-> Eidy: Já teda nevim jo...ale jak pružina "pozná" jestli je prodloužený rameno nebo tam je jenom podložka? Podle mě, když na náboj přivařim 3m dlouhou tyč, a zvednu za ni auto, tak to bude měkčí, než když to budu zvedat za kolo, ne?
Nechci se hádat, jeno nahlas přemejšlim...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výroba tvrdších předních pružin - uzávěrka
prohledat
471 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 17.02.2009 do 27.04.2013, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Jo to zní logicky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vzadu rameno prodlužuješ. Poloosa s kolem se pohybuje společně s ramenem. Takže podložkou prodloužíš rameno páky.
Vpředu rameno neprodloužíš (pokud nedáš místo užovkovýho eMkový). Podložkou zvětšíš namáhání čepu s ložisky, svislého čepu, ale rameno je pořád stejně dlouhé.
Vpředu rameno neprodloužíš (pokud nedáš místo užovkovýho eMkový). Podložkou zvětšíš namáhání čepu s ložisky, svislého čepu, ale rameno je pořád stejně dlouhé.
-> radekp: Ano, akorát nevím proč ve předu ne, ale teď jsem přišel do práce, tak mě to ještě nemyslí
-> vhml: To Tě nikdo neřekne na 100% Někdo je s těma tlumičema spokojenej, jinej je oddělá za 150km závodní jízdy.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: To Tě nikdo neřekne na 100% Někdo je s těma tlumičema spokojenej, jinej je oddělá za 150km závodní jízdy.
-> venni: pozitivní informace :-) Jseš jmenován na testovacího jezdce :-)
-> vhml: to uvidíme protože mám ty samé tlumiče ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
radekp 24.02.09 19:04:31 napsal: → Tuner#2: Tím pádem když dá člověk rozšiřovací podložky, prodlouží páku a auto mu změkne(při stejných pružinách) Vzadu to funguje jak říkáš, vepředu ne.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ještě jeden blbej dotaz. Co všechno je schopen snést přitvrzenej tlumič od Kurky v jeho nejtvrdší variantě? Zvládne rozumně pracovat se 70-80kN pružinou, nebo ji neuhlídá? Pořád nad tím nějak rozjímám a vymejšlím si desítky PRO i PROTI ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> radekp: presne tak![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Tím pádem když dá člověk rozšiřovací podložky, prodlouží páku a auto mu změkne(při stejných pružinách)
-> Tuner#2: A jo, různý páky, tak dalece jsem nad tím nerozjímal :-D Ty zadky jsou od Féna
-> vhml: Logické odvození je z páky která ve předu je. Každé dnešní auto má pružinu tak, že "líže" vnitřní bok gumy a tím pádem může být tuhost takové pružiny podstatně nižší, než když jí máš 20cm? od kola a působí na ní tak velká páka.
Ještě jedno vysvětlení je i na zadku. Kyvka má jinou kinematiku než vlečka a proto má vlečka 21kN a kyvka 40kN.
P.S. Odkud máš 45kN pružinu? To je z nějaké Octavie nebo z čeho?
Ještě jedno vysvětlení je i na zadku. Kyvka má jinou kinematiku než vlečka a proto má vlečka 21kN a kyvka 40kN.
P.S. Odkud máš 45kN pružinu? To je z nějaké Octavie nebo z čeho?
-> Tuner#2: já mám vzadu na vlečce tvrdý kyvkový, takže 45N/mm :-) Ale zase vzádu se toho nebojím, tak to má co zatížit. Ale je mi divný, že předek, s poloviční hmotností má dvakrát tak velkou tuhost pružiny. Nějak si to nedokážu logicky odvodit.
-> Saky: Prosím Tě nestraš mě tady budoucí kupce... Znám auta, která na sériovém podvozku bez údržby a renovace/vystužení jezdí speedpro pružiny "okruh", které mají 71kN a jezdí bez problému.
Samozřejmě vystužením nápravy dle L/A nic nezkazíte.
Samozřejmě vystužením nápravy dle L/A nic nezkazíte.
-> Tuner#2: pokud nevyztuzej tak je ceho se bat..
