skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak vylepšit 5q převodovku?
prohledat
213 příspěvků (zobrazeno 201 až 213) od 09.07.2019 do 17.03.2020, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
16:43:52
10.07.2019
10.07.2019
kraska98
-> MISCHO: Já mám taky 185/60 R13 SP 4,22 a při 150km/h mi to točí něco lehce pod 5tisic což mi přijde vpohodě, obvzlášť když nemáš sériovku.
16:21:08
10.07.2019
10.07.2019
Kocvin
A on se ten pevný, jaký má Molso, nedělá jiný než 4.5 ??
13:06:52
10.07.2019
10.07.2019
MOLSO
-> Tuner#2: SP 4.5 je pecka čo sa týka akcelerácie, na presuny to už moc optimálne nie je. Pri 4000 ot. Na 5. Stupni mám cca reálnych 110km/h (185/55r14). Pre mňa bolo ale prioritou aby ten stály prevod vydržal, lebo ma nebaví každú druhú- tretiu sezónu riešiť potrhané prevodovky.
Keď s tým jazdis okruhy, skor vy som doporučil ine odstupnovanie 345 aby kvalty vychadzali lepšie a sp dat kludne aj 3,9.
Keď s tým jazdis okruhy, skor vy som doporučil ine odstupnovanie 345 aby kvalty vychadzali lepšie a sp dat kludne aj 3,9.
12:57:53
10.07.2019
10.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: vlastně ty jezdíš 15", jako bych nic nenapsal
12:46:10
10.07.2019
10.07.2019
MISCHO
Ja jazdim 4,22 na 185/60 R13 a ciste utrpenie pri presunoch . S 185/55 R15 je to o poznanie lepsie . No najlepsie pocitovo a aj casovo na sprintoch a pri presunoch uvazujem spatne dat 3,9 .
12:32:20
10.07.2019
10.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: možná že můj pohled je asi hodně zkreslenej cestama po ose na Drom, ale já teď vyměnil 3,9 za 4,22 a je to utrpení. Kor když ty máš o dost silnější motor, tak by to musel zvladnout, ne? Myslíš, že když to celý posadiš díky 4,5 ještě vic do pomala, že si pomůžeš?
12:26:17
10.07.2019
10.07.2019
kury
-> Tuner#2: www.uloz.to/!KahLEaY1/vyp
octy-rychlosti-xls
11:38:03
10.07.2019
10.07.2019
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.07.19 22:49:02: ano, něco to samozřejmě pomůže.
11:35:05
10.07.2019
10.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Někdo další? Třeba MOLSO by měl mít aktuální zkušenost s SP 4,5 jen teda má menší obvod kola než já.
22:49:02
09.07.2019
09.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 09.07.19 22:43:40: Já nesouhlasím. Přešel jsem z SP 3,9 na 4,22 a jen na blbých sprintech to udělalo vteřinu dolů a na okreskách to funguje taky o mnoho lépe. Takže ještě kratší převod to zase posune a právě začnu využívat více kvalty 3/4, které v sérii krásně navazují narozdíl od současně využívaných 2/3.
22:43:40
09.07.2019
09.07.2019
vhml
" ale bude níže, takže se ta trojka zase snáze roztočí" A rychlostech kde bys předtím krásně dotáčel trojku už budeš trápit čtyřku. Blbě odstupňovanou převodovku krátkým SP nespasíš.
22:39:38
09.07.2019
09.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
A poslední dotaz, existuje někde na netu tabulka, kde si zadám převody, kola a vyjdou mě rychlosti na jednotlivé stupně? Tu na Techwebu znám, ale je pro sériové převodovky.
22:38:37
09.07.2019
09.07.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Pomalu začínám rozmýšlet nad změnama, které bude vyžadovat převodovka díky delší vačce a vyšším otáčkám motoru, kterých dosahuje. Samozřejmě vím co by bylo nejideálnější, ale pořád si říkám, že dávat za kompletního hewlanda bezmála kilo je moc na moje využití a teď je otázka jakou cestou jít?
1. Silnější SP s kratším převodem 4,5 a k tomu nechat zbytek sériový
2. Nechat SP 4,22 co jezdím doteď a dát kratší 3/4/5
3. jiné řešení?
Pro varinatu 1. hraje delší výdrž SP a více méně podle mě dlouhá životnost celé převodovky. Bohužel zůstane ten větší skok z dvojky na trojku, ale bude níže, takže se ta trojka zase snáze roztočí.
Pro variantu 2. hraje takřka ideální odstupňování a lepší návaznost nejpoužívanějších kvaltů, ale zůstane chatrný sériový SP.
A poslední dotaz, jaký olej? Stále platí, že top olej je 75W90 Syntrans od Castrolu? Nebo někdo jezdí s úspěchem něco jiného?
1. Silnější SP s kratším převodem 4,5 a k tomu nechat zbytek sériový
2. Nechat SP 4,22 co jezdím doteď a dát kratší 3/4/5
3. jiné řešení?
Pro varinatu 1. hraje delší výdrž SP a více méně podle mě dlouhá životnost celé převodovky. Bohužel zůstane ten větší skok z dvojky na trojku, ale bude níže, takže se ta trojka zase snáze roztočí.
Pro variantu 2. hraje takřka ideální odstupňování a lepší návaznost nejpoužívanějších kvaltů, ale zůstane chatrný sériový SP.
A poslední dotaz, jaký olej? Stále platí, že top olej je 75W90 Syntrans od Castrolu? Nebo někdo jezdí s úspěchem něco jiného?