
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu
prohledat
3388 příspěvků (zobrazeno 951 až 1000) od 04.01.2011 do 09.03.2025, založil/a Šimi/Rapid 136
-> Eidy 03.12.19 21:39:16: Taky jsem to našel, ale neni tam ta tvrdost. 

-> Čokin 26.11.19 20:35:54: R14 bych taky bral, nejlépe 185/60 R14.
-> Čokin: tak co jsi zjistil ?
Jinak dneska jsem konečně sundal kola a tady pro zajímavost to nejhorší místečko
Jinak dneska jsem konečně sundal kola a tady pro zajímavost to nejhorší místečko

-> T: Nebude to vadit
-> vhml: to bohužel nevím.....ale jak jsem psal.....předky mám měkké a v pořádku a zadek odešel dost brzo a zatím to vypadá,že koupím jen pneu na zadek,tak si říkám,že o stupeň tvrdší nemůžou vadit ?
-> T 26.11.19 22:09:36: jaký máš teploty gum? Pokud si to nikdy neměřil, tak nemá smysl řešit jaký směsi budou lepší nebo horší.
-> Tuner#2: ok
-> vhml: pokud bych se bavil o pneu bez homologace, tak yoko pořád dělá ty 048....ale rád bych s "E".......takže střední by neměla být na škodu na zadek....
-> vhml: pokud bych se bavil o pneu bez homologace, tak yoko pořád dělá ty 048....ale rád bych s "E".......takže střední by neměla být na škodu na zadek....
Jinak v tomhle debilním pidirozměru těžko něco radit. Od Hankooku ve 13" leda evropskou gumu s průměrem 530, Avon dělá ZZRka v rozměru 185/55 R13. Ale to jsou všechno gumy za 4000 kus. Ono to i s průměrem kolem 530 bude vypydat daleko líp než tich současných 500
-> T 26.11.19 20:12:35: pokud existuje možnost volby, tak jezdit na škodovce vepředu i vzadu stejnou směs je z principu úplná kravina.
-> T 26.11.19 20:12:35: ale jinak zkusím hodit nějakou fotku z Mostu a dám k tomu koment.
-> Čokin: ok, dík 

-> T: Se Ti zeptám v sobotu na Mikulášské kluků od Hankooku, jestli něco nemají v nabídce, oni ty motorsporty tahají přímo z Koreje, mimo civil trh v ČR. Už na Slovensku jsem se chtěl ptát na nějaké 14ky.
hledám už od Mostu a pořád nic nenacházím......kdyby někdo našel, klidně sem s radou.....
ale zatím jediné 175/50 R13 semislick s homologací je extreme tyres, které jsem měl teď.....funkce parádní, ale výdrž špatná.....napadlo mě zadek ušetřit tím, že tam dám střední směs, když na předku jsou ještě dobré měkké, co si o tom myslíte ?
ale zatím jediné 175/50 R13 semislick s homologací je extreme tyres, které jsem měl teď.....funkce parádní, ale výdrž špatná.....napadlo mě zadek ušetřit tím, že tam dám střední směs, když na předku jsou ještě dobré měkké, co si o tom myslíte ?
-> U-Geen 20.11.19 08:24:12: Tohle je ještě krásný, mohlo to být i horší, vzhledem k tomu, jakou pneu jsi kupoval.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.11.19 09:11:04: nieje guma ako guma... kamarat nakupuje stare gumenne tesnenia zo 40rokov na stare auta...na pocudovanie su vo velmi peknom stave...jasne su to vacsinou nove veci NOS.
-> U-Geen 20.11.19 08:24:12: MATTESS má na nové autě Michelin z tuším 2016 a boky víc popraskané jak na mé 130tce OR 34 z roku 1985... 

-> Syny 20.11.19 08:27:45: Njn.... 

-> U-Geen 20.11.19 08:24:12: Koukam, ze Nokian evidentne nic moc... 

