skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak vylepšit 5q převodovku?
prohledat
213 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 09.07.2019 do 17.03.2020, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
19:43:11
20.08.2019
20.08.2019
Eidy
-> Tuner#2: Variantu 1 a 2 jsi měřil stejným metrem? Protože krejčovské se časem natáhnou. Změř obvod svinovacím metrem a odečti 3 cm, protože guma je na autě zmáčknutá a obvod se tak zmenší. Není to dragster, aby se guma nafoukla.
19:42:28
20.08.2019
20.08.2019
minno
19:41:35
20.08.2019
20.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jate-line 20.08.19 19:14:55: Takhle jsi to myslel? -> vhml 20.08.19 19:39:06: nebo je lepší nové kolo od Sixty? Údajně pevnejší a lepší zub.
-> MVM 20.08.19 19:38:48: Díky tak nějak jsem si to myslel zlatej střed.
-> MVM 20.08.19 19:38:48: Díky tak nějak jsem si to myslel zlatej střed.
19:39:06
20.08.2019
20.08.2019
vhml
Petka se necha predelat ze 4ky ze 4 kvaltu, takze ziskas 0.96 ktery nehuci
19:38:48
20.08.2019
20.08.2019
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.08.19 19:18:56: Stačí 180cm. Stejně máš v realitě prokluz několik procent. Pár cm na obvodu v životě nepoznáš.
19:37:41
20.08.2019
20.08.2019
Tomaso435
-> Nwkt: no :D
já bych se držel kalkulátoru kterej je na netu.
já bych se držel kalkulátoru kterej je na netu.
19:35:56
20.08.2019
20.08.2019
Nwkt
-> Tomaso435: a na různý tlaky
19:19:59
20.08.2019
20.08.2019
Tomaso435
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.08.19 19:18:56: ještě bys to moh odměřit u nové pneu, pneu s 50% vzorku a pneu na hranici vyhození :D .
19:18:56
20.08.2019
20.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Ještě po mě chce poslat přesný obvod kola a mám tu tři hodnoty:
1. odvalením po zemi s přesnou ryskou 176,5cm
2. obvod gumy krejčovským metrem na zvedlém autě 179,5cm
3. teoretický výpočet gumy 195/50 R15 cca. 181cm
Na kolik se obvod zvětší při jízdě? Co mu napsat? Překvapil mě ten rozdíl.
1. odvalením po zemi s přesnou ryskou 176,5cm
2. obvod gumy krejčovským metrem na zvedlém autě 179,5cm
3. teoretický výpočet gumy 195/50 R15 cca. 181cm
Na kolik se obvod zvětší při jízdě? Co mu napsat? Překvapil mě ten rozdíl.
19:16:19
20.08.2019
20.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
19:15:05
20.08.2019
20.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 20.08.19 19:12:17: Kalmar to ale nedělá na klasiku, nýbrž vše na hewland
19:14:55
20.08.2019
20.08.2019
jate-line
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.08.19 19:05:50: Přesně to bych ti doporučil i já co Sixta a vzhledem k tomu, ze neřešiš homologaci, tak pětku bych dal delší 0,96
19:12:17
20.08.2019
20.08.2019
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.08.19 19:05:50: co dela Kalmar tak ale neni 45/10 ale 36/8 ne?
19:05:50
20.08.2019
20.08.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
O víkendu jsem psal Sixtovi a dnes si s ním volal. Jak bych to tak řekl...
Jsem opět na začátku
SP 4,5 není vůbec se silným zubem, naopak ten převod je prý méně odolný a všichni jezdí SP 4,22, který má více "masa". Bylo mě jednoznačně doporučeno dát jiný kola 1 a 3/4/5. Se šikmým zubem údajně nic nehučí i když po nátlaku a vysvětlení na co to chci, to zejména na pětku přiznal, že ano. Takže já fakt nevím...
