skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stavba novej prevodovky
-> petr s: a na čo tam potom sú, keď sú vyberateľné, ale aj tak ich netreba vyberať? :)
-> minno: Nech je tam
-> minno: Není nutné je vytahovat, pokud vše funguje. Jde s píš o to, že tě to štve, že to nejde ven a že tam něco prostě není košér....prostě puntičkářství
mě nejde jeden ven taky a štve mě to a přemýšlím jak s ním ven, abych tam dal červíka na imbus z Ferony ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
tak tie závrtné červíky z prevodovky nechcú von
to skôr na nich hlavičky zničím, ako by som ich vyskrutkoval....Je vôbec potrebné dostať ich von? Podľa mňa nie, tie radiace tyčky šli von aj bez toho, tak musia ísť rovnako aj dnu.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Pilot 105: No tak část ložiska opěrný kroužek co jde do kartru skříně jde bez problémů nalisovat, ale druhá část ložiska na diferák ne. takže hodil bych to na litinovou plotnu a tu na plyňáku nahřál...tak sand to půjde...trubku o průměru kroužku ložiska nemám jinak bych to nalisoval v dvoustovce svěráku přes trubku a bylo by vymalováno
-> Discovera: Jde to, ale ložisko (kroužek) nevystavuj vyšší teplotě jak 200°C. Pokud bys zahříval celá ložiska tak bych nešel přes 100°C.
Lidičky jdou nasadit ložiska tím, že bych je nahřál nad litinovoou plotnou? s diferáku jsem je šroubovákem stáhnul, ale novým se na diferák moc nechce....tak mě napadlo nahřát nad plotnou (ne na otevřeném ohni) a nasadit stejně jako věnec na setrvák
Ptám se proto, že nikdy jsem toto s ložiskem nedělal a nevím, zda se chová tento tvrdý materiál stejně jako věnec na setrvák.
Díky za postřehy.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Díky za postřehy.
-> Pilot 105: Jo o zpátečce myslím není potřeba ani mluvit...nechápu proč to při návrhu neudělaly lisovatelné...k vůli jedinému kolu je celá hřídel na vyhození. Jinak já sem taky puntičkář, tak doufám, že nebudu u druhé převodovky zklamaný...ikdybch měl vzít kousek nerez leštěného plechu a použít ho jako zrcátko a čumět mezi pastorek a talíř diferáku a sledovat jak to vychází...jsem zvědav.
-> Discovera: Pokud pominu ložiska, synchronní kroužky a kompletní ozubení zpátečky včetně stromku, tak je většina střev z převodovek v použitelné stavu. Nejvěší problém je právě ta zpátečka pokud je špatná je to celé na výhoz.
Na rovinu, převodovky si neskládám, přenechávám zkušenějším a vybavenějším, ikdyž bych to asi také zvládl, ale vzhledem k nedostatku času nemohu laborovat.
Jsou tací co to skládají od oka, nebo seřizují diferák "na barvu" a věří tomu, ale já vyžaduji přeciznější provedení. Většina mých znalostí je buď teoretická, nebo pochycená z rozborek převodovek, kterých jsem pslal do šrotu už pěknou řádku, takže ohledně praktických rad jak co vymezit se obracej raději na petra s.;)
Na rovinu, převodovky si neskládám, přenechávám zkušenějším a vybavenějším, ikdyž bych to asi také zvládl, ale vzhledem k nedostatku času nemohu laborovat.
