Uprava hlavy

prohledat
252 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 12.01.2008 do 10.02.2024, založil/a Tampajs
řadit dle data
19:26:34
14.01.2024
TTomas
-> czechino: Klika z Fabie praskne úplně v pohodě. Třeba zrovna na motoru od Čepka za nesmysl co měl najeto par set km a k záruce se neměl... Však né pro nic za nic se mění v závodákách preventivně.
18:44:33
14.01.2024
JuroSport
-> Václav Vašák: gratulujem
16:53:25
14.01.2024
Václav Vašák
-> JuroSport 14.01.24 15:21:57: jo už jsem měl třetí hrneček vody se šťávou ;-)
15:21:57
14.01.2024
JuroSport
-> Václav Vašák: radšej asi nič :)
15:02:44
14.01.2024
Václav Vašák
10:08:22
14.01.2024
JuroSport
13:13:51
13.01.2024
czechino
-> StepaNoFUN:

Na desítky let to nevidím, první motor bude pokus na kterém se budou testovat pokusné věci v rámci co nejvíce origo hardwaru, co a jaký má na co vliv a teorie které je momentálně dost.

Poznatky pak klidně rozepíšu i když budou nešťastné, od toho tu máme forum kde mě tohle vždy bavilo číst.



-> Václav Vašák:

Ano díky za objasnění! Ono když je dnes s turbostavbama už řadu let zkušeností na origo KP, nebojím se KP 12 na atmu, jen mě znejišťovalo větší snížení hlavy.

V ojnicích nevidím problém do těch +\- 7000ot. Stejné ingoty jak v BMW a tam lítaly až v 7500ot. s 1barem na origo motoru.

Klika z Fabie nepraskne, slova Čepka.

Hlavní je sání a vačka, volumetriku posunout výše, k tomu KP, výfuk a důkladné odladění na bezpečnou hranici předstihu před klepotem. Přemýšlím zkusit i závodní benzín, nebo spíše 100oc. + octan booster a uvidíme o kolik stupňů se nám předstih zvedne.

Na rozdělovači cením tyto parametry, do toho se já už pouštět nechci.

Uvidíme co nabídne, přemýšlím že mu ukážu jen fotku toho Favorita ať dá nabídku 3

Myslíš že nedisponuje vačkama přes 300, třeba kit car?

Sání mám již své jak jsem psal, pak by mě bavilo zkusit i ITB a porovnat je opět na dynu spolu se 4-2-1 a 4-1. Jenže to už zacházím velice daleko za můj současný plán.

Blbé že stavím jiné auto s kterým bych rád na konci března jel na Ring a to teď žere volné finance. Musím říct že mě tohle opravdu chytlo, stejně jako Feluš která je děsně agilním autem a chybí jen ten výkon, gumy a špéra. Časy v dobových výsledcích vrchů a rally tomu odpovídají jako u všech Škodovek.
09:05:15
13.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 11.01.24 21:13:29: kupovat starou vačku je kravina,bude to šmejd...a já mám zkušenost s KP13 a budu zkoušet asi 14,...s rozdělovačem :-D Ale taky vím,že stačí defakto sériový,pokud se uvnitř stlačuje dost směsi a turbo to mít nemusí i na 300° vačku,takže to vůbec nehroť,řeš průtok hlavy,sání a klapky,pak se ti kompresní tlaky zvýší i bez snížení hlavy ;-) A Čepek žádnou 300° tuším nemá,nebo teda aspoň neměl.Almety se dělají normálně,předěláš ojnice na větší čep a máš to,nebo vem uplně jiný písty,výběr je dost velký,ale je to opět vymýšlení kravin,když jde jezdit na sérii :-)
23:17:38
12.01.2024
StepaNoFUN
-> czechino: Hledej, cti, stavej, testuj...

