Lpg pro lpgisty

prohledat
2672 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 09.05.2007 do 24.09.2024, založil/a spartra
řadit dle data
16:37:07
10.01.2023
Jarda/felda
-> isti 06.01.23 21:32:57: jak píše King u jednobodu mám obojí, jak servo tak mechaniku
13:13:59
07.01.2023
isti
-> King: Vyskúšám.
00:00:42
07.01.2023
King
-> isti 06.01.23 21:32:57: Proste misto servoventilu das normalni skrtak a postupne ho budes utahovat, dokud motor neztrati alceleracni pruznost a vykon ve vysokejch otackach. To servo muze zustat zapojeny, kdyby nahodou ŘJ drzkovala, ze ho nevidi.
21:32:57
06.01.2023
isti
Otázka znie či sa to môže vymeniť za tupé mechanické bez hrabnutia do nastavení?Totiž dostal som radu že by to mohlo pomôcť ale dotyčnému to robil plynár a nevedel povedať že čo to obnášal.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 06.01.2023 21:32:57
21:29:45
06.01.2023
isti
S feliciou som nepokročil lebo som sa k tomu ani nedotkol ale teraz už úplne prestal fungovať na lpg.

Je tam tento riadený ventil
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 06.01.2023 21:29:45
17:19:08
29.11.2022
isti
-> 11mAjA11 28.11.22 21:37:18: Je to lovato,na ostatné si pozriem v priebehu týždňa.
07:01:30
29.11.2022
King
-> darklord 28.11.22 23:01:13: I polska Stako muze mit zivotnost treba 50 let, ale kazdych 10 let by se musela delat tlakova zkouska, coz je vomrd, co se udajne nevyplati, takze lpg nadrz je v praxi spotrebka. Jak to maji osefovany vyrobci aut s fabrickym lpg je zahada.
00:11:35
29.11.2022
Dauntless24
-> darklord: pravda nevím jak Opel ale u té Dacie je doživotnost dána asi čistě jen tím, že není předepsaný interval výměny. Z legislatvního hlediska je to čekám posichrovaný tím, že to s tím bylo homologovaný a tudíž je to braný jako nedílná součást auta. Ale jestli je za tím nejaká hlubší technická rozvaha ohledně reálné životnosti těžko říct.
23:01:13
28.11.2022
darklord
-> Dauntless24: a ako konkretne to zalezi? Opel Astra J 2014 103kW LPG



A teda pokial je to "dozivotne" co presne tento vyraz znamena? To akoze jedna polska STAKO nadrz ma zivotnost 10 rokov, a ta ista len namontovana do opla je zrazu nesmrtelna a vydrzi 40 rokov?
upraveno 1x, naposled 28.11.2022 23:02:30
22:42:39
28.11.2022
Dauntless24
-> darklord 28.11.22 21:47:38: záleží co to je za auto, třeba nový Dacie s fabrickým LPG mají doživotní
21:47:38
28.11.2022
darklord
Viete niekto ako je to s fabrickym LPG, kde neni napisana zivotnost nadrze? Manzelka zdedila auto kde je LPG z fabriky, a v protokole o TK sa pise poznamka ze na nadzri neni datum platnosti, auto zatial nema 10 rokov. Bere sa tam proste 10 rokov od vyroby auta, alebo je tato nadrz legislativne dozivotna?
21:37:18
28.11.2022
11mAjA11
Na nadrzi není multiventil s civkovym (elmag.) Ventilem ? Jaký je to systém ? Značka a typ multiventilu ? Jednotky ?
10:54:02
28.11.2022
isti
-> 11mAjA11: Aký ventil a kde?1

-> Bukaj: Prepínač odvtedy funguje normálne.
21:30:46
27.11.2022
Bukaj
-> isti: Buď v háji jednotka LPG nebo kabeláž k ní/konektory atd. Případně možná, ale ne moc pravděpodobná závada na tišťáku toho přepínače LPG...
13:51:05
27.11.2022
11mAjA11
A co elmag ventil ? Na multiventilu
17:44:21
25.11.2022
isti
Čo tomu je?121 121 Fel 1.3 mpi.Malo by to prepnúť na lpg po zvýšení otáčok na cca 2000 a po následnom klesnutí alebo po x sekundách.Najprv sa to zbláznilo tak že na prepínači súčasne svietili obe horné kontrolky(zelený a červený vedla seba ,mali by svietiť tri ale tretí mal pauzu)na lpg nešiel vôbec,po prekročení 2000 otáčok blikali obe kontrolky,prepínač na nič nereagoval,kontrolky svietili aj u vypnutého zapalovania9 a vybilo to baterku za víkend.

