Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka

prohledat
471 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 17.02.2009 do 27.04.2013, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
08:59:41
05.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Abrahámek: Viděl jsem auto na origo pružinách říznutých na 200mm, takže 194 s tvrdší pružinou by na tom byl lépe :-) Je fakt, že s tím nešlo jezdit. Když tak nad tím přemýšlím, tak by šlo udělat klidně i delší, protože méně než na 200mm to asi nikdo řezat nebude. Havlík má tuším 205mm. Ale myslím, že těch 220mm je optimum. Koneckonců 220 má i pružina ze Speedpra která má 71kN a pár lidí mě říkalo, že to s ní je pořád vysoko a chtí ty moje s možností zkrácení.
19:56:11
04.06.2009
Eidy
-> Petr Abrahámek: Pak už je zbytečný tam ty péra dávat. Stačí dát místo dorazů puky a vyjde to nastejno.1
18:23:47
04.06.2009
Petr Abrahámek
-> Tuner#2: No jestli si to někdo dá na 194 tak se na něj přijdu podívat 3
09:22:49
04.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> deathcat: Protože s 210mm je auto o 1cm níž než s uříznutýma Sakyho 250tkama a třeba Venni to má na eRku proklatě nízko a chtěl by to mít výš. Navíc díky dvě závěrným závitům z každé strany se dá zkrátit z 220 (-2 x 13mm) na 194mm a to dle mě stačí i okruhovým bláznům.4
21:02:30
03.06.2009
U-Geen
-> deathcat: aby sme mohli Jendovi zavidet.
20:39:18
03.06.2009
deathcat
-> Tuner#2: Jendo proč budou tentokrát delší?
14:23:54
03.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
Takže děcka pozor.



Mám přepočítanou pružinu na volnou délku 220mm (ostatní parametry jsou stejné jako měla první série 210mm). Jelikož je lidí docela dost a budu s tím mít nějaké starosti s balením a rozesíláním, tak cena bude už trochu tržní, aby se mě alespoň zaplatili náklady. Předpoklad je, že pružiny budu dělat v druhé sérii pouze v barvě (komaxit a na výběr bude černá, červená a žlutá (bez možnosti RAL - jsou to prostě takové ty klasické tři barvy). S cenou bych se chtěl dostat zas na těch cca. 1.500 - 1.600,- + pošta ale vše to závisí na počtu lidí ale nijak zásadně by se to lišit nemělo vzhledem k tomu, že bude asi víc než 5 párů, tak by jsme se tam měli dostat i s barvou.



Až budu mít nabídku a jasný účet, tak sem dám info a budou se sem psát už jen konkrétní zájemci s e-mailovou adresou, svým číslem (což bude VS) a barevným provedením. Zálohu budu vybíral v plné výši i s poštou (ta dělá asi 100,-) aby se pak nemusela řešit dobírka a zbytečné další utrácení. Popravdě nevím co s bratry Slováky, musím se poptat na poště kolik by to tak stálo.



Tak to je asi vše, někdy příští týden začnem psát závazné objednávky a bude týden na to, aby se lidi přihlásili (dle toho udělám cenu neb přihláška bude závazná), pak týden na poslání peněz a hurá na výrobu.
13:42:52
02.06.2009
MOLSO
-> škodec: 3 3 3 3 3 3 3 3
11:14:59
02.06.2009
Klubko_
je uz znama nova cena vzhledem k poctu zajemcu?
10:37:10
02.06.2009
škodec
zaujem4
22:55:59
01.06.2009
Řízek
-> Petr Abrahámek: 3 3 3 noo presne tak3 A tim vydelas3
19:29:56
01.06.2009
Petr Abrahámek
-> Řízek: 3 a když jich objednáme milion tak nám ještě zaplatí že?3
00:39:51
30.05.2009
Řízek
-> Dave - ten pátý: 6 No vidiis, to je dobre, jen at je nas hodne. doufam ze nas bude tolik ze budu platit tak 500,- 3 3 3
09:47:55
29.05.2009
Dave - ten pátý
-> Řízek: Já mám taky zájem4
19:59:33
28.05.2009
milano
Tuner#2 21.05.09 18:09:36 napsal: → Urbi: Bery komplet, Peklo Evo Luboš, ale jen vpředu atd. Ale počítej s tím, že ty racing tlumiče od HP Tě bez rámu a vystužení uchycení tlumičů v kasli, tu tasli rozlámou. Je to fakrt beton a fungujou jen při ostré jízdě, jinak to skáče i přes zrnko písku.

silno a prudko suhlasim. cez nerovnosti bud uplne pomalinky, alebo na podrzanej dvojke. urobi to jeden hup, tlmice zapracuju a som za kolajnicami. o kasnu sa bojim, ale zatial za dva roky nepraska nikde nic. ale na zimu ich menim za sachsy.