Jsem opět na začátku
SP 4,5 není vůbec se silným zubem, naopak ten převod je prý méně odolný a všichni jezdí SP 4,22, který má více "masa". Bylo mě jednoznačně doporučeno dát jiný kola 1 a 3/4/5. Se šikmým zubem údajně nic nehučí i když po nátlaku a vysvětlení na co to chci, to zejména na pětku přiznal, že ano. Takže já fakt nevím...
22:05:55
29.07.2019
29.07.2019
MISCHO
-> palinator: Napísal si to veeelmi výstižne ,, ja som to napisal len v skratke k vysvetleniu tej spotreby . Som rad ze niekto tomu naozaj rozumie
10:06:06
29.07.2019
29.07.2019
MVM
-> palinator: Naprosto souhlasím
23:13:41
26.07.2019
26.07.2019
palinator
-> MISCHO:
Pro potřeby dynamiky samozřejmě má důvod točit nad hranici maximálního momentu, protože obvykle výkon dále stoupá. A je to výkon (tedy přepočet momentu přes otáčky), co tě zajímá, ne točivý moment, který tě zajímá jenom kvůli tomu co snese převodovka a spojka.
Pokud jde o spotřebu, tam už o polohu maxima točivého momentu jde, protože obvykle v oblasti nejvyššího točivého momentu má motor nejvyšší účinnost. Ovšem při plném zatížení. S klesajícím zatížením oblast nejefektivnějšího provozu klesá. Jak je zřejmé, jde to pak trochu proti sobě a najít optimum není snadné. K upřesnění. S kratšími kvalty budeš mít nižší odebíraný točivý moment, čímž ti optimum otáček klesá níže a pohybuješ se nad těmito otáčkami.. S delší převodovkou ti vzroste požadovaný točivý moment, posune se hranice optima do vyšších otáček, kterých nedosáhneš. Ber to s rezervou. Samozřejmě, jelikož odpory v motoru rostou s otáčkama znatelně, je obecně výhodnější jezdit s delšími kvalty, než s kratšími. Nakonec ale záleží i na profilu trasy. Dlouhé rozestupy mezi kvaltama dokážou ve spotřebě posrat jinak nadějnou konfiguraci. Krásnej případ je Škodovka s 1,6 TDI a megadlouhým pětikvaltem. V nížinách super, pomalu nepřekonatelný na spotřebu (aspoň podle palubáku), jakmile s tim zajedeš do pahorkatiny, je to v prdeli protože buď máš otáčky zbytečně vysoký, nebo se to dole nesebere.
Pro potřeby dynamiky samozřejmě má důvod točit nad hranici maximálního momentu, protože obvykle výkon dále stoupá. A je to výkon (tedy přepočet momentu přes otáčky), co tě zajímá, ne točivý moment, který tě zajímá jenom kvůli tomu co snese převodovka a spojka.
Pokud jde o spotřebu, tam už o polohu maxima točivého momentu jde, protože obvykle v oblasti nejvyššího točivého momentu má motor nejvyšší účinnost. Ovšem při plném zatížení. S klesajícím zatížením oblast nejefektivnějšího provozu klesá. Jak je zřejmé, jde to pak trochu proti sobě a najít optimum není snadné. K upřesnění. S kratšími kvalty budeš mít nižší odebíraný točivý moment, čímž ti optimum otáček klesá níže a pohybuješ se nad těmito otáčkami.. S delší převodovkou ti vzroste požadovaný točivý moment, posune se hranice optima do vyšších otáček, kterých nedosáhneš. Ber to s rezervou. Samozřejmě, jelikož odpory v motoru rostou s otáčkama znatelně, je obecně výhodnější jezdit s delšími kvalty, než s kratšími. Nakonec ale záleží i na profilu trasy. Dlouhé rozestupy mezi kvaltama dokážou ve spotřebě posrat jinak nadějnou konfiguraci. Krásnej případ je Škodovka s 1,6 TDI a megadlouhým pětikvaltem. V nížinách super, pomalu nepřekonatelný na spotřebu (aspoň podle palubáku), jakmile s tim zajedeš do pahorkatiny, je to v prdeli protože buď máš otáčky zbytečně vysoký, nebo se to dole nesebere.
