Posúdenie stavu stáleho prevodu

prohledat
86 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.02.2024 do 21.02.2024, založil/a fobust
řadit dle data
20:06:21
21.02.2024
Polyš
-> Bery 21.02.24 16:59:53: Nenašel jsem.Zajímalo by mě,na kolik si to cení. :)
18:08:46
21.02.2024
isti
-> Bery: To som zvedavý aj ja ale kupcov to nájde.Daj link.
16:59:53
21.02.2024
Bery
Seriovy SP 3,9 k dispozici u Kalmar motorsport. Jsem zvědav jak rychle to vykoupite
09:36:24
19.02.2024
Bery
ja s 3,9 nejel už roky. Mám tu 4,5 a 4,25. a letos chce táta půjčit na nejakou luftrreise š 125, kde by asi 3,9 byla dobrá, když jedou někam 1000km, ale zbytek aut bude mít stejný, nebo pomalejší převodovky, takže zůstane u série
17:13:53
18.02.2024
ajok
-> COL 16.02.24 12:23:09: ja si zas trham vlasy, ze jsem do octy nedal 6q, na dalnici mam porad 4000/min., ale zas kdyz potrebuju zrychlit ze 150 na 200, tak je to tam hned :).
Takze to je relativni..., ale s BAZem se 4q jet nejakou dalku je utrpeni a to mam pripravenej 5q 4,22 od Vrby, taky jsem mu tenkrat dodal prevodovku 3.9, ale pro 120LS jsem 3.9 nechtel. No budu to resit az po STK nebo si zas rozvrtam dalsi auto pred STK a pak to tam nebudu mit jak dostat. 7
12:23:09
16.02.2024
COL
Na jezdeni delsich tras jedine 3.9 :)
12:06:52
16.02.2024
minno
-> Bukaj 16.02.24 10:22:09: Aj mňa 3,9 sprvu uchvátil (ešte s motorom 120) a nad 80 kmh po rovinke a na diaľničné tempo to bolo super, pochvaľoval som si aj dynamiku v kopcoch so slabším motorom, kedy sa dalo chodiť do stúpania napríklad ešte na trojke peknou rýchlosťou s nie až tak moc vytočeným motorom. Ale nebavilo ma už pri malom stúpaní a rýchlosti okolo 80 km/h podraďovať do 4, lebo na 5 to boli moc nízke otáčky.
No keďže to bola len "dočasná prevodovka", po prestavbe novej kyvkovej 4,22 (aj s novým SP) na vlečkový diferák som bol "nútený" dať tam nazad tento kratší prevod a som spokojný. Na jazdu po okreskách je to lepšie. Nevýhoda len tie rýchlosti nad 100.
Ale ono je to vždy o kompromise, ideály neexistujú.
10:22:09
16.02.2024
Bukaj
Když jsem se poprvé svezl ve 130 s 3,9, tak už jsem o jiný SP nestál a sháněl jsem vždy 3,9 převodovky... 1
08:31:36
16.02.2024
Polyš
-> vhml 16.02.24 07:47:21: Taky pamatuju.Dával jsem 4,22 a 3,9 jsem dal Vrbovi zadarmo,každý chtěl ten 4,22.
07:47:21
16.02.2024
vhml
Kde jsou ty doby kdy jsem z 3,9 5Q vyřezával dlouhej převod do stovkovýho 4 kvaltu, protože ten dlouhej stálák byl jinak k hovnu a každej sháněl jenom 4,22 3
upraveno 1x, naposled 16.02.2024 07:47:31
07:01:41
16.02.2024
Bery
příští týden tam jedu, mohu zjistit aktuální info.
ale to rozpětí 1-2000 eur bude Real.
21:52:06
15.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Eidy: To by dávalo smysl prodat ten origo a koupit si "lepší" k tomu motoru co mám nachystaný. Co se týká převodovky více-méně mám všechno posháněné nové, ale možná by stálo za úvahu to zkusit poskládat jinak... Díky za info.