vzadu mam koplet HP okruhove struna+tlmic, vpredu seriova neskratena struna+ HP tlmic. /210 mm na beznu cestu mi prislo ako strasne nizke. az tam budem davat tieto struny, musim kusok podlozit aspon na 240mm /
19:35:49
28.05.2009
Řízek
mam zajem 4 -> Tuner#2: Psal sem ti SZ
15:29:19
22.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: JJ kolem zadních domků mám už taky lehce popraskanou barvu a to tam byli origo pružiny. Tomu se zabránit nedá. Vystužíš tady, bude to pracovat jinde a dokonce jsem někde četl, že určitý zkrut je jak u auta, tak u motorky nutný, jak kvůli vybracím, tak hluku apod.



Co se stabíkem, jako kdo je dělá? Mrkni ke mě do popisu, je tam kontakt na p. Svozila, ten dělá jak předek, tak zadek v různých průměrech.
15:19:39
22.05.2009
Bery
Auto schnilý nemám,mám tam rám a to auto pracuje pořád,ty šupy od kol -je to vidět jak praská nejdřiv barva...kolem zadních tlumičů,vepředu v kufru...ale to je asi normálka.

K HP podvozku - čím pomaleji jedeš,tím mín podvozek pracuje:-)

BTW - nevíte někdo jak je to se stabilizátorem?
12:55:59
22.05.2009
Eidy
-> petr s: To snad ani není možný.9 Jak to dokázal?
11:51:07
22.05.2009
petr s
všechno se kroutí
zvětšit Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka - obrázek od petr s vložen 22.05.2009 11:51:07
11:45:24
22.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petkar1: No ale tohle dělá i Felda a třeba i novej C-Max, tam jsem to zkoušel při vyjíždění na chodník taky 4
11:43:36
22.05.2009
Petkar1
To byste viděli, jak se kastle umí kroutit, zvlášť u škodovky. Jel jsem po nezpevněný cestě, stažený okno a držel jsem se za rám dveří nahoře a cejtil jsem jak to prostě všelijak pruží, až jsem si myslel že mi to skřípne prsty3
11:02:02
22.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: To se nám stalo na Feldě na horách. vyjíždíme z parkoviště, byl tam takový ten klasický zlom na silnici a začlo to u spolujezdce a kámoška takhle rukou hele!!! a jak to jelo (ta prasklina), tak i ona jela rukou jakoby po tom a kámoš pak na ní že to rozbila3 Byla čára přes celý okno ale těsně pod stěračema, takže s tím pak ještě chvíli jezdil.
10:39:17
22.05.2009
Vrba
-> Tuner#2: Jen taková perlička.Kolega z práce se svým favoritem projel po zimě díru v silnici a přitom mu v rohu prasklo čelní sklo 2 A to to auto ani nebylo nijak zvlášt zhnilé...
10:19:40
22.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: V podstatě s Tebou co jsi napsal souhlasím a na běžné ježdění, kde se snažíš auto i ušetřit, třeba vyhnutím kanálu a pod. tak si myslím, že to nehrozí, ale pokud auto jezdí rally, tak se trhá a bylo zvykem kasli pořád někde povařovat, alespoň co mě vyprávěli lidi co rally jezdili. Co se týče pružin, tak ta je zapřená o nápravnici a pokud je rozpěra v kufru, tak je to dostatečně tuhé, ale tlumič drží jen za ten plech v kasli (byť je zespoda vystužený tou patkou na nápravnici) a dle mě se tlumičem přenáší větší namáhání než pružinou. Ale je to opět moje doměnka. Kroucení auta samo o sobě tady není třeba komentovat, ale ono ani Felicie na tom není lépe a ostatní auta taky ne. Stačí naject na obrubník a mít při najíždění prst na rámu dveří vůči kasli. Budete se divit co to dělá.
upraveno 1x, naposled 22.05.2009 10:20:25
10:14:03
22.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petrson: Vždyť to tady píšu asi 3x, teď naposled vhmlovi. V předu oboje 44,6kN vzadu vlečka 21,1 a kyvka 40kN.
00:14:40
22.05.2009
vhml
-> Vrba: nebude se trhat uchycení náprav, ale kastle se ti bude kroutit ,, do vrtule" a začně ti praskat na podél podlaha.