22:39:38
26.07.2019
26.07.2019
MISCHO
-> Tuner#2: Pretoze aby som mohol ist po dialnici s tymi malimi gumami 130km/h tak som tocil cca 4500 ot. Teraz tocim pri tej istej rychlosti 4000. Rozdiel 500ot.
A spotreba bezmala o 2L mensia. Preco ?? Odpoved jednoducha , s vackou ktora je teraz v motore je strop krutiacrho momentu (131Nm) okolo 4100-4200 . Cize dalej toci ale moment uz nestupa . Nema vyznam tocit viac ked moment nestupa . Hlupost zo spotrebou to urcite nieje , keby bola automobilky by ju netlacili dole . Ja som hladal kompromis a mam ho, ked idem 300km na zraz usetrim 6L a tie radsej preveziem na dalsich km alebo ako eidy povedal prepijem na pive . Ukrivdeny sa necitim s toho som vyrastol . Konstayoval som a to je vsetko .
A spotreba bezmala o 2L mensia. Preco ?? Odpoved jednoducha , s vackou ktora je teraz v motore je strop krutiacrho momentu (131Nm) okolo 4100-4200 . Cize dalej toci ale moment uz nestupa . Nema vyznam tocit viac ked moment nestupa . Hlupost zo spotrebou to urcite nieje , keby bola automobilky by ju netlacili dole . Ja som hladal kompromis a mam ho, ked idem 300km na zraz usetrim 6L a tie radsej preveziem na dalsich km alebo ako eidy povedal prepijem na pive . Ukrivdeny sa necitim s toho som vyrastol . Konstayoval som a to je vsetko .
22:22:49
26.07.2019
26.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 25.07.19 23:45:56: Napřed jsi tady řešil, že na sraz dojedeš s o litr menší spotřebou (že je to blbost tě napsal i Eidy) a pak jsi tady napsal tohle: skoda-virt.cz/cz/.../1925
36-jak-vylepsit-5q-prevodo
vku?gotopost=3...
Komu jsi to teda směroval? Nedělej ze sebe teď ukřivděného, stačí si ty tvoje komentáře zde od začátku projít a každý si může na tebe udělat úsudek sám...
Komu jsi to teda směroval? Nedělej ze sebe teď ukřivděného, stačí si ty tvoje komentáře zde od začátku projít a každý si může na tebe udělat úsudek sám...
11:59:23
26.07.2019
26.07.2019
minno
-> MOLSO: konečne prvý rozumný príspevok
23:45:56
25.07.2019
25.07.2019
MISCHO
-> Kocvin: to sa opytaj Honzika. Ja som len na zaciatku napisal svoj nazor , ktory nebol ani adresovany jemu. Ale pan Honzik je mooc vztahovacny a hned sa do mna obul .
23:34:53
25.07.2019
25.07.2019
Kocvin
-> MISCHO 25.07.19 23:28:02: Není tohle trošku zbytečné??
23:28:02
25.07.2019
25.07.2019
MISCHO
-> Tuner#2: ale za to si tvrdohlavy ocas a navyse aj pekne tupy . Lebo ja mam auto na to aby mi stalo v garazi a jazdilo rovno dobru noc Honziku
23:16:05
25.07.2019
25.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 25.07.19 22:59:15: Tak já auto nemám na dálnice, pokud to jen jde, tak se jim vyhýbám. Auto mám pro radost a ne pro jízdu rovně. Co se týče peumatik, jistou zkušenost se 185/70 R13 mám. Je to lepší jak 165/80 R13 na 120tce, ale sériová 136tka je asi tak strop té gumy... Jinak na kluky fakt nejsem a závodník taky ne...
