-> Tuner#2: určitě nemá pravdu,ale přecvakám ventil na nádobce,cvaknu o pár poloh jinam na pístnici a mám motokáru,která na nerovnosti pořád funguje s tou samou pružinou,nenaklání se a lepí to k silnici
Na pěkným asfaltu budiž,ale když budeš drncat,pojedeš jak s hnojem.Minimálně dost ubereš,protože to bude nečitelný. Ale chápu to - pro tvé účely za minimální investici funkční podvozek-jak do Mostu,tak na nějaké letiště,tak na stání na srazu,či v garáži.
No a tak jsme zase jinde od názvu,ale v podstatě tam kde jsme byli. pera z tramvaje fungují skoro stejně jako loukoťák setrvačník:-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Setrvacnik
06:20:21
04.12.2015
04.12.2015
Bery
23:16:09
03.12.2015
03.12.2015
djmaso
Holky já se bavím :D
23:06:32
03.12.2015
03.12.2015
Petr Urban
-> Čokin: proč bych měl říkat ? Kde žiješ, nechápeš možná co na to člověk musí obětovat. Měli jste nebo máte většina jen výsměch...Tak za co, komu, proč ... ?
Já se snažím aspoň namířit správným směrem, aby lidé nevymýšleli zbytečnosti a nekurvili si motory. Npař. jak mi už snad 100 lidí říkalo, přece Š105 rozdělvoač je nejlepší a říká se už 25 let že prý je to správný závodní rozdělovač :D :D Jen se s ním pořádný motor hned udetonuje, ale 25 let je u laiků ten nejlepší
Tady ty mýty a honba za čímsi...na jedné straně extrémní úprava jedné věci a na druhé straně 15 opomenutých věcí a úpravy, které na sebe nemají návaznost ... snad si je začal i sám pozorovat.
Já se snažím aspoň namířit správným směrem, aby lidé nevymýšleli zbytečnosti a nekurvili si motory. Npař. jak mi už snad 100 lidí říkalo, přece Š105 rozdělvoač je nejlepší a říká se už 25 let že prý je to správný závodní rozdělovač :D :D Jen se s ním pořádný motor hned udetonuje, ale 25 let je u laiků ten nejlepší
Tady ty mýty a honba za čímsi...na jedné straně extrémní úprava jedné věci a na druhé straně 15 opomenutých věcí a úpravy, které na sebe nemají návaznost ... snad si je začal i sám pozorovat.
22:29:52
03.12.2015
03.12.2015
Čokin
-> Urbi: Tak hrubou teorii znám, spíše jsem to tady chtěl rozčísnout. Já tohle do detailu vědět nepotřebuji, nestavím motory ani se nepohybuju okolo závodů. Mě ta moje plečka stačí tak jak je, sice je to koníček, ale honba za dokonalostí mě už přešla. Jsem rád, že to tady Štěpán s MVM napsali, protože jinak je to tady bud o hádkách o ničem nebo dělání, že vím, ale nepovím.
22:14:02
03.12.2015
03.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 03.12.15 22:02:55: S Jindrou jsem mluvil všeho všudy asi 3x (pravda netykám si s ním jako ty...:))) a o tuhostech pružin ještě v době kdy jsem zvažoval co globálně pro virťáky dělat. Vyměnili jsme si řadu názorů včetně toho, že podle něj jsou 80kN do provozu už moc a podle mých zkušeností je to naopak pro sportovní nasazení málo. Auto se teď se 134kN pružinama daleko méně naklání, rezkejvává při manévru a na brzdách se tak nehrbí a tím je stabilnější. I přes to, že bylo letos mokro a měl jsem gumy už na sklonku životnosti jsem si zajel v Mostě nejlepší čas, takže i nějaká ta fyzika v podobě času na kolo byla...
Ale zcela jistě má Jindra, který v době mé výroby nabízel 72kN pružiny na rallye i na kopce bez rozdílu (dnes už tomu tak naštěstí není) ve všem pravdu.
Ale zcela jistě má Jindra, který v době mé výroby nabízel 72kN pružiny na rallye i na kopce bez rozdílu (dnes už tomu tak naštěstí není) ve všem pravdu.