-> radekp: OK, super.
-> vhml: Ano 260L/A má úplně stejnou tuhost jako série 284mm a to lehce přes 44kN (N/mm). Ale když tu sérii řízneš na 260mm, tak už bude mít větší tuhost (nepatrně protože je to malé zkrácení) než ta L/A. Pokud se bojíš toho, že 80kN je 80% nárůst, tak si spočítej kolik lidí jezdí na vlečce vzadu kyvkové pružiny a pochvaluje si to a tam je rozdíl 90% takže dle mě se opravdu z hlediska tuhosti není čeho bát - viz. to co psal Zazaa a potom i já.
-> vhml: Ano 260L/A má úplně stejnou tuhost jako série 284mm a to lehce přes 44kN (N/mm). Ale když tu sérii řízneš na 260mm, tak už bude mít větší tuhost (nepatrně protože je to malé zkrácení) než ta L/A. Pokud se bojíš toho, že 80kN je 80% nárůst, tak si spočítej kolik lidí jezdí na vlečce vzadu kyvkové pružiny a pochvaluje si to a tam je rozdíl 90% takže dle mě se opravdu z hlediska tuhosti není čeho bát - viz. to co psal Zazaa a potom i já.
-> Tuner#2: Penize odeslany
-> Zdeněk.: Po kolejich to nedrnca
Jede auto krasne klidne, ale krouti se to jak had ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> D29 - Pěknej debil: I ty jo? Si po Praze vymlátíš zuby při jízdě po dlažebních kostkách a kolejích![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Jenom blbej dotaz ohledně tuhosti. Koukal jsem na pružinu L/A a našel tam akorát tuhost c = 45N/mm. Předpokládám, že je to to, co T2 uvedl. Akorát že psal 45kN(4,5tuny). Tudíž tuším jenom chybu v jednotkách, jinak koukáme na stejnej údaj?
-> radekp: pokud za předběžnou dobu počítáš cca. duben tak by mi to vyhovovalo. Teď to u mě sice není aktuální, ale předpokládám, že se můžou nějaký pružiny objevit, když se objednávaj jiný...
-> radekp: pokud za předběžnou dobu počítáš cca. duben tak by mi to vyhovovalo. Teď to u mě sice není aktuální, ale předpokládám, že se můžou nějaký pružiny objevit, když se objednávaj jiný...
-> Tuner#2: Tak z našich jsem se rozhoupal jen já, peníze posílám.
-> vhml: Teď mám 250ky, které nevyužiju, časem...ale je to hoodně předběžně
-> vhml: Teď mám 250ky, které nevyužiju, časem...ale je to hoodně předběžně
-> Tuner#2: peníze poslány ...
-> Tuner#2: jj, o tom vím, jenže to bylo v době kdy jsem si ještě myslel, že budou v blízké době peníze na HP. Pak jsem ti psal, že už to neplatí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Chyba v Matrixu není rozhodně u mě.
10:40:04
08.02.2009vhml
vložit: [nick] [datum] [oboje] [citovat] ! online zpráva id karta odkaz↑
→ Tuner#2: až ho seženeš tak dej vědět a beru taky jedny :-) Resp do budoucna kdyby sis nechal tyhle dělat, tak bych taky do jedné sady nejspíš šel…
Obesílal jsem všechny, kteří projevili zájem ať už jakýkoliv. Nechceš - nenutím a díky za info do mailu.
10:40:04
08.02.2009vhml
vložit: [nick] [datum] [oboje] [citovat] ! online zpráva id karta odkaz↑
→ Tuner#2: až ho seženeš tak dej vědět a beru taky jedny :-) Resp do budoucna kdyby sis nechal tyhle dělat, tak bych taky do jedné sady nejspíš šel…
Obesílal jsem všechny, kteří projevili zájem ať už jakýkoliv. Nechceš - nenutím a díky za info do mailu.
-> Tuner#2: Jak už jsem ti psal do mejlu, někde je chyba v Matrixu, já ty pružiny nechtěl.