22:59:15
25.07.2019
25.07.2019
MISCHO
-> Tuner#2: uz tri mesiace ich jazdim preto som pisal o skusenostiach . Mam na nich bezmala tisic km
prevazne dialnica .Mal by si di aj ty nejakeho zohnat lebo si nejaky nekludny .Seriovy motor kvoli pneumatikam ?? Vysad radsej tabletky lebo trepes dve na tri pan pretekar .
prevazne dialnica .Mal by si di aj ty nejakeho zohnat lebo si nejaky nekludny .Seriovy motor kvoli pneumatikam ?? Vysad radsej tabletky lebo trepes dve na tri pan pretekar .
22:55:09
25.07.2019
25.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 25.07.19 22:49:31: Nepřepočítal... Uváděl jsi tady zkušenosti ze svého auta, Toya jsi nabízel někdy tento týden na FB a pokud vím, tak Toya se v rozměru co uvádíš nevyrábí. Pokud jsi na Rapidu přešel na 185/70 R13, tak jsi tam mohl v klidu nechat sériový motor... A co se týče oslovení, dlouho jsem se držel, ale stačí si projít tady ty tvé komentáře. O tom tvém přitakávači ani nemluvě...
22:49:31
25.07.2019
25.07.2019
MISCHO
-> Tuner#2: tak oslovuj svojich blizkych znamych Honziku . Trosku si sa prepocital teraz mam 185/70/13 .
22:34:02
25.07.2019
25.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 25.07.19 22:22:23: Ty seš fakt kokot...
Kola máš R13, jezdil jsi Toyo R888 185/60 R13 (než jsi se rozhodl je prodat jak bylo vidět teď někde na FB) a pokud v rychlosti dobře počítám, tak máš kola o 4% menší než já a SP 4,22 vs. 4,5 dělá cca. 6%. Myslím, že ty dvě procenta ani nepoznám...
A řemenici rozhodně nedělal Miki, řemenice je z čech...
Kola máš R13, jezdil jsi Toyo R888 185/60 R13 (než jsi se rozhodl je prodat jak bylo vidět teď někde na FB) a pokud v rychlosti dobře počítám, tak máš kola o 4% menší než já a SP 4,22 vs. 4,5 dělá cca. 6%. Myslím, že ty dvě procenta ani nepoznám...
A řemenici rozhodně nedělal Miki, řemenice je z čech...
22:22:23
25.07.2019
25.07.2019
MISCHO
-> Tuner#2: fuuha, 1,2,3,4,5 . Ani nevies ake gumy mam teraz na aute nech ich vyraba aj miki pre urbiho . To mi vobec nevadi , len ci to tebe nevadi ze povod je u mna
22:14:34
25.07.2019
25.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 24.07.19 23:21:43: Pořád zapomínáš jaké kola proti třeba Tobě mám... Takže se toho zas tak nebojím.
A už vůbec nechápu, proč sem taháš nějakou řemenici? Za prvé jí nemám od Petra, za druhé Petr má na ně svého dodavatele a za třetí pokud bych měl řešit to co kdo kdy okopíroval ze Žlutky, tak nedělám nic jiného...
A už vůbec nechápu, proč sem taháš nějakou řemenici? Za prvé jí nemám od Petra, za druhé Petr má na ně svého dodavatele a za třetí pokud bych měl řešit to co kdo kdy okopíroval ze Žlutky, tak nedělám nic jiného...
21:50:52
25.07.2019
25.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kury 24.07.19 23:12:43: Zkusím to obvolat a ještě uvidím.
-> Pavel.R5 25.07.19 01:21:19: Jednička by se občas hodila na ty krátné utažené slalomy, ale ty já stejně jezdím nerad Nicméně díky, jak jsem psal, ještě to promyslím.
-> Bery 25.07.19 06:40:58: Svezení se nebráním, převodovky mám dvě (jedna toho času porouchaná) a jednu s SP 4,22 mám slíbenou. SP 3,9 bych tu měl mít vyndaný z původní převodovky, ale nebyl nic moc a jedna 3,9 mě odešla před lety úplně. Každopádně kol se nevzdám i když jsou lidi co tvrdí, že to na škodovku není a svezení se nebráním.
