-> minno: Měl bys sem naskenovat ty hodnoty z protokolu,tak jak jsou když to neprojde.
Jsou větší sračky motory a ty limity jsou dost volny na motor bez katalyzatoru s rozdělovačem a s karburatorem Sedr.
Ty máš vše o jeden level lepší, tzn.nekde je zrada...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
aka vacka 742.13
11:30:24
09.11.2023
09.11.2023
MVM
09:51:49
09.11.2023
09.11.2023
minno
Opakovane uvádzam, že predstih som skúšal na EK znižovať aj radikálne.
08:06:31
09.11.2023
09.11.2023
marra_rwd
-> minno: zkusil bych předstih ještě vice snížit na emise
07:31:03
09.11.2023
09.11.2023
Tomaso435
-> minno: kamarád má volnoběžných 17st na podobný konfiguraci....
22:12:00
06.11.2023
06.11.2023
minno
-> MVM: predstih na voľnobehu mám 22 st. (100 oktán). Rozsah 22-37 st. (6500 ot./min.) pri 0% tps.
Ale predstih na to nemá skoro žiadny vplyv. Pred 3 rokmi som to na EK skúšal ladiť, predstih aj radikálne znižovať a efekt žiadny.
Ale predstih na to nemá skoro žiadny vplyv. Pred 3 rokmi som to na EK skúšal ladiť, predstih aj radikálne znižovať a efekt žiadny.
17:46:39
06.11.2023
06.11.2023
MVM
-> minno: Ještě mě napadlo jaký máš na volnoběh předstih?
08:53:17
06.11.2023
06.11.2023
minno
-> StepaNoFUN: Neviem, kde si zobral tých 6 rokov, ale inak áno, "prešiel".
22:51:59
05.11.2023
05.11.2023
StepaNoFUN
-> minno 05.11.23 14:19:36: tobe uz to 6 let stoji v garazi? Nechci se hadat, ale vypada to, ze jsi zatim vzdy prosel...
19:43:27
05.11.2023
05.11.2023
ajok
-> minno 05.11.23 19:06:05: jediny, co me napada, ze jsem u te nivy presazoval retez o zub, protoze je tak, vytahanej, ze to na znacky sedelo lip, takto posunuty... ale bezi tak normalne, specificky, pritelkyne kdyz na UA videla, jak bezi gazelle, tak rikala, ze to je videt, ze je to rusky, ze to jde jak niva, ale mpicka uz takovy specificky chod nemaji, tak nevim... ten chod me napada, ze muze byt velkou vuli pistu ve valci a mpicka zdaleka tak vybehane a vydrene od nekvalitniho filtru nebudou, tam uz davam jen mann
19:06:05
05.11.2023
05.11.2023
minno
-> ajok: Tak mi ten motor asi príďte niekto vyspraviť, lebo ja to očividne neviem
17:31:56
05.11.2023
05.11.2023
ajok
-> minno: ze vsech aut mam vysoky HC pouze u dlouhe SPi GM nivy a nevim proc a co s tim (svicky, kabely origo USA, 3x vymenena civka - origo USA a nepomohlo a je to jak na LPG, tak benzin), u zadneho jineho auta s tim problem nemam, i AEE v bluesky prochazi emisema pekne a to zere oleje 3x vic, nez ta niva, AEE s vackou a chip Chovanec, 1390 s asi stejnou vackou od Chovance jako mas Ty a vse no problem
15:11:02
05.11.2023
05.11.2023
MVM
-> minno:
Ja Ti můžu už jen citovat hrubou definici HC..
Obdobně jako u emisí CO stoupá hodnota HC v oblasti bohaté směsi (lambda>1) s klesající hodnotou lambda. Důvodem je přebytek paliva a neúplné spalování a tím i zvýšená hodnota emisí nespálených a částečně spálených uhlovodíků. Minimum hodnoty HC leží v oblasti lambda = 1,1 - 1,2. Na rozdíl od CO však s rostoucí hodnotou lambda (směs se ochuzuje) obsah HC vlivem nedokonalého spalování opět dále stoupá.
Výrazné zvýšení hodnoty HC nastává především vynecháváním zapalování v důsledku příliš chudé směsi. Kromě tohoto faktoru má na hodnotu HC významný vliv celkový stav motoru a jeho seřízení. Mechanická poškození a špatné seřízení bývají příčinou vysoké hodnoty HC.
