Uprava hlavy

prohledat
252 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 12.01.2008 do 10.02.2024, založil/a Tampajs
řadit dle data
18:17:03
21.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: To ano, jak když kamarádovi s korvetou řeknu že ten motor ve Feluš je vlastně ,,stejný,, 3
Co vím tak existoval snad Rapid kde někdo udělal v8 ze dvou Favoritů a fungovalo to.
Uznávám to, ale nechává mě to klidným.. to mě víc baví jezdit s 50kw Feldou po ringu.
17:39:42
21.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 21.01.24 14:21:27: akorát se asi obsahem ani počtem válců nikdy na úroveň USA OHV nedostaneme,ani kdyby začalo v pekle sněžit :-) Takže je to podobné,ale není to stejné,ta fyzika plnění 300ccm nebo 1000ccm válce je trochu jiná a u drag car to je většinou ještě o dost víc :-)

A já sem na pár závodech byl a stojí to za to,nemyslím TDi octávie po chipu,ale pravý V8 a tisíci koněma a když ti vaří vnitřnosti a sotva to běží na volnoběh a jako nic proti ježdění "doleva" :-) Přitahuje mě všechno co jezdí rychle :-)

Nascar flyby at high speeds
14:21:27
21.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: Určitě to nehaním, jen je to disciplína co mě nikdy nevzala, stejně jako NASCAR.
Ovšem učit se od US úpravců práce na motorech špatné není, OHV jako OHV 1
13:42:27
21.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 21.01.24 11:36:47: já ti nevím,urazit 400m za 5-6s se mě zdá celkem cool,zvlášť když je to z nuly :-) Samo v případě škodovek je fajn přidat tam ještě jedničku no :-D
11:36:47
21.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: To zní jako děsná nuda, u mě byl většinou motor až to poslední. Hold u Škodovky to tak být nemůže. 1
08:41:40
21.01.2024
JuroSport
-> Václav Vašák: ok, to beriem.
21:26:39
20.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 20.01.24 19:24:22: Drag racing ;-) Nikdo ještě nevymyslel věc,při které se auto hýbe a více záleží na motoru,jak se musí zatáčet,už to tak podstatné není :-)

-> JuroSport 20.01.24 20:11:18: Nejen v mém případě to jsou osobní zkušenosti,ale proč to řešit tady.
20:11:18
20.01.2024
JuroSport
-> Václav Vašák: pomoc je fajn. Nik učený z neba nepadol, len akosi nepochopím tu ironiu, narazky a zhadzovanie seba samého ale ok. Každý máme svoj prejav prezentacie a komunikácie
19:24:22
20.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: Je to pravda, ale zase se optávám na věci které konkrétně dělám a ověřuji postup práce.
No je toho hafec, sice ty ceny jsou už lehce mimo, ale s tím nic neuděláme. Stopky neojebeme 5
Sprinty, to neznám, to se jezdilo v rychle a zběsile 1 ne?
18:19:01
20.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 19.01.24 20:18:33: "Teď už mě sere že více píšu jak postupuji, to není můj styl."....a o tomto už min. v předchozím příspěvku mluvím ;-) Hele na Most se už jezdí mimo DOD a sprinty jsou pro pozéry...tak jsi moc nevybereš,já taky říkám,že ty stopky prostě neojebeš :-)