-> dragon_cb_cz: Tak já si na výdrž nestěžuju, poslední sada dala dvě zimy úplně v pohodě a nebýt toho, že jsem jednu sezonu kvůli problému s "děravým" ráfkem jezdil na přední nápravě zimáky až do léta, tak by daly i třetí zimu (ale ten pár, který má přesně zákonné 4 mm v hlavních drážkách už se mi jezdit nechtělo, takže jsem zakoupil novou sadu)...
-> Bukaj: Zimáky už jsem nekupoval dlouho (resp. loni jo, ale auto jsem s prodal i s nima chvíli po nazutí), ale žádný katastrofický scénáře se u mě teda nedějou. Ale proti tobě teda najedu prd a nezatíženej. Speciálně v případě tvýho auta bych výdrž gum na zadní nápravě nebral úplně za etalon 

-> palinator 31.10.19 07:56:54: Jestli pointa příběhu nebude v tom slůvku "dříve"?
Ještě předposlední zimáky, které jsem kupoval (kolem 2010) měly normálně tuhou bočnici a vlastnosti gumy se s časem příliš neměnily. Dnešní zimáky mají jako nové hadrovou bočnici a gumu měkkou jako ne zcela vytvrzený silikonový tmel, ale po třech letech je ta směs výrazně tvrdší, než za nova a má tedy úplně jiné vlastnosti...

Ještě předposlední zimáky, které jsem kupoval (kolem 2010) měly normálně tuhou bočnici a vlastnosti gumy se s časem příliš neměnily. Dnešní zimáky mají jako nové hadrovou bočnici a gumu měkkou jako ne zcela vytvrzený silikonový tmel, ale po třech letech je ta směs výrazně tvrdší, než za nova a má tedy úplně jiné vlastnosti...

-> palinator 31.10.19 07:56:54: Přesně tak, v životě jsem neměl takhle rozpáraný gumy a to jsem jezdil na lesčems a mnohdy i dost nevybraným způsobem.
Pokud guma vypadá takto, má výrobní vadu, k tomu se i přikláním. Stává se, ale je to v tomto případě méně pravděpodobné, že je špatně směs x teplotní podmínky - např. měkká směs + dálniční provoz. Mohlo se týkat klidně jen vybrané série pneu - šarže, takže klidně může býti v oběhu více reklamací.
Na některých pneumatikách uvidíte, že jsou pouze pro vybrané trhy (často neschválené pro EU), ty jsou přímo navržené pro konkrétní podnebí. Občas lze něco takového pokoutně koupit zde, ale to asi nebude Synyho případ.
Pokud guma vypadá takto, má výrobní vadu, k tomu se i přikláním. Stává se, ale je to v tomto případě méně pravděpodobné, že je špatně směs x teplotní podmínky - např. měkká směs + dálniční provoz. Mohlo se týkat klidně jen vybrané série pneu - šarže, takže klidně může býti v oběhu více reklamací.
Na některých pneumatikách uvidíte, že jsou pouze pro vybrané trhy (často neschválené pro EU), ty jsou přímo navržené pro konkrétní podnebí. Občas lze něco takového pokoutně koupit zde, ale to asi nebude Synyho případ.
-> Syny: nedela aha, ja myslim ze je to klidně možny
treba vezl nejakou stabajznu a prislapl to
ja kdyz vezu fotra taky zadny kraviny nedelam, ale sam tomu slapnu na pedal 



-> Vojťas: Jo, parkrat s tim jel bracha, ale ten zadny kraviny pri rizeni nedela. A to vim, protoze jinak bych mu nepujcil svoje auta 

-> Syny: hele, a nejcuje si auto obcas nejakej sourozenec? 

