skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zmena polohy volatnu po prehozeni kol
20:13:21
13.11.2019
13.11.2019
tomvm
Jsou stare 7 let, takze ne prisuzoval jsem to diskam,nebo jine nepresnosti, pneu me nenapadli
18:57:45
13.11.2019
13.11.2019
bouchy
-> tomvm: Reklamace?
18:55:43
13.11.2019
13.11.2019
tomvm
Tak jsem dneska byl koumat a nevim jakto ale pneu ma nepatrne jiny obvod kola na jedne a druhe strane. Dal jsem predni dozadu a naopak a problem vyresen. Takze pneu v haji.
15:53:38
13.11.2019
13.11.2019
isti
-> minno 12.11.19 21:18:04: Ja som vedel že ti to Bukaj vysvetlí a nemusím sa namáhať ,jednoducho podla mňa s menším tlakom vyzerá guma ˝˝nenafúkaná˝˝
13:17:27
13.11.2019
13.11.2019
bouchy
-> Bukaj: Spíše šlo o ten "retro" rozměr 165/80, dříve SR. Vysoká úzká guma, ano chápu, jediná legální dle TP, pokud...
09:26:21
13.11.2019
13.11.2019
minno
-> Bukaj: Neber ma vážne, ja len srandujem (s tou Barum a 165/80) :-)
Možno sú tie bočnice na dnešných gumách naozaj o niečo mäkšie, ako bývalo zvykom. Práve preto sa mi ale kladie otázka, či ten výrazne negatívny efekt mäkkej bočnice sa neprejavuje práve len u tých vysokých profilov, ktoré sa už dnes takmer nikde bežne nepoužívajú...
S bežnými "nízkymi" profilmi nepozorujem problém na žiadnom aute a všade sa fúka podľa predpisu....
Možno sú tie bočnice na dnešných gumách naozaj o niečo mäkšie, ako bývalo zvykom. Práve preto sa mi ale kladie otázka, či ten výrazne negatívny efekt mäkkej bočnice sa neprejavuje práve len u tých vysokých profilov, ktoré sa už dnes takmer nikde bežne nepoužívajú...
S bežnými "nízkymi" profilmi nepozorujem problém na žiadnom aute a všade sa fúka podľa predpisu....
09:12:20
13.11.2019
13.11.2019
Bukaj
-> minno 13.11.19 08:27:04: A čemu říkáš normální guma Ty? I co jsem měl v ruce pár nových gum jiných značek, tak ty bočnice byly hadrové...
08:42:12
13.11.2019
13.11.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Jednou, kdyz mi bylo asi 10, jsme s dedou foukali gumy na jeho skodovce. Bylo to u Aralu. Meli tam masinku s cudlikama + a -. Ja tehda nevedel, ze se tlak na budiku pristroje zaktualizuje az po pusteni tlacitka, tak jsem dedovi nafouk kolo na 6 bar. Se divim, ze to neruplo :-)
08:27:04
13.11.2019
13.11.2019
minno
-> Bukaj: ale reč je o normálnych gumách, nie o Barumkách v rozmere 165/80
22:56:44
12.11.2019
12.11.2019
Bukaj
-> minno: Nemysím styčnou plochu s vozovkou - mám na mysli tvar bočnice - nové Barumky mají tak měkké boky, že ve škodováckém rozměru 165/80 (vysoká bočnice) a předepsaném huštění ze 70. let se při odstředivém zatížení "žvýkají"...
...to mi žádné předchozí gumy nedělaly:
enggik.rajce.idnes.cz/Poh ofest_2019
enggik.rajce.idnes.cz/Poh ofest_2019
...to mi žádné předchozí gumy nedělaly:
enggik.rajce.idnes.cz/Poh ofest_2019
enggik.rajce.idnes.cz/Poh ofest_2019
22:45:45
12.11.2019
12.11.2019
minno
-> Bukaj: Rokmi praxe a množstvom km mám vyskúšané aj mojich 1,7 a 2,1 A v kruháčoch nič nehvizdá ani pri ostrejšej jazde. Pneumatiky predtým Yokohama A.drive cca 60 tkm, aktuálne Yokohama Bluearth cca 30 tkm.
