S 742 - Kost nebo klouby z řízení?

prohledat
164 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 26.05.2011 do 14.08.2013, založil/a Magiver
řadit dle data
11:32:18
03.08.2011
vhml
-> havlik: o co drhla? A to byla podložka z výroby?



Ono by sneslo i celý nějak vyztužit, protože při řazení se kroutí celej tunel kolem kulisy.
upraveno 1x, naposled 03.08.2011 11:32:31
10:46:17
03.08.2011
Discovera
-> havlik: Aha... že by přece jen byly určené primárně na tohle? 6
10:23:52
03.08.2011
havlik
-> Discovera: me treba kulisa u rapida bez ty podlozky drhla
10:20:11
03.08.2011
Discovera
-> vhml: Nejsem si jistý co bylo nebo je primárním účelem těchto podložek. Kulisy jsou podle mě stejné, takže odpadá možnost, že by narážela do spodního plechu kastle tunelu (jedna z možných využití podložek). Vyzdvyžením se podle mě délka tyče k špajsce nemění. Jediné co mě opravdu napadá jako důvod je změna rezonance tyče ve vyběhaném silonovém oku v brejlých tím, že by se nahodila podložka.

ALE řazení se rapidně změní k lepšímu samotnými klouby....a o to jde. A zmenší se délka dráhy rychlostních stupňů díky absenci vůlí vytvořením originál kostí.
upraveno 2x, naposled 03.08.2011 10:24:52
09:57:27
03.08.2011
vhml
-> Discovera: to mi nelaka, spise me laka pripadne zlepseni razeni. Ale ze by to souruzi montovali schvalne nejak krivo? To se me nezda.



Nebo co je primarni ucel ty dobovy podlozky?
09:39:11
03.08.2011
Discovera
-> vhml: subjetivně 1 ....mě spíš šlo o to si trochu "vyzvednout" šaltru výš. Mě vůbec připadne škodovácký tunel takový malý zapadlý kdesi mezi sedačkami3 ....tady zavidím fávu a výš...prostě normál tunel s bokoma v úhlu
07:45:33
03.08.2011
vhml
-> Discovera: a pak to řadí líp jo? Zajímavá myšlenka
07:10:38
03.08.2011
Discovera
-> Klubko_: To musel být pěkný pohled na 16 matek6 o kolik jsi ten tunel zvednul oproti originálu?
20:44:36
02.08.2011
Klubko_
-> Discovera: s tim podlozenim kulisy mas pravdu. Ja ju mel podlozenou celkem 16ti M8. Tedka mam nadvarenej tunel.
09:57:59
02.08.2011
Discovera
-> vhml: auto na bok6 jinak pod kulisu se prodávali plastové 5mm vysoké distanční podložky ze silonu. Tvar lemující kulisu s hloubkou stěn do kulisy asi 5mm s ďourami na šrouby přesně podle kulisy abys mohl doštelovat správné řazení rychl. stupňů. Mám doma dvě a obě jsem šoupnul pod kulisui....lepší než se drbat s podložkami nebo navařováním nad tunel k vůli zvednutí kulisy. Zkracovat chod kulisy přímo na ní navařováním hliníku nepotřebuji.
09:42:17
02.08.2011
vhml
-> Discovera: cos otacel a jaké jsou origo podlozky pod kulisu? o obojím slysim prvne
09:13:48
02.08.2011
Discovera
-> Magiver: No vidíš spokojenost co? 6 Ty klouby těsně u sebe svařené je dobré hlavně k vůli místu a to platí dvojnásob pro plastovou nádrž4 ...nemá smysl to dělat podle origa (středová vzdálenost os kloubů vs. kosti). Pokud nestačí otvory v kulise na vymezení té správné vůle pilníkem trochu propiluj otvory....nic se nestane. jinak co ještě pomohlo než sem jí otočil bylo výrazné zlepšení (velmi hladké) řazení 1-3 pozvednutím celé kulisy výš (stačí dvě plastové podložky origo co se vyráběli pod kulisu asi 5mm vysoké. Já navíc na téměř polovinu zkrátil řadičku a je to parádní pocit....řadíš jako ve fábece 1 asi 3cm do stran max. 2 jen si na to člověk musí zvyknout a mít našroubený spodní vymezující plech pod kulisou jinak dostane hokejka na prdel6
22:51:33
01.08.2011
Magiver
Zdravím!