Objemový obsah HC ve výfukových plynech je podstatně nižší nežli CO (0,3 - 0,5 %). Jeho hodnota se udává v jednotkách ppm (parts per milion) a platí: 100 % obj. = 1 000 000 ppm, z toho 1 % obj. = 10 000 ppm.
Ja Ti můžu už jen citovat hrubou definici HC..
Obdobně jako u emisí CO stoupá hodnota HC v oblasti bohaté směsi (lambda>1) s klesající hodnotou lambda. Důvodem je přebytek paliva a neúplné spalování a tím i zvýšená hodnota emisí nespálených a částečně spálených uhlovodíků. Minimum hodnoty HC leží v oblasti lambda = 1,1 - 1,2. Na rozdíl od CO však s rostoucí hodnotou lambda (směs se ochuzuje) obsah HC vlivem nedokonalého spalování opět dále stoupá.
Výrazné zvýšení hodnoty HC nastává především vynecháváním zapalování v důsledku příliš chudé směsi. Kromě tohoto faktoru má na hodnotu HC významný vliv celkový stav motoru a jeho seřízení. Mechanická poškození a špatné seřízení bývají příčinou vysoké hodnoty HC.
Objemový obsah HC ve výfukových plynech je podstatně nižší nežli CO (0,3 - 0,5 %). Jeho hodnota se udává v jednotkách ppm (parts per milion) a platí: 100 % obj. = 1 000 000 ppm, z toho 1 % obj. = 10 000 ppm.
14:37:34
05.11.2023
05.11.2023
Lamac
Trysky boli k tomu od Motor Excel k vačke, a ten vzdušník som testoval na emisnej stolici (bola možnosť si to tam naladiť), alebo ako to nazvať.
14:19:36
05.11.2023
05.11.2023
minno
-> Lamac 05.11.23 12:35:25: Ok, Ďakujem. Pozerám podľa knihy, že 1. a 2. stupeň máš mierne obohatený (v sérii je 92,5 / 120), ale voľnobeh máš v podstate sériu (séria je 45/130 a od 6/1992 45/135), v podstate so 136 vzdušníkom to máš ešte mierne ochudobnené.
Z čoho si vychádzal pri tejto úprave?
Hm, vačka, to ma nenapadlo, že by mohla byť zle urobená. Možné je všetko, ale neviem, či to má nejakú pravdepodobnosť :)
-> Bery: Že neprechádzam emisnou kontrolou sú podľa teba detaily / nuda?
Snažím sa len prísť na koreň veci, aby som to mohol úspešne vyriešiť.
Z čoho si vychádzal pri tejto úprave?
Hm, vačka, to ma nenapadlo, že by mohla byť zle urobená. Možné je všetko, ale neviem, či to má nejakú pravdepodobnosť :)
-> Bery: Že neprechádzam emisnou kontrolou sú podľa teba detaily / nuda?
Snažím sa len prísť na koreň veci, aby som to mohol úspešne vyriešiť.
13:30:49
05.11.2023
05.11.2023
Bery
-> minno: pěknou hlavu, kompres a zapalko a nemáš co řešit. já bych řekl, že už se nudis, tak se řeší detaily. a tohle by tě na chvili zaměstnat mohlo
12:35:25
05.11.2023
05.11.2023
Lamac
-> minno 04.11.23 09:22:39:
Tak I.stupeň je 95, II. je 124, a voľnobežná tryska s emulznou je 45/136.
Vôle ventilov za tepla, sací ventil 0,45 (hliníkové tyčky), výfuk 0,40.
Zapaľovanie igitec, bez rozdeľovača, na lištu.
Ide o to, že či tá tvoja vačka je dobre urobená, kompresiou to asi nebude.
Tak I.stupeň je 95, II. je 124, a voľnobežná tryska s emulznou je 45/136.
Vôle ventilov za tepla, sací ventil 0,45 (hliníkové tyčky), výfuk 0,40.
Zapaľovanie igitec, bez rozdeľovača, na lištu.
Ide o to, že či tá tvoja vačka je dobre urobená, kompresiou to asi nebude.
09:38:54
05.11.2023
05.11.2023
minno
-> MVM: Iridiové sviečky som dával po doporučení práve s očakávaním, že sa to zlepší. Ale nezlepšilo. Klasické NGK som tam mal predtým a bolo to rovnaké.