Za par (desitek) let zjistis, ze jsi proinvestoval nesmysl, vymyslel vymysleny (jen ty informace ti jen tak nekdo neda, protoze ho staly taky balik) ale pak se tim muzes (zkusit) zacit zivit. Kazdej jsme si tim (v urcitym oboru) prosli.
23:06:43
12.01.2024
czechino
-> jh: Já jsem zvědav na ne-ITB sání. Výfuk asi sp-el mám to kousek a ceny nejsou děsný za ten základ, líbí se mi teď ten nový 4-2-1 který je po vzoru ME. 50mm průchozák až dozadu s tlumičema bez přepážek.

Jinak těším se jak ti to pojede a na případné video. 4



-> JuroSport:

Vačku dám takovou jaká bude dle výrobce schopná na níže zmíněno.

Tudíž KP bude určitě 12+

Zkusím se na to optat pak ještě výrobce vačky, kdyžtak sehnat vypouklé písty, ovšem dělají se na Fabii, Almet?
22:26:48
12.01.2024
czechino
Pro porovnání časy rok 89 Záskalí.

To mě vždy bavilo tyhle jedinečnosti.
zvětšit Uprava hlavy - obrázek od czechino vložen 12.01.2024 22:26:48
22:15:35
12.01.2024
czechino
-> JuroSport: Ahoj, mě nejde až tak o výdrž pístu. Spíše o to, že se hlava se dosti sníží kvůli vybrání ve Fabia pístu a mohla by se deformovat.

Test vokáže..

Ano, vím dobře na co to stavím 119
zvětšit Uprava hlavy - obrázek od czechino vložen 12.01.2024 22:15:35
18:40:11
12.01.2024
-> czechino: Těch 304 vaček (z polotovaru) jsem montoval již více. Některé do závodních motorů, pak na takové to " ježdění ". Chvíli jsem jezdil upravený motor fabia kde je tahle vačka. Byl osazen 2x Fajs 45 a výfuk 4-2-1. Na motoru jsem provedl nějaké změny, hlavně plnění za použití karburátorů R1 a výfuk svody dám 4-1. Motor mám nahystaný na montáž ale kdy to budu montovat to nevím. Jsem zvědav jak to v tomto osazení pojede. Myslím že by to mohlo fungovat dobře
12:46:53
12.01.2024
JuroSport
-> czechino:

Ahoj, akú kp vydržia fabkové piesty neviem, ale samozrejme ak Ti to zadetonuje tak dlho nie, čiže odpoveď znie, že záleží od naladenia. Pri správnom naladení 12:1 asi ešte znesú, to Ti ale povedia iní, čo tu už čo-to postavili.



A ako Ti už bolo poradené/odporučené, kp záleží od vačky akú chceš použiť. Takže skôr rieš to na čo ten motor staviaš, aké má mať parametre a režimi v akých bude pracovať. Podľa toho vyber vačku a následne podľa vybratej vačky Ti "dodávateľ" odporučí k nej vhodný kp pri akom optimálne funguje, nie naopak. Thats all (samozrejme nezabudni na úpravu hlavy 4 - aby sme neodbáčali od témy)
21:13:29
11.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: O té nad 265 (asi 272) jsem se s ním bavil a říkal že se oproti 265 nevyplatí, má propad a nedoporučil mi ji. Ale to jsem chtěl nějaký budget na Ring s origo sáním a jednotkou z čeho sešlo.

Teď to prostě pohecuju a řeknu mu to samé co Krejbichovi, 130PS.