-> JuroSport 19.01.24 00:53:48: Nechápu,co to má znamenat,ale snažím se třeba "pomoct" člověku,který mě stojí za to,abych zde ztrácel čas...stačí?
12:36:16
20.01.2024
czechino
-> MVM: No v to doufám, ale počítám že první motor na to asi nedosáhne.
11:38:13
20.01.2024
MVM
-> czechino 20.01.24 11:23:28: Aha. Totiž po celou dobu jsem si myslel že to bereš na litr..
11:23:28
20.01.2024
czechino
-> MVM: Zatím doufám že z 1.4. Ovšem komponenty by měly mít na více, bude to překvápko.
11:12:44
20.01.2024
MVM
-> czechino: Jen pro jistotu. Těch 100PS/1 litr. Nebo z 1.3?
11:03:04
20.01.2024
czechino
-> Petr Urban: Jo tak, to jsem zase pomotal pojmy s dojmy.
Ano, praxe v tomto je nulová, proto zkusím postavit první motor a nějaké ty poznatky aplikovat. Plno věcí nebude správně s tím počítám, je to hold o té praxi a testování.
A jak píšu, spíše počítám s neúspěchem jít dál přes 100ps z důvodu nezkušenosti. Zásadní je nevzdávat to po prvním zklamání.
Na součástky jsem zvědav a je hezké že se to posunuje dál a dál, díky za to 4
07:59:18
20.01.2024
MVM
-> Petr Urban: Peťo známé se. To slůvko "vymyšlený" je potřeba brát z různých úhlů pohledů. A sice myšleno tak, že je naprosto do detailů ten motor prozkoumaný a že jsou známá jeho veškerá silná, ale hlavně slabá místa. A ano přesně o těch píšeš.. Jako o dílech které jsou "ve hře". Hra,která má na začátku jednak jiný (obecně lepší) materiál, jiné zpracování, povrchovou úpravu , geometrii..a pod. Tzn tim jsem chtěl říct, že pro další vyšší level je nutný sáhnout do financí a individuálního vývoje a výroby. Což jak píšu je JEN o penězích..
Ale tam potom klesá podíl sériových součástek a začne být nutností specifických dilů.
(Zkrátka vycházím z urcitych zastaralých úprav, kde byla jen možnost někde ubirat materiál ze sériového dílu a nesériový dil nebyl povolen nebo jen přesně definovaný dil)
Pokud je volné pole působnosti, tak se prostě může stát v technické rovině cokoliv, a když to někdo zaplatí..vyrobí se série nových upgrade závodních dílů...
upraveno 1x, naposled 20.01.2024 08:02:44
04:51:32
20.01.2024
Petr Urban
-> czechino: Myslím sání - hlava - přechod, dělám si přesný značky a když mi někdo na brzdě pomáhá a zapomenem... Pak vlastně náhodou zjistíš co to dělá, ono je taky rozdíl kde vznikne hrana a na jak velkém průměru - také jakou rychlostí proudí směs, v obřích průřezech se zvládne nějaká nepřesnost ztratit, protože prostě nevznikne tak veliké nežádoucí turboletní proudění, které by významně seškrtilo průtočnost.
Trošku o tom mluvíš, jak kdyby se dalo načíst 5angle, 3angle a víš ... možná 50 knížek jen o úpravách, 200 diplomek, x všech věcí sleduji z světa 10let a každý měsíc sem stejně překvapen na brzdě nějakou realitou co sem "nevyčet a nenakoumal někde dopředu", že se pořád něco zkouší a pořád se učíš a když s tím přestaneš - nastává vyhoření nebo druhá polovina má lidí má nos nahoru už jen co postaví jediný 130HP motor a jsou z nich mistři světa na všech portálech. Udělat 100hp z 1000ccm už na těchto motorech není s dnešním všeobecným věděním a dostupností dílů takový problém i pro "né zcela zainteresovaného" Pokorně bádat a zkoušet, na poprvé nemusí být posvícení, ale to nevadí... Je dobré nedávat si přemrštěná očekávání.

S výdrží když je v motoru Fab. klika a pohlídáním si provozních podmínek (teploty, tlak, olej, mísící poměr, předstih) najede i tato koncepce nevhodná snad v všem a na každém dílu bys našel nedostatky, veliké porce závodních km s velkými výkony a krouťáky. Samozřejmě základ je strojařská věc - všechny souosoti, povrchy po sobě jdoucí, roviny atd. - to je na 1 místě, pak až zvyšování plnící účinnosti, zvyšování otáček a snižování ztrát, i tak do vady v nějakém dílu nenahlídneš.

-> MVM: Čoveče s tím "všechno vymyšlený" se to teď snažím s kámošem překonat právě, budou zákazkové úplně jiné tyčky, zdvihátka - váha dolů,tuhost nahoru, náhonový kolečka na komínky, už jsou ve výrobě jiná čerpadla co dávají více oleje a přitom méně zatíží záběr z vačky. Ve hře jsou frézovaná vahadla z kusu s jiným poměrem přepákování a možná, pokud to tam bude nějak možné uchytit, zmizne řetěz a budou tam tři kola... Takže ve hře jsou teď zajímavé věci a jsem rád že jsem narazil na zapáleného nástrojaře a dáváme do kupy dokumentaci. V poslední možnosti jsou také vložky z úplně jiného materiálu a jiných přesností. Klikovky frézované z kusu přijdou v únoru. Ty srandy budou něco stát a jen pro nejbližší známé, kterým věřím.
20:18:33
19.01.2024
czechino
-> Petr Urban: Dobře, každá kravina dobrá a udělám to tenčí do tlustšího.
U S myslíš motor BMW? To by mě zajímalo…
Chápu a dosti jsem teď četl a študoval, 5 angle valve job, 3 angle, zakulacené sedlo. 85% - 90% průměru kanálu těsně pod sedlem, vyčnívající sedlo do spalováku atd.. to jsou věci které budu muset hold testovat a bez CFM stroje je to pak o tom dynu.
Až teda přijde na řadu finální výběr vačky zavolám, bude to nejlepší.