To, že pneumatiky "nedržia tvar" (na styčnej ploche s vozovkou sú "spľaštené"), je snáď vlastnosť radiálnych pneumatík. Krásne "súmerné" po celom obvode sú diagonálky.
To, že pneumatiky "nedržia tvar" (na styčnej ploche s vozovkou sú "spľaštené"), je snáď vlastnosť radiálnych pneumatík. Krásne "súmerné" po celom obvode sú diagonálky.
22:21:24
12.11.2019
12.11.2019
Bukaj
-> minno: Není to jen tak z plezíru, ale vyzkoušené léty praxe.
Kdysi na OR6 a OR34 jsem jezdil s výrobcem doporučeným huštěním (1,6/2,1) a bylo to OK. Pak jsem cca 10 let jezdil na Barum Brillant OR57 - asi nejlepší novodobá guma na škodovku, bohužel je v roce 2007 přestal Barum vyrábět, poslední sadu jsem dojížděl v roce 2016 a už tehdy jsem je (hlavně kvůli častému dálničnímu užívání vozu a zatíženému kufru) hustil na 1,8/2,2. Od 2017 jezdím na letních Brillantis2 a zimních Polaris3 (těch jsem teď koupil už druhou novou sadu) a oproti předešlým Barumkám (OR6, 34, 57) jsou i Brillantisy2 i Polarisy3 hrozně měkké, také bočnici mají tenoučkou a v nenahuštěném stavu ani pořádně nedrží tvar. Proto vyžadují vyšší tlak, než předepsal výrobce v sedmdesátých letech - tehdejší pneumatiky měly tuhou bočnici a držely tvar i ve značně podhuštěném stavu. Na novodobých Barumkách mi i při huštění 1,9/2,2 auto hvízdalo na každém kruháči a v ostřejších zákrutách, takže aktuálně hustím na 2,0/2,3 a jsem spokojen jak s chováním vozu, tak s pneumatikami
Kdysi na OR6 a OR34 jsem jezdil s výrobcem doporučeným huštěním (1,6/2,1) a bylo to OK. Pak jsem cca 10 let jezdil na Barum Brillant OR57 - asi nejlepší novodobá guma na škodovku, bohužel je v roce 2007 přestal Barum vyrábět, poslední sadu jsem dojížděl v roce 2016 a už tehdy jsem je (hlavně kvůli častému dálničnímu užívání vozu a zatíženému kufru) hustil na 1,8/2,2. Od 2017 jezdím na letních Brillantis2 a zimních Polaris3 (těch jsem teď koupil už druhou novou sadu) a oproti předešlým Barumkám (OR6, 34, 57) jsou i Brillantisy2 i Polarisy3 hrozně měkké, také bočnici mají tenoučkou a v nenahuštěném stavu ani pořádně nedrží tvar. Proto vyžadují vyšší tlak, než předepsal výrobce v sedmdesátých letech - tehdejší pneumatiky měly tuhou bočnici a držely tvar i ve značně podhuštěném stavu. Na novodobých Barumkách mi i při huštění 1,9/2,2 auto hvízdalo na každém kruháči a v ostřejších zákrutách, takže aktuálně hustím na 2,0/2,3 a jsem spokojen jak s chováním vozu, tak s pneumatikami
21:18:04
12.11.2019
12.11.2019
minno
-> isti 12.11.19 20:02:04: Tak to si potom fakt nenáročný s tým volantom
A hustenie, to tiež nevieš prečo, ale robíš to tak :-)
Ja viem, prečo fúkam vpredu 1,7. Sériovo sa má fúkať 1,6 pri plnom zaťažení. Ja jazdím sám a predok je trochu znížený, tak dávam preto trochu viac.
Ak dáte nejaký rozumný argument, prečo ešte viac, možno ma ukecáte :-)
A hustenie, to tiež nevieš prečo, ale robíš to tak :-)
Ja viem, prečo fúkam vpredu 1,7. Sériovo sa má fúkať 1,6 pri plnom zaťažení. Ja jazdím sám a predok je trochu znížený, tak dávam preto trochu viac.
