Posúdenie stavu stáleho prevodu

prohledat
131 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.02.2024 do 27.02.2024, založil/a fobust
řadit dle data
20:23:53
27.02.2024
COL
-> Robert 106 26.02.24 22:38:46: Ano. sundej a uvidis.
18:33:25
27.02.2024
Robert 106
-> Bukaj: Díky obě převodovky jsou venku - přestavuju z kyvky na vlečku / respektive všechny 3 mám dva 5q.

Budu převodovku čistit, vyměňovat gufera a přidělávat gufero na táhlo řazení - někdy byl dobový návod jak do kousku hadice narazit gufero malého průměru.
upraveno 2x, naposled 27.02.2024 18:47:22
23:09:25
26.02.2024
Bukaj
-> SO545 26.02.24 18:18:38: Pěkný - to ja akurát zajetý...4

-> COL 26.02.24 18:50:46: Toť otázka, ale nemyslím si, že by se u sériových vozů nějak deformoval obal převodovky. Alespoň jsem tedy doposud u žádného obalu nezaznamenal okem rozpoznatelnou deformaci/opotřebení interního původu (orvaný spodek odlitku terénních škodovek a ulámaná oka na přírubě o lajdácké montáže/demontáže nepočítám do běžného provozního opotřebení).

-> Robert 106: Pokud je povolená matice na hnacím hřídeli, tak v létě po delší jízdě (když jsou převodovka i motor rozhicované), tak při nižších volnoběžných otáčkách motoru převodovka u stojícího vozu docela nehezky "rachtá". Jinak samozřejmě jistotu máš jen když sundáš víko, ale to je docela pakárna - u vlečky musí převodovka z auta, u kyvky je asi snazší to udělat na zvedáku na autě, ale není to nic jednoduchého (navíc to pak řádně odmastit a utěsnit je taky na autě větší pakárna, než mimo vůz)...
22:38:46
26.02.2024
Robert 106
-> COL: Díky za ujasnění a mám nějakou možnost zjisti zda nejsou povolený matky, jak tady bylo několikrát zmíněno ? ?



Nechci do toho lézt, ale třeba sundání toho deklu s táhlem si umím přestavit..

Tam uvidím 5té kolečko a ty matky o kterých je řeč ? Převodovky jsem nikdy nerozebíral.

Byly doby kdy jsem jí celou koupil za 200 - 500 Kč :-)



Díky.
18:50:46
26.02.2024
COL
Je realny, aby byl problem s obalem (nejake vyoseni) a diky tomu to odchazelo? Pokud se to nastavuje pripravkem, tak by se na to nemuselo prijit. Ovsem Sixta to podle mne dela na barvu a tak by se na to byvalo mohlo prijit.
18:18:38
26.02.2024
SO545
Moja 3.9....
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od SO545 vložen 26.02.2024 18:18:38
09:32:23
26.02.2024
Václav Vašák
-> ajok 26.02.24 01:59:22: když myslíš :-)
01:59:22
26.02.2024
ajok
-> Václav Vašák: jako 1/4 naplne? to toho uz moc nenajede, stacilo kdyz chybela cca 1/3 oleje a uz to po nejake dobe bylo celkem znat4
23:55:44
25.02.2024
Václav Vašák
-> COL 25.02.24 20:49:36: v 90% převodovek byl někdo chytrý a pak to takto vypadá,dnes je to číslo ještě větší a najít "pannu" je čím dál tím těžší...jinak ta převodovka najede 1/2 mega aniž by se jí něco stalo,když tam bude aspoň něco co maže v 1/4 náplně.
20:49:36
25.02.2024
COL
-> ajok: Taky tam byly volný obě matky na hridelich ovšem v ramci zaseku, takže nehrozilo, že se stočí dolů... Do tehle rozborky byla historie neznámá, nicméně povrchy odcházely i po tom, ikdyž už ne takto hodně.
18:30:28
25.02.2024
ajok
-> COL 25.02.24 12:14:53: to vypada na nekvalitni nebo starej olej, treba degradovanej vzdusnou vlhkosti...
14:58:20
25.02.2024
COL
-> Robert 106 25.02.24 13:18:46: Tak pár km by to ještě ujelo, ale jinak je to na vyhození. Ostatně cokoliv, co má jakoukoliv vadu povrchu tohoto typu bych tam nedaval.
13:46:03
25.02.2024
Eidy
-> Robert 106: Vždyť je to vydrolený jako prase. To je dobrý akorát do šrotu.
13:18:46
25.02.2024
Robert 106
-> COL: Prosím Tě to na Tvé fotografii už mám brát jako nepřijatelný stav ?

