-> Eidy: jednou se mi to vymstí. :-D
A jakej je tvůj názor na setup 1mm vepředu aby to šlo vodit a 3mm vzadu aby to drželo stopu?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> vhml: To neděláš dobře Jaromíre 

-> Eidy: dobrá tedy, budu ti věřit
-> vhml: ale taky mají jinej průměr. To znamená, že sbíhavost ve stupních by třeba byla stejná, ale v milimetrech se logicky liší.
Já osobně bych při použití podložek geošku neměnil. Nevidím opodstatnění.
Já osobně bych při použití podložek geošku neměnil. Nevidím opodstatnění.
-> petr s: nu ale vždyť i pro 13" a 14" je jiná sbíhavost jelikož maj jiný ET
-> vhml: Jedině že bys je měl do klínu
-> Eidy: a jak je to teda s těma podložkama? větší sbíhavost, menší? Což? Nedělej že nevíš :-)
-> vhml: To je dost možný ;o)
-> Eidy: dojde ke zkaze vesmiru? :-D
-> vhml: A když máš sbíhavoat 0 tak se neprotnou nikdy ať máš podložky jakýkoliv takže???
-> petr s: to jo, ale ja myslel ještě něco jinýho. Když se podívaš na auto v půdorysu tak ti podélný osy kol protnou buď před autem při sbíhavosti, nebo za autem ( resp za nápravou) při rozbíhavosti. A s montáží podložek se tenhle průsečík posune. Ale nevím esli to má vliv.
-> petr s: což v praxi znamená že...? :-)
-> vhml: Ale úhel je stejný a sbíhavost také podložkami se mění Poloměr rejdu
-> Schejby: udělají, změní se mi úhel sbíhavosti.
Nebo ne teda úhel, ale podélné osy kol se protnou dál před autem
Nebo ne teda úhel, ale podélné osy kol se protnou dál před autem
-> vhml: Podložky ti se sbíhavostí nic neudělají
-> Jirik_Tuňák: Otocenim cele napravy v kastli. Jinak to nejde. Mrkni na eidiho kartu. ;-)
-> Eidy: Jak měníš záklon nápravy nebo rejdového čepu ? Děkuji. 

-> Eidy: mě se právě vysoké rychlosti moc netýkají, jezdíme tak maximálně 100 na slalomech, pokud zrovna nestavím trať já. Ale to už je jiná pohádka o tom jak jsem na skoro rovném slalomu pojel Imprezu GT, chlapec z toho byl nějakej nemocnej
Ještě jeden dotaz ohledně podložek. Řekněme, že mám nějakou sbíhavost, která je ideální a nasadím pak podložky. Musím sbíhavost následně zvětšit nebo zmenšit?

Ještě jeden dotaz ohledně podložek. Řekněme, že mám nějakou sbíhavost, která je ideální a nasadím pak podložky. Musím sbíhavost následně zvětšit nebo zmenšit?
-> Eidy: Přesně tak nějak podobně jsem se to pokoušel říct o trochu níže
-> pistaa: Odklony jsou dobrý proto, že když ve vysoký rychlosti zatáčíš, tak nezatáčíš moc, že jo. No a záklon rejdové osy se při malém úhlu natočení neprojeví, Proto to simuluje odklon kola. Takhle to vidím já. A protože vnitřní kolo v zatáčce přenáší jen zlomek toho co vnější kolo, tak je lepší na adhezi vnitřního trochu ubrat a na vnějším hodně přidat. Toho docílíš odklonem.
A navíc po rovince to jede o něco rychleji, páč kola se točí víc po hraně, takže to má menší tření.
Možná
A navíc po rovince to jede o něco rychleji, páč kola se točí víc po hraně, takže to má menší tření.