-> Bery: Áno, nasypať do toho X tisíc a vo výsledku riešiť rovnaký problém
-> Bery: Áno, nasypať do toho X tisíc a vo výsledku riešiť rovnaký problém
08:46:05
05.11.2023
05.11.2023
Bery
ja bych postavil novej motor.
18:36:37
04.11.2023
04.11.2023
MVM
-> minno: Však ano. Ventilové vůle a poladěni směsi . Ještě bych osobně prověřil perfektní kondici zapalování. Možná bych zkusil standardní svíčky s předepsaném odtrhem. U iridiovych se na to [obvykle] nesahá protože je snadný poškodit hrot středové elektrody.
Protože ti jde především o nespálené uhlovodiky.
A jak píšu, buď máš moc velky překrytí (čerstvá směs se vypláchne) - což ovlivni ty vůle. To je jedna věc.. Nebo jsi příliš chudý,může vynechat zapalování. Zkrátka směs se špatně zapálí a blbě (ne)hoří a zase z toho lezou HC..
Protože ti jde především o nespálené uhlovodiky.
A jak píšu, buď máš moc velky překrytí (čerstvá směs se vypláchne) - což ovlivni ty vůle. To je jedna věc.. Nebo jsi příliš chudý,může vynechat zapalování. Zkrátka směs se špatně zapálí a blbě (ne)hoří a zase z toho lezou HC..
09:22:39
04.11.2023
04.11.2023
minno
-> MVM: Tak jediné, čo tu padlo, sú ventilové vôle a doladenie zmesi.
Zaujímala by ma napr. celkovo konfigurácia motora, či napr. nezvýšiť KP k tej vačke a pod. Alebo iné veci, čo som spomínal.
Či "nepretryskovať" ; voľnobežný systém karburátora napr. k danej vačke.
Stanice merania som vystriedal niekoľko a je to všade rovnaké.
-> Lamac: Priklonil k vačke znamená čo? Sám uvádzaš, že máš podobnú vačku a HC úplne nízke.
KP máš vyšší ako ja, na to sa tu stále pýtam a nič.
LEKR máš pretryskovaný ako?
Zaujímala by ma napr. celkovo konfigurácia motora, či napr. nezvýšiť KP k tej vačke a pod. Alebo iné veci, čo som spomínal.
Či "nepretryskovať" ; voľnobežný systém karburátora napr. k danej vačke.
Stanice merania som vystriedal niekoľko a je to všade rovnaké.
-> Lamac: Priklonil k vačke znamená čo? Sám uvádzaš, že máš podobnú vačku a HC úplne nízke.
KP máš vyšší ako ja, na to sa tu stále pýtam a nič.
LEKR máš pretryskovaný ako?
21:14:07
03.11.2023
03.11.2023
Lamac
Tak to je fakt divné, na favo motore s podobným obsadením (1.3, vačka ME 265/258, pretryskovaný lekr, KP 10,5:1, hlava felda, odpojené odsávanie od kľuky) som mal tohto roku na emisnej obsah HC 190ppm, CO 0,19% a to ten motor má tak do 7tkm.
Takže by som sa asi fakt priklonil len k tej vačke.
Takže by som sa asi fakt priklonil len k tej vačke.
20:00:59
03.11.2023
03.11.2023
MVM
-> minno: No a jaké tipy bys očekával, když jsme ti snažili doporučit maximum možného...
Snad jen zkusit jinou stanici měření ..
Snad jen zkusit jinou stanici měření ..
19:27:04
03.11.2023
03.11.2023
minno
Nemá niekto ešte nejaké tipy, nápady? -> minno 25.10.23 15:53:20:
11:32:42
30.10.2023
30.10.2023
Petr Urban
CO ... aby jste se nepo
16:11:20
28.10.2023
28.10.2023
minno
-> palinator 28.10.23 15:33:31: Možno aj toho polovičná spotreba
15:33:31
28.10.2023
28.10.2023
palinator
-> Petr Urban:
CO2 asi těžko
CO2 asi těžko
14:55:20
28.10.2023
28.10.2023
Petr Urban
-> minno: nemapatuji přesně, ale na volnoběh poloviční CO2
18:39:00
27.10.2023
27.10.2023
minno
-> Petr Urban: No to super. A vedel by si uviesť (aspoň) približné hodnoty pred/po, ako sa to pohlo?
