skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké pneu
prohledat
3314 příspěvků (zobrazeno 1801 až 1850) od 04.01.2011 do 08.11.2024, založil/a Šimi/Rapid 136
10:42:31
04.06.2017
04.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> el.tomas 04.06.17 08:57:12: Jako by v době, kdy to tam bouchají ve fabrikách hadráci, kteří po práci v šatnách znásilňují kolegyně, známka Made in Germáni něco znamenala.
08:57:12
04.06.2017
04.06.2017
el.tomas
-> suri: Také made in Poland, až vyšší řada MaxxSport je made in Germany.
22:12:39
03.06.2017
03.06.2017
suri
-> U-Geen: musím to ešte čeknúť -> el.tomas: otázka je či aj tie made in poland čo stretávam teraz sú také
20:25:14
03.06.2017
03.06.2017
el.tomas
-> suri: Dunlop BlueSport Response, jezdím v 205/55 R16 na O1 a je to hodně příjemná guma, je tichounká a i ten ingot relativně zatáčí.
19:50:27
03.06.2017
03.06.2017
U-Geen
-> suri: na ty jsem si nemoh stezovat, nicmene mel jsem je na toledu 1L ktery je hlucny samo o sobe.
17:03:30
03.06.2017
03.06.2017
suri
-> U-Geen: nejde o životnosť ako o hluk a jazdné vlastnosti
23:38:07
02.06.2017
02.06.2017
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: ja mam ty HANKOOK VENTUS PRIME 2 a musim rict ze dobry... nemam ale srovnani ve stejnym profilu, 215/55 17 a 225/45 18 je docela rozdil :)
-> suri: Turanzy jsem jezdival rad, akorat docela mizely
-> suri: Turanzy jsem jezdival rad, akorat docela mizely
22:26:21
02.06.2017
02.06.2017
suri
-> suri: nikto nič?
19:54:59
02.06.2017
02.06.2017
Milan 136
-> Pavel P@nkáč 01.06.17 22:04:41: zase něco vyvrtáš, vybrousíš...Fakt to bylo v nule po nazutí z5
11:57:38
02.06.2017
02.06.2017
suri
11:48:44
02.06.2017
02.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 02.06.17 11:33:54: Subaru? Volvo? Toyotu? Nebo snad Renold?
11:33:54
02.06.2017
02.06.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: nejdem na to auto kupovať už iné disky , mám vyhliadnuté iné auto ... ako tiché mi doporučujú Bridgestone Turanza T001 EVO , čo tieto ? alebo Pirelli nejaké ?
11:28:19
02.06.2017
02.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 02.06.17 08:42:00: Tak dej aspoň 205/55/16, to není taková bačkora.
Kolega teď bude kupovat ty samý Henkůky, co jsem psal, taky a pokud nepřijde nic nového na trh do nákupu na můj vůz, tak je dám asi taky. Popř. trochu uvažuji o minimálně vyzkoušení těch Nankangů.
Kolega teď bude kupovat ty samý Henkůky, co jsem psal, taky a pokud nepřijde nic nového na trh do nákupu na můj vůz, tak je dám asi taky. Popř. trochu uvažuji o minimálně vyzkoušení těch Nankangů.
08:42:00
02.06.2017
02.06.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: neviem , sedí to dobre ale má to mäkké bočnice , mám na tom pár km a už sú na nich schody a hučia , zbytočne som menil ložisko
otázka je čo tam dať v rozmere 195/65/R15 91H aby to sedelo a bolo najtichšie aké vie ?
otázka je čo tam dať v rozmere 195/65/R15 91H aby to sedelo a bolo najtichšie aké vie ?
08:14:10
02.06.2017
02.06.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 02.06.17 07:11:18: Jsou to sračky, že? Už jsem tady ContiSportContact 5 řešil taky, i když kvůli jiné věci.
My teď na Karkulíny autě zajíždíme Hankook K125 Ventus Prime 3. V rozm. 205/55/16.
A jeví se mi to jako hodně sympatická guma.
My teď na Karkulíny autě zajíždíme Hankook K125 Ventus Prime 3. V rozm. 205/55/16.
A jeví se mi to jako hodně sympatická guma.
