Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka

prohledat
471 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.02.2009 do 27.04.2013, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
14:19:32
27.04.2013
Klubko_
-> Mára-rs: pruzina ti muze vypadnout z ulozeni kdyz bude moc kratka a ty vyvesis kolo napr. pri zvedani na heveru. Tomuto se predchazi podvazanim ramene napr. kusem pasu. Tlumic pracuje po cele delce pistnice stejne.
upraveno 1x, naposled 27.04.2013 14:20:35
00:47:50
24.04.2013
Mára-rs
mam takovej dotaz když říznu pružiny musim udělat něco i s tlumičem myslím jako že tlumič bude mit pořád stejnou délku chodu jeslti třeba pružiny nevyskočí z uložení ?
22:20:26
23.04.2013
Evž@
-> vhml: no auto s tužšími 220 je o krapet níž než auto s 250 (saky).Jelikož 250 ky ještě snesly neupravenou gumu dorazu ale 220ka už potřebovala krátit doraz.Když bude lehce zkrácený gumový doraz a spodní doraz rovný myslím že těch 235-240 by bylo ještě funkční pro zkrácenou pružinu.
21:38:12
23.04.2013
vhml
-> Evž@: se sériovou tuhostí je 250mm na hraně použitelnosti. Je to přibližně stejně vysoko jako tvrdé 220mm
21:35:57
23.04.2013
Evž@
Trošku se tady vmíchnu.Nevím jakou délku pružin dát na emko.Dnes sem navařil rovné dorazy.Mám asi 3 varianty.Ta první je sériová pružiny řízlá na 225 mm (už byla kdysi na autě a se sériovým dorazem nepoužitelné,ted nevím).Druhá varianta je říznout 250tky o jeden mrtvý závit čímž se dostanu na necelých 240 mm.Třetí varianta je říznout jinou pružinu na jiný rozměr.

