Převodovkáři, prosím o radu

prohledat
190 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.01.2015 do 27.05.2023, založil/a vendek
řadit dle data
20:28:21
27.05.2023
Zeke-ten šestý
-> MVM: -> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Díky za info, tak já vyměním to gufero na tyčce řazení a naleju tam tu 75W. 6
20:11:12
26.05.2023
MVM
-> Zeke-ten šestý: Že má nízkou viskozitu ("řidkej") je v pořádku, jelikož je to 75ka. Použít můžeš, ale dal bych nový gufero na tyčku řazení a přesvědčil se,že jsou ok gufera poloos z důvodů těsnosti. (75W/90 je taky varianta, má větší vykonostni rezervu za tepla oproti čisté 75W)
19:50:29
26.05.2023
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Zeke-ten šestý: Ve Formanu mám Castrol SYNTRANS 75W-90, pak ho myslím začali dělat pod názvem TRANSMAX a pamatuju si, že to bylo pocitově po výměně lepší a je tam doteď. A o převodovce nevím. Režimy jízdy a zátěže jsou různé od cukaček kolem komína po dálnici.
19:45:15
26.05.2023
Zeke-ten šestý
Objednal jsem olej do převodovky pro Formana rok 1994 najeto cca 47tis km. Objednáno bylo Paramo Gyrol 75W LF a přišlel Mogul Trans 75W. Předpokládám nástupce? Můžu to tam nalít? Olej se mi zdá dost řídkej....
Tady v tématu jsem se dočetl, že by se dal použít i Mogul syntrans 75W-90.
Auto je spíš na občasné ježdění.
Díky.
zvětšit Převodovkáři, prosím o radu - obrázek od Zeke-ten šestý vložen 26.05.2023 19:45:15
09:58:01
24.02.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 24.02.18 09:23:10: -> Bukaj 24.02.18 09:34:15: Je to jak píšete, ani gufero to nevyřeší 100%. Náhon tachometru mám vyřešený hliníkovou zátkou a ani kapička 4 jen to není řešení pro toho kdo chce funkci tachometr.
upraveno 2x, naposled 24.02.2018 09:59:07
09:34:15
24.02.2018
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.02.18 09:12:20: No, časem zase poteče, ale to už je tak nějak vlastnost, se kterou se musí počítat...3
Gufero má třeba Felda a jedinou výhodu vidím v tom, že se dá (na rozdíl od toho O-kroužku) vyměnit bez demontáže zasouvací páky. Jinak gufero je vhodnější pro aplikace, kde těsní rotující součást, nikoli axiální posuv. Ano, gufera se používají třeba na těsnění dříků ventilů, ale ty jsou z hladkého a velmi tvrdého materiálu a nehrozí u nich poškození třecí plochy.
Hokejka v převodovce je z měkčího materiálu a navíc nechráněná před prachem a jinými mechanickými a chemickými vlivy, takže u ní k poškození povrchu tak jako tak dojde (u škodovek s motorem vzadu má poškození oddálit ta prachovka, u Feldy dvojbřité gufero).
A do třetice všeho zlého je potřeba si uvědomit, že zasouvací páka se pohybuje jednak kolem své osy a jednak axiálně - tedy nejhorší možná kombinace u udržení těsnosti4

-> MVM 24.02.18 09:14:02: Není třeba mazat ani se omlouvat, to není hřích...1
09:23:10
24.02.2018
MVM
-> Tuner#2: Ty jako není to tak kritický i bez gufera, jako spíš že to chčije okolo mechanickýho náhonu tachometru. Teda co se moji převodovky týká. Realita je taková že je to boj s větrnými mlýny. Na druhou stranu když kolkikrát vidim jak tečou dobový Anglický Hewlandy - tak škodovka je "zlatá". Gufero tam udělat jde - tady spíš jde o poměr vynaložené usilí vs. výsledek.
09:14:02
24.02.2018
MVM
-> Bukaj: Sorry byl jsi rychlejší .. klidně smažu5
09:12:20
24.02.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 24.02.18 09:08:53: A stejně to poteče...