Toť alespoň moje zkušenost po 5 letech závodění bez rámu...
upraveno 1x, naposled 22.05.2009 00:15:35
23:51:09
21.05.2009
Vrba
-> Tuner#2: Jen dotaz ohledne tech HP racing.Ze to asi bude hodně tvrdé se dá předpokládat,ale proč by měl byt nutnost rám?Přece ten tlumič působí silou pouze mezi nápravou a uchycením nápravy v kastli což je výlisek a svařenec z trojky plechu a ty vevařené přepážky jsou tuším ještě tlustší a na kastli působí jen rázy od kol.Nicméně si myslim že je to menší zlo než když někomu chodí náprava na dorazy.To jsou teprve šupy.Ale těžko říct,kastle se kroutí víc než by bylo zdrávo už se seriovým podvozkem,ale že by nekomu praskaly fabrikové sváry mezi jednotlivými díly karoserie jsem ještě nikdy nevidel,a to uz jem videl pořádné vraždy co ležely na rozmlácenych dorazech s pružinama užeranyma naprudko o 3 závity.Jediné co se zohýbalo byla nápravnice a predek karoserie do U,ale tohle řeší dostatečně dimenzovaná rozpěrka mezi tlumiči.Tohle se ale dělo u aut co v podstatě nebyla odpružená a bez jakychkoliv výztuh.Ty jsi viděl nějaký horší extrém?
22:10:51
21.05.2009
vhml
45 / 40 u kyvky a / 25 u vlečky
21:59:10
21.05.2009
Petrson
víte někdo kolik KN má sériová přední a zadní pružina?
18:11:58
21.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Já mám vzadu už taky 120 pružiny a dokonce domky z vlečky + HP a super. Je to tak akorát.
upraveno 1x, naposled 21.05.2009 18:12:23
18:09:36
21.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Bery komplet, Peklo Evo Luboš, ale jen vpředu atd. Ale počítej s tím, že ty racing tlumiče od HP Tě bez rámu a vystužení uchycení tlumičů v kasli, tu tasli rozlámou. Je to fakrt beton a fungujou jen při ostré jízdě, jinak to skáče i přes zrnko písku.
18:05:33
21.05.2009
Petr Urban
Má někdo ty HP racing ? Jízdní vlastnosti ? O HP bych taky přemýšlel. A nebo kdo by věděl o repasy sachsů ?
16:29:00
21.05.2009
Vrba
-> Tuner#2: Já mám na svých předních SACHSech cca 20 000 a zadní tlumiče jsem ted nedávno měnil za 120 pritvrzované od jednoho místního závodníka.Je to jako kámen,ale aspon už se auto nehoupe.Na tvrdost jsem si zvykl i když ze začátku to bylo peklo.Pružina zůstala původní 120kova.
16:21:21
21.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: To nevím, ale kolem 20ti to bude, já mám přes 20tkm za 4 roky.
16:15:35
21.05.2009
Vrba
-> Tuner#2: A kolik s tím TUNER najezdil?Jsem slyšel že to časem vyteče u toho štelovátka.Ale co je časem to nevim.Taky jsem o nich přemýšlel,ale nerad bych je po 20 000km házel do šmelcu.
14:10:23
21.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: To jsem taky slyšel, ale nikdy neviděl. TUNERovi to drží a ani Eidy a další si nestěžovali. Seřízení je otázka chvíle, pohyboval bych se od 1/2 do maxima. Speedpro je alespoň dle vzhledu jen přitvrzená série. Je otázka co vše na tom mění apod. Ale pár aut je jezdí i na závodech, ale na jejich pocit těžko dát, když neznají nic lepšího a neznám nikoho kdo mě třeba Spaxy aby je zkoušel a mohl srovnávat. Vše ostatní jsou jen řeči a subjektivní pocit dotyčného co je má a předtím jezdil vyteklou sérii.
13:18:49
21.05.2009
vhml
-> Urbi: údajně to jsou jen přitvrzené série a už od pohledu to na nic moc jinýho nevypadá...





Jinak neví někdo kdo by uměl zrepasovat Sachsy?
13:02:23
21.05.2009
Petr Urban
-> Tuner#2: Slyšel sem že někdy tečou kolem toho seřizovacího šrubu...a bude to chtít asi dost trpělivost si tu tuhost seřídit podle svých potřeb a jinak tuhost dostačující ? A co ty tlumiče ze speedpra ?
12:30:28
21.05.2009
Petkar1
Až půjdu s podvozkem dál, tak jdu do těch SPAXů.
11:07:00
21.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi: Tak Sachsy jsou 20 let staré tlumiče a proto tečou. Spaxy jsou výborné tlumiče, TUNER je má na autě víc jak 5 let a pořád fungujou dobře i s tvrdou pružinou. HPčka už dělají jen racing verzi a to je na normální ježdění peklo.
07:34:43
21.05.2009
Petr Urban
A údajně by měly být ty tlumiče na šotolinu dělaný...tvrdý jsou tak akorád, ale možná by to malinko tvrdší chtělo.
07:33:10
21.05.2009
Petr Urban
Mám Ivanovo auto, vepředu s okruhovými pružinami s rallybazaru 71kN a spokojenost. Rád porovnám s nově vyrobenými 80kN, pokud bude kde. Ale hodně mi tečou plynokapalinové Sachs a myslím že si s pružinou a 15" koly moc neumí poradit... 15" disk co mám má asi 9 kilo a guma kolem 10-12 kilo (poohlížím se po něčem lehčím). Čím by mohlo být způsobeno že tak tečou a co by mohla být popřípadě adekvátní náhrada ? Prosím o názory např. Spax verzus HP atd.
21:17:45
20.05.2009
jares
jeden par by som vzal aj ja
16:57:43
20.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Tak si vem sérii vlečku a v předu máš 44kN a vzadu 21kN - není to náhodou ten Tvůj obávaný dvojnásobek?



