skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Uprava hlavy
-> Sita: Našla by se i taková možnost ... balíček s ŘJ, čidli, vstřiky, popisem a lepší by byla instruktáž co si dělat v ŘJ osobně a pokud si to budete chtít zapojovat sami všechno, tím lépe a cena by byla zřejmě velice příznivá na poměry v ČR. Kontakty tu na mě jsou.
-> Sita 07.02.24 08:50:03: tak to tak udělej,ale za mě se min. pro začátek vykašly na nějaký čidla klepání a váhy vzduchu,byť by to možná bylo naopak lepší na začátek udělat všechny tyhle zbytečnosti (ale to by se tam opravdu mohlo vrazit MPi nebo něco podobnýho) a oživit třeba na laditelný jednotce s krapet lepší vačkou,aby se tam mohlo klikat co chtělo a prostě zkoušet.
Pak čím ostřejší motor,tim míň těhle kravin okolo potřebuješ,protože nechceš,aby ti to kecalo do motoru...jinak řečeno potřebuješ větší chladič,než aby ti jednotka stáhla předstih,aby se ti nepřehřál a nezničil motor,protože máš chladič moc malý.
Já na elektroniku nejsem,je to hanba cpát do klasiky takový krámy,to tam můžeš rovnou pověsit neony :-D A když už se s tím musí pracovat,tak je každý auto originál,jinak by mě to nebavilo.Takže něco "plug and play" bohužel nevedu a právě se vymýšlí věci jinak.
PS: nevím jak to je teď,ale už za mě se do školy chodilo jenom pro kus papíru na konci,byť to asi záleží kus od kusu,ale já se moc nových věcí nenaučil a pár zkušeností s učňákem mám a když tam učí poloviční retard,tak vychová z žáků uplný retardy,protože nikdy nepředáš všechny informace na 100%...nebavila mě základka,trochu lepší byla střední a na VŠ bylo fajn,že se člověk i někam podíval,ale jinak to byla taky nuda.Takže dneska to musí být utrpení pro ty děti,hlavně,že mají učitelé málo a stávkují,ale záruky nedávají žádné.Učitel co na to sere je na tom stejně,jako ten,co se snaží i blbce něco naučit...apropo vždycky se člověk naučí nejvíc sám to co chce :-)
Pak čím ostřejší motor,tim míň těhle kravin okolo potřebuješ,protože nechceš,aby ti to kecalo do motoru...jinak řečeno potřebuješ větší chladič,než aby ti jednotka stáhla předstih,aby se ti nepřehřál a nezničil motor,protože máš chladič moc malý.
Já na elektroniku nejsem,je to hanba cpát do klasiky takový krámy,to tam můžeš rovnou pověsit neony :-D A když už se s tím musí pracovat,tak je každý auto originál,jinak by mě to nebavilo.Takže něco "plug and play" bohužel nevedu a právě se vymýšlí věci jinak.
PS: nevím jak to je teď,ale už za mě se do školy chodilo jenom pro kus papíru na konci,byť to asi záleží kus od kusu,ale já se moc nových věcí nenaučil a pár zkušeností s učňákem mám a když tam učí poloviční retard,tak vychová z žáků uplný retardy,protože nikdy nepředáš všechny informace na 100%...nebavila mě základka,trochu lepší byla střední a na VŠ bylo fajn,že se člověk i někam podíval,ale jinak to byla taky nuda.Takže dneska to musí být utrpení pro ty děti,hlavně,že mají učitelé málo a stávkují,ale záruky nedávají žádné.Učitel co na to sere je na tom stejně,jako ten,co se snaží i blbce něco naučit...apropo vždycky se člověk naučí nejvíc sám to co chce :-)
-> Sita: Závidím tvému synovi tátu
Kéž by někdo takhle vedl mě před školou i v ní. Já jsem si do školy musel přitáhnout fichtla sám a upravovat
Až budu s tímto projektem dál, rád poradím zda se nenajde někdo dříve a nejde ti o závodní motor na který nedosáhnu ani já. Komplet el. řízení plánuji a vše dělat doma.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Kéž by někdo takhle vedl mě před školou i v ní. Já jsem si do školy musel přitáhnout fichtla sám a upravovat
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Až budu s tímto projektem dál, rád poradím zda se nenajde někdo dříve a nejde ti o závodní motor na který nedosáhnu ani já. Komplet el. řízení plánuji a vše dělat doma.
