobust
řadit dle data
22:25:39
12.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: A tuším při přechodu z Octavií na 1000MB se dost i investovalo a nakupovali se právě nové mašiny ze Švýcarska ne? Oerlikon? Už si to moc nepamatuju kde jsem to zas vyhrabal.
22:25:10
12.02.2024
fobust
-> Bukaj:

52 Ja si tiež nemyslím, že výmenou silentbloku mi to stíchne, ale tak je to niečo, čo môžem spraviť hneď. Nie je to extra tvrdý silentblok, jedná sa o normálne "sériové" vyhotovenie. Prevodovka je hlučná iba v režime udržiavania jazdy pri rýchlosti 60 až 80 km/h. Zavíja rovnako na 3. 4. aj 5. rýchlostnom stupni. Tebe praskla klietka unášača satelitov, alebo zuby na satelite sa odlomili a následne došlo k roztrhnutiu diferáku ktorý so sebou zobral celú prevodovku? To by mohol byť stály prevod 3,9 ešte použiteľný (ak nemá vylámané zuby).



-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:

A kde sa to dá kúpiť? 6 74
upraveno 1x, naposled 12.02.2024 22:28:42
22:23:20
12.02.2024
Bukaj
-> COL 12.02.24 14:20:55: Z dvou převodovek na 130LPG, které jsem odpravil, mi u první odešla hruška (dva zuby pryč, na zbytek jsem ještě dojel ke klientovi a pak domů - cca 40 km)3 a na druhé se rozpadl diferák - doteď jsem tu převodovku ještě nerozebral (asi tři roky mi tu leží v kůlně), takže nevím, co přesně - jestli čep nebo něco jiného - to jsem s rachotem a "hrbícím se" autem dojel asi 200 metrů, abych nestál v křižovatce a když jsem zastavil a viděl olejovou čáru a ruplé jedno boční víko, usoudil jsem, že už dál po ose nedojedu8



-> fobust 12.02.24 18:33:42: Kvalita byla, předpokládám, u všech soukolí stejně dobrá, jen

a) u MBčka je v interiéru tolik hluku od agregátu, přenášeného přes příčku a nápravu do kastle, navíc hučení ventilátoru - to se nedá se 130 "tichem" srovnávat 5

b) stálý převod u 130 je nejnamáhanější ze všech sériově vyráběných.
22:22:23
12.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> MVM: OK, mrknu na to. Mám ho doma už nějaký ten pátek (10-15 let) a čísla vyškrábaná rukou tam byla to máš pravdu. Zítra mrknu a nafotím - potvrdíme si to. 4 Každopádně když se vrátím roky zpět a vzpomenu si na tu bednu s 4Q, tak by se mi to párovat nechtělo. 3 Tenhle 5Q byl pěkně schovaný bokem a samozřejmě byl jediný.



Jo, už to vidím na fotce od -> minno: .
upraveno 1x, naposled 12.02.2024 22:23:53
22:17:07
12.02.2024
MVM
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Máš tam gravirovaný párový číslo 4
22:14:09
12.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Problém u těchto zaběhaných soukolí zejména ze skladů dodavatelů dílů nebo Škoda servisů je taky to, že ti nikdo nezaručí, že po zhruba 35-ti a více letech od jejich vyrobení a následného skladování nedošlo k oddělení zaběhaných dílů od sebe. Často jsem viděl tyto soukolí oddělené od sebe naházené v bedně. Tohle co mám je origo 3.9 stálý převod. Bylo svázané k sobě, ale kdo ti zaručí, že za těch 35 let je to stále pár, který spolu zaběhali. 71
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 12.02.2024 22:14:09
22:09:10
12.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Nový stálý převod 5Q - získaný z autorizovaného servisu kdysi před lety.
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 12.02.2024 22:09:10
upraveno 1x, naposled 12.02.2024 22:15:53
22:08:11
12.02.2024
Bukaj
-> fobust 11.02.24 22:29:38: Tak jest - ty "rýhy" v podélném směru záběrové plochy zubů na talířovém kole jsou takto z výroby, ve styčných plochách zubů se provozem časem zaleští, zůstanou patrné jen tam, kde nedochází ke styku. Ale jak tu kluci píšou - talířové kolo toliko netrpí, pastorek na hnaném hřídeli ("hrušce") vypovídá o opotřebení převodovky daleko víc, protože jeden její zub naběhá cca 4 x tolik, co jeden zub talířového kola.