Neřešil to tady někdo guferem?
09:12:20
24.02.2018
MVM
-> jerrom: Ta "hřídel" co popisuješ je zasouvací páka,nebo "hokejka" nebo taky řadící palec. Je utěsněná "O" kroužkem ČSN 16x12. V první řadě než to začneš rozebírat - je důležitý pilníkem a potom jemným smirkem očistit právě tu celou část která vychází z víka. Bývá to plné otřepů,obzvlášť u zahloubení pro zajištění táhla a taky někdy od sikovek -pokud někdo používal hrubý násilí.. To vše potom ztěžuje demontáž tý páky a taky poničí vnitřní vývrt ve víku a ještě víc umocní protíkání oleje z tohoto kritickýho místa.
09:08:53
24.02.2018
Bukaj
-> jerrom: Základem je hladký (nepoškrábaný, neorezlý) povrch "hokejky". Ve víku převodovky je O-kroužek, ke kterému se dostaneš tak, že sundáš víko z převodovky a vytáhneš z něj "hokejku". Po výměně kroužku buď novou hokejku, nebo pokud není původní hluboce vydřená, tak přeleštit, aby na ní nebyly vrypy a jiná poškození a dát pozor při nasouvání hokejky do víka, aby se nepočkodil nový O-kroužek (začistit i konec hokejky a mazat)... 4
09:01:29
24.02.2018
jerrom
Vecpu se do tohoto starsiho tematu, jelikoz se mi hodi nazev a zatim jsem nenasel vhodnej topic. Resim 4q z mojeho eRka, kde netesni vystupni hridel razeni. Zatim jsem vyndal prevodovku, omyl ji, manzeta na hridelce razeni uplne rozleptana a jeste jsem se nedival jak je to zatesnene. Snad to kuchnu ted o vikendu. Co me tam ceka a mate nejake rady jak to zatesnit?
07:14:37
24.09.2016
suri
22:36:53
23.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> suri: hmm, tak me pritlacenim na paku na petku se naopak hlucnost jeste zvetsuje9 7
14:52:18
22.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> suri: super, vyzkousim, diky4
10:34:05
21.09.2016
suri
-> Jarda - zrušená registrace 21.09.16 10:03:33: nie , drží to len v jadre synchrónnej spojky - rozopiera to tam tie "kamene" ktoré práve hrkocú , oficiálny postup bolo jej jemné navlnenie kliešťami , nie zase tak aby opieralo synchron
10:03:33
21.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> suri 20.09.16 19:31:14: to schvalne taky zkusim, hlavne u MTX mi to dela dost bordel... neda se ta pruzina sehnat tuzsi?
08:44:19
21.09.2016
minno
-> aceboss 20.09.16 18:20:07: Všetko čo popisuješ, je vlastnosť. A nie je to len "problém" feldy, ale aj iných áut. Že prevodovka na voľnobeh šramotí je tým, že kolieska nie sú v zábere a preto hrkocú od vibrácií motora a podobne. Skús jemne zvýšiť otáčky pridaním plynu, hrkot prestane. Prejavovalo sa mi to u všetkých zadomotorových škodoviek (nie vždy, ale občas, závisí od otáčok na voľnobeh, od náklonu auta a podobne). A ak je ešte blbo napružený agregát na silentblokoch, alebo sa prevodovky dotýkajú napríklad brzdové lanká, hrkot sa dosť hlasno prenáša až do karosérie.