Jsou tací co to skládají od oka, nebo seřizují diferák "na barvu" a věří tomu, ale já vyžaduji přeciznější provedení. Většina mých znalostí je buď teoretická, nebo pochycená z rozborek převodovek, kterých jsem pslal do šrotu už pěknou řádku, takže ohledně praktických rad jak co vymezit se obracej raději na petra s.;)
-> Pilot 105: já jsem stahoval ložisko diferáku přes dva poctivé velké tlusté ploché komunistické s dřevěnou rukojetí šroubováky....jemně uplnul do svěráku přes noviny a šup proti sobě dva šroubováky a kupodivu ze dvou diferáků to šlo samo relativně
takže jsem z toho měl dobrý pocit.....Já se spíš bojím jiné věci. jednu převodovku jsem jen roodzělal a vyměnil dvojkové kolo se synchronní spojkou a první synchron jinak přepichový kus a samo ty ložiska diferáku (u této nebylo potřeba žádné poškození ani opotřebení ale měl jsem už ložiska koupené), ale druhá převodovka byla skládaná ze dvou převodovek na stejně přepichový kousek jako ta první. pajšl s oběma hřídeli a diferákem z jednoho 5Q do skříně druhého 5Q a tady je obava s vymezení vůle mezi pastorkem a talířem diferáku....uchylkoměr nemám a jak se to bez zkušeností měří prstem taky nevím
takže to bude na prášky...dost pochybuji, že kartry byly s odchylkama naprosto přesné....hádám co kus to originál...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> petr s: Zkušenost? nebo doporučení ohledně matic? Mám ty co tam byly. Nemají vykousnutý ani kousek materiálu.. (synchron jsem měnil jen na jedničku vše ostatní úplně nové bez jakéhokoliv opotřebení mám nesmírnou radost) takže bychpoužil tyto co tam byly a po utažení patřičně zaseknul. Moment matice je doufám v andrtovi. Hodně lidí říká, že pokud se málo utáhne kolo 5ky převodovka skřípe a piská na 5-ku. Rozpěrnou trubičku v náhonu jsem měl jen u jedné a ostatní jen zaseknutý náhon v hřídeli...žádné zajišťovací trubičky nemám, takže doufám, že nový náhon (má tlusté stěny oproti vytáhnutému ojetému originálu co na ní byl) se nebude protáčet....rozpěrný váleček bych možná tady nikde nekoupil.
-> minno: Hmm, tak ty jdou v domácích podmínkách dost špatně, já to dělám pod lisem, nebo to chce upravit klasický stahovák.
-> Discovera: Nemáš zač.
-> Discovera: Nemáš zač.
-> Discovera: Ještě dát nové matice a neutahovat víc jak se má jinak se pouzdro zkroutí a zadře 5
-> Pilot 105: Díky málem bych to dal nahoru....to by se ložisku asi nelíbilo...-> petr s: jo jo to vím sice jsem taky slušněj sklerotik, ale tohle si naštěstí pamatuji. Ale je pravda, že ten otvor (asi velikosti 7 vrtáku) je velká v tom válečku pro 5 kolo jde slušně zazdít.
Díky všem
Díky všem
-> Pilot 105: hej hej niečo sa rozletelo :) No však už mi tá prevodovka dala zabrať pekne času, a to zatiaľ len rozoberám a kompletujem diely :)) Pomaly už bude všetko pripravené, ešte mi ostáva nejako stiahnúť staré ložiská z diferáku.
-> Discovera: Ale pozor si dej až tam budeš dávat pouzdro na 5 kolo musíš dát dírku na mazání správně na hřídel
-> petr s: Jj, máš pravdu.
-> minno: Koukám kuličky se rozletěly po místnosti.:)
-> minno: Koukám kuličky se rozletěly po místnosti.:)
-> Discovera: Hurá nemusím do garáže :), mé tušení se potvrdilo.:)
-> Pilot 105: Dole má být je tam díra na mazání
-> Discovera: Mám v garáži 3 převodovky na rozborku, tak do jedné kouknu.
Mám tušení, že má být dole, ale na 100% si jitý nejsem.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Discovera: skús pozrieť sem:
minno120.rajce.idnes.cz/2 010.02.09_-_stavba_novej_p revodovky_5q_S120
ale moc dobre to tam nevidno
minno120.rajce.idnes.cz/2 010.02.09_-_stavba_novej_p revodovky_5q_S120
ale moc dobre to tam nevidno
-> Pilot 105: Jo je to PLC to už sem si neuvědomil, ale to je jedno. Zasek sem se na takové blbosti...prostě nevím jak má být otočené...ale pokud se podíváš budu rád...mám obě převodovky rozdělané po GO a teď sem se zasek, jak je otočit.