Spíš se zeptám ostatních co si je objednali. Nebudete je někdo měnit za 250mm + 10pct? Měl bych o ně pak zájem si je vzít. Sice teď mám taky 250 ale bez 10pct navíc a jelikož bude auto těžší o rám a předek o nádrž, tak by to chtělo mírně přitvrdit. Ale zase tyhle od T2 jsou pro mě na rychlostky moc tvrdý. Kdyžtak napište, dík.
A T2 se omlouvám za přisrání do tématu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Spíš se zeptám ostatních co si je objednali. Nebudete je někdo měnit za 250mm + 10pct? Měl bych o ně pak zájem si je vzít. Sice teď mám taky 250 ale bez 10pct navíc a jelikož bude auto těžší o rám a předek o nádrž, tak by to chtělo mírně přitvrdit. Ale zase tyhle od T2 jsou pro mě na rychlostky moc tvrdý. Kdyžtak napište, dík.
A T2 se omlouvám za přisrání do tématu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takže pozor! Dostali jste e-mail s pokynama co a jak:
TUNER: 001
Trax: 002
radekp: 003
David29: 004
Venni: 005
vhml: 006
Čísla u nicku jsou variabilní symboly. Kdo z Vás má opravdu 100% zájem, tak prosím o zaslání zálohy hned jak to půjde ve středu je poslední termín, v pátek by měli být všechny zálohy na místě a příští týden objednávám.
Pokud někdo na seznamu chybí a nebo nedostal e-mail, tak mě hned kontaktujte na mailu a nebo zde.
TUNER: 001
Trax: 002
radekp: 003
David29: 004
Venni: 005
vhml: 006
Čísla u nicku jsou variabilní symboly. Kdo z Vás má opravdu 100% zájem, tak prosím o zaslání zálohy hned jak to půjde ve středu je poslední termín, v pátek by měli být všechny zálohy na místě a příští týden objednávám.
Pokud někdo na seznamu chybí a nebo nedostal e-mail, tak mě hned kontaktujte na mailu a nebo zde.
-> bflm: Zatím 3 na 100% dva až tři váhají, takže cena by měla být snad pod 2000,- (mám naceněno jen 1, 2 a 10 párů). Zítra všem co projevili jakýkoliv zájem obešlu e-mailem s číslem účtu.
-> Tuner#2: Tak kolik je objednávek?
-> TUNER: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: .....což my másla nejezdíme..... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Fifa: Jako Zazaa. Navíc tohle už je odzkoušená pružina, měl jí Eidy na eRku a mě se to při svezení líbilo. Teď tam dokonce skoro o 200% tvrdší.
Na druhou stranu znám RSo, které má sériové pružiny a k tomu ty závodní HP s velkou pístnicí a na tom autě můžeš viset na blatníku a ani se nehne. Takže tohle v kombinaci s HP těma sériovýma a nebo přišponovanýma Spaxama, GAZama a nebo i chvíli s přitvrzenou sérií bude fungovat slušně. Je to samozřejmě pružina spíš na silnici, na rally/šotolinu se jezdí měkčí pružiny.
Na druhou stranu znám RSo, které má sériové pružiny a k tomu ty závodní HP s velkou pístnicí a na tom autě můžeš viset na blatníku a ani se nehne. Takže tohle v kombinaci s HP těma sériovýma a nebo přišponovanýma Spaxama, GAZama a nebo i chvíli s přitvrzenou sérií bude fungovat slušně. Je to samozřejmě pružina spíš na silnici, na rally/šotolinu se jezdí měkčí pružiny.
-> Fifa: Nezdá. Zazaa má pravdu.
tuhost delaj hlavne tlumice ...
i sebetvrdsi pruzina bez tlumice je houpacka takze bych se toho nebal
i sebetvrdsi pruzina bez tlumice je houpacka takze bych se toho nebal
-> Fifa: Nezdá.
Nic proti, nebo tak. Nezdá se vám že jsou ty pružiny až moc tuhé? Nebude se díky nim už ničit karoserie? Jako že by se mohla začít trhat nebo praskat. Tohle řešení se mi zdá vhodné na okruhy a na vrchy, ale na silnici do provozu nevim nevim.
