Závodní geometrie

prohledat
1007 příspěvků (zobrazeno 922 až 971) od 26.04.2010 do 26.09.2023, založil/a vhml
řadit dle data
17:55:16
28.04.2010
Schejby
-> Bc. Duso: Pod kozlíkama posuneš horní zameno do negativu tzn.vypodložíš
17:45:26
28.04.2010
Ing. Duso
Ked chcem na prednej naprave docielit vecsi odklon kde to treba vypodlozit,, okrem natocenia excentru. dakujem.
17:16:28
28.04.2010
Ultim
DuriQ 28.04.10 13:15:31 napsal:

opodstatnenie negativnych odklonov na predku staci si dobre pozret vonkajsie

kolo :) toto je seriova naprava :)




A zadni vnejsi kolo jde do rozbihavosti ze?
16:51:00
28.04.2010
DuriQ
Jirik_Tuňák: 3 tak co cakas od serioveho podvozku ? 40
16:19:07
28.04.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> DuriQ: Paráda houpadlo, ještě ti tam chybí na předním okně nápis INTERCEPTOR a na zadním spojleru GAME OVER. 3
15:10:25
28.04.2010
MOLSO
-> DuriQ: no ved pozeram 2 1 tie gumy mi k tebe nesedeli 47
15:07:04
28.04.2010
DuriQ
MOLSO: jop kedysik davno :)
14:53:24
28.04.2010
MOLSO
-> DuriQ 28.04.10 13:15:31: to je tvoje auto? 6
14:40:08
28.04.2010
mgbiker
-> Klubko_: a co ak mam vpredu 6.5J disk a vzadu 7.5 J disk a teda aj ine pneu vpredu a vzdu? Bude ta geometria merat spravne? ja ked som bol na geo tak som daval seriovky lebo som mal obavy ze to potom meria bludy
upraveno 1x, naposled 28.04.2010 14:42:04
13:15:31
28.04.2010
DuriQ
opodstatnenie negativnych odklonov na predku staci si dobre pozret vonkajsie kolo :) toto je seriova naprava :)
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od DuriQ vložen 28.04.2010 13:15:31
23:15:59
27.04.2010
Klubko_
-> mgbiker: to uz se to resilo, je to jedno. Jinym prumerem kola se nic nezmeni, jinou sirkou, potazmo ET se meni polomer otaceni ne vsak sbihavost ani odklon.
22:33:33
27.04.2010
Eidy
-> kury: To nejde takhle říct. To co říkal DuriQ o natočení kol do zatáčky při rozbíhavosti je jen jakási obecná pravda. Vnější kolo by mělo být natočené míň než vnitřní. Jinak řečeno osy všech kol se musí protínat v jednom bodě, což je při sbíhavosti zadních kol nemožné takže aspoň osy předních kol se musí protínat v bodě ležícím na ose zadní nápravy.

Ale vše záleži na geometrii přední nápravy z výroby. Myslím délky "tykadel" spojovačky a jejich úhel od příčné osy vozidla, úhel řídících pák od polédlné osy vozidla a všechny věci mající vliv na diferenční úhel rejdu kol = rozdíl natočení kol při zatáčení. Celé se to nazývá tuším Ackermanův trojúhelník. Víc teď z hlavy nevím.

Takže asi tak.
21:28:52
27.04.2010
kury
Takže jestli jsem to malinko pochopil, při rozbíhavosti je auto klidnější v přímém směru, a při sbíhavosti se lépe vrhá do zatáček?
19:51:55
27.04.2010
mgbiker
mam otazku: nastavujete to vsetci na tych kolach co mate roznych velkosti, alebo na seriovych 13kach?
upraveno 1x, naposled 27.04.2010 19:52:27
15:46:38
27.04.2010
DuriQ
vhml: vyskusaj + ak ti nebude sediet nic z +ka tak vyskusaj - ti vravim musis skusat :) viac menej tu bolo vsetko napisane :)
15:33:52
27.04.2010
vhml
-> DuriQ: mě zajímá teorie. Na jakou stranu pohnout se sbíhavostí pokud zvětším odklony
14:40:56
27.04.2010
DuriQ
Eidy: hej mas pravdu nato som zabudol zbiehavostou mozes menit len odklon, zaklon jedine podlozenim napravnice, alebo podlozkamy medzi ramena. 4