Včera se tam objevila 304 Krejbich na bazoši za 2000,- už jsem měl nutkání i do poličky a dnes prodáno 12

Případně má tady někdo zkušenosti s kompresí 12+ na fabia pístech? V tom si nejsem jist.
14:23:23
11.01.2024
-> JuroSport: jak bude venku tepleji,domluvíme se
13:14:26
11.01.2024
JuroSport
-> jh: aj ja sa teším, až sa (snáď) s feldou dostavím, tak ma musíš previezť .)
12:19:32
11.01.2024
-> czechino: taky se těším
11:16:24
11.01.2024
Václav Vašák
-> jh 09.01.24 19:27:36: Vidím jednu MPi řekl bych "Morava" 294 nebo 296,potom prodlouženou fábku podobnýho časování,pak bych řekl 304 a dvě 280,z čeho jedna je fáčková a druhá 120 :-) Ale žádnou vačku z plnýho ;-)



PS: druhá z prava bude možná Čepkovo nebo Chovancovo 270 +/- :-)
upraveno 1x, naposled 11.01.2024 11:18:24
11:09:06
11.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 08.01.24 09:51:13: jdi do Čepka,ty jeho asymetrický vačky fungujou dobře a nešel bych do víc jak 270-280 (nevím,co to má přesně),ale prostě má 265/258 tuším a potom tu větší :-) Na otrkání se to je ideální a potom můžeš tunit...
20:23:40
10.01.2024
czechino
-> jh: Dobře, na to se těším.
11:26:58
10.01.2024
-> czechino: video jízdy zkusím natočit jak bude zase venku teplo. Auto teď ven vytahovat nebudu. Jede to opravdu dobře.
11:06:06
10.01.2024
czechino
-> jh: Nějaké video? To by mě zajímalo 4
10:03:17
10.01.2024
-> JuroSport: Něco doma mám a baví mě to. Zkouším různé varianty když je čas a chuť tak vymýšlím. Teď třeba mám v autě motor Felda, vrtání 79 , zdvih 78 , vačku od p. Chovance 296/296, kabece 2x Fajs 45, k tomu upravená převodovka a funguje to velmi dobře
09:51:50
10.01.2024
JuroSport
-> jh: vidím, každopadne slušný základ na stavbu celkom zábavneho vozového parku ;)
08:25:32
10.01.2024
-> JuroSport: . Ahoj. Výběr mám doma dobrý. Další vačky leží v regálu
08:21:42
10.01.2024
JuroSport
-> jh: zaújmavé. Možno sa dívam aj na 600-700 kobyliek :)

Aj keď vieme, že vačka je jedným z hlavných no nie jediným potrebným dielom na stavbu silného motoru. Každopádne máš z čoho vyberať ;)
upraveno 2x, naposled 10.01.2024 09:37:33
19:27:36
09.01.2024
19:26:53
09.01.2024
-> JuroSport: . Zdravím. Můžete se podívat na rozdíly.
zvětšit Uprava hlavy - obrázek od jh vložen 09.01.2024 19:26:53
20:18:26
08.01.2024
czechino
-> MVM: Složitá až tak výroba třeba nebude (nikdy jsem se o to nezajímal) ale navrhnutí, otestování asi nebude také med. V součtu nic lehce proveditelného to není. Tohle nechám na jiných, tuhle věc rád zaplatím.



-> JuroSport: bude to hlavně o zdvihu.

Uvidíme co sání přinese, report zde určitě dám 4
16:20:49
08.01.2024
JuroSport
-> MVM 08.01.24 06:27:58: ok, beriem. To mi len napadlo, a v čom je potom rozdiel v 304ke z plneho a prebrus? Potom mi vychádza uz len velkost zdvihu, ze z prebrusu uz podbrusom a malou zakladnou kruznicou nedokáze urobit tak zdvih ako pri plnom “klacku”. Či je tam este niečo?



-> czechino 08.01.24 09:51:13: Nad takym aanim aj ja uvazujem, ale nie na 1.3ku

Tam uz dalm, čo mám.
12:39:04
08.01.2024
MVM
-> czechino 08.01.24 09:51:13: Ono to zase tak složitý není, pokud máš kopirovavací brusku na vačky. Jednak s profesionálním brusičem, což jako profese obecně vyžaduje preciznost. Za další musíš mit matriční vačky. A to je alfa omega. A za tohle se platí. Neboť takový znalosti,geomerie vačky se potom vzájemně kopírují (čti kradou). Proto to stoji takovy penize co to stoji. Profláknutý vačky co se kopírují 40let stojí miň. Záleží co člověk chce. A mnohdy to lidi ani pořádně neví. Viz treba chci 130PS.