-> Bukaj:
Já nevim, ale obzvlášť dříve jsme s kámošem dávali autům v zimě na frak docela hustě, hrabačky i přes velký kameny, štěrk a nevim co všechno a vyloženě takhle vytrhaný kusy gumy na ničem nikdy nebyly. Dokonce ani když jsem na starejch zimákách byl v Mostě a za 3 jízdy zmizely 3mm z předních gum.
Jediný gumy, který jsem zrakvil nad rámec běžného opotřebení byly letní ContiPremiumContact 2, po prudké otočce na letišti, kde to na velice hrubém asfaltu zahrabalo. To byly podélně vytrhaný celý proužky z gumy a zničený hrany hlavních drážek.
Já nevim, ale obzvlášť dříve jsme s kámošem dávali autům v zimě na frak docela hustě, hrabačky i přes velký kameny, štěrk a nevim co všechno a vyloženě takhle vytrhaný kusy gumy na ničem nikdy nebyly. Dokonce ani když jsem na starejch zimákách byl v Mostě a za 3 jízdy zmizely 3mm z předních gum.
Jediný gumy, který jsem zrakvil nad rámec běžného opotřebení byly letní ContiPremiumContact 2, po prudké otočce na letišti, kde to na velice hrubém asfaltu zahrabalo. To byly podélně vytrhaný celý proužky z gumy a zničený hrany hlavních drážek.
-> Bukaj 31.10.19 07:46:58: Tak to nevylucuju, ze se nestalo. Ta prijezdovka se neudrzuje a podklad jsou sutry, stoletej hrubej asfalt a diry. Takze to co pises, se stat klidne mohlo. Nicmene by to i tak dle me mela normalni guma snad vydrzet, kdyz se tam jezdi krokem i v lete (kvuli stavu ty ulice), natoz v zime pri naledi. A i tak je mi divny, ze jsou vytrhany kusy jen u vnejsich kraju obou pneu - stred a vnitrek je OK...
-> Syny: Tak zrovna na toto stačí jedna obleva a ledový plotny na těch 100m před garáží, střídané loužemi se štěrkovým dnem nebo třeba žulovými dlažebními kostkami - na ledu hrabačka a když se to chytí na štěrku, tak natvrdo...
O něco hůř vypadaly kdysi zánovní zimáky po jedné předjarní jízdě firemní dodávky z lomu na firmu...

O něco hůř vypadaly kdysi zánovní zimáky po jedné předjarní jízdě firemní dodávky z lomu na firmu...
-> Milan 136 30.10.19 22:19:42: Ne, hrabacky fakt ne
A pres leto to nejezdilo na 100%, to vim, pac to auto prezouvam. Taky je mi divny, ze jsem se tohodle nevsiml vloni - vypada to jako kdyz to vzniklo minulou sezonu jen jsem to pri sundavani nezkoumal. Jezdi se na tom proste jen listopad-brezen, cimz se samozrejem nevylucuje jizda v horku, jelikoz ty zimy posledni dobou moc drsny nejsou, ale pres leto ne-e. Kupovali se na podzim 2014 s DOTem asi (3714). Taky se priklanim k tomu, ze proste ta guma stoji za prd jako takova, protoze nejakej realnej duvod to fakt nema (nebo me alespon nenapada) a navic maj najeto fakt prd...

-> MATTESS 29.10.19 21:49:25: Chybu s nimi určitě neuděláš. Kolega je jezdí v 18", druhej v 16", táta je má v 16" na O1. Všichni spokojeni. Líbí se mi určitě víc jak Sportcontact 5. Já nakonec jezdím na Pirelli P-Zero Sport Cars a super 

-> Syny 30.10.19 07:46:21: Taky mi to přijde jako ožvýkaný v horku. Ale když to vylučuješ...
Predpokládám, že mamka kolem garáže nedává hrabačky.
To bude spíš výrobní vada. Nedával sem Jiřík před nějakou dobou Nokiany s chybějícími kusy dezénu?
Jak jsoi starý?
Predpokládám, že mamka kolem garáže nedává hrabačky.
To bude spíš výrobní vada. Nedával sem Jiřík před nějakou dobou Nokiany s chybějícími kusy dezénu?
Jak jsoi starý?
-> bouchy 30.10.19 12:38:58: CrossClimate+
-> MVM 30.10.19 13:04:30: tak to je podobná situace teda 