Mám dvě převodovky takže do auta budu dávat tu co bude mít lepší převod. Ještě jsem na to nekoukal, ale začínám se pomalu děsit.
upraveno 1x, naposled 25.02.2024 13:19:46
12:14:53
25.02.2024
COL
-> ajok 24.02.24 11:07:28: Puvodne PP80, pak Castrol TAF-X, ted Castrol Transaxle 75W90.



Takhle vypadalo soukoli, kdyz jsem rozebral prvni prevdodovku, co byla v sedym aute, na ni jsem ale osobne moc nenajel a motor byl tehdy serie.
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od COL vložen 25.02.2024 12:14:53
10:19:06
25.02.2024
Bery
nevypadá tak zuboženě, zas takový cenový skok to není.

auto.bazos.cz/inzerat/... /prevodovka-skoda-130l-135 gl-136gl-rapid.php

cinkni Rohlikovi, určitě nebude mít jen jednu jak ho znám...
11:07:28
24.02.2024
ajok
-> COL 24.02.24 10:53:42: a jaky davas? ja napred klasickej PP80, pak trans 75W, potom mi Vrba rekl, ze mam davat PP80, tak jsem ho dal, ale nezdal se mi a po par tisicich km jsem dal CST75W90

Do PP80 a asi i do trans 75W jsem daval prisadu LM MoS2, jenze s tim to zas blbe radilo. Ted mam problem, ze nezaradim naprimo z 2 3, musim v neutralu jako kousicek vratit paku smerem na 4 a pak uz tam 3 jde7

Podle me tomu povrchu muze svedcit prave GL4+
upraveno 2x, naposled 24.02.2024 11:10:12
10:53:42
24.02.2024
COL
-> ajok: Zvláštní, ja sám jsem sice nikdy zub na hrusce neulomil, ale vždy se alespoň po nějakém čase poškodí povrch. Oleje vždy správné množství.
09:44:13
24.02.2024
ajok
-> COL 23.02.24 16:20:59: ja mam 600tis.km na prevodovce a SP stale drzi a to jsem se k tomu obcas taky nechoval zrovna v rukavickach, jen jsem nikdy nedopustil nizkou hladinu oleje a olej menim po cca 50tis.km
20:39:41
23.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: Taky zvažuju, že bych prodal převodovky, nový SP a koupil si tohle. 4
18:44:27
23.02.2024
darklord
-> Bukaj 23.02.24 08:49:38: v klude 1-2 prevodovky po 5000Kc kupim. Inak mne ta cena za SP nepride nijak zavratna, ked viem ze to uz urcite prezije cokolvek...
16:20:59
23.02.2024
COL
-> vhml 23.02.24 12:46:14: No nevím, otec zlikvidoval jeden nebo dva sériové SP ježděním po Praze se seriovyn motorem... pravda trvalo to tak 150tkm, ale hrabačky nejezdil.
15:48:37
23.02.2024
Václav Vašák
-> vhml 23.02.24 12:46:14: tak mám tady převodovku udělanou na SP obyčejnou 120-kou a naopak,takže bych to uplně tak nebagatelizoval,...ale tak třeba mám k tomu jak ta převodovka má být připravená krapet jiný přístup no :-)



