Převodovkáři, prosím o radu

prohledat
190 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 01.01.2015 do 27.05.2023, založil/a vendek
řadit dle data
21:32:55
06.01.2015
Pavel P..
-> Lůďa: na víku jen vázacím drátem stáhnutá...
21:24:36
06.01.2015
kury
-> Klubko_: A divíš se mu?
21:20:30
06.01.2015
MVM
-> Klubko_: Kdo bude chtít zeptá se mě v SZ Někde to bylo napsáno: "Zeptejte se na co chcete - na co chci já odpovím" 4
21:16:15
06.01.2015
Klubko_
-> MVM: achjo, konečne použitelny informace a ty to smažeš 10
20:50:25
06.01.2015
MVM
Ačkoliv nemívám ve zvyku ustupovat z technické diskuse,ale tady to smysl nemá. Mažu vše.
20:47:16
06.01.2015
Lůďa
Snad nebude vadit, když svůj dotaz připíšu sem. Má být manžeta táhla řazení nějak zajištěná, případně čím? Děkuju ...
zvětšit Převodovkáři, prosím o radu - obrázek od Lůďa vložen 06.01.2015 20:47:16
20:29:24
06.01.2015
MISCHO
-> dakar.cz: 171
18:53:52
06.01.2015
dakar.cz
Zajímavé, jak se lidi dokážou hádat o naprosté blbosti. Ať si tam každý leje co chce, je to jkaždého problém. Mě zas funguje něco jiného a nemusím se o tom tady hádat.
17:10:38
06.01.2015
minno
-> vhml: však áno, dávam to sem len pre názornosť....
17:08:59
06.01.2015
vhml
-> minno 06.01.15 17:05:52: a taky doporučuje hydraulickej OT HP3 a PP80 nemáš používat když je víc jak +5 ...
17:05:52
06.01.2015
minno
btw. výrobca doporučuje aj 80W90.
zvětšit Převodovkáři, prosím o radu - obrázek od minno vložen 06.01.2015 17:05:52
16:42:13
06.01.2015
minno
Aha, čo som našiel:

www.vurup.sk/sites/.../sl ovak.html



imgs.pricemania.sk/c/.../ obrazok5281840.jpg

imgs.pricemania.sk/c/.../ obrazok5281841.jpg

Podľa tohto je olej PP80 viskozita 80W a olej PP90 viskozita 90 (bez W).9 Som bol vždy v tom, že PP80 je SAE 80 a PP90 je SAE 90. (obidva oleje len s letným indexom viskozity)



"Prevodový olej MADIT PP 80 je určený na mazanie mechanických prevodoviek a rozvodoviek (s výnimkou hypoidných) automobilov a mobilných mechanizmov vystavených nízkym teplotám."



"Madit PP 90 prevodový olej. Vhodný pre použitie v letnom období."
upraveno 1x, naposled 06.01.2015 16:45:57
11:10:46
06.01.2015
Vrba
-> minno: Takto Ti odpovedet nemuzu. Mám ale zkušenosti s rozebranymi kusy,co jezdily jiny olej a byly plné otěru z vystelky synchronu a celkově zbytky oleje byly silně znečištěny otěrem. Navíc jsou převodovky s tímto hlučnější. Zkušenost s oleji a řazením tady hezky popsal jate-line.
10:47:25
06.01.2015
minno
-> Vrba: ja som s prevodovkou od Sixtu najazdil len nejakých 12 tis. km za 3/4 roka (bohužiaľ v tom čase som ešte neuvažoval o zástavbe vlečky), a podraďovať do 2. šlo zle od začiatku, olejom to určite nebolo, skôr synchrónmi - dodal som mu nové, ale bohvie aké tam dal, resp. ani nové možno dobre nesadli.



Ad. synchrónizácia a oleje - vieme, že ty obhajuješ jednoznačne PP80 - otázka ale na teba - vieš o konkrétnych prípadoch, kedy s iným olejom (80W90, 75W90) prevodovka radila nahovno a tá istá prevodovka s PP80 radila dobre?
10:18:09
06.01.2015
MOLSO
-> Vrba: prevodovka by mu vydržala dlhšie keby si ju nechal postaviť rovno na vlečku 4
09:36:49
06.01.2015
Pavel P..
Co se týče oleje, tak Sixta mi hned doporučoval 75W90 Castrol Syntrans že je do takovýhle převodovky nejlepší (5q š130) a že mi ho může prodat stáčenej za 390kč/litr... a měl to v nějakém sudu buhví od čeho, tak jsem se mu to na to vybodnul a dal jsem tam Castrol Manual EP 80W90.... za 154kč/litr. a s řazením problem nemám.
upraveno 1x, naposled 06.01.2015 09:37:14
09:00:47
06.01.2015
MajoLR
47
06:32:32
06.01.2015
Vrba
-> minno: Jeste bys měl napsat,kolik Ti vydržela nová převodovka od Sixty,do ktere se nalil NEPŘEDEPSANY olej.-> Urbi: Nevím o žádné Tvé skládané převodovce,která by najela víc jak 200km. Vypovídající hodnota Tvého prvního dojmu je tedy 0.
22:30:44
05.01.2015
minno
-> peti 05.01.15 20:19:09: ja viem, že je to spôsobené v prvom rade horším synchrónom, ale v druhom rade pri horšom synchróne asi lepšie funguje olej PP80 ako 75W90....zjednodušene povedané. Tak ukázala prax.

