Převodovkáři, prosím o radu

prohledat
190 příspěvků (zobrazeno 151 až 190) od 01.01.2015 do 27.05.2023, založil/a vendek
řadit dle data
20:09:37
04.01.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.01.15 20:04:15: a co to za tepla dělá nebo nedělá? Já mezi stovkou ( PP80 ) a 140LS ( 75W-90 ) nějak nepociťuju rozdíl.
20:04:15
04.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> exwrcteam 04.01.15 19:19:01: A že ta sekvence má tak něco společnýho se škodováckou převodovkou. 41



-> jate-line 04.01.15 09:58:33: Už se pomalu smiřuju s tím, že naše stará garda to dělá blbě a nastupuje učeň a jeho ochránce 5 Jinak já ze 75W90 syntrans nějak odvázanej nejsem, lépe to řadilo za studena, ale za tepla z toho dobrý pocit nemám. Převodovka půjde znova na rozborku a kontrolu, ale popravdě taky nevím co tam nalejt a kloním se k 80W90 (předtím jsem jezdil čistou PP90).
19:19:01
04.01.2015
exwrcteam
achjo tak ja nevim co resite:) porad sr*** a nesmysli...je asi jasny ze kdyz mam fungl nagl po kvalitnim repasu prevodovku( nemyslim tim od franty z jzd) tak je jasny ze se tam nenaleje PP 80 :))) pral bych vam nekdy nalejt pred a po zavodnim dni z motoru pripadne ze sekvence olej.. by ste cumeli co z toho tece :D ale coz radsi budu cist a bavit se :)))
16:24:54
04.01.2015
MOLSO
ja mam 80W90 (sociálny prípad 40 nemal som na 75W90) a tiež po zložení paráda 1 radí pekne, hlučnosť v norme. V zime radí tiež ľahúčko
15:54:07
04.01.2015
Petr Urban
-> vhml: Dal jsem Valvoline 75w-90 do čisté poskldané převodovky a řadilo to parádně, velmi lehké řazení a bralo to krásně. maziva.heureka.cz/valvoli ne-maxlife-gl-4-75w-90-1l/ specifikace
15:22:46
04.01.2015
vhml
Zajímavá diskuze, taky řeším co teď nalejt do nový převodovky. Ve stovce doteď byl PP80 , ve 140LS Syntrans 75W-90. Obojí funguje a nedokážu poznat rozdíl. Nebo jestli kompromisně zvolit 80W-90...



eshop.paramo.cz/zbozi.asp x?kod=V53142... 75W-90

eshop.paramo.cz/zbozi.asp x?kod=V53141... 80W-90

eshop.paramo.cz/zbozi.asp x?kod=V53140... 80W
13:26:15
04.01.2015
kury
-> MVM: Tak to je stejný, jako když někdo nalije do starýho totálně zajebanýho motoru pořádnej olej. A pak nadává, že to zadřel a ty nový oleje jsou na hovno.
13:20:41
04.01.2015
MVM
-> T: -> kury: Poslední co k tomuto napíšu.Mohlo by dojít k situaci,že někdo po přečtení této diskuze nabyde rozhodnutí s příchodem jara ve svý letitý škodovečce vymění olej v převodovce.Mohl by chtít "udělat dobře" a koupí drahý 75W/90 a provede výměnu - načež "to začne hůř řadit" kapat (obvyklý jev)

Podotýkám že na běžné ježdění,veterána,a pod - je dostačující PP80 . Ale po GO,důkladným vyčištění,prohlídce dílů,nová ložiska a zejména zkontrolované synchronní kroužky je 75W/90 možná.
12:47:51
04.01.2015
-> MVM: bohužel si budeš muset zvyknout, že na virtu chybí jakákoliv úcta ke komukoliv, protože většina má svou pravdu a nehledí na to, že tady taky může být člověk, který má spousty zkušeností o kterých se tady většině lidí může jen zdát...







nebylo to myšleno osobně, že mám takovýto názor i na jiná témata a na spoustu lidí....a to , že tady moc nepíšu, neznamená, že nečtu...jen jsem měl chuť se po dlouhé době vyjádřit....
11:00:55
04.01.2015
kury
Syntrax řadí. Ale každému dle chuti4
09:58:33
04.01.2015
jate-line
Jsem taky jeden z těch co na skládačce jede světe div se PP80!!. Už jsem vyzkoušel vše možné a prostě s tím to nejlíp řadí tečka....