21:50:35
15.02.2024
Eidy
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Já to nekupoval, takže si moc nepamatuju. Nějakých 25000, myslím. Ale ty byly rozebraný dřív, než je vyrobil. Jestli bude dělat další sadu, to se ho musíš zeptat.
21:45:10
15.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Eidy: Na kolik to vyjde taková zábava? Převodovku chci skládat někdy +- za dva roky. K motoru už mám všechno a převodovka bude pak to další.
19:13:12
15.02.2024
MVM
-> Eidy: Ok
19:05:43
15.02.2024
Eidy
-> MVM 15.02.24 18:02:49: Kalmar loni vyrobil sadu SP na sériová kolečka. Tvarově stejný, ale z lepšího materiálu.
18:57:32
15.02.2024
fobust
Páči sa mi, ako sa diskusia vyvinula. Človek sa dozvedel oveľa viac, ako pôvodne očakával. 158
18:02:49
15.02.2024
MVM
-> Bery 15.02.24 16:06:50: Ještě by bylo dobrý napsat, že je zásadní rozdíl mezi Kalmar pro Dog Ring převodovku a hřídelí sériovou.
Pakliže teda nevyrábí zesilenou seriovou.. Ovšem tam by nebylo co klonovat..
Ale takový hry s klonováním už ani nechci zažít.. 3
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od MVM vložen 15.02.2024 18:02:49
upraveno 1x, naposled 15.02.2024 19:02:37
16:06:50
15.02.2024
Bery
kalmar dělá zesílený SP i 3,9 Jindra Kalousek to klonuje do seriovych převodovek, za slušný prachy cca 1000 - 2000 eur máte celkem nezničitelný převod. i když zničit se dá vše.
22:16:46
14.02.2024
COL
Stav hrušky a kola lze +- prověřit dirou pod valeckem spojky. Dobrá je k tomu buď nějaká minilampicka na čtení, nebo žárovka na drate.
21:43:18
14.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> fobust: Jako já tu sice 2 starší převodovky s 3.9 mám, ale fakt nemám čas a popravdě ani chuť to rozhodit aby se dalo vůbec podívat v jakém stavu to je. 8
21:30:27
14.02.2024
fobust
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 14.02.24 20:59:03:
Je, ale jedine s celým autom Š130L, ktoré sa mi nechce rozoberať, nemám na to ani čas, ani nervy ani priestory. Auto má motor Favo 135, prekvapivo pekne ide, najmä keď ho vytočím do otáčok (na voľnobehu trochu blbo "páli" - nutné skontrolovať zapaľovanie). Sedačky "kockované" čierne (vyšišatené do fialova), predné pekné, zadné opierky majú od slnka vyžraté malé diery, možno by šlo opraviť. Ročník 1985, zadná náprava do A. Použiteľná plecharina: dvere, kapoty a čelá. Podbehy hnilé, podlaha hnilá, do prahov som nerýpal. Pekná palubovka, nezasiahnutá tuningom. Kupovať celé auto iba pre prevodovku sa mi zdá trošku extrémne. Predávajúci moc dobre vie, prečo sa toho chce zbaviť iba ako celku, vrátane papierov.
upraveno 2x, naposled 14.02.2024 21:34:58
20:59:03
14.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> fobust: Hele asi mám pochopení pro tvé zoufalství, ale neprodám. Není nikde žádná převodovka, co by stála za rozloupnutí? Nenajdeš někde u vás slušný kus?
upraveno 1x, naposled 14.02.2024 21:02:19
20:30:32
14.02.2024
fobust
19:53:38
14.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Tak u mě spárování sedí. Akorát na talíři to je hůře čitelné. Ale je. Za ty roky už jsem zapoměl, že to tam je.
zvětšit Posúdenie stavu stáleho prevodu - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 14.02.2024 19:53:38
14:04:21
14.02.2024
COL
btw. Jake jsou prakticke zkusenosti s temi soukolimi 4.22 popr. 4.5 co treba nabizi Sixta? A jsou k tomu treba serizovaci udaje, nebo se pocita, ze se to nastavi na barvu?