Tak další zkušenost: Pořád mne žralo to řazení a po cestě na STK mne to už štvalo maximálně. Tak jsem zkusmo povolil šrouby kulisy a trochu to zkoušel štelovat. Světe div se, po pár pokusech jde řadit vše a navíc hluk (rezonance) na pětce zcela zmizel!

Teď je to naprostá lahoda, ikdyž trefování té jedničky chce pořád cvik (ale nevypadne).



Tuhost připisuji těm pouzdrům na kulise - zkusím ještě pořešit. Klouby na táhle jsem nemazal - připadá mi, že tuhé příliš nejsou.

Nakřivo nebo z úhlu to také navařené není. A pro další kdo to budou svářet - já klouby nedával těsně k sobě - jak je vidět na obrázku mého táhla. Vzdálenost os křížového kloubu jsem nechal stejnou jako vzdálenost os čepů původní kosti. Ten dvojkloub se tam i tak vlezl - místa tam není moc, ale za nic nezachytává (ani za bowdeny).
07:30:01
11.07.2011
Discovera
-> death: Silent ze šikmého je blbost...když už tak větší provedení ala silentu topení ze š100....dá se koupit dvakrát větší a tuhost je optimální.

Jestli se ti nechce drbat s brejlema, pak nevím proč tu řešíš pomoc. Pokud chci aby to bylo OK, tak hold nic jiného nezbývá...mě se taky xkrát nechce ale udělám to.

Silent z Karosy je tvrdý v rukou....přišroubovaný v příčce a na špajsce už ti tak tvrdý nepřipadne! Rezonance a pohyb pobere nádherně a přesto nehne s tyčí řízení resp. s převodovkou.



Guma kulisy s jedním kloubem z řízení pobere tak akorát velký kulový....uvědom si, že jeden kloub ti nevyřeší pohyb do všech stran, ale jen jeden směr.....viz. poslední příspěvek Klubka.
upraveno 1x, naposled 11.07.2011 07:31:35
22:02:40
10.07.2011
Klubko_
-> death: no ja mam z jednoho kloubu nedobrej pocit prave kvuli tomu spoji tahla a kulisy. Nejednou uz jsem to tam videl ulomeny na seriovym provedeni. A to jak zlomeny tahlo, tak ulomeny z kulisy ten plisek se sroubem.

-> vhml: jde ti tam i 1 podradit ze 2ky?
20:36:07
10.07.2011
death
-> Discovera: no do brýlí se mi moc nechce, leda bych tu silonovou průchodku dal do tunelu samostatně a dovařil druhý kloubek.



Táhlo jsem tam dával díky tomu že je ze dvou dílů jedna báseň tak se mi s brejlema prostě nechce dělat. Silentblok z Karosy otestuji taky, jen mi přijde docela tvrdý.



Silentblok v prostoru co se šteluje ručka by možná šlo dát jako je v šikmém rameni, jen by to byla docela drbačka.



PS: stejně nechápu proč dva kloubky, když není průchodka se silonem a ani brejle, prostě je tam velká díra, tak to snad ten pohyb táhla pobere guma u kulisy... snad
19:36:09
10.07.2011
Discovera
-> death: Pokud tam nedáš dvojkloub...nečekej, že to bude fungovat jak má. Brýle s průchodkou a dvojkloub....pokud máš ale silent špajksy původní žvýkačku, tak ani tohleti moc nepomůže. Nemůžu říst jaké to je z novou tvrdší verzí origa a s vyglajdaným origem, ale vím jak to funguje s silentem z Karosy....špica 5

Ještě udělám verzi se silentblokem válcového tvaru s tvrdší gumou a dám jej na místo u štelování ruční brzdy....tím by se mělo zamezit mírným vybracím. Nesmí to být ovšem z měkké gumy....za chvíli by se přetrhnul nebo by se špatně řadilo.
18:17:28
10.07.2011
vhml
Mě po montáží kloubku z řízení vyhazuje trochu kvalt. Po skoku, ale až tak po 2sekundách jízdy, nerozumím tomu úplně, ale zákonitou pravidelností to máme ozkoušený. Auto skočí, přistane, kousek jede a pak vypadne kvalt zničehonic. Předpokládám nějaká setrvačnost řadičky nebo něco takovýho...