Ano vím, že tu hrozí jak píše MVM přidření kol na hřídel, ale to jsou extrémní případy, proto taky měním olej v převodovce stějně jako v motoru4 Bohužel Taf-X už se nevyrábí a ta náhrada Syntrax prostě neřadí....vyzkoušeno.
19:20:42
03.01.2015
Vrba
Řadit to bude vždy,otazka je jak dobře a jak dlouho. Pokud s převodovkou jedeš RZ pár kilometrů a v podstatě se ani nestihne pořádně zahřát,tak je to něco jiného než když jedeš dálnici 140-150km/h třeba 100-200km v zátahu ve 35stupních. Ano,i s pp80 začně být převodovka v takových podmínkách hlučnější,ale pořád na tom bude o dost lépe než když v ní bude rozpálená 75w90,která je řídká už zastudena. Brzdný účinek synchronizační spojky bude s jiným olejem také odlišný. Pokud bude horší synchron,projeví se 75-90 negativně. Ale jak již bylo napsáno,každý at si lije co uzná za vhodné-třeba podle svých praktických zkušeností nebo rad odborníků.

-> MVM: Myslíš ,že převodovka konstruovaná v 50-60tých letech není dostatečně stará skřín? Rekl bych ,že minerální oleje do ní určené za ty roky udělaly mnohem větší krok kupředu než konstrukce samotná. Když vemeš jakoukoliv moderní převodovku do které jsou zminované polosyntetické oleje určeny,na první pohled přece vidíš dost odlišné provedení veškerých konstrukčních prvků. Další věc je přesnost výroby a v neposlední řadě stav jednotlivých součástí,nebot málo kdy se dneska povede sehnat díly na to,aby jsi mohl postavit převodovku zbrusu novou.
17:24:46
03.01.2015
peti
-> kury: na 75w-90 mam uz cez 50 tis , a ziaden problem, iny olej by som ani nedaval 4
17:00:20
03.01.2015
MVM
16:30:38
03.01.2015
kury
Vždyť tu 75w-90 gl4 jezdí hromada lidí.Sixta nic jinýho v převodovce vidět nechce. Dal nám k ní ten TAF-X, teď tam mám Millersoils stejne specifikace.Kamarádi na závodech jezdili Mogul syntrans.A všichni řadime v pohodě.
13:29:39
03.01.2015
exwrcteam
to je zase sranda:)))
13:22:41
03.01.2015
MVM
-> Vrba: Dávej do své převodovky jak uznáš .. Já převodovek seriových i závodních nejen škoda složil dost na to,abych měl úsudek co funguje nebo ne. Metalexy formule škoda měly čtyř a pozdější pěti kvalt s otočeným difem bez špéry.V rukavičkách se k nim nechovalo a jely na TAF-X jak víno.

Pokud máš názor opačný - uváděj příklad a podložený fakta. Pojmy benzín do nafty a nebo patří/nepatří neuznávám. (to bysme pak museli mít v motoru M6AD a tankovat Super)
upraveno 1x, naposled 03.01.2015 13:24:04
13:14:26
03.01.2015
ochoda
Mě jde špatně podřazovat z 3 na 2 občas... A když nastartuju a pustim spojku tak převodovka začne pískat. Nejlepší je že většinou jde to řazení celkem ztuha (místo kosti kloub řízení a zkrácené dráhy) ale občas když se auto ohřeje tak to jde neskutečně lehce, tahle převodovka je zajímavá, ale řadit řadí tak co ... 3 Jinak taky občas používám meziplyn při podřazování. teda spíš dost často, hlavně na tu dvojku no.
13:08:28
03.01.2015
MVM
-> vhml: Abych mý příspěvky upřesnil a zamezil nějakým rozporům. Převodovky a oleje jsou problém přesahující rozsahem zdejší diskuzi,protože zkrátka každé vyhovuje jiný olej. Převodový oleje - je s nima potíž v tom,že jejich specifika rozdíly tak širokýho pole výrobců nepojme tak úzká škála norem dle např API (GL,xy) Tím chci říct,že samozřejmě nejjednodušší a nejspolehlivější náplň je TA co je buď originál,nebo uvádí výrobce převodovky.