-> Václav Vašák: Jo tak, jsem to teda špatně pochopil.
Já zatím na kšeft nic nedělám, neříkám že by mě taková práce nebavila, ale jsem hold začátečník a nedokážu garantovat absolutně nic.
Vše otestuju u sebe, proto tady zmiňuji ten Most a plno dalších pouličních výtržností s tím motorem.
Až budu tušit co a jak, mohu tyhle věci dále nabídnout.
A naplkávat si nic nenechám, o motorech vím dost. Jen zatím ne tolik abych tady s jistotou řekl že z malorážky typu Škoda OHV dostanu 130ps. Nikdo učený z nebe nehapal.
Chci koupit vačku dimenzovanou na tento výkon a je mi vcelku fuk od koho, s nikým co to nabízí nejsem kámoš. Udělat sání a pak nám zbývá hlava a výfuk. Odladění bude špičkové.
Náledně je to o výdrži typu dimenzované ojky, nepraskající vahadla díky zdvihu, těsnění pod hlavou a zase plno dalších faktorů které s sebou nese praxe.
Mě tohle baví, už na střední jsem si portoval fichtla jelikož pro mě byl orgasmus mít celou dílnu vč. obráběcích strojů k dispozici, v 15. Furt musím něco tunit a vylepšovat.
Teď už mě sere že více píšu jak postupuji, to není můj styl.
Jakmile bude výsledek, hodím to sem a buď se můžete zasmát, nebo třeba i koukat.

-> MVM:
U tebe vím že zkušenosti máš, přeci jen sleduji virt téměř 15 let a všechny témata kde se řeší cokoliv sypacího mám přečtené a nebýt lidí jako ty tak sem nechodím. Doufám že někdy třeba v Brně na okruhu pokecáme a řekneš mi o tvé práci a hlavně zážitcích více. Mladý lidi by tohle měli vědět a dozví se to jen od lidí jako ty, nebo který zmiňuješ. Už u Čepka jsem se snažil rozjet téma freestyle a jaké to vše bylo. Obdivuji Českou motoristickou historii a doufám že k ní něco malilinko přispěju.
Jinak opět díky za koment, udržme tady tuhle diskuzi pro případně další co je to zajímá jako mě a může je to nakopnout správným směrem.