Tudíž Krejbich je precizní brusič a výrobce vaček.. a disponuje větší či menší škálou matricí.
09:51:13
08.01.2024
czechino
-> JuroSport: Práce by na tom byla veliká, tudíž jsem se rozhodl pro komplet své které vychází z pléna přímo na hlavu. Uvidíme co přinese, zatím jsem tuto variantu nikde na Škoda motoru neviděl.

200koní opravdu neočekávám, ani 130, ale proč to nemít dimenzované pro tento výkon.

Krejbicha cením jako každého kdo závodil a dělal k tomu i výrobky za let minulých až po současnost. Jen mě zajímala nabídka a cena, to samé u Čepka. 304 mě zatím vcelku láká za ty peníze.

Podávám to možná ne ideálně, ale co jsem potřeboval vědět vím 3



-> Václav Vašák: Tak já nevím kdo vyrábí a kdo přeprodává, já to beru jako že když to někdo umí udělat dobře, klobouk dolu. Asi skončím u jednoho z těchto dvou lidí, jelikož je mám u sebe a vačku na přebrus jim odvezu osobně a pak si ji vyzvednu. Zrovna teď řeším nedoručený balík ještě placený předem 8
09:29:26
08.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 07.01.24 22:24:29: "Každopádně věřím že je plno dalších dobrých výrobců a každého respektuji"....tak pokud myslíš ČR,tak tohle je ta největší "hloupost" jakou jsi kdy řekl :-D Pokud to převedeš na "Každopádně věřím že je plno dalších dobrých PRODEJCŮ a každého respektuji",tak to je uplně jiná písnička :-)
06:27:58
08.01.2024
MVM
-> JuroSport 08.01.24 01:37:33: To vůbec neni o deformaci vačky. Vačka bude vždy a pouze o materiálu ,časování,

geometrii palců.
01:37:33
08.01.2024
JuroSport
-> czechino: ahoj, to sa urcite nedá porovnávat, ved uz len to ze koncepcia motoru vo felde ma v podstate 50rokov :)

Pokial by nezmenili gro motoru tak museli robit s tym zakladom. A gro sa nemenilo vieme prečo.

Takže čarovat a očakavat z tohto motoru 200koni (bez turba) je nezmysel (dokonca ani s nim to nie je take jednoduché)

Teda pouzit sanie z hondy sa dá, ale je s tym asi takmer tolko praace čo ho urobit celé. Na druhej strane je mozno otazka, preco ho nepouzit ako základ a neprisposobit. To uz je ale na kazdom z nás. Vysledok je ako vzdy otázny. Aspon si sa niečo sozvedel :-)



Krejbicha veľa ľudí chváli, niekto ohŕňa nos. Ja osobne som nic od neho nemal ale par kamosov ano a boli spokojní, mali aj iné.

Dokonca aj rodinný známy, čo jazdil kopce v 80-90tkach. 304ka prebrus za 4000 je dobrá cena. Tazko povedat ci a o kolko sa ta podbrusena vacka v otackach deformuje. Ved uvidis čo Čepek, pripadne ďalší.

Držím palec

Ps chcieť vacku na 130koni je celkom úsmevné aj pre mňa keď to takto podáš5
22:24:29
07.01.2024
czechino
-> Václav Vašák: Ano je to nadupaný člověk, naposledy jsem s ním řešil vačky na BMW když tam známý poslal vyhulený kumpány co pak ani nevěděli co mají za vačku a já skládal motor, samozřejmě se časovaly jinak než série. Teď mě zajímala spíše cena přebrus/novota u Škodovky. Osobně mám Čepka oblíbeného, tak jako každý má někoho a je super že v každém motoru není stejná vačka. Řešil jsem s ním už v 18 jak potunit mého Favorita a také ho mám 10min.

