Jak správně zajíždět destičky a kotouče?

prohledat
120 příspěvků (zobrazeno 101 až 120) od 10.03.2016 do 27.11.2017, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
14:48:51
10.03.2016
George88
14:29:22
10.03.2016
Luky
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.03.16 14:07:53: herdek, to se nad sebou budu muset zamyslet. Jak teď jezdím Upem na prdíky, dostal jsem cenu paliva někam na 0,75 Kč/1km a stal se ze mně nechutnej kolenovrt 3 Zkusím teda taky někdy zabrzdit (ale tý kinetický energie, co se při tom spálí... 39 )



47
14:19:12
10.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 10.03.16 14:09:13: Mě to teda moc jasné nepřijde, když v jiných materiálech se dočteš o otisku z rozpálené desky.



-> vhml 10.03.16 14:14:22: To to dokáže ručka srovnat? 9 Je pravda, že to při prvním projetí Žlutky taky vždy aplikuju spolu s nožní brzdou a plynem aby se to zas pěkně obrousilo v celé ploše.
14:14:22
10.03.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.03.16 14:09:39: výrazně víc využívám pouze zadní brzdy 3

Jinak asi za B. Nemůžeš jezdit do skonání světa :-) Samozřejmě neměl bys auto zastavit s rozpálenýma brzdama. Dělám to tak, že auto pohoním za vsí a než ten kilometr přes ves pak dojedu k baráku volně , tak trochu schladnou a nechám to stát na kvaltu.



Jinak největší problém není jestli zastavíš nebo ne. Jen to musíš náležitě ohřát aby se vypekli pojiva, ale zároveň si je na povrchu nespálit.
upraveno 2x, naposled 10.03.2016 14:19:42
14:09:39
10.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 10.03.16 14:04:31: Jako, že na sněhu využíváš brzdy víc než na suchém asfaltu? 9 BTW zrovna Tvůj názor na a) a nebo b) mě zajímal, když seš ten specialista přes DSka. 2
14:09:13
10.03.2016
havlik
podle toho co píšou v tom odkazu bych to tipnul na jasné B



viz: Pak nechte brzdový systém kompletně vychladnout a třecí materiál je již připraven k maximálnínu nasazení.

KOMPLETNÍ VYCHLADNUTÍ CELÉHO BRZDOVÉHO SYSTÉMU TRVÁ ZHRUBA 45

MIN!!! BEZ SPRÁVNÉHO DODRŽENÍ TOHTO PROCESU NEDOSÁHNETE

MAXIMÁLNÍHO MOŽNÉHO VÝKONU TŘECÍHO MATERIÁLU!
upraveno 1x, naposled 10.03.2016 14:09:56
14:07:53
10.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> bouchy 10.03.16 13:44:17: Je to jak píše Jiřík, menší zátěží, menším brzdným tlakem na zadní nápravě a taky nesprávným bržděním a využitím auta. Když s autem budeš jen poskakovat přes zimu po městě, tak je 90% šance, že se Tě to stane, pokud budeš jezdit i mimo město a nebudeš jezdit stylem mýho táty - vyřadí a dojede z 90ti po kilometru na 50 ke značce, ale občas to prostě před vesnicí z kila zabrzdíš na padesát s plným využitím brzd (samozřejmě pokud za Tebou nic nejede), tak opět tenhle nešvar eliminuješ.



-> Klubko_ 10.03.16 13:46:51: Prozradím večer.



-> Jirik_Tuňák1983 10.03.16 13:49:11: Však jasné, mě to většinou vychází min. na dvoje desky/jeden kotouč, brzdím hodně a brzdím velkým tlakem a ne málo a dlouho.
14:04:31
10.03.2016
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 10.03.16 13:54:15: na Sharanu mi zadky taky orezají, ale pokud je na zimu dost sněhu tak jsou zjara úplně v pohodě 3
13:54:15
10.03.2016
Jirik_Tuňák1983
-> bouchy 10.03.16 13:44:17: Nejčastěji se to stává u aut se zátěžákem, které jezdí obsazené jen jedním řidičem a ten málo brzdí. Kotouč pak orezne a protože je rez tvrdší než destička, tak destičku ubrušuje a rez se už neobrzdí. Na vyhození jsou pak i destičky, popř. lze kotouč stáhnout a destičku srovnat. Jinak se to stává běžně i na předkách, záleží na typu plovoucího třmenu - hodně s tím zápasí malá auta, která sedlají opatrné ženy, které jezdí pomaleji a málo brzdí.
13:49:11
10.03.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.03.16 13:18:24: U některých aut to vyjde často tak, že se sjedou desky a na výměnu kvůli tloušťce jsou i kotouče. Pak jsou auta, kde jsou kotouče dostatečně dimenzované na protočení v pohodě dvou sad originálních destiček.
13:46:51
10.03.2016
Klubko_
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.03.16 12:00:39: jsem pro a)

Ač na škodárně používám běžné kotouče a desky, tak dříve, než jsem věděl něco o zajíždění brzd, jsem několikrát nechával kotouče srovnat, protože kopaly a evidentně to bylo zahřátím a pak se mi udělal otisk.