Přínos nemůžu hodnotit, protože jsem to montoval s novou převodovkou. Ale jdou tam všechny kvalty včetně jedničky práskat krásně a nekompromisně.
upraveno 1x, naposled 10.07.2011 18:18:29
18:11:26
10.07.2011
death
Tak jsem právě nainstaloval táhlo řazení s jedním kloubem z řízení. Bohužel se od cca 3100 rpm ozývají vibrace z trubky táhla.



Náprava je vlečka, silentblok převodovky není nový ale ani v dezolátním stavu, siletbloky motoru jsou měkké felda - od vodní pumpy, v ramenech vlečky silentbloky nové. Kulisa 4Q. Jeden kloubek jsem dával protože jsem neměl namontovanou průchodku.



Co do přesnosti řazení, řadí se lépe, řadička se při přejezdu nerovností drobek hýbe, kulisu pod řadičkou jsem nechal původní ale vyzkouším dát kulisu v lepším stavu.
17:17:38
08.07.2011
Discovera
-> Klubko_: táhlo pro 4Q má menší průměr trubky a pro 5Q je trubka většího průměru! Měl sem 2 páry 5q a 4q a oba stejné.....
16:20:19
08.07.2011
Klubko_
-> Gryzly: nn, tam nema v cem drzet.

...i kdyz kurna u tech aut clovek nikdy nevi 8 budes muset pod to vlizt. Prochazi tim "jen" hadice topeni a nahon tachometru.

Takle to ma vypadat:

skoda-virt.cz/cz/.../1408 39-jak-zpresnit-razeni?got opost=2...
upraveno 1x, naposled 08.07.2011 16:22:20
16:07:41
08.07.2011
Gryzly
-> Klubko_: A pujde mi to pouzdro strčit do brejlí z troku 86, určenýho na klecový táhlo?
15:30:42
08.07.2011
Klubko_
-> Discovera, Gryzly: to, ze by byly tahla ruznejch prumeru se me nezda. Pouzdra jsem kupoval proste jako pouzdra tahla razeni. Ani katalog ND neuvadi nejaky rozdily. A bryle se lisi prave tim, jestli jsou pro pouzdra a tzv kost nebo nebo gumovou pruchodku klecovy spojeni.
09:54:50
08.07.2011
Discovera
-> Gryzly: Jestli jsou brejle stejný nevím...oužu jsem ze spod neviděl...a ani jí nikdy nevyhledával, ale předpokládám, že brejle byly stejné. 5Q táhlo schovej kdyby něco. použij to 4q určitě. Bez brejlí ti to bude dělat bordel a řazení bude porod:-)
07:09:26
08.07.2011
Gryzly
-> Discovera: na mě musíš polopaticky.

Mám auto 5q vlečku. kulisu 5q a táhlo starší typ s jedním kloubem.

Tak jak jsem to pochopil, tak to silonový pouzdro ze dvou půlek se vyrábí jen na 4q táhlo a to má jinou sílu než 5q táhlo?

Rozhodně použiju 4q táhlo, těch se mi tu pár válí a nevyužiju je. 5q si nebudud ničit.

A brejle jsou stejný na i na provedení bez těch půlměsíců? a nebo to tam bude aspon držet?
23:19:25
07.07.2011
palinator
-> Klubko_:

Mě nejde řadit jednotka napoprvé v 50% případů a to mám vykloktanou kost..
22:10:32
07.07.2011
Discovera
-> Klubko_: Tak tak 6
21:53:32
07.07.2011
Klubko_
-> Gryzly: da se s tim jezdit i bez toho voditka, ale neni to takova hitparada. Jako 2, 4, R jdou suprove, ale dopredu razeny se to tak neprijemne žvéká. Az kdyz jsem vymenil pruchodku s pouzdrama, to je mazec razeni 6

Ja jsem zastance 2 kloubu vzhledem k pohybu prevodovky do vsech stran, to jen jeden nepokryje.

