-> Adam59: mne to tež tak vyšlo som meril šublerov 105 120 =65mm
fa fe a 130 =70mm
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Setrvacnik
-> Antony: přesně? Budu si totiž "předělávat" 120cítkový setrvák na Š130 tak abych jim to na vyvrtávačce řekl dobře
... no desetinky si když tak dopiluji
díky


-> Adam59: 130 až fabie mají roztečnou 70mm 

vytáhnu mrtvolu
ale potřeboval bych vědět jaké jsou ty rozteče ... co jsem naměřil posuvkou tak mi vychází že setrváky do Š120 mají roztečou kružnici 65 mm a novější mají 70 mm sedí to, nebo jsou tam nějaké drobné?

-> m8rinek: jj,rozteče jsou dva druhy....100/105/120 vs 130/135/136/fa/fe
sérovej setrvační z Favorita 135 váží 7,3kg ...
-> afro100: ach zo, tak tam je zakopán pes. Mam tu dva nový na š120, tak jeden nechám do foroty a z druhýho bude loukoťák na Fabii :). Tu dvě oválný dirky nezabijou...
-> m8rinek: 105-120 od 84. ma 190 zotrvak, ale ma mensiu roztec srubov ako 130-fa-fe
Prosím o osvětu, jaké jsou vlastně setrvačníky?
Mám tu setrvák z Fe MPi s roztečí jako Fa, pak tu mám setrvačník 190 s roztečí o chlup menší, to je na š120 od 84? Nebo jak, na užovkách a starších platí 180mm.
Mám tu setrvák z Fe MPi s roztečí jako Fa, pak tu mám setrvačník 190 s roztečí o chlup menší, to je na š120 od 84? Nebo jak, na užovkách a starších platí 180mm.
Já bych řekl,že spoustě lidí je jedno jestli odebere materiál při obvodu dané součásti či v blízkosti jejího středu....,ale ono je to na virtu stejně asi jedno

-> Saky: no me jen zajimalo kolik vazi vitracky setrvak...

-> Adam6666: ja spis vubec nechapu proc se kazdej pidi za hmotnosti kdyz daleko dulezitejsi vec je moment setrvacnosti tzn kde ty kila uberu..
no a kolik teda vazi ten setrvacnik? protoze ja kdyz sem vazil seriovy setrvak ze 130 tak mel hodne pod 7kg a se spojkou neco pres 7..........10kg setrvak sem teda jeste nevidel.....

-> Saky: Ano to jsem měl přesně na myslím mít zkompletovaný setrvák-lamelu-přitlačák.
Právě to jsem chtěl +- minus zjistit jaká je nevyváženos pokud tam dám spojku až po celkovém vyvážení.A z tvého textu soudím,že je to v podstatě fjedno zda je celek nebo kus vyvážen se spojkou či ne respektivně, že je to zanedbatelné pokud tomu dobře chápu.
-> aceboss: kdyz jsme u vyvazovace merili nevyvazenost spojky (myslis tim pritlacak? ne lamelu?) tak byl asi na trech kusech co jsme meli do 2,1g vyvazovano tak ze byl setrvacnik vyvazen na nulu a tohle se pridelavalo.. jenze tam stacilo prehazet srouby a bylo to zase trosku jinak.. tak spis otazka na co si az clovek chce hrat? da se to samozrejme vyvazit i se setrvakem a nebo se na to asi s klidnym srdcem vykaslat..
-> Climber: jak jsem psal jezdi mnoho motoru a funguje to.. ja jsem tam jezdil asi pet let a taky jsem byl spokojenej, ono clovek pokud tomu nerozumi tak proc by nebyl spokojenej.. az kdyz clovek vezme to "vyvazene" z motoreny a da to nekam kde to delaj tak jak ma tak se nestaci divit.. jasne mas pravdu proc menit setrvacnik.. budiz.. ale ta nevyvazenost tam proste je a tou jsou namahany srouby.. az ti jednou krupnou a vyleti setrvacnik prevodovkou jako me.. coz u seriovy kliky z duvodu co jsem popsal "asi nehrozi" tak se taky budez zajimat o to co bylo spatne.. ja po tom sel nechat prevazit setrvak a mel cca 90g i kdyz celkove to bylo vyvazene-)
-> Saky: Ještě bych se chtěl zaptat. Když budu tedy nechat vyvažovat jednotlivé díly zvlášt a potom jako celek tedy setrvák-klika-řemenice.Je dobré mít na setrváku nasazenou spojku nebo ne?Případně proč