Co jsem se ale nedozvěděl je, jestli se tento otisk může vytvořit i někdy pozděj. Příklad: autoslalom, takže jízda brzda-plyn několik minut a pak auto stojí, než se jde znova na řadu.
13:44:17
10.03.2016
bouchy
-> minno: Myšleno tak, aby se právě měnily obě veci naráz. Kor, když v kotouči jsou rýhy, je orezlý, s hranou, křivý aj.

-> Tuner#2: Aha, ok (déšť). Zajímalo by mě, proč se to vzadu děje? Nulový servis? Vidím to celkem často, ani mě nemrzí mít vzadu seřízenou bubnovku. Mně to tak prostě vyšlo, originálky se měnily za ATE, nemělo cenu měnit destičky a po roce kotouče (ačkoli zde je na to jiný názor), překopírování tvaru starých kotoučů přes nové destičky na ještě novější kotouče bych považoval za problém (viděl to tak i servisman)... ty starý kotouče už byly beztak křivý (i když vzorově opotřebený), orezlý a měly (už nevim přesně) něco málo pod minimem. Hrany lze sice oddělat na soustruhu, ale co už... A nejsem hazardér či dobytek, abych jezdil do: www.autoopravy.eu/foto/56 9-5.jpg (už sem viděl i rozpůlený chlaďák tak, že se oddělily plochy a zůstaly "špice"). Ale to sériovou 120ku s jednoduchým kotoučem nemusí trápit, chápu... jinak ATE vůbec nešpiněj ve srovnání s originálem, což byl asi TRW...
13:23:24
10.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 10.03.16 13:09:15: Je to blbost viz. můj předchozí post na konci. Nicméně zajíždějí hlavně lepších desek se tak běžně dělá. Já vím, na autech do provozu nikdy, ale tady se bavíme o sportovnějším využití...



Jen tak na okraj, nevím zda to byl vždy jen takový pocit, ale po návratu z okruhu mám vždy pocit, že auto lépe brzdí. Zřejmě ten proces zahoření a nebo spíše obroušení větší části hmoty vždy nastartuje desku k "novým" výkonům.
13:18:24
10.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Toušík 10.03.16 12:25:58: Záleží na meteriálu kotouče, ale ideální to není. Jaký jsi zvolil postup a) a nebo b)?



-> maras 10.03.16 12:32:47: Pokud nemáš nic jiného k tématu, tak sem prosím už nepiš. Názory, že to je zbytečné a že je zbytečné i dochlazovat turbo si nech k pivu v hospodě, tam Tě to bude možná, zdůrazňuju možná někdo po pár kouscích věřit. Chci tady mít seriózní téma pro toho, kdo si chce brzdy správně zajet.



-> Antony - zrušená registrace 10.03.16 12:35:52: Nech se překvapit 4



-> bouchy 10.03.16 12:54:06: Déšť tomu nevadí a povrchová koroze po něm taky ne. Samozřejmě pokud je rez trvalá a zmenší činnou plochu kotouče (nejčastěji se děje na zadku), tak to už je ale stav pro sportovní jízdu a ježdění na okruhu na pováženou. Co se týče výměna kotouč deska současně, tak se to sice dělá, i nové auta mají obojí nové, nicméně pokud to jde, tak ze zmíněných důvodů v článku by se to dělat nemělo. Na druhou stranu nevidím nic špatného na tom, že na jednom kotouči, vystřídám za jeho životnost několik desek. Deska se poměrně rychle povrchu přizpůsobí.



Sám mám už třetí sadu desek na jednom kotouči na Žlutce (pravda sjíždím je jen něco přes polovinu a pak jsem je preventivně měnil neb ATE bylo za 600,- a to mě nezrujnuje).
upraveno 1x, naposled 10.03.2016 13:19:37
13:09:15
10.03.2016
minno
-> bouchy: "vůbec se nedoporučuje např. 2x destičky za životnost 1x kotoučů"9 To zas počujem prvýkrát ja.

Tak to by mi brzdy teraz vlastne asi nemali fungovať, nakoľko mám v škodovke na 4-piestoch už druhú sadu platničiek na jednych kotúčoch, kotúče majú 84 tis. km a druhé platničky boli dávané po 60 tis. km. A na počudovanie to brzdí jak ďas1



Rovnako sa mi zdá byť choré nedávať súčasne aj nové kotúče, aj nové platničky. Už vidím ako niekto príde do servisu, dá si vymeniť kotúče, prikáže im tam nechať staré platničky a o mesiac po zábehu kotúčov príde dať vymeniť platničky3



Zhrnul by som to tak, že s tými doporučeniami, príkazmi, zákazmi a postupmi to netreba zas tak extra veľmi preháňať. Niekedy postačí trochu rozumný prístup.
12:54:06
10.03.2016
bouchy
V odkazu hezký popis, ale stačí, aby zapršelo/mytí a je po prachu v mikropórech 3 a může se znova. O korozi ani nemluvě.

