skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdy a brzdy :-(
-> 105: jde ti porad mekce,nebo porad ztuha
este mam takovej problem kdyz je vyplej motor tak u rapidu kdyz naslapu pedal ztvrdne...
u skodovky (u ktere tohle delam) jde furt stejne ...ze by v prdeli posilovac ?
u skodovky (u ktere tohle delam) jde furt stejne ...ze by v prdeli posilovac ?
-> spartra: jj 232 me kluci rikaly ze je max... zkusim to vypodlozit
takže, sem sundal HBV, i s trubičkama a hadičkama, kupodivu -> petr s: měl pavdu, že to jde, ale musel sem sundat i nádobku, šel jsme přeměřit vůli
trn byl 14-14,1 pístek 14,65 +-, komfort na měření trošku horší, bylo to stejně k hovnu
jedině to už musí bejt špatnej HBV, budu ho muset vrátit(reklamovat) po novým roce
když tu máš ty čísla já se vešel 24,8 - 10,15
232 je maximální hranice bubnu, ne? jinak taky to nemám úplně rovně, hlavně že to brzdí +- stejně na obě kola
jěště se zeptám, když bych měnil pístky(2p. brzdiče), jaký koupit?
poslední dotaz, co mě způsobí, že mě pístek vytrhne kus gumičky v brzdiči? na jednom brzdiči jsme vyměnil gumičky a ok, na druhým mě to trhá gumičky, zdá se mě že pístky nejsou dobře opracovaný, maj jakoby hranu, jak by to tam dali když to bylo nový, že?
trn byl 14-14,1 pístek 14,65 +-, komfort na měření trošku horší, bylo to stejně k hovnu
jedině to už musí bejt špatnej HBV, budu ho muset vrátit(reklamovat) po novým roce
když tu máš ty čísla já se vešel 24,8 - 10,15
232 je maximální hranice bubnu, ne? jinak taky to nemám úplně rovně, hlavně že to brzdí +- stejně na obě kola
jěště se zeptám, když bych měnil pístky(2p. brzdiče), jaký koupit?
poslední dotaz, co mě způsobí, že mě pístek vytrhne kus gumičky v brzdiči? na jednom brzdiči jsme vyměnil gumičky a ok, na druhým mě to trhá gumičky, zdá se mě že pístky nejsou dobře opracovaný, maj jakoby hranu, jak by to tam dali když to bylo nový, že?
-> spartra: jen jednou v zivote sem to mel rovne a to bylo vsecko nove jako ted ..
-> petr s: .. no oblozeni obe strany novy. oba bubny na 232. a zda se mi ze u skodovky sou ty lana oboje stejne dlouhy a tady je napsany www.e-cat.cz/p-1450996/.. ./brzdove-lanko-starline.h tml?cPath=1314...
delka :1195/1480 a to je bowden/lanovod a mam obe stejne dlouhy novy.. pohybujici se a nejsou nikde skriply
jinak meril sem tu vuli (nebo vuly) na hbv a nameril sem
celkova delka od hrany hbc az na doraz : 26mm
delka od hrany k osazeni:10mm
26-10=16mm
vyska tycinky posilovace od jeho hrany 15mm
16-15=1mm takze vuli mam 1mm
-> petr s: .. no oblozeni obe strany novy. oba bubny na 232. a zda se mi ze u skodovky sou ty lana oboje stejne dlouhy a tady je napsany www.e-cat.cz/p-1450996/.. ./brzdove-lanko-starline.h tml?cPath=1314...
delka :1195/1480 a to je bowden/lanovod a mam obe stejne dlouhy novy.. pohybujici se a nejsou nikde skriply
jinak meril sem tu vuli (nebo vuly) na hbv a nameril sem
celkova delka od hrany hbc az na doraz : 26mm
delka od hrany k osazeni:10mm
26-10=16mm

