
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stavba novej prevodovky
-> minno: to poznas tu hlasku ze aj motor pred smrtou ide cim dalej tym lepsie? 

Jeee, moje vlákno. Moja funglovica prevodovka už má cez 5000 km a čím ďalej, tým ide lepšie :)
-> suri: ešte sa mi osvedčilo dať cvernu (niť) na spoje 

druha prevodovka a ta ista chyba to neni mozne
-> Gazda2: Jak díváme se do bloku?
no nic tak idem viazat
-> Gazda2: Jsou stejně
-> Gazda2: jedno aky diferak,, aky s.p., stale to je u skodovky rovnako
este jedna otazka ma suchy 5q otceny diferak ako mokry cize planetove koleso je z hora ked sa divame do bloku?lebo ak som dal ten diferak zas ja opacne tak sa asi obesim
-> Gazda2: www.ace-technik.de/dokume
nte/.../5183717.jpg toto je overené loctite 5910
samozrejme všetko zarovnať opucovať oleštiť odmastiť a natrieť čiaru a okolo dier neroztierať proste ako na fotke
samozrejme všetko zarovnať opucovať oleštiť odmastiť a natrieť čiaru a okolo dier neroztierať proste ako na fotke
dik a este otazka cim ju zlepit dokopy je lepsie dat silikon alebo original cim bola zlepena hermetic
-> Gazda2: áno hruška je stály prevod kde sú koliečka a synchrony
stromček je hnací hriadeľ horný ak si ho postavíš uvidíš stromček preto ten názov
stromček je hnací hriadeľ horný ak si ho postavíš uvidíš stromček preto ten názov
-> suri: len pre uistenie hurska tam kde su synchrony atd.?
-> Gazda2: matica hnacieho hriadeľa stromčeka 80 až 100Nm
Matica hnaného hriadeľa-hrušky 40–60 Nm
nepretiahnuť inak to pojeb*š
Matica hnaného hriadeľa-hrušky 40–60 Nm
nepretiahnuť inak to pojeb*š
chcem sa opytat na moment na tych dvoch hriadeloch na hnacom hriadeli ma by moment 140Nm a na hnanom 40-60Nm sry ak to tu uz bolo ale cele som to tu precital a akosi som to nenasiel
-> petr s: ďakujem
-> minno: Ano
Ešte mám otázku k tým zaisťovacím kolíkom tyčiek radenia.
Je to rozloženie dielov takto správne?
Čiže tie červy slúžia len ako ucpávky otvorov potrebných pre nasunutie kolíkov medzi tyčky, však?
Je to rozloženie dielov takto správne?
Čiže tie červy slúžia len ako ucpávky otvorov potrebných pre nasunutie kolíkov medzi tyčky, však?
petr s 10.03.10 21:44:57 napsal:
→ minno: To ničemu nevadí bude to od čepu poloosyhm, že by čap poloosy mohol spôsobiť takúto ryhu? zvláštne....
→ minno: To ničemu nevadí bude to od čepu poloosyhm, že by čap poloosy mohol spôsobiť takúto ryhu? zvláštne....
-> petr s: 5q sa v obidvoch katalógoch uvádza len 1 typ na 4,22 a 1 typ na 3,9
-> minno: 4q jsou jiné musíš hledat 5q jestlitam je více druhů
-> petr s: pre 4q prevodovku kolík zaznačený nie je, a pre 4q sa to koliesko líši od kolieska pre 5q (iné číslo dielu) - pozeral som obidva samozrejme pre rovnaký 4,22 prevod
-> minno: To ničemu nevadí bude to od čepu poloosy
-> suri: To je mi jasné
-> minno: No vdíš, tak ty tam máš alespoň od roku do roku já nic. Jinak bych to neřešil, kdyby to byl normálně dostupný díl...uvidíme

-> minno: Tak se podívej jestli nejsou jiné kolečka když tam není kolík
na toto -> minno 08.03.10 23:15:16: by mi prosím niekto nevedel odpovedať?
-> Discovera: ja som zas pozeral v katalógu čo je tu na virte naň vpravo link a tam ten poistný kolík ani vôbec nie je naznačený, zaeto v ETKe naznačený je ("kolík pružný") a je pri ňom uvedené že "08.87-12.89", tak potom neviem...
-> Discovera: každé železiarstvo lepšie to má . je to bežný diel pametám že som to vtedy kupoval tiež do koliečka ale kúp pružný kolík nie plný aby si nezapchal mazanie
-> suri: no tak teď ještě kupit to tady:-)
-> minno: to nevím v katalogu není nic než "pojistný kolík" bez dalších čísel. U třetí převodovky se protáčí v hřídeli celý náhon u druhé jsem ho měl na pevno (ozubení na padrť) a u první byl právě ten rozpěrný kolík tenkostěnný o 1mm rovný váleček dlouhý 1,5cm.
-> petr s: To nevím, ale v pátek se tam podívám. Možná je to volovina co půjde sehnat bez problémů, ale když už má člověk dvě převodovky nachystané na složení, tak je to na prášky řešit to na samotném konci, obvzlášť, když veškeré práce děláš v železobetonovém sklepě paneláku...ten smrad z převodového oleje v suterénu až ke schodům nechtěj čuchat
se divím, že mě zatím nikdo nic neřekl...