-> Pavel.R5 25.07.19 01:21:19: Jednička by se občas hodila na ty krátné utažené slalomy, ale ty já stejně jezdím nerad Nicméně díky, jak jsem psal, ještě to promyslím.
-> Bery 25.07.19 06:40:58: Svezení se nebráním, převodovky mám dvě (jedna toho času porouchaná) a jednu s SP 4,22 mám slíbenou. SP 3,9 bych tu měl mít vyndaný z původní převodovky, ale nebyl nic moc a jedna 3,9 mě odešla před lety úplně. Každopádně kol se nevzdám i když jsou lidi co tvrdí, že to na škodovku není a svezení se nebráním.
06:40:58
25.07.2019
25.07.2019
Bery
Když pojedu do běšin, svezu Tě - abys měl porovnání. Taky hlukové srovnání.(třeba na 4° si bez interkomu a helmy nic neřeknem - ta zpívá prostě od začátku...) zvykneš si s tím převodem jezdit mezi 3,5-6000 popř. 7000 otáček. Takže nějaký chození do dvojky je banalita. celkově si budeš muset zvyknout víc řadit. Není do diesel. ten motor to sice pobere, ale zas na co tam mít točivý věci a vačku. to spektrum motoru se posouvá jinam s tou převodovkou.
Ohledně kol do převodovek jsme zkoušeli hodně kombinací a výrobců. Výsledky dost podobné - odpovídající diagramu, hluky taky.
Dál třeba -Nevím kolik máš převodovek do zásoby, ale 3,9 SP je víc - nebo jsou méně žádaný a levnější.?. a posunout to kolama jak v převodovce, tak na autě je taky řešení.
Kompromis je nemastný, neslaný...nebo - více disciplín, více převodovek... nebo aut:-)
Ohledně kol do převodovek jsme zkoušeli hodně kombinací a výrobců. Výsledky dost podobné - odpovídající diagramu, hluky taky.
Dál třeba -Nevím kolik máš převodovek do zásoby, ale 3,9 SP je víc - nebo jsou méně žádaný a levnější.?. a posunout to kolama jak v převodovce, tak na autě je taky řešení.
Kompromis je nemastný, neslaný...nebo - více disciplín, více převodovek... nebo aut:-)
01:21:19
25.07.2019
25.07.2019
Pavel.R5
Hučet to prostě bude. Modul zubu je trochu jiný než je originální. Mám od sixty šikmý (tuším že rovný snad ani nikdy nedělal) už několik let a je pravda že poprvé jsem to složil a ten den večer jsem měl převodovku znova rozdělanou, protože jsem čekal že šikmý zub = tichý. Každopádně pořád je hodně tišší než rovný. A nad jedničkou neuvažuješ? Jestli můžu poradit tak udělej zrovna i jedničku. Stejně ji tam dřív nebo později dodáš.Mně ji nedávno dělal Honza Frei. Taky dělá šikmý zub, cena rozhodně lepší než Sixta a recenze co jsem zjišťoval tak pozitivní.
23:31:04
24.07.2019
24.07.2019
MajoLR
23:21:43
24.07.2019
24.07.2019
MISCHO
-> Tuner#2: ze ty chces mat stale posledne slovo , nech je po tvojom ked uz doma nieje tak aspon tu medzi skodovakmi Daj si kludne 4,5 , nech ta aj jebne od jedu ked sa budes niekde presuvat viac ako 100km . Uvidis ako krasne ti to bude hucat ty vsevediaci trtko , co sa neustale musi do niekoho navazat ked s tebou niekto nesuhlasi . Pochop , ze su tu ine kapacity , ktore maju o tom co povedat (tym nemyslim seba) . Pekny vecer ti prajem a dufam ze nemas pupaciky vyhadzane ked jazdis teraz moju remenicu na zapalovani co pan urban okopiroval odo mna .
23:12:43
24.07.2019
24.07.2019
kury
-> Tuner#2: Ja mel sikme zuby od Sixty uz v roce 2011. Nevím jak teď,ale vycházelo to 2000kč/kvalt. Pokud tam ted dáš převod 4,5 a v budoucnu se ti stejne zalibi ty skladane kvalty,tak uz by to bylo kratke az moc.