A aby bylo mezi dorazy alespoň 3-4 cm místa.
15:30:30
23.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bucin 23.04.13 11:48:34: 1 závit jsou cca. 3cm dolů a je jednou jakou máš nápravu já psal o výkroji blatníku.
11:48:34
23.04.2013
Bucin
-> Tuner#2: měl jsem na mysli půlku dorazového kolíku a pružinu jsem uvažoval o jednom mrtvém závitu.
11:46:59
23.04.2013
Bucin
-> Tuner#2: blatníky mám sice Lko ale nápravu Mko
11:41:00
23.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bucin 23.04.13 11:30:39: Je potřeba si uvědomit, že eMko je něco jiného než užofka výkrojem blatníku a půl závitu může být kolem 1,5cm dolů.
11:30:39
23.04.2013
Bucin
-> havlik: Asi to říznu na polovinu. Pustit to dolu jak to máš ty tak už jsem půklou gumy za blatníkem.
11:27:06
23.04.2013
havlik
-> vhml: jo, ale je možný že ty novější pružiny měly eště nějakou jinou charakteristiku trošku.
upraveno 1x, naposled 23.04.2013 11:27:37
11:26:48
23.04.2013
vhml
-> havlik: takhle nízko si to měl s 205mm? Já mám teď taky 205 a mam docela o kus vejš
upraveno 1x, naposled 23.04.2013 11:27:01
11:24:15
23.04.2013
havlik
-> Bucin: -> Bucin: divný já měl vepředu rovný doraz a seřízlou gumu skoro na maximum a měl sem taky 3cm. Tak to máš asi nějak špatně navíc věřim, že to tvoje furt půjde na doraz tzn jízdní vlastnosti na hovno a pokud ta pružina pořádně nepropruží tak asi ani moc neklesne ne?
zvětšit Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka - obrázek od havlik vložen 23.04.2013 11:24:15
upraveno 1x, naposled 23.04.2013 11:25:11
11:23:35
23.04.2013
Bucin
-> Tuner#2: OK díky 6 kdyby se to alespoň tak pracné nevyndavalo 8
11:17:19
23.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bucin 23.04.13 11:10:02: Je to tady vše popsané už několikrát. To co zkrátíš udělá na kole cca. 2x tolik, ale co auto to originál, takže raději méně a případně přiříznout po pár km.
11:15:39
23.04.2013
Bucin
-> havlik: ještě ne 40 ale nevim o kolik to říznout je tam cca 3cm místa
11:13:35
23.04.2013
havlik
11:10:02
23.04.2013
Bucin
-> Tuner#2: a nevíš kolik ubere jeden závit na celkové výšce pořád mi to přijde jak koza.
10:59:50
23.04.2013
vhml
-> Tuner#2: jo takhle, to jo. Třeba hodně to dělá kyvka, ta zůstane viset hodně vysoko. Já myslel že si sedá samotná pružina.
10:12:48
23.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 22.04.13 07:56:13: U nových je to znatelnější, ale jinak si hlavně předek sedne při každém vyheverování. Jen to už netrvá 500km ale třeba pár km. Já když auto zvednu, vyměním kola a složím, tak i když s ním popojedu z garáže a zpět, tak je pořád tak o 1cm vejš než když přijedeš už se sedlým autem.
07:56:13
22.04.2013
vhml
-> Tuner#2: a jen nové, nejeté pružiny, nebo po každém vyndání?
00:59:09
22.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bucin: 1-2cm si to po cca. 500 km sedne.
00:29:57
22.04.2013
Majki
-> Mára-rs: o otáčku a půl nejde dat na auto... musíš řezat vždy celou otáčku. Já jsem řezal o 3 a bylo to moc ale byla to fela... podívej se do karty.
17:52:32
21.04.2013
Mára-rs
čau lidi mam dotaz okoli seříznout pružina na fáčku aby to vypadalo borec mi říkal že už neví přesně ale že se mu zdá že to řezal o otáčku a pul nevim neni to hodně??
14:42:54
21.04.2013
Minik03
-> Bucin: měl jsem to podobně, sedlo si to cca o dva cm
14:42:37
21.04.2013
Bucin
-> havlik: o kolik zhruba uz nevis? Ja jestli tomam riznout rovnou nebo tomu dat cas.
14:20:51
21.04.2013
havlik
-> Bucin: těžko říct já měl 205mm pružinu, ale i tak si to sedlo o kus
upraveno 1x, naposled 21.04.2013 14:21:05
14:18:35
21.04.2013
Bucin
-> havlik: Měl bych dotázek k tem pružinám, o kolik si to sedlo? Nasadil jsem bez zaříznutí od T2 a prijde mi to dost vysoko. Mezi gumou a lemem je 5cm.
zvětšit Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka - obrázek od Bucin vložen 21.04.2013 14:18:35
20:25:24
15.04.2012
Eidy
Moje zadní pružiny mají vůli odhadem 7cm a funguje to už několik let 40.
10:54:27
14.04.2012
dakar.cz
-> radekp: mě to samé dělá zadní pružina. Když je kolo až na dorazu,tak pružina má vůli kolem 5 mm. Volná je,ale vypadnout nemá kam. Jezdil jsem s tím loni,jezdím i letos a žádný problém,nikdy se nic nestalo.
10:44:30
14.04.2012
radekp
-> vhml: tak jinak, když vyvěsím ramena tak, že mi horní leží na dorazu, s pružinou pohnu asi 2 milimetry, ale je volná...osazení v nápravnici je kolik - 2 centimetry? Takže to snad nehrozí...
10:32:51
14.04.2012
vhml
TO bue paráda až zůstane viset pružina na tom osazení v nápravnici :-D
10:01:02
14.04.2012
radekp
-> Shader: Jako Havlík, můžeš jí podvázat, ale já mám taky při vyvěšení ramen pružinu volnou a po dvou letech ježdění bez problému. Nemusíš se toho bát, pokud s autem nehodláš skákat jako Šimurda, nemá to nikam jít...přesně si vzpomínám na sebe, když jsem se tady ptal na stejnou otázku, bylo mi doporučeno přilepit elektrikářskou páskou horní gumu k pružině a nic víc...
09:04:15
14.04.2012
havlik
-> Shader: ne:) ale můžeš třeba pro klid duše podvázat přední nápravu.
09:01:57
14.04.2012
Shader
-> havlik: Aha, takže já to raději nechám na těch momentálnich 210mm a uvidím co to pak bude dělat po nastrojení, zajetí. Jinak vzadu mám 300mm, měla by to být taky kyvka. Ještě dotaz, jak jsem tady psal o tom, že při zkrácení pružiny se mezi rameny volně pohybuje, řešil jsi to nějak?
08:42:52
14.04.2012
havlik
-> Shader: jo jsou to furt stejný pružiny jako na začátku, jen vzádu jsou místo těch 376mm vlečkových 295mm z kyvky.
08:18:50
14.04.2012
Shader
-> havlik: Tak to je jiná, pěkně to sedlo... to je na těch 210kách jo?
23:56:01
13.04.2012
havlik
-> Shader: trvalo mi než sem to na straně 9 dohledal, ale moje auto si pak dost sedlo. Podívej se jak vysoko je to po zajetí cca 200km asi tak?
zvětšit Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka - obrázek od havlik vložen 13.04.2012 23:56:01
20:10:38
13.04.2012
Shader
-> m8rinek: Právě, že jsem nikdy u nikoho takovou úpravu neviděl... takže asi se přidám k těm 99ti procentům.
20:07:38
13.04.2012
Shader
-> Nwkt: Místa na sedáni tam je dost ztm., spíš mi vrtá hlavou ten pohyb pružiny.



