aka vacka 742.13

prohledat
150 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.08.2008 do 12.11.2023, založil/a darklord
řadit dle data
20:54:28
12.11.2023
Robert 106
-> MVM: Ano je to tak a je k tomu cívka v oleji s víc závitama.
09:41:58
12.11.2023
MVM
-> minno 12.11.23 08:37:59: Myslim že je to podobný jako Pertronix a v zakladni verzi to nahrazuje mechanický "kladívko" přerušovače. Tzn. Může to ovlivnit velikost proudu do primárního vinutí, nevim jestli ma vliv i na úhel sepnuti. Každopádně je to v základě o tech kladivkach a jejich odstranění.
Co se indučky týká.. Vždycky je vhodnější to zapalování řešit jako celek, a samozřejmě civka jako taková je základ.
08:37:59
12.11.2023
minno
-> Robert 106: Aha. To nepoznám. A tam je súčasťou aj indukčka, zapaľovacia lišta, či ako to funguje? Len informačne sa pýtam.
21:03:21
11.11.2023
Robert 106
-> minno: Já tam mám ten Americkej systém HOT SPARK.
Byla to tenkrát docela sranda, napsal jsem si pro něj přímo do ameriky nechal jsem si ho poslat lodí a pak jsem to ještě musel proclít a nakonec mi to hodil pošťák obloukem za plot když jsem byl v práci.
20:14:54
11.11.2023
minno
-> MVM: Príspevok trochu mimo. Očividne nečítaš, čo píšem, alebo si z toho vyberáš, len čo sám chceš. Moja fotka sviečok len na ukážku (keď už boli von, tak som ich cvakol). Ich stav na foto neriešim - nebudem sa opakovať.
A že považujem tých s kyvkou a SEDR za chudákov?? To si kde prosím ťa zobral? Je to len tvoj názor. Chudák som skôr ja, že sa roky neviem zbaviť toho nešťastia na kolesách3
A v čom si ako nenechám poradiť? Ako vidíš, snažím sa to riešiť, krok po kroku. Rady beriem v úvahu a ďakujem za ne.
20:01:17
11.11.2023
MVM
-> minno: Ty jsi jinak dobrý chalan. Ale tohle mi vadí, protože na jednu stranu kdo má kyvku a SEDR je chudák podle Tebe. Na druhou stranu máš Lekr/Pierburg a emise v prdeli. Poradit si nenecháš.3
Motor ma tlaky v pohodě. Svíčky konstatovat po 10min studeného volnoběhu je plýtvání filmem ve foťáku... Všechno co ma vliv na tvorbu, nebo co zvyšuje HC jsem už uvedl.
Mě měřili emise i s 2x webrama.. takže věř mi že vím o čem píšu.
Snad jediná věc, domluv si někde valcovou zkušebnu, dej lambdu a poladit. A s velkýma vůlema to na hodnoty SEDRU pro 130/136 musí projit. Pokud nemáš v prdeli gufera na ventilech a zapečený stírací kroužky.
Jiný východisko nevidím.
upraveno 1x, naposled 11.11.2023 20:07:25
19:57:54
11.11.2023
minno
-> Robert 106: Ide hlavne o použité zapalko. Obyč. indukčka s rozdeľovačom sú vraj na tieto 3-body slabé. Odskúšané to nemám.
Ale ak ti to funguje dobre, nie je čo riešiť.
19:46:55
11.11.2023
Robert 106
-> minno: Ale motor je MPI :-)
19:44:39
11.11.2023
minno
-> Robert 106: Do mpi áno, ale ty píšeš o SEDR3
19:32:58
11.11.2023
Robert 106
-> minno: Už si nepamatuji jestli jsem to s němkým konsultoval,
ale pokud si pamatuji tak do MPI patří tyhle svíčky. Chodí to dobře, jízdní režim závodní :-)
19:06:40
11.11.2023
minno
-> Robert 106 11.11.23 18:54:34: Nie sú 3-body viac na škodu ako úžitok?
Takto "prehnane" čisté sviečky som mával aj ja vždy v minulosti, aj na 120 motore, aj na 136 (kým som nedal irídiové a tie som odvtedy nevyberal, až teraz). Podľa mňa ok. Časy tehlového sfarbenia sú preč. A záleží, po akom režime záťaže motora tie sviečky vyberieš.
19:06:18
11.11.2023
ajok
-> darklord 11.11.23 18:15:54: Ty bys nemohl delat metrologa, todle odectes jak prd... :) presnost a opakovatelnost je vec druha, predpokladam, ze to ma peak a dela to na vic otoceni motorem, takze jako komparativni metoda dobra, nehlede na indikovane hodnoty, kde nepresnost mereni bude predevsim dana posunutim od hodnoty skutecne a pri tak malych rozdilech lze to posunuti celkem s jistotou uvazovat jako konstantni4
18:57:45
11.11.2023
minno
-> darklord: Tak tej tvojej prvej vete teda moc nerozumiem3 Ak myslíš to, že to namerá zakaždým trochu iné hodnoty a preto uvádzať desatiny je irelevantné, tak s tým nesúhlasím. Uvádzam to, čo to nameralo a čo som reálne odčítal zo stupnice. Či podľa teba som to mal zaokrúhliť a uviesť sem bludy?3
Je snáď každému jasné, že tie údaje sú len orientačné. Podstatné je, že rozdiely jednotlivých valcov sú "v norme". O nič iné nejde.
Edit: ešte doplním, že som skúšal merať aj opakovane a hodnnoty / per valec boli tak nejako rovnaké ako pri 1. meraní.