Každopádně věřím že je plno dalších dobrých výrobců a každého respektuji, já bych vačku určo nevyrobil 50
21:48:10
07.01.2024
Václav Vašák
-> czechino 07.01.24 18:13:20: Tak konečně někdo odsud se dostal do kontaktu s člověkem,který je v tomto těžce interesován a má za sebou vývoj nejen našich motorů a i v pokročilém věku nepřestává vymýšlet moderní věci...odpověď,a to vskutku pravdivá,cos dostal těžce kontrastuje se zdejším vžitým prostředím :-)



A jo,Čepek je přesně takový jak popisuješ,ale mluví férově :-) Krejbich je lepší technik,taky defakto o generaci moudřejší,bez důvodu řešit "vyptávače" po telefonu,byť si to myslel nevinně :-D
20:30:00
07.01.2024
czechino
-> MVM: Jak bych to měl říct? 3

Následně bych se zajímal o průběh a použití. Víceméně mě zatím zajímalo kolik stojí přebrus a kolik nová kolem 300°, zda mi k tomu nabídne pružiny, nebo poradí dej tam z M3 S14, případně stačí z M42 a to jsem se už nedozvěděl. Nejlepší je zajet k těmto lidem osobně jako pojedu pak k Čepkovi, většinou jim běží nějaká mašina a telefonování nemají rádi což chápu.
18:51:12
07.01.2024
MVM
-> czechino: Ty a od kdy se takhle kupuje vačka? Stylem chci něco ať to ma 150 kobyl. 3
18:13:20
07.01.2024
czechino
-> JuroSport: Já ho rozřezal, do toho jsem rozřezal sání z Hondy a zjistil že tudy cesta nevede. Škodovka má ty sací kanály blízko u sebe a většina motorů to má tak 25%, 25%.. od sebe 3 navíc kanály u Honda sání jsou obrovské a v přechodu do hlavy by to nebyl ideál.

Čili se vyplatí udělat celé homemade 4

S 300° vačkou by origo sání nemělo určo smysl, to je optimál klasická 265°.

Jinak jsem volal Krejbichovi zjistit co chce za vačku a zda ještě žije. Jak jsem čekal to se naplnilo 47

Dobrej sháním vačku tak na 130koní do feldy, máte něco takového? Prosím vás 130 koní je už špičkový závodní motor a taková ta klasika co si to vůbec troufám. Jinak nové vačky už prej nedělá, teda jen pro známé, takže mu dát 15 na stůl udělá. To je cena u něj nové kdyby to někoho zajímalo. Jinak 304 přebrus je za 4000,- potenciál 120ps. Na pružiny zavrčel a že ať si k tomu nějaké seženu.

Ještě se stavím za Čepkem, co ho tak znám ten se tam usadí, prolne ruce a začne říkat jak je to celé irelevantní asi jako když chcete být v 10 kosmonautem. U Čepka zase téměř vím že mi nabídne i pružiny a vysokou cenu.

To budu mít projitý tuning Pražský, teď se vrhnu na porting šišky již s pneumatickou bruskou. Dremly padly už tři a přestalo mě to bavit.



Stay tuned
01:23:35
05.01.2024
JuroSport
-> czechino: tak ono sa podarilo komusi z toho na mpi dostat vraj 103 ci 106 poníkov. Je to síce jpp ale okolo 100vky je niekde strop tejto koncepcie na seriovej jednotke a mpi saní. Keby si ho rozrezal uvidis ako je to priškrtené. Nemyslim si, ze ta maja úprava je nejaky zazrak, ale ocosi viac vzduchu by to motoru mohlo a malo dať. Kym to je na mpi jednotke tak tam asi necham 1.3mpi klapku (s malou upravou). Tých limitujúcich faktorov je v tejto koncepcii viac, a posunutom jedneho sa zazrak asi nestane. Takze si myslim ked sa dostanem niekam nad 90koní tak budem spokojný.

