aka vacka 742.13

prohledat
150 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 28.08.2008 do 12.11.2023, založil/a darklord
řadit dle data
20:52:58
29.05.2022
vhml
-> Petr Urban 29.05.22 10:55:36: to odpojeni výdechu je dobrej bod, musím to udělat na peugeotu před stk, protože tam je celej vstřikovač zlitej olejem.
10:55:36
29.05.2022
Petr Urban
-> minno: Jenže ty máš zřejmě 265 / 265 chovanec že ... To je však jiná vačka.



Za další je dobré před emisemi dát ventilové vůle za tepla 0,45 až 0,50, aby se zkrátilo překrytí ventilů v HU, odpojení hadice výdechu kliky do filtrboxu sniží exhalace až o polovinu (což napovídá, že pokud motor jen trochu bere olej. "páry" či žere olej a spaluje jej, zvyšuje to zásadně emise. A také je možné lehce jinak nastavit předstih...

Každopádně já jen neměl zapojenou hadici oddechu motoru do sériového filtrboxu a i bez těchto dalších popsaných zásahů sem prošel na osminové hodnoty.
15:55:58
26.05.2022
Bery
když mi na emisích "něco" zkoušeli nastavovat, byl jsem rád, že jsem vyjel z linky. jako to jejich kroucení vším aby to bylo v zeleným...to není žádný nastavování, nebo ladění...
12:21:05
26.05.2022
minno
-> Petr Urban 25.05.22 22:59:25: Skúšali sme to na emisiách aj nastavovať, bez pozitívneho vplyvu na HC. Pritom motor funguje bezvadne.
22:59:25
25.05.2022
Petr Urban
-> minno: Na mé 265 / 260 byla hodnota 8minová než je maximum. Nastavení motoru....
19:44:48
25.05.2022
minno
-> marra_rwd: Očividne nie na mojom motore3
19:06:33
25.05.2022
marra_rwd
-> minno: je treba snizit predstih trosku. Pomuze i zvetsit vůle ventilu na emise
18:59:31
25.05.2022
minno
-> Petr Urban: S 265/265 a 10,2:1 mám na EK vždy vysoké HC na voľnobehu.
17:37:19
25.05.2022
Petr Urban
-> ferrari: Stačí lehce upravit volnoběžný - přechodový systém a o maličko zvětšit trysku prvního stupně. Ta díra byla prostě nedostatkem paliva jak to tak v 95% případů bývá po nějakých zásazích do plnění motoru.



Osobně mám TOP zkušenost s vačkou 265 / 260 a KP 10,5. Jezdil sem mnoho let s tímto a dlouhodobou spotřebou do 7L, s motorem šlo jezdit na 4ku po městě v 1600-2000ot. bez jakýchkoliv neduhů. Od 2000ot. motor jel líp než s původní MPI vačkou a od 3000-6000 ot. cítitelná změna, krásný čistý zvuk i tah. Samozřejmostí bylo správné donastavení karburace i zapalování.

Na emisích sem měl nižší emise než dříve, jak na volnoběh, tak v zvýšených ot., tzn. za mě to prostě tomu motoru sedí jak prdel na hrnec a je to u mě nejvíce žádaná vačka do denního provozu.
14:14:11
18.05.2022
ferrari
Aj KAchnis jazdí na 120cke tú BMM vačku. Aj ja mám takú jednu odloženú v garáži a tiež 136 BMM hlavu. Ja som to jazdil v motore 136 v 742 a malo to blbé prechody
21:18:38
10.05.2022
Bukaj
Takže tu BMM si schovám na nějaký méně spotřební motor 1

A pokud je tedy víceméně jedno, co tam bude, tak tam lupnu asi jednu z těch karburátorových 135/6, to je asi nejblíž originálu.