Vybral som baterku,nabil,a skontroloval poistku čo je u plus kontaktu na kábli k lpg,nič mu nebolo a odvtedy to ako tak funguje.Namiesto 2000 otáčok musím to vytočiť na cca 3000,nechať spadnúť otáčky aby to preplo na lpg a podla nálady buď to ˝˝natiahne˝˝˝plyn alebo nie.Toto sa dá iba počas jazdy ideálne pri vyššej rýchlosti lebo to trvá asi 5-10 sekúnd kým sa auto rozhodne.Takže čo tomu je?121 121

Vela sa tam nedá skontrolovať,pozrel som akurát na káble,nič nie je spadnuté či oxidované.
17:13:04
25.11.2022
isti
-> Borderer: Ak máš spolahlivého plynára v blízkosti tak rovno choď za ním s dokumentáciou čo máš a poradí ti.
09:46:59
25.11.2022
Borderer
-> Bukaj: Mechanickou část tak nějak chápu, mám i navrtaný sání z toho auta atd, takže těžce PnP, ale spíš mi jde o papírování, co vlastně všecko potřebuju, protože netuším jestli mám potřebnou dokumentaci nebo certifikáty a rád bych byl trochu připraven, než budu volat a ptát se plynařů.
09:04:37
25.11.2022
Bukaj
-> Borderer: No, namontuješ a pak jedeš za plynařema pro štempl o "odborné montáži" a pro revizi. A pak na emise, evidenčku a úřad.

Ale raději bych si to někde s plynařema domluvil - může se stát, že některá odpovědná osoba, která má dát ten štempl, bude trvat na tom, že montáž musí provést jejich technik. Ale možná to bude jen otázkou správného bakšiše...

1
08:13:45
25.11.2022
Borderer
Otázka do pranice. Dostalo se mi pod ruku kompletní sekvenční LPG z feldy 1.3. Mám k tomu ten žlutej "techničák" a papír od flašky. Netuší někdo, jakej je postup, kdybych to chtěl přeskládat komplet do jinýho auta? Z původního auta už jsou kasičky.
10:15:20
27.07.2022
dragon_cb_cz
-> vhml 27.07.22 09:48:01: Já tohle řešil když jsem LPG v autě rušil... prostě musíš na úřad někam kde dělají přestavby, s papírem od plynaře s razítkem kde bude napsaná jak se ti změnila pohotovostní hmotnost/užitečné zatížení, to zapíšou do TP. Víc bych v tom asi nehledal.



Tzn jediné co by plynař měl vykoumat je hmotnostní rozdíl mezi starou a novou nádrží.
09:48:01
27.07.2022
vhml
-> Bukaj 27.07.22 09:34:26: no v techničáku mám změněnou jen pohotovostní hmotnost a to auto stejně reálně váží o 100kilo míň ( protože nevozím 80litrů benzínu a 7 sedaček )
09:34:26
27.07.2022
Bukaj
-> vhml: Jak píšu - není problém to udělat fyzicky, ale musí se pak měnit všechny údaje o hmotnostech v TP, ORV a příloze LPG.

Proto se do toho možná tomu plynaři nechtělo - spousta papírování za málo peněz. Jinak nevím, v čem by byl problém.
09:27:02
27.07.2022
isti
-> vhml: Na SR sa to nedá,max taký obkem aký je už v papieroch.
09:25:23
27.07.2022
vhml
-> Bukaj 27.07.22 09:18:10: no jo, ale to je pořád jen o tom zajít na úřad s 50 korunama za přepis nebo ne?



Z HL propanu mi odepsali tohle, ale moudrej z toho taky nejsem .



