Jeste takovej napad, kdyz bude mit kazda naprava svuj stabilizator, pri najeti na nerovnost, napriklad zatlacenim jednoho kola do karoserie, nebude se kastle vic kroutit ?
Je z nissana micry 2 a ma podobny nastaveni akorat 20mm vepredu a 16mm vzadu, tak sem si rikal ze by to mohlo fungovat. Mam ted neco rozdelanyho a budu tvorit jen ve volnym casu, takze mi to potrva, ale dam urcite vedet.
jestli mas volny, muzem se domluvit na cene, jestli ho mas na aute tak ho tam nech , jestlito prvni tak mi napis klidne cenu, jakou si predstavujes do sz
Taakze primo navrh nejaky stavby nebo z jakeho auta na kyvku nekdo nemate ? Mel jsem to zbastleny z predniho stabiku ale jak je hodne rovny a zadek asi ma vetsi vychylku nez predek tak se stabik pri delsim pouzivani posouval. A navic byl kratky.
-> tomvm: Existuje i tovární kyvkový řešení zadního stabilizátoru - pro 100/110 (viz katalog), dobově někdo chválil, někdo kritizoval (směsicí zde probraných faktorů).
Měl jsem kdysi i rozměry, ale pak jsem seznal, že se bez něj obejdu a někam zapadly - ale šly by asi odhadnout a nechat vyrobit..
-> vhml 09.10.20 21:11:20: Znam tak tri lidi kteri prokazatelne neco poznaji. Jinak jim udela inzenyr setup na miru, sedni a jed. A beda jestli tam ve ctvrtym kole ten cas nebude.. Nebyt dat z telemetrie - tak se v pocitech beznadejne ztratis. (Tuto zatacku to auto projede 5plna a pokud uberes jses mekkej. Nebo musis verit ze to auto zacne z 230km/h brzdit na 70m pred zatáčkou... )Tohle vsecko a 200 jinych veci vcetne prace s plynem, brzdy, kde ztraci a presne kolik času a metrů na 5km okruhu,... mu ten človek řekne u počítače , a ani v tom aute treba nejel...
-> MVM 09.10.20 21:09:12: jo, tak já mám tu "výhodu" že do auta sednu a jedu a už tam musí bejt něco strašně špatně aby mi to vadilo, nebo jsem to vůbec poznal
-> MVM 09.10.20 20:45:05: Miata bez stabíku extremne nefunguje. A paradoxne pri odpojeni zadniho je strasne pretaciva. Nebo resp jak se to houpe tak se to snadno nahazuje do smyku. V Sosnovy jsem to nakonec musel pripojit zpatky, protoze to bylo fakt strasny jak to jelo vsde bokem i kdyz uz jsem moc nechtel
-> tomvm: skrátený predný 16mm stabík, uchytený o priečku a v šikmých ramenách uložený cez unibaly .... v karte zeleného auta nájdeš fotky. Bez samosvoru by som to ale moc nedoporučoval, pri agresívnejšej jazde v ostrejšej zatáčke / vracáku ti to zdvihne vnútorné koleso od cesty a môže sa rozstreliť motor alebo diferák.
-> Eidy: No zapojuji se do funkce jen v urcity fazi zatacky.. Tudiz zalezi jak se s tim danym autem jede a kdo stim jak ten dany prujezd zatacky zvolí.. Ale v podstatě tim jen jemně ladim chování a treba vliv starsich pneu, nebo změnu adheze. Proto maji ty auta dneska ovládání tuhosti stabiku z kokpitu. Tudiz si to fahrer (ten zdatnější) precvaka, stejne tak jako trakci nebo brzdy..
-> MVM: -> isti: Třeba na B5 stabilizátor vyhazujem jak je jen trochu mokro. Bez něj se to chová líp. Na suchu zase s ním. I když Jindra tvrdí, že to bez něj musí fungovat líp a je ten podvozek stavěnej na provoz bez stabíku.
-> MVM: S tím souhlasím. Třeba Noble 600 M12 stabíky nemá. Konstruktér tehdy tvrdil, že stabilizátory jsou berličky pro špatný podvozek. S tím asi úplně nesouhlasím, ale rozhodně nejsou nejdůležitější část podvozku.
-> Eidy: Dobře a správně zaperovany auto v jisté míře stabilizatory nepotřebuje. Potažmo řečeno, pokud s tim jede méně výkonný jezdec, tak se mu davaji buď hodně měkký nebo se odpojí. Rozdil totiz ten jezdec ani nepozná,tudiz kdyz ho tam nedáš a necháš na ponku.. i tak zavody odjede ( ted si nedělám prdel)
-> StepaNoFUN: stabilizátor vzadu mám už vyše roka, je to dobrá vec, autu sa trochu zvýšila pretáčavosť takže je neutralnejšie ako predtým. Bez samosvoru by som ho tam ale nedával....
-> tomvm: silnejšie stabilizátory
dopredu vyrába napr. P. Svozil, google by mohol nájsť kontakt.
-> tomvm 09.10.20 17:50:56: Stabilizátor dozadu na škodovku? Podle mě scifi... To už je snad jednodušší domluvit se s Křístkem, a nebo Huškem na lepších tlumičích a pružinách.
Ahoj, chtel bych se zeptat ma nekdo zkusenost s montazi silnejsiho stabilizatoru na predni napravu nebo montaz stabilizatoru na zadni napravu z jineho auta ? Chtel bych omezit naklaneni v zatackach s nalozenym autem .