Ak dáte nejaký rozumný argument, prečo ešte viac, možno ma ukecáte :-)
20:19:03
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Tak je jasny, ze se volant kolama nepootoci pri rovnym smeru o 90 stupnu, ale mam rizeni i napravy par roku zpet po GO a na sebemensi pohyb volantu auto reaguje a ted s volantem rovno projedu mirnou dlouhou zatacku, tak bych to chtel odstranit.
20:02:04
12.11.2019
12.11.2019
isti
-> tomvm 12.11.19 13:48:49: Asi som velmi nenáročný ale prehodiť volant o jeden zub je vela a tomu hovoríš pootočený volant?
-> minno 12.11.19 15:55:17: Aj ja dávám na skodovke v predu 1,8-2 a v zadu 2,3bar a považujem to za OK.To sa ma nepítaj že prečo,menej je podla mňa málo.
-> minno 12.11.19 15:55:17: Aj ja dávám na skodovke v predu 1,8-2 a v zadu 2,3bar a považujem to za OK.To sa ma nepítaj že prečo,menej je podla mňa málo.
17:40:45
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Vychazim z toho ze letni sadu kol jsem na technickou prehodil za pujcenou sadu kol s nejakyma protektorama s rozmerem kol v technicaku a volant stale dobre rovne, pak sem prezul tyto zimni a volant dela psi kusy. A kdyz dam misto predni kterekoli jine volant rovno, tak z toho vychazim ze tyto predni kola jsou zle.
17:17:13
12.11.2019
12.11.2019
bouchy
-> tomvm: Co když jsou ty nové pneumatiky naprosto správné, ale předchozí vycentrování volantu proběhlo (kdysi) na špatných pneu - jak zaznělo - ojetí, průměr, huštění,...? Čili tehdy nula na neprávných a teď rozdíl na správných.
15:55:17
12.11.2019
12.11.2019
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.19 13:00:29: -> Bukaj 12.11.19 13:04:37: No vy si tu teda ale vymýšľate vlastné tlaky :) Z čoho vychádzate tých 2 - 2,2 bar? Čím sa to osvedčilo?
Ja dávam na škodovke (pneu 175/70 R13, predok mierne dole, jazdím prevažne sám a bez nákladu) vpredu 1,7 a vzadu 2,1 dlhodobo a povedal by som, že OK, nepozorujem žiadne problémy, auto je stabilné a chová sa na ceste dobre, pneu vydržia +/- 50 tis. a viac km.
Ja dávam na škodovke (pneu 175/70 R13, predok mierne dole, jazdím prevažne sám a bez nákladu) vpredu 1,7 a vzadu 2,1 dlhodobo a povedal by som, že OK, nepozorujem žiadne problémy, auto je stabilné a chová sa na ceste dobre, pneu vydržia +/- 50 tis. a viac km.
14:50:44
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Ja ty pneu dostal tak pro to a policie uz me stavela a na toto nekoukali. Na technickou mam sadu se spravnymi rozmery.
14:31:47
12.11.2019
12.11.2019
Jumbo
-> tomvm: to je hlavně protizákonné, pokud se nepletu... Neprohodil sis předek a zadek?
14:30:33
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Odklony by meli byt stejne, ty by meli byt v poradku. A na ty rozmery to neni spatna otazka, vepredu 165/70 a vzadu 175/70, to by mohlo mit vliv ?
13:54:55
12.11.2019
12.11.2019
Jumbo
-> tomvm: Možná blbý dotaz, ale máš všechny 4 pneumatiky stejného rozměru?
13:54:08
12.11.2019
12.11.2019
Eidy
-> tomvm: Ještě je otázkou, jestli jsou v pořádku resp. symetrické odklony. Jiná guma se může chovat jinak a na rozdílný odklon reaguje jinak.
13:48:49
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Presne tak, sere to, vzdycky jsem to doladil tyckama na rizeni, pootocenim volantu a jeden zub by bylo moc. Tak asi budu dal ladit tycky
13:48:22
12.11.2019
12.11.2019
charon
Pak je jeste varianta sundat volant a pootocit s nim.