07:11:18
02.06.2017
02.06.2017
suri
tak na conti5 mám po pár km pílku ako prasa vzadu a hučí to , vie niekto poradiť seriozne tiché gumy čo dobre držia ? nejde mi ani tak o životnosť ako o to aby nerobili pílu a hlavne boli totálne tiché
dík
dík
22:04:41
01.06.2017
01.06.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: zajimavé neměl by ten hříbek něco vážit
20:32:13
29.05.2017
29.05.2017
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 28.05.17 21:03:50: nebál bych se toho. Ale knot určitě ne. Zout a dát hříbek. Sám jsem píchnul Nankang hned druhej den po nazutí, asi cestou z Běšin tenkrát. Označil jsem si přesně pneu proti disku, zul, nechal dát hříbek. Pak jsem to obul přesně na polohu, dal do vyvažovačky a 0. Drží to v pohodě :)
01:57:10
29.05.2017
29.05.2017
ZdrubT
-> Tuner#2: Já lepil díru po vrutu v Sosnový trnem a huma se tam otrhává.
21:58:42
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 28.05.17 21:21:10: Díky za radu.
21:21:10
28.05.2017
28.05.2017
MVM
-> Tuner#2: Nechal bych tohle normálně zalepit zevnitř hříbkem. Je to v ideálním místě,žádnej boční vpich atd. Určitě pokud není nouzovka - tak bych nelepil knotem bez demontáže - ale nechal zalepit v pneuservise. Co se týká po ohřátí - ono to už není nikdy 100% ale jen 98...tzn to kolo hlídej v onom místě a myslím že to bude ok a sjede se běžně .. (Já slicky ani jiný závodní pneu nelepím - nahradí se zkrátka jinou.) Dokonce ani Michelin v DE na závodech to nezalepí - což mě překvapilo ..
21:07:03
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
A teď otázka. Spravoval už někdo semislick? Nebude to problém až se to rozehřeje na okruhu?
Ten trn jak to spravujou to se dává zevnitř, takže se to musí zout? Já jen jestli mám sundavat a čistit i závaží...
Ten trn jak to spravujou to se dává zevnitř, takže se to musí zout? Já jen jestli mám sundavat a čistit i závaží...
21:04:26
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Tady je ten hajzl...
21:03:50
28.05.2017
28.05.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Dneska jsem koupal kolo a zjistil konečně kde se ztrácí ta desetina za den...
13:46:20
25.05.2017
25.05.2017
Jirik_Tuňák1983
13:45:08
25.05.2017
25.05.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: vo výsledku v poslednej vete hovoríme to isté
12:22:41
25.05.2017
25.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 25.05.17 11:12:26: Zkušenosti jsem ti popsal, dohlížím na to, vím co tam lidi dělají, řeším nové technologie, vybavení a spotřební materiál, kalkuluji to, vidím ten provoz už hodně let a vidím problémy u různých rozměrů pneu a typů kol (vč. poklesu kvality povrch. úprav a designových výstřelků, že není závaží skoro kam nalepit) za proběhlých možná 400 000 až 500 000 kol. Ale nebudu ti tvoji praktickou zkušenost s pár auty a příp. i zručnost při vyvažování vyvracet. O žádné hitech technologie se nejedná, jen se musí používat kvalitní závaží a ostatní přísluš. a nestřílet tam závaží od oka.
11:12:26
25.05.2017
25.05.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: ja neberiem hitech technology , beriem bežné moje vyvažovanie kolies , ak ti niekde hodí nalepiť 55GR závaží tak málokedy ich trafíš tak že po pretočení to ukáže nulu . Používam sivé odstupňované závažia , lepím na prvý krát a funguje to , sú sivé , nehrdzavejú , luxusne držia čo sa o 80% používaných 5gr závaží povedať nedá kedže sa to kupuje na cenu ... netvrdím že je to všetko tak , sú to moje skúsenosti s pár autami a konkrétne tu nejde ani o výšku závažia kvôli strmeňu a disku , to sú individuálne prípady kde máš samozrejme pravdu s tým čo si napísal -> Milan 136: jj to som myslel -> bouchy: tak origo na plechy sú samostatné pružné pliešky a samostatné závažia , origo hliníky sú práve tieto odstupňované gramáže od 5-60gr ktoré používam , je na tom kvalitná páska , nekorodujú , a ak to odmastním poriadne tak nejdú ani dať dole
09:58:08
25.05.2017
25.05.2017
vhml
-> bouchy 25.05.17 09:53:03: sundavat netřeba, jen ji odmáčkneš a pootočíš.