Dobrý den,

ano nádrž můžete použít větší dostanete k ní nový certifikát, výrobní

číslo se zapíše do přílohy a dá se razítko firmy která jí bude měnit.

Také byste měli zkontrolovat jestli větší nádrž nepřekročí největší

povolenou hmotnost.



---

S pozdravem / Best Regards

Ilona Rovenská



------------------------- -------------------------- -------------------------- ---------



HL propan s.r.o.

upraveno 1x, naposled 27.07.2022 09:26:16
09:18:10
27.07.2022
Bukaj
-> vhml: Tak tam je problém spíš papírování, než cokoli jiného - s větší nádrží se ti mění spousta údajů v TP (hmotnosti), takže je to o novém ORV, nové příloze k TP pro alternativní pohon a změnám v TP. Takže legislativně je to podobné, jako komplet přestavba...7 Kdysi jsem o tom uvažoval, ale narazil jsem na omezení prostorové (do škodovky do příručního zavazadelníku se nevejde válec víc, než těch 45 l)...
08:17:04
27.07.2022
vhml
Tušíte někdo co obnáší výměna LPG nádrže za větší z hlediska legislativy ? Už ji mám propadlou, tak bych rovnou dal větší, ale plynař mi to vylíčil jako strašnej problém, byť jsem z kontextu spíš vycítil, že ví hovno a jenom se mu to nechce řešit.



Absolvoval to někdo? Díky
22:53:40
06.07.2022
srdcar 120L
-> swen: No a zkoušel jsi pohnout šroubem volnoběhu na výparníku? Tam se totiž štelují otáčky volnoběhu,ne na hadici přívodu do mixu. Jaký máš systém? BRC, Lovato, jiný? V podstatě jsou na stejném místě, u obohacovače plynu. Podstata držení volnoběhu na plyn je ta, že musíš mít nejpve seřízený volnoněh na benzín a pak po přepnutí na plyn můžeš laborovat s volnoběhem na plyn. Předpokládám, že máš podtlakový systém. Ještě mě tak napadlo: nevypadla ti někde nějaká hadička okolo podtlaku, mohlo by ti to přisávat vzduch, čímž se sníží podtlak v sání a membrána podtlakového otevírání plynu do směšovače karburátoru nezareaguje. Stačí prasklá propojovací hadička mezi filtrboxem a pod karbec nebo podtlaková hadice k posilovači brzd. Na benzínu to nepoznáš, ale projeví se to právě na plynu.
upraveno 1x, naposled 06.07.2022 22:58:36
22:27:39
25.05.2022
swen
Taky mě trápí poslední dva týdny shodný problém, jako se zde řešil níže. Akorát u klasický 742. Na benzín vše ok. Na LPG startuje i jede, ale volnoběh ani vteřinu. Jak pustí člověku nohu z plynu, tak to hned zdechne. A přitom to předtím fungovalo bez problémů (problém vznikl během týdne - nejprve jen občas klesaly otáčky volnoběhu přespříliš nízko a nakonec žádný volnoběh na LPG).

Zkoušel jsem prohlédnout hadice, zda někde nejsou "děravé"/zpuchř elé, zkoušel jsem kroutit doleva/doprava tím šroubem mezi mixem a karbcem (s představou, že tím ovlivním množství-bohatost LPG směsi), zkoušel jsem vyměnit svíčky, vyměnil jsem vzduchový filtr + olej, .. a pořád velký špatný - volnoběh na LPG nefunguje.

Jediný, co se ještě změnilo, že tlak z motoru na víčko oleje na hlavě motoru je možná větší - má tendence odlétnout pryč. Že by to mohlo mít vliv také?