jinak neznám důvod, proč bych měl měnit setrvačník, to spíš bude dřív zralá na výmněnu klika, kdoví jestli
ja jsem teda nechaval vzdy vyvazovat v motorene, a nemohu si stezovat, zadny vibrace jsem neregistroval a nikdy nebylo vrtano jen do setrvačníku, ubirali i na klice i na remenici
-> Saky: souhlas, tak se to ma delat... dobra firma je v hradci kralove na vyvazovani klikovych mechanismu... kamarad mel vyvazovanej jen setrvak a kolem 2tis ot. to fest vibrovalo... je lepsi to nechat vyvazit vse...
tak jeste jednou.. vsude je napsano ze se vyvazuje klikovy mechanizmus jako celek jenze to neznamena ze se vyvazuje celej sesroubovanej najednou.. to je nesmysl.. vyvazuje se kazda soucast zvlast a pote je to jako celek rovnez vyvazeno.. proto si taky muzete koupit novej setrvak, pritlacak atd a dat to tam vse je vyvazeno s vyrobni toleranci myslim 10g (pozdeji s nastupem feld asi 5g) coz je tolerance celkem vysoka ale pro motory ktere jsou stavene na provoz v cca 4000 az 5000 otacek budiz.. (prosim nereagujte na to ze Vase motory tocej vic.. ).. pokud chcete provozovat motor ve vyssich otackach je potreba samozrejme vse vyvazit o tridu kvalitneji.. (ackoliv jsou lidi ze takovy motor nevyvazeny (resp vyvazeny v serii) provozuji.. pokud by se vse vyrobilo sesroubovalo a vyvazilo najednou, melo by to jako celek taky nevyvazenost treba tech 10g 5g nebo treba 0,5g zalezi s jakou presnosti.. jenze kazda cast by byla nevyvazena a touto nevyvazenosti by byly namahany sroubove spoje ktere by to bud vydrzely nebo ne..ale hlavne pokud by se s tim motorem udelala jakakoliv zmena znamenalo by to rozhozeni celku.. rovnez by to znamenalo sestavit ho tak jak byl vyvazen.. ve skutecnosti takto vyvazenych motoru jezdi asi spousty a muze za to firma MOTORENA Hostivar ktera to takto dela protoze je to samozrejme jednodussi.. jenze je potreba vzit v uvahu ze 99pct lidi neupravuje kliku ale pouze setrvak a remenici takze pokud se to sesroubuje a udela jako celek tak klika neupravena je uz jakztakz vyvazena z fabriky a celkove to zas tak moc nerozhodi kdyz bude vrtat jen do setrvaku.. a namahani sroubu nebude tak hrozne..uplne jina situace ale nastane pokud upravite kliku (treba fabkove klice odstranite nalitky cimz ji odlehcite o cca 1,5kg) pak je ta klika jako takova nevyvazena klidne o stovky gramu a pokud to udelate jako celek je to problem.. setrvak bude mit rovnez stovky gramu obracene vuci klice a celkove to bude v toleranci.. takovemu motoru vymenite pak nekdy setrvak a je problem obrovsky.. pokud vydrzej srouby..
takze pokud to nekdo docetl az sem a zajima ho muj nazor.. tak pokud mate seriovy motor a chcete mu "pomoci" odlehcenym setrvakem tak 1, verte tomu ze vykon mu nepridate nebot vykon motoru nezavisi na rotacnich hmotach k motoru pridelanym.. a pokud uz do toho pujdete pro nejaky pocit ze z toho udelate neco lepsiho nechte vyvazit setrvak samostatne a dejte ho tam bez demontaze kliky.. pokud stavite motor ktery bude pracovat ve vyssich otackach je dobre vyvazit vse.. tak jak jsem popsal vyse.. tzn kazdy dil zvlast.. a hlavne nekde kde to delaji nebot treba vyse zminovana MOTORENA jede s toleranci 10g coz je na jejich motory ktere delaji (repase motoru AVIA TATRA atd.. ktere jedou v otackach max 2000ot/min az az.. ale motory provozovane v otackach treba 6500 je to spatne.. mimochodem co se tyka ceny v MOTORENE tak ta je taky hodne vysoka..