-> Václav Vašák: Ja uz nemam ambice na vyssi motorarinu, kluk se uci na automechanika, kde ho samozrejme nenauci vubec nic (to, co tam za tech 6 mesicu delali je absolutni vysmech), tak bych chtel aby si neco zkusil doma a to cos popsal v prvnim odstavci je stav, kterej me oslovuje.
To, o co mi jde, je neobjevovat znova ameriku. Ridicich jednotek je urcite mraky, zpusobu, jak resit vsrtikovace (typy prirub aby pasovaly na zadohrab ke svodum 4-1, ktery uz mam...) a jaky presne koupit, jaky ty cidla klepani, poloh, pripadne i lambda sondu, jak a kam namontovat, atd atd. Jde mi o neco jako vyzkousenej zakladni "balicek", kterej bud nekdo namontuje na motor kterej mu privezu (mam na mysli hlavne ty cidla) nebo proda dily s nejkaym zakladnim navodem a my si to namontujem sami (tuhle moznost bych samozrejme preferoval, ale nepocitam s tim, ze se najde).
1.5, kterej zminujes v PS, bych treba i chtel a kluk urcite, ale opravdu mi v prvni fazi spis jde o to aby se neco naucil (a i ja), poznal rozdil mezi karbcem a vstrikovanim, naucil se to nastavovat a ladit, aby videl nejaky zlepseni (treba uz jen to, ze se zbavi sytice), a pak se uvidi jak ho to chytne a jestli pujde dal nebo ne...
Predloni jsme vytahli ze stodoly pionyra po me, ozivili jsme ho a klasicky zjistili, ze se par km rozjebava odtrh, predstih. Tak jsem cely zapalovani vyhodil a koupil VAPE, udelali jsme gufera a nejaky generalni ocisteni a ten fichtl opravdu startuje na prvni, at je studenej nebo teplej a i kdyz to neni zadnej zavodni stroj, tak z vysmivanyho pionyra je najednou zajimavost, etalon spolehlivosti a neda na nej uz dopustit![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
To, o co mi jde, je neobjevovat znova ameriku. Ridicich jednotek je urcite mraky, zpusobu, jak resit vsrtikovace (typy prirub aby pasovaly na zadohrab ke svodum 4-1, ktery uz mam...) a jaky presne koupit, jaky ty cidla klepani, poloh, pripadne i lambda sondu, jak a kam namontovat, atd atd. Jde mi o neco jako vyzkousenej zakladni "balicek", kterej bud nekdo namontuje na motor kterej mu privezu (mam na mysli hlavne ty cidla) nebo proda dily s nejkaym zakladnim navodem a my si to namontujem sami (tuhle moznost bych samozrejme preferoval, ale nepocitam s tim, ze se najde).
1.5, kterej zminujes v PS, bych treba i chtel a kluk urcite, ale opravdu mi v prvni fazi spis jde o to aby se neco naucil (a i ja), poznal rozdil mezi karbcem a vstrikovanim, naucil se to nastavovat a ladit, aby videl nejaky zlepseni (treba uz jen to, ze se zbavi sytice), a pak se uvidi jak ho to chytne a jestli pujde dal nebo ne...
Predloni jsme vytahli ze stodoly pionyra po me, ozivili jsme ho a klasicky zjistili, ze se par km rozjebava odtrh, predstih. Tak jsem cely zapalovani vyhodil a koupil VAPE, udelali jsme gufera a nejaky generalni ocisteni a ten fichtl opravdu startuje na prvni, at je studenej nebo teplej a i kdyz to neni zadnej zavodni stroj, tak z vysmivanyho pionyra je najednou zajimavost, etalon spolehlivosti a neda na nej uz dopustit
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Sita 06.02.24 08:45:49: sérii motor dohromady dáš,výfuk,sání a klapky koupíš na netu,stejně tak jednotku a vačku vyměnit zvládneš,pár kabelů a pak klikáš do PC tak dlouho čísla,dokud to nezačne jezdit...tohle neni žádná motorařina a nikdo nechce vymyslet nic nového,...je to pouze výměna dílů,...vstřikování za webery (8-matek),rozdělovač za lištu (2 šrouby) atd.Na tom neni nic moderního.