-> JuroSport: Nepřijde mi to nějak děsný, asi v tom nic extra nehledám. Ano, sleduji tu vyostřenost mezi členy, já bych tyto kauzy řešil na okruhu v Mostě. Postav auto, nasaď šoféra a přijeď. Jako v Japanu, čest svojí dílny je na času. Ovšem chápu že plno lidem to za to nestojí. Zase by byla sranda 1
19:37:19
19.01.2024
JuroSport
-> MVM 19.01.24 18:07:30: úplný súhlas. Tak ako vravis, je to len a len o prachoch a slabinách ktoré ostali. Tym myslim, ze dnesne moznosti su inde. Napr vtedajsie vačky 300-320 mali 6-6,6mm
Dnes zozenies 7,5mm ale aj viac
No pokial ostavas v seriovom bloku, tak v skodovke ide stále o 3x ulozeni kluku (pokial nie si štastlivec a nemas prototyp favo s piatimi ložiskami). A teda ako pises, ked dnes stavias motor pre seba a svoju radosť možeš urobit vacsi objem, pouzit vacsie ventily, vačku s vacsim zdvihom kde pri soravnej kombinacii dosiahnes efektivnejsiu plniacu účinnosť. Na strane druhej, je dobre nezabudať na čo tie motory boli v danej dobe dimenzované, na aký výkon a teda je dost možné a pravdepodobné, že pri “tlačení na pilu” možu nastať problémy a slabiny danej koncepcie sa zvýraznia, a možu spôsobiť totallnu škodu motoru. Fabrika stavala motor na závod, pripadne na sezónu a mala nejeden záložný. A väčšina z nás si ho chce užívat dlhsie ako sezónu.
-> czechino: takže držme si palce, nech tam čosi na skáče a hlavne nech to vydrží čo najdlhsie4 22
18:07:30
19.01.2024
MVM
-> czechino: Jen Ti zkusim naznačit jednu skutečnost. Za svoji 20.letou profesní činnost v motoristickým sportu na úrovni MMČR a v několika německých pohárech. Jsem se naučil, že pokud chceš něco dosáhnout a neztrácet čas (=peníze) . Musíš spolupracovat, nebo učit se od nejlepších. V žádném případě se nechci chlubit kde všude jsem se dostal. Že jsem byl ve vývojovým centru Weissach Porsche 2x na školení a viděl ty dilny kde se teprv stavi vyvojovy prototypy atd. Že se s nekterymi techniky dodnes znam.. Že jsem začínal na formuli Škoda a motory nam dodával člověk (motorář) z fabriky.. atd. JA jsem si motory, který se v závodě zničily.. několikrát odkoupil za cenu "vačky"... Ale pritom jsem se snažil ze šrotu vyzkoumat jak se "dělá" ze Škodovky závodní motor. A věř že mi to moc pomohlo..
Tim padem chci jem říct.. Že 90% lidí [motorářů] se snažilo dostat na úroveň/parametry fabriky. Notabene oni ti motoráři po revoluci byli(jsou) lidi,dnes staří Páni, kteří v tý době v Česaně ty motory dělali. A ssebou si vzali know how. Včetně vaček, výfuků a jinych důležitých věcí. Tzn.Postupem času se to rozptýlilo a vzájemně okopirovalo a u vacek modifikovalo do dnešní podoby. Nikdo nevymyslí nic světobornyho na OHV. Co šlo bylo dávno vymyšlený . JEN je dneska jiná doba jiná dostupnost materiálů a CNC obrábění. Tzn. Pokud jsou peníze a možnosti,můžeš si nechat z kusu duralu udělat blok,hlavu, z kusu oceli CNC klikovku.. Dneska je jen vsecko otázka peněz. A je jen rozdíl v ÚPRAVĚ motoru - A nebo ve zcela nové stavbě motoru z nově navržených dílů..
Takže ono je to "jen" o tom kolik do toho projektu pustiš (jsi ochoten) pustit žilou...
A jelikož nestaviš motor podle žádných FIA nebo jinych homologačních předpisů.. je vše povoleno.
Čimž mířím k tomu, že byly časy, kdy Národní formule musela mít kromě pár přesně definovanych součástek všecko sériové. A věř že v pohárových zavodech jsou technici schopni přijít a řici si o kontrolu např.hmotnosti nebo rozměru některé soucastky. Např setrvačníku. (A věř že opravdu v 5hod odpoledne se ti vážně nechce rozebírat auto jen proto, že ma nekdo pocit že ti chce zvažit treba setrvak, a zase si to můžeš poskládat zpatky...3 ) to jen na rozveseleni
00:53:48
19.01.2024
JuroSport
-> Václav Vašák:
“Ty nedostaneš medaily, ty si zasloužíš řád!!!”

Neviem prečo toto robíš,
Ale fakt Ti to ide.
16:14:35
18.01.2024
JuroSport
Až do tohto príspevku som si vravel, že je tu konečne debata, ktorá má nejaký prínos a úroveň príspevkov, ktoré majú nejakú hodnotu a smerujú niekam. Práve zhasla fajka, ďakujem.
15:03:24
18.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 18.01.24 10:27:40: počkej,já říkám slícovaný výfuk k těsnění,ale příruba výfuku menší,jak ono těsnění :-D No a potom uděláš všechno asi dobře,dáš tam sání přesazené o 5mm,protože při výrobě výpalku ujela ruka a sání máš prostě menší,ale dostals to do rukou a dělej s tím co chceš,výfuk podle svýho návrhu,byť podle výfukáře to nikdy nepojede a máš 132hp a 150nm na 1,3 :-D Ale pokud chceš konstantní výsledky,musíš dělat věci stejně a o tom to je,...děláš to na kšeft,tak neděláš pokusy na zákazníkách a něco garantuješ,vždy tu nejnižší možnou hodnotu,pokud máš pak na brzdě o 10hp víc,zákazník je spokojený a vrátí se znovu.Ale pokud máš něco za sebou,prostě nebudeš někomu na netu cpát do hlavy,že to musí udělat tak nebo onak,protože víš,že TOP výsledky můžeš mít i s tím,co by v rámci teorie nikdy nemělo fungovat ;-) Proto ani nemůžeš mít adekvátní porovnávací výsledek v rámci dílů,...pak je pouze otázka toho,proč některý díl funguje i když většinu věcí okolo posereš a některý musí mít přesně to,co ti kdo naplká a i tak to nikdy nebude fungovat stejně dobře ;-)