Tuner#2: tak opat sorry : )) chybicka u mna geometriu som neriesil uz daky ten piatok, ale rozumieme sa co som chcel povedat 4 sproste povedane kola do A 1
upraveno 1x, naposled 27.04.2010 14:44:12
14:06:15
27.04.2010
Eidy
-> DuriQ: sbíhavostí můžeš pranepatrně změnit odklon kola, ale záklon nikoliv. Záklon rejdové osy nezměníš.
13:26:22
27.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: JJ to si myslím taky, pak ale Duriq nemá pravdu, neb série má odklony v pluse 1° do V.
13:25:14
27.04.2010
petr s
-> Tuner#2: Naklání-li se kolo vrchem vně vozidla, je uvažován odklon jako kladný, jestliže se naklání dovnitř, odklon je brán jako záporný.
13:24:48
27.04.2010
havlik
-> Tuner#2: -1° je áčko
13:22:29
27.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Když už tady řešíte tu geometrii co je - 1° odklon? Kolo do A a nebo do V? Mám svou představu zajímá mě jak to je.
13:09:51
27.04.2010
DuriQ
vhml: na zaciatok si ju nehaj seriovu
12:35:57
27.04.2010
vhml
A když zvětším odklon, tak bych měl sbíhavost zmenšit? Či naopak?
12:15:10
27.04.2010
MOLSO
-> DuriQ: no myslim že origo nastavenie odklonov je kladne teda véčka - chcem to posunut na jemne decentne ačka a malo by sa zlepšiť spravanie v zatačkach, zbiehavost by som dal asi sériovú uvidíme čo to povie 6
11:51:44
27.04.2010
DuriQ
vhml: to mas to iste ako ked si das nohy do X inac povedane kolena k sebe, keby ta niekto tahal v tejto polohe mal by si vydrane vnutorne strany topanok 1

MOLSO: seriova zbiehavost je +2mm ak sa nemylim :) len pri serii mas mysli odklony v nule ci v minuse toto uz asi trepem ale sak hodnoty su napisame v tabulkach staci si to pozret :)



ak chces zlepsit jazdne vlasnosti na slalom a pod., sprav si dopredu Acka :) preferujem mat v predu vacsie odklony ako vzadu :) nevyhoda je ze ak budes mat kolaje na cestach tak budes jazdit jak nadrbany v tom tvojom pruhu :) mozno aj vo vedlajsom :) alebo budes mat ruky vytahane jak opica po 100km jazdy na okreskach :)

ked som mal este sedana tak som mal vpredu husto odklony ale nemal som ich zmerane, pokial bola dobra cesta tak to bola vyslovene radost z jazdy a naopak, ale zas kam som to auto poslal tam aj islo :)