Sviečky neriešim. Foto len na ukážku. Jasné, že sú čierne z bohatej zmesi na sytič. Podstatné je, že sú suché, "čisté", všetky rovnaké.
upraveno 1x, naposled 11.11.2023 18:59:30
18:54:34
11.11.2023
Robert 106
Já mám v Rapidu svíčky po asi 2 - 3 tis km takové.
Vačka 280něco Vrba a SEDR hlava -0.5mm a tlaky mám o trošku vyšší :-)
zvětšit aka vacka 742.13 - obrázek od Robert 106 vložen 11.11.2023 18:54:34
18:28:53
11.11.2023
darklord
-> minno: no lebo podla mna tie rozdiely co pises su proste rovnako na tomto meradle. Skus schvalne urobit na kazdom valci meranie viackrat a uvidis sam.
Co sa tyka sviecok, vyber ich po 50km jazde, lebo takto su proste cierne od sytica...
18:21:07
11.11.2023
minno
Sviečky Denso vybraté po 41 tkm. Motor bežal asi 10 min. na mieste po studenom štarte.
zvětšit aka vacka 742.13 - obrázek od minno vložen 11.11.2023 18:21:07
18:18:56
11.11.2023
minno
-> darklord: Neviem, čo sa ti nezdá. Píšem, že cca.
18:15:54
11.11.2023
darklord
-> minno: ako mozes na tejto stupnici namerat tieto hodnoty? 3 40
18:14:49
11.11.2023
minno
Zmeral som kompresné tlaky vo valcoch na tom mojom motore týmto špičkovým výrobkom a vyšlo to cca takto:
1: 13,7 bar
2: 14,0 bar
3: 13,7 bar
4: 13,4 bar

