-> minno: Není to jen tak z plezíru, ale vyzkoušené léty praxe.
Kdysi na OR6 a OR34 jsem jezdil s výrobcem doporučeným huštěním (1,6/2,1) a bylo to OK. Pak jsem cca 10 let jezdil na Barum Brillant OR57 - asi nejlepší novodobá guma na škodovku, bohužel je v roce 2007 přestal Barum vyrábět, poslední sadu jsem dojížděl v roce 2016 a už tehdy jsem je (hlavně kvůli častému dálničnímu užívání vozu a zatíženému kufru) hustil na 1,8/2,2. Od 2017 jezdím na letních Brillantis2 a zimních Polaris3 (těch jsem teď koupil už druhou novou sadu) a oproti předešlým Barumkám (OR6, 34, 57) jsou i Brillantisy2 i Polarisy3 hrozně měkké, také bočnici mají tenoučkou a v nenahuštěném stavu ani pořádně nedrží tvar. Proto vyžadují vyšší tlak, než předepsal výrobce v sedmdesátých letech - tehdejší pneumatiky měly tuhou bočnici a držely tvar i ve značně podhuštěném stavu. Na novodobých Barumkách mi i při huštění 1,9/2,2 auto hvízdalo na každém kruháči a v ostřejších zákrutách, takže aktuálně hustím na 2,0/2,3 a jsem spokojen jak s chováním vozu, tak s pneumatikami
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)