skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka
prohledat
471 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.02.2009 do 27.04.2013, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mára-rs: pruzina ti muze vypadnout z ulozeni kdyz bude moc kratka a ty vyvesis kolo napr. pri zvedani na heveru. Tomuto se predchazi podvazanim ramene napr. kusem pasu. Tlumic pracuje po cele delce pistnice stejne.
mam takovej dotaz když říznu pružiny musim udělat něco i s tlumičem myslím jako že tlumič bude mit pořád stejnou délku chodu jeslti třeba pružiny nevyskočí z uložení ?
-> vhml: no auto s tužšími 220 je o krapet níž než auto s 250 (saky).Jelikož 250 ky ještě snesly neupravenou gumu dorazu ale 220ka už potřebovala krátit doraz.Když bude lehce zkrácený gumový doraz a spodní doraz rovný myslím že těch 235-240 by bylo ještě funkční pro zkrácenou pružinu.
-> Evž@: se sériovou tuhostí je 250mm na hraně použitelnosti. Je to přibližně stejně vysoko jako tvrdé 220mm
Trošku se tady vmíchnu.Nevím jakou délku pružin dát na emko.Dnes sem navařil rovné dorazy.Mám asi 3 varianty.Ta první je sériová pružiny řízlá na 225 mm (už byla kdysi na autě a se sériovým dorazem nepoužitelné,ted nevím).Druhá varianta je říznout 250tky o jeden mrtvý závit čímž se dostanu na necelých 240 mm.Třetí varianta je říznout jinou pružinu na jiný rozměr.
A aby bylo mezi dorazy alespoň 3-4 cm místa.
A aby bylo mezi dorazy alespoň 3-4 cm místa.
-> Bucin 23.04.13 11:48:34: 1 závit jsou cca. 3cm dolů a je jednou jakou máš nápravu já psal o výkroji blatníku.
-> Tuner#2: měl jsem na mysli půlku dorazového kolíku a pružinu jsem uvažoval o jednom mrtvém závitu.
-> Tuner#2: blatníky mám sice Lko ale nápravu Mko
-> Bucin 23.04.13 11:30:39: Je potřeba si uvědomit, že eMko je něco jiného než užofka výkrojem blatníku a půl závitu může být kolem 1,5cm dolů.
-> havlik: Asi to říznu na polovinu. Pustit to dolu jak to máš ty tak už jsem půklou gumy za blatníkem.
-> vhml: jo, ale je možný že ty novější pružiny měly eště nějakou jinou charakteristiku trošku.
-> havlik: takhle nízko si to měl s 205mm? Já mám teď taky 205 a mam docela o kus vejš
-> Bucin: -> Bucin: divný já měl vepředu rovný doraz a seřízlou gumu skoro na maximum a měl sem taky 3cm. Tak to máš asi nějak špatně navíc věřim, že to tvoje furt půjde na doraz tzn jízdní vlastnosti na hovno a pokud ta pružina pořádně nepropruží tak asi ani moc neklesne ne?
-> Tuner#2: OK díky
kdyby se to alespoň tak pracné nevyndavalo ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bucin 23.04.13 11:10:02: Je to tady vše popsané už několikrát. To co zkrátíš udělá na kole cca. 2x tolik, ale co auto to originál, takže raději méně a případně přiříznout po pár km.
-> havlik: ještě ne
ale nevim o kolik to říznout je tam cca 3cm místa
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
a neleží ti to náhodou na dorazu? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../1331_2013-04
-23_11-12-06_74.jpg
-> Tuner#2: a nevíš kolik ubere jeden závit na celkové výšce pořád mi to přijde jak koza.
-> Tuner#2: jo takhle, to jo. Třeba hodně to dělá kyvka, ta zůstane viset hodně vysoko. Já myslel že si sedá samotná pružina.