Tak ještě zkusím dále hledat někde netěsnosti, jak je zde rada (díky za tipy):

-> King 13.03.22 18:33:29:
06:11:33
23.05.2022
King
-> isti 22.05.22 22:38:57: Jestli ti prijde 7l/100 na lpg jako vysoka spotreba...3 Ono se da samozrejme to servo vyhodit a nahradit ho "rucnim " skrtakem jako na stary skochtli a trosku to zaskrtit smerem k chudsi smesi. Ale tech par deci nestoji za pripadny problemy typu strelby do sani (MPi ma dlouhy saci).
upraveno 1x, naposled 23.05.2022 06:12:00
22:38:57
22.05.2022
isti
-> King: Takže toto ruka v ruke s lambdou môže za vysokú spotrebu?Ak do toho nerátám deravý vzduchový filter3
18:03:55
22.05.2022
King
-> isti 22.05.22 17:19:55: Jasne - na starejch skochtlich tam bejva rucni skrtici ventil na doladeni bohatosti smesi, od jednobodu vejs uz se tam davalo servo, ktery doladovalo smes podle signalu z lambdy a do ECU se posilal falesnej signal "spokojeny " lambda sondy.
17:19:55
22.05.2022
isti
-> King: OK,je to medzi reduktorom a mixerom.
17:06:02
22.05.2022
King
-> isti 22.05.22 16:41:36: Podle tloustky hadice nejspis servoventil na doladeni bohatosti podle lambdy. Otoceni by snad nemelo vadit.
16:41:36
22.05.2022
isti
Felicia 1.3 mpi,na čo slúží toto?Môžem to pootočiť alebo musí to byť v tejto polohe?Prečo kua to dávajú presne nad čidlo?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od isti vložen 22.05.2022 16:41:36
19:04:44
28.03.2022
11mAjA11
Takže jako komínek u toroidu.

Díky za osvětu.

Dám Vám sem foto zástavby LPG profi firmy z Bašky u FM...

Z toho se mě chce bejt a toho montéra bych nechal na místě utratit za nadbytečnost..nehledě na to že třeba kamarádovi ten kokot rozjebal úplně zdrave netknuté kufrové vrata na B5.5 bo jak ten mamrd musel sundávat původní rámeček SPZ ze Svajcu (kterému vůbec nic nebylo) tak zalomil šroub v lisované matici, tak vzal dva texy a našrouboval je jak tupé hovado, aby tam nainstaloval "jejich firemní" podložku..bych toho kokota těma vratama umlátil na místě a požadoval bych zaplacení škody, protože zdravé netknuté vrata na B5.5 kombi sou v podstatě nesehnatelné..takže pokud někdo máte v plánu navštívit www.auta-lpg.cz/kontakty tak opravdu nedoporučuji ! Majitel je úplně v pohodě (p.Škapa), ale ten idiot co je u něj zaměstnaný a provádí montáže a servis, je prostě katastrofa..

Obrázek znázorňuje profi montáž nádrže v zavazadlovém prostoru Hyundai Tucson...je to prostě bez komentáře..
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od 11mAjA11 vložen 28.03.2022 19:04:44
upraveno 1x, naposled 28.03.2022 19:05:44
13:13:52
28.03.2022
King
-> 11mAjA11: Odfuk je pres multiventil a pokud je ta zastavba udelana "belossky ", tak multiventil ma vzduchotesnej dekl a trubky vedou pod auto v chranickach, kudy se odvadi pripadnej unik plynu.
12:28:46
28.03.2022
11mAjA11
Měl bych dotaz, v zadohrabu sem LPG namontované na živo nikdy neviděl..

Jak je u této koncepce řešeno odfouknuti tlaku v případě nouzového stavu systému?

Pod auto ven ?

Jen čistě z informativního/studijního hlediska.
12:01:43
28.03.2022
miguelias
-> Bukaj 28.03.22 11:21:27: Nebo ilegálně 1

To mi pripomnělo, že bych to mohl konečně zapsat do TP 1
11:21:27
28.03.2022
Bukaj
-> miguelias: Takže leda sehnat MBčko s LPG - za život jsem viděl pouze 2 ks...7
09:45:12
28.03.2022
miguelias
-> Bukaj 27.03.22 11:26:36: Já se zatím setkal více s tou ohrádkou co mám já, s příčkou jen dvakrát. V Mku ve kterém jsem rušil plyn na přání majitele( srdce zabolelo)

A po druhé v mojí T613 1



Jinak do 1000mb už jedině individuální přestavba. ( nebude to lehký)