18:08:27
27.10.2023
27.10.2023
Petr Urban
-> minno: Já ti mohu dát konkrétní případ.... 280 / 270 měla na volnoběh příšerný emise, dali jsme jen na měření emisí vůle 0,80, seřídili směs a předstih maličko vyšší a prošlo to jak série ...
12:47:48
26.10.2023
26.10.2023
minno
-> MVM: Asi by to chcelo aj zmerať kompresné tlaky, že? To som chcel už po stavbe a zábehu motora, ale radšej som neriskoval sklamanie (čo ak by to nehralo)
Pozriem sa na šrób bohatosti, ale mám podozrenie, či už on nebude tak nejako na skoro maxime otvorenia kanálu (a možno by to chcelo ešte pridať?). Preto sa pýtam, či by to nechcelo ten karburátor trochu poladiť na takúto konfiguráciu motora (zo skúseností).
Asi pred 3 rokmi sme to skúšali s technikom na EK ladiť asi hodinu, ale takmer žiadny pokles HC, či sa bohatosť uškrtila, alebo pridala, rovnako predstih skúšaný od extrému po extrém a nič.
Ventilové vôle som pred rokom na EK zvýšil (myslím, že o desatinu), ale tam zas neviem, aké boli reálne hodnoty emisií (nebol som prítomný a papier znesie všetko).
Zapaľovanie a sviečky už neviem, čo by som ešte mohol vylepšiť... Sviečky som mával predtým NGK BCPR6ES a bolo to isté.
-> Dušan: Ako sa vraví: Je to síce ďalej, ale za to horšia cesta Asi by to bolo fajn, ale na EK/TK by sa k tomu asi moc priaznivo nestavali (hlavne vizuálna podoba)...
Pozriem sa na šrób bohatosti, ale mám podozrenie, či už on nebude tak nejako na skoro maxime otvorenia kanálu (a možno by to chcelo ešte pridať?). Preto sa pýtam, či by to nechcelo ten karburátor trochu poladiť na takúto konfiguráciu motora (zo skúseností).
Asi pred 3 rokmi sme to skúšali s technikom na EK ladiť asi hodinu, ale takmer žiadny pokles HC, či sa bohatosť uškrtila, alebo pridala, rovnako predstih skúšaný od extrému po extrém a nič.
Ventilové vôle som pred rokom na EK zvýšil (myslím, že o desatinu), ale tam zas neviem, aké boli reálne hodnoty emisií (nebol som prítomný a papier znesie všetko).
Zapaľovanie a sviečky už neviem, čo by som ešte mohol vylepšiť... Sviečky som mával predtým NGK BCPR6ES a bolo to isté.
-> Dušan: Ako sa vraví: Je to síce ďalej, ale za to horšia cesta Asi by to bolo fajn, ale na EK/TK by sa k tomu asi moc priaznivo nestavali (hlavne vizuálna podoba)...
09:35:34
26.10.2023
26.10.2023
Dušan
-> minno: tak jak to má GLi. Je to sice nákladnější, ale o to lepší výsledek.
01:24:23
26.10.2023
26.10.2023
MVM
-> minno: Musíš se podívat ty, nebo spíše ten kdo bude motor měřit jestli už nejste priliš nízko s bohatostí směsi.
Protože když budu snižovat šroubem bohatosti obsah CO, tak se nejprve bude HC taky snižovat, ale pokud se dostanu na hranici tak chudé směsi, může na okamžik vynechat třeba i jen jeden válec a okamžitě naroste HC.
Protože na HC ma největší vliv těsnost spalovacího prostoru tj.dynamický kompresní tlak a zapalování.
Směs bych nastavil blíže k horni povolené hranici CO a HC by mělo trosičku klesnout.. -> MVM 02.06.22 20:37:07:
Tady jsme to řešili uz jsem psal o příliš chudé směsi..
Ty ventilovy vůle dej bez diskuze 0.5mm!
Protože když budu snižovat šroubem bohatosti obsah CO, tak se nejprve bude HC taky snižovat, ale pokud se dostanu na hranici tak chudé směsi, může na okamžik vynechat třeba i jen jeden válec a okamžitě naroste HC.
Protože na HC ma největší vliv těsnost spalovacího prostoru tj.dynamický kompresní tlak a zapalování.