-> Discovera: a nemali tie rozperné kolíky len prevodovky od určitého ročníka? ináč povedané ak to tam nedáš ničomu to nevadí?
-> Discovera: obchod.dmpsteel.sk/?k1=sp
ojova...
-> Discovera: Ferona něco takového nemá?
-> petr s: střílím to od pasu nechce se mi dolů do sklepa je tam pěkná kosa, ale myslím, že to nepadne i tak. Navíc na dveře je mírně na koncích vyhnutý takže spíš ten náhon zničím a musel bych zase prosit (tušim že DAVID. mi je posílal....snad to nepletu...no nechci pokoušet štěstí)
-> Discovera: Panty dveří mají 8 mm
-> petr s: ne průměr asi 6-8mm. v katalogu jsem si toho vůbec nevšiml. Až jsem jednu rozdělal a odvrtal jsem urvaný náhon tak sem se chytil za hlavu...pozdě
-> petr s: myslím že nie ale mám pocit že sa dá zohnať v železiarstve bežný normalizovaný pružný kolík toho rozmeru
-> Discovera: Není to stejný průměr jako ve dveřích?Jenom zkrátit V pantech je 8mm
Jdou ještě sehnat rozpěrné trubky do náhonu tachometru co je naraženo v hřídeli pastorku? Nové kolečko sice naraženo s velkým odporem, ale kdosi tu psal, že bez rozpěrné trubky dojde ke zničení...
Díky.
Díky.
-> minno: tak môžeš veriť že to inak nestiahneš, mal som požičaný továrenský masívny sťahovák a večšina bez poklepania sekáčom nešla , normálne to opri o ponk drevený nahmataj krúžok ložiska daj šikmo sekáč klepni jedna druhá strana dookola a je dole
-> suri: sekáč je na mňa moc brutálny spôsob, ako sa poznám, by som spravil viac škody ako osohu

-> minno: nemáš sekáč? položím na stol priložím sekáč klepnem jedna druhá strana a je dole
v otvoroch pre planetové kolesá mám takéto "ryhy".... Sú od oka približne v rovnakej vzdialenosti na obidvoch stranách skrine diferáku v otvoroch pre obidva planeťáky....To tam asi nemá byť však? Vadí to niečomu?
domorobo upravený sťahovák vyrobený pôvodne pre ložisko kyvadlovej nápravy poslúžil dobre aj na ložisku diferáku :) Bohužiaľ to druhé ložisko z opačnej strany nechce ísť aj tak ani zasvet von... :/
-> COL: no ten schod tam mierne je a povrch vyzerá tak ako na fotke :)
-> minno: na prvni pohled nevypada KO. Jestli na nem neni "schod" a ten povrch nejevi znamky nejakeho oteru, tak bych ho nechal, kdyz neni novy po ruce. Hlavne at nekvrdla v kosi....
-> COL: vďaka za odpoveď, takže odporúčaš tento čap pri stavbe novej prevodovky dať radšej nový, však? No len smola, že ho nemôžem nikde nový zohnať.
minno 04.03.10 21:20:55 napsal: čap satelitov asi nemá význam meniť za nový, ak je v takomto stave, však?
namáhanie na ten čap by nemalo byť žiadne, že?
No namahani toho cepu je velke, rozjizdi se pomoci neho cele auto, namaha ho +- stejny moment jako je na kolech.... rozhodne by nemel byt pridreny, to same satelity, vule satelitu na cepu musi byt "rozumna" - i velka je problem. A hlavne cep nesmi mit zadnou vuli v kosi diferencialu (ani v jedne z der) - to je ale spis zalezitost toho kose nez cepu.....
namáhanie na ten čap by nemalo byť žiadne, že?
No namahani toho cepu je velke, rozjizdi se pomoci neho cele auto, namaha ho +- stejny moment jako je na kolech.... rozhodne by nemel byt pridreny, to same satelity, vule satelitu na cepu musi byt "rozumna" - i velka je problem. A hlavne cep nesmi mit zadnou vuli v kosi diferencialu (ani v jedne z der) - to je ale spis zalezitost toho kose nez cepu.....
-> minno: Jsou tam na to aby nešly zařadít 2 rychlosti najednou