Ad. radenie R cez zuby - skús radiť tak, že po zošliapnutí spojkového pedálu z neutrálu zaradíš najskôr napríklad 3. a spiatočku až potom z trojky, t. j. nie priamo neutrál - spiatočka, ale ako medzistupeň posuň páku do niektorej doprednej rýchlosti. Mne to u všetkých áut s týmto nechceným, ale prirodzeným javom, úspešne pomáha.
07:57:38
21.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> MVM: asi tak, clovek si rekne, auto stoji tak ji tam loupnu, ale jeste se neco muze dotacet a pak to je hned...
07:32:31
21.09.2016
MVM
Tak řazení zpátečky se děje jak všicni víme nesynchronně vložením třetího kola do páru ozubených kol kvůli obrácení smyslu otáčení. Tím že se kolo posouvá axiálně a řadí se přímo celé ozubené kolo nikoliv zubová spojka - musí být ozubení přímé. Takže se řadí pouze za klidu,tzn,stojícím autě. Zuby si musí sednout a proto je čelo zubů broučeno do špičky. Když nebudou všechny součástky v klidu a budou se otáčet.bude to rachotit.. Může za to unášející spojka na drážkování spojkové hřídele,setrvačná hmotnost lamely, tam kde je spojková hřídel uložená v ložisku kliky i unášející ložisko. Nejlíp si to člověk představí u nákresu řezu skříně kdy si musí uvědomit co je v klidu a co se kam řadí,co se může točit a nemůže. Podobně šla blbě řadit jednička i u starých převodovek náklaďáků...
23:46:35
20.09.2016
aceboss
-> Tuner#2: Toto jsme si řekl taky když jsem na ulici poslouchal i jiná auta....