Děkuji za poradu, snad se k tomu v létě dostanu.6
19:44:59
10.05.2022
11mAjA11
BMM mám v užovce a je to pohoda, fakt to pěkně funguje.
11:58:53
10.05.2022
isti
-> Bukaj: BMM 50 KW,inak je to úplne jedno čo tam dáš.1 Pri tom nájazde by to už iný 3x prevložkovali,zaslúžilo by to už obetovať jednu sadu.
10:01:13
10.05.2022
vhml
Dal bych BMM jakožto "nejostřejší" sériovou vačku. K tomu C vahadla pokud zatím nemáš a jak píše Eidy kontrola a zaleštění zdvihátek.
upraveno 1x, naposled 10.05.2022 10:01:32
09:54:59
10.05.2022
Eidy
-> Bukaj 10.05.22 09:22:42: Ta 136X bude asi nejlepší. Je to na 50 kW stejně jako ty poslední dvě, ale u MPI záleží na velikosti uložení.

Spíš bych sháněl zdvihátka. Často jsou vydrolený a byla by škoda zničit hned novou vačici.
09:22:42
10.05.2022
Bukaj
Tak koukám na skladové zásoby a mám tu vačky:

2x 114-020304 (135/6 karburátor)

2x 115-020300 (136X)

1x BMM 50 kW

1x MPi 50 kW

1x cosi, co mám popsané jako Favorit 135 1992 (předpokládám, že to bude 114-020304, nebo měly ecotronicy jinou vačku?)



Tak asi nejblíž je ta klasika karburátorová, nebo jiné doporučení?

1
09:06:53
10.05.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Pokud koukám na tabulku správně, tak užovková LS je totéž, co 130L?

Originalista u tohoto vozu nejsem, zvláště co se motoru týče; spíše dám na spolehlivost, trvanlivost případně snadnou sehnatelnost dílů.



Právě mám doma nějaké nové favorití vačkové hřídele, tak jestli něco z toho můžu případně použít do 130 bez zhoršení užitných vlastností vozu.



Zakázkovou výrobu asi nechci - tohle auto nemá být žádný sporťák, spíš něco, co musí jezdit bez ohledu na to, jestli se mu chce a jestli je zrovna v perfektním stavu... 3
01:30:38
10.05.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj 10.05.22 00:52:32: skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../vackove-hride le



Ve zkratce - podle toho jak moc jsi originalista a co přesně je zač 130LPG chceš buď užovkovou 120LS vačku nebo z fáčka/742.13{5,6}.



A nebo si nech od Krejbicha nabrousit 260˚ a máš klid...



EDIT: A ad "osvědčené a funguje" - kolik je asi lidí co má na pětikanálu najeto to co ty? Tvoje oddanost znamená, že zkušeností aplikovatelných na tvojí situaci moc nebude 4
upraveno 2x, naposled 10.05.2022 01:32:11
00:52:32
10.05.2022
Bukaj
Obnovím téma "vačka" 130L:

Mám podezření, že podivný zvukový projev (a možná i nízké kompresní tlaky) na mé 130LPG má na svědomí opotřebovaná vačková hřídel - je to možné?



Motor (sériový, jen tvrzená sedla výfukových ventilů a slícované kanály s potrubím a "C" vahadla) má aktuálně najeto 363 tisíc Km, ventilové vůle za studena v pohodě, tyčky rovné a přesto má motor zvuk jako šicí stroj (už dlouho, co si pamatuju, i s původní hlavou to bylo stejné), kromě toho je hrozně líný, ale na to jsem si už dávno zvykl... 3

Vačkový hřídel u škodovek prý není poruchová součástka, ale je to asi to poslední, co mne napadá, že by mohlo být příčinou...

...předpokládám, že novou stotřicítkovou "vačku" neseženu, jaká by byla vhodná alternativa? Co Favorit? Karbec, nebo BMM? Nebo 120LS?