PS: kovanou nezávodní 1,5 nechceš předpokládám,na vstřikování a vymyšlenou trochu jinak ;-) Letos musí všechny tyhle regálovky z baráku,ale teda je to zadohrab,pokud myslíš předohrab,tak to by mě tady zas zůstal výfuk a sání,takže nee :-)
PS: kovanou nezávodní 1,5 nechceš předpokládám,na vstřikování a vymyšlenou trochu jinak ;-) Letos musí všechny tyhle regálovky z baráku,ale teda je to zadohrab,pokud myslíš předohrab,tak to by mě tady zas zůstal výfuk a sání,takže nee :-)
-> MVM: Tak mě to baví a víceméně to mám vhodné k práci se tomu pověnovat a něco se dozvědět.
-> Petr Urban: To ano, já je zapustím více do hlavy obroušením, dávat nové a dělat jiný tvar si nechám až uvidím co to dělá takto. Ventily zatím dle L/A kde tvar není ideální, ale to nebudou ani ty sedla.
-> Petr Urban: To ano, já je zapustím více do hlavy obroušením, dávat nové a dělat jiný tvar si nechám až uvidím co to dělá takto. Ventily zatím dle L/A kde tvar není ideální, ale to nebudou ani ty sedla.
-> Bery: ok, cas to jeste nejakej ma, zkusim to nejak sledovat a zajimat se.
-> Sita: to dělá několik lidí a v různé úrovni zpracování a za různé ceny. Ale když ještě chvilku počkáš, tak bude jeden koncept zhmotněn na velmi vysoké úrovni.
Vim, ze je to tady trochu offtopic, ale kdyz uz se tady nakously ty ceny, chtel bych se zeptat jestli nekdo z upravcu nabizi upravu motoru na MPi, at uz s vyuzitim komponent z Felicie, nebo Fabie nebo z neceho jinyho a jinak, ale s laditelnym zapalovanim, neco jako si udelal T, viz. skoda-virt.cz/cz/.../3539
-t-ero?gotopost=4...
Cilem neni nutne zavodni motor, ale prestavba na motor bez karburatoru a rozdelovace. Dela to nekdo?
EDIT: Syn se mi dostal do veku, kdy by asi pokracoval v nekterych mych projektech. Chtel bych, aby se naucil s necim modernejsim nez je ladeni karburatoru a rozdelovacu, ale nejsem si uplne jistej jestli bychom zvladli to udelat sami. Chybi zkusenosti a moznost to s nekym probrat krome fora tady. A uplne nechci aby se to rozdelalo a nedotahlo...
Cilem neni nutne zavodni motor, ale prestavba na motor bez karburatoru a rozdelovace. Dela to nekdo?
EDIT: Syn se mi dostal do veku, kdy by asi pokracoval v nekterych mych projektech. Chtel bych, aby se naucil s necim modernejsim nez je ladeni karburatoru a rozdelovacu, ale nejsem si uplne jistej jestli bychom zvladli to udelat sami. Chybi zkusenosti a moznost to s nekym probrat krome fora tady. A uplne nechci aby se to rozdelalo a nedotahlo...
-> Tom Troll: Rozběhlo. Herkomer a Michl je mají, ale smrtelníkovi asi neprodaj a jinak hlava za cenu celého závodního motoru.
-> czechino: když někdo chce byť jen nepatrné zvýšení výkonu do provozu, i k 280ce říkám pojďte sáhnout do tvaru sedel a ventilů, byť budou v sériové velikosti. Takže sériová hlava srazí polovinu všeho cos tam chtěl...
-> czechino: když někdo chce byť jen nepatrné zvýšení výkonu do provozu, i k 280ce říkám pojďte sáhnout do tvaru sedel a ventilů, byť budou v sériové velikosti. Takže sériová hlava srazí polovinu všeho cos tam chtěl...
Jak to dopadlo s tím novým odléváním 8k litiny, tuší někdo?
Rozběhli to nějak, nebo to zkyslo na neustálém praskání?
Rozběhli to nějak, nebo to zkyslo na neustálém praskání?
-> czechino: Jo, tak na jednu stranu Tě chápu. Na druhou stranu já radši podpořím vývoj jinde a jsem součástí vývoje. Protože tu cestu si prošlapat znova.. no neni to ani levný ani za 14dni.
-> MVM: V to já věřím, ale bavíme se o motoru kde hlava stojí do 1000,- a proč se to zrovna tady nenaučit? Zatím jsem nenašel vhodnější motor.
-> czechino: Ono to tady už zaznělo. A píšu ze svý zkušenosti. Ja se na závodech pohybuju 20let. Ledacos jsem viděl, zrepasuju kde co. Ale prostě občas musí člověk uznat,že jsou obecně lidi specialisti na určitou věc a těm se to vyplatí svěřit.
