Zmena polohy volatnu po prehozeni kol

prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 12.11.2019 do 13.11.2019, založil/a tomvm
řadit dle data
20:13:21
13.11.2019
tomvm
Jsou stare 7 let, takze ne 3 prisuzoval jsem to diskam,nebo jine nepresnosti, pneu me nenapadli7
18:57:45
13.11.2019
bouchy
-> tomvm: Reklamace?
18:55:43
13.11.2019
tomvm
Tak jsem dneska byl koumat a nevim jakto ale pneu ma nepatrne jiny obvod kola na jedne a druhe strane. Dal jsem predni dozadu a naopak a problem vyresen. Takze pneu v haji.
15:53:38
13.11.2019
isti
-> minno 12.11.19 21:18:04: Ja som vedel že ti to Bukaj vysvetlí a nemusím sa namáhať1 ,jednoducho podla mňa s menším tlakom vyzerá guma ˝˝nenafúkaná˝˝
13:17:27
13.11.2019
bouchy
-> Bukaj: Spíše šlo o ten "retro" rozměr 165/80, dříve SR. Vysoká úzká guma, ano chápu, jediná legální dle TP, pokud...
09:26:21
13.11.2019
minno
-> Bukaj: Neber ma vážne, ja len srandujem (s tou Barum a 165/80) :-)

Možno sú tie bočnice na dnešných gumách naozaj o niečo mäkšie, ako bývalo zvykom. Práve preto sa mi ale kladie otázka, či ten výrazne negatívny efekt mäkkej bočnice sa neprejavuje práve len u tých vysokých profilov, ktoré sa už dnes takmer nikde bežne nepoužívajú...

S bežnými "nízkymi" profilmi nepozorujem problém na žiadnom aute a všade sa fúka podľa predpisu....
09:12:20
13.11.2019
Bukaj
-> minno 13.11.19 08:27:04: A čemu říkáš normální guma Ty? I co jsem měl v ruce pár nových gum jiných značek, tak ty bočnice byly hadrové...
08:42:12
13.11.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Jednou, kdyz mi bylo asi 10, jsme s dedou foukali gumy na jeho skodovce. Bylo to u Aralu. Meli tam masinku s cudlikama + a -. Ja tehda nevedel, ze se tlak na budiku pristroje zaktualizuje az po pusteni tlacitka, tak jsem dedovi nafouk kolo na 6 bar. Se divim, ze to neruplo :-)
08:27:04
13.11.2019
minno
-> Bukaj: ale reč je o normálnych gumách, nie o Barumkách v rozmere 165/8040
22:56:44
12.11.2019
Bukaj
-> minno: Nemysím styčnou plochu s vozovkou - mám na mysli tvar bočnice - nové Barumky mají tak měkké boky, že ve škodováckém rozměru 165/80 (vysoká bočnice) a předepsaném huštění ze 70. let se při odstředivém zatížení "žvýkají"...

...to mi žádné předchozí gumy nedělaly:

enggik.rajce.idnes.cz/Poh ofest_2019

enggik.rajce.idnes.cz/Poh ofest_2019
22:45:45
12.11.2019
minno
-> Bukaj: Rokmi praxe a množstvom km mám vyskúšané aj mojich 1,7 a 2,1 3 A v kruháčoch nič nehvizdá ani pri ostrejšej jazde. Pneumatiky predtým Yokohama A.drive cca 60 tkm, aktuálne Yokohama Bluearth cca 30 tkm.

To, že pneumatiky "nedržia tvar" (na styčnej ploche s vozovkou sú "spľaštené"), je snáď vlastnosť radiálnych pneumatík. Krásne "súmerné" po celom obvode sú diagonálky.
22:21:24
12.11.2019
Bukaj
-> minno: Není to jen tak z plezíru, ale vyzkoušené léty praxe. 4