14:01:37
14.02.2024
COL
-> Bukaj 13.02.24 22:44:16: No jo, ale ono se to deje i na hnany hrideli - a tam je to chyceny axialne jen za to dvojdilny kuzelikovy lozisko (PLC 65-4), takze s deformaci obalu se muze treba menit poloha cele hridele, ale na stazeni samostane hridele a uvolneni matice by to nemelo mit vliv.
07:26:11
14.02.2024
MVM
-> fobust: Ano. Pokud ten výkres někdo má, tak jskou to lide/firmy jako KALMAR motorsport, Sixta a pod. A proto se potom takovy (nově vyrobený v kusové serii) pohybuje klidně kolem 1000,-Eur Ovšem nevim jestli vubec někdo vyrábí "dlouhou 3,9"
06:58:46
14.02.2024
fobust
A pekný použitý nikto neponúka?

Má niekto výkres originálneho stáleho prevodu 3,9? Pôvodný výkres zo Škody.
06:06:17
14.02.2024
MVM
-> fobust: Blbě se hledá pěkný jetý použitelný stálý převod. I ten je drahý pokud je v pořádku. Mít požadavek na nové soukolí je bohužel v dnešní době skoro šílenost.
22:49:11
13.02.2024
Václav Vašák
-> fobust 13.02.24 19:49:44: jsem sice blázen,ale pořád to mám v hlavě srovnaný...nemá cenu zkoušet ani dvojnásobek ;-)
22:44:16
13.02.2024
Bukaj
-> COL: Těch míst, kde může vzniknout na hnacím hřídeli axiální vůle (a tím, že je hřídel na kuželíkových ložiskách, tak částečně i radiální) je několik - jednak samotné uložení ložisek v odlitku skříně (opěrný kroužek ložiska u mrkve a též mezikus pětistupňové převodovky bývá též občas vymačkaný od ložiska), ale hlavní příčinou bych tipoval těsnění mezi blokem převodovky a mezikusem, respektive měkkost mezikusu, který přitlačuje ložisko. Nejednou se mi stalo, že jsem pečlivě měřil a podložkami vymezil vůli hnacího hřídele nasucho a po složení a přitmelení mezikusu a namazání třecích ploch a několika otočeních soukolí byla zase vůle nadměrná, takže znovu a lépe... 3
A též už nepoužívám papírová těsnění, ale mezikus i víko lepím na tmel, stejně, jako půlky převodovky k sobě...
19:58:43
13.02.2024
COL
-> Bukaj: To povolovani matic je mor, v podstate vsude, co jsem rozebiral, bylo povoleno. Matice zajistena zaklepnutim, ale jinak v ramci zklepnuti zcela volna... Co se tam deformuje? A ty upadle hlavy na sroubech, co drzi na talirove kolo taky nejsou zadna vzacnost - nikdy jsem to nevidel strizene, vzdy uletela jen hlava, takze to pri zaberu to asi nejak dost pracuje a nejslabsi msito bude prechod tela sroubu do hlavy.
19:49:44
13.02.2024
fobust
-> Václav Vašák 13.02.24 19:17:44:
Máš nový stály prevod 3,9 na predaj? Ponúkam 250€.
19:17:44
13.02.2024
Václav Vašák
Jakou to má dneska vůbec cenu?Jak 4Q tak 5Q?...ať vím,jak moc jsem bohatý na věcech,které v Kauflandu nevyměním ani za jeden rohlík :-D
09:05:48
13.02.2024
MVM
-> Bukaj: Ok4
08:18:45
13.02.2024
Bukaj
-> MVM: Možná si jen nerozumíme - píši o matici na hnacím hřídeli, nikoli na hnaném. A psal jsem o hlučnosti stálého převodu, nikoli o vlivu na opotřebení.