Možná

-> vhml: No ono při sbíhavosti se ti lépe vracejí kola do příměho směru což je zrovna u slalomu celkem výhodnější oproti rozbíhavosti.Samozřejmě při rozbíhavosti musíš mít minimální odklony protože vlastně sbíhavost a odklon jsou dvě veličiny na sobě závislé protože u těchto náprav se při odklonu kola tzn.při propérování mění i sbíhavost kola.Samozřejmě ti to lépe reaguje při rozbíhavosti protože jsou vymezeny 100%všechny vůle v řízení.Ale rozbíhavost se používá spíše u hnacích řídících kol.Takže já bych postavil pěkný odklony protože ty vymezují vůle v ložiskách a snižuje se namáhání rejdového čepu což samozřejmě znamená že se ti bude i lépe(lehčeji)zatáčet protože se tím zmenšují i ovládací síly a navíc je menší i namáhání upevňovacích šroubů kol. A pak sbíhavost kolem 1-2mm.
Já to budu řešit tento týden a zkusím si nechat nastavit sbíhavost předek 2mm zadek 3mm odklon vpředu 3stupně a odklon vzadu 4stupně a uvidím
Já to budu řešit tento týden a zkusím si nechat nastavit sbíhavost předek 2mm zadek 3mm odklon vpředu 3stupně a odklon vzadu 4stupně a uvidím
-> Schejby: myšlenku odklonu a zaklonu znam a mam vyresenou, ted mi jde o nastaveni te sbihavosti.
Proc se pri rozbihavosti nakroutim volantem? Když to má reagovat rychlejs? Já mám autopredmety ve skole az dalsi semestr :-(
Proc se pri rozbihavosti nakroutim volantem? Když to má reagovat rychlejs? Já mám autopredmety ve skole az dalsi semestr :-(
-> vhml: No nevím s tou rozbíhavostí se ukroutíš volantem si myslím se strmím řízením možná ano,ale já bych radši volil sbíhavost.Odklon kola pozitivně působí proti bočním silám je to laicky řečeno reakční síla na boční síly v zatáčce a působí to jak na přední tak i na zadní ose.Má to i vliv při zatáčení protože se ti jedno kolo odlehčuje a to druhé když je ve větším odklonu je méně náchylné ke smeknutí tzn.že vydrží větší boční síly.Ale přesně si to už nepamatuju mechaniku vozidel jsem měl naposledy na šloke.A vím že když jsme tam dělaly Porsche Spider chtěl ve předu i vzadu celkem velké odklony aby mu to lépe drželo
-> pistaa: jenže ty jezdíš vicemen okruhy vrchy atd že jo?
My to pbčas vezmem i na rychlsotku, nebo se jede slalom na rozbitým a pak si to občas uhejbá kam chce. Je to při jízdě rovně neklidný
Jinak jezdíme 160/530 R13, ve směsi R1. Foukaný 1,9 za tepla
My to pbčas vezmem i na rychlsotku, nebo se jede slalom na rozbitým a pak si to občas uhejbá kam chce. Je to při jízdě rovně neklidný
Jinak jezdíme 160/530 R13, ve směsi R1. Foukaný 1,9 za tepla
-> vhml: neviem nemam problem v 5ke plnej co je cca 200 u mna pustit to a ide to rovno.. a ake mas pneu v predu? ja 185 530 matador 1,2 bar okruhove.. a je to kludne.. ale je pravda ze to mam vsetko natuho ulozene a nic nema kam uchadzat ja to prikladam v mojom pripade tomu sze je to kludne..
-> pistaa: ano, mám myšlenku stejnou, takže nemám tak velký odklon, jsem záklon jsem změnil.
Jneom mi pořád není jasná ta rozbíhavost. Vždyť to musí být neklidné hrozně.
Jneom mi pořád není jasná ta rozbíhavost. Vždyť to musí být neklidné hrozně.
-> vhml: ja som s predkom spokojny maximalne..
uvidime ked to bude konecne aj brzdit a bude sa to jazdit v vacsich rychlostiach ked sa spolahnem ze to vie zastavit...
ja laborujem ...ale s odklonom ani nie.. sam neviem naco to je dobre.. skorej s zaklonom prednej napravy, odklon vzadu chapem (naprava sa nenataca a nema zaklon) ale nechapem naco je v predu odklon ked pri jazde rovno ho dla man neni treba..