PS: udělej to tak,jak jenom ty uznáš za vhodné,protože nikde není psáno,že to někdo dělá prostě tak,jak se má a stejně taky,že to zrovna ty neuděláš líp/nejlépe...a zrovna hlav naboucháš snadno několik,pokud budeš vycházet ze série stejného odlitku (třeba 1,3Mpi,fábia,favorit) ;-) Je tam příliš mnoho proměnných,aby se dal udělat nějaký ucelený závěr a nikdo nevyzkoušel všechno,jede výrobu toho co funguje a proč by mrhal financema na vymýšlení něčeho jiného ;-)
upraveno 1x, naposled 18.01.2024 17:59:41
10:47:28
18.01.2024
Petr Urban
-> czechino: výfuk. kanál může být menší než pokračující svody, nemá to velký vliv, ale u S sem sledoval jiný problém, stačilo na brzdě nedodržet označenou pozici sání a bylo to vidět v grafu po opravě. Nejstěžejnější místo hlavy bude však vzdy vše okolo tvaru ventilu, sedla, co je před sedlem v kanálu za tvar a co je za sedlem v spalováku a tam vidím většinou nejvíce "chyb"
Osobně budu klidně rád, když vyměnis nějaký komponent za můj, dodrzis však věci kolem - zaperovani, KP apod. a dáš referenci. My už na brzdě porovnávali takle moc věcí, vc. právě vaček a myslím že tolik informací, kolik se ke mě mohlo dostat.... No jsem za to pokorný a vděčný a pak když čteš něco i tady nebo jinde a ses více seznámen s fakty a máš natestováno, tak nemáš tu chuť do té někdy úsměvné one man show obdivujicího sama sebe před všemi ostatními, přispívat tím co byly "vydřené informace"
upraveno 1x, naposled 18.01.2024 10:50:52
10:27:40
18.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: No vidíš a tohle je tady super se dozvídat ty vlivy různých průměrů a délek, jak jsem psal 150ps z 1.4 a roztáhnuto až na tísko, teď ty 138nm z 1.3 také slícováno. Teď už to ale neděláš. Bude to niance kór u našich motorů. Opět díky za zkušenost 4
23:41:13
17.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 17.01.24 18:56:08: pak je otázka,jestli ta pravda není mnohem prostější :-) Ale když to tak vemu,tak já na prvním motoru taky roztáhnul sériový kanál výfuku až k těsnění a potom nasadil výfukový svod,co byl z 35-36mm trubek a vznikla mě hrana opačná...kanál byl vetší jak výfuk.No a 138Nm na 1,3l s dvoukomorákem jsem od tý doby nikdy neměl :-D
18:56:08
17.01.2024
czechino
-> JuroSport: No určitě je dobrá jedna brzda, já zatím mám origo motor tak to asi nemá smysl dávat brzdit. Po postavení a silničním odladění tam pak zajedu a případně i doladím. Momentálně je to daleká pohádka která je teda vhodná řešit pak ve vedlejším tématu.
Beztak to dřív vidím na ten Most 1

Každý to asi dělá jinak, ale jen jedna cesta bude správná. Už jsem kamarádovi dovezl hlavu ať mi ji lehce doobvaří a nechám hranu. Je to vcelku logické když si to člověk teď představí a když se dívám na lidi co o tom točí videa jako David Vizard (který řeší USA OHV), nebo čtu fóra a to samé se tam píše, pak se podívám na závodní motory a hranku i když malou mají (Millington, S motory BMW atd..) Spíše u našich malých motorů to neudělá tolik a těžko si toho člověk třeba i na dynu všimne a o to je vhodnější jakoukoliv nianční prkotinu řešit ať ty upocený koně lezou.
Každopádně dyno by povědělo nejvíce.

-> Václav Vašák: Já to dával jen za příklad že to není asi průser mít je roztáhlé na těsnění, otázka zda je to slícované, nebo je výfuk vyportovaný aby tam hranka byla, to bychom to museli vidět po použití zda je tam očmouzená. U sacího je to vhodnější, tam je to zase naopak vůči výfuku. Zásadní je rychlost kterou to narveš pod ventil a nechceš aby ti to výfuk tlačil zpět protože není hranka která to ,,přibrzdí,, 1
Jo mít takovou CFM mašinu, to by se dělaly kanály 22

Pro porovnání Millington racing engine a Yamaha R1 kde víme že Yamaha dělá nejlepší hlavy světa a oba jsou to vysokootáčkové motory. Hranka je převážně v dolní oblasti.
zvětšit Uprava hlavy - obrázek od czechino vložen 17.01.2024 18:56:08
upraveno 1x, naposled 17.01.2024 19:54:10
17:19:53
17.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 17.01.24 10:32:48: jestli chceš nabrzdit 150-koní,máš je mít :-) Tohle sem prostě netahej,od toho je téma vedle na trhání občanek...řeknu to asi takle,...osobně to dělám asi jako Čepek,byť nemám tušení,v jakém rozměru kanál pokračuje dál k ventilu,ale nevím,proč bych měl výfukový kanál lícovat,stejně tak kolikrát to nemá cenu ani u sacího,protože jsou důležitější věci,jak "lícování".