(Příklad, jsou doktoři. I sebelepší obvoďák prostě tě odešle ke specialistovi, i přes to všechno ,že teoreticky ví přesně kde je problém)
Takže já vím,že nikdy si tu hlavu tak dobře neudělám.. vlastnoručně.
(Příklad, jsou doktoři. I sebelepší obvoďák prostě tě odešle ke specialistovi, i přes to všechno ,že teoreticky ví přesně kde je problém)
Takže já vím,že nikdy si tu hlavu tak dobře neudělám.. vlastnoručně.
-> Bery: Momentálně spíš z hovna bič neupleteš.
-> Bery: zlato ze svestek rozhodne ano.
aneb vdechovanim kouře do vody zlato opravdu nevznikne:-))))
-> Petr Urban: Sleduji, ale už je to momentálně vyšší dívčí a na první motor to ponechám s origo ventilama i úhly v origo sedlech. Zajímá mě co z toho takhle vyleze i když ty a další to víte, pro mě je to první pokus. Pak začnu případně řešit větší ventily a nové sedla. Vše postupně.
-> MVM 03.02.24 15:00:00: hlína má místa dost,v tom je velká výhoda...jinak litina samo v úpravě na bezolovo :-D
-> Václav Vašák 03.02.24 14:16:05: Všechno jde, věřím, možný je technicky dneska taky všecko. Některý věci jsou extrémní.
-> MVM 03.02.24 13:34:51: U litiny to jde taky ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Petr Urban 03.02.24 13:21:42: Můstek je brutální..
-> czechino: Pokud sleduješ ty věci jak si říkal ... Tak úpravy v hlavě a hlavně okolí sedel, velikosti a tvaru ventilů, je ta hlavní věc. Motor je vzduchová pumpa, takže jeho efektivita přímo souvisí nejen s poměry otevírání ventilů - vačka, ale také jakým průřezem to půjde s ohledem hned k několika dalším věcěm - poměrové vlastnosti, jakým tvarem a nejhlavnější je, jak obtékáš tu největší překážku a tou je ventil a prostory kolem něj, kde je největší rychlost proudění v celém traktu.
-> czechino 02.02.24 19:44:05: pak se divíš,že nebudeš mít hotovo :-)
-> Václav Vašák: To nebudu, úhly asi nechám jak jsou, tudíž tři. Spíš sedlo více zapustit obroušením do hlavy.
Každý má něco![22](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/22.gif)
Každý má něco
![22](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/22.gif)
-> czechino 02.02.24 12:47:06: se sedlama a ventilama se počítá,ale v dané konfiguraci toho prostě víc vymyslet nejde...a nepředpokládám,že ty budeš dávat nový sedla ;-) Tohle je pro mě základní "levná" tuningová hlava,která už má krapet smysl.Bohužel většina lidí má tohle jako TOP-RACE.
No já mám v plánu sníst oběd a jít pokračovat při svíčkách :-)
No já mám v plánu sníst oběd a jít pokračovat při svíčkách :-)
-> Václav Vašák: Hezké, tak další potenciál bych už hledal v sedlech/ventilech, ne? Já potřebuji teď něco našetřit ať mohu alespoň dát fuč vodítka a ofrézovat nálitky, vodítka jsou objednané ty co jsem sem dával, dále svrtat setrvák s Fabia klikou, odlehčit, svrtat trigger wheel a nechat celé vyvážit. Prostě takové ty věci které mohu udělat bez velikých finančních ztrát. Hold vše nemůže být hned a mám toho více
Momentálně obživení vozu z 80's co 20 let nejel a vlítnout s tím jak píšu na smyčku![142](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/142.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Momentálně obživení vozu z 80's co 20 let nejel a vlítnout s tím jak píšu na smyčku
![142](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/142.gif)
-> czechino: nevím,jak postupuješ,ale pro zajímavost tohle je tak na 100-105hp max. i s weberama ;-) Pokud chceš 130hp,tak to musí vypadat sakra jinak ;-)
-> czechino 28.01.24 16:23:55: ale prd zaběhlý,prostě mám takový zlozvyk investovat do toho,co budu potřebovat a dělat "24/7" :-)
Hele k tomu je jedno přísloví,...jedním zadkem se nedá sedět na dvou židlích ;-)
Hele k tomu je jedno přísloví,...jedním zadkem se nedá sedět na dvou židlích ;-)
-> Václav Vašák: Tak ty už jsi zaběhlý, já se před měsícem rozhodl o stavbě motoru tak nemohu mít vše hned.