jo a predne gumy isli relativne rychlo do kitek 4
upraveno 2x, naposled 27.04.2010 11:54:03
11:28:39
27.04.2010
vhml
A to je teda tím, že se ty gumy úpně dokonale neodvalují, ale trochu se smýkají?
11:17:42
27.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: JJ kor když máš větší odklony. Když jedu po dálnici, tak půlka gumy vevnitř je teplá a venek studený
11:04:31
27.04.2010
MOLSO
-> vhml: ano mal som 5mm zbiehavost a zozralo mi vnutrajsky 403
11:03:28
27.04.2010
vhml
-> Tuner#2: a se sbíhavostí se více sjíždí vnitřek?
11:03:28
27.04.2010
MOLSO
-> Tuner#2: takze teoreticky keby chcem vyladit podvozok mozem dat velky odklon a zviehavost okolo 1mm a malo by to byt v takom primeranom kompromise ?
11:00:34
27.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MOLSO: Teoreticky ano, ale ono vyrovnat třeba 300km jízdy rovně jízdou v zatáčkách se dost blě dělá, takže ano částečně se vnitřky sjedou více, ale on to neudělá ani tak ten odklon, jako ta zbíhavost.
10:59:00
27.04.2010
MOLSO
-> Tuner#2: takze teoreticky kebyze urobim velke odklony a jazdim dlhe rovne trate tak sa mi zoderu vnutra a keby som jazdil stale slalomy / serpentiny tak sa to zrovna ? 9
10:55:12
27.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MOLSO: Ani moc ne musíš jezdit rychle do zatáček a ono se to vyrovná. V Mostě byl dokonce venek gumy pořád spečený a teplý víc než vnitřek na dálnici je to opačně tak je vnitřek teplej venek studenej.
10:35:48
27.04.2010
MOLSO
-> Tuner#2: a nebere to nejako vnutorne okraje gum pri takych odklonoch ? 6
10:31:12
27.04.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Teda mě zaráží že pistaa jezdí na okruhy rozbíhavost a zatracuje odklony. Já jsem měl tři set upy předku, napřed to byla v postatě série, jen excentry na max a odklony byli cca. na nule a sbíhavost 1mm. Auto totálně nezatáčelo a řízení takové jalové bez odezvy. Pak jsem dal 6mm podložek, odklony byli 0°45" a bíhavost 2mm a auto začlo lépe poslouchat a reagovat na řízení + bylo méně nedotáčivé, ale přesto hlavně na mokru se předek pořád sunul ven. Loni jsem udělal odklony 2°15" a sbíhavost 3mm a auto je zcela neutrální a řízení má skvělou odezvu. Teď po nasazení "slicků" je řízení opravdu přesné. Sice se s tím člověk trochu pere na nerovnostech, ale to přesně od auta pro radost čekám, abych z toho řízení taky něco měl a ne jako točit vánočkou v sériových autech 1
upraveno 1x, naposled 27.04.2010 10:31:31
09:04:07
27.04.2010
DuriQ
vhml: nezabudaj ze zmenou zbiehavaosti sa ti menia aj odklony a myslim ze aj zaklony, aj ked nepatrne ale menia :) dokonca ak ma pamet neklame tak to ovplivnuje aj zadnu napravu nakolko ta sa meria podla prednej :) tak skus hodit na predok zbiehavost +6mm vyskusas, nebude ti to sediet, skusis napr 4mm a pod. :) neostava ti nic ine len laborovat, ono najlepsie by bolo keby si mal aspon taky ten stary pripravok na geo ;) zial som nikde nenasiel nemu dokumentaciu ako si ho vyrobit :(
upraveno 2x, naposled 27.04.2010 09:06:16
08:43:47
27.04.2010
vhml
Odklony záklony už mám pořešený, obojího je tam až dost. Zbýá mi už jenom nějak naladit tu sbíhavost
00:03:43
27.04.2010
DuriQ
vhml: hrozne vela robi aj sirka diskov a pneu :) ono takto ti tazko kto poradi, najlepsie je mat vlastnu geometriu, potom sa natom mozes vyblaznit a presne zistit co tebe najviac sedi, myslim ake nastavenie, ale ak ti mozem poradit skus nastavenie ako ma eidy, predok sa pokus dostat do co najvacsich odklonov a zaklonov a zadok nehaj na zaciatok v serii :) dako zacat musis ;)
22:50:11
26.04.2010
Rapid05
-> vhml: Tak s tvrdým uložením jsem ještě do styku nepřišel, tak ti tu jsem taky houby platnej. Jinak si teda stejně myslím, že znatelnější vliv než samotná sbíhavost by na reakci na volant měla kombinace zvětšených odklonů kol a záklonu rejdovýho čepu, tak jak píše Eidy. O něco by se ti zvětšily ovládací síly při zatáčení, ale zas by se ti rychleji vracel volant zpět...
22:26:04
26.04.2010
vhml
-> Rapid05: v tvrdejch gumách. Chci aby předek reagoval hodně akčně, ale zase aby to samo neplavalo po silnici. Tak váhám mezi milimetrem po plusu, nebo milimetrem do mínusu.
22:20:34
26.04.2010
Rapid05
-> vhml: Ono by to nijak extra necvičilo, vůle se ti vymezí vlivem valivýho odporu na kolech, nevím teda jakou máš konfiguraci na nápravě a řízení, ale pokud máš ramena v origo gumách tak bych dal sbíhavost okolo těch 2mm a nemůžeš nic zkazit, aspoň dle mě.
22:15:17
26.04.2010
vhml
-> Rapid05: aby to tam právě vepředu nějak necvičilo jak by to samo klusalo ve vůlich tam a zpátky. Podle mě je nula špatně a je třeba to mít někam předepnutý.



