Jak vylepšit 5q převodovku?

prohledat
213 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 09.07.2019 do 17.03.2020, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
20:10:35
22.07.2019
MVM
-> MISCHO 22.07.19 19:54:55: Já jen píšu co mám odpracovaný v rukách. Prostě nějaký motor v nějak těžkým autě a s nějakými pevně danyma jizdnima odporná se zastavi na dálnici na jednom a tom stejným top speedu. Na okruhu tě omezí max otáčky na poslední kvalt. Jsou ale i pohárové převodovky pevně daný na všechny tratě a tak buď to někde jedeš v omezovaci 100m a nebo nedáváš poslední kvalt.
20:05:08
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 22.07.19 19:42:31: Několikrát jsem se zde opakoval, že si Tě moc vážím jako odborníka, ale dost často náš "problém" překroutíš do roviny motorsportu a to my nejsme schopni akceptovat/zaplatit. Chápeš?



A to s čím nesouhlasím, je tahle Tvá věta: "Maximální rychlost má každý auto furt stejnou bez ohledu na trať"



To je prostě blbost... Jinou maximálku má auto na krátkém kopcovitém okruhu a jinou maximálku má na okruhu typu Monza... A tomu je třeba přizpůsobit převody, aby jak na tom krátkém kopcovitém to auto využilo pětku a stejně tak na té Monze. Logicky ta Monza bude chtít delší SP a i kvalty můžou být dál od sebe než na té kopcovité trati.



No a já řeším to, že když se jdu svést, tak prostě je trojka a potažmo čtyřka už moc rychlá a pětku při opravdu rychlém svezení ani nedám. Na druhou stranu s tím musím občas i cestovat a tam třeba SP 3,9 na dálnici byl super, ale okresky proti SP 4,22 bylo trápením ještě větším než teď. Nevím jak to popsat jinak... 8
upraveno 1x, naposled 22.07.2019 20:05:34
19:54:55
22.07.2019
MISCHO
-> MVM: nemam az tolko skusenosti ako ty , ale na swifta sme mali 3 prevodovky . Jednu kopcovu a dve okruhove. Saxo malo dve sekvencie . Tak isto mam odskusany aj olej . V moste sme skusali novu skrinu a s castrolom hucala jak tank . Chlapi moravaci poradili Motul a od tedy zazracne klud . Mam ho aj v skodnej a vsetko slape jak oci . Cokolvek napisem otoci proti mne .
19:42:31
22.07.2019
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.07.19 10:17:09: Tak si to nemysli a bav se o tom s kým chceš. Asi jsem skládal ve svý práci Hewland nějak špatně. 1 Věř mi že správně naprevodovat je tak trochu umění, dneska pomáhá telemetrie a data. Ale i tak jsou dány pevný základy které budou platit vždycky.

E: Apropo- Je důležité rozlišení top speedu který daný auto je schopný dosáhnout (letiště), a rychlosti které je reálně schopný dosáhnout na nejdelší rovince okruhu. U závodního auta tě vždy limituje omezovač otáček a ne průběh motoru.
upraveno 1x, naposled 22.07.2019 19:53:02
15:33:34
22.07.2019
Dušan
-> Tuner#2: jak se říká..z hovna byč neupleteš takže to bude pořád o kompromisech nebo jiných částkách.



Ono to není až tak těžký. Stačí si udělat soupis akcí co to má zvládat a jaký u toho budou rychlosti nebo očekávaný zrychlení. Následně se váha přesune na jednu stranu nebo zjistíš co potřebuješ jako kompromis. V podstatě nikdo z nás ti nedá správnou odpověď, protože si na ni musíš přijít sám.