vyska tycinky posilovace od jeho hrany 15mm
16-15=1mm takze vuli mam 1mm
Lana jsou různě dlouhá a obložení jinak ojeté
-> 105: to je dobrá otázka
mě to dělá taky problém, vždycky jednu stranu povolit, druhou utáhnout, dokuď kola nebrzděj +-stejně, ten anacábl není +-rovně

jo este jak je mozny ze kdyz se serizuje rucka tak jeden lanovod ma vic zasroubovany zavit a druhy min aby ten udelator byl rovne ?...
-> petr s: ,-> jarda.u1: _ OK,dik :-)
-> T: brzdovkou nic nezkazis,dela se i specialni vazelinka na brzdove komponenty,ale normalni vazelinou to radsi nemaz,mohla by ty gumicky naleptavat.
-> T: Hlavně gumičky se mažou
tak hotovo,vycisteno a ted to slozit...mam i ty vnitrni gumicky namazat brzdovkou,kdyz je tam davam? ze pistky se mazou ne?
jenda se o 2p.
jenda se o 2p.
-> 105: váleček bude furt ve stejný poloze, stačí zamáčknout, perka ho vrátěj pak stačí měřit šuplérou
stane se, nedělal jsem to poprvé, byla tam delší delší, delší pauza.
já to taky jednou neseřídil, nebrzdil jsem, od tý doby to kontroluju
občas je závit na tom trnu kurva nechce se moc točit
stane se, nedělal jsem to poprvé, byla tam delší delší, delší pauza.
já to taky jednou neseřídil, nebrzdil jsem, od tý doby to kontroluju
občas je závit na tom trnu kurva nechce se moc točit
-> petr s: aha:) dekuju za vysvetleni ,
no mam emko 87 doufam ze tam je trn 19 pac ja tam kupuju furt 19 valce, a neserizoval sem to ani jednou
no mam emko 87 doufam ze tam je trn 19 pac ja tam kupuju furt 19 valce, a neserizoval sem to ani jednou
-> 105: Jde to tak ale nemusíš mít kontrolní tyčinku jde to změřit šuplerou
nejdřve hloubku
potom kolik je osazení rozdíl mínus 0,8 je kolik musí vyčnívat trn
ale pozor jsou 2 druhy trnů 19 mebo 22 válec
nejdřve hloubku
potom kolik je osazení rozdíl mínus 0,8 je kolik musí vyčnívat trn
ale pozor jsou 2 druhy trnů 19 mebo 22 válec
-> spartra: jezis jakej debil... to se stane ne ?
(promin za zneuziti obrazku
)


a nebo vlozim do hbv nejakou kontrolni tycku (vrtak nebo neco uzkyho) oznacim si hranu hbv..
potom odmerim hranu hbv k uchytu (zelena)
odpocuitam to na te tycce
a potom domerim hodnotu (černa)
potom ji nastavim o hranu posilovace -0,8-1mm
ale takhle to urcite nepujde pac ten valecek hbv muze byt vzdycjky v jinej poleze ze?(unava pruzin a tak)
potom odmerim hranu hbv k uchytu (zelena)
odpocuitam to na te tycce
a potom domerim hodnotu (černa)
potom ji nastavim o hranu posilovace -0,8-1mm
ale takhle to urcite nepujde pac ten valecek hbv muze byt vzdycjky v jinej poleze ze?(unava pruzin a tak)
-> petr s: sem to debil
si řkám, že takhle sem to dřív neměřil
budeš to mět asi dobře
pač je mě to už zase povědomý
kurva, sem to měřl blbě




kurva, sem to měřl blbě

-> petr s: jojo takhle sem to presne myslel .)