13:26:29
12.11.2019
12.11.2019
Bukaj
-> charon: Nevím, jak tazatele, ale mne by to neskutečně sralo
13:25:20
12.11.2019
12.11.2019
charon
A nebo oprava ponecháním. Vadí to v reálu něčemu ten pootočenej volant?
13:18:23
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Muzu zkusit nahustit vic, ale to stejne muj problem nevyresi. Takze jedine asi novy gumy co ?
13:04:37
12.11.2019
12.11.2019
Bukaj
-> tomvm: škodovácké 13" plecháče byly jen jednoho rozměru ráfku (lišily se jen středy - novější provedení pro hřebenové řízení s přesným středicím nákružkem), tím to nebude. Jinak s tím tlakem pneu to vidím, jako Matthes - těch předepsaných 1,5-1,6 platilo pro dobové pneumatiky, dnešní moderní gumy se mi osvědčilo hustit na 2-2,3 bar...
13:00:29
12.11.2019
12.11.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> tomvm: Asi to tim nebude, ale tlak jen 1,5 bar? Davam predek 2 bary, zadek 2,2 minimalne :-O
13:00:19
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Metrem obvod jsem nezkousel merit a kola mam 13ti palcova, ty by meli byt stejne ne ?
12:56:28
12.11.2019
12.11.2019
charon
Disky jsou tez vsechny 4 stejne? Kdysi jsem mel na jednom aute 3 disky 6x14 a jeden 5,5x14 a nez jsem si toho vsimnul, taky jsem mel volant pootocenej ...
12:16:17
12.11.2019
12.11.2019
Bukaj
-> tomvm: A když třeba krejčovským metrem změříš obvod těch dvou kol, vyjde stejné číslo? Že by něco takového dělal asymetrický vzorek, to se mi nezdá...
12:04:49
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Kdyz kola mezi sebou prohodim, volant je natoceny uplne stejne akorat nadruhou stranu. Tlak jsem kontroloval, mam 150 kPa. Zda se mi ze tenhle rozdil v poloze volantu je od zacatku tech pneumatik. Uz mam i napsany o kolik musim otocit ridici tyce aby byl volant rovno. Myslim si, ze kdybych jednu pneu na disku otocil, vyresilo by to, ale jak sem psal je to asymetricky vzorek a tak se na disk nemuze dat jakkoli.
11:55:42
12.11.2019
12.11.2019
Bukaj
-> tomvm: A co huštění? Jsou obě gumy na nápravě nahuštěny stejně?
Jinak by to mohly dělat ještě nestejně sjeté gumy - že jedna by měla větší obvod, než druhá...
Jinak by to mohly dělat ještě nestejně sjeté gumy - že jedna by měla větší obvod, než druhá...
11:32:20
12.11.2019
12.11.2019
Syny
-> Eidy: Pokud nema smerovy vzorek.
-> tomvm: Mam na aute to same. Je to proste blbe ojeta guma a udelat s tim muzes maximalne to, ze je nejak poprehazujes v ramci moznosti mezi sebou. A nebo koupit novy :)
-> tomvm: Mam na aute to same. Je to proste blbe ojeta guma a udelat s tim muzes maximalne to, ze je nejak poprehazujes v ramci moznosti mezi sebou. A nebo koupit novy :)
11:29:17
12.11.2019
12.11.2019
Eidy
-> tomvm: Tak zkus přehodit přední kola mezi sebou, jestli budeš mít volant na opačnou stranu.
11:26:23
12.11.2019
12.11.2019
tomvm
Ahoj, po prehozeni kol z letnich na zimni mam pri primem smeru volant lehce natoceny. Disky i pneu vypadaji vizualne v poradku. Po prendani pouze zadnich zimnich kol je poloha volantu v poradku, ale jak prehodim jedno predni zimni kolo zacne volant byt lehce natoceny a kdyz prehodim i druhe, tak je volant natoceny jeste vic. Auto je skoda 105 L. Disky jsou klasika skodovacky, pneu jsou asymetricke TOYO S942. Pneu na discich jsou orientovany spravne. Diky predem za napady.