09:53:03
25.05.2017
25.05.2017
bouchy
-> minno: Dá se poznat lepší guma od horší nebo protektoru... na 10 let starý plechotrony jsem dával Bridgestony (R15) a když se daří, na jedné straně jednou 10-20g a na druhé 1x5g. U lepicích je to horší, ale stejně je rozdíl lepší x Barum např. - barum mívá víc (zvenku, zevnitř nevidno), jak to bývalo i na ORx (TL/TT) Co takle Nankang, Hifly nebo legendární (dost vyskytovaný) hnus Kingstar Radial (protektor)...
Potáčení si neumím představit, když to dá celkem fušku stroji to tam narvat, zase ven a zase dovnitř a hlavně to lepidlo se má používat nějak.
Potáčení si neumím představit, když to dá celkem fušku stroji to tam narvat, zase ven a zase dovnitř a hlavně to lepidlo se má používat nějak.
08:52:33
25.05.2017
25.05.2017
Nwkt
-> minno: Včera jsem nechal přezouvat FUNku 165/80 R13 nic nepootáčel a závaží dával max jedno velký a jedno malý
08:51:06
25.05.2017
25.05.2017
minno
Mňa by celkom zaujímalo, ako sú na tom dnešné pneumatiky (dajme tomu pneu lepšej šarže - nie najlacnejšie šmejdy), čo sa týka ich nevyváženosti z výroby.
Tzn. reálne v praxi či má nejaký význam skúšať pootáčať pneumatiku na disku pre lepšie vyváženie, alebo je to zanedbateľné a nemá význam s tým laborovať.
-> Jirik_Tuňák1983: Možno máš pravdu, ale ani moderná mašina neoklame fyzikálne vlastnosti a stav napríklad starých diskov, kde sú tie nevyvážky väčšie a závažie sa nedá lepiť všade.
-> bouchy: Tak tá druhá foto to je teda des A to som si myslel, že koľko veľa závažia tam mám ja.
Tzn. reálne v praxi či má nejaký význam skúšať pootáčať pneumatiku na disku pre lepšie vyváženie, alebo je to zanedbateľné a nemá význam s tým laborovať.
-> Jirik_Tuňák1983: Možno máš pravdu, ale ani moderná mašina neoklame fyzikálne vlastnosti a stav napríklad starých diskov, kde sú tie nevyvážky väčšie a závažie sa nedá lepiť všade.
-> bouchy: Tak tá druhá foto to je teda des A to som si myslel, že koľko veľa závažia tam mám ja.
05:50:53
25.05.2017
25.05.2017
bouchy
Něco na tom bude, hlavně ty obvyklý lepicí po 5g moc nedrží, bežně po roce vidím, že zbyl jen kus gumy/lepidla a závaží pryč. Když to srovnám, s čím vyjíždí škodovky z továrny, to jsou závaží delší (5cm nebo tak) a ty nejdou urvat za celých 5 let, leda podrápáním disku. Btw Škoda měla vždy i odlišitelný naklepávací, mám jedno "origo" kolo starý a jedno z fabie, obě mají závaží s jakousi objímkou, nikoli to "servisový", že ten držák je zalitej v hmotě závaží. Něco jako toto: skoda-mb.prekladys.com/im
ages/bz_detail_zavazi.jpg
Off: tohle je taky slušnej oddíl garaz.autorevue.cz/downlo ad/file.php?id=44093&a...
Off: tohle je taky slušnej oddíl garaz.autorevue.cz/downlo ad/file.php?id=44093&a...
03:19:58
25.05.2017
25.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> minno: -> Milan 136: Kromě toho, že se od středu nevývažku roznese váha do stran a závaží je holt na malém disku dlouhé (resp. tak působí), ale furt lepíš na střed nevývažku, je potřeba o něco větší závaží kvůli umístění závaží dále od kraje disku, tak není důvod, proč by to mělo dělat bordel, je to kravina. Nevyvažuješ to na koleni, ale na nějakém vybavení 21. století a dnes si ty mašiny umí poradit s plno faktory (podle vybavení). Pokud se ti nelíbí had, můžeš to zkusit nahonit pootáčením pneu, nebo si tam nechat naflákat závaží s klipsem, pokud to disk umožňuje.