GL5 do převodovky s difem ve společný sříni nepatří. V převodovce škodovky s motorem vzadu,pokud bude správně složená a mechanicky ok,bude olej Gl4+ fungovat. www.oleje.cz/p/castrol-sy ntrans-transaxle-75w-90-1- l--2941 dříve jsme mu říkali TAF-X. Jedinou nevýhodou je jeho cena,kterou je málokterý "škodovkář" ochotný akceptovat. (podotýkám po go,do jeté je tam určité riziko a možnost netěsností )

Vendek píše: že "by měla převodovka - jak mu předchozí majitel řekl,automechanik,být po výměně synchronů" - vše ostatní k tomu už jsem napsal...
12:32:01
03.01.2015
vhml
-> MVM 03.01.15 10:46:37: s GL4+ to funguje? Protože obecně se traduje že GL4+ i GL5 je do škodovácký ( s motorem vzadu ) skříně špatně.
12:20:47
03.01.2015
Vrba
-> MVM: Takové opotřebení ti vznikne vždy. Pokud ale nepoužiješ olej správné viskozity,těžko můžeš od převodovky očekávat,že bude fungovat tak, jak ji konstruktér navrhl a s čím se počítalo. Výsledkem je pak převodovka,která špatně podřazuje a nebo je hlučná. Nalil bys snad do naftáka benzin?
07:17:01
03.01.2015
Vrba
-> vendek: Ten olej je pro to nevhodný,použij raději obyčejnou pp80, s tim to funguje nejlépe. Pokud to bude bída i s tímto olejem,tak jedině GO.
upraveno 1x, naposled 03.01.2015 07:18:41
09:38:51
02.01.2015
dakar.cz
Zkontroluj spojku, jestli dobre vypina,jestli tahlo nema moc velkou vuli a taky,jestli mas dost brzdove kapaliny. Pokud to bude ok, tak omrkni tahlo,jestli je dobre pripevnene na obou stranach a jestli neni ohnute. Pak kulisu,jestli neni opotrebena kulicka. A jestli vsechno z toho bude taky ok, tak pak uz je chyba v prevodovce. Ale spis sazim na to,ze chyba bude nekde jinde, ne v prevodovce.
22:46:59
01.01.2015
MVM
-> vendek: Ano prohlídni vše kolem - ovšem podřazování přes zuby u dvojky/trojky vyřeší pouze řazení "dolů" s meziplynem a dvakrát vyšlápnutou spojkou. (nevím ale zda tuto techniku ovládáš)

Synchrony jsou všechny stejný - ten na 5ce toho vydrží ze všech nejvíc....
upraveno 1x, naposled 01.01.2015 22:49:21
22:39:38
01.01.2015
vendek
Synchrony jsou údajně nové, kromě toho na pětce, ten prý nesehnal. Princip moc neznám, převodovku jsem rozdělanou nikdy neměl, protože nikdy nebyl s ničím problém, až teď. Mrknu na tu kulisu, táhlo, spojku a pokud to nepomůže, tak dám PP80 a uvidí se. Tím by se mohlo vyřešit to podřazování přes zuby.
22:34:45
01.01.2015
MVM
-> vendek: Víš jaký olej tam nalil on po té opravě? Synchron(nový) si opravdu nepatrně chvíli sedá ale funguje (předpokládám že kontrukci a princip znáš). Protože ale ty nové jsou řekněme obtížně sehnatelné - obvykle je jen někdo nejsnáze prohodí mezi sebou (pokud nemá nachystané pěkné z jiných přev.) No a právě kombinace jetých synchronů a nového oleje někdy neudělá převodovce nejlíp. Každá přev je jinak háklivá na olej. (I když jsou oleje dva 75W/90 - tak se nechovají stejně).

Synchrony vyzkoušíš krásně na ořátý převodovodovce při jízdě dolů zkopce, kdy cca v 80Km/h vyřadíš jedeš na Neutrál,držíš spojku dole a zkoušíš zařadit pětku,cca 60 - 4ku, 50-40 3ku, atd. Na řadící páku působíš velmi s citem a pomalu a měl bys cítit (jde to i slyšet) jak synchron pracuje.
upraveno 1x, naposled 01.01.2015 22:43:08
22:23:31
01.01.2015
vendek
Řazení je tuhší, jsou tam vyměněné synchrony, mělo by si to sednout... Něco v tom smyslu
22:22:28
01.01.2015
MVM
-> vendek: 150 Zkus mi prosím přiblížit větu : "tuhost přisuzoval synchronům"

To víš ..mechanici jsou jako kuchaři,...každý kuchař uvaří jídlo :-) ale
upraveno 1x, naposled 01.01.2015 22:25:14
22:19:23
01.01.2015
vendek
Byl to automechanik, to auto je dost poladěné, myslím, že věděl co dělá, tu tuhost přisuzoval synchronům, ale mi se to moc nezdá. Mrknu na tu spojku, díky za radu 6
22:14:06
01.01.2015
MVM
Koukal jsem na ten olej oleje-a-maziva.heureka.sk /bp-energear-sgx-75w-90 a pokud by byla převodovka mechanicky ok, je možný jej použít.