22:02:55
03.12.2015
03.12.2015
Petr Urban
-> TTomas: jak říkáš, jak jsem si to mohl dovolit...sypu si popel. Stačí zavolat jindrovi do protlumu a říct mu že máš na autě 134 kN a je to to nejlepší, pokud hovor neskončí okamžitě touto větou a píp píp .... tak řekne že více jak 85kN nikdy nepoužil ani na tu okruhovku a řeší to správně laděným tlumičem, ale zřejmě ještě nemá tak dobrý Tuner2 skill a měl by se učit ... krásně bylo naznačeno MVM, že subjektivní pocit nemusí korespondovat s fyzikou
-> Čokin: chytrému napověz ...už jsem něco naznačil, nebo si sežeňte nějaké základní čtivo o konstrukcích motorů, proč tam asi nějaký konstruktér z fabriky dal takové množství zbytečného materiálu .... blbec jeden
-> George88: Tady nejde primárně jen o otáčky, ale dynamické namáhání a další věci, které na sobě závisí. Ale u "našeho" motoru není loukoť potřeba ani na okruh, spíše naopak. Jak u většiny věci, není možné na vše brát takovou "rychlou virt logiku"
-> Čokin: chytrému napověz ...už jsem něco naznačil, nebo si sežeňte nějaké základní čtivo o konstrukcích motorů, proč tam asi nějaký konstruktér z fabriky dal takové množství zbytečného materiálu .... blbec jeden
-> George88: Tady nejde primárně jen o otáčky, ale dynamické namáhání a další věci, které na sobě závisí. Ale u "našeho" motoru není loukoť potřeba ani na okruh, spíše naopak. Jak u většiny věci, není možné na vše brát takovou "rychlou virt logiku"
21:37:03
03.12.2015
03.12.2015
StepaNoFUN
-> MVM: Samozřejmě netvrdím, že Ty nevíš. ;-) Jenom konstatuju pro a proti... ;-)
21:37:02
03.12.2015
03.12.2015
Čokin
-> Stepan FUN: -> MVM: Jsem rád, že to tu zaznělo, protože jinak to ve všech tématech tak nějak směřuje jen k jednomu
21:35:37
03.12.2015
03.12.2015
MVM
-> Stepan FUN: Jj vim
21:34:00
03.12.2015
03.12.2015
StepaNoFUN
-> MVM: To nepopírám. Pokud bude "volnoběh" dost vysokej, tak na pokrytí těch sil stačí lehčí setrvák. Ale zase na druhou stranu - startovat motor s "volnoběhem" min. 2500ot. není úplná prdel...
21:30:09
03.12.2015
03.12.2015
MVM
-> StepaNoFUN 03.12.15 20:48:08: Jasně - ale ne zřídka má pořádnej motor s lehoučkým setrvákem "volnoběh"cca 2000-2600ot/min
21:02:11
03.12.2015
03.12.2015
Milan 136
-> Tuner#2: ale vždyť jo, já to nemyslel nijak zle
Fotky jsou hodně podobný. A ne že je budeš žalovat
Fotky jsou hodně podobný. A ne že je budeš žalovat
20:52:48
03.12.2015
03.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 03.12.15 20:22:44: Když to srovnáš podle podlahy a i jiného úhlu focení, tak to zas takový rozdíl není...
Jinak to srovnání bylo myšleno s nadsázkou, stejně tak, jako že moje auto je čistá okruhovka. Jen mě to napadlo, když jsem viděl vydanou fotku v podobné duchu a na podobné místě. To, že se toho chytí ukřivděný TTomáš a spol. to už je bohužel opět a zase klasika virtu...
Sorry za OT.
Jinak to srovnání bylo myšleno s nadsázkou, stejně tak, jako že moje auto je čistá okruhovka. Jen mě to napadlo, když jsem viděl vydanou fotku v podobné duchu a na podobné místě. To, že se toho chytí ukřivděný TTomáš a spol. to už je bohužel opět a zase klasika virtu...
Sorry za OT.
20:48:08
03.12.2015
03.12.2015
StepaNoFUN
Jinak k tématu - odlehčení setrváku pod určitou hodnotu (ne vždy stejnou - liší se podle volnoběžnejch a maximálních otáček motoru) je spíš na škodu, než výhoda. Setrvačník musí ten motor (hodně zjednodušeně řečeno) ustabilizovat a vykrejt doby mezi zážehama. Takže extrémní odlehčení je spíš na škodu, protože motor bude mít snahu "kopat" zpátky...
20:41:18
03.12.2015
03.12.2015
StepaNoFUN
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.12.15 20:20:01: Nikde jsem nepsal, že to nevíš... Jenom jsem podotknul že ne vždy je tvrdá pružina "výhra" a že všechno souvisí se vším... Neboli jednomu to může fungovat super a druhej na to bude nadávat...
Jako jsem se kdysi svezl v autě, kde to bylo opačně. Série pružina a tvrdej tlumič - taky to nešlo skoro udržet na silnici.