Ak teda nefuka bocny vietor :D a ak zatocis prejavy sa ti zaklon kola pri drzani stopy a nie odklon neni tak?
pripadne mi to prosim objasnite.. aj po icq staci..
uvidime ked to bude konecne aj brzdit a bude sa to jazdit v vacsich rychlostiach ked sa spolahnem ze to vie zastavit...
ja laborujem ...ale s odklonom ani nie.. sam neviem naco to je dobre.. skorej s zaklonom prednej napravy, odklon vzadu chapem (naprava sa nenataca a nema zaklon) ale nechapem naco je v predu odklon ked pri jazde rovno ho dla man neni treba..
Ak teda nefuka bocny vietor :D a ak zatocis prejavy sa ti zaklon kola pri drzani stopy a nie odklon neni tak?
pripadne mi to prosim objasnite.. aj po icq staci..
-> Schejby: takz jsem přemejšlel nad hodnotami 0-1 a 2-3, ale neumím si to podložit pořádně žádnou teorií
A právě Eidy má sbíhavost 3mm a je spokojenej a pistaa má 3mm rozbíhavost a je taky spokojenej :-)
A právě Eidy má sbíhavost 3mm a je spokojenej a pistaa má 3mm rozbíhavost a je taky spokojenej :-)
-> havlik: A kolik máš vzadu když máš ve předu 2 taky dva nebo víc?
-> havlik: Až tak jo?Ale tak vy máte velký odklony zase viď Eidy má odklon aspoň 4stupně ne když má takovou sbíhavost
já mam vepředu sbíhavost 2mm a tuner2 dokonce 3 a Eidy snad 3,5mm
Já bych to zkusil na předek udělat i odklony na 2stupně negativ sbíhavost 0-1mm
A vzadu odklony 3stupně a sbíhavost 2mm-2.5mm
Nebo dle L/A dokumentace předek odklon 0+-15´ sbíhavost 0-1mm
zadek odklon -1až -1stupeň30´ sbíhavost 0-2mm
A vzadu odklony 3stupně a sbíhavost 2mm-2.5mm
Nebo dle L/A dokumentace předek odklon 0+-15´ sbíhavost 0-1mm
zadek odklon -1až -1stupeň30´ sbíhavost 0-2mm
predpokladam ze odklony mas negativ tak zkus dat lehkou rozbihavost
pak to je sice neklidnejsi a budes asi vic ruckovat, ale bude to lip reagovat na volant :)
pak to je sice neklidnejsi a budes asi vic ruckovat, ale bude to lip reagovat na volant :)
Nevím jistě,ale já bych zkusil vepředu sbíhavost 0-1 a vzadu bych se možná nebál udělat kolem 3
Přátelé, kamarádi. Laboroval někdo z vás s různým nastavením geometrie, popř znáte nějaké všeobecné poučky pro nastavení sbíhavosti.
Jedná se sestavu podvozku rapid, vepředu 10mm podložky, vzadu 25mm, primárně určeno na slalomy.
Odklony jsou víceméně dány, s těma hýbat neplánuju ( nepředu kolem 1,5 stupně, vzadu kolem tak 3, nemám zatím přesně změřeno)
Jaké pro takovou sestavu naladit sbíhavosti, pokud poznatky z loňské sézony praví, že auto bylo přetáčivé, ale zároveň pomalu reagovalo na volant. Kolik bylo nastaveno vloni bohužel nevím, protože se to ladilo už dávno.
Nemám v tomhle ohledu bohužel ani průpravu teoretickou, takže nevím kde začít...
Díky
Jedná se sestavu podvozku rapid, vepředu 10mm podložky, vzadu 25mm, primárně určeno na slalomy.
Odklony jsou víceméně dány, s těma hýbat neplánuju ( nepředu kolem 1,5 stupně, vzadu kolem tak 3, nemám zatím přesně změřeno)
Jaké pro takovou sestavu naladit sbíhavosti, pokud poznatky z loňské sézony praví, že auto bylo přetáčivé, ale zároveň pomalu reagovalo na volant. Kolik bylo nastaveno vloni bohužel nevím, protože se to ladilo už dávno.
Nemám v tomhle ohledu bohužel ani průpravu teoretickou, takže nevím kde začít...
Díky