pozn: hovno = škodovácký převodovky
13:28:38
22.07.2019
Čokin
-> Tuner#2: 185/60 R14
12:33:33
22.07.2019
kury
-> vhml: Do toho uz nevidim1 Me stacilo, ze to fungovalo3 Honzovi by mozna stacilo jen 3,4,5. Dlouhou jednicku na vracaky asi u nej netreba. K tomu ten silnej sp 4,22. Zase takova castka to za ty kolecka neni,kdyz uz se to bude delat.
12:25:34
22.07.2019
vhml
-> kury 22.07.19 12:18:01: Freiove uz taky dělají jen šikmý. Ale jak to není broušený ( a možná že už to umí ) tak to stejně není ono.
12:18:01
22.07.2019
kury
-> Tuner#2: Ja mel od sixty sikmy zuby.
11:52:30
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 22.07.19 11:13:50: No právě a kompromis jsem měl vždy a vždy to nějak šlo. Takže to zase jen posunu tím převodem tam kde jsem byl s menší vackou.
11:13:50
22.07.2019
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 22.07.19 11:12:44: ale nedosahnes takovyho zlepseni dynamiky jako v pripade vymeny kolecek. Byt uznavam, bude to delat kraval a na stovce mi sere. Ale mam horni uchyt převodovky přes svislakovej silac a ten tomu taky uplne nepomůže.
upraveno 3x, naposled 22.07.2019 11:16:46
11:12:44
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kury 22.07.19 11:05:52: Od jiných koleček mě odrazuje hlučnost,protože je to většinou rovný zub. Proto jsem více nakloněný tomu silnějším SP a zabiju dvě mouchy jednou ranou (větší výdrž hrušky).
11:08:54
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 22.07.19 10:32:38: Nějak nechápu tu reakci. Na Pohofestu jsem byl i přes pouze jeden ne moc povedený pokus pořád nejrychlejší 1.3 ze všech atmosfér a když se podíváš tak jen půl vteřiny za nejlepší 1,4 na motorkarbcich a nebo webrech. Takže v tom, že by byl motor špatný to není. Pětku v Mostě nedám proto, že čtyřka konci bezmála na 170ti a na cílovce, která je do kopce škodovky nejedou obecně nějak zásadně přes 150 km/h. Chápeš?
11:05:52
22.07.2019
kury
Tak na rally nam na ceske silnice maximalka prevodu 4,22 a kratsich kvaltu,kde 5 je jako seriova 4, stacila v 99% pripadu. (gumy 185/60 R13). Pokud necestujes hodne po dalnici, tak bych mozna zachoval 4,22 a sel do tech jinych kvaltu. Trochu obetujes cestovani, maximalka bude jako ted na vytocenou 4, ale je to fakt uplne jiny pocit, jak ty rychlosti navazujou.
10:32:38
22.07.2019
Dušan
-> Tuner#2: pokud nedas petku na 4.22 tak je neco spatne a pak si rakam pro teda na 4ku nejet s 3.9 vic at tam nemusis davat 5ku, kterou to neutahne :) Pokud vidim tak hledas kompromis a podle toho ze chces jit uplne dolu tak 4.22 je osvedcena klasika. Niz uz to bude tragedie na cestovani. Nebo pri kratsim SP jedine Sixtovu dlouhou petku, ale to zase skoncis brzo se 4kou a pak bude velka dira.
10:17:09
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 22.07.19 10:05:32: To si nemyslím... Maximalku budeš mít jinou v Mostě a jinou na Ringu a podle tohoto právě volis staly převod a rozložení jednotlivých rychlosti tak, aby jsi i pětku využil na maximum a ne jako já, že ji tam ani nedám. Ostatně kecali jsem na tohle téma s Marešem a na R5tku konečně loni homologovali kratší převod a všichni ho houfně vyměnili, protože je prostě lepší využívat všech pět kvaltu než tam mít pětku na většině trati jen na okrasu. Jestli si dobře pamatuju, tak maximalka spadla z 204 na něco kolem 190ti.
10:05:32
22.07.2019
MVM
-> Tuner#2: Maximální rychlost má každý auto furt stejnou bez ohledu na trať. Jde o to za jaký čas se na ni dostaneš. Začíná se vždycky od posledního kvalitu kterej danej motor dotočí/zvládne. Jednička je buď pevně daná nebo podle typu startu.
09:19:17
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 22.07.19 09:17:25: S jaký rozměrem pneu?
09:18:08
22.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MISCHO 21.07.19 16:51:13: názor mít můžeš, ale ne psát, že svět se v prdel obrací...