img3.rajce.idnes.cz/d0303 /.../DSC01918.JPG
15:30:10
07.07.2011
Discovera
-> Gryzly: Nemusíš je měnit...jen tam dej ty silonové půlky a je to.....koupíš je na 4q na 5q nejsou. Ty na 4q si spoj k sobě a buď velkým tlustým pilníkem zvětš díru nebo vem malou ruční brusku (mini vrtačku a válcovým brouskem (nasazený smirkový papír) pomalu zvětš díru na požadovaný průměr. Já jsem vzal 4q táhlo a na něj navařil klouby....tím sem eleiminoval drbat se s broušením silonu.
15:12:39
07.07.2011
Gryzly
-> Discovera: Aby mi to nedělalo bordel když nemám to vodítko v brejlých a brejle měnit nechcu.
15:08:46
07.07.2011
Discovera
-> Gryzly: ANO klouby co nejblíže k sobě. Ale pozor musíš opatrně svářet nebo si roztávíš teplotou těsnění co jsou v kloubech...pomalu! Jeden kloub je na hovno....to už jsem zkoušel a nic moc....vybrace tam jsou...pokud máš origo vlečku žvýkačku pod špajskou bude se ti blbě řadit....mě to nešlo.
15:03:51
07.07.2011
Gryzly
-> Discovera: Takže ty dva kouby co neblíž k sobě? A když mám ještě staré provedení (tzv. klec) tak by mi mohl stačit jeden kloub ne? Když nemám to vodící silonový pouzdro v brejlých.
14:58:35
07.07.2011
Discovera
-> Magiver: Souhlas s Klubkem....nemá to chybu. Problém tuhosti hledej v ve špatně promazaných kloubech (vem trocha oleje a ohřej ho na provozní teplotu a ponoř tam na 5 min kloub....pak s ním ještě v oleji lemcuj, aby se olej dostal všude do útrob kloubů přes těsnění...pak budeš čumět jak to lítá samo. Další věc je sebemenší odchylka z roviny proti kulise. Stačí blbě navařit byť o 1mm a už to OPRAVDU dokáže dělat bordel se zařazením HLAVNĚ 1 stupně...následuje 2 a poslední je 5ka. Dvojka není pravidlem. Hlučnost na 5-ce pod plynem dělá délka kloubů. Tzn. pokud jsi klouby nenavařil úplně k sobě a ufikl jsi je přímo za trubkou rozrezonuje táhlo. Pokud je ufikneš 2mm (zbývá na "U" profilu jen 2mm masa v jeho spodní části kloubu), tak klouby přivaříš k sobě a tím jsou v těsné blízkosti od sebe a přestane ti to dělat bordel. Já měl úplně stejný problém jako ty a po pár experimentech a testování mám konečnou verzi a tam už vše bylo naprosto OK. Mám vlečku (silent na příčce Karosa, podélná jsou origo 130 s výstuhou, spojení podélných vs. šikmých lino a motor na levo měkký felda a na pravo tvrdý felda.
22:51:51
06.07.2011
Klubko_
-> Magiver: tak to co pises me dost prekvapuje. To, ze jde radit ztuha si myslim nemuze zpusobovat ten kloub. S presnosti razeni problem nemam. Leda by se ti nepovedlo navarit klouby uplne v ose.

S cim muzu trochu souhlasit je, ze nekdy nezaradim 1 napoprve. Ale to fakt jen vyjimecne a myslim si teda, ze to se stava i u serovyho provedeni.
00:11:44
05.07.2011
Shatter
-> Magiver 04.07.11 23:53:10: tak to je prekvapujúce9 ..takže predsa len ostanem pri repase kosti..
23:53:10
04.07.2011
Magiver
Zdary.

Tak přináším zkušenosti s pevným dvoukloubovým táhlem (viz foto níže) po trase cca 800km:

- řazení jde HODNĚ ztuha, což je na můj vkus poměrně nepříjemné a na dlouhé cestě únavné.

- řazení kvaltů je oproti předchozímu "vykvedlanému" provedení kupodivu méně pohodlné - dříve stačilo pohnout pákou do místa předpokládané rychlosti a kvalt tam padl. Teď se musím pákou strefovat přesně do určeného místa, jinak tam kvalt nejde dát, nebo vypadne (viz dále).

- právě u 1. rychlostního stupně je to tragédie - vypadl, nebo se jej nedařilo zařadit v 50% případů. A to i v klidu při řazení neutral - dvojka - jednička - rozjezd.

- páka nevibruje ani na nerovnostech, ALE při zařazení 5. stupně a jízdě pod plynem se ozývá poměrně hlučný a vysoko položený zvuk (ani skřípání či klepání), něco jako rezonance od převodovky - ale jen pod plynem. Při brzdění motorem je to bez pazvuků.



Suma sumárum: Ještě to zkusím prověřit a poladit na kulise, ale současné řešení (táhlo s klouby a všechny pouzdra a vedení v kastli po opravě) mi připadá méně pohodlné, než původní "vykvedlaný" stav.