22:40:55
24.05.2017
24.05.2017
Milan 136
-> minno: presne tak to myslel. Kdyz mas v tom miste nevyvazek 60g a nalepis tam celej pasek po 5g, tak u 13" to rozneses daleko od toho mista na velkou cast disku. A pak to dela bordel.
U 18"uz to je trochu mensi problem, ale je...
U 18"uz to je trochu mensi problem, ale je...
22:23:44
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> Jirik_Tuňák1983: suri myslel zrejme v porovnaní so závažiami na plecháče, kde rovnaká hmotnosť výjde na menšiu šírku a závažie je nacvaknuté pekne von na obvode, tým pádom je to asi lepšie vyvážené ako u nalepeného 15 cm pásu z vnútornej strany disku.
21:42:33
24.05.2017
24.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 24.05.17 21:22:48: Pokud budeš něco takového kalkulovat na nějaký roční objem / obrat jako majitel nějakého provozu nebo servisu, tak budeš mluvit jinak. Bloky za prvé už skoro nikdo v pneuservisech nepoužívá kvůli zásobám a u kombinovaných pásků kvůli odpadu, kterého je u 5g závaží v kotouči v podstatě 0. Za další u rozměrů kol 13 palců se právě 5g závaží v řadě lépe vytvaruje a je menší riziko odpadnutí závaží při skladování do montáže, popř. vniknutím nečistot pod lepící pásek. Závaží už není olovo, to víš, ale zinkové slitiny, takže je bohužel u lepeného objemnější. Zkrácení pásku do bloku, jeho zvýšení, příp. rozšíření moc nehraje s minimálním prostorem mezi diskem a brzdičem dnešních aut a prostoru pro nalepení za paprsky u disků. Neříkám, že někdo třeba neskladuje a nepoužívá i 55g bločky, ale toto závaží je převážně jiného designu než ostatní jímž se dovažuje, není vždy dostupné barvené a nedá se s ním ideálně pracovat při dělení závaží za paprsky.
21:22:48
24.05.2017
24.05.2017
suri
-> Jirik_Tuňák1983: čo konkrétne myslíš ? to o závažiach po celej ploche disku ?
21:21:09
24.05.2017
24.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 24.05.17 21:11:32: A na to jsi přišel kde s tím závažím?
21:11:32
24.05.2017
24.05.2017
suri
hlavne tých 55gr v malých závažiach je blbosť vždy a nikdy to nie je dovyvážené dobre , na takéto gramy treba kusovku závažie ktoré má možno 5cm na dlžku a nie 15cm ...celkovo je to dosť gramov a také koleso patrí dozadu vždy , prípadne skúsiť pretočiť pneu ... ale to stojí čas a prachy tak to nikto bežne nerobí lebo z toho nie je kšeft ... a samozrejme musia byť disky samotné rovné
21:11:16
24.05.2017
24.05.2017
bouchy
-> minno: Tak pak (podle asi dvou fotek na celym googlu ) žlutým puntíkem ven www.choice.com.au/Assets/
.../yokohama-bluearth-ae01
-215-60r16_1.JPG?w=696&
;... ale myslím, že to je fuk u tohoto typu. Hlavně - když někdo mění 2x ročně pneu, jak by to poznal, když tyhle barvičky se docela setřou (i když já je u sebe ještě trošku vidím, ale nebrousím o obrubníky..). Šipka nebo IN/OUT to obvykle jistí...
20:48:46
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> bouchy: ale písal som, že vzorok je nesmerový, je to táto guma:
www.yokohama-online.com/v ar/.../YOKOHAMA-BluEarth-A E-01.jpg
jediný rozdiel som našiel v bočných nápisoch, na jednej strane je nápis "made in..." a na druhej nie a ešte zopár detailov v tých popiskoch, ale nič o smere montáže.
-> Jirik_Tuňák1983: Prehodil som LZ koleso s LP a vibrácie takmer úplne prestali, takže to jedno musí byť mierne kopnuté, alebo nie úplne dokonale vyvážené.
www.yokohama-online.com/v ar/.../YOKOHAMA-BluEarth-A E-01.jpg
jediný rozdiel som našiel v bočných nápisoch, na jednej strane je nápis "made in..." a na druhej nie a ešte zopár detailov v tých popiskoch, ale nič o smere montáže.