A rukama to doženu, ale co bych se dřel když to za mě může dělat technika :-D
22:13:15
26.04.2010
vhml
-> DuriQ: ja měl s vlečkou doposavad zadek hodně pretacivej, ale hravej docela. Ale nevím bohužel kolik tam bylo. Chci ho zkrotit co nejvíc
22:12:24
26.04.2010
Rapid05
-> vhml: Pokud dáš obě nápravy na 0, tak se vůle vymezí taky a budeš mít za jízdy ve finále na předku rozbíhavost a na zadku střídavě sbíhavost i rozbíhavost 1 Já bejt tebou Václave, tak něco nastavím a kašlu na to, rukama to doženeš 5 3
upraveno 1x, naposled 26.04.2010 22:12:56
22:08:06
26.04.2010
DuriQ
vhml: ja som mal vpredu zbiehavost +2mm odklony 1,5 stup. LA stabik, LA riadenie, na zadku zbiehavost 0mm odklony 2,3 stup., na slalome som to mal celkom neutralne, jo.. ale vzadu mam napravu od PM.
21:50:00
26.04.2010
vhml
A dotaz další. Sbíhavost i rozbíhavost tedy víceméně vymezí všechny vůle. Ale když dám 0 tak je to tedy špatně?
21:39:08
26.04.2010
palinator
Takhle to řeknu z teorie :

Sbíhavost - má nejlepší stabilizační účinek, na zadní nápravě způsobí nedotáčivost, sbíhavost mají nastavená sériová auta



Rozbíhavost - má slabší stabilizační účinek, ale má. Na předku zlepší jízdní vlastnosti z tohoto důvodu. Pokud vezmeme rejd, tak vnější kolo opisuje větší oblouk, než vnitřní, tudíž je lepší, když je natočeno méně, než vnitřní (to je logické, že ano?6 ). Dávat rozbíhavost na zadní kola je u zadohrabu a kor škodovky volovina, protože je přetáčivá dost... Rozbíhavost na zadek se s úspěchem dá dát na předohrab.

EDIT: nastavení sbíhavosti, resp. její účinky se liší v porovnání předek - zadek
upraveno 1x, naposled 26.04.2010 21:40:18
20:38:45
26.04.2010
vhml
-> Eidy: jenže setup L/A musel fungovat i na šoto. Od toho se nelze odrazit...
20:02:40
26.04.2010
Eidy
-> vhml: To nevím co ti na to říct. Třeba u RC autíček se kola nastavují do X. Vepředu rozbíhavý, vzadu sbíhavý jinak to neposlouchá a hlavně nezatáčí.

Ty jezdíš jiný odklony než já, jezdíš jiný tratě než já, máš třeba jinej styl než já. Odklony samy od sebe tlači kola do sbíhavosti. Pneumatika tvoří kužel s větším obvodem dál od rejdové osy.

Ty máš podvozkem blízko k L/A tak se mrkni tam. Oni věděli co a jak nastavit.
Extreme Tyres