-> vhml 22.04.13 07:56:13: U nových je to znatelnější, ale jinak si hlavně předek sedne při každém vyheverování. Jen to už netrvá 500km ale třeba pár km. Já když auto zvednu, vyměním kola a složím, tak i když s ním popojedu z garáže a zpět, tak je pořád tak o 1cm vejš než když přijedeš už se sedlým autem.
-> Tuner#2: a jen nové, nejeté pružiny, nebo po každém vyndání?
-> Bucin: 1-2cm si to po cca. 500 km sedne.
-> Mára-rs: o otáčku a půl nejde dat na auto... musíš řezat vždy celou otáčku. Já jsem řezal o 3 a bylo to moc ale byla to fela... podívej se do karty.
čau lidi mam dotaz okoli seříznout pružina na fáčku aby to vypadalo borec mi říkal že už neví přesně ale že se mu zdá že to řezal o otáčku a pul nevim neni to hodně??
-> Bucin: měl jsem to podobně, sedlo si to cca o dva cm
-> havlik: o kolik zhruba uz nevis? Ja jestli tomam riznout rovnou nebo tomu dat cas.
-> Bucin: těžko říct já měl 205mm pružinu, ale i tak si to sedlo o kus
-> havlik: Měl bych dotázek k tem pružinám, o kolik si to sedlo? Nasadil jsem bez zaříznutí od T2 a prijde mi to dost vysoko. Mezi gumou a lemem je 5cm.
Moje zadní pružiny mají vůli odhadem 7cm a funguje to už několik let
.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> radekp: mě to samé dělá zadní pružina. Když je kolo až na dorazu,tak pružina má vůli kolem 5 mm. Volná je,ale vypadnout nemá kam. Jezdil jsem s tím loni,jezdím i letos a žádný problém,nikdy se nic nestalo.
-> vhml: tak jinak, když vyvěsím ramena tak, že mi horní leží na dorazu, s pružinou pohnu asi 2 milimetry, ale je volná...osazení v nápravnici je kolik - 2 centimetry? Takže to snad nehrozí...
TO bue paráda až zůstane viset pružina na tom osazení v nápravnici :-D
-> Shader: Jako Havlík, můžeš jí podvázat, ale já mám taky při vyvěšení ramen pružinu volnou a po dvou letech ježdění bez problému. Nemusíš se toho bát, pokud s autem nehodláš skákat jako Šimurda, nemá to nikam jít...přesně si vzpomínám na sebe, když jsem se tady ptal na stejnou otázku, bylo mi doporučeno přilepit elektrikářskou páskou horní gumu k pružině a nic víc...
-> Shader: ne:) ale můžeš třeba pro klid duše podvázat přední nápravu.
-> havlik: Aha, takže já to raději nechám na těch momentálnich 210mm a uvidím co to pak bude dělat po nastrojení, zajetí. Jinak vzadu mám 300mm, měla by to být taky kyvka. Ještě dotaz, jak jsem tady psal o tom, že při zkrácení pružiny se mezi rameny volně pohybuje, řešil jsi to nějak?
-> Shader: jo jsou to furt stejný pružiny jako na začátku, jen vzádu jsou místo těch 376mm vlečkových 295mm z kyvky.
-> havlik: Tak to je jiná, pěkně to sedlo... to je na těch 210kách jo?
-> Shader: trvalo mi než sem to na straně 9 dohledal, ale moje auto si pak dost sedlo. Podívej se jak vysoko je to po zajetí cca 200km asi tak?
-> m8rinek: Právě, že jsem nikdy u nikoho takovou úpravu neviděl... takže asi se přidám k těm 99ti procentům.
-> Nwkt: Místa na sedáni tam je dost ztm., spíš mi vrtá hlavou ten pohyb pružiny.
-> Hurdis: Nemít disky 8 a 9", tak bych to neřešil. Musel jsem to složit, abych vůbec zjístil jak se tam ty disky budou tvářit. Musím si udělat představu nějakou, nejde přímo o finálni ladění.
-> Hurdis: Nemít disky 8 a 9", tak bych to neřešil. Musel jsem to složit, abych vůbec zjístil jak se tam ty disky budou tvářit. Musím si udělat představu nějakou, nejde přímo o finálni ladění.
