skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
18:38:12
17.08.2012
17.08.2012
m8rinek
-> Minik03: proč? Nebyl by první...
18:31:08
17.08.2012
17.08.2012
Minik03
-> stepan: to je doufám vtip?
17:15:29
17.08.2012
17.08.2012
stepan
-> TooM-As: Normálně bych polosu přeříznul, vzal trubku správnýho vnitřního průměru, přesadil přes poloosu a zavařil.
16:56:14
17.08.2012
17.08.2012
TooM-As
Jeden dotaz ohledně favorita - převařil jsem ramena, čep posunutý asi o 4cm dopředu, na levý poloose jsem musel sundat závaží dřelo by o olejovou . Chtěl jsem čep vytáhnout i ven pro větší odklon ale zasekl jsem se na krátkých poloosách . bohužel nemám zkušenost ani s navařením , ani a výrobou nových poloos na zákázku - co bude lepší varianta ?
A další věc pokud půjdu s čepem ještě víc dopředu bude u pravé poloosy problém s olejovou vanou.
A další věc pokud půjdu s čepem ještě víc dopředu bude u pravé poloosy problém s olejovou vanou.
11:51:03
08.08.2012
08.08.2012
skodovak
-> minno: ještě to všechno proměřim znova,povolim nápravu kouknu jak to všechno fuguje a zda to je rozvrtané neno není a popřípadě doženu jen zadek dle předku. jen by bylo a je divné,že ať měřím odkud chci ten předek dle toho nesedí no. Geometrii by to vážně chtělo,ale jak jsem psal,nikdy jsem na ní nebyl a problém taky nebyl. :-)
08:03:11
08.08.2012
08.08.2012
minno
-> skodovak 07.08.12 23:15:57: na dolných čapoch nie je nič štelovacieho - ako nápravu do kasne pripevníš tými vrchnými šróbmi 4xM10 tak je, a tými maticami na spodných čapoch to len dotiahneš - rozoprieš, v takej polohe ako to je, nič tam nejde štelovať. A diery v horných držiakoch, ako už bolo spomenuté, sú tiež +/- presné, nejde v nich s nápravou hýbať do strán.
Ak máš aj ramená nové, malo by to byť potom OK, nerozumiem prečo ti to nesedí (nápravnica je tiež OK?). Osobne som mal napríklad po búračke krivé obidve spodné ramená, na prvý pohľad na ramená nebolo nič poznať, no kolesá prednej nápravy stáli tak, že na jednej strane bolo koleso asi o 1 cm viac vzadu ako koleso na druhej strane. Po výmene celej nápravy sa to zrovnalo.
Ak máš aj ramená nové, malo by to byť potom OK, nerozumiem prečo ti to nesedí (nápravnica je tiež OK?). Osobne som mal napríklad po búračke krivé obidve spodné ramená, na prvý pohľad na ramená nebolo nič poznať, no kolesá prednej nápravy stáli tak, že na jednej strane bolo koleso asi o 1 cm viac vzadu ako koleso na druhej strane. Po výmene celej nápravy sa to zrovnalo.
07:46:20
08.08.2012
08.08.2012
vhml
-> skodovak: na tý dýlce jsou ty díry přesný ažaž. Dole to rozepreš a vyšteluješ, protože tam už je to svařený jak se povede.
23:24:07
07.08.2012
07.08.2012
skodovak
-> TTomas: tak hold to asi někdo vrtal větší nebo nevim.. každopádně,i když by se díry šroubů příčky nepočítali jako moc přesné,pořád je těch 7mm moc rozdíl i tam
Mimo všechno,držáky nápravy dole "v podlaze" mají od příčky vzdálenosti +-1mm stejné,od jiných bodů také..
Pokud měřím dole u svisláku je to jak píšu.. Ohledně ramen,tak ta jsou nová Origo
Mimo všechno,držáky nápravy dole "v podlaze" mají od příčky vzdálenosti +-1mm stejné,od jiných bodů také..
Pokud měřím dole u svisláku je to jak píšu.. Ohledně ramen,tak ta jsou nová Origo
23:19:33
07.08.2012
07.08.2012
TTomas
-> skodovak: Presny jsou dost - casto ta naprava nejde skoro ani nandat. Spodek je jen pro rozepreni a i kdyby se ti to nahore trosku hejbalo, tak to udela naproste minimum a ne 7mm.
23:15:57
07.08.2012
07.08.2012
skodovak
-> minno: a z jakýho důvodu je to teda potom dole na dlohých čepech ramen dá se říct štelovací?.. a nahoře ta díra určitě není natolik přesná aby se v ní šroub nehnul a náprava měla přesné usazení..