-> MVM 22.07.19 07:53:33: Pokud se budeme bavit o závodech, tak ta tvá obecná poucka sama o sobě určuje, že co trať to jiné převody. Jiná převodovka bude na krátký Most, kde se současnou nedám ani pětku a jiná bude na ringu, kde jsem se bez problémů dostal na maximální rychlost. Vzhledem k tomu, že současný motor víc točí, tak se za co nejnižší náklady chci dostat tam kde jsem cca. byl před rokem. Jasný bude to zase o kompromisu, ale to ani jinak nejde vzhledem k užití auta.
09:17:25
22.07.2019
Čokin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.07.19 21:14:59: Jednu sezonu jsem jezdil SP 4,44 a bylo to dobré akorát tak do kopce, jinak motor furt v otáčkách, to bych ještě dobře promyslel, at tě to pak na okruhu nemrzi.
07:53:33
22.07.2019
MVM
-> MISCHO 20.07.19 21:25:08: Máš to napsané skoro dobře. Já na tohle znám definici která říká že : " Odstupňování rychlostních stupňů musí umožnit /závodnimu stroji/ v co nejkratším čase dosáhnout jeho maximální rychlosti. Ja a čím to uděláš je už jen o možnostech/zkušenostech.

-> Tuner#2: Na to aby napřevodování ideálně fungovalo je potřeba mít nejdřív k dispozici graf motoru z brzdy. Potom je možný ještě pomocí dalších výpočtů navrhnou optimální převody. Je ale potřeba počítat s tím.že možnosti a výsledek je osekaný pevnýma hodnotama jako je počet stupňů, průměr obutých pneumatik atd. Není to jen o pilovým diagramu - kterej je základ. Stejně ale nebývá u "našich" převodovek Škoda tolik možností variovat,jak tomu je například u převodovek Sadev nebo Hewland pokud to není osekaný omezeným počtem převodových poměrů nebo vyloženě pohárovýma převodama. Stejně sklouzneš k tomu co se běžně vyrábí-nebo je někdo v nějakým rozsahu pro danej rychlostní stupeň ochoten vyrobit kolečka.... 4
20:22:55
21.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 21.07.19 19:30:30: už nad tím špekuluju cca půl roku, pač jsem měnil teď 2x špajsku a zase půjde ven. Šlo by to jednoduše. Uchycení šikmých ala LR a místo příčky jäckel. Jednak by to zpevníl, druhák by případně zachytil špajsku kdyby povolily silenty (nemám originální LR zavěšení zvrchu) a za třetí by se ti takhle nehnula geo, když budeš měnit spasjku spodem.
19:54:15
21.07.2019
MISCHO
-> MajoLR: Verim tomu ze clovek jeho veku je v skutocnosti rozumny a osobne by sa takto nevyjadroval . No spoza klavesnice prekypuje pseudohumorom na moju adresu a caka kto sa k nemu prida nech si pohoni triko aky je on borec .
19:39:36
21.07.2019
MajoLR
19:30:30
21.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 21.07.19 17:53:47: to by bylo zajimave, ale 1. jak vyresit uchyceni sikmejch a za 2. pevnost kastle, na techwebu kdysi nekdo psal, ze diky shnile pricce se mu kastle jako rozsirila9
17:53:47
21.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.07.19 15:42:55: tak pokud by to nemělo příčku, pak je mnohem menší šance, že něco odřeš, pač ti odpadne 90% práce. Ale zásah to je velkej, bohužel
16:51:13
21.07.2019
MISCHO
-> Tuner#2: pan Honzik som nevedel ze uz mam zakazane konstatovat a nemozem vyjadrit svoj nazor .
15:42:55
21.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 21.07.19 10:01:39: Tak pracovní závěs jde pověsit na provázek za plato, ten se vůbec odpojovat nemusí. Ale jak píše Antony, bez příčky je to dost velký zásah a ten dělat nechci. I tak by to u auta kde se nesmí nic odrit nebylo na 15min. jako u zavodaka ve více lidech v servisu.