-> MVM 05.01.15 20:23:57: reaguješ z veľkej časti na niečo, na čo som nepoukazoval, alebo sa vzájomne nerozumieme. Radšej to nechajme tak.
22:02:04
05.01.2015
jate-line
-> MVM: Tak za echt kvalitu se dá dat i větší obnos. Ale ze zkušenosti vím, že co koluje tady různě po burzách je mi z toho špatně. To co já vyhazuju je zlaté proti tomu co jsou schopní někteří lidi nabízet a ještě za to chtít peníze! No ale hold taková je dneska doba 8
21:56:39
05.01.2015
Luky
-> MVM: ono se asi něco fakt časem vyláme 3
21:47:40
05.01.2015
jate-line
-> havlik: Hmm tak kdoví 3
21:46:12
05.01.2015
jate-line
21:45:33
05.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jate-line 05.01.15 21:43:22: To je přesně on, synchron za 500,- bych mu nacpal asi víte kam 4 1
21:44:46
05.01.2015
havlik
-> jate-line: no co sem viděl a měl v ruce já tak to byly nový nerozbalený krabice. Jinak ano je to přesně ten člověk o kterém to tu koluje. Ale nijak se ho nezastávam vživotě sem s nim mluvil asi jednou. Jen řikam že on je měl/má.
21:43:22
05.01.2015
jate-line
-> MVM: Právě si nejsem jistý tím Janečkem, nevím jestli je to on, ale kdysi tu kolovaly o někom takovém sáhosáhlé debaty jaký to je vyděrač a kšeftař, takže to aby si člověk vzal sebou nové kolečko se spádovýma měrkama do kapsy a vybíral jeden po druhém...protože to bude kdoví co 8
21:41:53
05.01.2015
Luky
-> MVM: hmm, já když někde lítám rapidem, tak na brzdy, prásk prásk křoup a je tam podřazeno na dvojku v mžiku. Aj bez "hewlanda" 3
21:30:36
05.01.2015
jate-line
-> MVM: Já taky na to nemám srdce, ale bohužel to jinak nejde, když nevíš co dřív jestli brzdit nebo to tam naprat, aby to auto prostě zpomalilo 3 Tedkom byla skřín tři sezony bez repas, ale už jsem to tam křápal přez zuby, a při revizi jsem našel vylomený zub na SP ...takže byl nejvyšší čas.

Jinak s těma synchronama jste tady rozjeli vážnou debatu, chce to nějak ty vydřiduchy obejít, protože taky akutně potřebuju jednu modrou kouzelnou krabičku...než se uplně naseru a půjdu do hewlandu 1
21:20:53
05.01.2015
havlik
-> MVM: Jo p. Janeček od Hradce nebo odkud je jich měl docela dost ale chtěl 500 za synchron. Prodával to nevim jestli letos, ale loni na srazu Felicia Kupé Srazu a měl jich tam minimálně plnou přepravku. Kontakt na něj nemam, ale mezi škodovákama je to vcelku známá osoba tak určitě ho někdo bude znát.
21:15:54
05.01.2015
jate-line
-> MVM: Jo tak to je jiná ty šetříš synchróny jestli dobře chápu a pokud ti to tam jde naskládat z 5ky do 1ky(po všech kvaltech) na pár metrech z maximálky, tak to smekám 4
21:12:47
05.01.2015
havlik
-> MVM: moje zkušenost je taková že neni problém je sehnat ale zaplatit47
21:04:05
05.01.2015
ochoda
-> MVM: Díky, ono to bude asi všechno dohromady. 4 Takže až se to posere tak se to bude řešit, aneb do toho co funguje (byť třeba ne na 100%) se nevrtá.
20:59:06
05.01.2015
jate-line
-> MVM 04.01.15 20:51:52: Tehdá se asi ještě nejmenoval Mobilube-byla to taková šedá pixlička s ozubenýma kolečkama, ale ted už je to jedno.

