Jak správně zajíždět destičky a kotouče?

prohledat
120 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.03.2016 do 27.11.2017, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
17:33:49
27.11.2017
MVM
-> Venca. 27.11.17 12:41:31: Jsem teď dva dny pracovně v německu. Jak se vrátím vyfotím Ti DS3000 použité,ovšem z jiných větších třmenů,popraskání Feroda i jiných, vídám to dost často. Tady bych se nebál to ojet cca do půlky, že by někdo řešil u závodních desek reklamaci nevidím zcela reálné - no zkusit to "jak se říká "můžeš. Jinak plochou větší desky mívají drážku.Ta jednak umožní právě mírně i tu dilataci,pomáhá čištění,ale zase je nevýhoda že ty desky právě od tý hrany drážky často uhoří .. Proto je nemám oblíbené.Pokud se neprojevuje náznak oddělení od nosnýho plechu,tak bych neřešil. Jde to ojet až doslova na plech 3Bývá rozdíl jestli jsou v pechu zalitý cca 15mm kruhový díry, nebo je nosný plech plný. To je vidět ze strany pístků .. Aby se deska naráz utrhla - jsem zažil na seriových Textarech použitých na okruhu po 200km se přehřály a urvaly vcelku v 1/4t tloušťky celkem mazec.. 4
12:41:31
27.11.2017
Venca.
Zajížděl jsem to podle instrukcí, co k tomu dávají... Otázka je, co dál s takovýma deskama? Vyhodit se mi je uplně nechce, přece jen něco stály. Ale zas bych nechtěl úplně zažít, co se stane, až se deska odlepí a uletí.



Pokud by to mělo být pružením, tak to bude špatně zkonstruovaný? Ale zas nadruhou stranu, plnou silou se na to skoro nedá šlápnout, protože se hned kola zablokujou.



Zkusim to vyreklamovat, uvidím, co mi na to povědí...
upraveno 1x, naposled 27.11.2017 12:45:35
07:45:03
27.11.2017
vhml
-> MVM 27.11.17 07:40:53: to pružení bych, vzhledem k jednopístkovýmu brzdiči, viděl i celkem pravděpodobný, pokud praskly ty desky co u pístku jsou.
07:40:53
27.11.2017
MVM
-> Venca.: Pokud ty desky byly správně a dostatečně zajetý. I tak se to na některejch typech někdy přesto objeví. Může to udělat tepelný výkyv kdy je ta deska rychle ohřátá i po jízdě kdy se auto zastaví na místě a teplota roste. Nebo i po jízdě při chladnutí. Důležitý je taky to,že "může" - nevim jak u Fav.desky - pružit základovej plech a destička se může mírně prohýbat,a řecí materiál toto pružení nezvládne.
06:51:00
27.11.2017
vhml
-> Venca. 26.11.17 14:36:21: o přehřátí nemůže bejt na Běšinech ani řeč.

Pokud ti nevisí brzdič, nebo nepřibržďuješ levou nohou.



Na Favoritu na Lavanttalu s tim nebyl problém ani v největších sjezdech. Honzovy to na LR bez chlaďáků taky svítí jak vánoční stromeček.
upraveno 1x, naposled 27.11.2017 06:51:15
15:33:41
26.11.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Venca. 26.11.17 14:36:21: Zkusil bych fotky poslat p. Krejsovi do Renovaku.
14:36:21
26.11.2017
Venca.
-> Tuner#2: Bych předpokládal, že DS3000 nepůjdou přehřát...ještě na sériových gumách.
14:35:25
26.11.2017
Venca.
Kotouče byli dávaný nový a zajížděný cca 200 km na starý desky. Vypadají dobře, není na nich vidět žádné poškození.
upraveno 1x, naposled 26.11.2017 14:47:39
13:25:07
26.11.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Venca. 24.11.17 20:27:29: Otrhane hrany dela vic jetej kotouc, ktery uz ma lavor. Praskla deska tezko soudit zda to nekdo prehral?
12:14:09
26.11.2017
Bery
A jak vypadají ty kotouče?
20:27:29
24.11.2017
Venca.
Na každé desce je něco. A taky jsou celkem dost otrhané hrany.
zvětšit Jak správně zajíždět destičky a kotouče? - obrázek od Venca. vložen 24.11.2017 20:27:29
20:25:57
24.11.2017
Venca.
Využiju téma, sundaval jsem z feldy po závodě(20 km RZ, cca 300 km normálního ježdění) desky ferodo DS3000 a jejich stav mě nemile překvapil - jsou popraskaný někde až k základně, Nevíte čím to může být? Zajížděno dle návodu. Kotouče ATE.
zvětšit Jak správně zajíždět destičky a kotouče? - obrázek od Venca. vložen 24.11.2017 20:25:57
11:32:33
15.06.2017
bouchy
-> MVM: Sice nemám záznam z nějakýho (edit) "plantografu" na plochu dotyku, ale kdyby to jezdilo na stejnou plochu jako to stojí, pak by stačily 115ky kolmo na zem3 3 Třeba i v F1 se s tím mooc pracuje - s faktem, že auto ve vys. rychlostech jede po středu, ten se opotřebovává, rychleji ohřívá a naopak kraje se můžou drolit - a to vše se musí nějak vykoumat, třebas tou geoškou. S vyboulením (v > 320km/h) se počítá, nehledě i na změnu tlaku ohráté pneu.