-> minno: Tak doufej, že půjdou vyšroubovat, dost často se jim nechce ven.;)
-> minno: Mezi tyčkami jsou takové kolíky
-> Pilot 105: vďaka za názornú fotku kde tie červíky sú... Teraz pozerám fotky môjho bloku, a tie červíky sú tam
Ale tiahla šli normálne von aj bez vybratia červov.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Discovera: Není to NUčko, ale PLCčko a z hlavy už si to nepamatuji, ale pokud neporadí nikdo jiný podívám se v garáži.
-> minno: Myslíš ten závrtný šroub s kolíkem? Jak jsi vytáhl řadící tyčku?
Když už je tu toto téma, tak mám prosbu. na hřídeli s převody u táhla je dvojté ložisko NUčko na 4 imbusové šrouby. Tělo ložiska má v sobě dvě díry vedle sebe pro olej. Zazdil jsem jestli májí být tyto díry směřované nahoru nebo dolů...poraďte. Díky
-> minno: Jsou tam
kde v prevodovke nájdem diely 12 a 13?
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
pretože ja som ich v tej mojej starej pri rozoberaní nikde nenašiel.
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
pretože ja som ich v tej mojej starej pri rozoberaní nikde nenašiel.
-> jarda.u1: nerovnosť tam nejaká minimálna je, ale to by som povedal, že len cítiť rozdiel povrchov vyleštený / matný. Šublerou som ale rozdiel v priemere nezistil.
-> minno: je to jen vylesteny povrch cepu,nebo citis nerovnosti,kdyz po nem prejedes nehtem?Pokud neni vydreny,tak to nemuze nicemu vadit.
čap satelitov asi nemá význam meniť za nový, ak je v takomto stave, však?
namáhanie na ten čap by nemalo byť žiadne, že?
namáhanie na ten čap by nemalo byť žiadne, že?
tak tanierové koleso je už dole, ale musel som po ňom pekne dlho mlátiť aby postupne uvoľnilo....
-> petr s: nepomáha ani trieskanie kladivom cez drevený špalík
-> minno: Klepni gumovou palicí
nemáte niekto nejaký tip, ako by som mohol oddeliť tanierové koleso od skrine diferenciálu? Skrutky sú von, napriek tomu to na sebe drží jak keby to tam bolo prilepené ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
keby som použil do diferáku jedno ložisko také a druhé onaké, tak to by vyzeralo asi prinajmenšom dosť čudne, čo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> petr s: fakt? Tak to je super, dám tam potom normálny šrób s hlavičkou a hotovo.
-> minno: Neslouží to k okolíkování je to normální šteft
diel č. 12 – šteft – tento šteft slúži zrejme k presnému „okolíkovaniu“ / osadeniu víka.
Pôvodný šteft bol vo víku zapečený, musel som ho zničiť. Driek šteftu má prechádzať víkom natesno, aby bola dosiahnutá presnosť osadenia vika? Príde mi to zvláštne, pretože keď do tej diery vo víku zastrčím klasický šrób M8×100(závit len na konci šróbu), tak sa tam vyklá… Neviem či je len „vyloganá“ tá diera vo víku, alebo čo.....
Pôvodný šteft bol vo víku zapečený, musel som ho zničiť. Driek šteftu má prechádzať víkom natesno, aby bola dosiahnutá presnosť osadenia vika? Príde mi to zvláštne, pretože keď do tej diery vo víku zastrčím klasický šrób M8×100(závit len na konci šróbu), tak sa tam vyklá… Neviem či je len „vyloganá“ tá diera vo víku, alebo čo.....
-> AlBugni: ďakujem
-> minno: AX mě nic neříká, pohledej na netu. U těch velkých k diferáku bych to už řešil.
-> Pilot 105: som bol teraz pozerať a nejakým zázrakom mám aj jedno ložisko do diferáku bez AX, či C6 (už teraz presne neviem) :)