Pozn.: Přestavbu jsem prováděl kvůli prasklému táhlu, ne kvůli vypadávajícím kvaltům (které předtím nevypadávaly, nebo jen zřídka).
23:40:39
16.06.2011
m8rinek
-> afro100: asi moc tvrdej puk :D
23:38:52
16.06.2011
afro100
-> m8rinek: což o to, ona vibrovala len občas pri prejazde nejakého hrbola a pod.,



ale počas celej jazdy vydávala taký špecifický cvakavo-klepavy zvuk s frekvenciou cca 5 klepnuti za 1s pri 50km/h a s rastucou rychlosťou sa to zrýchlovalo ... obzvlášť nechutné to bolo pri razantnom zrýchlení ... jo a mal som pukobloky ...
23:26:07
16.06.2011
m8rinek
-> afro100: v Garde jsem měl silonbloky a páka byla jak vibrátor, ale fungovala super... Do eRka pujdou pukobloky
23:22:36
16.06.2011
afro100
Ma neštvite, že len mne ta paka drnčala .... 10
23:20:54
16.06.2011
Magiver
Tak jsem to vyřešil jako někteří další - kost jsem nahradil dvěma klouby z řízení, oproti zde uvedeným jsem to jen trochu prodloužil - aby vzdálenost os kloubů byla stejná jako u kostky.

Při svařování kloubů jsme je intenzivně chladili (část s klouby mimo svar ponořována do kýble s vodou) aby se neroztekly ty plastové výstelky - přežilo to v pohodě.



Prasklé táhlo u řadičky jsem vyřešil zbytkem kulatiny z řízení, kterou jsem navařil do původní trubky a pak kulatinu nařízl a zavařil do ní 5mm plech - ten už tak snadno nepraskne.



Zkušeností s tím zatím moc nemám - jel jsem jenom krátkou trasu - řadící páka nemá prakticky žádné vůle, což je pro mne docela nejisté (nezvyk). Navíc jsem repasoval i kulisu, takže to zatím vše chodí dost ztuha. Nějaké vibrace ani kmitání jsem u řadičky nepozoroval.
zvětšit S 742 - Kost nebo klouby z řízení? - obrázek od Magiver vložen 16.06.2011 23:20:54
16:54:29
12.06.2011
sep
Kdyby nahodou nekdo surne shanel :

skoda-virt.cz/cz/.../1486 27-origo-kost-tahla-razeni
21:27:28
10.06.2011
mixal.s
Dik, takze ja mam druhosku doma ako nahradnu celu tyc radenia... musim s tym daco urobit...
20:20:50
10.06.2011
MOLSO
-> mixal.s: origo kost je ocelova potiahnuta gumou a druhoška je plastová 4
20:19:28
10.06.2011
mixal.s
Este jedna otazocka, nemam v tom nejaky prehlad, jak rozoznat origo kost od neorigo? Ak mate, tak aj foto pls...
06:51:27
10.06.2011
saSaT
Já osobně udělal táhlo s jedním kloubem z řízení a navíc, (protože mě nasralo prasknutí v tom "splácnutí" u kulisy) ze silnostěné trubky průměru zhruba stejného jako původní táhlo. Zmiňované "splácnutí" vyřešila 5mm pásovina zasazená do zářezu v trubce...a je po problémech6 Ve stovce to řadilo parádně, v eRu taky...teď půjde zkusmo do užovky1
19:57:14
08.06.2011
mixal.s
-> m8rinek: hej, presne to aj mna napadlo, prevrtat 2 alebo 3 diery a zoskrutkovat to M6-kou...
15:44:04
08.06.2011
m8rinek
a ci tz jist orirvat ještě m6-8 šroubem a matkou se silonem. Při rozpadu by byla alespoň nějaká dojezdová šance...
15:39:42
08.06.2011
mixal.s
-> Mr.Lumpy: no ved hej... kolega ma 2 tieto fiaty a treti (500-ku zavodnu) robi.. a nema s tym problemy...
21:59:18
07.06.2011
Mr.Lumpy
-> mixal.s: no dobře, tak to chce shánět díly vyrobený pro itálii, když nad tím přemejšlím tak si nemyslím že by Fiat toleroval vyložený sračkoidní náhradní díly pro svý vozy, ale možná se pletu
Extreme Tyres