samozrejme vzdy je nejlepsi i do serioveho motoru vyvazit vse znovu.. ale otazkou je jestli to ma smysl a stoji to za to usili navic.. u stavby nebo GO motoru se to urcite vyplati..
takze pokud to nekdo docetl az sem a zajima ho muj nazor.. tak pokud mate seriovy motor a chcete mu "pomoci" odlehcenym setrvakem tak 1, verte tomu ze vykon mu nepridate nebot vykon motoru nezavisi na rotacnich hmotach k motoru pridelanym.. a pokud uz do toho pujdete pro nejaky pocit ze z toho udelate neco lepsiho nechte vyvazit setrvak samostatne a dejte ho tam bez demontaze kliky.. pokud stavite motor ktery bude pracovat ve vyssich otackach je dobre vyvazit vse.. tak jak jsem popsal vyse.. tzn kazdy dil zvlast.. a hlavne nekde kde to delaji nebot treba vyse zminovana MOTORENA jede s toleranci 10g coz je na jejich motory ktere delaji (repase motoru AVIA TATRA atd.. ktere jedou v otackach max 2000ot/min az az.. ale motory provozovane v otackach treba 6500 je to spatne.. mimochodem co se tyka ceny v MOTORENE tak ta je taky hodne vysoka..
samozrejme vzdy je nejlepsi i do serioveho motoru vyvazit vse znovu.. ale otazkou je jestli to ma smysl a stoji to za to usili navic.. u stavby nebo GO motoru se to urcite vyplati..
Já bych právě řek, že když je to vyvážený jako celek, tak sice je to v klidu, ale ve skutečnosti ta klika má nějaký vnitřní pnutí, a svym způsobem hází.. ale díky naopak vyváženeménu setrváku (který působí proti silou) není na jízdě nic cítit...
-> packa: celok
Když se to vyvažuje zvlášť, tak se všechny odchylky sčiítají, v našem případě 3x. (klika, řemenice , setrvák.) Když to vyvažujeme najednou je odchylka jen jedna, Ale v tomto případě je pak setrvasčník samostatně nepoužitelný, protože je vyvážen na celek a ne na sebe. Já osobně se přikláním k variantě zvlášť, ale pro větší preciznost bude lepší vyvažování celku. No a to mě tak napadá, ve výrobě se to vyvažovalo jak?
-> Eidy: hlavne ze kdyz sem tu minule psal ze je to lepsi v celku tak tu na me byla dost ostra kritika ze vsech stran.........
-> havlik: To víš, co člověk to názor 

-> Eidy: Zajímavý tvrzení spousta lidí tě tu smete tim že nejlepší je všechno vyvážit samostatně a pak jen složit
-> Mach: klika sice vyvážená je, ale je lepší vyvážit to spolu. Pokud je to na sériovej motor, stačí to i samostatně.
diky. A co kdyz vyvazim samotny setrvacnik?? Klika by mela byt taky vyvazena sama o sobe,ne??
neco pres deset kilo tusim... jestli ho chces osoustruzit, tak na max 7kg a nechat spolecne s klikovym mechanismem dukladne vyvazit... kamos to mel a strasny vibrace celyho auta. Jelo to lip, ale pohodlna jizda to nebyla...

Nevite nekdo kolik vazi seriovy setrvacnik z facka a ze 120??