Tím že zkontroluješ vypínání/ovládání spojky chybu neuděláš,může Ti propouštět spojkový váleček,jak na pedálu -tak vzadu, odvzdušnil bych ji. Někdy může taky unášet kuličkový ložisko v klikový hřídeli/přidřený a pod.

Ono to právě s olejem hodně souvisí a neni na škodu zůstat ve starý převodovce u PP80. Nevím co předchozí člověk v převodovce měnil - je možné že ji pouze přetěsňoval. Synchrony jako takové by měl měnit ten,kdo má více zkušeností a rozpozná vizuálně jejich stav.
22:12:54
01.01.2015
vendek
Na to jsem ještě nekoukal, ale dík za rady, zítra na to mrknu 6
22:10:46
01.01.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
No a jak je na tom kulisa? Je kulicka na konci paky OK? Je akoratne utazena matice M8 na spoji kulisy a tahla? Je OK gumova kost mezi tahlem a hokejkou v prevodovce?
22:07:24
01.01.2015
vendek
Někdy to hrkne, jak by to tam skočilo přes zuby, když dávám R. Ale spíš to drhne ve smyslu, že musím najít přesně tu dráhu řadící páky. Třeba když dávám dvojku, tak musím řadičku tlačit úplně nadoraz vlevo, jinak tam neskočí.
22:01:33
01.01.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vendek: Co drhně při řazení R? Zuby skřípou? Pokud jo, je to spojka.
22:00:39
01.01.2015
vendek
Když stojím s nastartovaným a dávám jedna, tak teď už krásně, ale zpátečka taky drhne, možná že je fakt něco ohnuté v tom táhle, ale proč se zhoršilo to podřazování?
21:58:38
01.01.2015
vendek
Zpátečka je na tom podobně a synchrony byly údajně měněny před cca 15tkm, ale nedělal jsem to já, takže nevím.. Spíš mě zaráží, že to ten olej ještě zhoršil a před tím tam byl klasický pp80, nebo pp90, to mi říkal předchozí majitel. Řadí to asi tak, jako by tam olej vůbec nebyl.
21:58:14
01.01.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Jo, to je dobrej nápad. Zpátečka je ideální test vypínání spojky...





Při řazení R na stojícím autě (s běžícím motorem) musí jít lehce a nesmí škrtat zuby...
21:54:49
01.01.2015
vhml
Spojka může špatně vypínat ( ale i nemusí :-) )



E: ale šla by pak samozřejmě blbě i ta zpátečka atd...
upraveno 1x, naposled 01.01.2015 21:56:14
21:54:42
01.01.2015
MVM
Tak pokud jseš si jistý že není někde chyba v táhle- např.ohnuté a pod. S velkou jistotou máš minimálně dost opotřebený synchrony. Konkrétně 3.a 2. jsou nejčastěji a nejvíc opotřebený a většinou je to způsobený stylem jízdy a chováním k převodovce. Nevím přesně krom viskozity jaký specifika má uvedený BP - nicméně nevím co v převodovce bylo předtím /leč uvedený olej to pochopitelně spíš zhoršil. Spojkou to téměř jistě není - pokud jde např.spátečka řadit bez potíží.
21:36:37
01.01.2015
vendek
Jedná se o suchý pětikvalt. Řazení šlo dost ztuha, tak jsem vyměnil starý hustý olej za BP Energear SGX 75W-90. Jednička a pětka jde o něco lépe, ale ostatní rychlosti pořád to samé, prostě cítím při řazení, jak by o sebe něco drhlo a rychlosti jdou špatně zařadit... A hlavně co se po výměně oleje zhoršilo, tak je podřazení z 3 na 2, pokud skoro nestojím, tak to jde na dvojku přes zuby... Je to špatně nastavenou spojkou, anebo je nejspíš něco v háji v převodovce? Protože u druhé škodovky mi proti tomuhle rychlosti padají samy a tady doslova cítím, jak ty kola mezi sebe zapadají... Díky za rady 6
Extreme Tyres