Jo jenom tak mimochodem, jsem čumnul do tvé karty na jízdu na okruhu se 120s a zdá se mi to nebo každé podřazení dolů je s meziplynem? Nebo už jen noha sporadycky zůstává na plynu?
20:56:58
05.01.2015
MVM
-> ochoda: Může být problém v oleji a taky může být problém v opotřebení. V podstatě to tu už pár dní řeší... (Synchron je v podstatě brzda a lze na něj uplatnit shodné zákonitosti).
20:50:55
05.01.2015
suri
Vo Feldovej prevodovke jediný rozumný funkčný a dlhodobo overený olej u mňa je PARAMO GYROL 75w LF , vyskúšajte ho , vo feldovej skrini to vie zázraky ...
20:47:35
05.01.2015
ochoda
-> MVM: Takže když mi při podřazování z 3 na 2 v cca 4500ot./min to jde přez zuby a musim zpomalit a nebo meziplyn aby to šlo hladce, může bejt problém v oleji? ... hlavně teď jak je kosa tak než se to ohřeje tak je to řazení vůbec vtipný jak je to ztuhlý celý. dík
20:19:09
05.01.2015
peti
-> minno: mne to co popisujes robil mokry 5Q potom co presiel opravou a podradovanie do 2 nebolo moc Ok a pritom som tam daljeden z najkrajsich synchronov, olej tam bol 75w-90, pri prestavbe tej istej prevodovky na suchy 5Q 4,22 som ten synchron pozrel a prilis dobre nedosadali vzajomne kuzelove plochy a nebrzdil moc dobre, ten synchron som vyemnil za iny kus ktory sadol pekne a do prevodovky nalial znova ten isty olej 75W-90 a bolo po probleme, ja si myslim ze skor treba pri skladani dobre vybrat synchrony, momentalne jazdim suchy 5Q 3,9 a znova s olejom 75w-90 a nemam ziadny problem, ( olej je Valvoline)4
20:09:58
05.01.2015
minno
-> Tuner#2: Ono teoreticky 75W90 a 80W90 majú za prevádzkovej teploty rovnakú viskozitu, a teoreticky by za tepla mali byť "hustejšie" aj ako PP80, ale teória je jedna vec a prax druhá..... Inak 80W90 Castrol som mal v novej prevodovke zloženej Sixtom, a podraďovanie do 2 šlo tiež nahovno, tak sa v tom potom vyznaj.....

Najlepšie mi radila 4q prevodovka, tam aj po 100 tis. odjazdených km šlo zaradiť dvojku aj v 60kmh bez problému aj bez medziplynu. So všetkými 5q čo som mal, bol vždy nejaký problém....



-> MVM: 3 Tak ak viskozita oleja so synchronizovaním nemá podľa teba nič spoločné a synchronizovanie je čisto mechanická záležitosť bez vplyvu na viskozitu oleja ako tvrdíš, tak mi potom vysvetli, prečo prevodovka radí inak za studena a inak po ohriatí oleja (hladkosť radenia).
18:13:55
05.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 05.01.15 02:08:37: Potrefena husa?



-> minno 05.01.15 15:28:20: NJ ale vysvetluj to prevodovce na okruhu, ze tu dvojku muzes dat jen v male rychlosti. Nicmene zkusenosti dosti podobne, proste se me to taky zda moc ridke. Cim dal vic mam chut na 80W90.



-> MVM 05.01.15 17:55:32: A cemu stridani viskozit vadi? Kdyz to prezenu, tak na zimni mrazy bych daval do prevodovky jiny olej nez pak na parne dalnicni leto a verim, ze by prevodovce bylo lepe jak cely zivot na nejaky univerzalni kompromis.
upraveno 2x, naposled 05.01.2015 18:14:33
15:28:20
05.01.2015
minno
Tiež to tu poctivo čítam a sledujem1 - zaujímavá diskusia



Osobne som po zložení aktuálnej 5q prevodovky pred 75 tis. km do nej nalial prvý PP80 čo mali v obchode - mala to byť len dočasná prevodovka.... Ale poznáme to - jednotkou dočasnosti je obvykle jeden furt....a tak sa aj stalo1



Synchróny som dával všetky jazdené pekné z 4. a 5. stupňov.



Prevodovka radila z počiatku výborne, ale potom sa to myslím trochu zhoršilo (hlavne podraďovanie do 2.) - ale už si to presne nepamätám, to len mám taký pocit. Pred asi 40 tis. km som v nej vymenil olej PP80 za Valvoline 75W90. Viem, že po výmene za tento olej sa ešte trošku viac zhoršilo podraďovanie (najmä do 2.). Ďalej sa to už ale jazdením nijako nezhoršuje a stále to radí rovnako (zvykol som si) - do 2. podraďujem len pri malej rýchlosti, alebo s medziplynom, ostatné rýchlosti idú OK, ale napríklad aj pri 3. a 4. občas zacítim jemné chrupnutie.