-> Sejki: Pokud by to bylo je lehce tak dejme tomu, ale když při vyjíždění od krajnice nebo z parkáče musí člověk 3x-4x řadit tam a zpět aby vyjel a zpátečka jde opravdu jako bez spojky není do dobré 10 a pořád zdechat motor a startovat není dobré ani pro baterku o sousedech a lidech koukajících se okolo raději ani nemluvě 8. Jediné co mě napadlo je vyměnit olej, ale velkou šanci tomu nedávám.
Spiš mě zajímá čím t,o že někdy jde krásně zařadit a jindy ani za nic zda je to např: poškozeným ozubem či hranami a jde jen o náhodu jak si to v okamžiku řazení sedne.....? 8
19:31:14
20.09.2016
suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.09.16 18:24:03: Citigo vydáva aj pri radení rovnaké zvuky ako felda to bude tým že tie prevodovky sú skoro identické ...-> aceboss 20.09.16 18:20:07: pritlač páku do 5ky bez spojky len tak ľahko a ak to stíchne na 99% hrkoce 5ka , poloriešenie je zhodiť dekel , napružiť pružinu na synchronnej spojke na 5 , pod obidve matice dať pružné podložky a nové matice , olej PARAMO 75WLF a bude na čas kľud , konkrétne kým sa tá pružinka nevyrovná zase
18:25:38
20.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> aceboss: k te zpatecce, na felde ci octavii zarazeni R jde proste nekdy pres zuby i pres to ze zmacknu treba 2x spojku a stojim na miste... navic co se mi u oktavky a feldy deje to ze u vypnuteho motoru i pres seslapnutej spojkovej pedal nejde vyradit, takze musim nastartovat, pak pomalinku poustim spojku, najednou to s autem cukne a jde teprv vyradit...
18:24:03
20.09.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> aceboss 20.09.16 18:20:07: To neni rozbity, to je vlastnost + typicky zvuk na petku. Ale Felda je jeste cajk, mel jsem ted na dovolene pujcene Citigo (42tkm), nastartuju, pustim spojku a myslel jsem, ze ta prevodovka z toho snad vypadla na zem 9
18:20:07
20.09.2016
aceboss
Snad mi to nebudete mít za zlé když se zeptám na jeden jev převodovky u MPI. Čím může být způsoben jev, že při volnoběhu převodovka ''hučí lehce bouchá'' a po sešlápnutí spojky je klid.
Oleje je ve skříni dost (byl dodán z autorizáku) olej po výměně má najeto cca 40 000km auto jako takové má cca 120000 km.
Druhá otázka se týká řazení zpátečky do dnešní doby jsem nebyl schopen vysledovat čím to ale někdy jde zpátečka řadit v pohodě bez sebemenšího odporu. Jindy jsou lehce cítit zuby při dořazení a někdy jde řazení úplně na tvrdo přes zuby. Není žádný rozdíl v situaci kdy je převodovka studená, zahřáta i když se zastavilo a couvá se či kdy se jen nastartovalo s neutrálem a má se couvat ani několika násobné sešlápnutí spojky nepomůže a je lepší vypnout motor, zařadit R, nastartovat a couvat. A z toho příště krásně řadí jak má.... uložení, silentbloky, táhlo řazení vše je OK. Jen se občas stává že jakoby nešla dořadit jednička tak se musí docela zabrat silou.
Na pickupu jsem měl ten samej problém už při nákupu, ale řešil jsem to výměnou skříně. Ale toto auto je v rodině od novoty a žádné prasárny se sním neději. Tak by mě zajímalo co může dělat problém. Díky za rady či poznatky.4
20:25:41
19.09.2016
suri
-> Jarda - zrušená registrace 19.09.16 17:39:37: nebude to len o hustote , aj o prísadách na jednotlivé synchrony
17:39:37
19.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> suri: ono dost na razeni pomuze, ze je ridkej... u nivy mi nefungoval synchron na dvojce, uz jsem myslel, ze se bez meziplynu neobejdu a projel jsem to po Africe a radi perfektne, ale je to jedina vec, ktera se tou cestou opravila, 10x vic se toho pokazilo :)
16:23:04
19.09.2016
suri
-> Jarda - zrušená registrace 19.09.16 15:39:25: ja som mal v aute kadečo, castroly , bp a iné , 80w/75w90 a pod. až kým to neprestalo radiť úplne , jednotka skoro vôbec dvojka len vo veľmi malej rýchlosti a bol problém už aj na trojke , mal som nachystané aj nové synchrony lenže nemal to kto meniť a nechať auto týždeň rozobraté neprichádzalo v úvahu , známy čo robil v MB v Kosmonosoch mi povedal že to mám za tepla riadne vypustiť a naliať tam ten lacný olej LF75W že to bola originál náplň z fabriky , po cca 100km tá prevodovka radí ako nová a celkovo odvtedy mám na nej cca 90 000km ...
15:39:25