23:04:25
24.07.2019
24.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Jinak všem děkuji za názory, až se trochu vyhrabu z práce na baráku, tak si obvolám všechny dodavatele a uvidím kdo co nabídne. U těch koleček se prostě bojím hlučností, ale pokud už umí šikmý zub s kvalitním povrchem, tak by to taky byla cesta ke stávajícímu SP 4,22 pokrátit 3/4/5.
23:02:32
24.07.2019
24.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 24.07.19 20:26:27: Koukám, že tu slovní ejakulaci musíš mít pravidelně že?
23:00:47
24.07.2019
24.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 23.07.19 09:14:32: Tak pořád nebereš v potaz, že máš kola o více jak 3% menší průměr a tak je pro mě SP 4,5 něco jako pro Tebe 4,22. Je to tak na půl cesty podle výpočtů.
-> Pavel.R5 23.07.19 22:14:28: Já to beru a chápu, na druhou stranu, potřebuji aby auto fungovalo na 3/4/5 a tam zrovna 5° převodovky nejspou zlé a 3/4 váže moc pěkně. Teď jsou prstě ty výjezdy z vesnice ze 3000rpm na trojku moc zdlouhavé a chodit pokaždé do dvojky se mě nelíbí. Takhle si to posunu tam, kde si myslím, že mě to bude vyhovovat.
-> Pavel.R5 23.07.19 22:14:28: Já to beru a chápu, na druhou stranu, potřebuji aby auto fungovalo na 3/4/5 a tam zrovna 5° převodovky nejspou zlé a 3/4 váže moc pěkně. Teď jsou prstě ty výjezdy z vesnice ze 3000rpm na trojku moc zdlouhavé a chodit pokaždé do dvojky se mě nelíbí. Takhle si to posunu tam, kde si myslím, že mě to bude vyhovovat.
20:26:27
24.07.2019
24.07.2019
MISCHO
-> MVM: nevidim do toho az tolko co ty ale zakladne skusenosti a logika hovoria svoje . Smeruje to k tomu istemu ako vzdy . Dotaz >odpovede> a v konecnom dosledku je aj tak rozhodnuty uz od zaciatku
10:34:37
24.07.2019
24.07.2019
kury
-> Pavel.R5: Psal jsem to samé, ale asi už je rozhodnuto
07:43:29
24.07.2019
24.07.2019
MVM
-> Pavel.R5: Samozřejmě že je sériové odstupňování na sportovní jízdu nesmysl. Sériová převodovka musí umožnit zaparkovat na jedničku,rozjet do kopce s vlekem, stejně jako cestovat s příznivým komfortem a spotřebou. V minulym století se nejčastěji kladl důraz na dobré odstupňování převážně třetí rs. dle pružnosti motoru - právě kvůli předjíždění. Zbylé jeden nebo dokonce dvě rychlosti byly cestovní...
22:14:28
23.07.2019
23.07.2019
Pavel.R5
Z mojí zkušenosti bych řekl že je skoro nesmysl jezdit SP 4,5 na sériovém odstupňování. Nějaká maximálka na jednotlivý kvalt je pěkný výpočet ale rozdíly mezi převody a tím propady otáček při přeřazení snad nikdo neřeší a přitom to je to gró převodovky. A když píšeš že na okruhu jedeš jen seriovou čtverku na doraz, tak soutěžní pětka má stejný poměr jako tvoje seriová čtverka. Takže, když tak nějak shrnu o kolik mě ty přední kvalty popostrčí dopředu s rozhodně menšíma propadama a na konci skončím o kvalt výš a na stejném převodovém poměru. Tak bych volil úpravu jednotlivých převodů.
09:14:32
23.07.2019
23.07.2019
Čokin
-> Tuner#2: Ta 4,5 bude dobrá na kopce a slalomy, pokud ji na toto vyuzijes jen z 1/3 bude to jen omyl za nějaké peníze aspoň tak jsem to měl ja s 4,44.