-> Shader: Od toho tam je doraz na horním ramenu, můžeš ho zvětšit a nebo jako 99% neřešit...
Řešit finální volnou délku pružin před ustrojením a případným pohybem auta mi přijde poněkud unáhlené. Obzvlášť, když na nově ustrojené nápravě bez geometrie to zabere ve finále pár minut.
-> Shader: Aby ses pak nedivil až to nastrojíš komplet a ještě si to sedne
Ták... já to tady ještě lehce oživím. Dnes jsem nahodil na auto pružiny 220/80Kn, aniž bych nějakou zkoušel na autě, hned jsem ubral jeden závit. Po nahození jsem se celkem zděsil
viz. foto. Mezera mezi pneu a lémem je víc než velká... disk 14", pneu 195/45, pružina momentálně 210 (v tématu zpět, obdoba havlika). Podotýkam, že auto není kompletně nastrojené.
Ale zpět k mému dotazu, při zkráceni pružiny a následovné montáži na auto je pružina při stažených ramenech směrem dolů volná (doraz horního ramene, je na nápravnici)! Chtěl jsem říznout i druhý závěrný závit (délka cca 195), ale to by pak pružiny byla už úplně volná. Je to v pořádku? Může se stát v běžném provozu, že by se pružina při nájezdu na překážku, přejezd přes díru atp. mohla nějak potočita/uvolnit? Nebo to můžu směle říznout a ničeho se nebát?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale zpět k mému dotazu, při zkráceni pružiny a následovné montáži na auto je pružina při stažených ramenech směrem dolů volná (doraz horního ramene, je na nápravnici)! Chtěl jsem říznout i druhý závěrný závit (délka cca 195), ale to by pak pružiny byla už úplně volná. Je to v pořádku? Může se stát v běžném provozu, že by se pružina při nájezdu na překážku, přejezd přes díru atp. mohla nějak potočita/uvolnit? Nebo to můžu směle říznout a ničeho se nebát?
je i interiérový komaxit, který rozhodně nesnese venkovní použití...
-> m8rinek 13.11.11 20:32:31: Však jsem to psal tady 18:37:53 11.11.2011 že jsem měl více pružin uděláme různým "komaxitem". Uvozovky proto, že vím, že to je název výrobce a ne druhu barvy a různým znamená z třech různých lakoven.
Ale nikdy nebyl problém na pružinách... Popraskal mě vlásenkově jen na Al kolech co jsem měl ty s límcem a to bylo teplem na okruhu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> m8rinek: mas pravdu,neni komax jako komax,je vnitrni a venkovni,samozrejme ze vnitrni je levnejsi a jakoze pelicha a loupese
Není Komaxit jako Komaxit, jedná se o práškovou barvu, která se nanáší stejnou technologii, nikdo nemusel nic odbýt, jen barva nemusí být tak odolná. Komaxit je jen obchodní název jednoho výrobce...
Kolega co pracuje ve vývoji a výrobě tažných zařízení sháněl dobrou práškovou barvu a tak několik tažných zařízení nechali lakovat různými práškovkami, některé slezly hned, některé později, některé drží do dnes...
Kolega co pracuje ve vývoji a výrobě tažných zařízení sháněl dobrou práškovou barvu a tak několik tažných zařízení nechali lakovat různými práškovkami, některé slezly hned, některé později, některé drží do dnes...
-> Tuner#2: j, pokusim se prinest presnejsi informace ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tuner#2: normalne je nahodne na zavitoch plno vlasocnicovych praskliniek a kde - tu taka ta hrdzava bodka. auto nezazilo sol od roku 2008 a pruziny su tam prakticky rok aj 2 mesiace.
tak ale mne je to jedno ja si ich pekne nagebrim ogrckam alkytonom a bude![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
tak ale mne je to jedno ja si ich pekne nagebrim ogrckam alkytonom a bude
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)