Povolená matice hnaného hřídele samozřejmě vliv na vůli (a tedy i hlučnost) soukolí stálého převodu má - dost zásadní 4
05:03:08
13.02.2024
MVM
-> Bukaj 12.02.24 23:17:15: Jakkoliv s Tvými názory souhlasim. Větu, že povolená matice pastorku nemá vliv na stálý převod nemůžu akceptovat!
Definování(přesné pozice) pastorku vůči talířovému kolu je zásadní a společně se zubovou vůli určuje polohu záběrového pole.To je skutečnost na kterou neexistuje odpověď začínající slovem ale.
01:05:04
13.02.2024
saskyn2
To je stejně síla kam se to dostalo. Si pamatuju někde na Břevnově byl krám na š120 a š1203 měli nový 3.9 5q ve výprodeji za 12t, garde 4q za 4000 protože 4q nikdo normální nechtěl. Jsme si tenkrát klepali na čelo kdo by za převodovku dal pomalu dvojnásobek ceny rapida. A dneska se tady samotný stálý převody vyvažují zlatem.
23:30:18
12.02.2024
fobust
-> Bukaj 12.02.24 23:19:11:
Nekaz mi to! 3 Máš správu. 36
23:19:11
12.02.2024
Bukaj
-> fobust 12.02.24 23:12:33: Kdybych měl nový stálý převod na 3,9 5Q, tak bych ho nevyměnil ani za 10 nových poloos 3
Poloosu můžeš opravit, repasovat, to u stálého převodu nehrozí7
23:17:15
12.02.2024
Bukaj
-> minno 12.02.24 22:42:00: Z asi osmi pětikvaltů, které jsem rozebral (a posléze i složil), byly jen dva, které neměly povolenou matici na hnacím hřídeli - a oba byly 4,22 (jeden byl ze 125 - kyvka, druhý z GLi - vlečka). Všechny ostatní (5x 3,9 a 1x 4,22) měly tuto matici více či méně uvolněnou.
Ale tato vůle nemá vliv na hlučnost stálého převodu, ale nejvíce má vliv na hlučnost soukolí pětky, které je nejblíže tomu kuželíkovému ložisku a nejvíce se v záběru "kříží".
Zato příšernými zvuky se tato vůle projevuje při prohřáté převodovce u stojícího vozu na neutrál - to jsou zvuky, jako kdyby se ta hnací křídel chtěla podívat ven. Kvůli tomuhle jsem měnil převodovku u svého prvního vozu před první cestou do Skandinávie - nebudilo to ve mně důvěru, i když převodovka jinak fungovala hezky. A i u těch dalších převodovek po dotažení nebyly problémy.

jediné, kde jsem měl problém s hlučností, bylo někdy po výměně opotřebených kol hnaného hřídele za nové - někdy si kola prostě nesedla se zajetými koly hnacího hřídele. Takže u jedné převodovky (té, co se jí rozpadl diferák) mi hučela dvojka (měnil jsem kola 1 a 2 - na jedničku ticho - ta si sedla, ale dvojka ne), u jedné převodovky pak byla zpočátku hlučnější pětka, ale postupně se zaběhla.
Stálý převod mi trochu hučel jen jednou, když jsem narychlo večer a v noci skládal převodovku za tu rozsypanou - původní plán byl jen očistit, přetěsnit a zkontrolovat převodovku, kterou jsem koupil jako náhradu, ale v průběhu očisty jsem zjistil prasklé oko na uchycení k motoru a jak jsem byl unavenej, tak jsem si pak při skládání vůbec neuvědomil, že jsem sáhl po náhradním obalu a jen jsem ji poskládal s původními vymezovacími podložkami stálého převodu a ložisek diferáku. Tedy, uvědomil jsem si to, až druhý den, když převodovka s motorem byly v autě...3
Takže jsem si pak za půl roku dal repete 3
23:12:33
12.02.2024
fobust
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:52:08:
Jáj ták. OK, keď ti trochu schladne hlava, tak usúdiš, že vymeniť nový stály prevod 3,9 za nové polosi sa oplatí. 156
22:52:08
12.02.2024
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Bukaj: 3 nečetl jsem celé téma. 71 Nemůžu kvůli horečce spát tak jen tak koukám co kde... 4 No autorizáky byly zajímavý a pak samozřejmě i garáže v okolí firem kde se něco vyrábělo. Proč se asi nejvíce originálních světel a krytů objevuje na Sev. Moravě. 3 Protože to tady v Rychvaldě u Karviné vyráběli v Autopalu. 3
22:48:55
12.02.2024
fobust
-> minno 12.02.24 22:42:00:
S lankami som sa už hral, tie vedia generovať pazvuky, ale stály prevod svojou hlučnosťou atakuje dokonca aj generátory vytia, ktoré boli sériovo zabudované do legendárnych náprav RÁBA 018, resp. RÁBA 118.