Kdysi na OR6 a OR34 jsem jezdil s výrobcem doporučeným huštěním (1,6/2,1) a bylo to OK. Pak jsem cca 10 let jezdil na Barum Brillant OR57 - asi nejlepší novodobá guma na škodovku, bohužel je v roce 2007 přestal Barum vyrábět, poslední sadu jsem dojížděl v roce 2016 a už tehdy jsem je (hlavně kvůli častému dálničnímu užívání vozu a zatíženému kufru) hustil na 1,8/2,2. Od 2017 jezdím na letních Brillantis2 a zimních Polaris3 (těch jsem teď koupil už druhou novou sadu) a oproti předešlým Barumkám (OR6, 34, 57) jsou i Brillantisy2 i Polarisy3 hrozně měkké, také bočnici mají tenoučkou a v nenahuštěném stavu ani pořádně nedrží tvar. Proto vyžadují vyšší tlak, než předepsal výrobce v sedmdesátých letech - tehdejší pneumatiky měly tuhou bočnici a držely tvar i ve značně podhuštěném stavu. Na novodobých Barumkách mi i při huštění 1,9/2,2 auto hvízdalo na každém kruháči a v ostřejších zákrutách, takže aktuálně hustím na 2,0/2,3 a jsem spokojen jak s chováním vozu, tak s pneumatikami6
21:18:04
12.11.2019
minno
-> isti 12.11.19 20:02:04: Tak to si potom fakt nenáročný s tým volantom 3



A hustenie, to tiež nevieš prečo, ale robíš to tak :-)



Ja viem, prečo fúkam vpredu 1,7. Sériovo sa má fúkať 1,6 pri plnom zaťažení. Ja jazdím sám a predok je trochu znížený, tak dávam preto trochu viac.



Ak dáte nejaký rozumný argument, prečo ešte viac, možno ma ukecáte :-)
20:19:03
12.11.2019
tomvm
Tak je jasny, ze se volant kolama nepootoci pri rovnym smeru o 90 stupnu, ale mam rizeni i napravy par roku zpet po GO a na sebemensi pohyb volantu auto reaguje a ted s volantem rovno projedu mirnou dlouhou zatacku, tak bych to chtel odstranit.1
20:02:04
12.11.2019
isti
-> tomvm 12.11.19 13:48:49: Asi som velmi nenáročný ale prehodiť volant o jeden zub je vela a tomu hovoríš pootočený volant?

-> minno 12.11.19 15:55:17: Aj ja dávám na skodovke v predu 1,8-2 a v zadu 2,3bar a považujem to za OK.To sa ma nepítaj že prečo,menej je podla mňa málo.
17:40:45
12.11.2019
tomvm
Vychazim z toho ze letni sadu kol jsem na technickou prehodil za pujcenou sadu kol s nejakyma protektorama s rozmerem kol v technicaku a volant stale dobre rovne, pak sem prezul tyto zimni a volant dela psi kusy. A kdyz dam misto predni kterekoli jine volant rovno, tak z toho vychazim ze tyto predni kola jsou zle.
17:17:13
12.11.2019
bouchy
-> tomvm: Co když jsou ty nové pneumatiky naprosto správné, ale předchozí vycentrování volantu proběhlo (kdysi) na špatných pneu - jak zaznělo - ojetí, průměr, huštění,...? Čili tehdy nula na neprávných a teď rozdíl na správných.
15:55:17
12.11.2019
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.19 13:00:29: -> Bukaj 12.11.19 13:04:37: No vy si tu teda ale vymýšľate vlastné tlaky :) Z čoho vychádzate tých 2 - 2,2 bar? Čím sa to osvedčilo?