-> Hurdis: Nemít disky 8 a 9", tak bych to neřešil. Musel jsem to složit, abych vůbec zjístil jak se tam ty disky budou tvářit. Musím si udělat představu nějakou, nejde přímo o finálni ladění.
20:07:34
13.04.2012
m8rinek
-> Shader: Od toho tam je doraz na horním ramenu, můžeš ho zvětšit a nebo jako 99% neřešit...
19:49:05
13.04.2012
Hurdis
Řešit finální volnou délku pružin před ustrojením a případným pohybem auta mi přijde poněkud unáhlené. Obzvlášť, když na nově ustrojené nápravě bez geometrie to zabere ve finále pár minut.
19:43:55
13.04.2012
Nwkt
-> Shader: Aby ses pak nedivil až to nastrojíš komplet a ještě si to sedne
19:42:14
13.04.2012
Shader
Ták... já to tady ještě lehce oživím. Dnes jsem nahodil na auto pružiny 220/80Kn, aniž bych nějakou zkoušel na autě, hned jsem ubral jeden závit. Po nahození jsem se celkem zděsil3 viz. foto. Mezera mezi pneu a lémem je víc než velká... disk 14", pneu 195/45, pružina momentálně 210 (v tématu zpět, obdoba havlika). Podotýkam, že auto není kompletně nastrojené.

Ale zpět k mému dotazu, při zkráceni pružiny a následovné montáži na auto je pružina při stažených ramenech směrem dolů volná (doraz horního ramene, je na nápravnici)! Chtěl jsem říznout i druhý závěrný závit (délka cca 195), ale to by pak pružiny byla už úplně volná. Je to v pořádku? Může se stát v běžném provozu, že by se pružina při nájezdu na překážku, přejezd přes díru atp. mohla nějak potočita/uvolnit? Nebo to můžu směle říznout a ničeho se nebát?
zvětšit Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka - obrázek od Shader vložen 13.04.2012 19:42:14
19:20:44
14.11.2011
radekp
je i interiérový komaxit, který rozhodně nesnese venkovní použití...
21:06:39
13.11.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 13.11.11 20:32:31: Však jsem to psal tady 18:37:53 11.11.2011 že jsem měl více pružin uděláme různým "komaxitem". Uvozovky proto, že vím, že to je název výrobce a ne druhu barvy a různým znamená z třech různých lakoven. 4 Ale nikdy nebyl problém na pružinách... Popraskal mě vlásenkově jen na Al kolech co jsem měl ty s límcem a to bylo teplem na okruhu.
20:39:34
13.11.2011
johaning
-> m8rinek: mas pravdu,neni komax jako komax,je vnitrni a venkovni,samozrejme ze vnitrni je levnejsi a jakoze pelicha a loupese
20:32:31
13.11.2011
m8rinek
Není Komaxit jako Komaxit, jedná se o práškovou barvu, která se nanáší stejnou technologii, nikdo nemusel nic odbýt, jen barva nemusí být tak odolná. Komaxit je jen obchodní název jednoho výrobce...



Kolega co pracuje ve vývoji a výrobě tažných zařízení sháněl dobrou práškovou barvu a tak několik tažných zařízení nechali lakovat různými práškovkami, některé slezly hned, některé později, některé drží do dnes...
20:11:09
13.11.2011
Klubko_
-> Tuner#2: j, pokusim se prinest presnejsi informace 6
23:10:46
11.11.2011
MOLSO
-> Tuner#2: normalne je nahodne na zavitoch plno vlasocnicovych praskliniek a kde - tu taka ta hrdzava bodka. auto nezazilo sol od roku 2008 a pruziny su tam prakticky rok aj 2 mesiace.



tak ale mne je to jedno ja si ich pekne nagebrim ogrckam alkytonom a bude 1
Extreme Tyres