Nesnažím se o nějaký tuning, honění koníků atd, jen bych rád něco osvědčeného, co funguje...6

Nebo jestli někdo má na prodej novou 130 vačku, tak nabídněte 1



Děkuji 6
22:10:49
04.09.2008
P@nis
-> Saky: Možná by očekával že po tve upravě pojede 300 nebo aspon tolik aby překonal Barošův rychlostni rekord 1
22:05:17
04.09.2008
Saky
-> P@nis: no oni lidi za mnou nastesti nechodej s tim ze chteji aby jim jezdila skodovka 230 a podobne nesmysly.. a nevim o nikom kdo by si stezoval ze ten motor jede hur nez jeho predchozi seriovka-) asi u me jeste nebyl ten komu to jezdi 230-) ale proc by vlastne ke me takovej chodil..
21:55:01
04.09.2008
P@nis
-> Saky: Tak jestli to jinym jezdi takhle tak bys lidem měl vratit penize, jelikož ty si jim vykon nezvyšil ale snižil 3
21:53:12
04.09.2008
Saky
-> darklord: on pise 6900 otacek ne 5900..
21:52:08
04.09.2008
darklord
-> TUNER: no podla toho prepoctu pri 5900 vychadza cca 190kmh (185/60/13) takze myslim ze to aj celkom zodpoveda, a ad ta fotka tak to je v danom momente to co ukazoval tachometer... ale tak GPS hadam klamat nebude...
21:49:29
04.09.2008
Saky
-> havlik: no roky jak kdy.. nekdo ho mel rychle nekdo ceka.. prave ze o to vic si rikam ze to lidi odeme chtej-) cekaj roky a stejne nejdou za nejakym Frantou z vrakace aby jim to prehazel.. nebot moje motory jsou v porovnani s timhle drahe a nejedou..
21:30:40
04.09.2008
havlik
-> Saky: no možná protože tobě to trvá roky než něco postavíš a jim to za ty prachy a dva dny práce stačí a evidentně jim to lítá i 230 co víc si přát
21:26:52
04.09.2008
Saky
si tak rikam proc odeme lidi berou motory kdyz staci vzit 120ku dat ji erkovou vacku sliznout hlavu a uz to jede 230 -) naklady a prace asi tak petkrat mensi a jezdi to o polovinu rychleji-) skoda jen ze sem nikdy na zadnem srazu zadny takovy motor nevidel vyhravat -)
20:54:57
04.09.2008
P@nis
Vsazim na Tunera, a jestli mu ujedeš dobře zaplatím za tvuj motor a převodovku :-))
20:48:11
04.09.2008
TUNER
Hehe,tak se klidně můžeme někde sejít na hoooodně dlouhej rovině a moc rád si tu rychlost ověřim...Do tý doby to jsou pro mě pohádky na dobrou noc....2
20:40:42
04.09.2008
spartra
a k vačce, nevidím přínos, zatím mě nikdo nedokázal přesvědčit, krom povidání a psaní, papír snese všechno, že5
20:39:03
04.09.2008
spartra
jak malý parchnati, já se řídím podle otačkoměru a tachometru, že kecá není můj problém5
20:30:09
04.09.2008
Jakub M.
-> TUNER:

pokud se dá věřit tomuhle: skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115 o to se totiž opírám a řekněme, že škodovácký otáčkoměr

Mera Lumel bude mít odchylku od skutečné hodnoty +/- 500 ot. min tak pořád zůstáváme na velmi slušných číslech, poud uvážíš že dosažené otáčky byly 6900/min. pořád se pohybujeme v rozmezí 204.938 - 236.958 km/h pneumatiky jsou 195/55 13" stálý převod je "3,9" světlá výška auta v nejnižším bodě je cca 8cm nad zemí... atd, atd. no a jednodušše řečeno pokud ti to s tvým skvělým 1,8T či co to je nejede tak jak jsi očekával, asi bude něco špatně pane...
19:55:32
04.09.2008
Řízek
3 3 3 3 WTF ?? 220??3 3
19:27:09
04.09.2008
TUNER
-> Saky: No to já se bojim už ve dvou kilech...))))
16:02:47
04.09.2008
Saky
-> TUNER: protoze az se postavis na silnici vedle takovychto superstroju tak zjistis ze Ti to jede 300 -) ale radsi to nezkousej nebot by ses pak takove rychlosti mohl bat-)
14:43:29
04.09.2008
TUNER
Ty woe...220... 3 tak to je masakr...proč já vůůůl tam cpu 1,8T když mi pak stejně ujede seriová 135ka.....3