19.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> suri: jo, tak to jsem rad, ze davas to same, predtim tam byl nejaky trochu hustsi, ja nechci videt, jak u toho auta budu menit treba brzdovy trubky... jj doliju to tam teda na 2,4l stve me jen, ze si ten olej nedokazu zkontrolovat, maximalne povolenim toho spinace zpatecek zjistim, jestli tam neco je...
12:06:26
19.09.2016
suri
-> Jarda - zrušená registrace 19.09.16 10:01:36: ja by som sa k tomu náhonu nejak dostal , dávam tých 2,4-2,5L PARAMO 75W LF
10:39:07
19.09.2016
MVM
-> Jarda: Vážně nemáš možnost na jámu nebo zvedák? A prostě zespod dolít náhonem tacho? Zkontroluješ zrcátkem.Jako možností naklánět to adolívat polosou jsou taky řešení,Ale proč to dělat komplikovaně? Tak rozstříkne se TO,ale zbytečně dráždit "pětkový" soukolí a ložisko nízkou hladinou oleje.( Ano při jízdě nabírají olej zuby stálýho převodu a olej stíká i k pětce..) Doplň to co nejdřív..
10:30:58
19.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: myslim, ze kdysi psal jeste PetrS, ze tam tak 0,25l zustava, vypoustel jsem to teda na rovince... v nejblizsi dobe chci delat prachovku poloosy - je tam jeste origo a dam spidan (protoze ostatni uz se ubiraji kvalitou tech pro nivu, nejaka chinska prachovka mi na felde 1.3 vydrzela 5tis. km a 1/4 roku, to je u tohoto typu vozu absolutni rekord, doted drzely rekord asi 3 roky :)), tak az bude poloosa venku, tak to tam muzu dolit tamtudy :) jen budu muset auto hoodne zvednout a naklonit
Myslis, ze tomu ted tak 500km mohu ublizit? Asi to nenechavat na dlouho volnobeh a pri jizde by se to melo zoztriknout... doufam...
10:14:45
19.09.2016
MVM
-> Jarda: Těch 2,4 tam bezpodmínečně dostat musíš. Jde to i zespodu,záleží jak dobře ti jde náhon vytáhnout,nekdy to je natvrdo zakvetlý.. Prostrčit dlouhou hadici a nalívat zeshora.. Nebo stříkačkou/plničkou s hadičkou.. Ale 1,9 liru je málo,pokud to vyteklo uplně všechno.
10:01:36
19.09.2016
Jarda - zrušená registrace
chtel bych se poptat na vymenu oleje v felde 1.6, bohuzel jsem si nezmeril, kolik jsem vypustil :( podle servisky tam ted byl 90tis. km a mel by se menit po 60tis. km
Do stat se k nahonu tachometru je nemozne nebo vse rozdelat - brani mi klima, ABS, LPG, ktere jeste expert namontoval na rozperu lumicu9 tak se mi ho tam podarilo dostat pres spinac zpatecek 1,9 l, neni to malo? nekde jsem cetl, ze napln je 2,4l, le je mozne ze po vypusteni tam jeste zustal nejaky stary.
Jinak dal jsem 75W LF, GL4, takze by to melo snad byt OK, pisou na nem, ze se dokonce pouziva jako celozivotni, ale ja ho stejne zase do 100tis. km vymenim... jestli teda ta skrin vydrzi muj styl jizdy :). Co myslite, mam se tam pokusit dostat jeste 0,5l? ze bych najel treby na poradnej svah...
21:55:52
28.04.2015
MVM
-> Tuner#2: Kdyby jim to vadilo - tak bych to tu veřejně netesal do kamene že je to vhodný olej. A ty viskotity v TL. To není o jejich hodnotách - ale pokud si obecně ty hodnoty dáš do grafů - tak zjistíš že průběh hodnot vztažený k teplotě má jiný sklon.(nedejbůh že ten průběch není přímkový). Proto každá převodovka (u dnešních aut) vyžaduje specifický olej a nejde se orientovat jen úzce podle GL a SAE. To je dneska úplně k ničemu- protože ty kriteria nedokážou uhlídat.
21:44:21
28.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 28.04.15 21:38:25: A to nevadí synchronům, že to je GL4+? Jinak 75W90 je taky unverzal a za tepla pokud budu brát 100°C jsou ty oleje s 80W90 prakticky identické. Otázka je, kdy se na těch 100°C v převodovce lze dostat?
21:38:25
28.04.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 28.04.15 21:23:02: Neříkám nic .. Jen cokoliv univerzálního je kompromis všeho tzn, nepomůže neuškodí. Za studena to bude řadit nějak ale hůř než se 75kou a za tepla to bude průměrný olej. Já do všech nově poskládaných liju Castrol Syntrax Transaxle a několikrát jsem kvůli převodovkám volal Sixtovi - včetně olejů. Takže já jedinej uznávám tento. Ale tím že nevymýšlím a nehledám - vlastně ušetřím protože Syntrax stačí teplý vypustit - nechat sednout kal a dolít půl litru novýho a valíš dál..
21:23:02
28.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM: Co říkáš na tohle?