Jinak co se týče hluku od převodovky, tak právě 130 (a ostatní škodovky s vlečkou) jsou tiché právě kvůli měkkému uložení převodovky (převodovka není nosným prvkem nápravy), takže tvrdým silentblokem hluk v kabině maximálně zvýšíš.



Podle toho, zda je hlučná převodovka jen v určitém režimu (v záběru nebo při brzdění motorem, nebo naopak jen při "plachtění" či udržování rychlosti) nebo jen při určité zařazené rychlosti můžeš určit, kde je v ní chyba - zda hučí nějaké soukolí (a jaké), nebo ložisko, nebo je jen někde špatně vymezená vůle...
20:12:30
12.02.2024
MVM
-> fobust 12.02.24 18:33:42: Tak že nejsou kvalitni bych netvrdil. Jelikož ty součástky snáší obrovský namáhání, běžně typicky převodovky, byly bez pravidelných výměn oleje (viz soudobý stav hnoje). Ačkoliv platné době vzniku, snáší mnohem víc točivýho momentu než bylo původně navrženo. Ale taky vadnou technologií výroby a montáží, jsou na mnoha převodovkách volný koncový matice hřídelí. Což v případě matice pastorku způsobí axiální pohyb a totální nepřesnost v geometrii kuželovýho soukolí. Která potom způsobí hlučnost převodu.

Tudíž správně složená převodovka běžící od počátku ve správné geometrii s čistym olejem se chová tak jak má. Nic vic nic míň.

Nicméně nedokážu dneska dat ruku do ohně za výstupní kontrolu kvality. Škodovka ,i jiný podniky,měla na práci vězně. Takže je možné že se v autě objevila i hlučná skříň

Která mohla být v rámci zaruky řešena, nicméně v době ČSSR byl každý rád že si na auto vystál fronu. Buď ber,nebo bere jiny..

Tak asi z mé strany k tomu..
19:13:51
12.02.2024
ajok
-> fobust 12.02.24 18:11:15: GL4+ Ti synchrony nesezere, nekdo tvrdi, ze dnes ani GL5, ze uz jsou jina aditiva, ale to bych uplne neriskoval (kdyz neni urcen do synchronizovanych prevodovek), kazdopadne GL4+ ten castrol byl vyvinut pro synchronizovane prevodovky a zvlada i ten hypidni prevod4, Tuner2 tu teda kdysi tvrdil, ze vic zatezuje synchrony, ale od nikoho jineho jsem to nikdy neslysel. 4
18:35:38
12.02.2024
minno
-> fobust 12.02.24 18:11:15: Nemám.



Mal som v rukách za života len 2 nové SP, obidva 4,22. Jeden z nich som kúpil v r. 2010 a použil do svojej stávajúcej prevodovky (má už cez 100 tkm a funguje dobre a ticho) a druhý som kúpil v r. 2011 vo výpredaji za dnes už smiešnych 50 € (na foto) a pustil som ho do sveta (čo bola chyba, ale kto mohol tušiť, že škodovku budem mať stále ešte aj v roku 20243)
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od minno vložen 12.02.2024 18:35:38
18:33:42
12.02.2024
fobust
MVM:

A prečo sa nerobili tak kvalitne aj prevody 3,9 do 130L? Na tisícke mi diferák nehučí, pričom má nabehané asi rovnako ako 130L.
upraveno 3x, naposled 12.02.2024 18:36:02
18:25:10
12.02.2024
MVM
-> fobust 12.02.24 17:46:53: Výkovky talířového kola a pastorku se obráběly na (tehdy špičkových) Švýcarských obráběcích strojích OerlikonSpiromatic. Po zakalení do oleje, broušení některých dalších ploch, se ozubeni na specialnim stroji Oerlikon lapovalo. Potom se na zkoušečce spároval pastorek s taliřovym kolem,byla mu stanovena ideální geometrie záběru.(vygravirovaná na taliřove kolo)

Takže prosím žádná fušeřina. Ale špičková výrobní linka. 4
18:11:15
12.02.2024
fobust
minno:

A náhodou spárovaný stály prevod 3,9 na predaj by si nemal? 1



ajok:

Hej, potom človek premýšľa, či radšej nechá "zožrať" synchróny, alebo rupnúť zub na hruške. Hoci tam nie je "šnek", a ani to prachsrpsoté kuželové ozubenie nie je nič extra. Nepoviem keby tam bolo mimobežné hypoidné, tak by to profitovalo z tých spešl aditív výrazne viacej.
upraveno 2x, naposled 12.02.2024 18:18:10
18:02:55
12.02.2024
ajok
-> minno 12.02.24 17:50:53: u skodovky jo, ale treba u lady ne a taky to musi nejak fungovat... jen nekdo ma vetsi stesti a nekdo mensi1

-> COL 12.02.24 14:20:55: ve vetsine pripadu je to tak, jak rikas4

-> fobust 12.02.24 17:46:53: nejakej pitting jeste dobra prisada zvladne udrzet v nezhorsujicim se stavu, ale vzdy jsem pak mel problem se synchronizaci, jedine CastrolST75W90 je i GL4+ a ta odolnost vuci smykovemu treni, podle me, tomu muze dost pomoci, ikdyz tam zadny snekovy prevod neni...
17:50:53
12.02.2024
minno
-> fobust 12.02.24 17:46:53: Oni tie súkolia vôbec nejako párovali podľa tolerancií ako to liezlo zo strojov?Áno, súkolia sú párované.
upraveno 1x, naposled 12.02.2024 17:51:07
17:46:53
12.02.2024
fobust
Eidy:

Ja som naivne očakával, že zuby majú nejakú akosť obrobenia a povrch maximálne Ra 1,6 (a reálne skôr 0,8). Tie ryhy sú "hrubovanie". Zuby by mali byť cementované, zakalené a brúsené. Lenže Škodovka zjavne chrlila lacné masovky. Oni tie súkolia vôbec nejako párovali podľa tolerancií ako to liezlo zo strojov?



MVM:

To, že som vyštudovaný strojár a že som niečo o tom vedel ešte neznamená, že si to správne pamätám. Pýtal som sa preto, aby som mohol môj názor (ktorý som zámerne nespomínal) porovnať bez ovyplvňovania.



minno:

Díky za fotky.



ajok:

Hej, dosť by pomohlo mať oddelenú náplň prevodovky a diferáku. V tom prípade by som do diferáku po smrti, teda toho môjho zavíjajúceho, kľudne prisipal aj piliny.



COL:

Hruška je asi 4 krát viac namáhaná než tanier, takže ak je z rovnakého materiálu a s rovnakou technológiou výroby, tak odíde vždy ako prvá. Ale ak sa napríklad ustrihnú skrutky držiace tanier na klietke, pričom tanier si veselo "plantá" (ohýba sa kľudne aj o pol milimetra do strany), tak môže odísť skôr. A v mojej prevodovke som pri výmene oleja našiel ustrihnuté dve šesťhranné hlavy, "vytiekli" spolus s olejom a poistnými podložkami.
upraveno 4x, naposled 12.02.2024 17:51:08
14:20:55
12.02.2024
COL
btw. odeslo nekomu z vas nekdy jen/primarne talirove kolo?? Ja jsem vzdy videl zavady, ktere primarne vysly z hrusky - at uz lehky tj. rozbity povrh, nebo tezky tj. napr. ulomeny zub - ale vzdy to vzniklo na hrusce, ze se pak treba v dusledku havarie zubu na hrusce rozbilo i talirove kolo, je vec jina. Ale tyka se to tak 10ti prevodovek, takze zadna masivni pozorovani nemam.
14:09:01
12.02.2024
ajok
-> MVM 12.02.24 10:46:17: pokud ten jeho je celej, jak na fotce, tak bych řekl naprosto OK, škoda že většina převodovek nemá oddělenou náplň pro diferaky, to by se tam mohla dát přísada zabraňujícím opotřebení, takto člověk musí volit kompromis kvůli synchronizaci :/
11:40:44
12.02.2024
minno
-> fobust: Tanier:
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od minno vložen 12.02.2024 11:40:44
11:40:17
12.02.2024
minno
-> fobust: Nový SP vyzerá takto. Hruška:
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od minno vložen 12.02.2024 11:40:17
10:46:17
12.02.2024
MVM
-> fobust 11.02.24 22:29:38: Tak pokud znáš pitting a spaling a umíš tyhle defekty diagnostikovat. Potom nevim proč se ptáš na posouzení.. Největší problém je vůbec nějaké soukolí sehnat.
22:43:22
11.02.2024
Eidy
-> fobust: Ano, na zubech je lehké "drážkování" od obrábění. Tak to prostě dělali. Tady mi to přijde už trošku drsnější, ale chce to vidět celý. Ne jen kraj zubů, kde by to zabírat nemělo.
22:29:38
11.02.2024
fobust
MVM:

To už ani nie je pitting, to je spalling pri päte zubu a čoskoro to urobí "chrup" a urve sa.