Směs bych nastavil blíže k horni povolené hranici CO a HC by mělo trosičku klesnout.. -> MVM 02.06.22 20:37:07:
Tady jsme to řešili uz jsem psal o příliš chudé směsi..
Ty ventilovy vůle dej bez diskuze 0.5mm!
22:44:47
25.10.2023
25.10.2023
minno
-> Dušan: Vstrek ma napadol, ale katík teda neviem, kde by som tam dal :-)
-> darklord: Si si istý? Vieš uviesť konkrétny prípad z praxe(hodnoty pred/po)?
-> darklord: Si si istý? Vieš uviesť konkrétny prípad z praxe(hodnoty pred/po)?
18:12:37
25.10.2023
25.10.2023
darklord
-> minno: urcite ma emisnu daj vacsie vole o desatinku a budes mat pokoj
16:45:26
25.10.2023
25.10.2023
Dušan
Nepřemýšlel jsi nad katalyzátorem a případně vstřik ?
15:53:20
25.10.2023
25.10.2023
minno
Otvorím toto vlákno. Chcel by som naviazať na -> minno 29.05.22 22:36:33: . Tak nejako čím ďalej, tým viac ma to tlačí do pozície, že musím konečne niečo urobiť s tým mojim motorom vo veci vysokých emisií HC na voľnobehu, čo je nezlúčiteľné s jeho ďalšou prevádzkou.
Blíži sa koniec sezóny a cez zimu bude čas sa s tým pohrať.
Zosumarizujem:
- motor 742.136 1289 ccm, vačka 265/265 Chovanec, hlava Fel. MPI 50 kW znížená o 0,5 mm na KP 10,2:1; zvyšok séria
- karburátor LEKR séria
- zapaľovanie Ignitech TCIP4 + BMM rozdeľovač
- sviečky Denso Iridium Power IK20
- ventilové vôle dávam 0,35 mm / 0,40 mm (sanie / výfuk) za tepla
Motor má aktuálne 135 tkm od stavby z nových dielov. Skoro celý čas je v uvedenej konfigurácii bez zmeny a bez zásahu. Nežerie olej (výmena každých 10 tkm a od výmeny do výmeny bez poklesu hladiny), nežerie vodu. Funguje výborne v celom spektre otáčok.
Problém mám len jediný: HC na voľnobehu na EK mávam cca 900-1000 ppm (limit je 800 ppm).
Dostupným ladením nejde dosiahnúť lepšiu hodnotu (skrutkou bohatosti voľnobehu, zmenou predstihu zážihu, odpojením odvetrávania motora z filterboxu). Rokmi a pribúdajúcimi km sa to nemení.
Hodnotu lambda a CO mávam (ak som to správne odchytil na prístrojoch na emisiách) OK. Teda nevyskakuje to do červených čísiel.
No a záver je, že potrebujem niečo radikálne upraviť / opraviť / zmeniť, aby HC na voľnobehu radikálne kleslo a z dlhodobej perspektívy s tým nebol problém :) Aj za cenu zníženia výkonu.
Otázka je, že čo všetko :)
Moje postrehy:
- Nechcelo by to vyšší KP k tejto vačke? Malo by zvýšenie KP vplyv na zníženie HC?
- Viem, že šrób bohatosti voľnobehu na LEKR musím mať celkom dosť vykrútený (voči predpisu základnej polohy na sériovom Favorit motore), aby bol voľnobeh kľudný. To by ale znamenalo, že chudobné by to na voľnobehu nemalo byť, čo v podstate dokazuje aj hodnota lambda a CO na emisiách. Nedáva mi teda logiku ani nutnosť "pretryskovania" ; karburátora (voľnobežný systém).
- Nakoľko motor funguje dlhodobo výborne a spoľahlivo, nepredpokladám ani žiadnu mechanickú závadu, ktorá by mohla mať na HC vplyv.
- Áno, viem o možnosti zväčšenia ventilových vôli na EK, ale pri tomto nepredpokladám až také radikálne zlepšenie emisií. Alebo sa mýlim?
- Aké sú predpísané ventilové vôle k tejto vačke?
- Čo iné by som ešte mal zmeniť, na čo sa zamerať?
- Prikláňam sa aj možnosti downgradu na sériovú vačku, len pri mojom šťastí sa obávam, že to problém aj tak nevyrieši
- problém je, že nemám prístup k ladiacej mašine, takže mi ostáva spoľahnúť sa na "teóriu".