Ja dávam na škodovke (pneu 175/70 R13, predok mierne dole, jazdím prevažne sám a bez nákladu) vpredu 1,7 a vzadu 2,1 dlhodobo a povedal by som, že OK, nepozorujem žiadne problémy, auto je stabilné a chová sa na ceste dobre, pneu vydržia +/- 50 tis. a viac km.
14:50:44
12.11.2019
tomvm
Ja ty pneu dostal tak pro to a policie uz me stavela a na toto nekoukali. Na technickou mam sadu se spravnymi rozmery.
14:31:47
12.11.2019
Jumbo
-> tomvm: to je hlavně protizákonné, pokud se nepletu... Neprohodil sis předek a zadek?
14:30:33
12.11.2019
tomvm
Odklony by meli byt stejne, ty by meli byt v poradku. A na ty rozmery to neni spatna otazka, vepredu 165/70 a vzadu 175/70, to by mohlo mit vliv ?
13:54:55
12.11.2019
Jumbo
-> tomvm: Možná blbý dotaz, ale máš všechny 4 pneumatiky stejného rozměru?
13:54:08
12.11.2019
Eidy
-> tomvm: Ještě je otázkou, jestli jsou v pořádku resp. symetrické odklony. Jiná guma se může chovat jinak a na rozdílný odklon reaguje jinak.
13:48:49
12.11.2019
tomvm
Presne tak, sere to, vzdycky jsem to doladil tyckama na rizeni, pootocenim volantu a jeden zub by bylo moc. Tak asi budu dal ladit tycky
upraveno 1x, naposled 12.11.2019 13:51:29
13:48:22
12.11.2019
charon
Pak je jeste varianta sundat volant a pootocit s nim.
13:26:29
12.11.2019
Bukaj
-> charon: Nevím, jak tazatele, ale mne by to neskutečně sralo2
13:25:20
12.11.2019
charon
A nebo oprava ponecháním. Vadí to v reálu něčemu ten pootočenej volant?
13:18:23
12.11.2019
tomvm
Muzu zkusit nahustit vic, ale to stejne muj problem nevyresi. Takze jedine asi novy gumy co ?
13:04:37
12.11.2019
Bukaj
-> tomvm: škodovácké 13" plecháče byly jen jednoho rozměru ráfku (lišily se jen středy - novější provedení pro hřebenové řízení s přesným středicím nákružkem), tím to nebude. Jinak s tím tlakem pneu to vidím, jako Matthes - těch předepsaných 1,5-1,6 platilo pro dobové pneumatiky, dnešní moderní gumy se mi osvědčilo hustit na 2-2,3 bar...
13:00:29
12.11.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> tomvm: Asi to tim nebude, ale tlak jen 1,5 bar? Davam predek 2 bary, zadek 2,2 minimalne :-O
13:00:19
12.11.2019
tomvm
Metrem obvod jsem nezkousel merit a kola mam 13ti palcova, ty by meli byt stejne ne ?
12:56:28
12.11.2019
charon
Disky jsou tez vsechny 4 stejne? Kdysi jsem mel na jednom aute 3 disky 6x14 a jeden 5,5x14 a nez jsem si toho vsimnul, taky jsem mel volant pootocenej ...
12:16:17
12.11.2019
Bukaj
-> tomvm: A když třeba krejčovským metrem změříš obvod těch dvou kol, vyjde stejné číslo? Že by něco takového dělal asymetrický vzorek, to se mi nezdá...
12:04:49
12.11.2019
tomvm
Kdyz kola mezi sebou prohodim, volant je natoceny uplne stejne akorat nadruhou stranu. Tlak jsem kontroloval, mam 150 kPa. Zda se mi ze tenhle rozdil v poloze volantu je od zacatku tech pneumatik. Uz mam i napsany o kolik musim otocit ridici tyce aby byl volant rovno. Myslim si, ze kdybych jednu pneu na disku otocil, vyresilo by to, ale jak sem psal je to asymetricky vzorek a tak se na disk nemuze dat jakkoli.
11:55:42
12.11.2019
Bukaj
-> tomvm: A co huštění? Jsou obě gumy na nápravě nahuštěny stejně?

Jinak by to mohly dělat ještě nestejně sjeté gumy - že jedna by měla větší obvod, než druhá...
11:32:20
12.11.2019
Syny
-> Eidy: Pokud nema smerovy vzorek.



-> tomvm: Mam na aute to same. Je to proste blbe ojeta guma a udelat s tim muzes maximalne to, ze je nejak poprehazujes v ramci moznosti mezi sebou. A nebo koupit novy :)
upraveno 1x, naposled 12.11.2019 11:33:19
11:29:17
12.11.2019
Eidy
-> tomvm: Tak zkus přehodit přední kola mezi sebou, jestli budeš mít volant na opačnou stranu.
11:26:23
12.11.2019
tomvm
Ahoj, po prehozeni kol z letnich na zimni mam pri primem smeru volant lehce natoceny. Disky i pneu vypadaji vizualne v poradku. Po prendani pouze zadnich zimnich kol je poloha volantu v poradku, ale jak prehodim jedno predni zimni kolo zacne volant byt lehce natoceny a kdyz prehodim i druhe, tak je volant natoceny jeste vic. Auto je skoda 105 L. Disky jsou klasika skodovacky, pneu jsou asymetricke TOYO S942. Pneu na discich jsou orientovany spravne. Diky predem za napady.
Extreme Tyres