Tak snáď Ok.
zvětšit aka vacka 742.13 - obrázek od minno vložen 11.11.2023 18:14:49
17:51:45
11.11.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136 11.11.23 16:56:41: Chybička se vloudila no 1 Ale zní to skoro jako ideální motor pro mě...
16:56:41
11.11.2023
Milan 136
-> dragon_cb_cz 11.11.23 16:11:49: Trochu praskaly písty 1
16:11:49
11.11.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136 11.11.23 06:45:47: Jo jo... to byl takový sukces ten motor, co? 1
07:30:37
11.11.2023
Milan 136
06:54:11
11.11.2023
ajok
-> Milan 136 11.11.23 06:45:47: jedno nebo druhe nebo tam je oboje?
06:45:47
11.11.2023
Milan 136
-> dragon_cb_cz 10.11.23 22:34:13: Pak tu máme slavné 1.4 TSI s turbem i kompresorem1
22:36:01
10.11.2023
ajok
-> dragon_cb_cz 10.11.23 22:34:13: jj, presne... no mozna jsem mel nekdy vyzkouset tu G60
22:34:13
10.11.2023
dragon_cb_cz
-> vhml 10.11.23 22:33:24: Tak Jarda asi myslel ten nástup v nejnižších otáčkách, kde (teoreticky) ten kompresor může mít výhody... jen pak stojí za hovno jinde.
22:33:26
10.11.2023
dragon_cb_cz
-> ajok 10.11.23 22:27:33: Teoreticky možná jo, prakticky to zjevně není ideální cesta, když od toho skoro všichni už ustoupili...
22:33:24
10.11.2023
vhml
-> ajok 10.11.23 22:27:33: ne. Kompresoru musis energii dodavat. Kdezto turbo je pohaneno odpadni energii.
22:27:33
10.11.2023
ajok
-> dragon_cb_cz 10.11.23 22:18:42: nez turbo by spis byl vhodnejsi kompressor, ne?
22:18:42
10.11.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 10.11.23 20:27:39: Teorie hezká, ale "obecně" se u většiny značek koná přesně opačný postup - tzn snaha nacpat použitelný krouťák co nejníž. Ať už s turbem, nebo bez něj (viz slavné HTP nebo různé mazdy skyactive atd). Prosím o jeden příklad běžného motoru, kde došlo v posledních 20 letech k posunu k "vysokootáčkovosti&q uot; 4 Většina "moderních" motorů je naopak nahoře naprosto mrtvá a točit je nemá smysl.
21:32:07
10.11.2023
ajok
-> Bukaj 10.11.23 20:33:51: jj, to je stejny, jako u LPG aut, par LPG aut jsem koupil a vse total vraky, ale s tim jsem to kupoval (vetsiny jsem se radeji zbavil a uz mam pouze dve, koupenej s LPG byl zlutej rapid a dlouha spi niva, te je mi sice lito, abych ji nekomu nechal na tahani dreva, ale zbytecne mi zabira moc mista) , malo kdo premysli jako my, ale kdyz setrit, tak i na udrzbe, ja to mam jinak, diky LPG rikam, ze to je jako kdybych jezdil na benzin a do auta nedal ani korunu5
Jinak prave ty novy maly motory byvaji v hroznem stavu uz 100-150tis.km a rekl bych, ze hlavne komprese uz nebude rovnomerna. Proc se delaji sn oleje? no protoze se predpoklada, ze ty novy smejdy ten olej spaluji, tak aby bylo to spalovani ekologicke - fakt na hlavu postavene. 7
20:33:51
10.11.2023
Bukaj
-> palinator: Já srovnávám OHV zadomotorových škodovek s atmosférickými OHC motory cca z let 199x do cca 201x - a tam mi přišlo, že škodovky, zvláště ty s nižším k.p., mají daleko kultivovanější volnoběh, než ty "moderní" OHC. Ale jediné OHC, které znám od novoty, jsou ty "splašené veverky" z dvojkové Fabie...
...a samozřejmě se to netýká zdaleka všech OHV škodováckách aut - většina jich vždy trpěla na špatnou nebo žádnou údržbu a podle toho taky ty motory vypadaly - úděl levných vozů...7
20:27:39
10.11.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 10.11.23 09:38:21: No, obecně - čím menší objem, tím je potřeba vyšší otáčky, aby to fungovalo - nebo tam foukat turbem.
Mne nějak přeplňované motory úplně míjejí, nikdy nikdo v rodině žádný neměl (nepočítám máminy vozy z poslední dekády, kdy střídá různé poměrně luxusní vozy na lízing nebo dlouhodobý pronájem - ani nevím, jen vím, že asi 3 roky jezdila s nějakým MINI, pak měla 3 nebo kolik let hybridního Lexuse a teď má asi měsíc nějaký dýzlový Mercedes). A mezi kamarády maximálně 1,9TDi v Octávce nebo Passatu...

Ale pochopitelně beru "vysokootáčkové" ; v evropském kontextu "lidových" vozů - ne nějaké sportovní Japonce nebo Italy...6
10:47:40
10.11.2023
michael
-> palinator: 1.4 16V 5x uložená klika a OHV 3x proto ta rozdílná kultůra chodu.
10:26:31
10.11.2023
palinator
-> Bukaj:
Tak to nevim co jste to měli.