Blíži sa koniec sezóny a cez zimu bude čas sa s tým pohrať.
Zosumarizujem:
- motor 742.136 1289 ccm, vačka 265/265 Chovanec, hlava Fel. MPI 50 kW znížená o 0,5 mm na KP 10,2:1; zvyšok séria
- karburátor LEKR séria
- zapaľovanie Ignitech TCIP4 + BMM rozdeľovač
- sviečky Denso Iridium Power IK20
- ventilové vôle dávam 0,35 mm / 0,40 mm (sanie / výfuk) za tepla
Motor má aktuálne 135 tkm od stavby z nových dielov. Skoro celý čas je v uvedenej konfigurácii bez zmeny a bez zásahu. Nežerie olej (výmena každých 10 tkm a od výmeny do výmeny bez poklesu hladiny), nežerie vodu. Funguje výborne v celom spektre otáčok.
Problém mám len jediný: HC na voľnobehu na EK mávam cca 900-1000 ppm (limit je 800 ppm).
Dostupným ladením nejde dosiahnúť lepšiu hodnotu (skrutkou bohatosti voľnobehu, zmenou predstihu zážihu, odpojením odvetrávania motora z filterboxu). Rokmi a pribúdajúcimi km sa to nemení.
Hodnotu lambda a CO mávam (ak som to správne odchytil na prístrojoch na emisiách) OK. Teda nevyskakuje to do červených čísiel.
No a záver je, že potrebujem niečo radikálne upraviť / opraviť / zmeniť, aby HC na voľnobehu radikálne kleslo a z dlhodobej perspektívy s tým nebol problém :) Aj za cenu zníženia výkonu.
Otázka je, že čo všetko :)
Moje postrehy:
- Nechcelo by to vyšší KP k tejto vačke? Malo by zvýšenie KP vplyv na zníženie HC?
- Viem, že šrób bohatosti voľnobehu na LEKR musím mať celkom dosť vykrútený (voči predpisu základnej polohy na sériovom Favorit motore), aby bol voľnobeh kľudný. To by ale znamenalo, že chudobné by to na voľnobehu nemalo byť, čo v podstate dokazuje aj hodnota lambda a CO na emisiách. Nedáva mi teda logiku ani nutnosť "pretryskovania" ; karburátora (voľnobežný systém).
- Nakoľko motor funguje dlhodobo výborne a spoľahlivo, nepredpokladám ani žiadnu mechanickú závadu, ktorá by mohla mať na HC vplyv.
- Áno, viem o možnosti zväčšenia ventilových vôli na EK, ale pri tomto nepredpokladám až také radikálne zlepšenie emisií. Alebo sa mýlim?
- Aké sú predpísané ventilové vôle k tejto vačke?
- Čo iné by som ešte mal zmeniť, na čo sa zamerať?
- Prikláňam sa aj možnosti downgradu na sériovú vačku, len pri mojom šťastí sa obávam, že to problém aj tak nevyrieši
- problém je, že nemám prístup k ladiacej mašine, takže mi ostáva spoľahnúť sa na "teóriu".
11:15:56
04.06.2022
04.06.2022
Petr Urban
-> Borderer: Bylo to chudý extrémně, pokud to vůbec tedy změřilo realitu.
10:19:57
03.06.2022
03.06.2022
MVM
-> Borderer: Tzv. Hranice zápalnosti směsi. Je mezi Lambda 0.5 až 1,3 měřeno lambda sondou. Nic miň ani vic u klasickyho motoru nejde zažehnout. (Teď se nebavim o přímým vstrikovani a vrstvení směsi)
Klasickej analyzátor emisi lambdu neměří,ale odpočítává..teda jestli se nepletu.
Klasickej analyzátor emisi lambdu neměří,ale odpočítává..teda jestli se nepletu.
06:56:15
03.06.2022
03.06.2022
Borderer
-> MVM: Tyjo, tak sem ještě koukal, na volnoběh byla lambda 1,42. Žeby to bylo nakonec chudý? V otáčkách vše v normě.
20:55:23
02.06.2022
02.06.2022
minno
-> Borderer: Ja mávam okolo 1000 a limit je 800 Občas to skočí do zeleného.
-> MVM: Lambdu mávam myslím OK.