Toto je blbě (jinak než má být): cdn-4.motorsport.com/stat ic/.../s2_1.jpg

Toto je přijatelně (jak je na konci stintu) rookief1.files.wordpress. com/2010/.../graining.jpg
upraveno 1x, naposled 15.06.2017 12:11:36
07:26:58
13.06.2017
MVM
-> bouchy: U toho Ferdy to jistě není o tom že se "nafoukne" pneu 4 Je to dáno vícero faktory. Michelin funguje s jinou geometrií než třeba Pirelli .. atd. Každá ze čtyř pneu na závodním autě vyžaduje jiný vyhovující podminky,který jí dodáš nastavením všech možných hodnot(odklon,zbíhavost jsou ty základní) - tudíž auto nemusí mít osově souměrný setup. A pak je spousta dalších sovislostí proč a jak s těma hodnotama pracovat - na základě měření a chování auta.. typu trati,povrchu,stylu jizdy..
07:15:53
13.06.2017
bouchy
-> MVM: A co teprve výplody některých českých tunerů (ona se ta větev asi nějak jmenuje, takovýto ráfky skoro až na silnici, gumy nafouklý jak balony skoro bez bočnic, bez odpružení..)3 3 Zajímavější je fakt, že (občas) v F1 ale hlavně na oválech Nascaru maj geometrii tak, že auto je uzpůsobeno na jednostranné zatáčení. Krom jiného, u toho ferrari se asi počítá s jiným tvarem běhounu za vysokých rychlostí, takhle široká guma se odstředivostí vždy trochu "nafoukne" - změní tvar.
23:05:41
12.06.2017
MVM
-> Eidy: Na 31/71 je to dost .. Ale ono to okem klame a i třeba 3,5° vypadá šíleně 4 Navíc jak to stojí čistý na fotce - může to mít z fabiky jen základní setup ..
22:45:27
12.06.2017
Eidy
-> Tuner#2: Na tak široký gumy to má vzadu dost velký štafle. Oni to mají vyzkoušený, to nezpochybňuju. Jen mě to překvapuje.
20:40:36
12.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 11.06.17 22:58:41: Jo něco takový si taky myslím, ale proč jen na té 599 a nikde jinde? Je to zvláštní...



Tak mě to nedalo a hledal jsem. Závodní 599XX to má dokonce celoplošné a je to prý na zlepšení aerodynamiky a i chlazení. U té závodní k tomu bude přísun vzduchu, otázka je co u té sériovky.



www.motorbeam.com/2009/.. ./ferrari-599xx-track-focu sed-700hp-ferrari



A je tedy divné, že to fakt žádné jiné Ferrari nemá.
22:58:41
11.06.2017
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.06.17 22:41:54: Předpokládám menší ventilační efekt disků kol, čímž se karbon keramický kotouče udržují snáz teplejší a brzdy mají jedovatější nástup a brzdí ihned. (Záleží taky jaký mají materiál destiček - můžou t mít celý posunutý do větších teplot a v běžným provozu by to neprošlo homologací ) Nevim zatim jsem se s tim nesetkal ,na Ferrari co jsem zatim kdy dělal brzdy to bylo klasicky bez těch deklů 8 Jak ocelový tak keramiky..
22:41:54
11.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Tohle mě už delší dobu vrtá hlavou...