-> Tuner#2: Ten otisk je nějak zásadní? Jinak se obecně praví, že se mají měnit i destičky i kotouče. O tom, že ne naráz, slyším prvně 6 Má to svou logiku, ale vůbec se nedoporučuje např. 2x destičky za životnost 1x kotoučů...nový s novým kvůli ustavení plochy a neovlivňování tvaru "brusu" ze starýho na nový, ať tak či onak...mluvím o sériovce, i když na slušný úrovni, chlazení a tak.
12:35:52
10.03.2016
Antony - zrušená registrace
-> Toušík: 3000 se musejí zahřívat, 2500 nee, ty fungují i studený.

-> Tuner#2: já jsem pro A, dát tomu pokouřit a pak jízdou nechat zchladnout. Když pak zastavíš a bude zbytková 70-80 stupňů, asi se nic nestane. .
12:32:47
10.03.2016
maras
Pro to naše sportovní využití, naprosto zbytečná debata. Ve vrcholném sportu se honí každá prkotina pro maximální výsledek to je jasné, ale zajíždět brzdy a laborovat o tom jestli tak či jinak..

Za mě rozbrzdit normálně a pak neřešit. Spíše je důležité mít vše čisté a odmaštěné a nešmatat na nové kotouče a destičky rukama od šmíru atd. O stavu brzdové soustavy, použité kapalině (dnešní dot 5.1 bohatý nadstandart) ani nemluvě. Pokud viz že jezdim kopce, okruh a brzdy dostávají nafrak tak udělám jednoduché "křidélka" které přivádí dostatečné množství vzduchu tak jako to má kdejaká sériovka.



Připomíná mi to nekonečnou debatu o dochlazování turba. V práci se každodenně bavim, když kolega s "laděnym" bmw přijede piánko do práce, piánko parkuje a další 3 minuty sedí v autě a čeká až se mu "dochladí" turbo. O zahřívání před jízdou už radši nemluvim :D
12:25:58
10.03.2016
Toušík
Hele já zajížděl desky na novém kotouči. Když jsem volal do Renovaku tak mě bylo řečeno že to není úplně top řešení, ale není to zas nějaká šílená špatnost proč by to nefungovalo.. A mě to auto brzdí jako prase. A to doslova. Jinak postup zajíždění jsem dodržoval, ale dal jsem vždy o 2 brždění na DS3000 více. Jen mě mrzí že jsem si nepůjčil teploměr a nemůžu poreferovat víc. Snad příště. A dle mého ano chce si na tom dát záležet na zajetí, ale pak se k tomu člověk stejně chová jak se mu to jen hodí. Jen chtějí před závodem nahřívat. Před Běšinama jsem teď nahříval cca 4km a pak jsem stál a je to v háji je znát že jsou vlažný a nebrzdí, ale při třetím kole už to fungovalo jak má :) Jinak na čem jsme se shodli v autě že když se nahřejou tak se dá brzdit až za retardérem... 3
12:00:39
10.03.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Vzhledem k tomu, že se zde letos pár lidí rozhodlo pro koupi destiček Ferodo DS2500, tak by nebylo od věci je správně zajet. Je jasné, že zajíždět se má na starém již zajetém kotouči a nikdy se nemají zajíždět současně nové kotouče a desky.



Už jsem tady o tom psal v minulosti a dával odkaz na tento zajímavý článek od špičkové firmy STOP TECH: trinom.org/tmp/brakemyths .pdf



Výrobce desek Ferodo DS2500 firma Renovak má také svůj postup: www.renovak.cz/editor/... /Instrukce%20pro%20zabeh%2 0brzdovych%20kotoucu%20a%2 0brzdovych%20desticek%20Fe rodo%20Racing.pdf



Nicméně ani z jednoho dokumentu mě nebylo jasné jak postupovat po procedurách 1. a 2. fáze?



a) má se pak jet volně a nechat brzdy schladnout přirozeným způsobem a nesmí se zastavit aby se na kotouči neudělal otisk?



b) má se zastavit?



Správně je varianta b)



Zde je vysvětlení od p. Kejsy z Renovaku:




"Po druhém cyklu pokud možno již nebrzdit/nejezdit, vůz nechat odstavený (zastavit bez tlaku na brzdový pedál). Nechat úplně zchladnout, tím se vyloučené pojiva na povrchu desky změní v pevné skupenství které se při dalším zabrzdění po vychladnutí odpráší pryč a vůz je připraven. V opačném případně se pojiva roznesou po kotouči, může vzniknout sklovina a brzdný účinek bude slabší."
upraveno 2x, naposled 11.03.2016 20:28:29
Extreme Tyres