msdspds.castrol.com/bpgli s/.../BPXE-9FULGK.pdf

Podle parametrů lepší jak Millers a jezdí ho ke spokojenosti jeden kamarád.

EDIT: tak on má vlastně tohle: msdspds.castrol.com/bpgli s/.../BPXE-8M75PS_0.pdf

To je prakticky to samé co ten Millers.
upraveno 1x, naposled 28.04.2015 21:28:25
17:09:16
28.04.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 28.04.15 16:35:16: hele jestli máš tu zánovní 75W90 vylejt, tak já ji klidně dojezdím, mě funguje 2
16:35:16
28.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 28.04.15 14:13:44: no moment, nejsem ovlivnen Millersem, v motoru jezdim Q8 10W50 a nehodlam menit. Pokud najdes jiny lepsi olej 80W90 tak sem s nim...

Jen se po zkusenostech se 75W90 syntrans bojim tak ridkeho oleje. Nerad bych po roce zas vylil 700 do kanalu s tim, ze to nefunguje. Jak uz jsem psal, skoro 10 let jsem jezdil cistou 90tku...
14:13:44
28.04.2015
MVM
-> Tuner#2: Vždyť radu vlastně slyšet/číst nechceš.. Jsi přesvědčen a ovlivněn vizí značky Millers a prostě chceš zkusit jejich produkt 80W/90. Jsem pro Castrol a neprodávám ho - byť pár km ode mne je prodejna Millerse... Takto se to prostě jezdilo a nevidím důvod to měnit.Pokud budeš mít příznivý dojmy z Millerse - prosím. Jsem ochotnej poradit když Ti to s ním nebude prvních 20Km hladce řadit tak,jako s Castrolem. Další věci je to,jak se dobře dostává olej pod jednotlivá kola nikoliv k zubům. A jak valitní je film. Protože to není uložený na jehlách.
23:12:25
27.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM: Tak me rekni v cem nemam pravdu? Ja si necham poradit...
23:07:06
27.04.2015
MVM
-> Tuner#2: Jak myslíš .. nechť je tedy po Tvém 5
23:02:32
27.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 27.04.15 22:56:22: Jasný a tam se mě právě víc líbí ta vyšší viskozita u 80W90tky. Přece jen provozní teplota nebude u mého auta 100°C s vyjímkou okruhu. Na silnici je podle mě teplota mnohem nižší a tam se pozitivně projeví vyšší viskozita oproti "vodové" 75W90. Asi ten Millers zkusím a uvidíme...
22:56:22
27.04.2015
MVM
-> Tuner#2: Tak samozřejmě tady je rozdíl pár desetin / ale pokud je to okolo mezní hodnoty třídy - může se pak stát (obecně) že devadesátka na obalu muže být taky těsně pod nebo lehce nad a pořád je to označení 90. Když jsme u toho - tak u převoďáků je dost zásadní viskozita při 40. Ne všichni tuto hodnotu udávají a má zásadní vliv na řazení za studena 4
22:23:57
27.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 26.04.15 11:27:08: No jak se to vezme. Liší se to výrobce od výrobce, ale nemyslím si, že rozdíl tři desetiny bude nějak závažný: msdspds.castrol.com/bpgli s/.../BPXE-8BBF8P_0.pdf

www.millersoils.cz/ep-80w 90-gl4

Mimochodem u Mogulu píšou při 100°C 16 - 19mm2/s? Nějak to nechápu ten rozptyl, zřejmě asi co kus to originál 1
upraveno 1x, naposled 27.04.2015 22:24:22
11:27:08
26.04.2015
MVM
-> Tuner#2: No dopručená 80SAE je tam "jen" kvůli konstrukčně dodělaný pětce. Ale 75W/90 má pořád vyšší viskozitu za tepla oproti 80W/90 ( přestože jsou obě "za lomítkem devadesátky") 4
10:34:24
26.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 26.04.15 10:20:25: To ja samozrejme vim a to ze je to moc ridke byl jen obecny pojem bohuzel potvrzujici pocit z razeni. Navic kdyz vezmu, ze do 5q je doporucena je 80tka, tak tenhle vyber co jsem sem hodil bude pro me presne to prave...
10:20:25
26.04.2015
MVM
Převodové oleje je důležitý porovnávat podle technických listů k danýmu oleji a nejen podle základního popisu. Neznamená že všechny 75W/90 jsou stejný. 4
A tak potom vznikají pojmy s dojmy ( Např typu fungujuje/nefunguje) pochopitelně jednomu ano- a třem ne.
Zároveň je tím pádem nevhodný psát že je pětasedmdesátka "moc řídká"
Extreme Tyres