Jak říkám vzadu jezdíš 45/21 = cca. 114% tužší než série a v předu se bojíš rozdílu 80/44? To nechápu.1 Co se týče zatížení a zahřívání tlumiče, tak už jsme s Eidym dvá co si myslíme to samé.



Hlavní tuhost dělá tlumič. Bratránek teď rozebral tlumiče, nalil tam pokusně do nich nějaký hustější olej co mu byl doporučen a předek má jak beton, že to nejde vůbec zmáčknout mojí vahou těla a to tam má sériové pružiny jen zkrácené.
upraveno 1x, naposled 20.05.2009 16:59:46
16:43:10
20.05.2009
Eidy
-> vhml: Samotná tuhost pružiny ještě neudává tuhost odpružení. Třeba na MacPhersonu stačí pružina relativně měkká protože tam není páka jako na škodovce, kde na pružinu působí cca 2x taková síla jako na kolo.

Chtěl jsem tím říct, že na zadku máš jinej poměr pák než na předku. Třeba na molčanovce stačí pružina i tlumič ještě měkčí než na vlečce, abys dosáhl stejné tuhosti odpružení.

S tužší pružinou nebude docházek k takovému propružení jako s měkou, takže tlumič bude chodit na kratší dráze => neměl by se tolik zahřívat, ale asi rychleji odejde, protože všechno tlumení bude probíhat na krátké dráze. 90% tlumiče bude perfektních, ale kvůli těm 10% ho prostě vyhodíš.
11:59:20
20.05.2009
vhml
-> Tuner#2: jo, asi máš pravdu, nikdy jsem nad pružinama nějak moc do hloubky nekoumal a vždycky jsem měl za to, že hlavní tuhost dělá pružina...



A vzadu mám pružin 45kN, vepředu bych měl 80, tj skoro dvakrát tolik při stejné kontrukci tlumiče. Musím to promyslet :-)

Aktuálně je na pořadu dne spíš nová převodovka...



upraveno 2x, naposled 20.05.2009 12:06:14
11:49:27
20.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Když teď neuvaříš zadní na pružině o 100% tužší než origo vlečková, tak neuvaříš ani přední. Dokonce Vrba dělal test a se Sakyho pružinama se tlumič hřál více než s pružinama ze speedpra které mají 71kN. Dle mě je to dáno tím, že se Sakyho ten tlumič dělá větší zdvihy, protože to prostě víc na té pružině propéruje. Jediné nebezpeční s tvrdšíma pérama je v tom, že rozmezí kmitů se zmenšuje a tím pádem tlumič pracuje jen na určité malé dráze a tím se rychleji na té dráze vyběhá.



To je ale pouze doměnka!!! ne berná mince ani ověřený fakt.



Mimochodem bál si se tady že se mě rozláme kasle. Dle mě tužší pružinou ani tak moc ne, protože pružina je zapřená v nápravnici a ramenu a s kaslí pokud je v předu rozpěra to nic nedělá. Podstatně víc s kaslí dělá tlumič, protože ten "trhá" za kasli a způsobuje popraskání spojů. Takže pro auto bude horší sériové pružina z racing HPčkama (mimochodem s tím je to jako beton (zkoušeno na jednom RSu) a proti tomu mám houpačku) než tvrdá pružina s nějakýma přitvrzenýma sériema.
09:05:19
20.05.2009
vhml
-> Eidy: a nemůžu mít pak problém s tlumičema? Někde jsem se dočetl, že při použití tvrdých pružin je tlumič ,,nezkrotí" a uvaří se...
07:33:37
20.05.2009
Eidy
-> vhml: Přesně jak říká Tuner#2. Vzadu máš oproti původnímu 2x tvrdší pružiny a protože jsi to nevěděl tak ses nebál. Ale o předních pochybuješ protože znáš hodnoty. Pružiny dělají na tvrdosti a tuhosti odpružení malinký zlomek toho co tlumiče takže se fakt neboj. Já mám vpředu 3x vrdší než sériové a po výměně při použití stejných tlumičů je změna jen velmi slabě rozeznatelná.
Extreme Tyres