A ty jediné "správné" výfukové svody beztak mají rozměr těsnění,i když necháš kanál sériový...to pak můžeš dělat zakázkově každý šroubek na motoru a dopadnout jako já :-D Snažší je vyjít z něčeho co koupíš na netu jako to dělá každý.
11:49:09
17.01.2024
JuroSport
-> czechino 16.01.24 21:57:23: Tak ako Ti bolo poradené, porovnávať porovnateľné. Teda najlepšie na jednej brzde porovnávať vplyv vykonaných zmien na motore a ich rozdielny vplyv na výkon. Avšak tiež to asi nestihneš v rovnakých podmienkach, to by si musel zachovať všetky premenné, teda urobiť meranie v identických podmienkach (počasie, teplota, tlak, rovnaké nastavenie motoru...) + odkchylka tzv. chyba v meraní, tým myslím, aj keby to iste auto odmeriaš tri krát po sebe, tak tam bude jemná odchylka.

Ja tiež plánujem odmerať feldu na tej istej brzde, a tiež som si vedomý, že to je do určitej miery neporovnateľné, na druhej strane je výpovedná hodnota merania urite vačšia akoby som to zobral zmerať niekam inam. Nejde mi až tak o konkrétne hodnoty ako o ten rozdiel medzi jednotlivými meraniami (s prihladnutím na vyššie uvedené).

-> czechino 17.01.24 10:32:48: k tomuto Ti tu asi nik presnú odpoveď nepovie. Každý to robí inak, každy motorár podľa seba a prirodzene bude obhajovať to svoje. Jediná možnosť je urobiť jednu hlavu, najprv s hranou, a potom to roztiahnuť a porovnať, na tom istom motore rovnakom nastavení.
To mi vychádza ako jedina možnosť ako dospieť k nejakému relevantnému záveru.
Myslím, že medzi uvedenými hlavami nebude iba tento jeden rozdiel a nezabúdaj, že hlava je jedna z mnoha vecí v "skladačke". Možno trepnem úplne mimo ale je napríklad možné, že tento rozdiel, ktorý uvádzaš nemá vplyv na celkový výkon ale hrana môže mať pozitívny vplyv napr. na priebeh a nárast krútiaceho momentu v celom spektre otáčok (najmä v malých a stredných). (nekameňujte ma, to bol príklad)
Ja som urobil tiež vyfukové kanale o malinko menšie ako tesnenie, a teda tiež tam vznikna mala "štrbina"
upraveno 1x, naposled 17.01.2024 12:01:52
10:32:48
17.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: No rozumný bych byl kdybych nevymýšlel neustále tunění stroje který jen žere prachy, ale vždy si říkám, nefetuju, nechlastám jen sypu v autech a vymýšlím jak budou sypat lépe.

Abychom se drželi tématu a toho že moje inteligence byla pomalejší jako ruce.