Každopádne so 75W90 prevodovka v mrazoch tak veľmi nestuhne ako s PP80. A ide stále veľmi ticho. Ani na diaľniciach v lete som nespozoroval zvýšenú hlučnosť - ono to pri takom štýle jazde aj tak prehluší hluk motora.



Teraz mám ale veľké nutkanie vyskúšať tam dať nazad PP80 - aspoň pre ten pokus, čo to spraví, či sa niečo zlepší, alebo nie. Pre vyvrátenie / potvrdenie, čo je do týchto prevodoviek vhodnejšie.

V globále si ale myslím, že u týchto škodováckych prevodoviek je to ale aj tak kus od kusu. Každému kusu pasuje viac niečo iné.
14:59:17
05.01.2015
MISCHO
-> Klubko_: Najskor vyskusaj postup ktory pisal dakar. Ak nepomoze otvor spajzku a skontrolovat.Ja mam nove synchrony a aj tak je problem z 3 do 2 , ale to skor pripisujem autobusarskej vuli v radeni. Olej kludne poradim cez SZ. Pretoze tu to aj tak nikoho nezaujima.
14:30:04
05.01.2015
Klubko_
-> MISCHO: napiš, ať mám nad čím přemýšlet.

Podřadit na 2ku v nízkých otáčkách jde, při vyšších buďto přes zuby nebo meziplyn. Když řadím jedničku, tak někdy musím 2x zmáčknout spojku a zpátečka někdy cukne, někdy musím taky 2x spojku. Jak si teď tak ty svoje příznaky čtu, asi to nebude jen olejem.
14:09:52
05.01.2015
MISCHO
Uz druhy den rozmyslam ci napisat alebo nenapisat svoju skusenost, ale ako tu tak citam , tak moje odporucanie by zapadlo ako obvykle do prachu. Cest praci sudruhovia.
02:08:37
05.01.2015
Petr Urban
-> Tuner#2: učeň a jeho ochránce jo ?
20:54:28
04.01.2015
jate-line
-> vhml: Nene byl to GL-4, ale nevím jestlí né GL-4+, ted ho hledám a už se zřejmě nedělá, to byl rok 2008 kdy jsem to řešil :)
20:48:28
04.01.2015
vhml
-> jate-line 04.01.15 20:45:55: jenže to je GL-5 ne?
20:45:55
04.01.2015
jate-line
-> MVM: Mobil 1 75w90 přesné označení už nevím, protože jsem pixle už dávno ze zlosti vyhodil a olej proletěl kamnama 3
20:34:29
04.01.2015
Zazaa
ne ze by na tom zalezelo , ale v gardese mam obyc 80w-90 a radi to ...

do Metalexe sem v poblouzneni koupil nejakej Millers (crx75/90 nebo tak) a radi to taky i kdyz v tom kravale nevim jak a doufam ze z toho nevytece :)
20:23:30
04.01.2015
jate-line
-> Tuner#2: Asi to tak nějak bude...už jsme prostě staří a navíc už jsem z toho vyrostl, abych dvakrát za sebou rozebíral a skládal převodovku jako debil, kvůli nejlepšímu oleji co mi doporučil 4 z 5 odborníků a pak zjistil po totalně projebaném závodě a smíření s tím, že je tam prostě blbý synchron na dvojce a na trojce(vybrané top z pátých kol pětikvaltů), kdy jsem nebyl schopný přeřadit z 7tis dálší kvalt a čekal až to spadne do ideálních otáček, kdy to konečně šlo přeřadit tzn 4tis, podřadit už vůbec néé to jedině přez zuby a nebo tak pod zminované 4tis, tak jsem z nouze zkusil nalét to co tam příjde a je odjakživa předepsané výrobcem a ejhle převodovka byla spravená :).

Jinak 75w90 jedzím taky a neříkám, že je na howno, to bych si nikdy nedovolil, ale to je trochu jiný systém a hlavně použité materiály - koncernová převodovka.

Syntrax jedem v A5 a ve Favoritu, ale tam je to jiná liga...tvrdé synchrony a nebo zubové spojky v kombinaci se špérou.
20:15:32
04.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.01.15 20:09:37: Chyběl tomu takový ten přirozený odpor při řazení a zapadávání kvaltů + synchrony nestíhali což bylo slyšet i v Mostě. Jasně byla to jiná poskládaná převodovka, ale nevěřím, že v ní bude problém, ale uvidíme po rozborce.
upraveno 1x, naposled 04.01.2015 20:15:56
Extreme Tyres