S 300vkou a elektronikou mozes ist vyssie ale to by som uz mpi sanie asi nedával, al vrchnu čas by som prerobil úplne. Paci sa mi veru sanie ako ma honda, a na “velky”” motor ma láka pojzit ako základ sanie z ABF. Uvidím ešte co pošpekulujem

4

Ps. 60 koni by ma nasralo 3 aj ked velke oci nemam
20:39:09
02.01.2024
czechino
-> JuroSport: To jsme dva, mířím vcelku vysoko, řekl jsem si když už, tak už. Ale jak píšu, jsem střízlivý a počítám že úspěch se dostavit nemusí. Naštěstí to není v základu drahý motor kde mě ta ojka hold tolik srát nebude. Snad budu mít v autě aspoň destilku na pohašení, naposledy to s sebou vzalo málem les na touge 1

OEM sání je děsná brzda, psal mi to i Urbi a Čepek o tom také mluvil. V zásadě se s tím nedostaneš přes 100PS. To co jsi udělal ty je hezký nápad, hold to chce větší zásobník vzduchu 4

Klapku má SR20VE 60mm se 190PS a stačí i na následný tuning, já budu mít klapku také 60mm co mám doma.

Už všici makaj po svátkách a dodávají parts, tak se to muže ve volných chvílích dít. Těším se na každý FUN projekt co pak bude hlavně jezdit 15
08:01:58
02.01.2024
JuroSport
-> czechino: tak to som celkomzvedavy čo z toho bude. Sám rochu laborujem so saním. Na 1.3ku som si upravil mpi sanie, ktore som rozrezal aby som sa dostal do celej dlzky potrubia a mohol ho upravit. Samozrejme mpi sanie má dost limity, na druhej strane by to malo byt o čosi funkčnejsie voči sérii. Filterbox som tiez “otvoril”, najmä na jeho vstupe. Taktiez miernou upravou prešla aj klapka.



Tvoje plány sa mi celkom páčia, tak som zvedavy čo z tych nasich zábav vzíde 2 4 -> SO545: 4 ok
08:21:35
30.12.2023
SO545
-> JuroSport 29.12.23 19:14:57: ano zaklad felicia
00:27:13
30.12.2023
MVM
No vidíš..dočkal ses 1
22:41:18
29.12.2023
czechino
-> MVM: Ano, čekal jsem že to někdo napíše, ale už se mi to nechtělo editovat. Je to jak u 2taktu, čím víc posunu výfukáč tím víc zvětším KP, čím větší trvání má vačka, tím víc zvětším KP.



-> JuroSport: Vačka bude nějaká okolo 300°, ale nevím jaká přesně a od koho, zda přebrus, nebo polotovar. Vůbec nemám šajn co to dneska stojí, naposledy jsem kupoval vačku od Čepka asi před 8 lety.

Krmit to budou vstřiky z SR20DE 250cc, válí se doma, k tomu mám ve výrobě vlastní sání s rezonátorem aby to vypadalo co nejvíce origo a nemusel jsem šahat na topení. Pak bych rád airbox ala Swift S1600, případně J´S Racing Honda S2000 s Venturiho efektem. Jinak trigráč na řemenici a full elektronika. Plně real time jednotka stojí 8000,- ta by měla na tento motor stačit. Karburátory si nechám už jen na motorkách 1

A třeba to vybouchne, třeba to bude mít 60PS, je to pokus 22
19:15:44
29.12.2023
JuroSport
-> MVM: 52
19:14:57
29.12.2023
JuroSport
-> SO545 29.12.23 17:24:16: s tym sa uz dá ale povoziť celkom parádne 4

A hovoris o 1.3ke?
17:54:29
29.12.2023
MVM
-> czechino 29.12.23 10:24:16: Nechci Ti do toho kecat. Ale určit si KP a podle toho vačku = to je úplně naopak.

Podle časování vačky si spocitáš KP.. 4
Extreme Tyres