Stará 1,4 16v šla na volnoběh rovnoměrně, tichounce, oproti OHV Fabii která šla jako kdyby měla arytmii. Porovnávám úplně nový auta, jak jsem je tenkrát vnímal.
Nejklidnější bych řekl že jsou obecně řemenový TSIčka, s řetězovými zkušenosti nemám.

Jediný co, tak ten 16v měl nad 3000 otáček v tahu takovej hrubej, drsnej ryk. OHV spíš takový huhňavý kvílení.
upraveno 2x, naposled 10.11.2023 10:28:39
09:38:21
10.11.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 10.11.23 09:06:07: A ty vysokootáčkové motory by se v koncernu vzaly kde prosímtě? 3 Vývoj přece v posledních letech jde přesně opačným směrem... Ten dvacetiventil tvého táty je asi nejvíc "vysokotáčkový" motor z toho co jsi popsal.
09:06:07
10.11.2023
Bukaj
-> minno: Nevím, ty zrovna nepotkávám.
Mámině Fabii 2 s motorem 1,4 16V s tátou od novoty podle zvuku přezdíváme "splašený veverky", ta Caddy 1,6 8V taky projev nic moc. Z benzinovejch koncernů, co občas potkávám, má nejhladší chod tátova jedničková Octávka 1,8 20V - a to je z nich nejstarší a nejodjetější vůz.

Možná je to to zvyšování výkonu a snižování objemu a hmotnosti? Kdy malej lehkej vysokootáčkovej motor bude logicky mít horší projev v nízkých otáčkách, než těžkej motor s vyšším objemem? Ale do tohoto vzorce by moc nezapadaly ty OHV škodovky...3

Asi nejhladší volnoběh z atmosférických benzínů v mém okolí má ten dvoulitrový pětiválec, co mám ve Volvu - to je šepot květin. A to jsem k lichému počtu válců nikdy neměl důvěru...3
08:56:56
10.11.2023
minno
-> Bukaj 10.11.23 08:53:16: A nie je to problém len 3-valcov?
08:53:16
10.11.2023
Bukaj
-> ajok: No, taky mne překvapuje, že koncernové OHC benzíny bývají na volnoběh rozhádanější, než OHV škodovky s karburátorem. Čím to je? Emisní normou a chudou směsí? Vždyť zapalování musejí ty motory mít mnohem výkonnější, řemenový rozvod přesnější, než vytahaný řetěz a se vstřikováním a elektronickým hlídáním všemožných veličin to musí šlapat jako hodinky...
...tak kde je zakopaný pes?
08:48:43
10.11.2023
minno
-> Tomaso435 09.11.23 18:32:26: To by som snáď poznal na chode motora. Či 130 tkm jazdím s netesným ventilom? 3
08:43:24
10.11.2023
ajok
-> Milan 136 10.11.23 07:22:03: souhlas, jediny OHC, ktere mi jde trochu hladce je zahrata 1.8T
07:22:03
10.11.2023
Milan 136
06:51:36
10.11.2023
palinator
-> Milan 136:
Ono spojit do jedný věty "Škoda OHV" a "hladce" chce dost velkou dávku fantazie. 3
05:37:33
10.11.2023
Milan 136
-> ajok 09.11.23 23:17:51: Hlavně zrovna on by to zcela jistě poznal, že to na volnoběh neběží hladce.
23:17:51
09.11.2023
ajok
-> Tomaso435 09.11.23 18:32:26: to by hodne rychle podpalil a motor by nesel zrovna pekne
18:32:26
09.11.2023
Tomaso435
-> minno: tak pak snad už jen nedovreni některého z ventilů.. obrousit a vrátit zpět
13:36:45
09.11.2023
minno
-> Tomaso435: Nemám endoskop vo valcoch3 Motor ide ako píla.
13:13:39
09.11.2023
Tomaso435
-> minno 09.11.23 11:52:23: a pálí ti to všechno dobře?
11:52:23
09.11.2023
minno
-> MVM: Taký protokol žiaľ nemám. Áno, bude niekde zrada, len prísť na to, že kde.

Na začiatok zmerám kompresné tlaky vo valcoch, aby som mal z čoho vychádzať a uvidím. Ak budú tlaky OK, tak tam dám inú vačku. Vychádza mi to na tú ME 265/258 a asi pretryskovať karb., ako písal-> Lamac: .
Extreme Tyres