Chci věci na repas hlavy což se bude hodit i u jiných motorů. Hold nemám 100k za jeden měsíc na vše.
Pak stavím jiné auto který by mělo jet už v březnu na smyčku, to zrovna ohledně ventilů nic potřebovat nebude![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A také se musí vydělávat.
Druhou hlavu nechám až jí budu dělat celou najednou i s vodítky a sedly. Teď chci dělat trigger wheel na řemenici, převrtat setrvák, a vše potřebné připravit.
Chci věci na repas hlavy což se bude hodit i u jiných motorů. Hold nemám 100k za jeden měsíc na vše.
Pak stavím jiné auto který by mělo jet už v březnu na smyčku, to zrovna ohledně ventilů nic potřebovat nebude
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A také se musí vydělávat.
Druhou hlavu nechám až jí budu dělat celou najednou i s vodítky a sedly. Teď chci dělat trigger wheel na řemenici, převrtat setrvák, a vše potřebné připravit.
-> czechino 26.01.24 22:12:18: tak to si chceš koupit půlku strojní dílny a nebo stavíš hodně levný motor :-) Mě přišlo pár balíků na spodek a sem tak na 60 a vejde se to do jedný krabice od mlíka a rozhodně nekupuju to první,co na mě vyskočí na netu,takže vačku,kterých mám dalších několik beden prostě neřeším...musíš si mít z čeho vybrat a co zkoušet,pak to stojí za to :-)
A už si prorýpal druhou hlavu? :-)
A už si prorýpal druhou hlavu? :-)
-> Václav Vašák: Tak to jsem zvědavý na čas
Zkusím, chyby co jsem za pochodu postřehl vím také, je to první věc a pro pokus dobrý.
Vačka furt není na pořadu dne, chci vybavení ať si mohu alespoň něco dělat sám. No právě, i těch 12k je pro mě vcelku hodně
-> Bery: Já myslel že je to diskuzní fórum, tak jsem zmaten. Ovšem na jednu stranu povzbuzující komentář.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Zkusím, chyby co jsem za pochodu postřehl vím také, je to první věc a pro pokus dobrý.
Vačka furt není na pořadu dne, chci vybavení ať si mohu alespoň něco dělat sám. No právě, i těch 12k je pro mě vcelku hodně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bery: Já myslel že je to diskuzní fórum, tak jsem zmaten. Ovšem na jednu stranu povzbuzující komentář.
-> Bery: je to trápne. Viac Ti k tomu nepoviem. Škoda tohto fóra
Nápad dobrý al ľudia a ich egá dokážu zničiť úplne všetko
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Nápad dobrý al ľudia a ich egá dokážu zničiť úplne všetko
-> JuroSport: přečti si nadpis. někdo tu hlavu potrebuje upravit víc, někdo míň...
-> JuroSport 26.01.24 17:41:04: protože tahat za péra se tady může jenom někdo,ty méněcenní členové musí šoupat nohama a čekat na povolení :-D
-> czechino 26.01.24 11:01:12: Jo a abys nebyl smutný,...1 rok sem jezdil jedno evo,2 rok druhý evo,pak to ještě nějak na část sezony potunil a pak dal 4-klapku,takže jako jo,funguje to a funguje to dobře,pokud to beru se srovnáním na Mpi,na kterým sem začínal,ale má to svoje mouchy a limity :-)
-> czechino 26.01.24 11:01:12: Jo a abys nebyl smutný,...1 rok sem jezdil jedno evo,2 rok druhý evo,pak to ještě nějak na část sezony potunil a pak dal 4-klapku,takže jako jo,funguje to a funguje to dobře,pokud to beru se srovnáním na Mpi,na kterým sem začínal,ale má to svoje mouchy a limity :-)
-> Bery: nic v zlom ale tvoj komentár má podľa Teba aký prinos??
Dík za objasnenie![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dík za objasnenie
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
proč si nezavolate? nebo spolu nejdete na kafíčko..slintat..? ne že bych si myslel že se tu něco dočtu...ale těším se na výsledné představení projektu a nové objevy. zatím si tu můžete chválit svoje pipíšky jak by řekl ztracený Jiřík.