Jak tady lidi vidí lícování výfukových kanálů?
Ono člověk celý život čte jak se to lícuje až si to ani neuvědomí a udělá to automaticky také. Co jsem teď už desítky hodin za poslední měsíc ponořený do problematiky portování, zjistil jsem z plno zdrojů (samo že po dvou zřejmě zmršených kanálech) že výfuk by se za žádnou cenu neměl lícovat na těsnění aby zůstala hrana kvůli zpětnému reverznímu návratů plynů do výfukového portu kde ta hrana to zbrzdí, jinak laicky řečeno to tam vlítne se vší parádou a vytlačuje to spaliny zpět do spalovacího prostoru. Kam jsem se nedostal je, jaký vliv na to mají dobré svody.
Pro příklad hlava Motor-excel kde ta hrana je zachovaná a hlava Mirda který má odbržděno 150ps a má to slícované na těsnění.
Názory?
zvětšit Uprava hlavy - obrázek od czechino vložen 17.01.2024 10:32:48
01:43:28
17.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 16.01.24 21:05:02: seš dost rozumný člověk,což je tady celkem vzácnost a toho si važ ;-) A nemyslím si,že budeš mít 85hp nebo výbuch motoru,protože přemýšlíš nad tím,co děláš a to dneska dělá taky málo lidí :-)
21:57:23
16.01.2024
czechino
-> MVM: Ano, brzda bude stejně jako okruh. Na brzdě půjde o graf a čísla motoru. Na okruhu se otestuje celek sladění auta. To jaký podmínky kdo schytá je hold při časovém útoku riziko a trackdayů se jezdí hafec 6
21:28:24
16.01.2024
MVM
-> czechino: Zajeď si na brzdu. A na ty jedny stejný brzdě dělej měření před a po.
Je tam jistota opakovatelnosti.
Kdežto na okruhu můžeš brat časy jen v ten jeden den. Kolikrát ani to ne. Absolutně neni pravda, že top čas na kolo zajedeš kdykoliv. (Vyzkoušeno. Když jsem o jel předsezonni testy na tratích a potom se tam vraciš v ostrým kalendáři.)
21:18:24
16.01.2024
czechino
-> Eidy: Myslím Škodovku s atmo motorem OHV 4
21:07:56
16.01.2024
Eidy
-> czechino: Jak to myslíš s tím časem 2:10 s autem na SPZ a E pneumatikách? Moderní rychlý auto to zajede pod 2 minuty s prstem v nose.
21:05:02
16.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: O to mi jde, za mě je to nejdostupnější cesta a ještě srdcovka tyhle stroje.
Co tak koukám, tak vaček je dostupných vcelku dost.
Zkušenost bude v kartě u auta, případně v grafech motorů a rozhodně to bude jezdit. Stejný systém jako v Japonsku, dílna postaví auto a vezme ho na Tsukubu zajet referenční čas, my máme Most a v Mostě je 2:10 zdali se nemýlím s autem na SPZ a E pneumatikách. Určitě se tady nebudu hádat že brzda podměřuje, nebo naopak, ovšem půjde to na ní určitě.
Momentálně bojuji s věcma a potřebným nářadím ať nemusím furt někoho otravovat. Na vačku to vidím příští měsíc, pak jednotka a svody potažmo celý výfuk.
S 85ps počítám stejně jako se selháním motoru, hold není čas být střízlivý a začínat na 265°.
18:09:52
16.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 13.01.24 13:13:51: zkoušej a pozoruj,s vačkou Čepek vs. 300° toť otázka,já si myslím a vím svoje :-) Důležitý pro tebe jako spotřebitele je,jestli jí budeš mít.

-> czechino 16.01.24 10:23:16: vidíš,problém se nakonec vyřešil sám :-) Pak by bylo fajn napsat reálnou zkušenost s výrobkem,nikoliv se bát něco říct a nebo na sobě zkoušet metodu autosugesce "i když to má 85-koní,jede to aspoň na 130" ;-) Možná budeš jeden z mála,který se nenechá oblbnout a vynese to na světlo,u mě tomu brání moje profesionální slušnost a taky mě je už uplně jedno,co si lidi kam cpou :-D Ale nebylo by vůbec od věci,kdyby ses s dotyčným domluvil a ideálně potom porovnal s něčím jiným...u mě to už několikrát proběhlo,ale třeba dělám něco špatně,nemohu dělat závěr postavený pouze na svých rukou.
10:23:16
16.01.2024
czechino
-> Petr Urban: Díky za další potvrzení ohledně Fabia pístů.
Vše mi je jasné, detonací se nebojím, motor bude řídit elektronika s knock senzorama. Škoda že to tady nerozepisuješ, třeba do článků. Tohle by asi zajímalo spousty lidí, ale chápu to.
Ohledně vaček napíšu SZ, nabídka se mi líbí.
01:38:52
16.01.2024
Petr Urban
-> czechino: KP 12 s Fabia písty lze, ale dynamický tlak ve válci vždy bude dán mnoha faktory a statický kompresní poměr se navrhuje hlavně vůči délce otevření vačky a oktanové možnosti paliva. Píst nebude níčit tlak, ale detonace...
Jinak hodně zajímavých vaček bych měl dost ...od 265st. , přes perfektní 282 / 7,3 zdvih až po vačky přes 300 s zdvihem 8mm - naposledy 144 Nm a 138 HP na 13ce LR homologace... Každý měsíc jsem na brzdě s něčím zajímavým a pořád něco zkouším, ale řešit to zde, mi přijde už zbytečný. Jinak tu mám také vačku z posledních nejvýkonnějších kitů.