Sakra,proberte se už,tady nejsme ve školce....
14:09:35
04.09.2008
P@nis
Nechápu proč lidi upravujou škodovacke motory když jednomu to jede 190 a druhemu po par upravach 220 km/h asi je pak někde chyba..
13:35:51
04.09.2008
Jakub M.
-> darklord:

doporucil bych -> tedy obecne receno, protože jinak to snad ani nejde: dej tam 260/260 "velke zdvihy" je to idealni v kombinaci s C vahadly a samozřejmě bych trošku poladil kanálky v hlavě a bude to vicemene dobre. Tech 188km/h je docela moznych.. ale spis bych si to tady prepocital.. Rozhodne tomu vacka pomuze... ale je to o mnoha dalsich aspektech. Napr. tohle auto má Vmax 220km/h: skoda-virt.cz/cz/.../2730 -mirek-135-gl ale to byla fakt dlouhá rovina s větrem v zádech a je to dost o celkovem nastaveni auta.
13:29:01
04.09.2008
TUNER
Jinak by mě zajímalo jakto že píšeš o 5900 otáčkách a rychlosti 188 když tady to vypadá při stejnejch otáčkách už trochu realističtěji.....?



skoda-virt.cz/cz/.../8908 4
13:26:18
04.09.2008
TUNER
13:00:46
04.09.2008
bonbon
týýýý joooo tak to už ti to pak jede na zadních ne?3
12:49:07
04.09.2008
Saky
kdyz Ti to se seriovkou jede cca 190 co potom s nejakou lepsi-) osobne bych vacku nemenil nebot byses mohl dostat do stavu ze by ti to onech 190 nejelo.. nebot neznam seriozni skodovacky seriovy motor s vymenenou vackou aby jel 190km/hod..
23:30:08
01.09.2008
Milos
-> darklord: seria 130na by mala byt 240/234
22:57:48
01.09.2008
darklord
-> Milos: no ma natocenych bezmala 200 000km, tak preco myslis mam taketo otazky? uz mam pod postelou rozobrany dalsi motor ;) tak sa pomaly schyluje k stabe noveho... preto sa snazim zistit co najviac... a stale som sa nedozvedel aka je seriova vacka v 742.13 .... :(
22:01:27
01.09.2008
Milos
-> darklord: to ti ta 130ka potom ale dlho nevydrzi4
19:36:16
29.08.2008
darklord
-> LiMaK: ad1 188kmh bolo podla GPS ;)

ad2 predpokladam ze s nejakou ostrejsou do 280/280 by to mohlo byt lepsie, ale nevyznam sa extra tak preto sa opytam...
03:36:11
29.08.2008
LiMaK - 742 forever
darklord 28.08.08 23:58:32 napsal:

na seriovke sa motor vytocil cca do 5900ot/188kmh ale moc ochotne sa pri tom netvaril... 3


A myslis si ze se bude s vackou 280 tvarit ochotneji pri 5900 otackach? :-)
03:34:00
29.08.2008
LiMaK - 742 forever
m8rinek 29.08.08 00:39:36 napsal:

máte všichni nějaký astronomický maximálkny na těch škodovkách ne?




Ja se taky kolikrat divim jak vsichni slepe veri budikum...prijel za mnou pan, co si ztezoval ze mu motor nejde vytocit vic jak na 2000ot. ze prej je lenivy...tocim jak blazen, na 3ku pres 90 na budikku, otackomer stale 2000.problem byl v otackomeru,vymenil sem ho a zakaznik nadsen jak sem mu vyladil motor :-)



--> asi by se divil, ajk 188 na tachu je 142,5 dle GPS :-)))))
00:39:36
29.08.2008
m8rinek
máte všichni nějaký astronomický maximálkny na těch škodovkách ne?
23:58:32
28.08.2008
darklord
chcem sa opytat aka je seriova vacka na 130ke? pripadne sla by prebrusit? nieco max do 280/280 skorej menej ako viac, na obycajne jazdenie, ale zase tak aby to tahalo aj vo vyssich otackach, na seriovke sa motor vytocil cca do 5900ot/188kmh ale moc ochotne sa pri tom netvaril... 3
Extreme Tyres