upraveno 1x, naposled 12.02.2024 22:51:20
22:45:10
12.02.2024
Bukaj
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:25:39: jo, tady to MVM psal:-> MVM 12.02.24 18:25:10: 3
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:26:56: Jo, také jsem ještě pár drobků sem tam v autorizáku ulovil. Ale jak přišlo ve Škodovce to rozhodnutí, že každého půlroku se bude vyrábět "nový model", tak většina autorizáků z prostorových důvodů tyhle starý ležáky vyházela, aby mohli naskladnit díly na nové modely...7
22:44:59
12.02.2024
fobust
-> Bukaj 12.02.24 22:40:51:
Prevodovku mi skladal jeden pán v Púchove, ja si to netrúfam. On sa robením prevodoviek živí, má vybavenú dielňu vrátane skúšobnej stolice, kde sme prevodovku na sucho skúšali. Povedal že ten stály prevod by sa mal vymeniť, ale že on taký nemá, ani zohnať nevie. Vôle vymedzil najlepšie ako sa dalo, ložiská sa menili (pred výmenou ložisiek som to zavíjanie nepočul, lebo chrastila celá prevodovka). Radenie je ľahké a presné (v rámci možnosti gumených "kociek" v tiahle prevodovky).
22:42:00
12.02.2024
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 12.02.24 22:22:23: Áno, párové číslo na tanieri je ako na mojej fotke a na hriadeli je toto číslo na čelnej strane ako je ozubenie.

-> Bukaj 12.02.24 22:23:20: To o tom hluku som mal presne namysli aj ja.

Inak potvrdzujem, že na prevodovke s povolenými maticami hriadelí sa SP stane neopraviteľne hlučným. Mal som to tak na svojom prvom 5q.

-> fobust: Stav silentbloku prevodovky na Š130 môže mať negatívny vplyv na hlučnosť od prevodov len v prípade, ak by sa prevodovka opierala niekde kov o kov. Inak nie. A ako písal Bukaj, hluk výrazne ovplyvňuje tvrdosť gumy toho silentbloku, tvrdý "tuningový" nenormálne prenáša zvuk prevodov do karosérie. Do sériovky preto jedine sériový silent.
Inak nepríjemnú zvukovú kulisu v určitom jazdnom režime dokážu robiť aj lanká ručnej brzdy dotýkajúce sa prevodovky. Ak to vydáva divný zvuk, chce to s nimi pokývať a uložiť ich správne.
22:40:51
12.02.2024
Bukaj
-> fobust 12.02.24 22:25:10: Pokud se nemýlím, tak dle toho popisu je buď blbě nastavená vůle stálého převodu nebo je "proměnlivá" (nedotažená matice?). Když jsi měnil ložiska, kontroloval jsi pak vůli soukolí SP?
22:38:08
12.02.2024
fobust
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:
Ja tiež nechcem púšťať nové polosi do sveta, ale mám dva zásadné dôvody:
1. Polosi na aute sú v dobrom stave.
2. Stály prevod v prevodovke je katastrofálny.

Samozrejmosťou je možnosť si uvedené polosi pred výmenou detailne obhliadnuť.
Extreme Tyres