Klikovka padne většinou z dyn. rázů u řazení = nacyklování po velkých peak krutu u řazení - vhodnost váhy setrváku, vyvážení a také spojky-lamely je pro životnost kliky hodně rozhodující, samotný výkon a krouťák ji jen tak nezničí, viz. také zástupy jezdících turbo motorů co najedou i velkou porci km bez úhony.
upraveno 2x, naposled 16.01.2024 01:45:29
01:07:01
16.01.2024
ajok
-> Bery 15.01.24 08:54:03: tak kvuli 10k me to fakt zily netrha :), jako vic ho nicim upravama, uz ze tam cpu tu kliku a chci vetsi vykon a kroutak, jo kdybych nechal seriovou 742.136, to je z pohledu orginalisty jedina spravna volba
Ten motor pochazi ze 136 rapida s udajne 226tis.km, ktereho jsem koupil v r. 2006 a nekdo se predtim neuspesne pokusil o GO tohoto motoru3 takze prosly krouzky, ojnice pred vyletnutim, vse vevnitr ohlomejzdane. Tak jsem tam naskladal feldu, ktera mela udajne 70tis.km a najel pres 370tis.km. Ted jsem sundal hlavu, protoze mel tendence varit a zjistil utopenou hlavne 3. vlozku, tak rikam ze uz moc dlouho se mi vali doma klika od Sakyho, ze by to s rapidem mohlo vic hybat.
Jine vlozky a stejne tu 3. mam o 0,01 niz, meril jsem to nekolikrat a fak takhle o malinko, ale stejne me to stve, kdyz zrovna na te to tesneni vylitlo7 .
20:40:41
15.01.2024
czechino
-> Eidy: No beru to tak že klika může rupnout kdykoli i na autě co jí má 5x uloženou, čerstvě vyváženou, vyleštěnou, nebo i kovanou. Co se má stát stane se 8 I když u tebe není důvod uložení, furt u 3x uložení je to pravděpodobnější. Že rupla pavucinkovi ani nevím, naposledy si pamatuji že prasklo vahadlo v Mostě když jsem se motal po boxech.

-> MVM: Díky za ni 4
U závodního motoru je to dané, jako kára, nebo motorka. Blbé že věci nebudou nové a těžko hledat hranici výměny.
12:29:05
15.01.2024
MVM
-> czechino: Zažil jsem 3 sezony formule škoda. Posledni modifikace 1.3 a nástup 1.4 Fabia. V této konfiguraci nam nikdy klika (naštěstí) nepraskla. Notabene nám nepraskla ani ta 1.3 Je nutný brát v úvahu počet motohodin kolik to jede v plným režimu. Přičemž tenkrát bylo všecko z nových dílů. Toť moje zkušenost.
upraveno 1x, naposled 15.01.2024 12:30:17
11:05:57
15.01.2024
Eidy
-> czechino: Počkej, počkej. Zas abys to nepomotal. Viděl jsi, kde praskla mě? To nemá s uložením žádnou spojitost. A pavučinovi už taky rupla. 4
10:35:11
15.01.2024
czechino
-> TTomas: Tuner má Feldu a praskla mj. i Eidymu kde je 5x uložená.. tohle se prostě stává. Pavucina má šneka jezdí s tím už nějaký pátek a klika drží. U Fab bude menší riziko jako u Fel.
Uvidíme co to provede, čoudy to pak dostane jak pohárovka.
08:54:03
15.01.2024
Bery
-> ajok: ty jsi to nepochopil - kurvíš blok za 10 000, který nejsou. to si můžeš dát do auta 10 feldích a klidne je rozvrtat na sračku, ale bloku 742/136 je škoda.
Navíc lze obrat tu kliku a znova vyvážit, ale zas je to honička, ne něco probrousit dremlem...
To jen na vysvětlenou, jinak je mi to buřt
23:31:46
14.01.2024
ajok
-> TTomas 14.01.24 19:26:34: ja rikal Sakymu u fab.kliky, proc v jednom miste, kde to upravoval do bloku to udelal ostre a neudelal tam trochu radius (vyslo by to a nicemu by to nevadilo) a on na to, no ty kliky proste praskaji, s tim nikdo nic neudela... 9 a pak mi tady bude nekdo jinej tvrdit, ze ubrat 1 mm bloku, kde riziko vzniku trhliny je 0 0 nic, jaka je prasecina :), tak jsem s tim teda sel jeste za byvalym sefkonstrukterem tvarecich stroju, aby mi potvrdil, ze tam ten 1 mm mohu bez obav vzit6
21:46:28
14.01.2024
TTomas
-> Václav Vašák: To si piš:)
21:30:10
14.01.2024
Václav Vašák
-> TTomas 14.01.24 19:26:34: ty ještě žiješ? :-)
20:48:50
14.01.2024
TTomas
-> czechino: Byla to plnotučná pohárovka 130lr, ale pokud se nepletu, tak snad nedavno prdla i Tunerovi 2 ne?
20:30:36
14.01.2024
czechino
-> TTomas: Tak prasknout může vše, furt je to menší pravděpodobnost jako Felda a téměř se o to neobávám. Ale třeba praskne.
Pro info setup toho motoru?
Extreme Tyres