Jako jsem se kdysi svezl v autě, kde to bylo opačně. Série pružina a tvrdej tlumič - taky to nešlo skoro udržet na silnici.
20:36:12
03.12.2015
03.12.2015
TTomas
-> Jirik_Tuňák1983: Byl to koment k teto fotografii...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../037_2015-12- 03_17-40-09_34.jpg
...ale už to Tunírek dvojčička přepsal na podobně nekritický koment...
2015: Okruhovy jsou prostě okruhovky :) Minulý popisek psaný s nadsázkou jsem raději upravil, aby TTomáškovi nerupla cévka :))
-> Tuner#2: Z okruhovky máš možna tak ty pružiny:)
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../037_2015-12- 03_17-40-09_34.jpg
...ale už to Tunírek dvojčička přepsal na podobně nekritický koment...
2015: Okruhovy jsou prostě okruhovky :) Minulý popisek psaný s nadsázkou jsem raději upravil, aby TTomáškovi nerupla cévka :))
-> Tuner#2: Z okruhovky máš možna tak ty pružiny:)
20:24:48
03.12.2015
03.12.2015
šrek
-> TTomas 03.12.15 19:36:13: Už to přepsal.
20:24:08
03.12.2015
03.12.2015
šrek
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.12.15 20:20:01: A co si vykoleduju dědku?
20:23:27
03.12.2015
03.12.2015
MVM
-> Čokin 03.12.15 20:12:22: Z praktickýho vysledování s rostoucím provozním spektrem otáček,odstupňováním převodů a rychlostí přeřazení - hmotnost setrváku klesá - až po takový motory (obecně) kde je na klice pouze spojka (bez setrvačníku)..
20:22:44
03.12.2015
03.12.2015
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.12.15 20:20:01: na horní fotce je celkem rozdíl ve výšce, na tý spodní by to mohlo být lepší
20:20:01
03.12.2015
03.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.12.15 19:07:41: To děcko si koleduje čím dál více, za poslední týden je to už poněkolikáté...
-> StepaNoFUN 03.12.15 19:09:33: Máš snad pocit, že já to nevím? Já tady doporučoval jiné tlumiče už u mé první výroby pružin pár let nazpět. Vše je tady dohledatelné
-> TTomas 03.12.15 19:36:13: Jsem rád, že bedlivě sleduješ mou garáž včetně popisku mých fotografií (ehm pardon obrázků) nicméně měl by sis ten koment přepsat
-> Jirik_Tuňák1983 03.12.15 20:16:10: Zrovna u podvozku si to nemyslím a praxe mám taky dost pokud si teda nemyslíš, že mě auto dělaj mechanici a třeba loni mě s autem jezdil do sousední vesnice a zpět Stig a ladil tři dny ve volnu po práci geometrii...
Sorry za OT a omlouvám se za tu hubu - ale už mockrát jsem psal, že píšu hovorově tak jako bych to z patra říkal osobně a na tohle bych jinak nereagoval než takto... Spisovného psaní mám dost v práci.
-> StepaNoFUN 03.12.15 19:09:33: Máš snad pocit, že já to nevím? Já tady doporučoval jiné tlumiče už u mé první výroby pružin pár let nazpět. Vše je tady dohledatelné
-> TTomas 03.12.15 19:36:13: Jsem rád, že bedlivě sleduješ mou garáž včetně popisku mých fotografií (ehm pardon obrázků) nicméně měl by sis ten koment přepsat
-> Jirik_Tuňák1983 03.12.15 20:16:10: Zrovna u podvozku si to nemyslím a praxe mám taky dost pokud si teda nemyslíš, že mě auto dělaj mechanici a třeba loni mě s autem jezdil do sousední vesnice a zpět Stig a ladil tři dny ve volnu po práci geometrii...
Sorry za OT a omlouvám se za tu hubu - ale už mockrát jsem psal, že píšu hovorově tak jako bych to z patra říkal osobně a na tohle bych jinak nereagoval než takto... Spisovného psaní mám dost v práci.
20:16:10
03.12.2015
03.12.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.12.15 18:47:03: Nejen v motorech po praktické stránce určitě větší než ty.
-> TTomas 03.12.15 19:36:13: Co je "Best of Skoda motorsport 2015"?
-> TTomas 03.12.15 19:36:13: Co je "Best of Skoda motorsport 2015"?
20:12:22
03.12.2015
03.12.2015
Čokin
A nějaká konstruktivní odpověd, která by to odlehčování setrváku tedy odůvodnila bude nebo ne ??