Proč Ferrari 599 jako jediné má na předních brzdách tenhle kryt? Žádné jiného ho nemá a tenhle model už od prvopočátku až doteď.
zvětšit Jak správně zajíždět destičky a kotouče? - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 11.06.2017 22:41:54
20:18:57
13.09.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.09.16 13:07:36: já do dočetl do půlky dohadování a pak to zavřel, že už tam žádná přínosná informace stejně nebude 4



Každopádně jsem si to teda představoval stejně. Trochu srovnat destičku a nedělat si s tím více hlavu. A pak už jen čekat kde mi ten zadek na sériových gumách předběhne :-)
17:00:18
13.09.2016
MVM
-> vhml: Záleží jak ten povrch třecí plochy vypadá,jestli tam nejsou vydrolený místa,trhliny a hlavně jestli nejsou desky sklovitý.. Obvykle jsem takto jetý desky srovnával na 60smirku na skle. Kotouče jdou taky očistit,ale nepředpokládám že by tomu chtěl někdo taky věnovat tolik péče. ( Já to dělávám na závodech flexou s kartáčem a komplet mám za hodinu a půl.. ) Je lepší mít sadu připravenou a jen to točit..

PS: To co píšu je spíš praxe z větších závodů - tudíž pochopitelně bude fungovat i způsob namontovat a jen to někde víc potrápit na brzdách..
upraveno 1x, naposled 13.09.2016 17:04:59
13:07:36
13.09.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Koukam, ze jsem bez prace, takze jako havlik :-)
10:35:08
13.09.2016
havlik
-> vhml: tohle jsem udělal na rapidu a sedlo si to bez problémů jinak viz: -> Tuner#2 - zrušená registrace 30.03.16 20:01:35:
10:02:56
13.09.2016
Eidy
-> vhml: Nejsem na to odborník, ale řekl bych, že tepelně jsou oba díly už "zpracovaný", takže bych řešil jen to, aby si sedly na sebe. Jinak pokud bys je chtěl klasicky zajet, tak jim neuškodíš.
09:14:16
13.09.2016
vhml
Dotaz na zajizdeci odborníky - kterak se postavit k montáži lehce jetejch závodních destiček na jetý kotouce? Zbrousit trochu destičky? Přetočit kotouče? Neřešit a čekat že si sednou?
18:57:15
12.06.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
19:16:22
01.04.2016
MVM
Aby tady neměl velkomožný šéf problém, tak to napíšu zcela obecně pro ostatní v pojmech,který je potřeba na brzdách vzít v potaz než se v tom člověk začne "vrtat" a všecko rozhodí. (Nedejbůh do někoho napálí a zmrzačí - páč jde přece jen o zásah do brzdový soustavy.)Tak především rozložení brzdných sil. Za další že se směs brzd taky řeší podle zatížení náprav a neplatí že na celým autě musí být zákonitě všude např Pagid RS 14 nebo ferodo DS Uno atd. A je toho všeho vlastně kolem víc a jde i na škodovku nebo jiný auto spočítat jak moc je která náprava nedobržděná a jiná zase naopak přebržděná. A to zase souvisí s přenosem váhy a pořád dokola..
12:04:38
01.04.2016
Toušík
-> Motomaniak: Asi taky hloupost ale nemůžeš mít někde skřípnutou. A nebo je prostě jen pocit. Já měl na stovce vzadu chvilku Beral (co jsem dostal jetej) a vepředu 4p a brzdilo to dobře a zadek nikdy nebyl přebržděnej a to jsem měl vepředu nějaký desky co dům dal..
11:55:04
01.04.2016
gabo0000
DsPf má niekto? Ja som zatiaľ najspokojnejsi s týmto riešením
21:38:39
31.03.2016
Motomaniak
-> Toušík: Odvzušněno mám snad dobře, už jsem tim prolil litr brzdovky a nepřijde mi, že by byl pedál nějak měkký.