23:11:44
07.08.2012
07.08.2012
minno
-> skodovak: prednú nápravu tam špatne dať nejde, horné úchyty nápravnice ťa nepustia.
Od akého bodu na prednej náprave to meriaš? Nemáš napríklad len nejaké krivé ramená?
Každopádne chce to zájsť do servisu na normálnu geometriu.
Od akého bodu na prednej náprave to meriaš? Nemáš napríklad len nejaké krivé ramená?
Každopádne chce to zájsť do servisu na normálnu geometriu.
22:50:43
07.08.2012
07.08.2012
skodovak
-> minno: nebylo.. hold jsem ji tam asi špatně dal.. pozačátku to stálo za prd,ale pak si to nějak zázračně sedlo. Po přezutí je to peklo páč ty gumy nejsou zase zajeté s tím jak je to naprd posazené..
Upozorňuju,že jsem na geometrii nebyl,chci něco zkusit sám.. auto neni pořádně jak zvednout a nerad ho nechávám o samotě
každopádně jak jsem dříve psal,nemám kontrolní body na karoserii :-(
Upozorňuju,že jsem na geometrii nebyl,chci něco zkusit sám.. auto neni pořádně jak zvednout a nerad ho nechávám o samotě
každopádně jak jsem dříve psal,nemám kontrolní body na karoserii :-(
22:46:59
07.08.2012
07.08.2012
minno
-> skodovak: A nebolo to búrané? Doteraz to bolo OK? Kukni túto škodovku, on to mal búrané na predok a potom mu tiež nesedelo geometrické uloženie prednej nápravy, tak prepilovával otvory, aby nápravu mohol v uložení mierne pootočiť.
22:42:37
07.08.2012
07.08.2012
skodovak
-> minno: Ať to měřim od čeho chci přední náprava je o 7mm vyosená na jedné straně dozadu,tzn. i na čepech co drží v podlaze a mostě to tomu nasvědčuje..tak či tak tohle musím porovnat. Měřil jsem od děr na příčku,motorové příčky a různě dalších pár bodů..
Nápravy na autě mám obě.
Nápravy na autě mám obě.
22:29:00
07.08.2012
07.08.2012
minno
-> skodovak 07.08.12 18:05:29:
1. na prednej náprave nie je čo súosiť, súosovosť prednej nápravy s karosériou je daná konštrukčne na pevno, upevňovacími bodmi do karosérie.
2. súososť sa dá nastaviť len na zadnej náprave (zadok sa zosúosúva s predkom).
3. Ak tam nemáš zadnú nápravu, tak nenastavíš nič :-) Diery v kasni na priečku nemusia nič znamenať.
1. na prednej náprave nie je čo súosiť, súosovosť prednej nápravy s karosériou je daná konštrukčne na pevno, upevňovacími bodmi do karosérie.
2. súososť sa dá nastaviť len na zadnej náprave (zadok sa zosúosúva s predkom).
3. Ak tam nemáš zadnú nápravu, tak nenastavíš nič :-) Diery v kasni na priečku nemusia nič znamenať.
18:09:21
07.08.2012
07.08.2012
skodovak
-> stepan: což to jo no,ale tak to uložení příčky by teoreticky mělo nějak být..
18:07:30
07.08.2012
07.08.2012
stepan
-> skodovak: Řek bych že na škodovce se jako měřící bod nedá použít nic.
18:05:29
07.08.2012
07.08.2012
skodovak
Chlapi dají se počítat díry v kastli na příčku jako měřící bod?.. popřípadě soosit podle toho a spodků šroubů svisláku přední nápravu? a podle předku pak zadek..
13:48:38
21.07.2012
21.07.2012
Pavel P..
-> ZdenoR: já na laserovce byl ale jak vidno bylo to k hovnu
11:15:01
21.07.2012
21.07.2012
vhml
-> ZdenoR: plus já mám na stovce levej a pravej přední blatník jinak tvarovanej. Asi nějaká druho výroba. Jeden blatník je užší a má širší lem, druhej je širší celej.
09:48:45
21.07.2012
21.07.2012
ZdenoR
-> Pavel P..: vim bylo to mysleno jako duvod proc se podle lemu neridit
Jedine stopro reseni je laserova geometrie co meri obe napravy najednou. cca 800 ceko chechtaku.
Jedine stopro reseni je laserova geometrie co meri obe napravy najednou. cca 800 ceko chechtaku.