-> vhml 30.10.19 12:51:03: BF Goodrich jsem v pátek zahodil, krajem sjetý, prostředek měl cca 4mm. 195/50-15
Už je nechci vidět - loni jsem se snima ještě trápil hlavně na rozbředlým sněhu.
Už je nechci vidět - loni jsem se snima ještě trápil hlavně na rozbředlým sněhu.
-> vhml: Značka?
-> dragon_cb_cz: Typ? Alpin?
-> dragon_cb_cz: Typ? Alpin?
-> vhml: Blbý... já jsem zvědavej, co vydrží ty Mišulíni na 9-5, protože kupovat novou sadu za 12t co chvíli bych dost nerad. A zároveň bych je rád (pokud se osvědčí) pořídil i na 9-3.
-> dragon_cb_cz 30.10.19 11:22:53: jízdně jsou v pohodě. Ale než se pak někde s nějakým kreténem dohadovat. I mám obavu z nějakýho výjezdu na hory. Ona ta 195mm guma má ekologických 150mm a do toho je čtvrtina ,,bez" vzorku. V kombinaci s dvoutunovým drobečkem...
viz -> vhml 26.09.17 08:19:13:
viz -> vhml 26.09.17 08:19:13:
-> vhml: A jízdní vlastnosti už jsou nepoužitelný, nebo proč je vyhazuješ? Pokud jde čistě o limit, tak tě zajímají "hlavní dezénové drážky", které bývají spíš uprostřed...
-> Jirik_Tuňák1983 30.10.19 10:45:50: jj, vyhazovat 6mm gumu je velmi ekologické a úsporné
-> bouchy 30.10.19 10:47:55: XLka to samozrejme jsou. A ani tak nepoznáš na pohmat bočnice rozdíl oproti normálním. A Céčka v technicaku nemam. S jízdním tempem je to taky smutný, protože většina kilometrů je v prázdným autem do práce v módu autopilot.

-> bouchy 30.10.19 10:47:55: XLka to samozrejme jsou. A ani tak nepoznáš na pohmat bočnice rozdíl oproti normálním. A Céčka v technicaku nemam. S jízdním tempem je to taky smutný, protože většina kilometrů je v prázdným autem do práce v módu autopilot.
-> vhml: Uf, je otázka, do čeho obout. Gumy dle tvrdosti bočnice asi vybírat nejde, na eshopu si to neohmátnu. Navíc mám i jiný priority. Pak jedině vybrat něco s vyšším hmotnostním indexem (zrovna proto mám 93, cenový rozdíl nula, na druhým XL (protože TP)). Někdo ale psal nějaké "ale" proti vyššímu indexu - asi tvrdost při přejezdu výmolů, kterou nepobere podvozek, nebo něco takového. Jinak to ojetí na Sharanu asi bude dáno stylem jízdy, bohužel. I (jak odhaduju) častá jízda s vlekem na hm. limitu těm předním moc neprospěje, zadním asi taky ne. To, že jsou takle přehuštěný, by mělo trochu eliminovat ojetý kraje (nikoliv podporovat), tolik teorie z knížky.
-> vhml 30.10.19 09:21:00: Ale ti starí nejsou ekologickí, nemají nískí valiví odpori a celkově protiunijně špatní. 