Eidy:

Predávajúci mi tvrdí, že je to ešte od opracovania vo výrobe a je to signál že je to málo vybehané. Vraj "vyleštené" sú už zuby mimo tolerancie. Vraj si to mám zistiť. Tak fakt neviem.



Ja som už minuý rok kúpil jednu celú prevodovku 3,9 za 170€, vraj dobrá a po otvorení som so zdesením zistil, že tanier má ulomený zub, aj hruška už bola na šrot. Takže som vyhodil 170€ za prevodovku, ktorú mám teraz v garáži rozobratú a iba berie miesto. To ma fakt nasralo a preto som taký opatrný. Nechcem kúpiť ďalšiu mačku vo vreci. Najradšej by som nové súkolie, ale to nikto nechce predať. A viem o jednej 130L s ktorou som si zajazdil a počúval, bolo to oveľa lepšie ako u mňa, ale kupovať kvôli prevodovke celé hnilé auto s tým, že ho možno rozpredám (a reálne by ma prevodovka vyšla na 400€, ak úspešne predám to čo má ešte nejakú hodnotu) sa mi vôbec nechce. Nemám na to ani miesto, ani nervy, ani čas. Plus by som musel aj tak tú prevodovku ešte dať skombinovať s mojou terajšou, ktorá má nové loižiská a súkolie 5. stupňa. V stredu idem vymeniť silentblok medzi prevodovkou a nápravicou. Možno bude "pevnejší" ako ten starý čo tam je a bude držať skriňu prevodovky pri jemnom opretí zubov v zábere pri jazde. Možno že súčasný silentblok je až moc mäkký a skriňa prevodovky veselo rezonje. Keď je motor v zábere (auto zrýchľuje), tak rezonancia - zavíjanie - stíchne. Možno je to tým, že skriňa prevodovky sa opre o silentblok a ten jej zabráni vo vibrovaní ako ozvučnica. Je to dosť za vlasy priahnutá hypotéza, ale som zufalý tak za pokus to stojí.
21:46:12
11.02.2024
Eidy
-> fobust: Jak říká MVM, nesmí to být vydrolený. Na tvý fotce jsou už zuby trochu horší, ale do sériovky pořád dobrý.
20:02:17
11.02.2024
MVM
-> fobust: Ta fotka nevypovídá nic o stavu stálého převodu. Těch prevodovek jsem udělal hodně, ale pro zavody spíš s převodem 4,22. Abys mohl posoudit stav potřebuješ vidět celý zub z obou stran. Talíř i hrušku (pastorek). Nesmí tam být vydrolený materiál.(kaz) .toť pro tvoje prvni posouzeni stačí..
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od MVM vložen 11.02.2024 20:02:17
19:17:29
11.02.2024
fobust
Dušan:

A vieš o nejakom 3,9 ktorý by som mohol kúpiť?
18:59:45
11.02.2024
Dušan
Vyrobit se dá, ale při aktuální dostupnosti 3.9 se to zatím ne úplně vyplatí. Muselo by se nechat vyrobit větší množství, protože 1ks je naprosto nerentabilní.
18:56:17
11.02.2024
fobust
Mám možnosť kúpiť celú päťrýchlostnú prevodovku za 230€. Toto je stav taniera stáleho prevodu 3,9. Prosím o názor cteného obecenstva.
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od fobust vložen 11.02.2024 18:56:17
upraveno 1x, naposled 11.02.2024 18:58:53
11:57:53
11.02.2024
isti
Nemám,ale za cenu zlata to na zakázku robia v ČR ale neviem kde.
11:44:23
11.02.2024
fobust
Má niekto náhodou originálny výrobný výkres tanierového kola a hrušky s hriadeľom pre päťrýchlostnú prevodovku so stálym prevodom 3,9? Musí to byť orignáln výkres z archívu, resp. výrobnej dokumentácie. Zvažujem dať to vyrobiť, lebo je to nezohnateľná vec.
Extreme Tyres