Vždyť na hromadnou přestavbu 742 má už pouze Lovato platnou licenci. 17
15:05:11
27.03.2022
isti
-> Bukaj: S priečkou je to podla mňa zbytočne komplikované.Novejšie sú ako píše King chytené k stene motoru alebo k podlahe.
12:41:46
27.03.2022
King
-> Bukaj 27.03.22 11:26:36: Ja jsem zas nikdy nevidel tu pricku :-) V roce 99 mi nadrz montovali za sedacky do ramu svarenyho z "L " profilu, kterej byl chycenej ke stene za sedackama.
11:26:36
27.03.2022
Bukaj
-> isti: No nevím, nejnovější LPG systém ve škodovce, se kterým jsem se setkal, je právě ten v mé 130LPG - BRC AT-90, montáž v roce 2006. A všechny ostatní, které jsem potkal (Lovato, BRC) měly též tu příčku (ať už kulatinu nebo jekl)...

Jaký je novější systém do škodovky? Zajímalo by mne případně i to, zda je nějaký aktuálně dostupný LPG systém, který má homologaci pro Š1000MB... :)
10:01:11
27.03.2022
isti
-> Bukaj: Priečka je velmi zastaralé riešenie.
09:46:56
27.03.2022
Bukaj
-> miguelias: Tak to jsem zatím neviděl, že by nebyla příčka mezi. Jinak do stěny je uchycena nádrž i s tou příčkou...4
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 27.03.2022 09:46:56
09:03:08
27.03.2022
miguelias
-> Bukaj 12.03.22 07:20:05: Ano z auta do auta 1

Tohle je uchycení do stěny motoru.
08:47:58
27.03.2022
Bukaj
-> King 09.03.22 18:26:01: Tak poté, co jsem trochu poléčil převodovku (a mj. v ní opravil náhon tachometru), jsem zjistil, že na plnou nádrž LPG už neujedu 380-400 km (spotřeba kolem 10l/100), ale jen 250 Km... 9

Usoudil jsem tedy, že problémy jsou způsobené nikoli moc chudou, ale příliš bohatou směsí.3

Zahrabal jsem ve skladu, původní škrťák jsem sice nenašel, ale našel jsem nějaký plastový LOVATO (redukovaný), tak jsem jej pomocí navlečeného kusu hadice zredukoval zpět a nainstaloval.

Problémy s dušením při otevření klapky II. stupně zmizely, zkoušel jsem najít ideální polohu uzavření škrťáku, ale přišlo mi, ať s ním kroutím na jakoukoli stranu, tak na chování auta to nemá buď žádný, nebo zanedbatelný vliv - auto (ne)jede furt stejně. Možná je to blbě nastaveným předstihem, nebo také tím, že jsem teď furt jezdil s vlekem... ?

(Každopádně dřív to auto jelo i s vlekem líp, ale ani po přepnutí na benzín to teď pocitově není nic moc.)

Nakonec jsem škrťák postupně zavíral až do chvíle, kdy už to nechtělo držet volnoběh, povolil o půl otáčky a na další testování už nebyl čas. Na nádrž jsem tentokrát ujel 330 Km, což není nic moc, ale je v tom všechno to laborování metodou pokus - omyl a 90% jízda s vlekem.

Večer jsem natankoval, tak teď do toho nebudu šťourat, abych viděl, kolik ujedu km a pak dám vědět...1
13:28:48
16.03.2022
OTA-MTX
-> charon: taky jsem to takhle aplikoval6
11:35:29
16.03.2022
charon
-> Bukaj: Já doufám že ano. A někomu, kdo takový standard dodržuje jsem za to ochotnej i nějakou kačku přihodit. Jen jsem ho ještě nenašel. Nejradši bych ji ten HW namontoval sám, plynař ať to pak akorát zkontroluje, nastaví a oštempluje, ale to je asi pohádka.

Ale prostě do nosníků zavrtaný texy mi serou a nejsem ochotnej to akceptovat ... A styl montáží je hlavní důvod, proč v autě už LPG dávno nemám
upraveno 3x, naposled 16.03.2022 14:27:18
Extreme Tyres