19:40:38
03.12.2015
03.12.2015
czechino
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak někdo má rád hezky udělané věci i kterě nevidí, párkrát jsem zahlídl i barevné přítlačáky
19:36:13
03.12.2015
03.12.2015
TTomas
-> Urbi: Nemáš v gařaži "Best of Skoda motorsport 2015", tak nediktuj a nepřepínej
19:36:03
03.12.2015
03.12.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> czechino: Estetické? :-D Setrvák neni v autě vidět.
19:35:27
03.12.2015
03.12.2015
czechino
Mě nejde o co nejlehčí setrvák, ale přijde mi to estetické a účelné, to že to není to pravé slyším poprvé... Jaký způsob odlehčení je dle vás nejlepší?
19:34:31
03.12.2015
03.12.2015
MVM
Kluci tady je radost číst Samá perla. Každý má svou pradvu a za tu se bude bít do mrtva.. (Pravda je někde jinde a jsem rád že vím kde.) Nemá smysl se tu hádat nebo přiklánět k té či oné verzi.Ono to totiž není jen černá /bílá ..tvrdý/měkký (i třeba pružiny) a lehký víc či míň (setrváky).
A je kravina se tu kvůli tomu překřikovat..
Pokaždý je potřeba to řešit individuálně..Ale bacha na pocity - ty bývají zrádnější než fyzika
A je kravina se tu kvůli tomu překřikovat..
Pokaždý je potřeba to řešit individuálně..Ale bacha na pocity - ty bývají zrádnější než fyzika
19:28:37
03.12.2015
03.12.2015
StepaNoFUN
Kluci nehádejte se tu. ZASE...
19:16:11
03.12.2015
03.12.2015
Kocvin
-> šrek: Do huby tam být nemuselo to je pravda..
19:10:40
03.12.2015
03.12.2015
šrek
-> Kocvin 03.12.15 19:07:41: Tak tobě přijde normální říkat někomu Proč si bereš do huby...? Pomalu mu říct, že to neumí ani s motorama...
19:09:33
03.12.2015
03.12.2015
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Honzo ale je potřeba řešit pružinu vs. tlumič. Pokud dáš ty tvrdý pružiny na sériovej (a nejlépe vylítanej) tlumič (čož už jsem párkrát taky viděl), tak to bude stát za ho... víc, než se sériovou pružinou.
19:07:41
03.12.2015
03.12.2015
Kocvin
-> šrek: Nebylo tohle trochu zbytečné?? To spíš urbi použil pro nadsázku dost malou hodnotu tuhosti pružin..
19:05:35
03.12.2015
03.12.2015
George88
-> Urbi: Setrvačník je dělanej podle tehdejších návodů, ne stylem"tady to uber, ať je to ještě lehčí" Co se ostatních, tebou zmíněných věcí týče, tak sám víš, že zrovna u mě to pravidlo"čím větší,tím lepší" neplatí..
Měl jsem za to, že setrvačníku až tolik nevadí vysoké otáčky, ale spíš ty "přechody" při přeřazení,ubírání plynu a zase prudké přidávání atd..
Měl jsem za to, že setrvačníku až tolik nevadí vysoké otáčky, ale spíš ty "přechody" při přeřazení,ubírání plynu a zase prudké přidávání atd..
19:03:49
03.12.2015
03.12.2015
šrek
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.12.15 18:47:03: Se furt divim, kde bereš furt dech na to osočovat takhle někoho. Já zapomněl ty rozumíš podvozku i motorům ze všech nejlíp.
18:47:03
03.12.2015
03.12.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 03.12.15 18:36:33: Klidně se tady vyjadřuj k motorům (tam jsi určitý pokrok za poslední roky udělal), ale nechápu proč si do huby bereš podvozek? Sám mám na autě 134kN pružiny a zatím jsem na autě nic lepšího neměl. Auto je ještě o chlup níže a přesto nechodí tvrdě na dorazy, čím víc tlačíš na pilu, tím je to auto jistější/stabilnější a při nerovnosti se to nerozkejve jako s nějakou měkotou. Mám s tím odjetou sezónu a jedno ježdění v Mostě a i přesto, že bylo mokro z toho mám zatím jen ty nejlepší pocity. Stejně tak si je chválí třeba i Bohoušek, který s nima byl letos stříbrnej v EDDA cupu.