Zkuste a třeba to bude v pohodě. Jsem potom zvědav na reference..
Zkuste a třeba to bude v pohodě. Jsem potom zvědav na reference..
-> Majkl: Jak vidíš, tak níž než 250, lépe řečeno 245mm to není. Ale je pravda že co auto to se to projeví trochu jinak.
-> All: Včera jsem ještě cestou domů přemýšlel, že jsem neřešil barvu, sám plánuju, že to chci bez barvy a dám si to pak společně se zadníma do stejného odstínu, ale jinak Invel na to dává i komaxit a nabízí se buď černá a nebo červená.
V pondělí když se k tomu dostanu rozešlu všem co měli zájem číslo účtu a postup jak to bude a upřesníme si ty barvy osobně.
-> All: Včera jsem ještě cestou domů přemýšlel, že jsem neřešil barvu, sám plánuju, že to chci bez barvy a dám si to pak společně se zadníma do stejného odstínu, ale jinak Invel na to dává i komaxit a nabízí se buď černá a nebo červená.
V pondělí když se k tomu dostanu rozešlu všem co měli zájem číslo účtu a postup jak to bude a upřesníme si ty barvy osobně.
vypada to dobre a zni jeste lip, ale uz takhle s 250kama od sakyho mam kolo jen asi 3cm od lemu a niz uz ani jit nemuzu :((
-> Tuner#2: Rozjedeš ještě velkovýrobu
-> D29 - Pěknej debil: OK tím pádem je cena už kolem 2.100,- za pár, poslali mě rozpočet a vcelku příjemně to klesá s množstvím.
-> Čokin: Bude to něco jako speedpro pružina okruh jako měl Ivan a tvrdost pak udělají ještě tlumiče - na nich taky hodně záleží.
-> All: V pondělí sem dám číslo účtu na zálohy.
-> Čokin: Bude to něco jako speedpro pružina okruh jako měl Ivan a tvrdost pak udělají ještě tlumiče - na nich taky hodně záleží.
-> All: V pondělí sem dám číslo účtu na zálohy.
-> Čokin: stále HP sporting
-> Tuner#2: Tak to jsem zvědav, rád se pak svezu, zajímá mě jak to bude tvrdé. V kombinaci s jakýma tlumičema to budeš dávat?
-> Tuner#2, bflm: Aha... já čet jenom ten úvodní..
Ale stejně do toho du...
Ale stejně do toho du...
-> Tuner#2: no uvidíme čo bude ale tie zo speedpra mali peknú cenu
-> D29 - Pěknej debil: Přečti si celou diskuzi a hlavně první můj příspěvek.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: Ty ze speedpra okruhové mají 71kN, zvažoval jsem je že je vezmu, neb je to lepší než Sakyho, ale tím, že nemají závěrné závity, tak se těžko odladí výška na autě. Já jsem perfekcionalista a proto raději volím vlastní o trochu tužší a navíc s dvěma závitama na možné zkrácení.
-> D29 - Pěknej debil: Zkus číst a nemusíš moc daleko
-> Tuner#2: Já bych do toho šel...předek i zadek (vlečka)
Jinak jedna upřesňující otázka - kdy plánuješ nechat zahájit namotání, nebo jakej předpokládanej termín? Stačí měsíc...
Jinak jedna upřesňující otázka - kdy plánuješ nechat zahájit namotání, nebo jakej předpokládanej termín? Stačí měsíc...
-> Tuner#2: aha lebo ja potrebujem aj kyvkové tak som myslel že on robí aj tie aj tie no čo tak aspoň Hp budú a predné pružiny asi speedpro zadok na zákazku. čo myslíš o tých speedpro?
-> suri: Hušek dělá pružiny a nerozděluje zda kyvka či vlečka což je divné, neb kinematika obou náprav je jiná a to je důvod proč vlečka má tak diametrálně měkčí pružiny. Křistek rovnou říká, že to má spočítané na nápravu "LR ala Molčan"
-> radekp: OK, uzávěrka pevný termín nemá, ale dejme tomu do týdne, tedy 25.2.2009 abych to pak objednal.