PS: a zase jsme u toho,že nepoužívám díly před smrtí,kde je obal v místě uložení ložisek nasekaný majzlíkem,šrouby natažený a závity ztrhaný zalepený silikonem...
upraveno 1x, naposled 23.02.2024 15:53:12
12:49:13
23.02.2024
Bery
-> vhml: co vím, tak kdo dnes ještě jede seriový a chce předejít odstoupení, tak po 400 ostrých km se dělá kontrola, popř.výměna
12:46:14
23.02.2024
vhml
-> Václav Vašák 23.02.24 12:36:01: SP převod ale nezničíš protože by byl slabý, zničíš ho deformací obalu ( typicky po skoku, nadlehčení a dopadu kola v zatáčce atd ) kdyz se změní zubová vůle natolik že to praskne. A na takový zatížení se dostaneš jen na závodech a nikdy sebevětším prasením na běžné silnici. Asi v okolí neznám škodovku, který by při závodech neprasknul. Čímž jsou myšleny závody, ne že to jednou za rok jede do Běšin na slalom.
upraveno 2x, naposled 23.02.2024 12:47:43
12:36:01
23.02.2024
Václav Vašák
-> Bery 23.02.24 12:03:00: já mám nejraději málo jeté originál díly a za to se stydět nebudu,v nových je vždy nějaký problém...tak chci svoje povolání ještě nějaký čas vykonávat,takže to časem taky dojde a pak půjdu prodávat okurky :-)



jo a něco k tématu,...doufám,že se mě taky někdy podaří zničit sériový SP,zatím se nezdařilo...ne,že bych to chtěl,abych si přidělal práci,ale zajímalo by mě,kde to má svůj limit...opět se jedná o převodovky získané dříve,takže to nemá 300 000km a už s tím někdo náctiletý neprasil...zatím se povedlo jenom ulámat zuby,ulámat synchronní zuby,téměř zničit diferenciál,ale zatím nikdy SP,takže materiálově to zas takový bahno být nemůže.



-> vhml 23.02.24 11:51:07: hele lepší jak série nadvařená a nabroušená tak,že každý píst je v HÚ jinde to každopádně je,ale zcela upřímně za ty prachy,by se to dalo v Indii nebo PRC vyrobit mnohem,ale mnohem lépe...beru to jako polotovar a když to někdo zaplatí,není to moje věc...mě jakož to technického psychopata co má za to,že by se tolerance v 21.století měly dodržovat alespoň stejné,jako před 50 nebo 60 lety to nijak neuchvátilo...bohužel realita je taková,že co se tenkrát dělalo jako standard,dnes "nejde" a pokud by v masové výrobě byly materiály jako dnes,byly by ty věci kvalitnější...neberu NASA,ale ono se toho moc nevymyslelo v běžném životě a hlavně na to dneska nejsou lidi,každý chce být cvičená opice u CNC schopná rozlyšit zelenou a červenou za 60 měsičně a pak ti nabrousí kliku na jiný zdvih na každém válci,protože kdo se s tím bude srát,můžu být rád,že to je aspoň podle digitální šuplery kulatý :-(
12:03:00
23.02.2024
Bery
-> Václav Vašák: jestli si koupil zbytek palet, tak máš vystaráno. jestli nemáš klientelu, tak smůla.

výprodej nebyl za 1500, ale jestli tvá cena ano, tak o to lepší. To, co šlo výprodejem není stejné jako prvovýroba, ale to určitě víš, když je upravuješ.



zkusme nechat téma převodovkám. možný oslí můstek na virtu je vyhlášená tématická přesmyčka)))
11:51:07
23.02.2024
vhml
-> Václav Vašák 23.02.24 11:36:44: ja tu novou TAZ kliku v ruce nemel, to je to tak marny?
11:36:44
23.02.2024
Václav Vašák
-> vhml 23.02.24 09:00:03: já z toho aktuálně stavím a do auta bych si to nedal,takže jestli je standard motorsportu dělat takto (a nedělám si iluze,že není),tak rád budu dál dělat na sériovém zakladu :-) Možná to je tím,že jako nedůvěřivý člověk všechno kontroluji místo toho,abych to dával do auta a neřešil.