-> czechino 26.01.24 11:01:12: motor není problém,185/60 tam odprotektoruju,to je prostě už moc hubený na okruh a na Křivoklát tak akorát se špalíkem pod plynem :-)
Sání vyzkoušej,když ti vybleju,co to dělá,nebudu vědět,jestli to nedělalo jenom mě a prostě záleží,co a jak nakonec uděláš za motor,ale z mého pohledu tam je nejenom jedna chyba,ale třeba ti to fungovat bude.Je to pak i pro mě zajímavé,když někdo dělá tu samou věc jinak...vývojová střediska taky nesdílejí informace a pak ty auta jedou stejně,i když jsou uplně jiné.
A co nakonec bude za vačku?Když bude drahá,tak mě to celkem mate,protože těch 10-12 litrů se v takovým motoru prostě ztratí jak nic,tak to budeš mít vačku za 30 vykládanou diamantama? :-D
Sání vyzkoušej,když ti vybleju,co to dělá,nebudu vědět,jestli to nedělalo jenom mě a prostě záleží,co a jak nakonec uděláš za motor,ale z mého pohledu tam je nejenom jedna chyba,ale třeba ti to fungovat bude.Je to pak i pro mě zajímavé,když někdo dělá tu samou věc jinak...vývojová střediska taky nesdílejí informace a pak ty auta jedou stejně,i když jsou uplně jiné.
A co nakonec bude za vačku?Když bude drahá,tak mě to celkem mate,protože těch 10-12 litrů se v takovým motoru prostě ztratí jak nic,tak to budeš mít vačku za 30 vykládanou diamantama? :-D
-> Václav Vašák: Není to sice čtyřklapka, ale neříkej že to bude horší jako origo. Případně rozepiš proč je nevhodné?
Máš pravdu, proto se snažím udělat to takhle ,,levněji,, a nenápadněji než dávat ITB.
Navíc vačka bude drahá sranda bez které to už nepůjde.
F1 určitě ne, jen co prostě půjde. Já to stavím také ze sériového základu a jak stále píšu nepočítám s ničím extra i když věci jako vačka chci mít dimenzované.
Ono zda je tvůj plán v Mostě 2:02 už to chce vcelku nabušený motor. Kór zda to auto neváží kolem 700kg.
Nemusíš nazouvat chemlonky, ale kvalitní semislick na kterém pak odjedeš domu a dáš si cestou ještě Křivoklát
www.pneuok.cz/pneumatiky/ .../185-60-r-13-advan-a052 -80v-letni-kod-r6087?gad_s ource...
Máš pravdu, proto se snažím udělat to takhle ,,levněji,, a nenápadněji než dávat ITB.
Navíc vačka bude drahá sranda bez které to už nepůjde.
F1 určitě ne, jen co prostě půjde. Já to stavím také ze sériového základu a jak stále píšu nepočítám s ničím extra i když věci jako vačka chci mít dimenzované.
Ono zda je tvůj plán v Mostě 2:02 už to chce vcelku nabušený motor. Kór zda to auto neváží kolem 700kg.
Nemusíš nazouvat chemlonky, ale kvalitní semislick na kterém pak odjedeš domu a dáš si cestou ještě Křivoklát
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
www.pneuok.cz/pneumatiky/ .../185-60-r-13-advan-a052 -80v-letni-kod-r6087?gad_s ource...
-> czechino 25.01.24 19:18:56: za 1-tohle ti nebude fungovat a za 2-mohl sem ti prodat to svoje,ušetřil by sis práci :-) Hele já vymyslel taky dost věcí,pár se jich i časem objevilo nezávisle na mě,ale než sem je nepřímo začal prodávat na netu,tak sem si uvědomil,že se to nikdy nevrátí finančně a taky mám už trochu jiné životní priority :-) A hlavně F1 se z toho žádnýma dílama nikdy neudělá,pokud ten motor nebude z gruntu a to fakt u škodovky nemá význam.
Tuním na sériovém základu,to mě baví a má smysl,stavět speciál od nuly,nedělám škodovku :-)
A dobře,nazujeme všichni chemlonky 155R14 a pozná se,kdo umí řídit,když nezáleží na gumách ;-)
Tuním na sériovém základu,to mě baví a má smysl,stavět speciál od nuly,nedělám škodovku :-)
A dobře,nazujeme všichni chemlonky 155R14 a pozná se,kdo umí řídit,když nezáleží na gumách ;-)
-> Václav Vašák:
-> Václav Vašák: To mě také napadlo, přívstřik vodíku
Tak zase vím limit, původně jsem chtěl hlavu říznout na pásovce ať vidím kde je to kritické.