Nový gumy obecně jsou strašnej průser. Hlavně měkoučký bočnice. Žena dvě roztrhla o obrubníky celkem jednoduše. Já teď měním dva roky starý zimáky ze Sharana, co mají 6mm, ale na obou bokách mají 1mm, protože ten hadr prostě Sharana neudrží ani nafoukanej na 3.5atm.
Nedávno jsem obouval dvě sady nějakejch skladovek z roku 2013. Ta guma má minimálně o 2 kila víc než soudobá a bočnici jak kámen a i na pohmat silná.
Nedávno jsem obouval dvě sady nějakejch skladovek z roku 2013. Ta guma má minimálně o 2 kila víc než soudobá a bočnici jak kámen a i na pohmat silná.
-> Syny: Kdysi to tak u mě bylo, že byly "jen víc sjetý" - to už bohužel neplatí, buď to víc/jinak sleduju, nebo šly i prémiový značky do hajzlu v boji za plnější kapsu majitele a ekologii za každou cenu. Teď mám i několik vyštípanejch míst na letních, naprosto nepravidelně a to rotuju každej rok. Zatím OK, není to hluboký, ojede se, ale představa, že se štípne kousek až někam na kostru, což zjistím v krizový situaci nebo zatáčce, mě děsí. Taky skoro vůbec nejezdím po kamení, štěrku a když (nějaká ta betonka s roxorem nebo tak), tak pomalu, žádný smykání. Nechápu, že u vyloženejch prasat, co jim každou zatáčku kvílej gumy, totéž ak/delerace, maj gumy "jen" brutálně víc ojetý, samozřejmě hlavně vnějšky od zatáčení (dokonce maj pryč i nápisy na bočnici). Protože tohle nedělám, čekal bych rovnoměrně sjetou gumu bez dalších artefaktů a stržených hran. Na hnací bude stržená vždy, ale čekal bych míň. Zimní dojezdím, za 2 roky nový zimní a za 5 let letní (rv2013 :D). Nejspíš půjdu do nějakýho lowcostu typu Barum. ("lowcost" = stojí to míň jak 1600)
-> MVM 30.10.19 07:57:26: No, pres leto se na tom nejezdi, jen to "povinne" obdobi listopad-brezen. Coz jezdim i ja na svych a nikdy se mi tohle nestalo.
-> Bukaj 30.10.19 07:57:45: -> bouchy 30.10.19 08:04:13: Nn, bydli normalne ve meste. Jen ke garazi to je asi ani ne 100m po takovej vymlacenej hrubej asfaltce + sem tam sterk, ale to si zas nemyslim, ze by takhle oddelalo gumy a jeste jen na vnejsku a vepredu. Tam se jezdi opravdu krokem a neni to v pomeru k normalnimu jezdeni vubec dlouhej usek. Byt tedy pravda - jede po nem pokazde z a do graze. Prohazovat se gumy neprohazovaly, to vidim asi jako chybu, prohodili jsme je az ted. Nicmene i presto, ze se neprohazovaly, tak bych ocekaval, ze budou jen vic sjety, ale ne takhle vyhlodany. Hloubku dezenu to ma skoro jak novy gumy.
Jinak jsou to Nokiany. Letni gumy (Hankook) jsou v pohode, je to jen na zimakach... Provoz auta je leto/zima stejny, po cca stejnych trasach.
-> Bukaj 30.10.19 07:57:45: -> bouchy 30.10.19 08:04:13: Nn, bydli normalne ve meste. Jen ke garazi to je asi ani ne 100m po takovej vymlacenej hrubej asfaltce + sem tam sterk, ale to si zas nemyslim, ze by takhle oddelalo gumy a jeste jen na vnejsku a vepredu. Tam se jezdi opravdu krokem a neni to v pomeru k normalnimu jezdeni vubec dlouhej usek. Byt tedy pravda - jede po nem pokazde z a do graze. Prohazovat se gumy neprohazovaly, to vidim asi jako chybu, prohodili jsme je az ted. Nicmene i presto, ze se neprohazovaly, tak bych ocekaval, ze budou jen vic sjety, ale ne takhle vyhlodany. Hloubku dezenu to ma skoro jak novy gumy.
Jinak jsou to Nokiany. Letni gumy (Hankook) jsou v pohode, je to jen na zimakach... Provoz auta je leto/zima stejny, po cca stejnych trasach.
Tohle bych taky tipoval na nějaký štěrk. Na stovce byly zimáky po každým revivalu na vyhození, protože se z nich prostě vytrhali celý kusy gumy.
-> Bukaj 30.10.19 07:57:45: A nebo tak . Ono stačí jet svižněji na hrubým "typickým českým okreskovým asfaltu se sypaným kamenivem.."