-> Tuner#2: Neboj, do Mostu s nima nepočítám, buď pojedu brembo nebo lucas, uvidim zítra co bude lepší :-)
20:38:23
31.03.2016
Toušík
-> Motomaniak: Hele mě to přijde divný že bys tak snadno ohřál Beral aby přestal brzdit :/ Já ho mám na zadku taky. Protože já ho před RZ prohřívám ručkou a je to znát a to si myslím že tomu dávám docela kotel... Nevím jak psal -> Čokin: protože normálně by to mělo fungovat... A ještě když máš vepředu 4p :/ Máš pořádně odvzdušněno? Sice asi blbej dotaz ale začít od základu..
20:26:51
31.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Motomaniak 31.03.16 20:08:56: ATE chce teplotu, mě to vždy brzdilo až po druhém, třetím zabrždění, takže to není tím, že zadek vyměkne, ale že předek začne brzdit jak má 4 a ne že mě ATE budeš hoblovat v Mostě, mám je do železné rezervy 4 1
20:08:56
31.03.2016
Motomaniak
-> Tuner#2: Tak dneska jsem zkusil ty ATE od tebe a přijde mi to víceméně stejné. Ale když se hodně brzdí, tak ten zadek teplotou vyměkne a začne mít převahu předek, takže v mostě po pár zatáčkách to bude snad použitelné než to zase vychladne. Ještě jsem našel nějaký načatý lucas, tak je tam zítra hodim a budu ještě trochu testovat. Jinak když to nějak nevyřešim, tak místo regulátoru hodim dozadu obyč ferodo pakny a beral schovam až někdy pořídím DS.
18:20:55
31.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 31.03.16 18:10:13: Nebude. Jeste bych tomu dal sanci po Moste aby si sedli kotouce/desky a jinak to jine reseni nema.
18:10:13
31.03.2016
Čokin
-> Tuner#2: Já myslím, že problém bude ještě někde jinde, respektive se mě nechce věřit, že by zadek brzdil tak moc aby potřeboval regulátor. Spíš si myslím, že předek brzdí málo at už špatnýma deskama nebo ještě něčím jiným.
17:13:54
31.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Motomaniak 31.03.16 08:07:51: Obyc Ferodo se droli a separuje od plechu, udelalo me to 2* a nikdy vice. To uz radeji ten Lucas, ale je otazka zda to bude proti Brembu posun. Zkus tam ty pujcene ATE odeme a pokud i to nebude stacit, tak pak jedine DS a nebo regulator tlaku.
11:09:00
31.03.2016
Bery
-> aceboss: osinky ti spálim na par km trochu technické trati.
08:07:51
31.03.2016
Motomaniak
Přidám se sem s jednou otázkou, ať nezakládám nové téma. Máte někdo vyzkoušené destičky pro 4-písty od TRW a feroda?

Momentálně mám desky brembo a na zadku beralové obložení. Problém je, že zadek má rychlý nástup, což se o brembech na předku říct nedá (zadek se mi blokne dřív než předek). Tak přemýšlím o jiných destičká a na výběr kromě feroda a TRW už toho moc neni a na DS teď nejsou prachy.
21:12:48
30.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> aceboss 30.03.16 20:47:25: Netuším, na svém autě jsem měl obyč Ferodo, TRW, ATE, teď DSka ale osinek ne. Těžko říct...
20:47:25
30.03.2016
aceboss
-> Tuner#2: -> Tuner#2 - zrušená registrace 27.03.16 22:27:46: Prosím tě když se koukám na tuto sestavu desek kam dle sebe řadíš azbestové osinky když dost lidí tvrdí že nad ně není6. Tímto dotazem nic nesleduji jen mě to zajímá pro porovnání ze svoji zkušeností.4
20:43:56
30.03.2016
Milan 136
-> Milan 136 10.03.16 21:21:12: tak už to brzdí dost solidně1
20:40:58
30.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kury 30.03.16 20:21:48: Uvidíme, jsem na to zvědavý. 4
20:21:48
30.03.2016
kury
-> Tuner#2: Těžko říct, jestli poznáš v Mostě nějáký ohromný rozdíl mezi ATE a DS2500. Pokuď ti tam seriový brzdy nevadly. Já ten rozdíl poznal až v létě na RZ (Radouňský okruh): z maximálky brzda do kosy, po pár metrech zase brzda do retarderu, pak to zase rozjet na plno a brzda do retarderu. A to už jsem s ATE šlapal do bláta a brzdil očima. S DS2500 pohoda.
20:10:20
30.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Nebojte, tři dny dovolené na to použít nemusíte 3
20:07:22
30.03.2016
Luky
Já si taky oddechl 3
20:02:58
30.03.2016
havlik
-> Tuner#2: výborně tak to je eště lepší jak sem čekal:)
20:01:35
30.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 30.03.16 19:58:55: Tady není co zajíždět, pojivo se ze zajeté desky už uvolňovat nebude, takže je to jen o tom aby si deska sedla celou plochou, což v běžném provozu trvá déle. Pokud to vezmeš na letiště a budeš lítat tam a zpět a brzdit z velkých rychlostí, tak si to sedne za chvilku.
19:58:55
30.03.2016
havlik
A jak zajet jetý DS na jinejch kotoučích ale taky jetých:D
14:54:04
28.03.2016
Antony - zrušená registrace
Tak mám taky zajeto, no smrad hroznej 3 ale jinak dobrý 1
Extreme Tyres