Asi by to chcelo napichnúť na mašinu a pošteľovať, ale bohatosť na voľnobehu už skúšal ladiť raz aj na EK, bohatosť aj CO bolo OK, len to HC vyskakuje furt.
-> MVM: Lambdu mávam myslím OK.
Asi by to chcelo napichnúť na mašinu a pošteľovať, ale bohatosť na voľnobehu už skúšal ladiť raz aj na EK, bohatosť aj CO bolo OK, len to HC vyskakuje furt.
20:37:07
02.06.2022
02.06.2022
MVM
-> minno: Zvýšený HC může způsobit i příliš chudá směs. Nespálený uhlovodíky je trocha nepřesný název, souhrnně jsou to veškerý zbytkový včetně těch nespálenych,potažmo špatně spalených např. pri vynechávajicim zapalování atd. Včetně uniklé čerstvé směsi pri překrytí ventilů v HÚ. Což se tady snaží eliminovat zvětšením vůlí. Což by správně nemělo taky projit jakožto mechanicky neserizeny vůle. Ale na to sere Bily Tesak...
19:12:37
02.06.2022
02.06.2022
Borderer
-> minno: Přes 1500, totálním rozházením karburátoru, odpojením hadice oddechu to spadlo na 1190. Schválně kouknu na ventilové vůle.
19:03:19
02.06.2022
02.06.2022
minno
-> Borderer: Nespálené uhľovodíky. Koľko si mal?
18:56:42
02.06.2022
02.06.2022
Borderer
Co to je vůbec to hc? Dneska mi to jaksi nevyšlo na volnoběh. CO v pohodě.
08:25:18
01.06.2022
01.06.2022
minno
-> MOLSO: To som už počul Tak to mám rozbité no.
07:18:12
01.06.2022
01.06.2022
MOLSO
-> minno: s 265kou od Chovanca KP 10.5 :1 a sedrom som mal HC namerané na hodnote 28
12:47:36
31.05.2022
31.05.2022
marra_rwd
-> minno: mám 742.136 na SEDRU, 280/270 zdvihy 7mm, hlava MPI 10.7 KP. Nastavil jsem na emise vůli ventilů 0.50, odpojil odvetrani, snizil predstih a emise OK.
osazení sedru 120/190, 145/150, volnoběh 55, přechod 65.
osazení sedru 120/190, 145/150, volnoběh 55, přechod 65.
08:11:50
31.05.2022
31.05.2022
minno
-> Petr Urban: OK, skúsim, ďakujem za radu. Čo iné by ešte mohlo byť príčinou?
18:43:47
30.05.2022
30.05.2022
Petr Urban
-> minno: Ano je možné že poslední bod je největší příčinou, ale né jedinou. Příště zkus na stk vůle 0,50 a uvidíš že se emise zlepší.
22:36:33
29.05.2022
29.05.2022
minno
-> Petr Urban: Áno 265/265 Chovanec. Ventilové vôle pred EK neupravujem, nechávam predpísané.
Predstih mám pravda postavený dosť vysoko už od voľnobehu, ale pred 2 rokmi som ho na základe rád tu na virte skúšal na EK znižovať, nemalo to však absolútne žiadny vplyv na emisie ani po radikálnom znížení.
Motor mi olej neberie, mením ho každých 10 tkm, ako ho tam nalejem po MAX, rovnako ho tam je aj po 10 tkm.
Hadicu odvetrania technici na EK z filterboxu samozrejme vždy skúsia odpojiť, ale nepomáha to.
Motor má teraz bez mála 120 tkm. Staval som ho od piky z komplet nových dielov a problém s emisiami má rovnako od začiatku doteraz. Netuším, čím to je. Myslím si, že vačkou.
Predstih mám pravda postavený dosť vysoko už od voľnobehu, ale pred 2 rokmi som ho na základe rád tu na virte skúšal na EK znižovať, nemalo to však absolútne žiadny vplyv na emisie ani po radikálnom znížení.
Motor mi olej neberie, mením ho každých 10 tkm, ako ho tam nalejem po MAX, rovnako ho tam je aj po 10 tkm.
Hadicu odvetrania technici na EK z filterboxu samozrejme vždy skúsia odpojiť, ale nepomáha to.
Motor má teraz bez mála 120 tkm. Staval som ho od piky z komplet nových dielov a problém s emisiami má rovnako od začiatku doteraz. Netuším, čím to je. Myslím si, že vačkou.