-> fobust 22.02.24 23:11:10: klika se nadvařuje,nikoliv excentricky brousí...na 2-litrpotřebuješ zdvih 96 a série TAZ má 88 ;-)



Jo a pro všechny,když mě někdo dá 1000E za upravenou novou kliku z fábie,tak rád vyprodám sklad a pojedu na cestu kolem světa na pár let,opravdu mě nebude srát to,že mě před lety stál nákup 1500kč/ks když to šlo ze skladu MB do pece...se pak nedivím,že "úpravci" žerou kobylí vejce a někdo si to dovolí nazývat standardem :-(
10:42:16
23.02.2024
Bery
já třeba ne, ale pozastavovat se nad 30ti tisíci za takovýto nový díl do převodovky mi přijde trapné.Nebo kupuju a vrakuju - jak jsem psal.

A sekvenci třeba já nebudu dávat, užívám si ten 5tikvalt
10:20:12
23.02.2024
fobust
Kto chce závodný špeciál, ten má asi aj rozpočet a dá si tam rovno 6 rýchlostnú sekvenčnú prevodovku. To sú prakticky už iba karosérie Škoda na úplne iných podvozkoch, o motoroch nehovoriac. So sérivoými autami to nemá nič spoločné.
upraveno 1x, naposled 23.02.2024 10:20:33
09:19:36
23.02.2024
Bery
-> Bukaj: chápu to, mám to podobně. Nebo mám ve stodole 5 převodovek a v náhradních kastlích jsou taky.. Prostě možnosti jsou. Zaplatit, nebo shánět, koupit, rozebrat...

Ale v motorsportu už jedeš za jiný cifry. Někdo renovuje a chce to nej, tak taky lítají stotisíce a 1000 Eur není položka, jde o výsledek.
08:49:38
23.02.2024
Bukaj
-> Bery: Nojo, ale kdo shán í seriový stálý převod 3,9? Většinou lidi, kteří ty škodovky mají buď na normální jezdění, nebo jako youngtimera. A myslím, že nikdo z těchto kategorií nedá za pouhý stálý převod tolik, kolik dal za celé auto.7

Já bych nový 3,9 SP také uvítal, ale zatím se dá stále do 5000 koupit komplet převodovka se zachovalým SP, takže si radši koupím 6 jetých funkčních převodovek, než jeden holý (byť lepší, než originál) SP za stejnou cenu. Sice by SP s vyšší životností nebyl od věci, ale stejně se v té skříni vysype něco jiného - když ne SP, tak diferák, synchrony, stromeček, ložiska...

...a stejně bych ji musel jednou za 150 - 200 tisíc vyndat a rozebrat3
08:28:21
23.02.2024
Bery
1000 eur stojí dneska upravená klika z fabie :-)

Převodovka komplet dog kit už taky vyjde na 115 000 bez daně, motor pěknej je 200, před 5 ti lety jsem si fandil a říkal si, že LR se dá zvládnout svépomocí za půl mega včetně syslátů, co mám... ani hovno,pánové a možná i dámy...

Kastle, nápravy, převodovka, motor a kde je zbytek...a to nepočítám do náprav vůbec brzdy a tlumiče.

Takže nový převod za 1300 eur neřeším. posuzuju nový zakázkový díl na veterána a jestli ho potřebuju, tak našetřím. Nebo jdu do depozitu a vytáhnu jinou převodovku a jezdim.
23:11:10
22.02.2024
fobust
-> vhml 22.02.24 22:32:48:

Ja som čítal ponuku akejsi firmy, ktorá pôvodné kľuky excentricky brúsila, aby zväčšila zdvih o 1 mm a spolu s prevŕtaním spravili dvojliter. Ale charakteristika toho motoru bola pre zástavbu do automobilu nevhodná, bol "vyladený" pre úzke spektrum otáčok, ktoré točiť v striekačkách. Navyše životnosť už rapídne klesá, výrazne zväčšený objem, zmenšené ložiská ani pri dobrom mazaní nevydržia tak dlho. Našťastie sa tie striekačky zasa až tak často nepoužívajú.
22:32:48
22.02.2024
vhml
-> Bery 22.02.24 20:51:33: nevim jak do skodovky, ale ty hasicsky kliky do taz motoru stoji tušim kolem 1000e. Coz mi neprislo zase nejak moc
21:24:27
22.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> fobust: To nebylo myšleno konkrétně na tebe. Bylo to myšleno, že kluci co něco zainvestovali (vyměnili vačku za ostřejší, dali lepší hlavu, upravili hlavu) by chtěli pokračovat třeba i s převodovkou, ale prostě u těchto jednodužších úprav se to nestane. SP za 33.000 nebude vážně zvažovat nikdo, kdo v motoru nenechal 100 tis. a ne 4 za vačku a 6 za GO hlavy + snížení.
21:17:10
22.02.2024
fobust
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 22.02.24 21:00:19:

Prečo by som mal meniť vačku a znižovať hlavu? Aby som znížil životnosť motora a prevodovky?
21:13:51
22.02.2024
fobust
-> Bery 22.02.24 20:51:33: Však v poriadku, to je proste cena. Zabudovaním nového stáleho prevodu do nejednej starej škodovky sa jej hodnota mžikovo zdvojnásobí. 63
21:00:19
22.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bery: Aktuálním kurzem je to zhruba 33.000,- CZK. Já nezpochybňuju cenu, jen chápu, že pro běžného Škodovkáře s vačkou a sníženou hlavou je to trochu přes rozpočet. Je to prostě o prioritách. Kdo chce hledá cestu, kdo chce hledá důvod. 4
20:51:33
22.02.2024
Bery
1300 eur se vám zdá moc, tak si kupte 5 převodovek někde z bazose, třeba něco vyberete. Ale uvědomte si, že se bavíme o vesměs zakázkové kusové výrobě z lepšího materiálu než byla fabrika.

víte kolik stojí nová klikovka?... to by vás omývali ještě na pitevne jak byste sebou cukali.
19:26:07
22.02.2024
ajok
-> fobust 22.02.24 18:22:14: za necelych 1000E me ted borec nabizel 3.9 prevodovku se 742.136 motorem, udajne najeto 70tis.km
18:29:22
22.02.2024
COL
-> fobust: Nojo no, co se da delat. Neptal jsi se, zda jsou k tomu serizovaci udaje, nebo se pocita, ze se to bude nastavovat na barvu?
18:22:14
22.02.2024
fobust
20:06:21
21.02.2024
Polyš
-> Bery 21.02.24 16:59:53: Nenašel jsem.Zajímalo by mě,na kolik si to cení. :)
18:08:46
21.02.2024
isti
-> Bery: To som zvedavý aj ja ale kupcov to nájde.Daj link.
16:59:53
21.02.2024
Bery
Seriovy SP 3,9 k dispozici u Kalmar motorsport. Jsem zvědav jak rychle to vykoupite
09:36:24
19.02.2024
Bery
ja s 3,9 nejel už roky. Mám tu 4,5 a 4,25. a letos chce táta půjčit na nejakou luftrreise š 125, kde by asi 3,9 byla dobrá, když jedou někam 1000km, ale zbytek aut bude mít stejný, nebo pomalejší převodovky, takže zůstane u série
17:13:53
18.02.2024
ajok
-> COL 16.02.24 12:23:09: ja si zas trham vlasy, ze jsem do octy nedal 6q, na dalnici mam porad 4000/min., ale zas kdyz potrebuju zrychlit ze 150 na 200, tak je to tam hned :).

Takze to je relativni..., ale s BAZem se 4q jet nejakou dalku je utrpeni a to mam pripravenej 5q 4,22 od Vrby, taky jsem mu tenkrat dodal prevodovku 3.9, ale pro 120LS jsem 3.9 nechtel. No budu to resit az po STK nebo si zas rozvrtam dalsi auto pred STK a pak to tam nebudu mit jak dostat. 7
Extreme Tyres