20:51:39
22.07.2019
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.07.19 20:14:31: Jasný, však to píšu už tady: -> Tuner#2 - zrušená registrace 20.07.19 21:14:59: jen debata jede dál ať už plodným či úplně mimo směrem
20:49:17
22.07.2019
22.07.2019
kraska98
-> Tomaso435: Ještě navíc na 40kw si myslím, že je 4,22 jediná správná volba
20:19:36
22.07.2019
22.07.2019
MVM
-> Tuner#2: Špatně mě chápeš nebo připouštím že to píšu trošku kostrbatě páč toho mám nějak moc dík hodně závodům a málo spánku. Prostě je termín max rychlost kterou dany auto schopný vyvinout. Samozřejmě nemůžeš chtít v extrému na motokárové dráze jet 200. Protože to na dálnici jede.
20:18:37
22.07.2019
22.07.2019
Tomaso435
-> Tuner#2: 3,9 na dálnici byl super, ale okresky proti SP 4,22 bylo trápením
........ taky řeším co do fáva k lepšímu motoru za ideální převodovku. Mám obě nové. S 3,9 jsem zvyklej jezdit, je to svižný cca do 110kmh , dálnice ideál na pohodu 140 - 150, ale v jiným terénu než praha - svitavy je to celkem mazec a pořád to člověk tlačí pod plynem kopce předjíždění 3 záhy 4 a pět jen rovinky.
se 4,22 by to mělo bejt jako s feldou ted co jezdím (1,3 40kw mpi --prý kratší pětka snad ještě ? ) svižný rozejzdy , ale zase moc častý řazení, a ve výsledku jezdím všechno pětkou a jen když je jo kopcovitej terén tak tam loupnu 4.. na trojku to už musí bejt jo krpál plnej zatáček. na 5 i předjíždím, ale dálnice je taková maximální rozumná rychlost 120 pač pak na 100km v tahu je to prostě moc přetočený a žere to. takhle to jezdí do 6l.
takže taky řeším dilema. na druhou stranu si řikám že oproti serii to bude svižnější a ta 3,9 bude vlastně to co byla ted ( co mi vyhovuje ) , jenom tomu dodám chybějící výkon a svižnost kterej to ted strádalo a škodovka ho misto koněma nahradila 4,2 stálým převodem.
........ taky řeším co do fáva k lepšímu motoru za ideální převodovku. Mám obě nové. S 3,9 jsem zvyklej jezdit, je to svižný cca do 110kmh , dálnice ideál na pohodu 140 - 150, ale v jiným terénu než praha - svitavy je to celkem mazec a pořád to člověk tlačí pod plynem kopce předjíždění 3 záhy 4 a pět jen rovinky.
se 4,22 by to mělo bejt jako s feldou ted co jezdím (1,3 40kw mpi --prý kratší pětka snad ještě ? ) svižný rozejzdy , ale zase moc častý řazení, a ve výsledku jezdím všechno pětkou a jen když je jo kopcovitej terén tak tam loupnu 4.. na trojku to už musí bejt jo krpál plnej zatáček. na 5 i předjíždím, ale dálnice je taková maximální rozumná rychlost 120 pač pak na 100km v tahu je to prostě moc přetočený a žere to. takhle to jezdí do 6l.
takže taky řeším dilema. na druhou stranu si řikám že oproti serii to bude svižnější a ta 3,9 bude vlastně to co byla ted ( co mi vyhovuje ) , jenom tomu dodám chybějící výkon a svižnost kterej to ted strádalo a škodovka ho misto koněma nahradila 4,2 stálým převodem.
20:14:31
22.07.2019
22.07.2019
T
-> Tuner#2: kompromis je vždycky na prd....a když to tady tak čtu, tak mám pocit,že není moc co řešit vzhledem k financím....buď tam nech 4,22 a máš tam pětku na cestování a nebo si pořiď tu 4,5 a uvidíš