-> Jirik_Tuňák1983: Prehodil som LZ koleso s LP a vibrácie takmer úplne prestali, takže to jedno musí byť mierne kopnuté, alebo nie úplne dokonale vyvážené.
19:52:47
24.05.2017
24.05.2017
Jirik_Tuňák1983
-> minno: Sice jen odhad, ale toto a toto může být kopnuté. Podotýkám, že neodhaduji podle počtu závaží, ale jeho pozice.
-> minno 24.05.17 14:56:26: -> minno 24.05.17 14:56:49:
Vibruje ti auto jako takové a nebo volant?
-> minno 24.05.17 14:56:26: -> minno 24.05.17 14:56:49:
Vibruje ti auto jako takové a nebo volant?
19:33:32
24.05.2017
24.05.2017
bouchy
-> minno: Aha. No zásadní je se řídit nápisem INSIDE/OUTSIDE nebo šipkou ROTATION, ale to je jistě známé. Kdyžtak prohlídni, jak to vypadá na autě, pak musí být "šípy" stejným směrem nebo asymetrický nějakou drážkou ven, i když ono to trošku mate, takové Turanzy mají šikmou drážku a ta vlevo i vpravo míří stejným směrem (ale jinak "drážky ven") -snad je to tu vidět: www.lbautomobile.cz/files
/.../11.JPG
15:38:29
24.05.2017
24.05.2017
minno
-> bouchy: To sme sa ale asi nepochopili. Je logické, že puntíky sú na každej pneu inak rozmiestnené. Radiálne natočenie pneumatiky na disku voči puntíkom je asi fuk, ja som sa ale pýtal, či nevadí, že na troch kolesách je pneumatika otočená puntíkmi smerom k stredu auta a na jednom puntíkmi smerom von.
15:26:11
24.05.2017
24.05.2017
bouchy
-> minno: Pravidlo "puntík k ventilku" nebo naproti byl vyvrácen, taky jsem o tom četl, ale v nové době je to prý jen údaj pro snadnou identifikaci pneu (jestli typ, nebo série to nevím). Dřív údajně značení pneumatik nižší jakosti, co šly použít max do zemědělství (pluhy aj). Každopádně na zatím všech gumách jsem to měl v podstatě náhodně rozmístěné, myslím že stačí vyvážení kola závažím. Nikdo to asi nedělá, snad jen na přání pověrčivého zákazníka. Kolik váží ventilek (btw - jaké je názvosloví? Ventilek je celá ta "trubička" nebo jen to udělátko na našroubování dovnitř)...teda ta "trubička s ventilkem"? Tak těch 5g - hmotnost jednoho závažíčka?
15:14:30
24.05.2017
24.05.2017
minno
(Nové) pneumatiky majú vždy len na jednom boku vyznačené žlté a červené "puntíky" (najľahšie a najvyššie miesto na pneu, ak sa nemýlim). Má ale nejaký hlbší význam z pohľadu montáže to, na ktorom boku pneumatiky sú puntíky vyznačené, ak sa nejedná o smerovú pneumatiku? Alebo je to jedno?
3 pneumatiky mám namontované puntíkami do vnútornej strany ráfiku a práve na tom jednom podozrievavom kolese je pneumatika opačne Okrem puntíkov je tam aj menší rozdiel v značení na jednej / druhej strane, vzorok je ale obojstranný.
3 pneumatiky mám namontované puntíkami do vnútornej strany ráfiku a práve na tom jednom podozrievavom kolese je pneumatika opačne Okrem puntíkov je tam aj menší rozdiel v značení na jednej / druhej strane, vzorok je ale obojstranný.
14:56:49
24.05.2017
24.05.2017
minno
A pravé zadné. 8+5 závaží po 5 gramov.
14:56:26
24.05.2017
24.05.2017
minno
Zadné sú na tom takmer obidva rovnako - ľavé zadné. Lepšie ako to jedno predné. 8+4 závaží po 5 gramov.
14:52:27
24.05.2017
24.05.2017
minno
Na druhom prednom disku je závaží podstatne menej. 5+1 závaží po 5 gramov.