Bavíme se o street legal autech, ne závodničkách. To je tady pak Skopcká 130RS co tam dala 1:58. Šířka pneu není už podstatná, máš různou váhu, výkon, přítlak atd.. k tomu vybíráš rozměr.
Navíc rozměr jde dopsat do TP, pneu bez homologace nikoliv.
Vždy můžeš jít dál, viz. Urbi a jeho vývoj co zde psal. Pak máš aero, brzdy, rozvážení, kompozitové věci spojené s váhou a zase spoustu dalšího, plus zlepšení řidičských schopností.
Jen tak pro příklad zde dám YT kanál kde je vidět jak time attack řeší v zemi zaslíbené. Jsou tam exkurze dílen i přímo dění, tak by to za mě mělo fungovat všude a ano, ty auta ve většině již street legal nejsou, ale furt mají E homologaci na pneu.
Foto sání klíďo dám, třeba mě někdo poučí. Ale rovnou vím že tvar není ideální. Zúžení k poslednímu válci by bylo minimálně třeba.
-> Václav Vašák: To mě také napadlo, přívstřik vodíku
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak zase vím limit, původně jsem chtěl hlavu říznout na pásovce ať vidím kde je to kritické.
Bavíme se o street legal autech, ne závodničkách. To je tady pak Skopcká 130RS co tam dala 1:58. Šířka pneu není už podstatná, máš různou váhu, výkon, přítlak atd.. k tomu vybíráš rozměr.
Navíc rozměr jde dopsat do TP, pneu bez homologace nikoliv.
Vždy můžeš jít dál, viz. Urbi a jeho vývoj co zde psal. Pak máš aero, brzdy, rozvážení, kompozitové věci spojené s váhou a zase spoustu dalšího, plus zlepšení řidičských schopností.
Jen tak pro příklad zde dám YT kanál kde je vidět jak time attack řeší v zemi zaslíbené. Jsou tam exkurze dílen i přímo dění, tak by to za mě mělo fungovat všude a ano, ty auta ve většině již street legal nejsou, ale furt mají E homologaci na pneu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Foto sání klíďo dám, třeba mě někdo poučí. Ale rovnou vím že tvar není ideální. Zúžení k poslednímu válci by bylo minimálně třeba.
Přitom ty zánovní slicky ve 13" stojí pár korun![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> czechino 25.01.24 10:21:27: a kde jsou fotky? :-) A tak udělej ještě 3 díry pokud to je v sání a máš okysličování vodou :-) Ale nesmí být 2x2cm,to by potom rychle došla náplň a ta cisterna na kouli by ten čas moc nevylepšila :-)
A to řekl kdo,že musí mít E?Ale všeobecně "E" je blbuvzdornější a bezpečnější a taky je krapet rozdíl "E" 175/60R13 a nebo "E" 245/40R13 :-D Takže uplně neni podstatné,jestli tam to "E" je a nebo neni ;-) Tyhle věci už dávno neřešim,je to pouze o možnostech majitele a když má na 10-ku za gumu a elektronový disky,tak bude holt rychlejší,mě pak maximálně může hřát,že tomu tak nebude,ale osobně nejsem ochoten udělat pro čas všechno a ne vždy dosáhnutí cíle znamená radost...pak už nemáš kam jít dál.
A to řekl kdo,že musí mít E?Ale všeobecně "E" je blbuvzdornější a bezpečnější a taky je krapet rozdíl "E" 175/60R13 a nebo "E" 245/40R13 :-D Takže uplně neni podstatné,jestli tam to "E" je a nebo neni ;-) Tyhle věci už dávno neřešim,je to pouze o možnostech majitele a když má na 10-ku za gumu a elektronový disky,tak bude holt rychlejší,mě pak maximálně může hřát,že tomu tak nebude,ale osobně nejsem ochoten udělat pro čas všechno a ne vždy dosáhnutí cíle znamená radost...pak už nemáš kam jít dál.
-> Václav Vašák: Gumy dělají hodně, ale nezapomínej že musí mít E homologaci, cheatovat s čistýma slickama se nepočítá. Já tam vždy taky jezdil se spolujezdcem, ale ne ve Škodovce, v ní to udělá opravdu dost
Je asi zkusím, že se to rafne je v rámci pokusu hold.
Udělal, školáckou chybu - profrézoval se do vody v zatáčce
Hlavu už mám jinou a udělám to najednou s vodítky a sedly. Hold první hlava padla v rámci nezkušenosti ![174](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/174.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je asi zkusím, že se to rafne je v rámci pokusu hold.