17:45:43
20.07.2012
20.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZdenoR 20.07.12 17:43:14: Má to tak i eMko a je to patrné čím víc auto snížiš. S origo fugou kdy dáš do mezery hlavu to zanikne, ale u sníženého to poznat je viz. to co jsem psal zde v 13:05... Od oka se geometrie poznat nedá
17:45:33
20.07.2012
20.07.2012
Pavel P..
-> ZdenoR: já nemám erko... a předtim než jsem dal jiný nápravy to bylo OK.
17:43:14
20.07.2012
20.07.2012
ZdenoR
-> Pavel P..: podle lemu bych se vůbec neřídil. Většina eRek má snad od výroby vzdálenost mezi lemem a vnitřní stranou podběhu rozdílnou o 2-3cm
16:32:33
20.07.2012
20.07.2012
Pavel P..
-> minno: já to bral od oka... neměřil jsem to. musim zajet někam jinam na geošku a dát to dohromady.
16:24:33
20.07.2012
20.07.2012
minno
-> Pavel P..: to mi je jasné. 1 cm ešte beriem, 2 cm už je moc :)
16:14:57
20.07.2012
20.07.2012
Pavel P..
-> minno: no ale ono to sice je 1-2cm na jedný straně ale ladíš obě takže se to dělí protože na jedné straně to kolo zase vyleze takže ho na druhé nemusíš o ten 1-2cm cpát dovnitř, ale jen o půlku třeba.
16:10:39
20.07.2012
20.07.2012
minno
-> Pavel P..: Zlý postup šteľovania geometrie. Ale zas aby si mal jedno zadné koleso zalezené viac až o 1-2 cm ako druhé, to je podľa mňa zas blbosť, toľko som mal ja rozdiel vo vystrčení zadných kolies vtedy keď bol hnutý celý agregát aj s nápravou (kyvka) po nehode.
15:58:08
20.07.2012
20.07.2012
Pavel P..
-> Tuner#2: To právě jsme nejdřív ladili zadek a pak přední sbíhavost... ono to asi i trochu klame, protože mám na té straně kde je to víc vylezlý, blatník zavřenej dovnitř kvůli blbě navařenýmu P sloupku a navíc ta sbíhavost je víc na tu stranu kde to leze.... takže možná to jen tak vypadá, ale ten zadek je tutově blbě a kvůli tomu je i ten předek.
13:05:32
20.07.2012
20.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 20.07.12 10:42:45: Pokud tím zalezlým kolem myslíš to jak kolo čouhá a nebo je zalezlé v lemu, tak to nemá se souosostí co společného. Psal mě to i bibendum30 a to je prostě dáno uchycením v kasli a taky mám na Žlutce na levé straně přední kolo víc z lemu než na pravé. Souosost se dělá na zadku buď podle bodů v kasli a nebo na laserech musí udělat sbíhavot v předu, dát kola přesně "rovně" a podle toho začít ladit zadek jak souosost tak sbíhavost v podstatě najednou kde musí sedět paprsek z předu i paprsek mezi kolama na dané hodnoty.
10:46:53
20.07.2012
20.07.2012
stepan
-> skodovak: Tak když to budeš měřit třeba na konci svisláku, tak můžeš mít kola zatočený jak chceš.
10:42:45
20.07.2012
20.07.2012
Pavel P..
Taky bych rád zkontroloval souosost náprav... jelikož mám jedno zadní kolo zalezlý o 1-2cm dovnitř a protilehlý přední zase ven... což mi přijde jako blbě nastavený. dělalo se to na laserovce Bosch, nejsem odborník ale myslim že se měla nejdřív naladit přední sbíhavost a podle ní pak zadní, nebo je to naopak? hodnoty to mělo všechny v toleranci.
01:07:43
20.07.2012
20.07.2012
skodovak
v případě tom,že bys měl možnost zaaretovat řízení na 100% nulu by se to dalo.. ale nevim jestli zrovna metrem,tyč s dvěma hroty by byla jistější.. takhle i decentní zatočení znamená hodně
Je to jen muj názor......
Je to jen muj názor......
00:55:36
20.07.2012
20.07.2012
stepan
-> Tuner#2: Jasně že laser nebo přípravek je lepší, ale na nějaký přibližný nastavení ten metr taky stačit bude.
00:50:42
20.07.2012
20.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stepan 20.07.12 00:41:16: A jak metrem trefuješ střed té díry v prahu a ještě zároveň koukáš kolik je na druhé straně na konci na stupnici ta vzdálenost nechápu. Navíc třeba já si pod auto na kolech nelehnu... Pak jsou tady experti co to měřili podle trubky na hever
Prostě dle mě ideální je ten přípravek a nebo zaject na laser kde s tím umí a jsou ochotni to udělat.