18:36:33
03.12.2015
03.12.2015
Petr Urban
Tak už před 15-20 lety se to neosvědčilo takto moc odlehčovat, ale jak vidno stále to nerozumné bere.... virt je o jednom hlavním :
Všechno nejvíc a všechno etrémně - nejlehčí setrvák, řemenice duralová nejlépe s efektní barvičkou, na perfektní dynamické vyvážení se pak všichni vyserou a ani neví jak to vlastně správně udělat, to že klik. mechizmus 3x uložený pak nefunguje se správně "giroskopickým" stabilizujícím efektem už nedomyslí vůbec nikdo, no hlavně že může machorovat jak má z toho loukoť. To samý s obrovskýma kanálama v hlavách, co největší karb., co největší difuzory do nich a co největší trysky, co největší výfuky, největší kompresní poměr a hlavně nezapomět že správný závodní motor přeci musí mí co největší předstih, protože čeho je více, je přece lepší.
Na finiš nezapoměť si místo stabilizátoru dát torzní tyč z tatry a pružiny z tramvaje (130kN minimálně), protože čeho je víc nebo je tvrdší, musí být přece vždycky lepší.
Kdo chce kam, pomožme mu tam - upraví ti to kvalitně :
skoda-virt.cz/cz/.../1074 7-frei-racing-team
Případně umím zařídit i já dle požadavků každého pacienta.
Všechno nejvíc a všechno etrémně - nejlehčí setrvák, řemenice duralová nejlépe s efektní barvičkou, na perfektní dynamické vyvážení se pak všichni vyserou a ani neví jak to vlastně správně udělat, to že klik. mechizmus 3x uložený pak nefunguje se správně "giroskopickým" stabilizujícím efektem už nedomyslí vůbec nikdo, no hlavně že může machorovat jak má z toho loukoť. To samý s obrovskýma kanálama v hlavách, co největší karb., co největší difuzory do nich a co největší trysky, co největší výfuky, největší kompresní poměr a hlavně nezapomět že správný závodní motor přeci musí mí co největší předstih, protože čeho je více, je přece lepší.
Na finiš nezapoměť si místo stabilizátoru dát torzní tyč z tatry a pružiny z tramvaje (130kN minimálně), protože čeho je víc nebo je tvrdší, musí být přece vždycky lepší.
Kdo chce kam, pomožme mu tam - upraví ti to kvalitně :
skoda-virt.cz/cz/.../1074 7-frei-racing-team
Případně umím zařídit i já dle požadavků každého pacienta.
17:44:29
03.12.2015
03.12.2015
Evž@
...nýbrž s otáčkami.
Beztak nechápu proč to takhle brutálně odlehčujete.
Beztak nechápu proč to takhle brutálně odlehčujete.
17:36:46
03.12.2015
03.12.2015
MVM
To nemá vůbec co společnýho s točivým momentem motoru ..
15:50:07
03.12.2015
03.12.2015
George88
-> Jirik_Tuňák1983 03.12.15 00:36:07: u těch mých 120Nm se toho nebojim :)
11:09:19
03.12.2015
03.12.2015
vhml
-> czechino 02.12.15 20:54:48: v každý stodole s frézou...
Když napíšeš Honzovy 5 tak ti ho jistě udělá.
Když napíšeš Honzovy 5 tak ti ho jistě udělá.
00:36:07
03.12.2015
03.12.2015
Jirik_Tuňák1983
-> George88 02.12.15 22:51:33: A při hrubším zacházení se z něho při takovém odlehčení nemůže stát nechtěnej dvouhmotovej?
22:51:33
02.12.2015
02.12.2015
George88
-> czechino 02.12.15 20:54:48: Mám ho cca stejnej, a dělal mi to frézař za pár stovek...
20:54:48
02.12.2015
02.12.2015
czechino
Nevíte kde se dělá takhle odlehčený setrvák? Tak před dvěma lety mi ho dělali v RRTeamu, bohužel ten už dnes asi nefunguje
Dík.
Dík.
15:55:25
24.10.2015
24.10.2015
Lukyn742
-> šadesa: Díky
-> stepan: Ok
-> stepan: Ok
14:47:56
24.10.2015
24.10.2015
stepan
-> Lukyn742: Stačí nalepit a měli by se dát nový šrouby.
14:04:54
24.10.2015
24.10.2015
šadesa
-> Lukyn742 24.10.15 13:58:34: lepidlo stačí v pohodě
13:58:34
24.10.2015
24.10.2015
Lukyn742
Zeptám se tady, stačí na FA motoru šrouby setrvačníku nalepit nebo mám raději sehnat ten plech na zajištění ?
18:53:40
22.10.2014
22.10.2014
Adam59
díky chlapy tak jsem měl zase pravdu
18:52:25
22.10.2014
22.10.2014
Antony - zrušená registrace
-> Adam59: jo přesně, a nemusíš nic dopilovávat. .