Udělal, školáckou chybu - profrézoval se do vody v zatáčce
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![174](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/174.gif)
-> czechino 24.01.24 21:32:42: no naposledy když jsem dal jenom lepší gumy,tak bylo těch 10s dole,stejně tak,když se dal lepší motor a převodovka,teď bude ještě lepší motor a převodovka + gumy a pořád tady mám možnost odlehčit o 100kg vyhozením spolujezdce,podle mě to půjde,když se nebudou lidi motat před světlama.Samo vím,že ty sekundy se sundávají hůř,čim jich je míň,stejně jako se koně hůř přidávají,když jich je víc :-)
Tyhle věci se už vyrábí,ale nabouchej to tam a vem na okruh,buď se to tam rafne nebo ne :-)
A už si aspoň něco udělal na hlavě?Třeba Generální Omytí?
Tyhle věci se už vyrábí,ale nabouchej to tam a vem na okruh,buď se to tam rafne nebo ne :-)
A už si aspoň něco udělal na hlavě?Třeba Generální Omytí?
-> Václav Vašák: O 10s už je morda, to jsem zvědav
Já stojím na vybavení, chci pneumatické vibrační kladivo a frézy na sedla. Sání jsem dnes vyzvedl u kamaráda co ho potigoval. Asi ho fouknu wrinklem.
Jaké dáváte kratší vodítka? Zda to není tajemství know-how.
Mám zálusk na tyhle: www.autokelly.cz/Product/ .../12931636
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Já stojím na vybavení, chci pneumatické vibrační kladivo a frézy na sedla. Sání jsem dnes vyzvedl u kamaráda co ho potigoval. Asi ho fouknu wrinklem.
Jaké dáváte kratší vodítka? Zda to není tajemství know-how.
Mám zálusk na tyhle: www.autokelly.cz/Product/ .../12931636
-> czechino 22.01.24 11:34:40: jo teď už 2-roky starý pokus,doufám,že to letos bude o 10s méně :-) 3-5s se mohlo srazit na podzim,ale prostě to časově nevyšlo,tak snad letos,škoda,že se už jezdí jenom 1x za rok.
-> Václav Vašák: Každého baví něco a tak je to správně
Most je bezva, řidičsky jednoduchý, ideální k porovnání schopnosti vozu.
Ty máš teda 2:12, uvidíme co můj pokus
Téma se lehce opustilo, dneska beru brusku a dodělám kanále.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Most je bezva, řidičsky jednoduchý, ideální k porovnání schopnosti vozu.
Ty máš teda 2:12, uvidíme co můj pokus
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Téma se lehce opustilo, dneska beru brusku a dodělám kanále.
-> czechino 21.01.24 18:17:03: a mě osobně Ring nic neřiká a tahat auto za moře,abych se svezl tam,kde bych chtěl je hovadina,...takže se spokojím s Mostem a pokud na to budu mít někdy čas,tak vyrazím konečně na to Brno,ale tam by to asi už chtělo opravdu maximálku 200km/h a pak je otázka,jestli budu mít čas měnit převodovku podle toho,na jaký okruh pojedu.
Ale s hlavou to nemá nic společnýho :-)
-> Milan 136 21.01.24 20:09:50: No více méně ničím,USA má holt Small block do 6,6 litru a škodovka do 1,4 litru a neni pravda,že by se z toho 6,6 nedalo dostat třeba 700hp přirozeným plněním,ale 120-ka umí líp projíždět zatáčky jak mustang,když porovnám sériová auta z 80-tek...prostě každý má něco a ameriku budu vybírat právě kůli motoru a pálení gum na křižovatce,na okruh vemu třeba Caterham...a právě proto mám 120-ku,protože chci ;-)
Ale s hlavou to nemá nic společnýho :-)
-> Milan 136 21.01.24 20:09:50: No více méně ničím,USA má holt Small block do 6,6 litru a škodovka do 1,4 litru a neni pravda,že by se z toho 6,6 nedalo dostat třeba 700hp přirozeným plněním,ale 120-ka umí líp projíždět zatáčky jak mustang,když porovnám sériová auta z 80-tek...prostě každý má něco a ameriku budu vybírat právě kůli motoru a pálení gum na křižovatce,na okruh vemu třeba Caterham...a právě proto mám 120-ku,protože chci ;-)
-> Václav Vašák 21.01.24 17:39:42: Obsahem určitě ne