Prostě dle mě ideální je ten přípravek a nebo zaject na laser kde s tím umí a jsou ochotni to udělat.
00:41:16
20.07.2012
20.07.2012
stepan
-> Tuner#2: Ale nepotřebuješ to měřit na náboji, stačí třeba na štítu brzd, šroubu co jde z nohavice (u kyvky) nebo někde jinde na nápravě.
00:33:35
20.07.2012
20.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> afro100 19.07.12 23:55:22: No tak to je blbost, stačí mít trochu zatočeno a naměříš kraviny.
Jinak jsem se chtěl dostat k tomu, že bez přípravku se prostě souosost doma udělat nedá a metrem už vůbec ne protože se to dělá na autě zatížené na kolech a metr dost těžko zlomíš od vnitřní části prahu k zadnímu náboji když tam vadí kolo.
Jinak jsem se chtěl dostat k tomu, že bez přípravku se prostě souosost doma udělat nedá a metrem už vůbec ne protože se to dělá na autě zatížené na kolech a metr dost těžko zlomíš od vnitřní části prahu k zadnímu náboji když tam vadí kolo.
23:55:22
19.07.2012
19.07.2012
afro100
-> Tuner#2: napisal Zdeno,
ked chcem vediet suosost naprav, tak zmeriam vzdialenost naprav v stredoch kolies/nabojov .. pravda menej presne, ako s nejakym heblom, zalezi ako presne meriam ..
ked chcem vediet suosost naprav, tak zmeriam vzdialenost naprav v stredoch kolies/nabojov .. pravda menej presne, ako s nejakym heblom, zalezi ako presne meriam ..
23:21:15
19.07.2012
19.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZdenoR 19.07.12 22:28:00: V zásadě máš pravdu, ale je tam jedno ale a počkám si co odpoví afro...
22:28:00
19.07.2012
19.07.2012
ZdenoR
Pokud se nepletu přípravek jen měří vzdálenost kola od bodu na kastli a to můžeš vzít rovnou metr a změřit si vzdálenost kol od sebe na každé straně, nebo nějakého bodu na nápravě a kastli. Já to kontroloval mezi spodním úchytem přední nápravy a spojovacíma šroubama zadních ramen
22:01:30
19.07.2012
19.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> afro100 19.07.12 21:41:19: Tak já si to rád nechám vysvětlit jaký způsobem by jsi to měřil metrem? Opravdu mě to zajímá.
21:41:19
19.07.2012
19.07.2012
afro100
-> Tuner#2: nepochopil si ako to myslim a natahovat sa s tebou nebudem, to bavi inych
21:39:41
19.07.2012
19.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> afro100 19.07.12 20:54:03: Zrovna z toho místa kde je ten měřící bod bych rád viděl rovně natažený metr na střed kola...
20:57:09
19.07.2012
19.07.2012
bibendum30
-> afro100: Taky rešení...ale já bych to rád změřil tímhle
20:56:20
19.07.2012
19.07.2012
skodovak
-> bibendum30: to máš ještě dobrý,já tam už od koupi nemám ani ty měřící body..taky to teď řeším,potřebuju se něčeho chytit abych udělal 0 a pak dohnal sbíhavosti..
20:54:03
19.07.2012
19.07.2012
afro100
-> bibendum30: si snad zmeras metrem ne ?
20:51:21
19.07.2012
19.07.2012
bibendum30
Trochu z jiného soudku...nemá doma někdo tyčovou geometrii???Podobnou jako je v Andrtovi.Potřeboval bych omrknout souosost náprav
23:02:09
18.07.2012
18.07.2012
ZdenoR
Tak že pokud to někoho bude zajímat dostal jsem se na odklony -1,3° a zvětšil záklon čepů o 3°na čepu + navíc je pootočená náprava. Předek už poslouchá mnohem líp. Teď jenom přesněji nastavit sbíhavosti a jsem spokojen.
Jinak takhle to dopadne když se záklony přehání a kolo se dostane blízko blatníku
Jinak takhle to dopadne když se záklony přehání a kolo se dostane blízko blatníku
10:33:15
17.07.2012
17.07.2012
vhml
-> ZdenoR: hlavice zůstavají origo. Maximálně jen ubrousit pro větší záklon.
09:36:49
17.07.2012
17.07.2012
Eidy
-> ZdenoR: I bez unibalů lze z podvozky vymáčknout slušný vlastnosti.