-> MISCHO 20.07.19 21:25:08: koukám, že jsi měl zase a opět potřebu tady slovně ejakulovat...
15:01:47
21.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Bery: všechno v pohodě, jen ta příčka se blbě nahrazuje 8
10:01:39
21.07.2019
Bery
při nejhorsim udělat horní závěs převodovky, vyhodit příčku, rychlospojku na pracovní válec spojky a výměna druhé převodovky je záležitost 15 ti minut.
21:40:59
20.07.2019
Jarda - zrušená registrace
tam je nejakej renonc-> Jarda - zrušená registrace 20.07.19 21:12:28:

-> MISCHO 20.07.19 21:25:08: neni to zbytecne? kazdy at si to nastavi, jak mu to vyhovuje4
zvětšit Jak vylepšit 5q převodovku? - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 20.07.2019 21:40:59
21:25:08
20.07.2019
MISCHO
Ja som mal a mám stale skusenosti ze dlhe prevodovky su na okruhy a kratke na kopce . Ale zrejme sa svet v prdel obracia a ja som zaspal dobu
21:14:59
20.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 20.07.19 21:03:32: S tím prostě nesouhlasím, proti SP 3,9 je 4,22 výrazně lepší na okresky a i na sprintu to už kdysi udělalo něco přes sekundu dolů. Aktuálně je i 4,22 prostě moc dlouhá, byť třeba dnešní slalom přesně na dvojku bez řazení vycházel, cestou domů jsem se definitivně rozhodnul pro SP 4,5.
21:12:28
20.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Dušan 20.07.19 21:03:32: jj, tak kdyz mas turbo...

koukam, ze ty patnactky jsou stejne jak ty moje 185 70 13, ale nezohlednuje to sirku disku...
zvětšit Jak vylepšit 5q převodovku? - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 20.07.2019 21:12:28
upraveno 2x, naposled 20.07.2019 21:15:57
21:03:32
20.07.2019
Dušan
-> Jarda: jezdim 195/50 R15 a to je od serie mensi o nejaky maly %. 4,22 je fakt na nejaky motory okolo 70k. Co ma 90 a vic si s 3,9 poradi jak nic.



A kdyz neni vykon tak se musi dodelat.
20:48:29
20.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 19.07.19 22:24:06: 195/50 15 maji mensi prumer, nez serie4 ale vetsi, nez tady oblibene 185/60 R13, ja nejakou (asi 150tis.km) dobu jezdil 165/70 R13 na rapidu a prislo mi to male, ale bylo to trochu zivejsi no, cele nemecko jsem projel na nich i na 185/70 R13 cestovni rychlosti okolo 140kmh a urco mi ty druhe vyhovuji vic

-> Dušan 19.07.19 16:03:47: to si uplne nemyslim, na jeho miste bych volil spis 4,224 ten 3,9 je spis pro me, tak akorat na dalky...
22:24:06
19.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: však jasné, už jsme to psali na začátku že máš 15" a tam to vychází líp 4
16:03:47
19.07.2019
Dušan
-> Tuner#2: na to tvoje ježdění okolo komína a občasnej výlet musí klasická 3.9 stačit. Zbytek jsou vyhozený peníze. Cokoli kratší je na ten motor málo. Pochopím Molsa a to jeho závodění, ale okruhy a srazy ne.
13:57:14
19.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 19.07.19 13:27:39: No jasný, ale řešíme můj případ ne malé pidi kolečka. Já nikdy nic jiného než 15tky jezdit nebudu (mám tři sady a gumy jsou na to nejlevnější) a s nima to už vychází zcela jinak a veseleji. 4
13:51:00
19.07.2019
palinator
-> Antony:

To už je na to tam dát obráceně sestupnou převodovku z Tatry ne? 3
13:27:39
19.07.2019
Antony - zrušená registrace
Jinďas by mohl vyprávět jaká je to cesta na sraz skodahome s SP 4,5 na R888 185/60 R13. Mooc si to pochvaloval 3
22:14:44
18.07.2019
Bery
ty 15" to posunou asi rozumně. u mě 7000 na 5ku cca 154. roviny na přejezdu jsou trochu utrpení...nuda... u mě další evoluce bude s 4,25
13:52:26
18.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.07.19 11:48:33: 3 3 3 jako ale ono to s těma 15tkama nevychází úplně blbě. 4



Teď je trojka 130km/h a to je prostě moc.
12:04:54
18.07.2019
MOLSO
-> vhml: 107107
11:48:33
18.07.2019
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 11:41:11: a na podzim s tím můžeš, se sériovou jedničkou, jezdit brigádně orat 3
upraveno 2x, naposled 18.07.2019 11:54:09
11:41:11
18.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery 18.07.19 06:29:28: Extrém/motorsport do toho tady zmínil MVM. Máte pravdu oba dva, ale moje užití je jiné a hledám rozumný kompromis. K mým 15" kolům a otáčkám motoru mě nejlépe vychází ten SP 4,5 a uvidíme co to bude dělat.
10:30:48
18.07.2019
George88
-> Tuner#2: Taky jde o to, jakou variantu převodů zvolíš. Můžeš mít pětku 1.18 nebo taky 0.96..
06:29:28
18.07.2019
Bery
-> Tuner#2: to porovnáváš děsný extrémy. Nevím že by mi někdy u Kašparů doporučili mogul, nebo castrol...Mají odladěno na své oleje, které k tomu i dodávají. A např. po 200 ostrých km měníš. To je i u historika se svorem a třeba velkýma synchronama - jiný model zubu... atd.. tam tu převodovku někdo dělá po každým závodě. jinak na to není spoleh, pokud tomu dáváš kudlu...

To ve svém autě dělat nechceš. chceš se vozit a užít sportovní jízdy - můj odhad

S dnešníma možnostma výroby ty kola ať už od Freiů, nebo Sixty, jsou funkční s nějakou vyšší hladinou hluku se počítá. Jmenuji jen ty neznámější, nechci spekulovat kdo dál kde přeprodává a orientace na cenu u tohodle produktu není to nej... viz MVM.
00:22:08
18.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Téma jsem založil před 10ti dny a olej byl jen doplňkovou otázkou. Spíše by mě zajímali zkušenosti a názory na ty převody. Od koho koupit, kdo co jezdí apod. a ne se dohadovat o vhodnoti olejů.



Nikde jsem netvrdil, že ten Castrol je vyloženě špatně, ale už od pár lidí (co se převodovkama zabývají) jsem slyšel názor, že s ním synchrony trpí a chce to spíše hustější olej. Je to něco za něco, buď budeš synchron šetřit a řadit pomaleji než se vytlačí hustější olej a nebo naopak. Třeba Petr Šimurda jezdí úplně jiný olej, protože je zvyklý ze sekvence na jinou rychlost řazení a chová se k tomu dost hrubě.



-> minno 17.07.19 18:22:21: Já myslím, že se není třeba tomu smát. To, že je to dobrá volba tady potvrdil vhml, Antony a to jsou lidi co taky na track day a jiných akcích mají už něco odjeto.
upraveno 1x, naposled 18.07.2019 00:23:37
19:41:20
17.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 17.07.19 18:19:06: jj, vsak jsem to nepsal k tomu gl4+ naopak jsem psal ze by mel zvladat i hypoidni prevod a to diky te vysokotlake prisade, jak pises4 ja ho mam v rapidu, nive, felde a ted i v octe a ok, ale vse nespasi, to je jasne...

Edit: koukam, ze jsem to trochu neobratne napsal v minulem prispevku
upraveno 1x, naposled 17.07.2019 19:57:01
Extreme Tyres