-> spartra: Blbě to popisuješ jinak se to měří
-> 105: musíš to měřit od vrchní hrany do ďolíku,
pak změříš od špičky trnu k plastový podložce na posilovači měl by ti vyjít rozdíl 0,5–1mm
ilustrační obrázek
pak změříš od špičky trnu k plastový podložce na posilovači měl by ti vyjít rozdíl 0,5–1mm
ilustrační obrázek
-> Syny: ju to vim jako cim a jak .. ale jak merit tu vuli :) zkusim tou suplerou
-> 105: Dva klice - tusim 8 a 5,5 a povytocis ten trn...
-> Syny: jde to udělat i opatrně, třeba tim hadrem, navíc semtam se to musí několikrát opakovat a pístek povyleze vždy jen o milimetr :/
-> 105: mě bude zajímat kolik naměříš, mě to vyšlo na hbv kolem24,9mm
-> 105: da sa to sublerou, ja som to tak robil a potom som si to zhruba overil plastelinou ktoru som natlacil na trn a nasadil valec, dobre je si plastelinu napr. naolejovat troska aby sa neprilepila do vlaca
-> 105: Zhruba jo
ale kdyz zmerim ze spodu hbv suplerou delku pro trn a potom udelam rozdil o hranu posilovace tak by to slo taky ne ?
-> petr s: perfektni

-> 105: přípravkem
kluci jak serizejete tu tycku mezi hbv a posilovacem?
-> Syny: staci prez to hodit hadr

-> m8rinek: Jenze to te ten pistek vystreli takovym forem, ze te prorazi zed
Ale pokud neni potreba zachvoat pistky, tak to jde.. Jinak se muzou odrit a tak, az se rozmaznou o zed a zem...

-> T: jen pumpičku zaměň za kompresor :)))
takže tam napíchnu pumpičku a pomalu vyndavat teda asi jak sjem pochopil :-) dík....ale dneska nedělááám



ja sem vymenil samostavy za novy... a chod uz neni takovej velkej a rucka jde taky seridit... jenze brzdnej ucinek nic moc (este sem pakyn nevypokladal) protoze sem videl ze se pakny sjizdej po celej plose a kdyz sem sundal buben tak ta pruzinka samostavu neni zaskocena v dorazu, ale kdyz jedu a drzim trosku brzdu tak pedal mega ztvrdne a kdyz slapnu vic tak to hamuje ale naopak kdyz to povolim a zabrzdim tak taky brzdi ale nic moc, navic nebrzdi predni levy.. tak to vsecko odvzdusnim
lis je jasná věc, ale čistit to, osvědčilo se mi našroubovat slabou hadičku do vývodu brzdiče, vrazit do toho ofukovací pistoli, tlakovat a krejt se...
-> T: když jsou brzdiče nedávno dávaný dohromady tak nejsou pístky zarezlí a pujdou ven lehce.Ta vazelína jak píše Suri je dobrá věc,ale spíš u takovej brzdičů kde je stav katastrofální.Ted je podle mě blbost tam hnát vazelínu abys to pak zase celí dukladně čistil....
-> T: pístky jsme vyndával kompresorem, ne všechny hold něketrý držej letama
si nedokážu představit vyndávat je mazacím lisem?
si nedokážu představit vyndávat je mazacím lisem?
-> Syny: : tak top asi dopadne,dik :-)
-> suri: : jako vytlacit vazelinou jo? :-O
-> suri: : jako vytlacit vazelinou jo? :-O
-> T: mazacím lisom na mazanie zvislákov , našroubovať a vytlačiť , všetky ostatné metody stoja za hovno dlho trvajú a niečo poškodíš
-> T: dvouma sroubovakam proti sobe a opatrne pacit ven...
tak jsem pod to vlezl a levej brzdic je dost bez barvy diky brzdovce
takže celý rozebrat,vyčistit a ještě dam na veškerý závity česání a bude...jen mi poraďte jak vyndat bez poškození pístky?

-> petr s: dekuju 

-> 105: Na rozpěrku jinak by ti nešla ruční brzda
-> petr s: ze si udelamtakovy ''ucka'' s plechu na pakny ? a potom to normalne slozim ne ?
-> 105: Ale jdou podložit rozpěrky a chvíli to vydrží